abonnement Unibet Coolblue
pi_175527826
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:57 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Jeruzalem wordt niet erkend door de VN als hoofdstad van Israël. Dat is de realiteit. Dat jij dat wel wilt omdat je een ideologische bias hebt in het conflict is compleet irrelevant.

[..]

Natuurlijk is het bang voor een tegenaanval, Einstein. Het heeft duizenden troepen + vliegdekschepen in de regio die allen in her bereik van Iran's raketten en proxy-krachten liggen.
Vertel wat is mijn ideologische bias. En de VN is slechts een speelbal van de politieke waan van de dag en vandaag hebben Arabische landen nog veel olie.

Enkel omdat Amerika met handen en benen op de rug gebonden vecht vanwege eerder genoemde punten. Niet omdat Iran wat voorstelt.
pi_175527857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:57 schreef Rangono het volgende:
Tja, de Israel lobby in de VS he.....
Sheldon Adelson en Haim Saban zijn respectievelijk de grootste donors aan de kant van de Republikeinen en Democraten. Beide zijn van Joodse afkomst, en maken zich druk om maar één thema: Israël.

Europa neemt gelukkig een veel neutralere positie in. Het verder verergeren van het conflict is niet in belang van Europa. In tegendeel. Ik begrijp echt niet hoe Nederlanders een dergelijke extremistische positie in het conflict kunnen innemen. Kan natuurlijk enkel verklaard worden door een aversie tegen de Islam.
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:05:30 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175527875
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Sheldon Adelson en Haim Saban zijn respectievelijk de grootste donors aan de kant van de Republikeinen en Democraten. Beide zijn van Joodse afkomst, en maken zich druk om maar één thema: Israël.

Europa neemt gelukkig een veel neutralere positie in. Het verder verergeren van het conflict is niet in belang van Europa. In tegendeel. Ik begrijp echt niet hoe Nederlanders een dergelijke extremistische positie in het conflict kunnen innemen. Kan natuurlijk enkel verklaard worden door een aversie tegen de Islam.
Aversie tegen de Islam vind ik echt een debiele reden om een boevenstaat als Israel te verheerlijken, die jongens daar zijn nauwelijks beter alleen voelen wij er niets van dus dan is het oke, ofzo.

Selectieve verontwaardiging.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175527882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:02 schreef VeX- het volgende:
Ik snap niet dat Trump niet doorheeft dat dit alleen maar kwaad bloed zet wereldwijd. En waarvoor, alleen om een wit voetje bij Israel te halen? Ik vind het geen verstandige kosten/baten afweging.
Verstandige dingen niet doen omdat je bepaalde groepen anders boos maakt. Dat is toch geen beleid.
pi_175527893
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Sheldon Adelson en Haim Saban zijn respectievelijk de grootste donors aan de kant van de Republikeinen en Democraten. Beide zijn van Joodse afkomst, en maken zich druk om maar één thema: Israël.

Europa neemt gelukkig een veel neutralere positie in. Het verder verergeren van het conflict is niet in belang van Europa. In tegendeel. Ik begrijp echt niet hoe Nederlanders een dergelijke extremistische positie in het conflict kunnen innemen. Kan natuurlijk enkel verklaard worden door een aversie tegen de Islam.
Wat is er extreem aan een hoofdstad erkennen? We erkennen die van België, de VS, Rusland, NK en volgens mij iedere andere claim. Een uitzondering maken voor een joods land is juist extremistisch.
pi_175527901
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
Vertel wat is mijn ideologische bias. En de VN is slechts een speelbal van de he politieke waan van de dag en vandaag hebben Arabische landen nog veel olie.
Dezelfde VN die Israël als staat een mandaat gaf, waardoor het land soeverein werd? Of zijn VN-standpunten en besluiten enkel irrelevant en minder waardevol als ze je niet aanstaan?

quote:
Enkel omdat Amerika met handen en benen op de rug gebonden vecht vanwege eerder genoemde punten. Niet omdat Iran wat voorstelt.
Tuurlijk. Maak jezelf dat maar wijs. Ondertussen faalt de VS hard tegen wat sandslen-dragende Taliban-strijders in Afghanistan.
pi_175527934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Aversie tegen de Islam vind ik echt een debiele reden om een boevenstaat als Israel te verheerlijken, die jongens daar zijn nauwelijks beter alleen voelen wij er niets van dus dan is het oke, ofzo.

Selectieve verontwaardiging.
Boevenstaat :')
pi_175527947
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat is er extreem aan een hoofdstad erkennen? We erkennen die van België, de VS, Rusland, NK en volgens mij iedere andere claim. Een uitzondering maken voor een joods land is juist extremistisch.
Het heeft niks met joods te maken, maar met de manier waarop de oorspronkelijke bewoners van Palestina behandeld worden.

Misschien dat jij daar een klein stijfje van krijgt, eenieder met empathisch vermogen en open ogen ziet dat dat verkeerd is.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175527986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat is er extreem aan een hoofdstad erkennen? We erkennen die van België, de VS, Rusland, NK en volgens mij iedere andere claim. Een uitzondering maken voor een joods land is juist extremistisch.
Ben je nu echt zo dom en naïef? Jeruzalem is een unieke stad in de wereldgeschiedenis waar alle drie Abrahimistische godsdiensten samenkomen, en waar religieuze spanningen al zo'n 1000 jaar spelen. Natuurlijk leidt een dergelijke controversiële beslissing tot olie op het vuur.

Man man man.
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:10:53 #210
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175527995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Boevenstaat :')
Ja, boevenstaat. Met oorlog en geweld hun zin gekregen, namelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:11:13 #211
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175528004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Verstandige dingen niet doen omdat je bepaalde groepen anders boos maakt. Dat is toch geen beleid.
Hoezo zou het verstandig zijn. Leg eens uit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175528012
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:07 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dezelfde VN die Israël als staat een mandaat gaf, waardoor het land soeverein werd? Of zijn VN-standpunten en besluiten enkel irrelevant en minder waardevol als ze je niet aanstaan?

[..]

Tuurlijk. Maak jezelf dat maar wijs. Ondertussen faalt de VS hard tegen wat sandslen-dragende Taliban-strijders in Afghanistan.
Is dat niet hoe met alle VN standpunten wordt omgegaan?

De strijd was allang over geweest als de VS een uitroeiingscampagne was begonnen of naar de ultieme wapens had gegrepen maar ik verwijs weer terug naar:
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De kosten waar jij het over hebt zijn ethisch en het op scherp zetten van de relaties met andere kernmachten. Niet omdat de islamitische wereld wat voorstelt.
pi_175528071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Is dat niet hoe met alle VN standpunten wordt omgegaan?
Mij zie je niet huilen anders.


quote:
De strijd was allang over geweest als de VS een uitroeiingscampagne was begonnen of naar de ultieme wapens had gegrepen maar ik verwijs weer terug naar:
Je bedoelt kernwapens? Dus wanneer ik stel dat de VS faalt in een oorlog tegen de Taliban grijp jij terug naar het argument dat ze dat enkel doen omdat ze geen kernwapens hebben ingezet?

Mijn Allah. ;')
pi_175528132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Aversie tegen de Islam vind ik echt een debiele reden om een boevenstaat als Israel te verheerlijken, die jongens daar zijn nauwelijks beter alleen voelen wij er niets van dus dan is het oke, ofzo.

Selectieve verontwaardiging.
Het is een debiele-reden. Het is dezelfde reden waarom de extreem-nationalistische clubjes in Europa ook pro-Israel zijn, ondanks de anti-Semitische sentimenten in de gelederen.
pi_175528173
quote:
15s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:09 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het heeft niks met joods te maken, maar met de manier waarop de oorspronkelijke bewoners van Palestina behandeld worden.

Misschien dat jij daar een klein stijfje van krijgt, eenieder met empathisch vermogen en open ogen ziet dat dat verkeerd is.
Dit argument had misschien een plaats in de jaren 40 en 50 maar nou niet meer. Ik heb deze vraag al eerder gesteld aan antisemieten, maar nog nooit een antwoord gekregen. Hoe lang moet een nieuw volk ergens wonen voor ze ook recht hebben op het land? Geld die tijdshoeveelheid ook voor bijvoorbeeld Turkse immigranten naar Nederland?

En wat veranderd de erkenning van een hoofdstad aan de behandeling van Palestijnen?
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:10 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo dom en naïef? Jeruzalem is een unieke stad in de wereldgeschiedenis waar alle drie Abrahimistische godsdiensten samenkomen, en waar religieuze spanningen al zo'n 1000 jaar spelen. Natuurlijk leidt een dergelijke controversiële beslissing tot olie op het vuur.

Man man man.
Dus omdat jij en andere gekken extreem reageren ben ik extremistisch vanwege een keuze die we gemaakt hebben voor letterlijk ieder ander land? Hoe werkt dat precies?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, boevenstaat. Met oorlog en geweld hun zin gekregen, namelijk.
Want jij zou het gewoon accepteren dat je buren je jarenlang dagelijks beschieten en tunnels graven om je kinderen te ontvoeren.
pi_175528190
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:16 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Het is een debiele-reden. Het is dezelfde reden waarom de extreem-nationalistische clubjes in Europa ook pro-Israel zijn, ondanks de anti-Semitische sentimenten in de gelederen.
Zionisme en extreem nationalisme zijn dan ook twee handen op één onderbuik.

Zie de Nazis die keihard samenwerkten met de Zionisten om Israël mogelijk te maken. Schacht sprak zelfs Hebreeuws.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175528223
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:14 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Mij zie je niet huilen anders.

[..]

Je bedoelt kernwapens? Dus wanneer ik stel dat de VS faalt in een oorlog tegen de Taliban grijp jij terug naar het argument dat ze dat enkel doen omdat ze geen kernwapens hebben ingezet?

Mijn Allah. ;')
Ik volg je achterlijke manier van denken en dan is dit de logische eindconclusie ja. En dan opeens doen alsof ik de rare gek ben. Allah heeft gefaald toen hij jou in elkaar zette.
pi_175528243
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:04 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Sheldon Adelson en Haim Saban zijn respectievelijk de grootste donors aan de kant van de Republikeinen en Democraten. Beide zijn van Joodse afkomst, en maken zich druk om maar één thema: Israël.

Europa neemt gelukkig een veel neutralere positie in. Het verder verergeren van het conflict is niet in belang van Europa. In tegendeel. Ik begrijp echt niet hoe Nederlanders een dergelijke extremistische positie in het conflict kunnen innemen. Kan natuurlijk enkel verklaard worden door een aversie tegen de Islam.
1: Correct. Toch is het niet juist om de Israellobby slechts te framen als een 'joodse lobby'. Veel christenen ook die het supporten.

2: Natuurlijk. Israel is een stok om de moslimwereld mee te slaan. Dat is vrij duidelijk, hoor.
  Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 14:21:13 #219
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175528267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:

Want jij zou het gewoon accepteren dat je buren je jarenlang dagelijks beschieten en tunnels graven om je kinderen te ontvoeren.
Nee, maar dat is het punt dan ook nooit geweest. Zij hebben gewoon hele stukken land geannexeerd, uiteindelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175528276
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dit argument had misschien een plaats in de jaren 40 en 50 maar nou niet meer. Ik heb deze vraag al eerder gesteld aan antisemieten, maar nog nooit een antwoord gekregen. Hoe lang moet een nieuw volk ergens wonen voor ze ook recht hebben op het land? Geld die tijdshoeveelheid ook voor bijvoorbeeld Turkse immigranten naar Nederland?

En wat veranderd de erkenning van een hoofdstad aan de behandeling van Palestijnen?

[..]

Dus omdat jij en andere gekken extreem reageren ben ik extremistisch vanwege een keuze die we gemaakt hebben voor letterlijk ieder ander land? Hoe werkt dat precies?

[..]

Want jij zou het gewoon accepteren dat je buren je jarenlang dagelijks beschieten en tunnels graven om je kinderen te ontvoeren.
Schattig, die labeltjes. "Antisemieten". Dus als je Erdogan bekritiseert ben je een "moslimhater"? :')

Alsof de kolonisering van de Westbank gestopt is.
Alsof joden en niet-joden gelijk zijn voor de wet.
Alsof Israël geen wapens meer produceert.

Boevenstaat dekt de lading. Die mensen die daar wonen (binnen de pre-1967 grenzen) kunnen er ook weinig aan doen, het zijn de baasjes die het probleem vormen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175528316
Israël is eigenlijk als je het qua US inkomsten bekijkt de 51ste staat van Amerika en zij bepalen dan ook de toekomst van Israël. Als er een gek president van US is, betekent dit een onzekere toekomst voor het land.
pi_175528326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Dus omdat jij en andere gekken extreem reageren ben ik extremistisch vanwege een keuze die we gemaakt hebben voor letterlijk ieder ander land? Hoe werkt dat precies?
Je bedoelt attent zijn op de religieuze spanningen en historische context? Of betekent dat in jouw bekrompen wereld toegeven aan 'gekken'? En alsof Israël niet extreem is. De voorloper van het Israëlische leger bombardeerde zelf hotels van de Britten met onschuldige burgers als gevolg om maar uiteindelijk hun eigen staat te kunnen krijgen.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:23:57 #223
473543 ErikHolten
We take pride in our erik holt
pi_175528353
Altijd al geweten dat Gojim en jodenknuffelaar Trump zal zorgen voor de NWO en globalisering.
pi_175528357
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:21 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

Alsof joden en niet-joden gelijk zijn voor de wet.
Dat zijn ze.
pi_175528369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:02 schreef VeX- het volgende:
Ik snap niet dat Trump niet doorheeft dat dit alleen maar kwaad bloed zet wereldwijd. En waarvoor, alleen om een wit voetje bij Israel te halen? Ik vind het geen verstandige kosten/baten afweging.
Ik snap niet dat jij niet inziet dat Trump gewoon de MO oorlog voortzet en er verder schijt aan heeft wat de wereld hier van denkt. Daarnaast steunt de VS Israel openlijk en zou dit niets nieuws moeten zijn.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')