abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175523537
Ik maak vaak mee dat een oost Europees/midden oostisch vrouwtje in de trein iedereen een papiertje overhandigd met een zielig verhaal op geschreven. Daarna gaat ze weer langs en verzamelt ze alles inclusief geld dat mijn vrijgevige medemensen aan haar geven.

Ik persoonlijk heb de eerste keer 5 euro gegeven zonder erbij na te denken. Echter die avond thuis realiseerde ik me dat ik waarschijnlijk belazerd was.

Wat denken jullie, heeft ze echt een ziek kindje die hulp nodig heeft of is alles verzonnen?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_175523543
KLB
Op zaterdag 3 juni 2017 16:41 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
HELD _O_
...
  woensdag 6 december 2017 @ 10:32:15 #3
230450 ShevaJB
What have we become... Animals
pi_175523593
Dat is maffia, aan het eind van de dag levert ze het geld in.
Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet

Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:
Eindbaas ^O^
  woensdag 6 december 2017 @ 10:32:37 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175523605
Hoe heeft ze haar vervoersbewijs betaald? :s).
And so is the past
pi_175523704
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hoe heeft ze haar vervoersbewijs betaald? :s).
Die heeft ze niet natuurlijk. Met geen vaste adres in Nederland hoeft ze zich daar niet druk om te maken.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  woensdag 6 december 2017 @ 10:41:34 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175523751
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:38 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Die heeft ze niet natuurlijk. Met geen vaste adres in Nederland hoeft ze zich daar niet druk om te maken.
Tering wat laat jij je makkelijk in de luren leggen zeg.
And so is the past
pi_175523766
Mensen die geld weggeven. :')
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_175525553
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Spellchecker woensdag 6 december 2017 @ 12:35:49 #9
197773 crew  maily
Hoera het is vandaag!!
pi_175525935
Ze is ook doof en zielig waarschijnlijk? Pffff

Als mensen geld blijven geven, blijven er bedelaars.
**hare scherpigheid*binge-checker** Palm trees,
flapdrol disease, and L.A. has got me on my knees

wordfeudfan?
pi_175528882
Zijn hele bendes die daar achter zitten, net als al die levendestandbeelden in Amsterdam...

Door mensen als ts blijft dat volk ook doorgaan natuurlijk
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=spz7cF6E5t4" target="_blank" rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=spz7cF6E5t4</a>
http://www.dumpert.nl/med(...)l_even_reageren.html
pi_175530024
Keer meegemaakt. Kreeg een briefje in mijn handen gedrukt en zonder wat te zeggen liep ze weg. Dus ik gooi dat briefje in het afvalbakje en geniet verder van mijn reis. Komt ze terug en word ze boos omdat ik het briefje niet meer heb. Wat een muts, geef het dan ook niet weg 8)7
pi_175530076
NS vraagt klanten om het op hun twitter te melden als zakdoekjesverkopers actief zijn. Is een grote boevenbende.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 06-12-2017 16:09:21 (Typaids ;() ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Spellchecker woensdag 6 december 2017 @ 15:55:18 #13
197773 crew  maily
Hoera het is vandaag!!
pi_175530237
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
NS vraagt klanten om het op hun twitter te melden als zakdoekjesverkopers actief zijn. Is een groente boevenbende.
:D

wordfeudfan?
  woensdag 6 december 2017 @ 18:10:35 #14
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_175532531
Tussen Rotterdam en Utrecht heb je vaak zo'n gitarist.
Ban op DM én PM (en mijn geliefde KLB) ... :') Contacteer dus via Fobo!
GARY WAS HERE!
YOU ARE A LOSER!
pi_175532598
In Amsterdam zijn het groepjes van soms wel 15 mensen die in buurten rondlopen.
Nooit iets gegeven natuurlijk :7

Klote zigeuners :R
  woensdag 6 december 2017 @ 18:18:37 #16
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_175532646
Zag ze vorige week ook weer ja :r
pi_175534037
Vanaf Utrecht naar het oosten nooit last van. Vanaf Utrecht naar het westen wel weer.
Je hebt ook van die viespeuken die aan je eten gaan zitten, omdat ze het willen hebben.

Ik geef nooit wat, stomme bedelaars. Op vakantie is het altijd erger.
pi_175534124
Psychologisch gezien is het wel interessant dat wanneer mensen iets aan een bedelaar geven, dat ze denken dat ze dat doen uit goedheid en "barmhartigheid" terwijl het eigenlijk een soort van bevestiging van je eigen superioriteit ten opzichte van een ander is. Je betaalt 5 euro voor een stukje zelfrespect.
pi_175534143
Jij weet net zo goed als ik dat die ene skruffy junkie er heroine van gaat halen, je financiert zijn latente zelfdoding.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 19:42:06 #20
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175534166
Gelukkig wel minder irritant dan zo'n dakloze die in je coupé komt staan om een heel verhaal te vertellen over dat ie dakloos is en graag je geld wil zodat ie droog kan slapen en meer van dat gebazel
pi_175534229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:35 schreef F0xy het volgende:
Je hebt ook van die viespeuken die aan je eten gaan zitten, omdat ze het willen hebben.
:r

Toen ik nog regelmatig met het OV ging hingen er wel op Utrecht CS van die junks rond die met een of ander ongeloofwaardig verhaal je wat geld probeerden af te troggelen. Eentje ben ik meerdere keren tegen gekomen, die had het dan over z'n zusje die ergens in het ziekenhuis zou liggen, en dat hij geld moest hebben voor een kaartje. Als je niet reageerde ging hij door naar een andere passagier, en draaide daar het hele verhaaltje weer opnieuw af. :D

De truc met het papiertje ken ik niet, dat zal wel iets recents zijn dan...
  Spellchecker woensdag 6 december 2017 @ 19:57:10 #22
197773 crew  maily
Hoera het is vandaag!!
pi_175534562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

:r

Toen ik nog regelmatig met het OV ging hingen er wel op Utrecht CS van die junks rond die met een of ander ongeloofwaardig verhaal je wat geld probeerden af te troggelen. Eentje ben ik meerdere keren tegen gekomen, die had het dan over z'n zusje die ergens in het ziekenhuis zou liggen, en dat hij geld moest hebben voor een kaartje. Als je niet reageerde ging hij door naar een andere passagier, en draaide daar het hele verhaaltje weer opnieuw af. :D

De truc met het papiertje ken ik niet, dat zal wel iets recents zijn dan...

Wordt ook al jaren gedaan ..... gezien in de Mac in Antwerpen; zit je lekker te snacken daar, lopen ze voorbij en leggen een briefje (met hun gebrek en geldnood) en in ons geval een sleutelhanger op tafel. Kwartier later kwamen ze terug en namen briefje en sleutelhanger mee want wij kochten die niet :D

wordfeudfan?
pi_175534766
Die truc en de zakdoekjes is al jaren. Als je veel treint kom je ze af en toe tegen.

Het grote probleem is dat accordeonspelers en zakdoekjesverkopers professionelen zijn. Ze worden gestuurd door een organisatie in het Oostblok om geld "te innen" hier. Ze zullen wel arm zijn, dat geloof ik wel, maar het geld verdwijnt volledig in de zakken van de ronselaars, noem ze maar rustig pooiers.

En het zijn net meeuwen op een groot Nederlands station. Hoe meer je ze voert, hoe meer ze zich voortplanten.
Dus geven lost helemaal niets op.

Er was een keer een uitzending op tv van gebochelde bedelaarsters in Nederlandse steden met een mandje voor hun die naar de grond keken en bedelden om geld. Als de dag voorbij was, stonden ze kwiek op en leverden ze alles af bij een 30-jarige man die verderop stonden te wachten.

De accordeonspelers worden van het platteland geplukt in Roemenie en krijgen een week opleiding in een paar liedjes zoals die van de Godfather en worden daarna op de trein gezet voor een paar maanden in Nederland. Zo werkt dat.
Ik vind mijn buurman een toffe peer
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')