abonnement Unibet Coolblue
pi_175524403
Hoihoi,

Ik ben geen grote klusser, maar wil wel alles een keer proberen. Simpel klusje vandaag.

Heb mijn huis vorig jaar flink laten verbouwen, en de voorkant van het huis is ook aangepakt. Maar nu het kouder wordt, slinkt het hout een beetje, en sluit de deur niet lekker. Als de wind er op staat, kleppert deze met 2 mm speling heen en weer de post in en uit. Hondsirritant. Wat kan ik hieraan doen? De deur is oud, maar goed opgeknapt, dus ga deze niet zomaar vervangen. :P

En dan sowieso de tocht. Er komt ziek veel tocht de gang in, het is daar nu ijskoud. :P
Wat raden jullie aan? Simpele tochtstrip? Lijkt mij een beetje gelul in de marge. :@

Misschien kan ik het vanmiddag al oplossen, maar mijn vrouw heeft de auto mee, ik woon in de binnenstad dus kan wel even naar een doe het zelfzaakje, maar de Hornbach ofzo zit er deze week niet meer in.

Bedankt alvast voor het meedenken :P
-nee-
  woensdag 6 december 2017 @ 11:26:19 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175524484
Tochtstrip. Waarom zou dat gelul in de marge zijn?
And so is the past
pi_175524521
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tochtstrip. Waarom zou dat gelul in de marge zijn?
Omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat het echt veel helpt. Is dat dom? :@ :D
-nee-
  woensdag 6 december 2017 @ 11:29:58 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175524573
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat het echt veel helpt. Is dat dom? :@ :D
Ja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175524665
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat het echt veel helpt. Is dat dom? :@ :D
ja
Juin uit Eigen Tuin!
pi_175524666
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:27 schreef Marsenal het volgende:

Omdat ik me gewoon niet voor kan stellen dat het echt veel helpt. Is dat dom? :@ :D
Nogal ja. Wat betreft de speling: de deur moet in de sponning vallen en door de deurschoot worden gezet. Dus moet het slot beter worden afgesteld. Tochtstrips links, rechts en bovenkant. Onderkant een valdorpel. Wij zitten hier pal aan de kust op het Z-W en hadden hetzelfde probleem als jij en met bovenstaande maatregelen 100% opgelost.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175524679
Kalm :P

Nou oke, ik ga zo effe langs de ijzerwaren dan. Maar het klepperen, wat kan ik daaraan doen? In de zomer klemt de deur zelfs licht, zoveel zet het hout dan uit, dus die speling moet ik dan wel rekening mee houden.
-nee-
pi_175524688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Nogal ja. Wat betreft de speling: de deur moet in de sponning vallen en door de deurschoot worden gezet. Dus moet het slot beter worden afgesteld. Tochtstrips links, rechts en bovenkant. Onderkant een valdorpel. Wij zitten hier pal aan de kust op het Z-W en hadden hetzelfde probleem als jij en met bovenstaande maatregelen 100% opgelost.
Valdorpel moet ik googlen. Bedankt *)
-nee-
pi_175525270
Tochtstrios, borsteltje aan de onderkant en een paar dievenklauwen er op zodat je hem goed kan sluiten en hij niet meer kan klepperen ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175525578
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:05 schreef valentijn101 het volgende:
Tochtstrips, borsteltje aan de onderkant en een paar dievenklauwen er op zodat je hem goed kan sluiten en hij niet meer kan klepperen ^O^
[ afbeelding ]
Je foto klopt maar het ding heet een raamafsluiting.

Dit is een scharnier met dievenklauw:


Met een tochtstrip wordt het klepperen ook minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door nanuk op 06-12-2017 15:18:53 ]
pi_175526102
Effe bij Pijper op de oudegracht tochtstrips gehaald, hij heeft me ook uitgelegd wat de do’s en don’ts zijn. Ik wist echt niet dat alleen de onderste op de deur moest, en de rest buiten in het kozijn :P

Die dievenklauwen enzo, dat is m.i. ook de beste oplossing tegen het klepperen, maar dat is echt geen porem op deze deur, die is in ere hersteld ten opzichte van het bouwjaar van het huis. Het moet iets subtieler dus. :P
-nee-
pi_175526365
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:43 schreef Marsenal het volgende:
Effe bij Pijper op de oudegracht tochtstrips gehaald, hij heeft me ook uitgelegd wat de do’s en don’ts zijn. Ik wist echt niet dat alleen de onderste op de deur moest, en de rest buiten in het kozijn :P

Die dievenklauwen enzo, dat is m.i. ook de beste oplossing tegen het klepperen, maar dat is echt geen porem op deze deur, die is in ere hersteld ten opzichte van het bouwjaar van het huis. Het moet iets subtieler dus. :P


Zoiets? Of is dit iets te oud?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175526573
Iets.

Overigens ziet die deur er best tochtig uit. :X
-nee-
  woensdag 6 december 2017 @ 14:10:03 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175527973
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:43 schreef Marsenal het volgende:
Effe bij Pijper op de oudegracht tochtstrips gehaald, hij heeft me ook uitgelegd wat de do’s en don’ts zijn. Ik wist echt niet dat alleen de onderste op de deur moest, en de rest buiten in het kozijn :P

Die dievenklauwen enzo, dat is m.i. ook de beste oplossing tegen het klepperen, maar dat is echt geen porem op deze deur, die is in ere hersteld ten opzichte van het bouwjaar van het huis. Het moet iets subtieler dus. :P
En wat zijn tot nu toe de resultaten met de tochtstrip?
pi_175528373
Thanks for asking, ze zitten er op, en het resultaat is boven verwachting. Het heeft zelfs het klepperen van de deur verminderd, omdat die nu een beetje wordt tegengehouden door het rubber. Als ik de deur nu op de knip zet, kleppert deze niet meer. Al met al, een goede dag dus. _O_
-nee-
pi_175528807

Dus ik hoef geen tochthond voor je te punniken? -O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175531157
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:43 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus ik hoef geen tochthond voor je te punniken? -O-
Hij is wel leuk!
pi_175531205
Schroef de tochtborstel niet aan de buitenkant op je deur maar binnen. Zo'n ding op je deur schroeven is vragen om een rotte deur over een paar jaar
pi_175538688
Mijn ouders hadden vroeger een gordijn achter de deur gehangen, dat er s avonds dicht ging. Dat hielp ook.
.
pi_175539067
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:43 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus ik hoef geen tochthond voor je te punniken? -O-
Ik moet nog wel zoiets hebben voor bij m’n schuifraam :P

Het is niet zo heel erg koud vannacht, dus lastig inschatten hoevee het scheelt. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')