abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175523191



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175523214
quote:
Een groot aantal media overleeft door subsidies die door het kartel in stand worden gehouden. Dat heeft beslissende gevolgen voor de toon van de berichtgeving.
Aldus Baudet in een interview met Berniemag.nl.

Waar doelt Baudet precies op? Welke media en welke subsidies? Beweert hij nou dat de media naar de pijpen dansen van het 'partijkartel' omdat er sprake is van financiële afhankelijkheid?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175523222
JoelSerphos twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 17:26:54 Thierry Baudet is nog bij geen enkele begrotingsbehandeling op komen dagen. Hij is eigenlijk vrijwel nooit in de Ka… https://t.co/5qUw5ehGSQ reageer retweet
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175523284
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
JoelSerphos twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 17:26:54 Thierry Baudet is nog bij geen enkele begrotingsbehandeling op komen dagen. Hij is eigenlijk vrijwel nooit in de Ka… https://t.co/5qUw5ehGSQ reageer retweet
Als 'ie er wel is wordt z'n clubje uitgelachen door die uit de kluiten gewassen kleuters in Den Haag.
Ik zou ook lekker gaan hardlopen.
pi_175523314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:12 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Als 'ie er wel is wordt z'n clubje uitgelachen door die uit de kluiten gewassen kleuters in Den Haag.
Ik zou ook lekker gaan hardlopen.
Dus omdat FvD zogenaamd uitgelachen zou worden door zijn collega-Kamerleden, blijft hij maar lekker weg?

Wat is dat voor schoolplein-niveau?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175523333
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
JoelSerphos twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 17:26:54 Thierry Baudet is nog bij geen enkele begrotingsbehandeling op komen dagen. Hij is eigenlijk vrijwel nooit in de Ka… https://t.co/5qUw5ehGSQ reageer retweet
Het werk doen waar je voor betaald wordt is ook wel erg ouderwets.
pi_175523366
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het werk doen waar je voor betaald wordt is ook wel erg ouderwets.
Wilders all over again. Beetje om je heen slaan en schoppen en verder niks van de grond willen krijgen.
pi_175523392
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat FvD zogenaamd uitgelachen zou worden door zijn collega-Kamerleden, blijft hij maar lekker weg?

Wat is dat voor schoolplein-niveau?
Thierry stopt zijn tijd in het opzetten van provinciale partijen en het winnen van stemmers.
pi_175523398
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het werk doen waar je voor betaald wordt is ook wel erg ouderwets.
"Thierry Baudet is nog bij geen enkele begrotingsbehandeling op komen dagen. Hij is eigenlijk vrijwel nooit in de Kamer. Zes uur geleden (rond 11:00 uur dus) plaatste hij een hardloopselfie.
#Lekker het Kamerwerk verwaarlozen van uw en mijn centen."

En aan schriftelijke voorbereiding doet hij ook niet.
Make my day!
pi_175523407
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wilders all over again. Beetje om je heen slaan en schoppen en verder niks van de grond willen krijgen.
Wilders of zijn medewerkers zitten dan iig altijd wel in het parlement. Dat wordt toch van je verwacht als parlementariër. De beslissingen worden in een parlementaire democratie in het parlement gemaakt. Daar moet je zijn. Dus geen hardloopselfies maken als over het budget van het onderwijs wordt gedebatteerd.

Maar wat doet-ie? Wachten totdat 80 tot 90 procent van het electoraat achter hem staat?

I´m back.
pi_175523531
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wilders all over again. Beetje om je heen slaan en schoppen en verder niks van de grond willen krijgen.
Sowieso wel boeiende paralellen. Toen Wilders net zelfstandig in de kamer zat was conservatief Nederland ook best blij met hem. De Burkestichting zag hem bijvoorbeeld wel zitten, de toenmalig kopman daarvan heeft zijn hoop nu gevestigd op Baudet. Grappig om te zien hoe de geschiedenis zich herhaalt.
pi_175523563
Ben benieuwd hoeveel zetels ze halen in Rotterdam. Dat is toch ground zero van de Clash of Civilizations.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175523630
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:18 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Thierry stopt zijn tijd in het opzetten van provinciale partijen en het winnen van stemmers.
Terwijl hij een heleboel geld krijgt om in het parlement te zitten en zijn kiezers te vertegenwoordigen. Maar ach, dat is alleen maar de baan waar hij campagne voor heeft gevoerd en voor verkozen is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175523655
Overigens.... mijn idee is dat journalisten/programamakers van de PO meer kritisch de politiek volgen dan commerciële media. De commerciëlen zijn meer a-politiek.
En natuurlijk willen wij ( de Nederlandse bevolking) niet dat Nederlandse media in een oorlog zitten met "de poitieke elite" en het parlementaire systeem verwerpen op zich.
Dat systeem noodzaakt de volksvertegenwoordigers samen te werken. Meningsverschillen, discussie, maar dan ook compromissen en concrete besluiten nemen.
Dat noemt Baudet .... kartelvorming.
Deze noodzaak tot "kartelvorming' verwerpen is de democratie en de bestuurlijke besluitvaardigheid uithollen.

En een alleenheerschappij van Theo en Tjerry of een referendumsysteem zijn geen alternatieven
pi_175523688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:35 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens.... mijn idee is dat journalisten/programamakers van de PO meer kritisch de politiek volgen dan commerciële media. De commerciëlen zijn meer a-politiek.
En natuurlijk willen wij ( de Nederlandse bevolking) niet dat Nederlandse media in een oorlog zitten met "de poitieke elite" en het parlementaire systeem verwerpen op zich.
Dat systeem noodzaakt de volksvertegenwoordigers samen te werken. Meningsverschillen, discussie, maar dan ook compromissen en concrete besluiten nemen.
Dat noemt Baudet .... kartelvorming.
Deze noodzaak tot "kartelvorming' verwerpen is de democratie en de bestuurlijke besluitvaardigheid uithollen.

En een alleenheerschappij van Theo en Tjerry of een referendumsysteem zijn geen alternatieven
Ja, blijft een eigenaardige situatie. Ter moet ook weten dat NL altijd een min of meer crescendo cultuur heeft gehad juist om dat we keurig netjes in allerlei gremia overleg plegen met elkaar, het beroemde polder model.
I´m back.
pi_175523693
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:30 schreef Abschirmdienst het volgende:
Ben benieuwd hoeveel zetels ze halen in Rotterdam. Dat is toch ground zero van de Clash of Civilizations.
Daar hebben ze zich toch gewoon gebonden aan Eerdmans en Pastors?
pi_175523699
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar hebben ze zich toch gewoon gebonden aan Eerdmans en Pastors?
Daarom. Succes gegarandeerd.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175523702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wilders of zijn medewerkers zitten dan iig altijd wel in het parlement. Dat wordt toch van je verwacht als parlementariër. De beslissingen worden in een parlementaire democratie in het parlement gemaakt. Daar moet je zijn. Dus geen hardloopselfies maken als over het budget van het onderwijs wordt gedebatteerd.

Maar wat doet-ie? Wachten totdat 80 tot 90 procent van het electoraat achter hem staat?

[ afbeelding ]
Denk dat de beste man de kansen van het FvD lichtelijk overschat. Ik ken werkelijk niemand die is gecharmeerd van Baudet en zijn partijtje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175523720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk dat de beste man de kansen van het FvD lichtelijk overschat. Ik ken werkelijk niemand die is gecharmeerd van Baudet en zijn partijtje.
Het is in ieder geval een allemachtig eigenaardige uitspraak weer. Zou hij dat echt denken, vraag ik me af?
I´m back.
  woensdag 6 december 2017 @ 10:40:19 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175523729
Zelfs in dit topic is minder dan de helft van de Nederlanders het met hem eens
Laffe huichelaar
pi_175523745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een allemachtig eigenaardige uitspraak weer. Zou hij dat echt denken, vraag ik me af?
Ach, aangezien hij zichzelf omschrijft als de 'belangrijkste intellectueel van Nederland', zou mij dat niets verbazen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175523767
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk dat de beste man de kansen van het FvD lichtelijk overschat. Ik ken werkelijk niemand die is gecharmeerd van Baudet en zijn partijtje.
Ik eentje. En dat is kerel voor wie het praktijkonderwijs eigenlijk al wat hoog gegrepen was.
Maar als je een redelijk maatschappelijk of sociaal perspectief in je leven hebt, zou een keuze voor dit clubje toch al wat mal zijn.
pi_175523789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, aangezien hij zichzelf omschrijft als de 'belangrijkste intellectueel van Nederland', zou mij dat niets verbazen.
Tja, als je denkt dat je, aan de hand van flinterdunne filosofietjes en al na minder dan een jaar tijd je parlementaire werk verzakend, 80 à 90 van het electoraat achter je kunt krijgen dan weet ik niet goed hoe realistisch ingesteld je bent in ieder geval.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 10:44:23 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175523792
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
JoelSerphos twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 17:26:54 Thierry Baudet is nog bij geen enkele begrotingsbehandeling op komen dagen. Hij is eigenlijk vrijwel nooit in de Ka… https://t.co/5qUw5ehGSQ reageer retweet
Dit is natuurlijk bullshit :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 december 2017 @ 10:48:06 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175523845
Is er ergens een website waar je per dag(deel) kunt controleren welke kamerleden aanwezig waren?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 6 december 2017 @ 10:51:29 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175523896
Ik denk dat Thierry met zijn 90% van het electoraat nog vrij bescheiden is. Maar het is goed dat een politicus realistisch blijft.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175523909
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:48 schreef fathank het volgende:
Is er ergens een website waar je per dag(deel) kunt controleren welke kamerleden aanwezig waren?
Alleen in de verslagen die na afloop worden opgesteld. Kan je hier terugvinden.

Dat actief op een website gaan bijhouden gaat volgens mij zelfs de grootste politieke nerd te ver.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 10:57:42 #28
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175524001
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk bullshit :')
'
Het draait bij politici natuurlijk voor een belangrijk deel om zichtbaarheid en Baudet en Hiddema zijn natuurlijk erg zichtbaar. Niet alleen voor de 'aanhang' tijdens bijeenkomsten, maar ook in de media. Vermoedelijk meer dan wanneer ze tien minuutjes spreken tijdens een willekeurig debat. De afwezigheid van Baudet bij debatten is hooguit interessant voor mensen die zelf deel uitmaken van of een bovenmatige interesse hebben de Haagse stolp.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175524019
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk bullshit :')
Kan je ook verklaren waarom dit bullshit zou zijn? De betreffende twitteraar (die hierdoor uiteraard weer voor rotte vis wordt door de FvD-aanhang) lijkt wel redelijke kennis over het onderwerp te hebben en vaak aanwezig te zijn bij vergaderingen.
pi_175524037
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:57 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

'
Het draait bij politici natuurlijk voor een belangrijk deel om zichtbaarheid en Baudet en Hiddema zijn natuurlijk erg zichtbaar. Niet alleen voor de 'aanhang' tijdens bijeenkomsten, maar ook in de media. Vermoedelijk meer dan wanneer ze tien minuutjes spreken tijdens een willekeurig debat. De afwezigheid van Baudet bij debatten is hooguit interessant voor mensen die zelf deel uitmaken van of een bovenmatige interesse hebben de Haagse stolp.
Ik dacht dat het bij politici ging om de wensen van hun kiezers zo goed mogelijk proberen uit te voeren in de politiek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175524066
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je ook verklaren waarom dit bullshit zou zijn? De betreffende twitteraar (die hierdoor uiteraard weer voor rotte vis wordt door de FvD-aanhang) lijkt wel redelijke kennis over het onderwerp te hebben en vaak aanwezig te zijn bij vergaderingen.
Hiddema heeft nog een behoorlijke tijd gesproken bij het begrotingsdebat V&J, lijkt mij wel relevant om ze als fractie te beoordelen. Tevens is Baudet redelijk vaak in de kamer aanwezig, wellicht iets beneden gemiddeld maar niet 'vrijwel nooit'.

Daarentegen klopt het wel dat Baudet zelf zich tijdens begrotingsdebatten (of überhaupt debatten) niet laat zien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:01:57 #32
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175524074
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik dacht dat het bij politici ging om de wensen van hun kiezers zo goed mogelijk proberen uit te voeren in de politiek.
Dat is natuurlijk zo. Maar is aanwezigheid bij debatten de enige manier om invloed te winnen?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175524101
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:01 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo. Maar is aanwezigheid bij debatten de enige manier om invloed te winnen?
Nee maar het is wel een belangrijk onderdeel van je baan als volksvertegenwoordiger...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 11:04:03 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175524104
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hiddema heeft nog een behoorlijke tijd gesproken bij het begrotingsdebat V&J, lijkt mij wel relevant om ze als fractie te beoordelen. Tevens is Baudet redelijk vaak in de kamer aanwezig, wellicht iets beneden gemiddeld maar niet 'vrijwel nooit'.

Daarentegen klopt het wel dat Baudet zelf zich tijdens begrotingsdebatten (of überhaupt debatten) niet laat zien.
Baudet heeft ook een paar keer gesproken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175524108
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Baudet heeft ook een paar keer gesproken.
Poe poe
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175524126
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik dacht dat het bij politici ging om de wensen van hun kiezers zo goed mogelijk proberen uit te voeren in de politiek.
Kan er alleen maar van maken dat Ter het parlementaire werk dus niet meer zo belangrijk vindt om zieltjes te winnen.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 11:05:38 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175524132
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Poe poe
Lees die Tweet waar een vaste club bashers keihard over valt nou eens goed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175524137
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Baudet heeft ook een paar keer gesproken.
Alleen het defensiedebat qua begrotingsdebatten, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:08:33 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175524168
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alleen in de verslagen die na afloop worden opgesteld. Kan je hier terugvinden.

Dat actief op een website gaan bijhouden gaat volgens mij zelfs de grootste politieke nerd te ver.
Het gaat me er meer om dat het mijn inziens niet zo moeilijk zou hoeven zijn om dat te implementeren. Als service vanuit de overheid naar het volk. Dat je gewoon live kunt zien wie er z'n pasje langs de deur heeft gehaald en aanwezig is. Evenals digitaal stemmen zodat direct duidelijk is wie er op welke manier gestemd heeft. Meer directe controle van de kamer, in plaats van achteraf alle stukken moeten uitpluizen. Ze zitten er immers (of niet natuurlijk) om ons belang te dienen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175524170
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:01 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo. Maar is aanwezigheid bij debatten de enige manier om invloed te winnen?
Aanwezig zijn is wel de enige manier om dingen gedaan te krijgen in de kamer, ja. Als je er niet bent kan je ook niets veranderen.

Ongetwijfeld zal Baudet beargumenteren dat hij toch niets kan veranderen, want partijkartel, en daardoor is het voor hem noodzakelijk om eerst twintig zetels te halen, in de coalitie te komen en zich dan pas in de debatten te gaan mengen, maar dat vind ik persoonlijk een vrij makkelijke uitvlucht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 11:08:42 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175524172
quote:
5s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alleen het defensiedebat qua begrotingsdebatten, toch?
Ik heb gisteren nog een hele mooie lijst gemaakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175524192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan er alleen maar van maken dat Ter het parlementaire werk dus niet meer zo belangrijk vindt om zieltjes te winnen.
Hij vindt het natuurlijk ook gewoon niet zo leuk. Tegenspraak is voor dergelijke types best eng. Dan is de eigen aanhang toespreken bij wie het er in gaat als Gods woord bij een ouderling veel bevredigender.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:10:30 #43
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175524213
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee maar het is wel een belangrijk onderdeel van je baan als volksvertegenwoordiger...
Ik weet niet of er een gouden standaard bestaat over de verdeling tussen binnen- en buitenparlementaire activiteiten voor een volksvertegenwoordiger.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175524229
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog een hele mooie lijst gemaakt.
Deze?

quote:
30 minuten op V&J
10 minuten op Defensie
10 minuten algemeen
Dat is 1x Baudet, 1x Hiddema en 1x tijdens iets dat geen begrotingsdebat was.

Ergo, Baudet heeft bij 1 begrotingsdebat gesproken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:12:28 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175524244
De mening van Jan Patternotte over de kwestie Baudet:

https://www.parool.nl/opi(...)schadelijk~a4543379/

quote:
Baudet zelf heeft nog bij geen enkel begrotingsdebat het woord gevoerd, en is daarmee al ruim een maand nauwelijks te vinden in de plenaire zaal van de Tweede Kamer.

Losse flodder
Volgende week debatteert de Tweede Kamer over het economisch beleid van Nederland. Als het Forum voor Democratie menens is, kunnen ze dan hun plan ontvouwen voor een nieuwe vestigingswet.

Dat zou welkom zijn, dan kan ik het namelijk in een openbaar debat bestrijden. Zo niet, dan is het een losse flodder geweest. Een losse flodder waardoor weer hele bevolkingsgroepen van een snel groeiende politieke partij te horen hebben gekregen dat hun winkels niet deugen en vervangen moeten worden door 'Nederlandse groenteboeren'.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175524266
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:10 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik weet niet of er een gouden standaard bestaat over de verdeling tussen binnen- en buitenparlementaire activiteiten voor een volksvertegenwoordiger.
Tja, actief deelnemen aan besluitvorming lijkt me wel een kerntaak. De gezochte excuses tot nu toe zijn wat zwakjes.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:14:30 #47
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175524280
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aanwezig zijn is wel de enige manier om dingen gedaan te krijgen in de kamer, ja. Als je er niet bent kan je ook niets veranderen.
Maar is dat in het huidige stadium van de ontwikkeling van de partij de meeste effectieve besteding van tijd om enorme dossiers door te werken en dagelijks tien of twintig minuten te spreken en af en toe een amendementje indienen. Het is een partij in opbouw die veel waarde hecht aan bijeenkomsten met leden. Vooralsnog krijgen Baudet en Hiddema voldoende aandacht voor hun standpunten met de huidige manier van werken, daar lijkt me eigenlijk geen discussie over mogelijk.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 11:14:36 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175524284
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:11 schreef Ludachrist het volgende:
Ergo, Baudet heeft bij 1 begrotingsdebat gesproken.
Baudet heeft alleen tijdens de begrotingsbehandeling zijn visie gegeven in de aangevraagde spreektijd. Bij het debat zelf heeft hij toen niet het woord gevoerd. De begrotingsbehandeling bestaat uit verschillende onderdelen, het is niet alleen maar debat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175524293
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:12 schreef Ryon het volgende:
De mening van Jan Patternotte over de kwestie Baudet:

https://www.parool.nl/opi(...)schadelijk~a4543379/

[..]

Verschrikkelijk figuur maar hij heeft in deze gewoon gelijk.
pi_175524309
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Maar is dat in het huidige stadium van de ontwikkeling van de partij de meeste effectieve besteding van tijd om enorme dossiers door te werken en dagelijks tien of twintig minuten te spreken en af en toe een amendementje indienen. Het is een partij in opbouw die veel waarde hecht aan bijeenkomsten met leden. Vooralsnog krijgen Baudet en Hiddema voldoende aandacht voor hun standpunten met de huidige manier van werken, daar lijkt me eigenlijk geen discussie over mogelijk.
Feestjes met leden kunnen prima in het weekend.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:17:23 #51
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175524324
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, actief deelnemen aan besluitvorming lijkt me wel een kerntaak. De gezochte excuses tot nu toe zijn wat zwakjes.
De hier voortdurend benoemde noodzaak om over ieder onderwerp een parlementaire scheet te laten lijkt me nogal een korte termijnstrategie. Het lijkt me in dit stadium van de ontwikkeling van een nieuwe partij ook belangrijk om te werken aan zichtbaarheid, groei en structuur vanwege de langere termijn.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175524360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:17 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De hier voortdurend benoemde noodzaak om over ieder onderwerp een parlementaire scheet te laten lijkt me nogal een korte termijnstrategie. Het lijkt me in dit stadium van de ontwikkeling van een nieuwe partij ook belangrijk om te werken aan zichtbaarheid, groei en structuur vanwege de langere termijn.
Niemand heeft het over ieder onderwerp. Het gaat steeds over de onderwerpen waar ze eerder een grote broek over hebben aangetrokken. Maar als het er op aankomt geven ze geen thuis.
En leren debatteren hoort ook bij het ontwikkelen van een partij. Dat maar opgeven omdat het een paar keer fout ging is niet heel sterk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2017 11:20:25 ]
  woensdag 6 december 2017 @ 11:20:59 #53
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175524372
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Feestjes met leden kunnen prima in het weekend.
Dat mag je natuurlijk vinden, maar als ik jouw postings zo lees denk ik niet dat jij tot het kiezerspotentieel van FvD hoort. Zolang de partij waar jij wel lid van bent/op stemt het doet zoals jij denkt dat een partij moet functioren is het toch prima. Waarom maak je je zo druk over een partij met twee zetels?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175524373
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Deze?

[..]

Dat is 1x Baudet, 1x Hiddema en 1x tijdens iets dat geen begrotingsdebat was.

Ergo, Baudet heeft bij 1 begrotingsdebat gesproken.
Ik mis nog het debat waarbij hij zich wel ingeschreven had om het woord te voeren, 20 minuten zelfs, maar niet kwam opdagen. Zonder opgaaf van reden.
Weg tijd.
Make my day!
  woensdag 6 december 2017 @ 11:21:14 #55
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175524375
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:17 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De hier voortdurend benoemde noodzaak om over ieder onderwerp een parlementaire scheet te laten lijkt me nogal een korte termijnstrategie. Het lijkt me in dit stadium van de ontwikkeling van een nieuwe partij ook belangrijk om te werken aan zichtbaarheid, groei en structuur vanwege de langere termijn.
Het is een partij met 17.000 leden en twee parlementariërs. Waarom doen die twee parlementariërs niet gewoon hun werk en doen de 17.000 leden wat zij moeten doen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175524415
quote:
5s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is een partij met 17.000 leden en twee parlementariërs. Waarom doen die twee parlementariërs niet gewoon hun werk en doen de 17.000 leden wat zij moeten doen?
Hiddema gaat gewoon door als advocaat. Die geeft zijn zaak voorrang boven het parlement.
Make my day!
  woensdag 6 december 2017 @ 11:23:37 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175524419
Ik heb er trouwens zelf geen probleem mee dat Baudet de weg naar de Kamer niet tot nauwelijks weet te vinden. Ik ben niet dusdanig onder de indruk van de stellingen van Baudet dat ik vind dat hij invloed zou moeten uitoefenen.

Ik vind het wel bijzonder dat zijn kiezers daar weinig waarde aan hechten. Zij hebben liever iemand die af en toe op een van de sporadische bijeenkomsten spreekt dan iemand die hen vertegenwoordigd in de Kamer. Dat is wel opvallend.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175524430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:20 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat mag je natuurlijk vinden, maar als ik jouw postings zo lees denk ik niet dat jij tot het kiezerspotentieel van FvD hoort. Zolang de partij waar jij wel lid van bent/op stemt het doet zoals jij denkt dat een partij moet functioren is het toch prima. Waarom maak je je zo druk over een partij met twee zetels?
Het is een interessant clubje met een vermakelijke aanhang die alles wat ze uitspoken goed praat. Leuk onderwerp dus voor een politiek forum.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:25:07 #59
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175524452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:23 schreef agter het volgende:

[..]

Hiddema gaat gewoon door als advocaat. Die geeft zijn zaak voorrang boven het parlement.
Ik sprak laatst met één van de cliënten van Hiddema. Die vond het wel mooi dat "Theo nu wat meer op tv is" maar het moest maar niet ten koste gaan van zijn zaak. Veel van zijn cliënten zullen dat wel vinden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175524481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:17 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De hier voortdurend benoemde noodzaak om over ieder onderwerp een parlementaire scheet te laten lijkt me nogal een korte termijnstrategie. Het lijkt me in dit stadium van de ontwikkeling van een nieuwe partij ook belangrijk om te werken aan zichtbaarheid, groei en structuur vanwege de langere termijn.
Neem aan dat-ie een pareto-analyse maakt eerst en dus duidelijk alleen deelneemt aan die debatten over onderwerpen die voor hem, volgens zijn partijprogramma, prioriteit hebben. Lijkt me dat iedere kleinere fractie dat doet. En dan tijdens de debatten over die onderwerpen schittert. Zodat meer mensen zien welk een toffe partij het is, waardoor zijn achterban groeit.
I´m back.
pi_175524501
Voorbeeldje: Op 23 november werd er gestemd in de tweede kamer over de Wet Hillen. Iets waar het FvD nogal een mening over had.
Waar was Thierry?
"Vanavond treed ik op in de Oxford Union in een debat over de Brexit en de Nexit... "
Make my day!
pi_175524510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:27 schreef agter het volgende:
Voorbeeldje: Op 23 november werd er gestemd in de tweede kamer over de Wet Hillen. Iets waar het FvD nogal een mening over had.
Waar was Thierry?
"Vanavond treed ik op in de Oxford Union in een debat over de Brexit en de Nexit... "
Onbegrijpelijk dus.
I´m back.
pi_175524526
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Baudet heeft alleen tijdens de begrotingsbehandeling zijn visie gegeven in de aangevraagde spreektijd. Bij het debat zelf heeft hij toen niet het woord gevoerd. De begrotingsbehandeling bestaat uit verschillende onderdelen, het is niet alleen maar debat.
Vriendelijk als ik ben tel ik ook dat gewoon mee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Games woensdag 6 december 2017 @ 11:29:44 #64
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175524570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neem aan dat-ie een pareto-analyse maakt eerst en dus duidelijk alleen deelneemt aan die debatten over onderwerpen die voor hem, volgens zijn partijprogramma, prioriteit hebben. Lijkt me dat iedere kleinere fractie dat doet. En dan tijdens de debatten over die onderwerpen schittert. Zodat meer mensen zien welk een toffe partij het is, waardoor zijn achterban groeit.
Dan moet je wel op komen dagen voor de debatten waar je je voor inschrijft, zoals agter al zei.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175524576
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neem aan dat-ie een pareto-analyse maakt eerst en dus duidelijk alleen deelneemt aan die debatten over onderwerpen die voor hem, volgens zijn partijprogramma, prioriteit hebben. Lijkt me dat iedere kleinere fractie dat doet. En dan tijdens de debatten over die onderwerpen schittert. Zodat meer mensen zien welk een toffe partij het is, waardoor zijn achterban groeit.
Zelfs Denk krijgt dingen voor elkaar in de tweede kamer. Idem voor de SGP.
Make my day!
  woensdag 6 december 2017 @ 11:30:53 #66
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175524598
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is een interessant clubje met een vermakelijke aanhang die alles wat ze uitspoken goed praat. Leuk onderwerp dus voor een politiek forum.
Daar moet je ook vooral mee doorgaan als je er plezier aan beleeft. Maar het is niet zo dat jouw visie op hoe die partij moet functioneren een soort van gouden standaard is.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175524619
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:29 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dan moet je wel op komen dagen voor de debatten waar je je voor inschrijft.
Ja, dat lijkt me wel, maar ja wat ik dus hierboven zeg, sinds Ter zijn partij groeit in de peilingen, denkt hij dat hij door buiten-parlementaire activiteiten te ontplooien nog meer kan groeien, tot 80 à 90% van de Kamerzetels zelfs.
I´m back.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:35:56 #68
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175524681
quote:
15s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dus.
Dan was de uitslag van de stemming 87 voor en 57 tegen in plaats van 56 tegen. Dan had de wereld er inderdaad heel anders uitgezien.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175524685
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:30 schreef agter het volgende:

[..]

Zelfs Denk krijgt dingen voor elkaar in de tweede kamer. Idem voor de SGP.
Klopt idd, dat is politieke handwerk. Ogv die kleine overwinningen kun je je buiten-parlementair profileren. Zo begreep ik het parlementaire systeem altijd.
I´m back.
pi_175524709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:35 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dan was de uitslag van de stemming 87 voor en 57 tegen in plaats van 56 tegen. Dan had de wereld er inderdaad heel anders uitgezien.
Kun je dus naar het electoraat stappen en zeggen: kijk mensen wij hebben tegen gestemd, en wel hier en hier om, wat vinden jullie? Eens met ons of eens met de coalitie?
I´m back.
pi_175524734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:30 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Daar moet je ook vooral mee doorgaan als je er plezier aan beleeft. Maar het is niet zo dat jouw visie op hoe die partij moet functioneren een soort van gouden standaard is.
Neuh, dat beweert ook niemand.
pi_175524751
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:35 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dan was de uitslag van de stemming 87 voor en 57 tegen in plaats van 56 tegen. Dan had de wereld er inderdaad heel anders uitgezien.
Hij had een rol in het debat kunnen pakken. Eng idee natuurlijk.
pi_175524774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:35 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dan was de uitslag van de stemming 87 voor en 57 tegen in plaats van 56 tegen. Dan had de wereld er inderdaad heel anders uitgezien.
Ga dan helemaal niet de politiek in, want als kleine fractie zal je tijdens stemmingen zelden tot nooit het verschil kunnen maken.

Daarom zijn debatten zo belangrijk. Die bieden kleine partijen de mogelijkheid zich te profileren. Wilders is er groot door geworden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175524949
Thierry denkt dat hij 80 tot 90 procent van de zetels kan krijgen:

JaapJansen twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 18:08:34 In potentie haalt Thierry Baudet 80 tot 90 procent van de zetels. Zegt Thierry Baudet. (Bron: de glossy Bernie) https://t.co/0aTPzsgw8W reageer retweet
Ja, waarom zou je dan in de kamer gaan debatteren als je er 'maar' twee hebt?
Make my day!
pi_175524965
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ga dan helemaal niet de politiek in, want als kleine fractie zal je tijdens stemmingen zelden tot nooit het verschil kunnen maken.

Daarom zijn debatten zo belangrijk. Die bieden kleine partijen de mogelijkheid zich te profileren. Wilders is er groot door geworden.
Zijn visie is dan ook niet een kleine fractie te blijven zoals SGP oid. Baudet denkt dat hij harder groeit door zich niet te laten kleineren in debatten (zoals een aantal keer is gebleken) maar zijn energie te steken in randzaken. Het is aan de kiezer om hem daar op af te straffen of niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175525016
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:49 schreef habitue het volgende:

[..]

Zijn visie is dan ook niet een kleine fractie te blijven zoals SGP oid. Baudet denkt dat hij harder groeit door zich niet te laten kleineren in debatten (zoals een aantal keer is gebleken) maar zijn energie te steken in randzaken. Het is aan de kiezer om hem daar op af te straffen of niet.
Baudet gaat moeilijke situaties dus bewust uit de weg. Lekkere eigenschap voor iemand die in de toekomst deel wil uit gaan maken van het landsbestuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175525041
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Baudet gaat moeilijke situaties dus bewust uit de weg. Lekkere eigenschap voor iemand die in de toekomst deel wil uit gaan maken van het landsbestuur.
Misschien dat hij wat debattrainingen volgt in de avonduren, je weet het niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175525103
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:53 schreef habitue het volgende:

[..]

Misschien dat hij wat debattrainingen volgt in de avonduren, je weet het niet.
Als ik Thierry een beetje inschat denk ik dat hij zichzelf een uitstekend debater vindt en dat hij daar geen trainingen voor nodig heeft, eigenlijk. Hij zei toch ook na dat debat met Dijkhoff dat hij zichzelf inhoudelijk prima vond en dat de rest een beetje op kleuterschoolniveau zat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175525181
quote:
11s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als ik Thierry een beetje inschat denk ik dat hij zichzelf een uitstekend debater vindt en dat hij daar geen trainingen voor nodig heeft, eigenlijk. Hij zei toch ook na dat debat met Dijkhoff dat hij zichzelf inhoudelijk prima vond en dat de rest een beetje op kleuterschoolniveau zat?
Ja dat denk ik ook en dat zal hij ook echt vinden. Maar ik denk ook dat hij wel weet dat een heel gedeelte van de kiezers daar anders over denkt. En dat zo'n moment met Dijkhoff slecht is voor de beeldvorming.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175525237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:59 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook en dat zal hij ook echt vinden. Maar ik denk ook dat hij wel weet dat een heel gedeelte van de kiezers daar anders over denkt. En dat zo'n moment met Dijkhoff slecht is voor de beeldvorming.
Dus uit angst voor negatieve aandacht, besluit Baudet debatten maar te mijden? Heel bijzonder.

Intussen wel een beetje populair doen voor een zaal die is gevuld met aanhangers die hem helemaal geweldig vinden. En dat van uw belastinggeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 december 2017 @ 12:16:39 #81
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175525499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je dus naar het electoraat stappen en zeggen: kijk mensen wij hebben tegen gestemd, en wel hier en hier om, wat vinden jullie? Eens met ons of eens met de coalitie?
Maar het is toch bekend wat het standpunt van FvD is over dit onderwerp? Waarschijnlijk duidelijker dan dat van Denk of PvdD.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175525560
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus uit angst voor negatieve aandacht, besluit Baudet debatten maar te mijden? Heel bijzonder.

Intussen wel een beetje populair doen voor een zaal die is gevuld met aanhangers die hem helemaal geweldig vinden. En dat van uw belastinggeld.
Dat is mijn visie erop inderdaad.

Baudet moet het hebben van de monologen en zijn tv-optredens. En gezien de peilingen is deze strategie lang niet gek.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:24:22 #83
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175525694
Schakel net in op het debat over de onderwijsbegroting. Volgens mij schitteren beide heren door afwezigheid?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175525708
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:24 schreef Sodeknetters het volgende:
Schakel net in op het debat over de onderwijsbegroting. Volgens mij schitteren beide heren door afwezigheid?
Jup.
pi_175525730
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:24 schreef Sodeknetters het volgende:
Schakel net in op het debat over de onderwijsbegroting. Volgens mij schitteren beide heren door afwezigheid?
Ze hebben in ieder geval geen spreektijd aangevraagd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175525796
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:19 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat is mijn visie erop inderdaad.

Baudet moet het hebben van de monologen en zijn tv-optredens. En gezien de peilingen is deze strategie lang niet gek.
Ja, en die monologen en tv-optredens maken duidelijk dat hij zich baseert op flinterdunne filosofietjes, die bij wijze van spreke geuit door een Havo-scholier bij een boekoverhoring over een naturalistisch romannetje, hem nog zouden misstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 06-12-2017 12:35:26 ]
I´m back.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:31:21 #87
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175525865
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jup.
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval geen spreektijd aangevraagd.
Belachelijk. Dat noemt zich volksvertegenwoordiger.
Juist op dit onderwerp, waar ze zo'n sterke mening over hebben, zouden ze aanwezig moeten zijn.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175525898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:19 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat is mijn visie erop inderdaad.

Baudet moet het hebben van de monologen en zijn tv-optredens. En gezien de peilingen is deze strategie lang niet gek.
Lijkt mij een weinig duurzame strategie. Op een gegeven moment zal je je toch moeten laten gelden in de Tweede Kamer. Dan kun je beter nu een paar uitglijders maken en daar lering uit trekken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 december 2017 @ 12:36:12 #89
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175525941
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:24 schreef Sodeknetters het volgende:
Schakel net in op het debat over de onderwijsbegroting. Volgens mij schitteren beide heren door afwezigheid?
Hoeveel andere mensen hebben net als jij tijd om zoiets te volgen?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175525963
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:36 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Hoeveel andere mensen hebben net als jij tijd om zoiets te volgen?
In ieder geval 150 mensen die er een ton per jaar voor krijgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175525977
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en die monologen en tv-optredens maken duidelijk dat hij zich baseert op flinterdunne filosofietjes, die bij wijze van spreke geuit door een Havo-scholier bij een boekoverhoring over een naturalistisch romannetje, hem nog zouden misstaan.
Flinterdun....... ook de tweets

https://twitter.com/thierrybaudet/status/899162815176605696
Flinterdun,,, dunner dan dunst en een complotheorie, populair bij uiterst rechts
pi_175525979
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In ieder geval 150 mensen die er een ton per jaar voor krijgen.
-2 dan wrs
I´m back.
pi_175526014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Flinterdun....... ook de tweets

https://twitter.com/thierrybaudet/status/899162815176605696
Flinterdun,,, dunner dan dunst en een complotheorie, populair bij uiterst rechts
Ja, dat is 50% gaar idd. Ongelooflijk eigenlijk dat je dan nog gelooft dat je over een tijdje 80 à 90% van het electoraat achter je kunt krijgen ook.
I´m back.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:40:12 #94
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175526019
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:36 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Hoeveel andere mensen hebben net als jij tijd om zoiets te volgen?
Dat weet ik niet. Vind ik ook weinig interessant, eerlijk gezegd.
Het gaat mij er om dat een kamerlid waar ik op gestemd heb, in de kamer hoort te zijn om het standpunt te verdedigen waarom ik op hem gestemd heb. En dat verzaakt men nogal.
Ik kan je vertellen dat ik ook behoorlijk spijt heb van mijn stem op FvD.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 6 december 2017 @ 12:41:24 #95
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175526042
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In ieder geval 150 mensen die er een ton per jaar voor krijgen.
Het is wel een beetje navelstaarderij binnen de Haagse stolp in dit topic.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175526061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is 50% gaar idd. Ongelooflijk eigenlijk dat je dan nog gelooft dat je over een tijdje 80 à 90% van het electoraat achter je kunt krijgen ook.
Thierry de Messias. :+
Make my day!
pi_175526097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:41 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is wel een beetje navelstaarderij binnen de Haagse stolp in dit topic.
Ik kan er niks aan doen dat ik persoonlijk vind dat Kamerleden geld krijgen om in de Kamer aan het werk te zijn, en dat ze dat dus ook moeten doen.

Ik vind het niet echt gepast om op kosten van de belastingbetaler vier jaar lang campagne te gaan voeren om je partij uit te breiden en je nauwelijks met de daadwerkelijke politiek te bemoeien. Lever dan je salaris pro rata in, zou ik zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:45:52 #98
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175526134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:41 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is wel een beetje navelstaarderij binnen de Haagse stolp in dit topic.
Een stolp waarvan Baudet en Hiddema deel uit willen maken maar het vervolgens niet doen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 6 december 2017 @ 12:46:01 #99
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175526137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:40 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Vind ik ook weinig interessant, eerlijk gezegd.
Het gaat mij er om dat een kamerlid waar ik op gestemd heb, in de kamer hoort te zijn om het standpunt te verdedigen waarom ik op hem gestemd heb. En dat verzaakt men nogal.
Ik kan je vertellen dat ik ook behoorlijk spijt heb van mijn stem op FvD.
Het is natuurlijk vervelend dat je spijt hebt van je stem. Over een paar jaar mag je het opnieuw proberen. Als je naar de peilingen kijkt, lijk je op dit moment echter een uitzondering. Over veel onderwerpen is de visie van FvD wel redelijk helder lijkt me, ook zonder actieve deelname aan ieder debat.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 12:47:26 #100
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175526164
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kan er niks aan doen dat ik persoonlijk vind dat Kamerleden geld krijgen om in de Kamer aan het werk te zijn, en dat ze dat dus ook moeten doen.

Ik vind het niet echt gepast om op kosten van de belastingbetaler vier jaar lang campagne te gaan voeren om je partij uit te breiden en je nauwelijks met de daadwerkelijke politiek te bemoeien. Lever dan je salaris pro rata in, zou ik zeggen.
Ik ben er niet zo voorstander van om vanuit rijkswege te gaan voorschrijven hoe volksvertegenwoordigers hun tijd moeten besteden. De gedachte dat kamerleden louter worden gekozen om in de kamer actief te zijn, lijkt me ook wat beperkt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 12:48:03 #101
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175526186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:46 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is natuurlijk vervelend dat je spijt hebt van je stem. Over een paar jaar mag je het opnieuw proberen. Als je naar de peilingen kijkt, lijk je op dit moment echter een uitzondering. Over veel onderwerpen is de visie van FvD wel redelijk helder lijkt me, ook zonder actieve deelname aan ieder debat.
Leuk, maar het helpt pas echt als ze die visie ook in de kamer uitdragen. Daar wordt beleid gemaakt. Niet op twitter.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175526320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is 50% gaar idd. Ongelooflijk eigenlijk dat je dan nog gelooft dat je over een tijdje 80 à 90% van het electoraat achter je kunt krijgen ook.
Baudet heeft een ego die gestreeld moet worden.
Hij is slim genoeg om te weten dat die 80 à 90% onzinnig is, wishful thinking.
Maar ja....... ego..... oh die ego
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 12:56:15 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175526327
Was gisteren nog iemand die een mail zou sturen onder lunchtijd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175526344
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:47 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo voorstander van om vanuit rijkswege te gaan voorschrijven hoe volksvertegenwoordigers hun tijd moeten besteden. De gedachte dat kamerleden louter worden gekozen om in de kamer actief te zijn, lijkt me ook wat beperkt.
Ik zou het vrij logisch vinden dat wij van onze volksvertegenwoordigers verwachten dat ze het werk aan het doen zijn waar ze voor gekozen zijn, namelijk het volk vertegenwoordigen in de Kamer en de regering controleren.

Dat je eens wat mist, soit. Je bent een kleine partij, kan niet anders. Ik verwacht echter op zijn minst dat de partij er wel staat bij dingen die voor hun kiezers van belang zijn, niet dat ze zeggen 'onze standpunten zijn toch al bekend dus we gaan iets anders doen'. Dat is gewoon minachting van je eigen kiezer.

Zie je het al voor je dat D66 een lijstje met standpunten opgeeft tijdens de campagne en vervolgens bij driekwart van de debatten niet komt opdagen omdat 'iedereen toch wel weet wat wij vinden'. Dat zou toch gênant zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175526349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:47 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo voorstander van om vanuit rijkswege te gaan voorschrijven hoe volksvertegenwoordigers hun tijd moeten besteden. De gedachte dat kamerleden louter worden gekozen om in de kamer actief te zijn, lijkt me ook wat beperkt.
Ga je nu ook nog suggereren dat optreden als volksvertegenwoordiger niet de kerntaak is van een kamerlid?
pi_175526410
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou het vrij logisch vinden dat wij van onze volksvertegenwoordigers verwachten dat ze het werk aan het doen zijn waar ze voor gekozen zijn, namelijk het volk vertegenwoordigen in de Kamer en de regering controleren.

Dat je eens wat mist, soit. Je bent een kleine partij, kan niet anders. Ik verwacht echter op zijn minst dat de partij er wel staat bij dingen die voor hun kiezers van belang zijn, niet dat ze zeggen 'onze standpunten zijn toch al bekend dus we gaan iets anders doen'. Dat is gewoon minachting van je eigen kiezer.

Zie je het al voor je dat D66 een lijstje met standpunten opgeeft tijdens de campagne en vervolgens bij driekwart van de debatten niet komt opdagen omdat 'iedereen toch wel weet wat wij vinden'. Dat zou toch gênant zijn.
Ja, of alle partijen hè.
I´m back.
pi_175526435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet heeft een ego die gestreeld moet worden.
Hij is slim genoeg om te weten dat die 80 à 90% onzinnig is, wishful thinking.
Maar ja....... ego..... oh die ego
Zou hij niemand in zijn omgeving hebben die hem wel eens van repliek bedient, vraag ik me af.
I´m back.
  woensdag 6 december 2017 @ 13:08:01 #108
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175526520
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:57 schreef Ludachrist het volgende:

Zie je het al voor je dat D66 een lijstje met standpunten opgeeft tijdens de campagne en vervolgens bij driekwart van de debatten niet komt opdagen omdat 'iedereen toch wel weet wat wij vinden'. Dat zou toch gênant zijn.
D66 is trouwens bij uitstek een partij die toen het wat minder ging (en ze slechts drie zetels hadden) juist 100% inzet toonde in de Kamer. Elk Kamerlid was toen praktisch overbelast als het ging om woordvoerderschap en debatten.

Los wat je vindt van de politiek van D66 toont dat wel karakter. De kiezers die toen wel kozen voor D66 kregen waar voor hun geld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 6 december 2017 @ 13:08:17 #109
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175526530
quote:
11s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ga je nu ook nog suggereren dat optreden als volksvertegenwoordiger niet de kerntaak is van een kamerlid?
Nee, aanwezig zijn in de kamer kamerlid is niet de enige taak van een volksvertegenwoordiger. Dat is wat ik stelde.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 13:09:39 #110
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175526554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:08 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Nee, aanwezig zijn in de kamer kamerlid is niet de enige taak van een volksvertegenwoordiger. Dat is wat ik stelde.
Wat zou jij dan als taakomschrijving geven van een Tweede Kamerlid?
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 13:13:08 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175526608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

D66 is trouwens bij uitstek een partij die toen het wat minder ging (en ze slechts drie zetels hadden) juist 100% inzet toonde in de Kamer. Elk Kamerlid was toen praktisch overbelast als het ging om woordvoerderschap en debatten.

Los wat je vindt van de politiek van D66 toont dat wel karakter. De kiezers die toen wel kozen voor D66 kregen waar voor hun geld.
En de kiezers die nu hebben gekozen voor de D66 voelen zich driedubbel genaaid. Zo kan het ook.

Ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat het FvD niks wil doen in de kamer. Tot nu toe zijn er niets dan begrotingsdebatten geweest, daar valt bijna niks te halen. Laten we eerst even afwachten wat de toekomst gaat brengen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175526621
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat zou jij dan als taakomschrijving geven van een Tweede Kamerlid?
Beetje selfies posten terwijl je aan het joggen bent. Wat docenten aanvallen op twitter. En vervolgens lezingen geven in Engeland..toch? :P
Make my day!
  woensdag 6 december 2017 @ 13:14:43 #113
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175526633
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat zou jij dan als taakomschrijving geven van een Tweede Kamerlid?
Dat verschilt natuurlijk. Dat is voor een fractievoorzitter weer anders dan voor een backbencher. Dat is voor leden van een grote partij weer anders dan voor een kleine partij. Het is een balans tussen werk in het parlement en werk daarbuiten. Het blijft in ieder geval in mijn niet beperkt tot deelname aan debatten zoals sommige mensen hier lijken te vinden. De afrekening vindt uiteindelijk bij de verkiezingen plaats. Dan zullen we wel zien of in dit geval FvD de in de peilingen voorspelde groei kan omzetten in daadwerkelijke kamerzetels of de partij uiteindelijk als een balon weer leegloopt en in de vergetelheid gaat raken.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175526650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk dat de beste man de kansen van het FvD lichtelijk overschat. Ik ken werkelijk niemand die is gecharmeerd van Baudet en zijn partijtje.
vast wel, of je zit echt in een bubbel van hier tot Tokyo
pi_175526672
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik eentje. En dat is kerel voor wie het praktijkonderwijs eigenlijk al wat hoog gegrepen was.
Maar als je een redelijk maatschappelijk of sociaal perspectief in je leven hebt, zou een keuze voor dit clubje toch al wat mal zijn.
:')
  woensdag 6 december 2017 @ 13:17:37 #116
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175526703
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:13 schreef Nattekat het volgende:
Tot nu toe zijn er niets dan begrotingsdebatten geweest, daar valt bijna niks te halen.
Daar valt juist heel veel te halen.. Het begrotingsrecht is bij uitstek het recht waar de Kamer over gaat en niet de regering.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 13:20:50 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175526769
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar valt juist heel veel te halen.. Het begrotingsrecht is bij uitstek het recht waar de Kamer over gaat en niet de regering.
Er is net een dichtgetimmerd regeringsakkoord gemaakt en de coalitiepartijen hebben gewoon de meerderheid. Over een jaar misschien wel, maar nu heb ik er m'n twijfels bij. Er zijn dingen voorbij gekomen waar de voltallige oppositie keihard op tegen was en er zonder enige tegemoetkoming erdoorheen zijn gedrukt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175526779
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar valt juist heel veel te halen.. Het begrotingsrecht is bij uitstek het recht waar de Kamer over gaat en niet de regering.
Bovendien heb je tijdens begrotingsbehandelingen kans om amendementen in te dienen die ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 december 2017 @ 13:22:48 #119
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175526814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat verschilt natuurlijk. Dat is voor een fractievoorzitter weer anders dan voor een backbencher. Dat is voor leden van een grote partij weer anders dan voor een kleine partij. Het is een balans tussen werk in het parlement en werk daarbuiten. Het blijft in ieder geval in mijn niet beperkt tot deelname aan debatten zoals sommige mensen hier lijken te vinden. De afrekening vindt uiteindelijk bij de verkiezingen plaats. Dan zullen we wel zien of in dit geval FvD de in de peilingen voorspelde groei kan omzetten in daadwerkelijke kamerzetels of de partij uiteindelijk als een balon weer leegloopt en in de vergetelheid gaat raken.
Zou je zeggen dat FvD die balans heeft?
Laffe huichelaar
pi_175526820
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is net een dichtgetimmerd regeringsakkoord gemaakt en de coalitiepartijen hebben gewoon de meerderheid. Over een jaar misschien wel, maar nu heb ik er m'n twijfels bij. Er zijn dingen voorbij gekomen waar de voltallige oppositie keihard op tegen was en er zonder enige tegemoetkoming erdoorheen zijn gedrukt.
Knul, de komende jaren gaat de coalitie het regeerakkoord omzetten in beleid. De inhoud van het akkoord bepaalt voor een groot deel de politieke agenda in de jaren die voor ons liggen.

Volgens jouw redenatie kan FvD net zo goed thuisblijven en pas na de volgende verkiezingen weer op komen draven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175526852
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:27 schreef agter het volgende:
Voorbeeldje: Op 23 november werd er gestemd in de tweede kamer over de Wet Hillen. Iets waar het FvD nogal een mening over had.
Waar was Thierry?
"Vanavond treed ik op in de Oxford Union in een debat over de Brexit en de Nexit... "
Hadden zijn stem verschil gemaakt dan? Goh...
pi_175526887
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hadden zijn stem verschil gemaakt dan? Goh...
Aha, dus Baudet hoeft pas op te komen draven als zijn stem verschil maakt? Dan hoeft hij zich de komende vier jaar niet te laten zien in de Tweede Kamer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175526930
quote:
11s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als ik Thierry een beetje inschat denk ik dat hij zichzelf een uitstekend debater vindt en dat hij daar geen trainingen voor nodig heeft, eigenlijk. Hij zei toch ook na dat debat met Dijkhoff dat hij zichzelf inhoudelijk prima vond en dat de rest een beetje op kleuterschoolniveau zat?
Dat is dan ook zo.
  woensdag 6 december 2017 @ 13:28:09 #124
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175526950
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zou je zeggen dat FvD die balans heeft?
Als je naar de peilingen kijkt, maken ze goede keuzes. Denk ook dat in de opbouw van een politieke beweging veel tijd gaat zitten. Het is mij op veel beleidsterreinen redelijk duidelijk waar FvD voor staat. Dat ze dan niet de 57e stem tegen een voorstel zijn dat met ruime meerderheid wordt aangenomen, is dan niet zo interessant. Heb Hiddema in ieder geval in debatten interessante bijdragen zien leveren, dus het is niet zo dat ze helemaal schitteren door afwezigheid. Verder zal het mij worst wezen, ik heb er niet op gestemd.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 13:28:39 #125
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175526967
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hadden zijn stem verschil gemaakt dan? Goh...
Baudet schijnt de denken dat zijn stem wel een verschil maakt, maar hij laat hem nooit horen omdat hij steeds verstek laat gaan als er in de Kamer gesproken wordt
Laffe huichelaar
  woensdag 6 december 2017 @ 13:29:18 #126
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175526978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:28 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Als je naar de peilingen kijkt, maken ze goede keuzes.

Dus als een kamerlid in de peilingen stijgt, is hij een goed kamerlid?
Laffe huichelaar
pi_175526995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:36 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Hoeveel andere mensen hebben net als jij tijd om zoiets te volgen?
Daar gaat het natuurlijk niet om. Hij moet uiteindelijk het land besturen/ zij die dat doen controleren. En dan niet alleen als zijn kiezers het zien.
  woensdag 6 december 2017 @ 13:32:31 #128
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175527050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus als een kamerlid in de peilingen stijgt, is hij een goed kamerlid?
Het is blijkbaar een volksvertegenwoordiger die steeds meer kiezers aanspreekt. Zie verder de rest van de posting waarop je reageert.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 13:34:21 #129
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175527096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:32 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is blijkbaar een volksvertegenwoordiger die steeds meer kiezers aanspreekt. Zie verder de rest van de posting waarop je reageert.
Je hoeft dus als Kamerlid niet te stemmen, niet te debatteren, geen enkele verandering door te voeren of geen enkel valide argument te maken en dan ben je alsnog een goed Kamerlid als je stijgt in de peilingen? Partijbelang boven landsbelang?
Laffe huichelaar
pi_175527123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:47 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo voorstander van om vanuit rijkswege te gaan voorschrijven hoe volksvertegenwoordigers hun tijd moeten besteden. De gedachte dat kamerleden louter worden gekozen om in de kamer actief te zijn, lijkt me ook wat beperkt.
Vind ik ook. Als Baudet denkt dat ergens anders zijn meer zin heeft, vind ik dat prima. Dat voorbeeld over een brexit/nexit debat i.p.v. een stemming waarvan je zeker weet dat je toch niks verandert vind ik een prima voorbeeld.
Natuurlijk kan je ook een monoloog houden, en laten zien waarom jij vindt dat het anders moet, daar worden immers ook mensen mee gemotiveerd op het FvD te stemmen zegt men hier.

De tegenstanders van het FvD geven kritiek (dat mag natuurlijk) maar dan wordt verwacht dat FvD stemmers daar ook zo over denken. Dat blijkt niet zo te zijn.

Wel moet Baudet er opener over zijn: ik ben niet naar dit debat geweest, want ik kon hier dit en dat...
pi_175527160
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vind ik ook. Als Baudet denkt dat ergens anders zijn meer zin heeft, vind ik dat prima. Dat voorbeeld over een brexit/nexit debat i.p.v. een stemming waarvan je zeker weet dat je toch niks verandert vind ik een prima voorbeeld.
Natuurlijk kan je ook een monoloog houden, en laten zien waarom jij vindt dat het anders moet, daar worden immers ook mensen mee gemotiveerd op het FvD te stemmen zegt men hier.

De tegenstanders van het FvD geven kritiek (dat mag natuurlijk) maar dan wordt verwacht dat FvD stemmers daar ook zo over denken. Dat blijkt niet zo te zijn.

Wel moet Baudet er opener over zijn: ik ben niet naar dit debat geweest, want ik kon hier dit en dat...
Jullie hoeven die kritiek niet te delen (dat moet je echt helemaal zelf weten). Ik vind alleen dat jullie een wat vreemd beeld hebben van het werk van een Kamerlid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175527170
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet heeft een ego die gestreeld moet worden.
Hij is slim genoeg om te weten dat die 80 à 90% onzinnig is, wishful thinking.
Maar ja....... ego..... oh die ego
Hij heeft het over de systeemkritiek, en zegt dat daar 80-90% het in theorie met hem eens is. (Wat dus bijv. betekent: dat men wel vind wat hij zegt maar niet gelooft dat daarvan nu geen sprake is het eigenlijk ook met hem eens is.)

Nooit denkt hij natuurlijk dat hij 90% van de stemmen gaat halen. Ik snap ook niet waarom je dat zo zou interpreteren.
  woensdag 6 december 2017 @ 13:42:27 #133
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175527272
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar gaat het natuurlijk niet om. Hij moet uiteindelijk het land besturen/ zij die dat doen controleren. En dan niet alleen als zijn kiezers het zien.
Ik heb geen inzicht in de agenda van de heren Baudet en Hiddema. Als ze nu thuis op de bank in joggingbroek naar een dvd met hoogtepunten van The Bold & The Beautiful of The Wire liggen te kijken, heb je zeker een punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dwersdriever op 06-12-2017 13:54:22 ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175527275
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En de kiezers die nu hebben gekozen voor de D66 voelen zich driedubbel genaaid. Zo kan het ook.

Ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat het FvD niks wil doen in de kamer. Tot nu toe zijn er niets dan begrotingsdebatten geweest, daar valt bijna niks te halen. Laten we eerst even afwachten wat de toekomst gaat brengen.
Ik weet het niet, hoor. De PVV heeft gister bijvoorbeeld geregeld dat er zoveel mogelijk spitsstroken worden omgezet in volwaardige rijstroken. GroenLinks heeft gezorgd dat er een onderzoek komt naar beter OV in Europa om een alternatief te hebben voor korte vliegreizen, CU heeft geregeld dat er gekeken gaat worden naar het duurzaam inkopen van voertuigen door gemeenten. Dat zijn toch gewoon dingen waar hun achterban voor staat die aangenomen zijn.

Baudet is gaan joggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175527278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Baudet schijnt de denken dat zijn stem wel een verschil maakt, maar hij laat hem nooit horen omdat hij steeds verstek laat gaan als er in de Kamer gesproken wordt
Volgens mij denkt hij dat (nu) helemaal niet. Hij is er vaak ook wel.
pi_175527313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hoeft dus als Kamerlid niet te stemmen, niet te debatteren, geen enkele verandering door te voeren of geen enkel valide argument te maken en dan ben je alsnog een goed Kamerlid als je stijgt in de peilingen? Partijbelang boven landsbelang?
Het partijbelang is in dit geval het landsbelang, aangezien het gaat om uitbouw van de partij.
pi_175527317
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet het niet, hoor. De PVV heeft gister bijvoorbeeld geregeld dat er zoveel mogelijk spitsstroken worden omgezet in volwaardige rijstroken. GroenLinks heeft gezorgd dat er een onderzoek komt naar beter OV in Europa om een alternatief te hebben voor korte vliegreizen, CU heeft geregeld dat er gekeken gaat worden naar het duurzaam inkopen van voertuigen door gemeenten. Dat zijn toch gewoon dingen waar hun achterban voor staat die aangenomen zijn.

Baudet is gaan joggen.
Baudet mag zichzelf gelukkig prijzen dat zijn achterban geen idee heeft hoe ons politiek stelsel werkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 december 2017 @ 13:44:31 #138
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175527336
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hoeft dus als Kamerlid niet te stemmen, niet te debatteren, geen enkele verandering door te voeren of geen enkel valide argument te maken en dan ben je alsnog een goed Kamerlid als je stijgt in de peilingen? Partijbelang boven landsbelang?
Ik denk dat je de realiteit nu een beetje in het absurde doortrekt. Ik heb al aangegeven dat volksvertegenwoordigers een balans moeten zoeken tussen werk binnen en buiten het parlement. Die balans kan voor ieder kamerlid anders zijn en ook afhankelijk zijn van het moment.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 13:47:05 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175527413
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het partijbelang is in dit geval het landsbelang, aangezien het gaat om uitbouw van de partij.
Als het niet hand in hand kan gaan, waag ik te betwijfelen of het partijbelang in het landsbelang is.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 13:47:21 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175527421
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet het niet, hoor. De PVV heeft gister bijvoorbeeld geregeld dat er zoveel mogelijk spitsstroken worden omgezet in volwaardige rijstroken. GroenLinks heeft gezorgd dat er een onderzoek komt naar beter OV in Europa om een alternatief te hebben voor korte vliegreizen, CU heeft geregeld dat er gekeken gaat worden naar het duurzaam inkopen van voertuigen door gemeenten. Dat zijn toch gewoon dingen waar hun achterban voor staat die aangenomen zijn.

Baudet is gaan joggen.
Dan hebben zij hun spreektijd daarvoor gebruikt. Is hun goed recht. Het FvD focust dan weer op andere zaken en dient daarvoor moties in. Als ze niks in te brengen hebben in een debat, heeft het ook weinig zin om daar naartoe te gaan. Een tactiek die het in de peilingen niet slecht doet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175527430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:48 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Leuk, maar het helpt pas echt als ze die visie ook in de kamer uitdragen. Daar wordt beleid gemaakt. Niet op twitter.
Ja, zoals ze het nu doen kan je beter gewoon wat lezingen geven en die zetels laten aan mensen die invloed willen uitoefenen op beleid. Volgens mij zijn ze vergeten nu een baan te hebben en wel als volksvertegenwoordiger.
  woensdag 6 december 2017 @ 13:49:04 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175527466
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:44 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik denk dat je de realiteit nu een beetje in het absurde doortrekt. Ik heb al aangegeven dat volksvertegenwoordigers een balans moeten zoeken tussen werk binnen en buiten het parlement. Die balans kan voor ieder kamerlid anders zijn en ook afhankelijk zijn van het moment.
Jij hebt het, wanneer ik naar die balans vraagt, enkel over de peilingen. Dan vraag ik me af of die peilingen dan het uitgangspunt zijn, groei van de partij boven het werk wat bij een tweedekamerpartij hoort
Laffe huichelaar
  woensdag 6 december 2017 @ 13:50:13 #143
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527501
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan hebben zij hun spreektijd daarvoor gebruikt. Is hun goed recht. Het FvD focust dan weer op andere zaken en dient daarvoor moties in. Als ze niks in te brengen hebben in een debat, heeft het ook weinig zin om daar naartoe te gaan. Een tactiek die het in de peilingen niet slecht doet.
Maar juist tijdens een debat zouden ze steun voor eventuele moties kunnen zoeken.
Hoe dienen ze de moties nu dan in? Mailen ze die naar het Presidium ofzo?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175527509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jullie hoeven die kritiek niet te delen (dat moet je echt helemaal zelf weten). Ik vind alleen dat jullie een wat vreemd beeld hebben van het werk van een Kamerlid.
Dat kan ik me voorstellen, dus leg ik het uit:

Het belangrijkste is een lange termijnsplanning. De standpunten van het FvD zijn duidelijk, die hoeven ze niet meer te tonen. Dus, waarom ga je naar zo'n debat; om iets te veranderen. Met een stem gaat dat niet lukken, en dat weet je van te voren.

Naar dat debat gaan, omdat je dan je gezicht laat zien, kijk eens ik was er wel maar ik kreeg niks gedaan, dat vind ik dan weer niet nuttig.
We moeten de invloed van zijn aanwezigheid ook niet overschatten. Hij had vrijwel niks tot niks uit kunnen halen, en ook andere grotere partijen lukt dat nauwelijks. Die vlag van de SGP bijv: dat komt er natuurlijk alleen maar door omdat de coalitie denkt: shit, daar hadden wij nog niet aan gedacht. Wilhelmus op scholen én een vlag: geniaal. Als je kritiek hebt, gaat er natuurlijk niks veranderen, want coalitiepartijen hebben niet de vrijheid (in de praktijk) om daarin mee te gaan.

Als Baudet dus denkt: door naar een lezing of debat ergens anders te gaan, kan ik mijn partij internationale bekendheid geven, of zorgen voor meer kiezers/leden/zetels in de toekomst, vind ik dat een zeer logische gedachtegang, en wil ik juist dat hij die beslissing maakt.

Wel zou ik willen dat hij daar opener over is, zodat wij als leden/kiezer kunnen beoordelen of hij inderdaad de juiste keuze maakt, en niet the bold and the beautiful gaat kijken.
pi_175527510
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En de kiezers die nu hebben gekozen voor de D66 voelen zich driedubbel genaaid. Zo kan het ook.

Ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat het FvD niks wil doen in de kamer. Tot nu toe zijn er niets dan begrotingsdebatten geweest, daar valt bijna niks te halen. Laten we eerst even afwachten wat de toekomst gaat brengen.
Een begrotingsdebat is juist een van de debatten waar het meeste te behalen valt..
  woensdag 6 december 2017 @ 13:51:42 #146
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527543
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja, zoals ze het nu doen kan je beter gewoon wat lezingen geven en die zetels laten aan mensen die invloed willen uitoefenen op beleid. Volgens mij zijn ze vergeten nu een baan te hebben en wel als volksvertegenwoordiger.
Het ergste is volgens mij nog dat ze hun taak niet vergeten zijn, maar gewoon lekker hun eigen gang gaan. Die indruk heb ik tenminste.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 6 december 2017 @ 13:52:11 #147
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175527555
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet het niet, hoor. De PVV heeft gister bijvoorbeeld geregeld dat er zoveel mogelijk spitsstroken worden omgezet in volwaardige rijstroken. GroenLinks heeft gezorgd dat er een onderzoek komt naar beter OV in Europa om een alternatief te hebben voor korte vliegreizen, CU heeft geregeld dat er gekeken gaat worden naar het duurzaam inkopen van voertuigen door gemeenten. Dat zijn toch gewoon dingen waar hun achterban voor staat die aangenomen zijn.

Ik blader net even door De Telegraaf, maar zie geen koppen over deze onderwerpen. In Het Financieele Dagblad alleen een stukje over Tjeerd de Groot van D66 die denkt een meerderheid te hebben voor een nieuwe agenda rond kringlooplandbouw. Ook in de Volkskrant op de eerste tien pagina's niets over bovenstaande successen. Natuurlijk prima dat die partijen succesjes boeken, maar om nou te zeggen dat hun aanhang vandaag feestend langs de grachten staat om de kamerleden te lauweren....nee.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175527581
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als het niet hand in hand kan gaan, waag ik te betwijfelen of het partijbelang in het landsbelang is.
Het gaat wel hand in hand, op de langere termijn. Ik heb het idee dat het FvD extra rijstroken wat triviaal vindt, en daar kan ik me wat bij voorstellen.
pi_175527601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hoeft dus als Kamerlid niet te stemmen, niet te debatteren, geen enkele verandering door te voeren of geen enkel valide argument te maken en dan ben je alsnog een goed Kamerlid als je stijgt in de peilingen? Partijbelang boven landsbelang?
Het zegt vooral iets over het verstand van de gemiddelde Nederlander over de werking van het parlement, als je die wijs kan maken dat het goed is om domweg je werk als parlementariër niet uit te voeren.

Edit: Ah, dit dus
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Baudet mag zichzelf gelukkig prijzen dat zijn achterban geen idee heeft hoe ons politiek stelsel werkt.
pi_175527640
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan hebben zij hun spreektijd daarvoor gebruikt. Is hun goed recht.
Je draait, net stelde je nog dat ze überhaupt niks konden bereiken want het regeerakkoord was toch al dicht. Nu krijg je voorbeelden van partijen uit de oppositie die wel iets bereikt hebben, en dan is het opeens een keuze om even niets te komen doen, want spreektijd?

Kost een motie indienen überhaupt spreektijd, eigenlijk?

quote:
Het FvD focust dan weer op andere zaken en dient daarvoor moties in.
Waarom bereiken andere partijen hier nu wel wat en kan Baudet volgens jou een jaar lang niets betekenen omdat het regeerakkoord er toch al is? En waarom zouden ze nu wel moties indienen als je net nog zegt dat dat toch geen zin heeft om te doen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175527644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:52 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik blader net even door De Telegraaf, maar zie geen koppen over deze onderwerpen. In Het Financieele Dagblad alleen een stukje over Tjeerd de Groot van D66 die denkt een meerderheid te hebben voor een nieuwe agenda rond kringlooplandbouw. Ook in de Volkskrant op de eerste tien pagina's niets over bovenstaande successen. Natuurlijk prima dat die partijen succesjes boeken, maar om nou te zeggen dat hun aanhang vandaag feestend langs de grachten staat om de kamerleden te lauweren....nee.
Het gaat natuurlijk nergens over. Hoewel, die kringlooplandbouw kan wel interessant zijn. Is daar een concreet plan van?
  woensdag 6 december 2017 @ 13:55:14 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175527654
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen, dus leg ik het uit:

Het belangrijkste is een lange termijnsplanning. De standpunten van het FvD zijn duidelijk, die hoeven ze niet meer te tonen. Dus, waarom ga je naar zo'n debat; om iets te veranderen. Met een stem gaat dat niet lukken, en dat weet je van te voren.

Naar dat debat gaan, omdat je dan je gezicht laat zien, kijk eens ik was er wel maar ik kreeg niks gedaan, dat vind ik dan weer niet nuttig.

Wat een onzin. Alsof de oppositie nooit wat doet, geen moties aangenomen krijgt, nooit dingen toevoegt aan geplande regelgeving en nooit met eigen initiatieven en voorstellen komt.

Dat doet de oppositie al jaren en jaren, Baudet alleen niet.
Laffe huichelaar
pi_175527665
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan hebben zij hun spreektijd daarvoor gebruikt. Is hun goed recht. Het FvD focust dan weer op andere zaken en dient daarvoor moties in. Als ze niks in te brengen hebben in een debat, heeft het ook weinig zin om daar naartoe te gaan. Een tactiek die het in de peilingen niet slecht doet.
Niets in te brengen hebben in de jaarlijkse tweedaagse begrotingsbehandeling onderwijs, wat een armoe... Kom nou toch.
pi_175527685
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen, dus leg ik het uit:

Het belangrijkste is een lange termijnsplanning. De standpunten van het FvD zijn duidelijk, die hoeven ze niet meer te tonen. Dus, waarom ga je naar zo'n debat; om iets te veranderen. Met een stem gaat dat niet lukken, en dat weet je van te voren.

Naar dat debat gaan, omdat je dan je gezicht laat zien, kijk eens ik was er wel maar ik kreeg niks gedaan, dat vind ik dan weer niet nuttig.
We moeten de invloed van zijn aanwezigheid ook niet overschatten. Hij had vrijwel niks tot niks uit kunnen halen, en ook andere grotere partijen lukt dat nauwelijks. Die vlag van de SGP bijv: dat komt er natuurlijk alleen maar door omdat de coalitie denkt: shit, daar hadden wij nog niet aan gedacht. Wilhelmus op scholen én een vlag: geniaal. Als je kritiek hebt, gaat er natuurlijk niks veranderen, want coalitiepartijen hebben niet de vrijheid (in de praktijk) om daarin mee te gaan.

Als Baudet dus denkt: door naar een lezing of debat ergens anders te gaan, kan ik mijn partij internationale bekendheid geven, of zorgen voor meer kiezers/leden/zetels in de toekomst, vind ik dat een zeer logische gedachtegang, en wil ik juist dat hij die beslissing maakt.

Wel zou ik willen dat hij daar opener over is, zodat wij als leden/kiezer kunnen beoordelen of hij inderdaad de juiste keuze maakt, en niet the bold and the beautiful gaat kijken.
Ook door je laten gelden in debatten, groeit je bekendheid en daarmee je potentiele zetelaantal. Wilders heeft zijn succes te danken aan het feit dat hij een fel debater is die altijd fel van leer trekt in de Tweede Kamer. Dat deed hij toen hij zich had afgescheiden en hij ging daarmee verder toen hij met een handvol collega's in de TK zat in de periode 2006-2010. Daar komt bij dat hij zich niet alleen profileerde, maar ook nog eens deed waar hij voor werd betaald.

Het is mijns inziens absurd om nu telkens verstek te laten gaan omdat je denkt geen verschil te kunnen maken. Want als je zo gaat redeneren, dan kan FvD debatten blijven mijden zoals het geen deel uitmaakt van de coalitie (en de kans dat dat gebeurt, is voorlopig heel klein).

Zie de post van Ludachrist: er valt wel degelijk wat te winnen als kleine partij. Daar komt bij dat het werk in de TK ook gewoon een leerproces is. Door te blijven debatteren, word je scherper en daar heb je in de toekomst profijt van. Maar in plaats daarvan houdt Baudet liever een speech voor een zaal die is gevuld met gelijkgestemden. Dan neem je het werk noch je kiezer serieus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 december 2017 @ 13:56:48 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175527686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:52 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik blader net even door De Telegraaf, maar zie geen koppen over deze onderwerpen. In Het Financieele Dagblad alleen een stukje over Tjeerd de Groot van D66 die denkt een meerderheid te hebben voor een nieuwe agenda rond kringlooplandbouw. Ook in de Volkskrant op de eerste tien pagina's niets over bovenstaande successen. Natuurlijk prima dat die partijen succesjes boeken, maar om nou te zeggen dat hun aanhang vandaag feestend langs de grachten staat om de kamerleden te lauweren....nee.
Wellicht komt dat omdat het die partijen, in tegenstelling tot Baudet, niet enkel om publiciteit te doen is. Die doen ook wel eens voorstellen zonder dat het publicitair voordelig is, puur omdat ze denken dat het een goed idee is om dingen zo of zo te doen.
Laffe huichelaar
pi_175527694
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:52 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik blader net even door De Telegraaf, maar zie geen koppen over deze onderwerpen. In Het Financieele Dagblad alleen een stukje over Tjeerd de Groot van D66 die denkt een meerderheid te hebben voor een nieuwe agenda rond kringlooplandbouw. Ook in de Volkskrant op de eerste tien pagina's niets over bovenstaande successen. Natuurlijk prima dat die partijen succesjes boeken, maar om nou te zeggen dat hun aanhang vandaag feestend langs de grachten staat om de kamerleden te lauweren....nee.
Ik zeg dan ook nergens dat de aanhang feestend rondrent omdat er een onderzoek wordt gestart, ik geef alleen aan dat er meer dan genoeg te halen valt tijdens die debatten voor partijen en hun achterban, en dat het argument dat 'alles toch al dichtgetimmerd zit' helemaal nergens op slaat.

Niet elke motie hoeft van een niveau '500 miljoen extra voor leraren' te zijn, natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 13:57:38 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175527710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:50 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Maar juist tijdens een debat zouden ze steun voor eventuele moties kunnen zoeken.
Hoe dienen ze de moties nu dan in? Mailen ze die naar het Presidium ofzo?
Je zou haast denken dat ze wel zo nu en dan eens aanwezig zijn ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175527713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat een onzin. Alsof de oppositie nooit wat doet, geen moties aangenomen krijgt, nooit dingen toevoegt aan geplande regelgeving en nooit met eigen initiatieven en voorstellen komt.

Dat doet de oppositie al jaren en jaren, Baudet alleen niet.
Oh wel wat, maar niks groots. Zeker niet met 2 kamerleden. Dat kan ook niet, want je hebt de coalitie tegen je. Je kan dus enkel wat aanvullingen doen, en soms als je mazzel hebt, zeg je iets over iets marginaals, kijken de coalitiepartijen elkaar aan, en ze denken: mwah dat kan wel.
  woensdag 6 december 2017 @ 13:58:58 #159
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175527742
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk nergens over. Hoewel, die kringlooplandbouw kan wel interessant zijn. Is daar een concreet plan van?
Past denk ik niet heel erg in dit topic, maar dit is het verhaal van FD.nl. Best een leuk succesje voor De Groot. Best een aardige kerel ook.

quote:
Tweede Kamerlid Tjeerd de Groot (D66) wil dat minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) met een agenda komt voor de overgang naar zogeheten 'kringlooplandbouw'. Woensdag en donderdag bespreekt de Tweede Kamer de begroting van LNV. Het voorstel heeft volgens De Groot de steun van de andere coalitiepartijen VVD, CDA en ChristenUnie.

Bij kringlooplandbouw worden de principes van de circulaire economie toegepast op de landbouw. Daarbij wordt weinig weggegooid, veel hergebruikt en duurzaam geproduceerd. Ook het regeerakkoord roept op kringlooplandbouw en de dalende bodemvruchtbaarheid 'mee te nemen' in het opstellen van een gezamenlijk actieplan met de sector.

Op compost gekweekte insecten

'De sleutel tot vernieuwing ligt bij de wijze waarop we onze dieren voeren', zegt De Groot. Hij stelt voor voedselverspilling en belasting van de natuur in de akker- en tuinbouw terug te dringen door bijvoorbeeld veevoer te maken van groente- en plantenresten uit kassen en bermgras of door kippen op compost gekweekte eiwitrijke insecten te voeren. Ook kan in zijn ogen het gebruik van kunstmest en pesticiden flink worden teruggedrongen.

De Democraat wil dat de ChristenUnie-minister de wetten inventariseert die de overgang naar kringlooplandbouw in de weg staan. Zo is het niet toegestaan om insecten aan dieren te voeren. Bovendien dwingt de wet boeren dierlijke mest af te voeren en kunstmest aan te voeren. De Groot: 'Kunstmest is een eindige grondstof en past daarom niet in een gezonde kringloop.' Volgens hem kan door kringlooplandbouw de oppervlakte die nu nodig is voor ons varkensvoer met 20% worden gereduceerd en de hoeveelheid soja met 268.000 hectare.

Klimaatvrij varkenslapje

'Dit is de reden dat ik de politiek in ben gegaan', zegt De Groot. Hij is sinds maart Kamerlid voor D66 en bracht hiervoor zijn hele loopbaan in de landbouwsector door. De Groot was de afgelopen zeven jaar directeur van de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO), de branchevereniging van de Nederlandse zuivelindustrie. Eerder werkte hij als beleidsambtenaar op het ministerie van Landbouw, als politiek adviseur van voormalig Landbouwminister Laurens Jan Brinkhorst (eveneens D66) en als landbouwraad op de Nederlandse ambassade in Berlijn.

Volgens De Groot biedt het wegnemen van wettelijke belemmeringen ook veel kansen aan ondernemers. Hij noemt de Brabantse larvenkweker Protix, die dit jaar ¤45 mln ophaalde voor het produceren van ingrediënten voor diervoer uit vliegenlarven. De Groot denkt ook aan varkenshouders die 'een klimaatvrij varkenslapje' in de markt kunnen zetten.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 13:59:29 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175527756
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niets in te brengen hebben in de jaarlijkse tweedaagse begrotingsbehandeling onderwijs, wat een armoe... Kom nou toch.
Het is nou niet zo dat ze verzuipen in spreektijd. Schijnbaar zijn er zaken die ze belangrijker vinden nu.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 december 2017 @ 13:59:40 #161
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527760
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zou haast denken dat ze wel zo nu en dan eens aanwezig zijn ;)
Zo nu en dan inderdaad. Behalve als het er echt toe doet. ;)
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 6 december 2017 @ 13:59:55 #162
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175527763
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh wel wat, maar niks groots. Zeker niet met 2 kamerleden. Dat kan ook niet, want je hebt de coalitie tegen je. Je kan dus enkel wat aanvullingen doen, en soms als je mazzel hebt, zeg je iets over iets marginaals, kijken de coalitiepartijen elkaar aan, en ze denken: mwah dat kan wel.
Dus kleine verbeteringen zijn de moeite niet waard of hoe moet ik dit zien?
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:00:51 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175527782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:59 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Zo nu en dan inderdaad. Behalve als het er echt toe doet. ;)
Als het er echt toe doet?

Als ze geen spreektijd hebben, kunnen ze ook geen moties indienen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175527787
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is nou niet zo dat ze verzuipen in spreektijd. Schijnbaar zijn er zaken die ze belangrijker vinden nu.
Kost een motie indienen spreektijd?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:01:23 #165
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527794
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is nou niet zo dat ze verzuipen in spreektijd. Schijnbaar zijn er zaken die ze belangrijker vinden nu.
Tja, als je 20 minuten over de kling jaagt door niet op te komen dagen gaat het wel hard ja.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 6 december 2017 @ 14:01:24 #166
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175527795
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ze geen spreektijd hebben, kunnen ze ook geen moties indienen.
Bron?
Laffe huichelaar
  woensdag 6 december 2017 @ 14:01:56 #167
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527802
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als het er echt toe doet?

Als ze geen spreektijd hebben, kunnen ze ook geen moties indienen.
Spreektijd kun je aanvragen toch?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 6 december 2017 @ 14:02:18 #168
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175527810
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook nergens dat de aanhang feestend rondrent omdat er een onderzoek wordt gestart,
Ik wil alleen maar aangeven dat veel zaken die in Den Haag gebeuren vooral opvallen bij mensen met een ver bovengemiddelde interesse in politiek en bij mensen die zelf actief zijn onder de Haagse stolp.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175527822
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is nou niet zo dat ze verzuipen in spreektijd. Schijnbaar zijn er zaken die ze belangrijker vinden nu.
Ja ach, wat stelt het onderwijs nou ook wezenlijk voor. De toekomst van dit land is natuurlijk niet zo belangrijk. Dat hebben Baudet en de bejaarden van 50PLUS als enigen toch maar mooi door.
pi_175527843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook door je laten gelden in debatten, groeit je bekendheid en daarmee je potentiele zetelaantal. Wilders heeft zijn succes te danken aan het feit dat hij een fel debater is die altijd fel van leer trekt in de Tweede Kamer. Dat deed hij toen hij zich had afgescheiden en hij ging daarmee verder toen hij met een handvol collega's in de TK zat in de periode 2006-2010. Daar komt bij dat hij zich niet alleen profileerde, maar ook nog eens deed waar hij voor werd betaald.

Het is mijns inziens absurd om nu telkens verstek te laten gaan omdat je denkt geen verschil te kunnen maken. Want als je zo gaat redeneren, dan kan FvD debatten blijven mijden zoals het geen deel uitmaakt van de coalitie (en de kans dat dat gebeurt, is voorlopig heel klein).

Zie de post van Ludachrist: er valt wel degelijk wat te winnen als kleine partij. Daar komt bij dat het werk in de TK ook gewoon een leerproces is. Door te blijven debatteren, word je scherper en daar heb je in de toekomst profijt van. Maar in plaats daarvan houdt Baudet liever een speech voor een zaal die is gevuld met gelijkgestemden. Dan neem je het werk noch je kiezer serieus.
En wat heeft Wilders daarmee bereikt? Voor het bereik en zetelaantal hoeven ze het ook niet te doen, dus dat is geen relevante factor. Het gaat dus echt om: kunnen we substantieel iets veranderen.

Het eerlijke en praktische antwoord is gewoon nee, op wat trivialiteiten na. Dat wil niet zeggen dat het dan oke is dat Baudet helemaal niet meer komt, of in zijn joggingsbroek suits gaat kijken, maar als hij met iets andere bezig is, vind ik dat een goede keuze.

Ik denk dat die kans voorlopig helemaal niet zo klein blijft. Ze staan op 10-14 zetels in de peilingen, en die groei lijkt toch nog niet af te zwakken. Gezien de versplintering die er nu is, en de groei die ze nog kunnen doormaken en uiteraard moeten verzilveren (maar waarom ze een TONnetje zouden trekken zie ik niet).

Ach dat gaat toch nergens over. Ik vind dat Baudet prima debatteert. Dat debat met Dijkhoff, ik vond dat Baudet daar weinig verkeerd deed. En met mij vele anderen, waaronder Baudethaters. Maar die discussie is al 10 keer gevoerd.
pi_175527850
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja ach, wat stelt het onderwijs nou ook wezenlijk voor. De toekomst van dit land is natuurlijk niet zo belangrijk. Dat hebben Baudet en de bejaarden van 50PLUS als enigen toch maar mooi door.
Apart, dit staat op de website van het FvD.

quote:
Niets is belangrijker voor de toekomst van ons land dan goed onderwijs. Een drastische verbetering van het basis- en middelbaar onderwijs is noodzakelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175527858
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh wel wat, maar niks groots. Zeker niet met 2 kamerleden. Dat kan ook niet, want je hebt de coalitie tegen je. Je kan dus enkel wat aanvullingen doen, en soms als je mazzel hebt, zeg je iets over iets marginaals, kijken de coalitiepartijen elkaar aan, en ze denken: mwah dat kan wel.
Je snapt dat de coalitie er niet is om de oppositie te dwarsbomen? Wie een goed idee heeft, kan daar steun voor krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175527874
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Apart, dit staat op de website van het FvD.

[..]

En kunnen ze dat nu bewerkstelligen?
pi_175527877
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij heeft het over de systeemkritiek, en zegt dat daar 80-90% het in theorie met hem eens is. (Wat dus bijv. betekent: dat men wel vind wat hij zegt maar niet gelooft dat daarvan nu geen sprake is het eigenlijk ook met hem eens is.)

Nooit denkt hij natuurlijk dat hij 90% van de stemmen gaat halen. Ik snap ook niet waarom je dat zo zou interpreteren.
Je bent weer aan het draaien . Baudet had het echt wel over zetels
quote:
Denk je dat je ooit de kans krijgt om te laten zien wat je waard bent?
‘Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat meer dan de helft van de Nederlanders het in principe met mij eens is. In potentie is dat 80 tot 90 procent van de zetels. Mensen zijn van nature bang voor verandering en stemmen een stuk conservatiever dan ze eigenlijk zijn. Uit angst om hun baan te verliezen of hun huis, slikken ze de fouten van de regering. Zo van: “Ach, we geven Rutte nog maar een kans.” Maar ik geloof dat je het electoraat niet voor de gek kunt blíjven houden – op een gegeven moment is de maat vol.’
http://berniemag.nl/thierry-baudet-haagse-dandy/
pi_175527884
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Apart, dit staat op de website van het FvD.

[..]

Baudet zou eens naar Rotterdam moeten gaan, om daar het advies “Niet lullen, maar poetsen” te krijgen. :P
pi_175527888
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt dat de coalitie er niet is om de oppositie te dwarsbomen? Wie een goed idee heeft, kan daar steun voor krijgen.
Ik had moeten schrijven: je hebt de coalitie tegenover je (ik pas het ook wel even aan)

Verder klopt mijn schrijven toch met het jouwe?
  woensdag 6 december 2017 @ 14:06:35 #177
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527891
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En kunnen ze dat nu bewerkstelligen?
Als ze met de juiste voorstellen waren gekomen hadden ze een kans gehad op voldoende steun. Nu hebben ze niks.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:07:48 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175527916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:06 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Als ze met de juiste voorstellen waren gekomen hadden ze een kans gehad op voldoende steun. Nu hebben ze niks.
Wat ze willen gaat echt niet lukken zonder zelf mee te doen in het kabinet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 december 2017 @ 14:07:48 #179
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527917
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:05 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Baudet zou eens naar Rotterdam moeten gaan, om daar het advies “Niet lullen, maar poetsen” te krijgen. :P
Hij schijnt regelmatig zijn vleugel te poetsen.

Met zijn overhemd
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175527929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:06 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Als ze met de juiste voorstellen waren gekomen hadden ze een kans gehad op voldoende steun. Nu hebben ze niks.
Ja, dat klopt, maar wat houdt dat in.

Kleine aanpassingen of aanvullingen, waar je misschien steun voor krijgt. Alle concrete voorstellen die daaronder vallen, gaan er natuurlijk nevernooit doorkomen. De salariëring is al tot in den treure bedebatteert bijv.

En dan heb je een goed voorstel, en krijg je toch de meerderheid niet. Zo werkt het, helaas.
pi_175527937
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En kunnen ze dat nu bewerkstelligen?
Nee, het kabinet dat er nu zit heeft een hekel aan goed onderwijs en probeert alle voorstellen daaromtrent te dwarsbomen.

Duh, natuurlijk kunnen ze bepaalde punten verbeteren en onder de aandacht brengen. Ze kunnen niet in één klap het hele onderwijs hervormen, dat dan weer niet. Dit lijkt me volkomen logisch.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175527945
Maar goed, als je - volledig los van de inhoud - per definitie alles wil verdedigen omdat je per se alles aan het FVD goddelijk moet vinden, en van daaruit zelfs werkweigering gaat vergoeilijken van mensen die door ons ruim betaald worden om wel iets te doen, dan is er geen enkel basis meer voor een open gesprek. _O-
  woensdag 6 december 2017 @ 14:09:04 #183
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527948
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat ze willen gaat echt niet lukken zonder zelf mee te doen in het kabinet.
Je kan ook met kleine stapjes je doel bereiken.
Ik vertel mijn leerlingen vaak dat ze eerst moeten lopen, dan rennen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175527956
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En kunnen ze dat nu bewerkstelligen?
In hun eentje niet nee. Maar dat gaat de komende decennia ook niet gebeuren, waarom stellen ze zich dan verkiesbaar?
  woensdag 6 december 2017 @ 14:10:02 #185
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175527972
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar wat houdt dat in.

Kleine aanpassingen of aanvullingen, waar je misschien steun voor krijgt. Alle concrete voorstellen die daaronder vallen, gaan er natuurlijk nevernooit doorkomen. De salariëring is al tot in den treure bedebatteert bijv.

En dan heb je een goed voorstel, en krijg je toch de meerderheid niet. Zo werkt het, helaas.
Met een dergelijk fatalisme kom je nergens natuurlijk. :D
Wat is er gebeurd met knokken voor je idealen?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175527999
quote:
3s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:08 schreef Kaas- het volgende:
Maar goed, als je - volledig los van de inhoud - per definitie alles wil verdedigen omdat je per se alles aan het FVD goddelijk moet vinden, en van daaruit zelfs werkweigering gaat vergoeilijken van mensen die door ons ruim betaald worden om wel iets te doen, dan is er geen enkel basis meer voor een open gesprek. _O-
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wel moet Baudet er opener over zijn: ik ben niet naar dit debat geweest, want ik kon hier dit en dat...
Ik geef een hele toelichting waarom ik iets vind. Daarna zeg ik wat er beter moet. Waar heb je het dus over?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:11:31 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175528008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:09 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Je kan ook met kleine stapjes je doel bereiken.
Ik vertel mijn leerlingen vaak dat ze eerst moeten lopen, dan rennen.
Nu hebben ze er meer vertrouwen in dat ze met kleine stapjes elders wat kunnen bereiken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175528011
quote:
3s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:08 schreef Kaas- het volgende:
Maar goed, als je - volledig los van de inhoud - per definitie alles wil verdedigen omdat je per se alles aan het FVD goddelijk moet vinden, en van daaruit zelfs werkweigering gaat vergoeilijken van mensen die door ons ruim betaald worden om wel iets te doen, dan is er geen enkel basis meer voor een open gesprek. _O-
Je bedoelt zoals D66 dat haar kroonjuwelen uit het raam gooide alleen omdat het idee van de LPF kwam?

Oh nee, jouw werkgever is natuurlijk wel goddelijk.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175528022
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat ze willen gaat echt niet lukken zonder zelf mee te doen in het kabinet.
Ook al zouden ze in een kabinet komen, wat nooit gaat gebeuren, dan kunnen ze we alles realiseren?

Is dit een soort ontdekking voor je hoe onze democratie werkt ofzo?
  woensdag 6 december 2017 @ 14:12:17 #190
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175528028
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nu hebben ze er meer vertrouwen in dat ze met kleine stapjes elders wat kunnen bereiken.
En dat is mooi, maar de relevante stapjes worden meestal in de kamer gezet.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175528029
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, het kabinet dat er nu zit heeft een hekel aan goed onderwijs en probeert alle voorstellen daaromtrent te dwarsbomen.

Duh, natuurlijk kunnen ze bepaalde punten verbeteren en onder de aandacht brengen. Ze kunnen niet in één klap het hele onderwijs hervormen, dat dan weer niet. Dit lijkt me volkomen logisch.
Dat klopt ook. Die afweging moet je dus maken: welke ideeën wil ik inbrengen, en past dat bij de grootte van mijn partij.
pi_175528034
Ik denk dat een motie voor onderzoek of het haalbaar is om colleges zoveel mogelijk online beschikbaar te stellen best een kans zou hebben. Of een motie om te kijken of er een landelijke, jaarlijkse toetsing voor HBO-studenten mogelijk zou zijn.

Een motie 'herinvoeren basisbeurs' maakt geen kans.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175528039
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En wat heeft Wilders daarmee bereikt? Voor het bereik en zetelaantal hoeven ze het ook niet te doen, dus dat is geen relevante factor. Het gaat dus echt om: kunnen we substantieel iets veranderen.

Het eerlijke en praktische antwoord is gewoon nee, op wat trivialiteiten na. Dat wil niet zeggen dat het dan oke is dat Baudet helemaal niet meer komt, of in zijn joggingsbroek suits gaat kijken, maar als hij met iets andere bezig is, vind ik dat een goede keuze.

Ik denk dat die kans voorlopig helemaal niet zo klein blijft. Ze staan op 10-14 zetels in de peilingen, en die groei lijkt toch nog niet af te zwakken. Gezien de versplintering die er nu is, en de groei die ze nog kunnen doormaken en uiteraard moeten verzilveren (maar waarom ze een TONnetje zouden trekken zie ik niet).

Ach dat gaat toch nergens over. Ik vind dat Baudet prima debatteert. Dat debat met Dijkhoff, ik vond dat Baudet daar weinig verkeerd deed. En met mij vele anderen, waaronder Baudethaters. Maar die discussie is al 10 keer gevoerd.
Allereerst heeft Wilders bereikt dat zijn partij in 2010 explosief is gegroeid met als gevolg dat hij gedoogsteun mocht verlenen aan het kabinet. Daarnaast heeft hij met zijn constante geschreeuw onderwerpen op de agenda gezet die sindsdien het debat beheersen. Ik vind het een nare vent, maar ik kan moeilijk ontkennen dat hij successen heeft geboekt.

FvD kan best 14 zetels halen, maar dan is het alsnog afhankelijk van andere partijen die bereid moeten zijn tot samenwerking.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175528076
Ik denk eigenlijk dat Baudet zich wat dat betreft ook een beetje in een hoek schildert, natuurlijk. Die roept zulke grootse dingen die hij gaat presteren als kapitein van de Renaissancevloot, dan kan hij niet aankomen met een handjevol marginale verbeteringen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175528087
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]


[..]

Ik geef een hele toelichting waarom ik iets vind. Daarna zeg ik wat er beter moet. Waar heb je het dus over?
Ik heb jouw post niet gezien, maar complimenten dan. Viel me al wel eens eerder aan je op dat je FVD daadwerkelijk op inhoudelijke gronden steunt en daarnaast niet zoals NatteKat kritiekloos per definitie alle stront van die partij slikt en verdedigt. Zo hoort het ook.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:14:44 #196
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175528090
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat ze willen gaat echt niet lukken zonder zelf mee te doen in het kabinet.
En als ze in een kabinet kunnen stappen, zullen ze in een coalitie toch compromissen moeten sluiten. Krijg je ook niet alles wat je wil.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175528091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:10 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Met een dergelijk fatalisme kom je nergens natuurlijk. :D
Wat is er gebeurd met knokken voor je idealen?
Ze knokken wel, maar misschien niet altijd tijdens begrotingsdebatten. We horen genoeg van ze, ze timmeren aan de weg.

Dat ze dan geen trivialiteiten binnenslepen (waar ze ook heel populistisch mee zouden staan wuiven dan) vind ik niet heel belangrijk.

Daarin maakt eenieder zijn eigen afweging, en aan de hand van 17 miljoen eigen afwegingen krijgt het FvD over een aantal jaar weer een aantal zetels.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:15:18 #198
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175528110
Het kan aan mij liggen, maar wat ik hier lees ongelooflijk slecht joh. Als je geen grootse plannen een op een doorgevoerd krijgt maar enkel dingen ten goede kan wijzigen is het de moeite niet waard. Zeker als het niet in de kranten komt te staan, want daar gaat het blijkbaar om.

FvD vindt zichzelf blijkbaar vele malen belangrijker dan besluitvorming of wat in het algemene belang is, anders doe je niet zo luchtig over 'kleine veranderingen'. Wie het kleine niet eert.... Gelukkig komt daarna hoogmoed voor de val. Onbegrijpelijk dat hier dus daadwerkelijk mensen zijn die dat gedrag wel begrijpen en goedpraten.

Wordt gewezen op het feit dat Baudet zelden aanwezig is: 'Ja, het is logisch dat hij er niet is, want hij kan toch niks veranderen'. Wordt gewezen op andere partijen die wél iets veranderen. 'Ja maar dat zijn maar kleine dingen, kleine dingen zijn niet goed genoeg' 'ja dat staat niet in de krant he'.

Belachelijk en beschamend.
Laffe huichelaar
pi_175528145
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:14 schreef Ludachrist het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Baudet zich wat dat betreft ook een beetje in een hoek schildert, natuurlijk. Die roept zulke grootse dingen die hij gaat presteren als kapitein van de Renaissancevloot, dan kan hij niet aankomen met een handjevol marginale verbeteringen.
Dat is wel zo ja. Dat is ook inderdaad wel jammer. Zo'n voorstel over colleges online zetten, zou bijv. een mooi doel zijn geweest.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:17:15 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175528152
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:14 schreef Ludachrist het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Baudet zich wat dat betreft ook een beetje in een hoek schildert, natuurlijk. Die roept zulke grootse dingen die hij gaat presteren als kapitein van de Renaissancevloot, dan kan hij niet aankomen met een handjevol marginale verbeteringen.
Ik denk inmiddels ook wel dat er een Renaissance nodig is. Een beetje Verlichting voor die dwaze populistenrukkers die helemaal wild worden van grote praatjes van mensen die precies zeggen wat ze willen horen. Dat ze eens inzien dat je moet kijken naar wat iemand doet
Laffe huichelaar
pi_175528154
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals D66 dat haar kroonjuwelen uit het raam gooide alleen omdat het idee van de LPF kwam?

Oh nee, jouw werkgever is natuurlijk wel goddelijk.
Ik begrijp deze hele post niet. Dat deel over werkgever al helemaal niet. :? Maar dat is allicht niet verrassend van een user die constant in BNW roept dat de maanlanding, 9/11, de verdwijning van die Argentijnse onderzeeër enz. stuk voor stuk een hoax/complot zijn...
  woensdag 6 december 2017 @ 14:17:48 #202
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175528165
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze knokken wel, maar misschien niet altijd tijdens begrotingsdebatten. We horen genoeg van ze, ze timmeren aan de weg.

Dat ze dan geen trivialiteiten binnenslepen (waar ze ook heel populistisch mee zouden staan wuiven dan) vind ik niet heel belangrijk.

Daarin maakt eenieder zijn eigen afweging, en aan de hand van 17 miljoen eigen afwegingen krijgt het FvD over een aantal jaar weer een aantal zetels.
Die plenaire zaal is juist DE plek om te knokken voor je idealen.
Als ze dan weg blijven omdat het allemaal 'toch zinloos is', zijn ze mijn stem simpelweg niet meer waard. Ze hebben hun kiezers in de zeik genomen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175528193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:15 schreef timmmmm het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar wat ik hier lees ongelooflijk slecht joh. Als je geen grootse plannen een op een doorgevoerd krijgt maar enkel dingen ten goede kan wijzigen is het de moeite niet waard. Zeker als het niet in de kranten komt te staan, want daar gaat het blijkbaar om.

FvD vindt zichzelf blijkbaar vele malen belangrijker dan besluitvorming of wat in het algemene belang is, anders doe je niet zo luchtig over 'kleine veranderingen'. Wie het kleine niet eert.... Gelukkig komt daarna hoogmoed voor de val. Onbegrijpelijk dat hier dus daadwerkelijk mensen zijn die dat gedrag wel begrijpen en goedpraten.

Wordt gewezen op het feit dat Baudet zelden aanwezig is: 'Ja, het is logisch dat hij er niet is, want hij kan toch niks veranderen'. Wordt gewezen op andere partijen die wél iets veranderen. 'Ja maar dat zijn maar kleine dingen, kleine dingen zijn niet goed genoeg' 'ja dat staat niet in de krant he'.

Belachelijk en beschamend.
Goede post.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:18:50 #204
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175528199
Als Hugo fucking Borst wel gewoon significant verschil kan maken voor de zorg terwijl jullie grote leider met twee kamerzetels op twitter docenten lastig valt kan je toch niet wegkomen met 'je kan toch niks bereiken'

Alsjeblieft zeg
Laffe huichelaar
  woensdag 6 december 2017 @ 14:19:13 #205
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175528213
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is nou niet zo dat ze verzuipen in spreektijd. Schijnbaar zijn er zaken die ze belangrijker vinden nu.
https://instagram.com/p/BcUPtDyDvmF/ zoals hardlopen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 6 december 2017 @ 14:19:37 #206
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175528230
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:15 schreef timmmmm het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar wat ik hier lees ongelooflijk slecht joh.
Ik weet niet of je op mijn postings doelt. Maar kun je je echt niet voorstellen dat er andere wegen naar Rome leiden? Dat er voor een volksvertegenwoordiger andere effectieve manieren zijn om je standpunten voor het voetlicht te brengen en invloed uit te oefenen behalve vanuit de bankjes en het spreekgestoelte in de plenaire zaal?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175528262
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:19 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik weet niet of je op mijn postings doelt. Maar kun je je echt niet voorstellen dat er andere wegen naar Rome leiden? Dat er voor een volksvertegenwoordiger andere effectieve manieren zijn om je standpunten voor het voetlicht te brengen en invloed uit te oefenen behalve vanuit de bankjes en het spreekgestoelte in de plenaire zaal?
Oke. Op welke manier gaat Baudet de basisbeurs terugbrengen buiten de kamer om?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175528268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:15 schreef timmmmm het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar wat ik hier lees ongelooflijk slecht joh. Als je geen grootse plannen een op een doorgevoerd krijgt maar enkel dingen ten goede kan wijzigen is het de moeite niet waard. Zeker als het niet in de kranten komt te staan, want daar gaat het blijkbaar om.

FvD vindt zichzelf blijkbaar vele malen belangrijker dan besluitvorming of wat in het algemene belang is, anders doe je niet zo luchtig over 'kleine veranderingen'. Wie het kleine niet eert.... Gelukkig komt daarna hoogmoed voor de val. Onbegrijpelijk dat hier dus daadwerkelijk mensen zijn die dat gedrag wel begrijpen en goedpraten.

Wordt gewezen op het feit dat Baudet zelden aanwezig is: 'Ja, het is logisch dat hij er niet is, want hij kan toch niks veranderen'. Wordt gewezen op andere partijen die wél iets veranderen. 'Ja maar dat zijn maar kleine dingen, kleine dingen zijn niet goed genoeg' 'ja dat staat niet in de krant he'.

Belachelijk en beschamend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175528300
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke. Op welke manier gaat Baudet de basisbeurs terugbrengen buiten de kamer om?
Met een speech, Twitterbericht en een hardlooprondje blijkbaar. Dat rechtvaardigt een ton per jaar aan gemeenschapsgeld natuurlijk wel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:22:18 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175528302
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke. Op welke manier gaat Baudet de basisbeurs terugbrengen buiten de kamer om?
Iedereen met hersens snapt dat dat ook in de kamer niet gaat gebeuren zo lang je de onderwijshatende partijen VVD en D66 in het kabinet hebt zitten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175528319
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke. Op welke manier gaat Baudet de basisbeurs terugbrengen buiten de kamer om?
Door wekelijks voor eigen parochie te preken in zaaltjes die zijn gevuld met volgelingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175528322
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke. Op welke manier gaat Baudet de basisbeurs terugbrengen buiten de kamer om?
Jij denkt dat het de oppositie nu lukt om de basisbeurs weer in te voeren?
  woensdag 6 december 2017 @ 14:22:57 #214
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175528323
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke. Op welke manier gaat Baudet de basisbeurs terugbrengen buiten de kamer om?
Al joggend Arie de moeder twitteren tot ie toegeeft.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175528340
Mooi dat er daar inderdaad geen enkel inhoudelijk antwoord op mogelijk is. Dan is dat ook weer duidelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175528354
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen met hersens snapt dat dat ook in de kamer niet gaat gebeuren zo lang je de onderwijshatende partijen VVD en D66 in het kabinet hebt zitten.
Poe poe, sterk wel, zelf niet geïnteresseerd zijn in onderwijs en niet op komen dagen, maar twee partijen die de grootste investering in onderwijs uit de gehele Nederlandse geschiedenis maken verwijten ‘onderwijshater’ te zijn. Wat ben jij toch een intense clown.
pi_175528358
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen met hersens snapt dat dat ook in de kamer niet gaat gebeuren zo lang je de onderwijshatende partijen VVD en D66 in het kabinet hebt zitten.
Tsja, Wilders snapt ook dat zijn krankzinnige anti-islam standpunten nooit voldoende steun vergaren in de Tweede Kamer. Hetzelfde geldt voor de confessionelen hun gristelijke standpunten.

Moeten al die partijen dan maar de handdoek in de ring gooien en verstek laten gaan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:24:16 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175528361
quote:
Als je geen idee hebt waar ik het over heb, zeg dan niets.

Ze kunnen niet in elk debat een half uur spreektijd aanvragen. Dan moet je toch gaan bedenken hoe om te gaan met die tijd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 december 2017 @ 14:24:18 #219
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175528362
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen met hersens snapt dat dat ook in de kamer niet gaat gebeuren zo lang je de onderwijshatende partijen VVD en D66 in het kabinet hebt zitten.
Onderwijshatende D66?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 6 december 2017 @ 14:24:19 #220
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175528365
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke. Op welke manier gaat Baudet de basisbeurs terugbrengen buiten de kamer om?
Jij kunt je dus niet voorstellen dat een volksvertegenwoordiger ook op andere manieren dan vanuit de plenaire zaal van de Tweede Kamer invloed kan uitoefenen?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 14:24:59 #221
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175528380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Jij kunt je dus niet voorstellen dat een volksvertegenwoordiger ook op andere manieren dan vanuit de plenaire zaal van de Tweede Kamer invloed kan uitoefenen?
Hoe dan?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175528382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Jij kunt je dus niet voorstellen dat een volksvertegenwoordiger ook op andere manieren dan vanuit de plenaire zaal van de Tweede Kamer invloed kan uitoefenen?
Ik vraag me dus gewoon af hoe je dat allemaal voor je ziet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:25:33 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175528397
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Poe poe, sterk wel, zelf niet geïnteresseerd zijn in onderwijs en niet op komen dagen, maar twee partijen die de grootste investering in onderwijs uit de gehele Nederlandse geschiedenis maken verwijten ‘onderwijshater’ te zijn. Wat ben jij toch een intense clown.
Ondertussen wel enorm bezuinigen op hoger onderwijs. Heeft die propaganda toch goed z'n werk gedaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175528399
Over die kranten gaat het helemaal niet trouwens. In tegendeel juist:

Je kan wel voor de buhne wat roepen tijdens zo'n debat, wat dan in de krant komt, maar daar heb je weinig aan. Een lange termijnplan werkt dan beter.

Uiteraard zijn ook kleine dingetjes soms de moeite waard. Men moet dus de afweging maken: wat kan ik bereiken met de 2 zetels, en vind ik dat belangrijk genoeg.

Alles op de lange termijn gooien, schiet dus niet op. Dat doen ze misschien wel wat veel. Maar dramatisch vind ik het niet, hopende dat over een aantal jaar ze meer voor elkaar krijgen, waaronder die kleine dingetjes.
pi_175528408
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:24 schreef richolio het volgende:

[..]

Onderwijshatende D66?
Ja, want als je hersens hebt dan snap je dat het grootste onderwijsbudget aller tijden en het feit dat onderwijs van alle beleidsterrein het meeste extra geld krijgt duidt op ‘haat’.

Nou, ik dat geval zou ik graag gehaat worden. _O_
pi_175528412
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik begrijp deze hele post niet. Dat deel over werkgever al helemaal niet. :? Maar dat is allicht niet verrassend van een user die constant in BNW roept dat de maanlanding, 9/11, de verdwijning van die Argentijnse onderzeeër enz. stuk voor stuk een hoax/complot zijn...
Dat je het niet begrijpt zegt al hoeveel Kaas (hihi) je gegeten hebt van logica.

Op zowel het D66-vlak als die BNW-onderwerpen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:26:27 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175528419
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:24 schreef richolio het volgende:

[..]

Onderwijshatende D66?
Ja.

Iedereen die D66 nog de onderwijspartij noemt, heeft niet goed opgelet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175528427
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je geen idee hebt waar ik het over heb, zeg dan niets.

Ze kunnen niet in elk debat een half uur spreektijd aanvragen. Dan moet je toch gaan bedenken hoe om te gaan met die tijd.
Kost een motie indienen spreektijd? Of een interruptie, wat dat betreft?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:27:41 #229
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175528445
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen met hersens snapt dat dat ook in de kamer niet gaat gebeuren zo lang je de onderwijshatende partijen VVD en D66 in het kabinet hebt zitten.
als je vier jaar geleden gevraagd had hoe je meer geld naar de zorg kan krijgen, had je eenzelfde antwoord gekregen maar dan met PvdA ipv D66. Toch is het gelukt.

Van onze zelfverklaarde grootste intellectueel zou je ook wel iets mogen verwachten dan, als je zijn mooie praatjes gelooft. Nogmaals, als Hugo Borst wél iets kan veranderen, is het ongelooflijk zwak dat een tweedekamerlid die zichzelf overduidelijk vele malen beter vindt dan Borst als grootste intellectueel maar in een hoekje gaat zitten pruilen met de teksten die jij nu netjes herkauwt zoals het je geleerd is.
Laffe huichelaar
pi_175528446
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ondertussen wel enorm bezuinigen op hoger onderwijs. Heeft die propaganda toch goed z'n werk gedaan.
Het is niet zo. Het is domweg niet waar. Zoek de begroting maar op. Er is een per saldo intensivering op hoger onderwijs van een enorm bedrag.

Zoek het op op www.rijksbegroting.nl en in de financiële paragraaf van het Regeerakkoord en zeg me dat het niet waar is wat ik hier beweer.

Ik daag je uit. Gaat je niet lukken. ;) Je bent immers zelf in de propaganda getrapt, terwijl in die hele onderwijsbegroting praktisch uit m’n hoofd ken. Laat je toch niet zo in de luren leggen door je God, man man man.
pi_175528480
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:23 schreef Ludachrist het volgende:
Mooi dat er daar inderdaad geen enkel inhoudelijk antwoord op mogelijk is. Dan is dat ook weer duidelijk.
Omdat het ook geen inhoudelijke vraag is. Die basisbeurs gaat er niet komen deze regeerperiode al zet Baudet zijn tent op in de tweede kamer.

Als je dat zelf niet doorhebt (hoe slecht die vraag is) kan je beter niet meer komen hier.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:29:06 #232
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175528481
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je geen idee hebt waar ik het over heb, zeg dan niets.

Geldt dit ook als je zelf geen idee hebt waar je het over hebt?
Laffe huichelaar
  woensdag 6 december 2017 @ 14:29:29 #233
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175528491
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vraag me dus gewoon af hoe je dat allemaal voor je ziet.
Aandacht genereren voor een onderwerp, je standpunten uitdragen, draagvlak verwerven in de maatschappij, zorgen dat je zelf sterker staat. Werken aan de lange termijn in plaats van de korte termijn. Zijn helemaal geen vreemde en unieke dingen hoor. Ik ben echt stomverbaasd over het aantal mensen hier dat blijkbaar denkt dat een volksvertegenwoordiger louter in de Tweede Kamer invloed kan uitoefenen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175528506
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat het ook geen inhoudelijke vraag is. Die basisbeurs gaat er niet komen deze regeerperiode al zet Baudet zijn tent op in de tweede kamer.
Oke, laten we een ander voorbeeld nemen. Iets kleiners, colleges online laten zetten. Hoe gaat Baudet dat buiten de kamer realiseren?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175528516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:29 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Aandacht genereren voor een onderwerp, je standpunten uitdragen, draagvlak verwerven in de maatschappij, zorgen dat je zelf sterker staat. Werken aan de lange termijn in plaats van de korte termijn. Zijn helemaal geen vreemde en unieke dingen hoor. Ik ben echt stomverbaasd over het aantal mensen hier dat blijkbaar denkt dat een volksvertegenwoordiger louter in de Tweede Kamer invloed kan uitoefenen.
Ik ook.
pi_175528534
NatteKat, ik ben zelfs wel bereid om de onderwijsbegroting eens met je door te nemen, indien je leugens onbewust zijn en je echt denkt dat het waar is wat je zegt, ondanks dat de door iedereen verifieerbare feiten het tegenspreken.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:31:13 #237
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175528545
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

terwijl in die hele onderwijsbegroting praktisch uit m’n hoofd ken
En dan verwijt je anderen hun tijd niet goed te besteden.
Laffe huichelaar
pi_175528560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Geldt dit ook als je zelf geen idee hebt waar je het over hebt?
Het is wel weer duidelijk van niet. :P
pi_175528571
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:31 schreef Kaas- het volgende:
NatteKat, ik ben zelfs wel bereid om de onderwijsbegroting eens met je door te nemen, indien je leugens onbewust zijn en je echt denkt dat het waar is wat je zegt, ondanks dat de door iedereen verifieerbare feiten het tegenspreken.
Nattekat heeft Baudet een keer horen zeggen dat dit kabinet het onderwijs haat. Daar baseert hij zijn oordeel op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175528582
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En dan verwijt je anderen hun tijd niet goed te besteden.
Ik ken toevallig dankzij mijn werk de meeste hoofdstukken van de rijksbegroting grotendeels uit m’n hoofd.
pi_175528594
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke, laten we een ander voorbeeld nemen. Iets kleiners, colleges online laten zetten. Hoe gaat Baudet dat buiten de kamer realiseren?
Daar hebben we het al over gehad. Nu kan dat niet. Hopelijk komt er nog een andere mogelijkheid. Anders zal je moeten wachten tot je over een aantal jaar meer zetels hebt en het dan alsnog doen.

Dat is een afweging, ik vind dat ze dat prima doen, hoewel het dan inderdaad jammer is dat je dit soort voorstellen dan niet kan doen. Geef ik gelijk toe, met de nuance dat het ook weer niet zo belangrijk is én dat het de vraag is of het er dan wel doorheen had gekomen.
pi_175528612
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nattekat heeft Baudet een keer horen zeggen dat dit kabinet het onderwijs haat. Daar baseert hij zijn oordeel op.
Dat is natuurlijk ook onomstotelijk bewijs.
pi_175528638
Maar goed, NatteKat leest op dit moment de feiten na en zal zo toegeven dat het voor geen meter klopte. Als hij een vent is dan.

Maar verwacht nu eerder een aanval en een afleidingsmanoeuvre.
pi_175528701
Stel dat het FvD na de volgende verkiezingen 15 zetels bezit, maar geen deel uitmaakt van de nieuwe coalitie? In die positie is de kans dat je significante veranderingen in gang kunt zetten eveneens nihil. Dan ook maar verstek laten gaan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175528719
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:08 schreef Mr.Major het volgende:
En dan heb je een goed voorstel, en krijg je toch de meerderheid niet. Zo werkt het, helaas.
Right. De PvdD bewijst je ongelijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:41:46 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175528775
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het is niet zo. Het is domweg niet waar. Zoek de begroting maar op. Er is een per saldo intensivering op hoger onderwijs van een enorm bedrag.

Zoek het op op www.rijksbegroting.nl en in de financiële paragraaf van het Regeerakkoord en zeg me dat het niet waar is wat ik hier beweer.

Ik daag je uit. Gaat je niet lukken. ;) Je bent immers zelf in de propaganda getrapt, terwijl in die hele onderwijsbegroting praktisch uit m’n hoofd ken. Laat je toch niet zo in de luren leggen door je God, man man man.
Ik heb iig één nieuwsartikel van twee weken terug voor je: https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-verbreekt-belofte
Dat komt vast niet helemaal uit de lucht vallen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175528781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:29 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Aandacht genereren voor een onderwerp, je standpunten uitdragen, draagvlak verwerven in de maatschappij, zorgen dat je zelf sterker staat. Werken aan de lange termijn in plaats van de korte termijn. Zijn helemaal geen vreemde en unieke dingen hoor. Ik ben echt stomverbaasd over het aantal mensen hier dat blijkbaar denkt dat een volksvertegenwoordiger louter in de Tweede Kamer invloed kan uitoefenen.
Oke, en hoe ga je dan vervolgens dat draagvlak omzetten in beleid?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175528845
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar hebben we het al over gehad. Nu kan dat niet. Hopelijk komt er nog een andere mogelijkheid. Anders zal je moeten wachten tot je over een aantal jaar meer zetels hebt en het dan alsnog doen.

Dat is een afweging, ik vind dat ze dat prima doen, hoewel het dan inderdaad jammer is dat je dit soort voorstellen dan niet kan doen. Geef ik gelijk toe, met de nuance dat het ook weer niet zo belangrijk is én dat het de vraag is of het er dan wel doorheen had gekomen.
Waarom zou dat nu niet kunnen? Dien een motie in.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175528908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:08 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Nee, aanwezig zijn in de kamer kamerlid is niet de enige taak van een volksvertegenwoordiger. Dat is wat ik stelde.
Er is dan ook wederom niemand die dat beweert...
pi_175528935
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En de kiezers die nu hebben gekozen voor de D66 voelen zich driedubbel genaaid. Zo kan het ook.

Ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat het FvD niks wil doen in de kamer. Tot nu toe zijn er niets dan begrotingsdebatten geweest, daar valt bijna niks te halen. Laten we eerst even afwachten wat de toekomst gaat brengen.
Het zijn juist de debatten waar het meeste voor je achterban te behalen is.
Dat is je in deze reeks ook al een aantal maal uitgelegd.
pi_175528956
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb iig één nieuwsartikel van twee weken terug voor je: https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-verbreekt-belofte
Dat komt vast niet helemaal uit de lucht vallen.
Even in babytaal, zodat jij het ook kan volgen. Wat er nu gaande is, is gelijk aan het volgende:

1. Jantje krijgt ¤100 extra kleedgeld van zijn ouders, maar moet ook ¤5 extra aan zijn ouders betalen voor kost en inwoning. Per saldo zorgt dit ervoor dat Jantjes inkomen hoger is dan ooit tevoren.
2. Jantje gaat klagen in de media dat hij ¤5 moet bezuinigen!!1!
3. NatteKat is boos en noemt de ouders van Jante “jantjehaters”

En nu gauw eens die begroting lezen en erachter komen dat je er feitelijk domweg naast zit. Er wordt niet bezuinigd op hoger onderwijs, maar er gaat juist meer geld naartoe. Dit zijn gewoon verifieerbare feiten; lees de financiële paragraaf van het Regeerakkoord er maar op na. Het is domweg niet te ontkennen.
pi_175528960
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je geen idee hebt waar ik het over heb, zeg dan niets.

Ze kunnen niet in elk debat een half uur spreektijd aanvragen. Dan moet je toch gaan bedenken hoe om te gaan met die tijd.
Interrupteren? Stemmingen meedoen?
Make my day!
pi_175528973
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou dat nu niet kunnen? Dien een motie in.
Klopt. Dat doen ze ook wel.
pi_175528984
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Right. De PvdD bewijst je ongelijk.
En Denk. En de SGP.
Je moet er alleen wel zijn..
Make my day!
  woensdag 6 december 2017 @ 14:52:03 #255
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175528991
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Dat doen ze ook wel.
Nee, dat doen ze juist niet. Want ze zijn er niet.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175529020
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou dat nu niet kunnen? Dien een motie in.
Nee maar als ze er niet zijn was de vraag. Dan kan je ook geen motie indienen. Moties dienen ze wel vaak in, en mogen ook zeker over meer gaan dan enkel systeemkritiek.
pi_175529028
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:52 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze juist niet. Want ze zijn er niet.
Maar dat was de vraag
  woensdag 6 december 2017 @ 14:57:02 #258
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175529086
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar dat was de vraag
Het ging er om om eventueel een motie in te dienen om colleges online gezet te krijgen, als ik de discussie goed terug lees. Dit debat was dé uitgelezen kans om een dergelijke motie in te dienen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175529095
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:51 schreef agter het volgende:

[..]

En Denk. En de SGP.
Je moet er alleen wel zijn..
Naar ik begrijp is het werk dat door deze partijen wordt verricht te min voor Baudet. Die neemt geen genoegen met kleine overwinningen. Het FvD heeft pas interesse als het over de macht beschikt om het systeem op z'n kop te zetten.

Tsja, dan hoeven we de komende decennia dus weinig te verwachten van die partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175529119
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee maar als ze er niet zijn was de vraag. Dan kan je ook geen motie indienen. Moties dienen ze wel vaak in, en mogen ook zeker over meer gaan dan enkel systeemkritiek.
Nee, als je er niet bent kan je geen motie indienen natuurlijk.

De vraag is dus, waarom zijn ze niet bij een tweedaags debat over het onderwijs zodat ze wel een motie kunnen indienen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:59:09 #261
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175529134
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke, en hoe ga je dan vervolgens dat draagvlak omzetten in beleid?
Met een brede partijbasis op orde, een breed draagvlak in de maatschappij, de partij-instituties actief neem ik aan dat FvD ook in het parlement actiever gaat worden. Een grotere fractie zou daarbij ook helpen, denk ik. De partij is pas op 22 september 2016 opgericht en dus nog erg jong. Pas recent zijn bijvoorbeeld de statuten van het Wetenschappelijk Bureau goedgekeurd.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175529162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:57 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Het ging er om om eventueel een motie in te dienen om colleges online gezet te krijgen, als ik de discussie goed terug lees. Dit debat was dé uitgelezen kans om een dergelijke motie in te dienen.
Volgens mij niet. Maar dat maakt niet echt uit. Als ze er waren had dat gekund natuurlijk. Ik weet of het erdoor zou komen, denk het niet. Maar indienen kan natuurlijk altijd.
pi_175529190
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:50 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een begrotingsdebat is juist een van de debatten waar het meeste te behalen valt..
Je kam dit nog 100 keer zeggen. Fans als Nattekat krijgen iedere dag weer een harde reset en vergeten alles weer :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2017 15:02:12 ]
pi_175529223
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, als je er niet bent kan je geen motie indienen natuurlijk.

De vraag is dus, waarom zijn ze niet bij een tweedaags debat over het onderwijs zodat ze wel een motie kunnen indienen.
Een motie indienen is ook niet alles, hij moet er wel doorkomen natuurlijk. Anders kan je alleen maar zeggen ja maar onze motie. Dat is ook prettig natuurlijk, maar je koopt er weinig voor (wat stemmen vast en zeker).
Het FvD mag zich van mij ook meer profileren op andere punten, maar als dat ten koste gaat van andere zaken en die motie er niet doorkomt, hoeft dat van mij niet.

Zo lang ze niet gaan kom je daar niet met 100% zekerheid achter natuurlijk
pi_175529235
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kam dit nog 100 keer zeggen. Fans als Nattekat krijgen iedere dag weer een harde reset en vergeten alles weer :P
Het is ook niet helemaal waar.
pi_175529238
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gaat wel hand in hand, op de langere termijn. Ik heb het idee dat het FvD extra rijstroken wat triviaal vindt, en daar kan ik me wat bij voorstellen.
Als ze zich druk maken om acties van individuele docenten of journalisten is daadwerkelijk iets betekenen voor een regio wellicht inderdaad wat veel gevraagd.
pi_175529245
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een motie indienen is ook niet alles, hij moet er wel doorkomen natuurlijk. Anders kan je alleen maar zeggen ja maar onze motie. Dat is ook prettig natuurlijk, maar je koopt er weinig voor (wat stemmen vast en zeker).
Het FvD mag zich van mij ook meer profileren op andere punten, maar als dat ten koste gaat van andere zaken en die motie er niet doorkomt, hoeft dat van mij niet.

Zo lang ze niet gaan kom je daar niet met 100% zekerheid achter natuurlijk
Wat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175529251
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is ook niet helemaal waar.
Waarom herhaalde hij dan wederom dezelfde nonsens?
pi_175529287
quote:
3s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:50 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Even in babytaal, zodat jij het ook kan volgen. Wat er nu gaande is, is gelijk aan het volgende:

1. Jantje krijgt ¤100 extra kleedgeld van zijn ouders, maar moet ook ¤5 extra aan zijn ouders betalen voor kost en inwoning. Per saldo zorgt dit ervoor dat Jantjes inkomen hoger is dan ooit tevoren.
2. Jantje gaat klagen in de media dat hij ¤5 moet bezuinigen!!1!
3. NatteKat is boos en noemt de ouders van Jante “jantjehaters”

En nu gauw eens die begroting lezen en erachter komen dat je er feitelijk domweg naast zit. Er wordt niet bezuinigd op hoger onderwijs, maar er gaat juist meer geld naartoe. Dit zijn gewoon verifieerbare feiten; lees de financiële paragraaf van het Regeerakkoord er maar op na. Het is domweg niet te ontkennen.
Ik zal hem expliciet maken: op het terrein van hoger onderwijs zijn de Regeerakkoord-maatregelen nr. 36, 37, 38, 46 en 49 relevant. Hiervan zijn 4 een intensivering en 1 een bezuiniging (over die laatste klagen studenten, op zoek naar nog meer geld, in de media, waardoor mensen als NatteKat zich in de luren laten leggen en over die andere 5 hoor je ze niet).

Per saldo is dit op hoger onderwijs een intensivering (extra geld) van ¤376 miljoen structureel.

Over alle onderwijssectoren heen is het een intensivering van ¤1,32 miljard (!) structureel.

Daarmee is onderwijs de grootste winnaar van alle beleidsterreinen tijdens dit kabinet en is het verreweg de grootste onderwijsbegroting ooit.

Maar als je geen waarde hecht aan feiten, dan roep je gewoon even teksten van Baudet zoals “onderwijshaters!!1!” na en maakt de realiteit ineens niets meer uit. Dat is het niveau van Nederland anno 2017.
pi_175529325
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kam dit nog 100 keer zeggen. Fans als Nattekat krijgen iedere dag weer een harde reset en vergeten alles weer :P
Die man heeft zo’n bord voor zijn kop dat je hem met feiten kunt confronteren die hij dan alsnog gewoon ontkent. Een lege geest.
pi_175529373
quote:
5s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat.
Jaja, als je motie geen kans van slagen heeft, moet je die gewoon niet opstellen en indienen.

Man man man, volgens mij hebben de FvD-aanhangers in deze reeks nog nooit van hun leven een debat gevolgd op lokaal, provinciaal of landelijk niveau.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175529456
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja, als je motie geen kans van slagen heeft, moet je die gewoon niet opstellen en indienen.

Man man man, volgens mij hebben de FvD-aanhangers in deze reeks nog nooit van hun leven een debat gevolgd op lokaal, provinciaal of landelijk niveau.
Als je motie geen kans van slagen heeft, en dat niet ligt aan de inhoud van de motie, maar aan omstandheden eromheen (er is al veel geld naar onderwijs gegaan, dit idee is dan de moeite/het geld niet meer waard) heeft het geen zin om hem in te dienen vind ik. Waarom wel volgens jou dan?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 15:14:32 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175529457
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die man heeft zo’n bord voor zijn kop dat je hem met feiten kunt confronteren die hij dan alsnog gewoon ontkent. Een lege geest.
:')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 december 2017 @ 15:16:30 #274
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175529488
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je motie geen kans van slagen heeft, en dat niet ligt aan de inhoud van de motie, maar aan omstandheden eromheen (er is al veel geld naar onderwijs gegaan, dit idee is dan de moeite/het geld niet meer waard) heeft het geen zin om hem in te dienen vind ik. Waarom wel volgens jou dan?
Wanneer een kamerlid een motie in gaat dienen, gaat deze vaak voor het indienen proberen steun te verwerven bij andere kamerleden of fracties. Als het een goede motie is, is de kans op steun aanwezig.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175529501
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die man heeft zo’n bord voor zijn kop dat je hem met feiten kunt confronteren die hij dan alsnog gewoon ontkent. Een lege geest.
Boeiend fenomeen inderdaad.
pi_175529512
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je motie geen kans van slagen heeft, en dat niet ligt aan de inhoud van de motie, maar aan omstandheden eromheen (er is al veel geld naar onderwijs gegaan, dit idee is dan de moeite/het geld niet meer waard) heeft het geen zin om hem in te dienen vind ik. Waarom wel volgens jou dan?
Hoe weet je dat een motie geen kans van slagen heeft als je hem niet indient?

Ik vind het een beetje een fatalistische houding in dit topic, inmiddels. 'Het kan niet, het mag niet, het lukt niet, dus we doen het maar niet'.

Als je de eerdere topics doorlas was iedereen juist superenthousiast over de manier waarop Baudet zich in de Kamer profileerde, liet hij het kabinet mooi kleur bekennen met zijn moties over integratie en was hij een frisse wind in de Kamer.

Nu komt hij er minder, en dan is dat ook goed. Schiet mij maar lek dan, hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175529513
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je motie geen kans van slagen heeft, en dat niet ligt aan de inhoud van de motie, maar aan omstandheden eromheen (er is al veel geld naar onderwijs gegaan, dit idee is dan de moeite/het geld niet meer waard) heeft het geen zin om hem in te dienen vind ik. Waarom wel volgens jou dan?
Omdat je er ook een signaal mee afgeeft. Je laat zien ergens voor te staan en ervoor te willen knokken.

Bovendien ga je pas met een uitgewerkte motie langs de andere fracties om steun te zoeken. Het voorstel is dan dus al rond. Waarom zou je de motie dan niet indienen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 december 2017 @ 15:20:34 #278
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175529568
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een motie indienen is ook niet alles, hij moet er wel doorkomen natuurlijk.
En zelfs dat is nog maar het begin. De regering moet hem ook nog daadwerkelijk gaan uitvoeren, wat toch regelmatig niet gebeurt.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175529601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:20 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

En zelfs dat is nog maar het begin. De regering moet hem ook nog daadwerkelijk gaan uitvoeren, wat toch regelmatig niet gebeurt.
Oh?

Overigens ben je daar zelf bij. En als je een beetje verstand in je kop hebt, koppel je de motie aan een deadline. Wordt die niet gehaald, dan is het tijd om opheldering te eisen van het kabinet.

Prima als je niet gelooft in deze aanpak. Maar dan vraag ik mij af wat je als partij in godsnaam in de Tweede Kamer doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175529619
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:16 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Wanneer een kamerlid een motie in gaat dienen, gaat deze vaak voor het indienen proberen steun te verwerven bij andere kamerleden of fracties. Als het een goede motie is, is de kans op steun aanwezig.
Daarvan ben ik me bewust.
pi_175529622
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:20 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

En zelfs dat is nog maar het begin. De regering moet hem ook nog daadwerkelijk gaan uitvoeren, wat toch regelmatig niet gebeurt.
Toch denk ik dat partijen die wél moties indienen meer kans hebben dat de regering hun plannen gaat uitvoeren dan partijen die helemaal geen moties indienen omdat ze denken dat de regering er toch niks mee doet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:23:45 #282
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175529636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:20 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

En zelfs dat is nog maar het begin. De regering moet hem ook nog daadwerkelijk gaan uitvoeren, wat toch regelmatig niet gebeurt.
Jezus, ik zie alleen maar vage excuses om vooral maar iets niet te hoeven doen. :')
Bedenk nou eens een reden om iets wel te doen. Komop zeg!
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 6 december 2017 @ 15:25:01 #283
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_175529662
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Toch denk ik dat partijen die wél moties indienen meer kans hebben dat de regering hun plannen gaat uitvoeren dan partijen die helemaal geen moties indienen omdat ze denken dat de regering er toch niks mee doet.
Dat is natuurlijk helemaal waar.

Overigens is gisteren nog gestemd over een motie van Theo Hiddema, maar die is afgewezen. Iets met opsporingspercentages bij de politie.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 6 december 2017 @ 15:25:40 #284
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175529676
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')
Maar waarom ga je er niet eens inhoudelijk op in? Je noemt D66 net een “onderwijshatende partij”. Dat vind ik nogal een bold statement. Bovendien is net bewezen dat het simpelweg niet klopt, waarom dan niet je ongelijk toegeven? In plaats van een emo.gif.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 6 december 2017 @ 15:27:43 #285
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175529727
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daarvan ben ik me bewust.
Nou dan, hoe kun je dan in vredesnaam goedpraten dat ze hun belangrijkste taak verzaken? :D
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175529792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk helemaal waar.

Overigens is gisteren nog gestemd over een motie van Theo Hiddema, maar die is afgewezen. Iets met opsporingspercentages bij de politie.
Ging over het invoeren van het legaliteitsbeginsel, opsporingspercentages kunnen volgens Hiddema daardoor omhoog.

En helemaal prima dat Hiddema daar komt spreken en daar moties voor indient. Dat is toch zijn vakgebied.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:32:42 #287
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175529826
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:35 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

[..]

Voor beide valt wat te zeggen natuurlijk, maar ik mag toch ook aannemen dat het ''partijapparaat'' inmiddels toch al enig gestalte heeft zodat zij de campagne een beetje uit handen kunnen geven?

Tuurlijk, bij elk debat aanwezig zijn lijkt mij niet mogelijk, maar dan zou het inderdaad toch logisch zijn een wat minder belangrijk debat te laten schieten i.p.v. de debatten waar de speerpunten van de partij voorbij komen. Ik ga eens even een mailtje naar FvD tikken in de lunchpauze, kijken of ik er een reactie op krijg. :P
Inmiddels ook reactie gehad op mijn mail. De door mij getrokken conclusie is dat er op dit moment voorkeur wordt gegeven aan de opbouw van schaduwfracties, voorbereiding van provinciale staten, gemeenteraadsverkiezingen etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de ene kant begrijpelijk, maar toch vind ik het maar vreemd dat ze de teugels niet iets laten vieren en dat deels uit handen geven. Ga dan naar de debatten over de speerpunten van de partij en laat de ''minder belangrijke'' thema's schieten. ;(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175529841
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe weet je dat een motie geen kans van slagen heeft als je hem niet indient?

Ik vind het een beetje een fatalistische houding in dit topic, inmiddels. 'Het kan niet, het mag niet, het lukt niet, dus we doen het maar niet'.

Als je de eerdere topics doorlas was iedereen juist superenthousiast over de manier waarop Baudet zich in de Kamer profileerde, liet hij het kabinet mooi kleur bekennen met zijn moties over integratie en was hij een frisse wind in de Kamer.

Nu komt hij er minder, en dan is dat ook goed. Schiet mij maar lek dan, hoor.
Natuurlijk is dat goed. Maar wat ook zo is, dat is gewoon de realiteit, is dat een partij van 2 zetels in de oppositie weinig te beslissen heeft. Ik had ze er liever ook bij gehad; maar als Bauder ervan overtuigd is ergens anders zijn tijd nuttiger te kunnen besteden -uiteraard wel aan de partij- dan snap ik dat, al wil ik die afweging dan wel kunnen beoordelen. Ook kan het natuurlijk niet zo zijn dat er voor elk debat een beter alternatief is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 15:34:54 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175529866
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Inmiddels ook reactie gehad op mijn mail. De door mij getrokken conclusie is dat er op dit moment voorkeur wordt gegeven aan de opbouw van schaduwfracties, voorbereiding van provinciale staten, gemeenteraadsverkiezingen etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de ene kant begrijpelijk, maar toch vind ik het maar vreemd dat ze de teugels niet iets laten vieren en dat deels uit handen geven. Ga dan naar de debatten over de speerpunten van de partij en laat de ''minder belangrijke'' thema's schieten. ;(
Uit handen geven kan nog niet als er nog niets is om het naartoe te schuiven hè :P

Maar goed, dit houdt wel in dat we ze over een jaar wél in de kamer moeten zien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175529884
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')
Ga je ook op de inhoud reageren? Ik toon aan dat de door jou gepresenteerde feiten niet kloppen en dat de door jou genoemde ‘onderwijshaters’ in werkelijkheid onderwijs tot de winnaar van de rijksbegroting hebben gemaakt, en dat negeer je allemaal.

Reageer er eens op. Ik heb ook de moeite genomen om de echte cijfers er speciaal voor jou bij te halen. Stop eens met dat feitenvrije geleuter en word inhoudelijk.

Werkelijk elke post hierboven die een inhoudelijke reactie is op de leugens die je al dan niet bewust verspreidde negeer je volledig. Wat een enorm zwaktebod.

Zo creeer je zelf de situatie dat het niveau op Fok daalt, want inhoud en feiten wens je blijkbaar niet mee geconfronteerd te worden. En dat is dan mod.
pi_175529905
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Nou dan, hoe kun je dan in vredesnaam goedpraten dat ze hun belangrijkste taak verzaken? :D
Hun belangrijkste taak is nu de partij uit te bouwen. Waar mogelijk moeten ze natuurlijk ook zorgen dat ze wat veranderen, maar met 2 zetels is dat gewoon lastig, en er zit meer in dan dat.
pi_175529929
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Uit handen geven kan nog niet als er nog niets is om het naartoe te schuiven hè :P

Maar goed, dit houdt wel in dat we ze over een jaar wél in de kamer moeten zien.
Al de begroting erbij gepakt en erachter gekomen dat al die posts van je hierboven niet kloppen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 15:39:41 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175529936
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ga je ook op de inhoud reageren? Ik toon aan dat de door jou gepresenteerde feiten niet kloppen en dat de door jou genoemde ‘onderwijshaters’ in werkelijkheid onderwijs tot de winnaar van de rijksbegroting hebben gemaakt, en dat negeer je allemaal.

Reageer er eens op. Ik heb ook de moeite genomen om de echte cijfers er speciaal voor jou bij te halen. Stop eens met dat feitenvrije geleuter en word inhoudelijk.

Werkelijk elke post hierboven die een inhoudelijke reactie is op de leugens die je al dan niet bewust verspreidde negeer je volledig. Wat een enorm zwaktebod.

Zo creeer je zelf de situatie dat het niveau op Fok daalt, want inhoud en feiten wens je blijkbaar niet mee geconfronteerd te worden. En dat is dan mod.
Ik reageer er op zodra ik de kans heb om er uitgebreid op in te gaan. Die heb ik nu niet, dus wacht ik er nog even mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175529974
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik reageer er op zodra ik de kans heb om er uitgebreid op in te gaan. Die heb ik nu niet, dus wacht ik er nog even mee.
Nou, ik ga mijn adem alvast inhouden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:43:39 #295
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175530006
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hun belangrijkste taak is nu de partij uit te bouwen. Waar mogelijk moeten ze natuurlijk ook zorgen dat ze wat veranderen, maar met 2 zetels is dat gewoon lastig, en er zit meer in dan dat.
Zelf zou ik liever zeggen, het is en/en.
Ze hebben natuurlijk als taak om hun partij uit te bouwen, maar hun primaire taak blijft toch het vertegenwoordigen van hun kiezers in belangrijke debatten. En vooral dat tweede vergeten ze nu een beetje.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175530018
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik reageer er op zodra ik de kans heb om er uitgebreid op in te gaan. Die heb ik nu niet, dus wacht ik er nog even mee.
Oké, bedankt. Zou wel fijn zijn als je dat in het vervolg dan gewoon even aangeeft in plaats van het te negeren en tussentijds wel door te posten, want dat wekt de indruk dat je hier niet je best hoeft te doen op een post. Ik wacht je reactie dan geduldig af.
pi_175530031
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, ik ga mijn adem alvast inhouden.
Iedereen verdient een tweede kans. In dit geval een 102e kans, maar toch. :P
pi_175530083
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hun belangrijkste taak is nu de partij uit te bouwen. Waar mogelijk moeten ze natuurlijk ook zorgen dat ze wat veranderen, maar met 2 zetels is dat gewoon lastig, en er zit meer in dan dat.
Door te joggen als er een debat aan de gang is, breid je je zetelaantal vast uit, inderdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 december 2017 @ 15:49:54 #299
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175530133
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door te joggen als er een debat aan de gang is, breid je je zetelaantal vast uit, inderdaad.
Je moet toch wat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 6 december 2017 @ 15:50:10 #300
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175530144
oh, dit topic is zo goed als...
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 6 december 2017 @ 15:50:24 #301
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175530147
vol
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')