abonnement Unibet Coolblue
pi_175519255
voor een heel klein project (zie link) heb ik voor twee plankjes een tafelzaag en kolomboormachine nodig om deze te gebruiken voor 15 min.

nu is huren nogal prijzig, dus ik vroeg mij af of er winkels bestaan die deze apparaat in huis hebben en waar je voor een klein bedrag iets kan laten zagen.

Gamma en Praxis zagen heel beperkt en verder vind ik met Google bijna niks.

pi_175519311
Owwww als je houtwinkel ergens in je streek hebt maar dan geem gamma ofzo, maar kleiner, dan willen ze het nog wel eens voor je doen :) Of je plaatst oproep op een hout freak forum,,, die zijn altijd wel op zoek naar kleine klusjes.,.
pi_175519331
Probeer eens een Enorm, dat zijn meestal kleine franchisers.
.
  dinsdag 5 december 2017 @ 23:52:42 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175519346
In Groningen weet ik wel iets.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175519361
gaaf ik ga even op dit forum kijken.
een houtwinkel is erg moeilijker te Googlen en het is altijd afvragen of ze die apparatuur in huis hebben.
pi_175519371
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:52 schreef Lienekien het volgende:
In Groningen weet ik wel iets.
woon in Haarlem. :P
  dinsdag 5 december 2017 @ 23:58:30 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175519434
Kun je niet een oproepje plaatsen in zoiets als ‘wehelpen’ of een plaatselijke faceboekgroep? Er is vast iemand in je buurt die je wel even kan helpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175519636
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:58 schreef Lienekien het volgende:
Kun je niet een oproepje plaatsen in zoiets als ‘wehelpen’ of een plaatselijke faceboekgroep? Er is vast iemand in je buurt die je wel even kan helpen.
heb ik geprobeerd, maar nog geen reactie helaas.
pi_175519667
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:53 schreef fespo het volgende:

[..]

woon in Haarlem. :P
telefoonboek pakken

houtwinkel zoeken

bellen : hallo zaagt u ook plankjes

zo ja ok

zo nee : volgende nummer bellen

oja en netjes vragen :)
pi_175520138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:51 schreef Edwin_Posse het volgende:
Owwww als je houtwinkel ergens in je streek hebt maar dan geem gamma ofzo, maar kleiner, dan willen ze het nog wel eens voor je doen :) Of je plaatst oproep op een hout freak forum,,, die zijn altijd wel op zoek naar kleine klusjes.,.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:52 schreef Lienekien het volgende:
In Groningen weet ik wel iets.
weten jullie wellicht een andere manier dan een kolomboormachine gebruiken om een klein rond gat van 2 cm breed en 3 mm diep in een magneet in te plakken?
wellicht is een kolomboormachine overkill en kan het met gereedschap waar een Facebook advertentie reactie makkelijker te vinden is.

iets van een speedboor, maar deze hebben een scherpte punt.
  woensdag 6 december 2017 @ 00:41:36 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175520148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:40 schreef fespo het volgende:

[..]


[..]

weten jullie wellicht een andere manier dan een kolomboormachine gebruiken om een klein rond gat van 2 cm breed en 3 mm diep in een magneet in te plakken?
wellicht is een kolomboormachine overkill en kan het met gereedschap waar een Facebook advertentie reactie makkelijker te vinden is.
Met een beitel en dan netjes schuren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175520435
Dat is me nogal een klus! Ik zou zeggen: Werkspot! Of koop een zaag... ^O^
pi_175521654
Ipv op houtwinkel te google'n zou je "stadswerkplaats" eens kunnen proberen. Zitten er vast meerdere in omgeving Amsterdam
pi_175521972
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:53 schreef fespo het volgende:
woon in Haarlem. :P
Je kan hier langskomen, ten noorden van Haarlem.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175522132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:40 schreef fespo het volgende:

[..]

[..]

weten jullie wellicht een andere manier dan een kolomboormachine gebruiken om een klein rond gat van 2 cm breed en 3 mm diep in een magneet in te plakken?
wellicht is een kolomboormachine overkill en kan het met gereedschap waar een Facebook advertentie reactie makkelijker te vinden is.

iets van een speedboor, maar deze hebben een scherpte punt.
Met je handboor?
Even zoeken op forstner boor of frees. Daarmee kan je zo'n gat maken. Als het niet perfect loodrecht is, of een halve millimeter te diep is niet erg. Zit toch aan de onderkant.

En die zaagtafel is ook niet nodig. Op maat zagen kan met een handzaag of afkortzaag. En het aan elkaar maken kan met houtlijm en een deuvel setje
pi_175526970
Of zoek een timmermans werkplaats.

Grote kans dat ie nog een mooi stukje rest hout hiervoor heeft liggen.
pi_175526996
Trouwens best handig die magneetjes voor je sleutels.
pi_175544399
Als ik zo lees wat je hebt aan gereedschap. Heb ik zo het vermoeden dat je geen ervaring hebt met machines. Dus ik zou zeker de zaagtafel laten staan. Voordat je die gebruikt moet je zeker bij zulke kleine stukjes een gevoel hebben hoe hout kan reageren. (veiligheid)

Dit project kan je gerust (met wat geduld) met een handzaag maken. Je kan alleen dan niet die inkeping maken. (kan eigenlijk wel, maar dat doe ik je niet aan) Maar als je het gewoon koud op elkaar lijmt en er netjes (voorboren) 2 schroeven in draait is het stevig zat. Eventueel kan je ze verzinken met een grotere boor.

Vlinderboor kost afhankelijk van je maat 3 euro? Forstnerbit is veel mooier, maar gaat richting de 20 euro.

Wat heb jij nodig:
Handzaag, liefst fijn getand voor precisie werk.
vlinderboor
2 schroeven + een klein boortje
houtlijm
accuboormachine (kan je vast wel bij een kennis lenen)
pi_175548435
houthandel.

in grotere steden zijn er vaak ook hobby garages waar je (soms tegen betaling) gebruik kunt maken van materialen.
pi_175551579
ben bij de houthandel geweest, deze heeft het prima gezaagd. (en heel goedkoop)
alleen het rondje voor de magneet deden ze daar niet, maar daar ga ik even rond voor vragen of iemand een vlinderboor te leen heeft.
pi_175557940
het is mooi gelukt met een speedboor O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')