abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175523972
Goedemorgen,

Komende lente/zomer ben ik van plan om een verbouwing te doen. Kunststofkozijnen en overal HR++ glas.

Nu riep een collega dat bepaalde kosten op te geven zijn bij de belastingaangifte.

Een gedeelte van de verbouwing zal ik bekostigen middels een lening. Nu weet ik dat de rente kan opgeven.

Collega zei dat ook verbouwingskosten op te geven zijn. Ik kon daar helaas niets over vinden.

Weet iemand of dit uberhaupt mag/kan en welke kosten wel en welke niet?
  woensdag 6 december 2017 @ 11:09:03 #2
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175524179
Je collega heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

Rentekosten (en kosten voor afsluiten) van de lening zijn aftrekbaar. Verbouwingskosten zijn enkel relevant om te beoordelen of de gehele lening besteedt is aan de verbouwing (en dus te beoordelen of aftrekbaarheid van de rente legitiem is), maar zijn op zichzelf niet aftrekbaar.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175524248
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:09 schreef MutedFaith het volgende:
Je collega heeft de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

Rentekosten (en kosten voor afsluiten) van de lening zijn aftrekbaar. Verbouwingskosten zijn enkel relevant om te beoordelen of de gehele lening besteedt is aan de verbouwing (en dus te beoordelen of aftrekbaarheid van de rente legitiem is), maar zijn op zichzelf niet aftrekbaar.
dat dacht ik al. dat had ik inderdaad ook gevonden. Dank u
pi_175530089
Inderdaad het voorgaande. Om een sluitende administratie te krijgen, is het vaak handig om de lening (indien mogelijk) als bouwdepot aan te vragen.

In dat geval krijg je van de bank geen geld op je rekening gestort, maar stuur jij de facturen op naad de bank, waarna de bank het geld overmaakt aan het bedrijf wat de werkzaamheden heeft uitgevoerd.

Pro tip: Google eens op duurzaamheidslening en "subsidie energiebesparende maatregelen". Sommige provincies en gemeenten geven tegen hele gunstige voorwaarden leningen uit ten behoeve van energiebesparende maatregelen en er zijn ook subsidiemogelijkheden. Zonde om er geen gebruik van te maken als er mogelijkheden zijn voor een financieel steuntje in de rug. De lening voor mijn zonnepanelen en warmtepomp heeft slechts 1,6% rente via de gemeente. Geen lening nemen en eerst sparen was aanzienlijk duurder!
pi_175537505
Ga trouwens niet voor HR++ maar voor triple glas.https://www.milieucentraa(...)glas-en-triple-glas/
x
pi_175537975
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:34 schreef Trolling-ego het volgende:
Ga trouwens niet voor HR++ maar voor triple glas.https://www.milieucentraa(...)glas-en-triple-glas/
Goed advies aangezien er toch al voor nieuwe kozijnen gekozen is ^O^

Het extra comfort en de lagere stookkosten zijn de meerprijs zeker waard.
pi_175541968
Toevallig een monumentenpand?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  Redactie Frontpage donderdag 7 december 2017 @ 07:58:08 #8
38148 crew  Innisdemon
pi_175543242
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:34 schreef Trolling-ego het volgende:
Ga trouwens niet voor HR++ maar voor triple glas.https://www.milieucentraa(...)glas-en-triple-glas/
Er wordt op die site voortdurend het vergelijk tussen enkel glas en HR+++ gemaakt.
Ja zo kan ik ook grote bespaarbedragen noemen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')