abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175518548
Fokkers,

Twee weken geleden is mijn huurbaas met de CV bezig geweest, hij heeft de CV zo ingesteld dat de verwarmingen in het huis om 11 uur 's avonds uitgaan.

Nu woon ik in een oud huis waarbij ramen niet goed sluiten en het is enkel glas. Je kan je voorstellen dat het in de winter fokking koud wordt. Ik heb aangegeven bij de huurbaas dat ik in de tocht slaap en het behoorlijk koud heb 's avonds. De vraag was dus of de verwarming weer aan kon. Zijn reactie hierop was, 'nee'.

Ik word 's ochtends wakker met vast geroeste rug spieren doordat het in mijn slaapkamer net zo koud is als dat het buiten is en ik volledig in de tocht lig doordat de ramen niet sluiten.

Ik heb inmiddels een paar keer geprobeerd om die gast hierover te spreken maar ik word kei hard genegeerd. Mijn vraag,

Mag dit?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 23:17:20 #2
74056 crew  ToT
pi_175518580
Lijkt me sterk dat het mag, maar je hoort het vaker.

Betaal je zelf wel gewoon gas, water en elektriciteit?
pi_175518719
Indien je elektriciteit inclusief is, zet je huis vol met elektrische kachels van een paar duizend watt.
pi_175518747
Gaat ie echt helemaal uit, of heeft de huisbaas de thermostaat op een erg lage temperatuur ingesteld? Huur je toevallig inclusief elektriciteit? In dat geval: koop een elektrisch kacheltje. Dat ie lekker het heen en weer krijgt :)

Helemaal OT: lijkt me niet helemaal de bedoeling dat je de huurders laat bevriezen. Begin eens met het meten van de temperatuur met een plus-min-thermometer (hoef je niet wakker te worden; je kan 's morgens precies zien hoe koud het 's nachts is geworden).

En doe vast zelf iets aan de tocht; beter voor je gezondheid.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 23:26:01 #5
74056 crew  ToT
pi_175518769
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:24 schreef spiritusbus het volgende:
Indien je elektriciteit inclusief is, zet je huis vol met elektrische kachels van een paar duizend watt.
Dat wilde ik idd ook zeggen, ja! _O-
  dinsdag 5 december 2017 @ 23:28:38 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175518833
Straalkachels neerzetten en aanzetten. Wel een raampje openzetten. Maar het lijkt me niet bepaald de bedoeling. En het tegengaan door dus straalkachels neer te gooien is eventueel een escalatie die je niet meteen in wil zetten :@.

Misschien het juridische loket ff contacteren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175518879
hoe mensen met elkaar omgaan om dat tientje per maand te besparen ;( fuck huisbazen. laat hem een nachtje in dat huis slapen.

de kachel gaat echt uit? niet op 15 °C o.i.d.?
pi_175518897
Ik zou me eerder afvragen waarom je dat huis zou willen huren ?
Nu is het de cv strak is het weer wat anders klinkt niet echt als leuk wonen.
pi_175518938
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:31 schreef kiffer het volgende:
Ik zou me eerder afvragen waarom je dat huis zou willen huren ?
vraag > aanbod
pi_175518950
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:33 schreef racerdkb het volgende:

[..]

vraag > aanbod
Maarja klinkt toch echt dat hij buiten slaapt, zou die net zo goed kunnen gaan kamperen in een tent ofzo.
pi_175519241
Nog niet zolang geleden had je alleen een kachel in de woonkamer en die ging s avnds ook uit. Kwestie van een goede dons en eventueel de tochtplekken afplakken.
.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 5 december 2017 @ 23:49:43 #12
408813 crew  trein2000
pi_175519291
Dafuq :')
Nee natuurlijk mag dat niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175519580
Het merk en type van de thermostaat googlen, de handleiding lezen, en de thermostaat zelf opnieuw instellen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175519802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:05 schreef probeer het volgende:
Het merk en type van de thermostaat googlen, de handleiding lezen, en de thermostaat zelf opnieuw instellen.
Dit, en cilinders van de sloten vervangen als je een huis of studio huurt.
  woensdag 6 december 2017 @ 00:21:35 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175519885
Het is anders helemaal niet slecht om te slapen in een onverwarmde kamer. Onder een beetje dekbed blijf je echt wel warm.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 december 2017 @ 00:29:01 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_175520009
Haha, herkenbaar _O- . In mijn studentenhuis had de huisbaas een kastje met slot om de thermostaat heen gebouwd, de thermostaat veel te laag ingesteld en zo dat de ketel alleen aansloeg tussen 16u en 23u.

Het eerste dat ik deed was de scharnieren uit dat kastje schroeven en de thermostaat fatsoenlijk instellen. Flikker eens heel gauw op :') .

Daarnaast, toen de ketel regelmatig in storing stond omdat die gast geen zin had om er fatsoenlijk onderhoud aan te laten plegen, heb ik inderdaad een mooie elektrische kachel gekocht. Wel opletten met grote verbruikers (denk aan ovens, etc.) in combinatie met een 2000 W kachel op dezelfde groep, dan kan het zomaar zijn dat je naar de meterkast moet lopen :+ .
Huilen dan.
  woensdag 6 december 2017 @ 01:11:17 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_175520381
Kabeltje volgen naar de cv en loskoppelen
thermostaat kopen met een snoertje en zelf instellen en ophangen
als de huisbaas komt even wegleggen ;)
Laat hem lekker de :( :( :( krijgen
pi_175520565
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:21 schreef Lienekien het volgende:
Het is anders helemaal niet slecht om te slapen in een onverwarmde kamer. Onder een beetje dekbed blijf je echt wel warm.
Dit ja, ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst de verwarming aan heb gehad in de slaapkamer.
Slapen in een warme kamer kan ik niet. Tocht daarentegen is wel vervelend, hier zou TS in de eerste instantie ook wat aan kunnen doen.
Feel the fuzz!
pi_175521411
Zolang jij de huur betaalt en geen handelingen pleegt die in strijd zijn met de Nederlandse wet, handelingen verricht die schade aan het pand veroorzaken of dingen doet waar je buren veel overlast van ondervinden, heeft de huisbaas niets te vertellen over wat jij in huis doet.

Je mag dus altijd geheel naar eigen inzicht de mussen van het dak stoken. De enige reden waarom de huisbaas niet wil dat je dat doet, kan zijn dat je een huurprijs inclusief energiekosten betaalt die niet is uitgesplitst in kale huur en voorschot energie. Dan is het volledig de eigen schuld van de huisbaas als hij meer energiekosten moet maken dan begroot.
  Redactie Frontpage woensdag 6 december 2017 @ 07:47:59 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_175521421
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:46 schreef Fer het volgende:
Nog niet zolang geleden had je alleen een kachel in de woonkamer en die ging s avnds ook uit. Kwestie van een goede dons en eventueel de tochtplekken afplakken.
Dat heb jij aan den lijve ondervonden?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_175521577
Neem een dubbel dekbed, scheelt een hoop. En stel de thermostaat zelf opnieuw in. :(
pi_175521611
Focus met klagen op de ramen, i.p.v. op de thermostaat. Die man (vrouw?) is vastbesloten energie te besparen, dus daar ga je hem toch niet op overtuigen. Misschien maak je nog kans door gewoon aan te geven dat de ramen niet normaal dicht kunnen waardoor het enorm tocht in je kamer. Daar is hij redelijk verplicht toe om wat aan te doen, als je 't mij vraagt.

En inderdaad, elektrische kachel anders of warmere deken. Ik slaap sowieso zelf altijd met ramen open, ook midden in de winter, ik vind 't heerlijk als 't gewoon 5~ graden in m'n kamer is, terwijl ik zelf onder een dik pak dekens lig..
  woensdag 6 december 2017 @ 08:10:23 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175521636
Inderdaad even die hoog laag meter regelen en meten. Meten is weten.

Normering voor vertrekken is hoofdwoonvertrek 20°; de badruimte 22°; de keuken 15° en de overige verblijfsruimten 12°.

En wat boven al is gezegd, indien de huurprijs inclusief is een mooie convectorkachel met ventilatie aanschaffen. Ook ben ik het met enkelen eens dat slapen in een verwarmde kamer niet goed voor je is.

Die tocht is iets waar je zelf binnen 5 minuten kunt doen met een rol tochttape van de action voor een paar euro. Klein onderhoud wat je als huurder makkelijk zelf kan en min of meer ook van je wordt verwacht.
And so is the past
  Spellchecker woensdag 6 december 2017 @ 08:14:28 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175521666
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:21 schreef Lienekien het volgende:
Het is anders helemaal niet slecht om te slapen in een onverwarmde kamer. Onder een beetje dekbed blijf je echt wel warm.
Helemaal mee eens. En dan bestaan er nog pyjama's ... Verwarming op de slaapkamer gaat alleen aan als er iemand ziek is of als het -10 is ....
pi_175521892
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:21 schreef Lienekien het volgende:
Het is anders helemaal niet slecht om te slapen in een onverwarmde kamer. Onder een beetje dekbed blijf je echt wel warm.
Inderdaad. Blijkbaar heeft TS geen goede dekbed.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_175521917
Harden the fuck up!

Tochtplekken aftapen of tochtstrips. Warm dekentje erbij.

De hele nacht doorstoken kost veel geld en is slecht voor de ijsberen.

De huisbaas gaat buiten zijn boekje, maar het spaart je wel een naheffing uit.
pi_175522002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:29 schreef noutie het volgende:
Harden the fuck up!

Tochtplekken aftapen of tochtstrips. Warm dekentje erbij.

De hele nacht doorstoken kost veel geld en is slecht voor de ijsberen.

De huisbaas gaat buiten zijn boekje, maar het spaart je wel een naheffing uit.
Als ik het zo lees moeten de stookkosten de afgelopen jaren al torenhoog zijn met enkel glas en tochtende deuren/ramen. Valt nog mee dat alleen savonds de verwarming lager staat.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_175522770
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:14 schreef maily het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En dan bestaan er nog pyjama's ... Verwarming op de slaapkamer gaat alleen aan als er iemand ziek is of als het -10 is ....
Allemaal fijn wat anderen een fijne temperatuur vinden.
Ik vind minstens 18 graden op de slaapkamer een must. Fijn dat jullie naakt slapen onder een laken in kamers van -18, maar daar heeft TS natuurlijk niks aan.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_175523181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Allemaal fijn wat anderen een fijne temperatuur vinden.
Ik vind minstens 18 graden op de slaapkamer een must. Fijn dat jullie naakt slapen onder een laken in kamers van -18, maar daar heeft TS natuurlijk niks aan.
Naakt onder laken met -18 is wel wat anders dan met wat kleding (shirt bijv of een broekje) onder dekbed met 15 graden slapen.

18 graden, verwend nest.... o|O
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_175523914
Nee dit mag niet, zie

https://uitspraken.rechts(...):NL:RBLIM:2017:10725

[gedaagde partij in conventie, eisende partij in reconventie] stelt dat de thermostaat beneden te laag staat en dat er daarom onvoldoende mogelijkheid bestaat de warmte zelf te regelen. [eisende partij in conventie, verweerder in reconventie] heeft ter zitting toegegeven dat hij de thermostaat beneden overdag op 17 à 18 graden Celsius zet als hij gaat werken. De kantonrechter is met [gedaagde partij in conventie, eisende partij in reconventie] van oordeel dat dit te koud is en dat [eisende partij in conventie, verweerder in reconventie] deze altijd op mimimaal 21 graden zou moeten zetten, ongeacht of het nu warm of koud is, zodat de huurders de temperatuur op hun kamers zelf kunnen regelen.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:08:20 #31
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175524164
Er zijn wel onderzoeken wat de temperatuur op je kamer doet met je nachtrust. Altijd lastig onderzoeken omdat nachtrust onderhevig is aan hoe goed je eerder geslapen hebt, wat je gegeten hebt etc.

Frisse lucht op een slaapkamer is enorm belangrijk. Dat kon heel goed worden aangetoond, het onderzoek kan ik zo snel even niet vinden.

Ik woon in een nieuwbouwhuis en heb normaal het raam op de kiepstand. Nu het buiten vriest is dat echt te koud. De schuifjes staan wel helemaal open maar er hangen nog wel gordijnen voor. Ochtends is het echt stervenskoud.

De vloerverwarming gaat nachts terug naar 19 zodat die nachts niet zo snel aan zal slaan, (overdag 21) boven staat die op 30% ingesteld ten opzichte van de rest van het huis.

Zo principieel als mensen hier kunnen zijn over niet met een verwarming aan slapen, zo principieel ben ik over niet met een pyjama slapen. Onderbroek en goed dekbed is genoeg. Een pyjama :').

Je hoeft dit echt niet te accepteren van je huurder. Afhankelijk van wel of geen kosten voor elektra en gas kun je zolang een apart kacheltje neerzetten. Die moet echter ook weer aangeschaft worden en die dingen maken een herrie als ze staan te blazen en zorgen voor hele droge lucht. Stuur ze een aangetekende brief dat dit een probleem voor je is en dat je wil dat het opgelost wordt. Wijs hem op je kozijnen, dat daar winst valt te behalen en geef de suggestie dat hij een slimme thermostaat aanschaft. Dan kun jijzelf de verwarming instellen dat die nachts een paar graden lager staat.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_175524830
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Naakt onder laken met -18 is wel wat anders dan met wat kleding (shirt bijv of een broekje) onder dekbed met 15 graden slapen.

18 graden, verwend nest.... o|O
Sinds m'n 2e zoon is geboren heb ik het (gek genoeg, ik heb er geen verklaring voor) minder koud. Maar ik ben nog altijd een koukleum. Ik kan 3 dekens over mezelf heen gooien, het maakt niet uit; Als de kamer koud is word ik dat ook. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_175525945
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:21 schreef Lienekien het volgende:
Het is anders helemaal niet slecht om te slapen in een onverwarmde kamer. Onder een beetje dekbed blijf je echt wel warm.
In mijn vorige huis (jaren 30 met enkel glas ) werd het anders gewoon 5 (!) graden binnen als het buiten vroor. Dat is écht niet lekker meer.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Allemaal fijn wat anderen een fijne temperatuur vinden.
Ik vind minstens 18 graden op de slaapkamer een must. Fijn dat jullie naakt slapen onder een laken in kamers van -18, maar daar heeft TS natuurlijk niks aan.
Ik slaap ook zonder kachel aan 's avonds maar 18 graden vind ik wel erg warm. Graad of 15 terwijl ik naakt slaap is het fijnst vind ik, onder de 10 graden wordt het wel weer héél erg fris.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_175526567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:08 schreef KimJong-un het volgende:

Zo principieel als mensen hier kunnen zijn over niet met een verwarming aan slapen, zo principieel ben ik over niet met een pyjama slapen. Onderbroek en goed dekbed is genoeg. Een pyjama :').
Slaap ook altijd alleen in onderbroek, verwarming niet aan en het hele jaar door het raam op een kier. ^O^
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175526604
Wat ik erover kan vinden is dat je huisbaas niet verplicht is verwarming te leveren, tenzij dit in je contract staat. Zelf een kacheltje kopen dus als er niks in je contract staat...
  woensdag 6 december 2017 @ 13:16:30 #36
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175526678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:12 schreef Victoriaatje het volgende:
Wat ik erover kan vinden is dat je huisbaas niet verplicht is verwarming te leveren, tenzij dit in je contract staat. Zelf een kacheltje kopen dus als er niks in je contract staat...
Als dat zo was zou precies 0,0% van de huizen met verwarming opgeleverd worden. Waar heb je dit gelezen als ik vragen mag?
And so is the past
pi_175527236
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als dat zo was zou precies 0,0% van de huizen met verwarming opgeleverd worden. Waar heb je dit gelezen als ik vragen mag?
Het hoeft niet, maar de maximale huurprijs die gevraagd mag worden gaat dan drastisch omlaag. Dus praktisch gezien is het verplicht.
pi_175527309
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als dat zo was zou precies 0,0% van de huizen met verwarming opgeleverd worden. Waar heb je dit gelezen als ik vragen mag?
Zie onder andere: https://www.woonbond.nl/v(...)-warmwater-huis-zijn
pi_175527959
Die thermostaat zit toch gewoon in het huis zelf? En niet achter slot of grendel? Wat houdt jou tegen om dat ding zelf naar wens in te stellen?
  woensdag 6 december 2017 @ 14:17:32 #40
194233 Friday12
Originele kloon
pi_175528160
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:09 schreef Farenji het volgende:
Die thermostaat zit toch gewoon in het huis zelf? En niet achter slot of grendel? Wat houdt jou tegen om dat ding zelf naar wens in te stellen?
De huisbaas zet de CV ketel uit ofzo.. Staat in de OP.
pi_175528219
Elektrische deken een uitkomst
pi_175528242
Ik heb een huurhuis en daar gaat de ketel om twaalf uur op slot om op zes uur weer aan te gaan. Heb er eigenlijk nooit echt op gelet en nooit problemen mee gehad. Moet er niet aan denken om 's nachts de verwarming aan te zetten. En als je dan 's nachts nog misschien moet studeren of werken, heb je voor een paar tientjes een electrisch kacheltje.

Jouw huurbaas zal wel een reden hebben gehad....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175528289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb een huurhuis en daar gaat de ketel om twaalf uur op slot om op zes uur weer aan te gaan. Heb er eigenlijk nooit echt op gelet en nooit problemen mee gehad. Moet er niet aan denken om 's nachts de verwarming aan te zetten. En als je dan 's nachts nog misschien moet studeren of werken, heb je voor een paar tientjes een electrisch kacheltje.

Jouw huurbaas zal wel een reden hebben gehad....
Ehhh.. Ik moet er niet aan denken als ik mijn verwarming niet gewoon kan aanzetten wanneer ik dat wil.
pi_175528378
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:21 schreef pnxsinned het volgende:

[..]

Ehhh.. Ik moet er niet aan denken als ik mijn verwarming niet gewoon kan aanzetten wanneer ik dat wil.
Oh, ik heb hem eigenlijk nooit aan. Hooguit even wanneer het erg koud is. Ik heb goeie, hoe heet zoiets ook alweer? Iets van warme dikke stof uit een stuk met een rits? Een beker koffie en een kom erwtensoep helpen ook goed. :)

Als ik op het werk kom hebben (vrouwelijke) collega's de verwarming op 26 gezet. Je stoomt dan met z'n allen het houten hok uit. Dat zijn dezelfden die de ventilator aan zetten als het buiten 26 graden is in de zomer. ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:27:16 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175528439
quote:
Dat is hier niet van toepassing, TS huurt een huis/kamer mét CV.
And so is the past
  woensdag 6 december 2017 @ 14:28:09 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_175528460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef Sigaartje het volgende:


Jouw huurbaas zal wel een reden hebben gehad....
Goh, wat zou die toch zijn?
Huilen dan.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:32:00 #47
54408 Parzival
Where it happens
pi_175528568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Naakt onder laken met -18 is wel wat anders dan met wat kleding (shirt bijv of een broekje) onder dekbed met 15 graden slapen.

18 graden, verwend nest.... o|O
Ik slaap al jaren in minimaal 24C.. omdat het nog kouder stoken met AC's moet gebeuren.. hier in NL dan ineens in 18C slapen is alsof je in een sneeuwbed ligt.. kun je wel zeggen pjama's dubbele dekbedden en andere meuk.. maar je voeten vriezen eraf als je je bed uit moet.. laat die gast lekker zn CV opstoken als die dat wil..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_175529198
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:17 schreef Friday12 het volgende:

[..]

De huisbaas zet de CV ketel uit ofzo.. Staat in de OP.
Nee, in de op staat dat de cv staat ingesteld zodat ie 's nachts uitgaat. Dat gaat meestal via de thermostaat, daar heb je vaak een dag- en nachtinstelling. Lijkt me niet dat ie een tijdschakelaar op de stekker van de hele ketel zet. En zelfs dan, dan kun je die er toch tussenuit halen. Eigen initiatief is beter dan zinloos klagen.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:03:00 #49
194233 Friday12
Originele kloon
pi_175529220
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:02 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nee, in de op staat dat de cv staat ingesteld zodat ie 's nachts uitgaat. Dat gaat meestal via de thermostaat, daar heb je vaak een dag- en nachtinstelling. Lijkt me niet dat ie een tijdschakelaar op de stekker van de hele ketel zet. En zelfs dan, dan kun je die er toch tussenuit halen. Eigen initiatief is beter dan zinloos klagen.
Weet verder de situatie niet waar TS woont... Wie weet zit de CV wel achter slot en grendel _O-
pi_175529917
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:03 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Weet verder de situatie niet waar TS woont... Wie weet zit de CV wel achter slot en grendel _O-
Ja dat, als het om een studentenkamer gaat met de ketel in een gemeenschappelijke ruimte heb je toch echt pech.

Maar dan betaal je aan de andere kant ook de elektriciteit vaak inclusief, dus mooi een elektrisch dekentje en een convectorkacheltje regelen en klaar.

Ik lach me straks wel de ballen uit mijn broek als het 's nachts een keer min 6 is en de leidingen van de CV zijn kapot gevroren omdat de ketel uit stond _O-
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_175530238
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:52 schreef FortunaHome het volgende:
Nee dit mag niet, zie

https://uitspraken.rechts(...):NL:RBLIM:2017:10725

[gedaagde partij in conventie, eisende partij in reconventie] stelt dat de thermostaat beneden te laag staat en dat er daarom onvoldoende mogelijkheid bestaat de warmte zelf te regelen. [eisende partij in conventie, verweerder in reconventie] heeft ter zitting toegegeven dat hij de thermostaat beneden overdag op 17 à 18 graden Celsius zet als hij gaat werken. De kantonrechter is met [gedaagde partij in conventie, eisende partij in reconventie] van oordeel dat dit te koud is en dat [eisende partij in conventie, verweerder in reconventie] deze altijd op mimimaal 21 graden zou moeten zetten, ongeacht of het nu warm of koud is, zodat de huurders de temperatuur op hun kamers zelf kunnen regelen.
wat grappig, als ik niet thuis ben en s nachts staat thermostaat op 15 en als ik wel thuis ben op 18.5
pi_175530811
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat grappig, als ik niet thuis ben en s nachts staat thermostaat op 15 en als ik wel thuis ben op 18.5
Maar jij verhuurt vast geen woning die op dezelfde thermostaat zit ;-)
pi_175539488
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:24 schreef spiritusbus het volgende:
Indien je elektriciteit inclusief is, zet je huis vol met elektrische kachels van een paar duizend watt.
Precies dit, Neuk hem terug.
Laat ze nooit over je heen lopen.
Zet je oven aan als verwarming
Btw, als je huurbaas je kamer opkomt en je zegt dat je dat niet wilt, en hij gaat niet weg, dan geldt het als huisvredebreuk en mag je (gepast) geweld gebruiken om diegene te verwijderen :D (goed om te weten).
Tenzij je in gebreke bent. (geen huur betaald ofzo).
Voor als ie begint over de energierekening. LOL.

[ Bericht 4% gewijzigd door DoubleUU op 06-12-2017 23:05:23 ]
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  donderdag 7 december 2017 @ 00:05:00 #54
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_175541170
Herkenbaar van mijn huisjesmelker.
Maar toen ik mijn eigen huisje ging huren, had ik alleen 1 gaskachel in de woonkamer staan en had ik verder geen verwarming. Dus helemaal niet in de slaapkamer boven.
Dat werd 's avonds even goed opstoken en de deuren tussen de kamers open.
En als het heet was snel de deuren dicht en de kachel uit :o
  Redactie Frontpage donderdag 7 december 2017 @ 07:54:54 #55
38148 crew  Innisdemon
pi_175543210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:05 schreef FF het volgende:
Herkenbaar van mijn huisjesmelker.
Maar toen ik mijn eigen huisje ging huren, had ik alleen 1 gaskachel in de woonkamer staan en had ik verder geen verwarming. Dus helemaal niet in de slaapkamer boven.
Dat werd 's avonds even goed opstoken en de deuren tussen de kamers open.
En als het heet was snel de deuren dicht en de kachel uit :o
Een totaal andere situatie, maar toch herkenbaar?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 8 december 2017 @ 07:30:13 #56
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175567861
Thermostaat hier stond altijd standaard op 15 graden in de winter... Ik heb elektriciteit inclusief, dus gewoon dreigen met een torenhoge gebruik van elektriciteit. ;) Paar weken later was alles weer teruggedraaid
pi_175571429
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:05 schreef FF het volgende:
Herkenbaar van mijn huisjesmelker.
Maar toen ik mijn eigen huisje ging huren, had ik alleen 1 gaskachel in de woonkamer staan en had ik verder geen verwarming. Dus helemaal niet in de slaapkamer boven.
Dat werd 's avonds even goed opstoken en de deuren tussen de kamers open.
En als het heet was snel de deuren dicht en de kachel uit :o
Wat een watjes zijn jullie!

Hier in het blok zijn nog woningen met alleen een gaskachel in de woonkamer. Zelf heb ik ook gaskachels in de slaapkamers en in de badkamer.

Die in de slaapkamers gebruik ik alleen bij extreme vorst (denk onder de min 10) en dan nog alleen een kwartier voor het slapen gaan zodat je niet bevriest als je in bed stapt. Al jaren niet meer aan geweest dus. Het hele jaar door staat mijn slaapkamer raam open tijdens het slapen.
De badkamerkachel gaat aan als het vriest. 10 minuten voor het douchen en na het douchen weer uit.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:50:11 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_175571532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat een watjes zijn jullie!

Hier in het blok zijn nog woningen met alleen een gaskachel in de woonkamer. Zelf heb ik ook gaskachels in de slaapkamers en in de badkamer.

Die in de slaapkamers gebruik ik alleen bij extreme vorst (denk onder de min 10) en dan nog alleen een kwartier voor het slapen gaan zodat je niet bevriest als je in bed stapt. Al jaren niet meer aan geweest dus. Het hele jaar door staat mijn slaapkamer raam open tijdens het slapen.
De badkamerkachel gaat aan als het vriest. 10 minuten voor het douchen en na het douchen weer uit.
Ok, leuk voor je. Hoe is dit relevant?
Huilen dan.
pi_175572222
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat een watjes zijn jullie!

Hier in het blok zijn nog woningen met alleen een gaskachel in de woonkamer. Zelf heb ik ook gaskachels in de slaapkamers en in de badkamer.

Die in de slaapkamers gebruik ik alleen bij extreme vorst (denk onder de min 10) en dan nog alleen een kwartier voor het slapen gaan zodat je niet bevriest als je in bed stapt. Al jaren niet meer aan geweest dus. Het hele jaar door staat mijn slaapkamer raam open tijdens het slapen.
De badkamerkachel gaat aan als het vriest. 10 minuten voor het douchen en na het douchen weer uit.
Er zijn ook mensen die net iets comfortabeler willen wonen dan het equivalent van een kartonnen doos.
pi_175572223
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ok, leuk voor je. Hoe is dit relevant?
net zo relevant als dat men in China stadsverwarming heeft en de overheid bepaald dat er maar tot eind maart warmte geleverd wordt. :D
pi_175575180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat een watjes zijn jullie!

Hier in het blok zijn nog woningen met alleen een gaskachel in de woonkamer. Zelf heb ik ook gaskachels in de slaapkamers en in de badkamer.

Die in de slaapkamers gebruik ik alleen bij extreme vorst (denk onder de min 10) en dan nog alleen een kwartier voor het slapen gaan zodat je niet bevriest als je in bed stapt. Al jaren niet meer aan geweest dus. Het hele jaar door staat mijn slaapkamer raam open tijdens het slapen.
De badkamerkachel gaat aan als het vriest. 10 minuten voor het douchen en na het douchen weer uit.

Hier lekker 22 graden :6 :6 .
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 8 december 2017 @ 17:57:02 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175579072
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat een watjes zijn jullie!

Hier in het blok zijn nog woningen met alleen een gaskachel in de woonkamer. Zelf heb ik ook gaskachels in de slaapkamers en in de badkamer.

Die in de slaapkamers gebruik ik alleen bij extreme vorst (denk onder de min 10) en dan nog alleen een kwartier voor het slapen gaan zodat je niet bevriest als je in bed stapt. Al jaren niet meer aan geweest dus. Het hele jaar door staat mijn slaapkamer raam open tijdens het slapen.
De badkamerkachel gaat aan als het vriest. 10 minuten voor het douchen en na het douchen weer uit.
Gefeliciteerd, maar laten we nou niet doen alsof die aftandse troep de standaard is voor Nederland.
En leuk voor je dat je in een koelcel wilt slapen, maar andere mensen willen dat, om hen moverende redenen, niet.
Dat maakt hen geen watjes en maakt jou niet stoer ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 08-12-2017 19:27:57 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 8 december 2017 @ 18:06:00 #63
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175579253
Laten we nu niet allemaal gezellig onze e-penis langs de lineaal leggen maar gewoon ontopic met de vraag van TS bezig houden.
En ja ik zie ook dat TS afwezig is. Prima, dan het topic gewoon links laten liggen en niet allemaal ineens met de penispomp zwaaien om hem langer te maken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_175580660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, maar laten we nou niet doen alsof die aftandse troep de standaard is voor Nederland.
En leuk voor je dat je in een koelcel wilt slapen, maar andere mensen willen dat, om voor hen moverende redenen, niet.
Dat maakt hen geen watjes en maakt jou niet stoer ofzo.
Moverende?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 8 december 2017 @ 19:28:23 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175581156
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:08 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Moverende?
Bewegende
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175590239
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Inderdaad even die hoog laag meter regelen en meten. Meten is weten.

Normering voor vertrekken is hoofdwoonvertrek 20°; de badruimte 22°; de keuken 15° en de overige verblijfsruimten 12°.
Leuke waardes, je vergeet echter dat de thermostaat en dus meetpunt zo goed als áltijd in de woonkamer zit, dus je badkamer krijg je nooit op 22 graden. (alleen mogelijk met thermostaatkranen op de radiator, die je bijna nergens standaard bij krijgt, bij huurhuizen sowieso niet).

Dus degene die dit verzonnen heeft moeten ze een flinke trap geven.

Buiten dat, een koude / frisse slaapkamer is gezond, al kunnen sommige mensen ook overdrijven.

Het verschilt ook enorm per woning wat een aangename temperatuur is om te leven. Bij mijn oude woning, oud bouw, tussenwoning jaren 60, daar was 19 a 20 graden te doen.

Nu in mijn nieuwbouw appartement van een jaar oud is toch echt minimaal 22 graden nodig in de woonkamer voor een behaaglijk gevoel.

Het verschil is dat in het oude huis de temperatuur onder de 14 graden dook gedurende de nacht en in nieuwbouw max 18.

Verder OT: Ga in overleg met huisbaas of koop / leen een paar elektrische kachels, is het zo opgelost.
pi_175591133
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:24 schreef spiritusbus het volgende:
Indien je elektriciteit inclusief is, zet je huis vol met elektrische kachels van een paar duizend watt.
hahaha
dan heb je gewoon een eind afrekening

ik verhuur ook een huis met gas en electra.
in mijn contract staat een begin stand van de meters en elk jaar een eind stand .
ga je over het geschatte bedrag kan je gewoon wettelijk betalen omdat het in de contract staat getekent

zomaar even electra kachels aan gaan zetten kan de huurder veel bij betalen.

niet echt een advies dat je zo moet gaan geven zonder dat je het contract weet wat er in staat
pi_175592851
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

hahaha
dan heb je gewoon een eind afrekening

ik verhuur ook een huis met gas en electra.
in mijn contract staat een begin stand van de meters en elk jaar een eind stand .
ga je over het geschatte bedrag kan je gewoon wettelijk betalen omdat het in de contract staat getekent

zomaar even electra kachels aan gaan zetten kan de huurder veel bij betalen.

niet echt een advies dat je zo moet gaan geven zonder dat je het contract weet wat er in staat
Dan huren jouw huurders niet inclusief. Maar betalen ze een voorschot. De hoogte van dat voorschot moet dan ook duidelijk vermeld zijn.

Inclusief is inclusief, dan komen er geen kosten bij. Klaar. En kunnen je huurders dus. hard lachen om de naheffing die jij stuurt, maar hoeven ze niets te betalen.
pi_175592980
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

hahaha
dan heb je gewoon een eind afrekening

ik verhuur ook een huis met gas en electra.
in mijn contract staat een begin stand van de meters en elk jaar een eind stand .
ga je over het geschatte bedrag kan je gewoon wettelijk betalen omdat het in de contract staat getekent

zomaar even electra kachels aan gaan zetten kan de huurder veel bij betalen.

niet echt een advies dat je zo moet gaan geven zonder dat je het contract weet wat er in staat
Ga eerst maar eens lezen wat inclusief betekent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 09-12-2017 22:59:53 ]
pi_175596720
Ik heb ooit m'n flat onderverhuurd voor een vast bedrag.

Toen ik daar een keer kwam voor de winter bleek een raampje kapot te zijn omdat meneer een keer de sleutel was vergeten. Maargoed, hij was schilder van beroep en zou het zelf even vervangen. Prima.

Maanden later kwam ik er weer eens. Raampje nogsteeds kapot, verwarming eronder stond te loeien.

Dusja, ik snap dat huisbazen het verbruik willen beperken. De manier waarop is lastig om het netjes te doen maar iedereen met ervaring in verhuur weet hoe kut het is.
pi_175597364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:06 schreef tstile het volgende:
Dusja, ik snap dat huisbazen het verbruik willen beperken. De manier waarop is lastig om het netjes te doen maar iedereen met ervaring in verhuur weet hoe kut het is.
Als je als huisbaas verbruik wil beperken kan ik daar nog wel inkomen, maar dan kan hij ook wel wat doen aan de slecht geisoleerde ramen, als er tocht door komt is dat toch wel de eerste stap voor de huisbaas van TS..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:50:09 #72
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_175607384
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 07:54 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Een totaal andere situatie, maar toch herkenbaar?
De tweede zin begint met 'Maar'.
Of te wel. De situatie is herkenbaar totdat ik iets anders ging huren.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 december 2017 @ 23:05:46 #73
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175609770
Een hele lading opgeruimd.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 9 december 2017 @ 23:08:36 #74
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_175609853
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:29 schreef Isdatzo het volgende:
Haha, herkenbaar _O- . In mijn studentenhuis had de huisbaas een kastje met slot om de thermostaat heen gebouwd, de thermostaat veel te laag ingesteld en zo dat de ketel alleen aansloeg tussen 16u en 23u.

Het eerste dat ik deed was de scharnieren uit dat kastje schroeven en de thermostaat fatsoenlijk instellen. Flikker eens heel gauw op :') .

Daarnaast, toen de ketel regelmatig in storing stond omdat die gast geen zin had om er fatsoenlijk onderhoud aan te laten plegen, heb ik inderdaad een mooie elektrische kachel gekocht. Wel opletten met grote verbruikers (denk aan ovens, etc.) in combinatie met een 2000 W kachel op dezelfde groep, dan kan het zomaar zijn dat je naar de meterkast moet lopen :+ .
hoe reageerde hij toen hij de jaarrek. Kreeg?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 9 december 2017 @ 23:14:10 #75
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_175609964
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Inderdaad. Blijkbaar heeft TS geen goede dekbed.
je gezicht wordt ook koud he. Ik heb de cv s nachts op 16.5. T is een slecht geisoleerde woning. In een goed geisoleerde woning zet ik het op 15.

Net als dat mensen zeggen dat je je op kou kunt kleden buiten....ja en mijn gezicht dan? -O- of moet ik een bivakmuts op :D
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_175610026
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:14 schreef madeliefff het volgende:

[..]

je gezicht wordt ook koud he. Ik heb de cv s nachts op 16.5. T is een slecht geisoleerde woning. In een goed geisoleerde woning zet ik het op 15.

Net als dat mensen zeggen dat je je op kou kunt kleden buiten....ja en mijn gezicht dan? -O- of moet ik een bivakmuts op :D
Ik weet het, ik voel de kou op mijn gezicht ook. Is bij mij stukje opvoeding geweest. Vroeger als kind sliep ik geheel onder de dekens zelfs. Nu als volwassene vind ik dat niet fijn meer maar de kou op mijn gezicht is niet erg, als de rest maar goed warm blijft.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_175610712
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 07:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dan huren jouw huurders niet inclusief. Maar betalen ze een voorschot. De hoogte van dat voorschot moet dan ook duidelijk vermeld zijn.

Inclusief is inclusief, dan komen er geen kosten bij. Klaar. En kunnen je huurders dus. hard lachen om de naheffing die jij stuurt, maar hoeven ze niets te betalen.
Ook dat is niet helemaal waar.
Op het moment dat er misbruik van word gemaakt kan een rechter toch anders gaan beslissen.

Als de alleenstaande huurder meer stroom verbruik dan een complete huishouden .
Dan valt dat onder misbruik van een contract.
En kan de verhuurder via een rechtzaak zeker geld gaan eisen .

Kijk ts heeft een probleem dat zijn verhuurder op de cv een tijd slot bezit en erg koud in huis is.
Tuurlijk als hij 1 electra verwarming aan zet in de kamer is iets anders dan sommige zeggen dat .
Zet 10x van die dingen neer en ga misbruik van maken van het contract.
Hij kan ook gewoon aan tafel zitten en vragen wat de extra kosten zijn ?
Wie weet praten we over 10 euro per maand meer en zo gezamelijk de kosten gedekt .
Huis baas blij en ts blij met een lekker warm huis / kamer

Dit zijn een van de redens dat verhuur via particulier steeds hogere bedragen gaan vragen.
Omdat veel mensen misbruik maken van de verhuurder.

De waarheid is .
er zijn niet veel goedkopere woning te huur via de gemeenten.
Mensen huren particulier en verzieken het.
De verhuurder die particulier is ga steeds hogere prijzen vragen en een hoop anderen onzin.

Probleem is dat je gezamelijk een nette huur en verhuur zal moeten hebben.
Dat is een vertrouwen die gebouwt moet gaan worden bij bijde personen.

Probleem die er is dat veel mensen nu huren en overal schijt aan hebben omdat het toch niet van hun is.
En als ze er uit worden gegooit hun schouders ophalen.

Zo ben ik als verhuurder.
Vaak zat gesproken met mijn huurder gewoon aan de tafel.
Binnen kort zal zij inderdaad de extra nuts kosten moeten betalen .
Ze kan zelfs een betaal regeling regelen.
Of in natuur betalen (geen seks) als een oplossing .
Er zijn altijd oplossing voor bijde partijen om uit te komen.

Tuurlijk je kan ook pech hebben dat je een klootzak als verhuurder of huurder .
Dan heb je altijd een rechter.
  zondag 10 december 2017 @ 13:09:53 #78
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_175618851
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:43 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ook dat is niet helemaal waar.
Op het moment dat er misbruik van word gemaakt kan een rechter toch anders gaan beslissen.

Als de alleenstaande huurder meer stroom verbruik dan een complete huishouden .
Dan valt dat onder misbruik van een contract.
En kan de verhuurder via een rechtzaak zeker geld gaan eisen .

Kijk ts heeft een probleem dat zijn verhuurder op de cv een tijd slot bezit en erg koud in huis is.
Tuurlijk als hij 1 electra verwarming aan zet in de kamer is iets anders dan sommige zeggen dat .
Zet 10x van die dingen neer en ga misbruik van maken van het contract.
Hij kan ook gewoon aan tafel zitten en vragen wat de extra kosten zijn ?
Wie weet praten we over 10 euro per maand meer en zo gezamelijk de kosten gedekt .
Huis baas blij en ts blij met een lekker warm huis / kamer

Dit zijn een van de redens dat verhuur via particulier steeds hogere bedragen gaan vragen.
Omdat veel mensen misbruik maken van de verhuurder.

De waarheid is .
er zijn niet veel goedkopere woning te huur via de gemeenten.
Mensen huren particulier en verzieken het.
De verhuurder die particulier is ga steeds hogere prijzen vragen en een hoop anderen onzin.

Probleem is dat je gezamelijk een nette huur en verhuur zal moeten hebben.
Dat is een vertrouwen die gebouwt moet gaan worden bij bijde personen.

Probleem die er is dat veel mensen nu huren en overal schijt aan hebben omdat het toch niet van hun is.
En als ze er uit worden gegooit hun schouders ophalen.

Zo ben ik als verhuurder.
Vaak zat gesproken met mijn huurder gewoon aan de tafel.
Binnen kort zal zij inderdaad de extra nuts kosten moeten betalen .
Ze kan zelfs een betaal regeling regelen.
Of in natuur betalen (geen seks) als een oplossing .
Er zijn altijd oplossing voor bijde partijen om uit te komen.

Tuurlijk je kan ook pech hebben dat je een klootzak als verhuurder of huurder .
Dan heb je altijd een rechter.
Ik hoop niet dat je zelf de huurcontracten opstelt. Echt niet te lezen dit
You need to be cold to be queen.
pi_175619187
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:43 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ook dat is niet helemaal waar.
Op het moment dat er misbruik van word gemaakt kan een rechter toch anders gaan beslissen.

Als de alleenstaande huurder meer stroom verbruik dan een complete huishouden .
Dan valt dat onder misbruik van een contract.
En kan de verhuurder via een rechtzaak zeker geld gaan eisen .

Kijk ts heeft een probleem dat zijn verhuurder op de cv een tijd slot bezit en erg koud in huis is.
Tuurlijk als hij 1 electra verwarming aan zet in de kamer is iets anders dan sommige zeggen dat .
Als je een huis huurt met centrale verwarming mag je verwachten dat je elke kamer in huis gewoon kunt verwarmen tot een graad of 20-21. Als je daarvoor in elke kamer een elektrisch kacheltje moet zetten omdat je de cv installatie niet fatsoenlijk kan gebruiken, is dat geen misbruik door de huurder. Je betaalt tenslotte een huurprijs die gebaseerd is op verwarming in elke kamer en als die verwarming niet te gebruiken is, is dat juist een gebrek van de verhuurder.
pi_175625751
Ik heb eens in een oude woning met enkel glas etc. zonder verwarming geslapen. Het was binnen 9 graden. Ja uiteindelijk wordt het onder de dekens wel oke, maar ik had een muts op en sjaal om in bed. Uiteindelijk werd ik wakker met een bevroren loopneus :')
Facts don't care about your feelings
pi_175633273
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb eens in een oude woning met enkel glas etc. zonder verwarming geslapen. Het was binnen 9 graden. Ja uiteindelijk wordt het onder de dekens wel oke, maar ik had een muts op en sjaal om in bed. Uiteindelijk werd ik wakker met een bevroren loopneus :')
tuurlijk
pi_175663788
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:14 schreef lighted het volgende:

[..]

tuurlijk
Nooit in een oud huis gewoond zeker?
Facts don't care about your feelings
pi_175667654
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 13:21 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je een huis huurt met centrale verwarming mag je verwachten dat je elke kamer in huis gewoon kunt verwarmen tot een graad of 20-21. Als je daarvoor in elke kamer een elektrisch kacheltje moet zetten omdat je de cv installatie niet fatsoenlijk kan gebruiken, is dat geen misbruik door de huurder. Je betaalt tenslotte een huurprijs die gebaseerd is op verwarming in elke kamer en als die verwarming niet te gebruiken is, is dat juist een gebrek van de verhuurder.
Klopt maar je stook geen slaapkamer tot 20 graden .
in tegen deel 15/16 graden is de optimalen temp om te gaan slapen .
Ja daar is een studie over .
Verder geen cv in mijn woning maar een gas kachel in de woonkamer.
Wilde dit jaar een complete cv zetten alleen de huurder wilde dat niet ?
Ze vond de gas haard lekker.
Maar mijn huis is dan ook dubbel glas met isolatie.
Slaapkamer toen ik zelf woonde altijd de raam een stukje open.


http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=20337

ja zelfs baby slaap beter op 17/18 graden.
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:44:58 #84
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_175667817
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:36 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Klopt maar je stook geen slaapkamer tot 20 graden .
Genoeg huizen waar dat dus wel gebeurt.
pi_175668375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:44 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Genoeg huizen waar dat dus wel gebeurt.
Zeg ook niet dat het niet gebeurt.
Zeker met ouwe mensen die stoken hoog.
En als je op gegroeit bent met een hoge slaapkamer temp , tja ?
Maar als de huis baas de cv op 18 graden heeft gezet voor de nacht is dat niet vreemd.
Mijn cv gaat in de avond ook naar 17-18 graden.

Daarom nog steeds mijn advies .
Praat met je huisbaas en kijk even wat het probleem is .
Gaat het om 10 euro per maand meer los het dan gezamelijk even op .
Kijk ook de huisbaas moet zijn prijzen verhogen als de gas en electra btw worden verhoogt.

Als particulier verhuurder mogen ook wij de huur per jaar verhogen met max van 5% .
En misschien heeft die verhuurder dat niet gedaan en besloten om de cv vast te zetten zodat alles past.

Verder denk niet dat als huurder die huur verhoging mag weigeren .
Ga je er niet mee accord kan je gaan verhuizen.
En een rechter kan daar wel over buigen maar als de verhoging binnen de wet is zoals door btw verhoging van de nuts .
Kan de huurder of betalen of er uit gaan binnen 3maanden .
pi_175668490
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:36 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Klopt maar je stook geen slaapkamer tot 20 graden .
in tegen deel 15/16 graden is de optimalen temp om te gaan slapen .
Ja daar is een studie over .
Verder geen cv in mijn woning maar een gas kachel in de woonkamer.
Wilde dit jaar een complete cv zetten alleen de huurder wilde dat niet ?
Ze vond de gas haard lekker.
Maar mijn huis is dan ook dubbel glas met isolatie.
Slaapkamer toen ik zelf woonde altijd de raam een stukje open.


http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=20337

ja zelfs baby slaap beter op 17/18 graden.
Leuk verhaal, maar we leven niet meer in de jaren 60 waar slaapkamers alleen gebruikt werden om te slapen en de kledingkast neer te zetten.

En veel slaapkamers wordt ook huiswerk gemaakt, gestudeerd, gewerkt, ontspannen en gespeeld. En dan is 17-18 gewoon echt fris.

Daarbij is het simpelweg niet aan de huisbaas om te bepalen wanneer het 'bedtijd' is. Als het huis matig/slecht geïsoleerd is kun je met zo'n nachtverlaging ook niet gewoon even comfortabel tot 1 uur 's nachts op de bank zitten met een bak popcorn, kijkend naar je favoriete film.
pi_175669334
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar we leven niet meer in de jaren 60 waar slaapkamers alleen gebruikt werden om te slapen en de kledingkast neer te zetten.

En veel slaapkamers wordt ook huiswerk gemaakt, gestudeerd, gewerkt, ontspannen en gespeeld. En dan is 17-18 gewoon echt fris.

Daarbij is het simpelweg niet aan de huisbaas om te bepalen wanneer het 'bedtijd' is. Als het huis matig/slecht geïsoleerd is kun je met zo'n nachtverlaging ook niet gewoon even comfortabel tot 1 uur 's nachts op de bank zitten met een bak popcorn, kijkend naar je favoriete film.
Dat weet je niet namelijk.
Kan best zijn dat in het contract staat van wel.
Ook normalen huurhuizen met stadsverwarming in capelle a/d ijssel ging de verwarming in de flat ook omlaag naar 18graden.
Ook de flat in spijkenisse ging de verwarming ook omlaag naar 18 graden .
Dat was de nacht stand namelijk .

Dus ja het is dus wel normaal maar de vraag is welke tijden het gebeurt .

Oja ik heb in bijde flats gewoont dus eigen ervaring.

Dan nog praat met de huisbaas er over .
Gewoon een normaal gesprek en zoek een oplossing.

10x electra verwarming zetten en anderen onzin help ts niet .

Een gesprek help wel en als dat niet werk dan pas de volgende stappen nemen.
Een anderen stap is de huurcommissie inschakelen

https://www.huurcommissie.nl/procedure/
pi_175671497
Stadsverwarming is zó kut, als een toekomstig huis / appartement dat zou hebben, is het volmondig nee!

En waarom is het dan niet fijn, omdat je een poot uitgetrokken wordt en je tussen de ¤150 en ¤300 (schatting), per maand mag betalen en dan nog heb je niet je gewenste temperatuur :').

Doet TS het nog?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2017 15:27:53 ]
pi_175671565
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:26 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Stadsverwarming is zó kut, als een toekomstig huis / appartement dat zou hebben, is het volmondig nee!

En waarom is het dan niet fijn, omdat je een poot uitgetrokken wordt en je tussen de ¤150 en ¤300 (schatting), per maand mag betalen en dan nog heb je niet je gewenste temperatuur :')
niet helemaal waar .
Wij kregen een aanpassing op de verwarming.
Daar konden ze redelijk je verbruik aan zien.

Vroeger zat de meter per portiek en werd het over de bewoners verdeelt.
En dan betaal je wel dik mee aan die gekken die in de winter 21 graden aan het stoken waren.
Nu niet meer dus
pi_175671832
Ik heb hier hetzelfde, nu woon ik achter op het erf waar dus de CV buizen zijn heen gelegd.
Dit was vroeger geen probleem, totdat ze een modulerende CV ketel kochten (of tewel CV water wordt geen 80 graden maar 30 ofzo.

Voordat het in mijn radiator komt is het de helft ofzo en zit ik te sterven van de kou.
Ook aangegeven toen heeft hij het een tijdje weer terug gezet, maar het later weer op moduleren gezet.

Nu dacht ik ook dikke pik met je, want particulier en betaal zat, ik betaal wel inclusief, dus elektrische kachel van een paar duizend watt neergezet.
Toen kreeg ik gezeik over het elektra verbruik.

Mijn oplossing temperatuurmeter neergezet en gezegd dat ik het gewoon min 19.5 graden wil hebben als ik thuis ben. Elke keer als ik gezeur krijg dan maak ik er een foto van en app ik die naar hem.
Maakt hij zelf maar de keuze wat voor hem goedkoper is. Of die CV anders of meer elektra verbruik.
Do what you love, love what you do!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')