abonnement Unibet Coolblue
pi_175514341
Vanochtend was dit nieuws te lezen:


Bron: NOS Teletekst

Als tien man en een paardenkop zich opwindt over "discriminatie" wegens Zwarte Piet, krijgen ze volop gehoor en medewerking van de media, maar deze keer is het muisstil. Kennelijk is het onderwerp verder niet interessant of zo. Het glijdt weer af van de nieuwsindexen en we gaan weer lekker over tot de orde van de dag.

Gelukkig zijn er politici die zich wél laten horen:

gertjansegers twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 09:19:25 Groot onrecht dit. De ruimte om te kunnen geloven en de ruimte om dat niet te hoeven doen, zijn twee kanten van dez… https://t.co/JpUmS0WefU reageer retweet
Ja, er staat Gert-Jan Segers, inderdaad. De voorman van de christelijke politieke partij ChristenUnie.

Uiteraard is hij niet de enige. Ook seculiere politieke partijen als PvdA, D66, GroenLinks, VVD, SP en hun fractievoorzitters als Asscher, Pechtold, Klaver, Dijkhoff en Roemers laten zich luid en duidelijk horen:



Grapje.

Muisstil zijn ze. De werkelijkheid:



Ja, een D66-Kamerlid retweet nog wel de tweet van Segers, maar daar blijft het dan wel bij. Met name de linkse partijen buitelen over elkaar heen als ze discriminatie van moslims of het "racisme" rondom Zwarte Piet willen benoemen, of als ze zin hebben om PVV en FvD te bashen. Maar bij dit wezenlijke onderwerp - de massale vervolging en discriminatie van niet-gelovigen - blijven ze stil.

Ook partijen als PVV, FVD en Dierenpoes hoor je niet, maar vooral de stilte van D66 en PvdA steekt. Dit waren toch ooit seculiere politieke partijen? Wat is er gebeurd? Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Gert-Jan Segers wél stelling neemt, terwijl partijen als D66 en PvdA zich koest houden?

Partijen die ooit seculier waren, laten het afweten. En dat is diep triest.

Klacht: zie TT
pi_175514363
Wij van WC eend :')
pi_175514406
Fabeltjes
pi_175514692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:32 schreef PSVCL het volgende:
Fabeltjes
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:30 schreef Hamzoef het volgende:
Wij van WC eend :')
Wat triest en zielig zijn jullie en maar janken in de kritische islam topicjes.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175514714
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Wat triest en zielig zijn jullie en maar janken in de kritische islam topicjes.
Wij doen niets andere dan leugens van Islamhaters weerleggen
pi_175514737
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Wat triest en zielig zijn jullie en maar janken in de kritische islam topicjes.
Hallo Calimero.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:47:27 #7
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175514862
http://freethoughtreport.com/

Nederland heeft de hoogst haalbare score behaald...

Sinds wanneer is het nieuws dat atheïsten ieder jaar harder worden gediscrimineerd in Afrikaanse en Aziatische landen?

Lijkt me niet dat we hier keer op keer over moeten praten... Dit is namelijk geen nieuws.
pi_175514892
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hallo Calimero.
Zegt de grootste jankert :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175515099
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Wat triest en zielig zijn jullie en maar janken in de kritische islam topicjes.
Dit. De bovenste user is überhaupt niet serieus te nemen.

Ik deel trouwens nog even deze link:
Saoedi-Arabië: “Alle atheïsten zijn terroristen”
pi_175515120
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:47 schreef Themonk5 het volgende:
http://freethoughtreport.com/

Nederland heeft de hoogst haalbare score behaald...

Sinds wanneer is het nieuws dat atheïsten ieder jaar harder worden gediscrimineerd in Afrikaanse en Aziatische landen?

Lijkt me niet dat we hier keer op keer over moeten praten... Dit is namelijk geen nieuws.
Ah oké... dus we moeten het maar gewoon accepteren en voor kennisgeving aannemen?
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:57:51 #11
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175515152
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah oké... dus we moeten het maar gewoon accepteren en voor kennisgeving aannemen?
Je hoeft het niet te accepteren, maar voor kennisgeving aannemen lijkt me vanzelfsprekend.

Erover tweeten heeft geen toegevoegde waarde.
pi_175515183
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:57 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te accepteren, maar voor kennisgeving aannemen lijkt me vanzelfsprekend.

Erover tweeten heeft geen toegevoegde waarde.
Stem je D66 of PvdA?
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:00:39 #13
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_175515213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Stem je D66 of PvdA?
Nee
pi_175515975
Ik snap niet zo goed wat het er mee te maken heeft dat partijen seculier zijn. Verwacht de TS dat confessionele partijen minder problemen hebben met de vervolging van atheïsten?

Volgens mij is elke politieke partij tegen discriminatie en geweld tegen minderheden. Een discussie waarin iedereen het met elkaar eens is, is geen discussie. Dus bloeden dit soort dingen een beetje dood..
pi_175516132
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:31 schreef The_Temp het volgende:
Ik snap niet zo goed wat het er mee te maken heeft dat partijen seculier zijn. Verwacht de TS dat confessionele partijen minder problemen hebben met de vervolging van atheïsten?

Volgens mij is elke politieke partij tegen discriminatie en geweld tegen minderheden. Een discussie waarin iedereen het met elkaar eens is, is geen discussie. Dus bloeden dit soort dingen een beetje dood..
Het valt mij op dat de voorman van een confessionele partij zich als enige duidelijk over het nieuws van vandaag uitspreekt, terwijl mensen van wie ik dat zou verwachten het juist pijnlijk laten afweten.

Ze staan vooraan te mekkeren over vermeende discriminatie van moslims, ze zijn er als de kippen bij om partij te kiezen voor een handvol extreem-linkse beroepsklagers die Zwarte Piet om zeep willen helpen, maar ze zijn hun eigen - seculiere - roots volledig vergeten.

De rechten van honderden miljoenen (misschien zelfs wel miljarden) mensen worden geschonden en partijen als D66 en PvdA - ooit seculier - geven geen krimp. Ik wil juist op dit soort momenten van dit soort partijen horen dat ze deze mensenrechtenschendingen veroordelen en bestrijden.
pi_175516435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het valt mij op dat de voorman van een confessionele partij zich als enige duidelijk over het nieuws van vandaag uitspreekt, terwijl mensen van wie ik dat zou verwachten het juist pijnlijk laten afweten.

Ze staan vooraan te mekkeren over vermeende discriminatie van moslims, ze zijn er als de kippen bij om partij te kiezen voor een handvol extreem-linkse beroepsklagers die Zwarte Piet om zeep willen helpen, maar ze zijn hun eigen - seculiere - roots volledig vergeten.

De rechten van honderden miljoenen (misschien zelfs wel miljarden) mensen worden geschonden en partijen als D66 en PvdA - ooit seculier - geven geen krimp. Ik wil juist op dit soort momenten van dit soort partijen horen dat ze deze mensenrechtenschendingen veroordelen en bestrijden.
Die partijen veroordelen dit toch ook gewoon? En ze steunen beleid dat er op gericht is om dit probleem tegen te gaan. Dat lijkt me de kerntaak. Lekket boeiend of ze een tweet erover uitgooien, is dat al waar we politici op beoordelen tegenwoordig?

Ik zie verder stukken hierover in de (vaak verguisde) Volkskrant en NOS. En degene die het probeert aan te slingeren is Boris van der Ham, ook al weer zo'n grachtengordel-gutmensch.
pi_175516456
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:31 schreef The_Temp het volgende:
Ik snap niet zo goed wat het er mee te maken heeft dat partijen seculier zijn. Verwacht de TS dat confessionele partijen minder problemen hebben met de vervolging van atheïsten?

Volgens mij is elke politieke partij tegen discriminatie en geweld tegen minderheden. Een discussie waarin iedereen het met elkaar eens is, is geen discussie. Dus bloeden dit soort dingen een beetje dood..
Het is eerder dat atheïsten er niet zo’n hype van maken zoals sommige groepen. Want het is geen collectief.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175516816
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:46 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Die partijen veroordelen dit toch ook gewoon? En ze steunen beleid dat er op gericht is om dit probleem tegen te gaan. Dat lijkt me de kerntaak. Lekket boeiend of ze een tweet erover uitgooien, is dat al waar we politici op beoordelen tegenwoordig?

Ik zie verder stukken hierover in de (vaak verguisde) Volkskrant en NOS. En degene die het probeert aan te slingeren is Boris van der Ham, ook al weer zo'n grachtengordel-gutmensch.
Boris van der Ham is niet alleen voorzitter van het Humanistisch Verbond, maar ook een oud-D66'er, die zich recent op Twitter zeer kritisch uitliet over het afschaffen van het referendum door D66:

Borisham twitterde op donderdag 30-11-2017 om 23:14:45 Een democratisch instrument van burgers afschaffen, zonder maar het begin van een visie te hebben op een alternatie… https://t.co/zPoXOpMPwj reageer retweet
Je kunt dus gerust zeggen dat de liefde tussen Van der Ham - een man naar mijn hart - en D66 inmiddels aardig is bekoeld. En bij mij, als voormalig D66-stemmer, stond die partij dit jaar helemaal onderaan in de Stemwijzer. Dat moet ook oorzaken hebben en die liggen *niet* bij mijn veranderde meningen.

De realiteit: er zijn in Nederland geen uitgesproken seculiere partijen meer. Als je jezelf op dit thema het gras voor de voeten laat wegmaaien door een Christen-politicus, dan doe je iets behoorlijk fout. Met name D66 en PvdA deinzen er niet voor terug om te heulen met de islam; zelfs radicale moslims (zie o.a. Kuzu en Öztürk) konden zich via die partij opwerken. Voormalig seculiere partijen kiezen wél partij voor de islam en hebben hun seculiere veren afgeschud.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2017 22:03:16 ]
pi_175518459
Terechte klacht, elk geloof is pure kanker.
pi_175520097
Idd wel echt schandalig dat hier niet over is getweet!!!
pi_175520248
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Idd wel echt schandalig dat hier niet over is getweet!!!
Racistisch! :{
  woensdag 6 december 2017 @ 01:07:46 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175520358
Terechte klacht
  woensdag 6 december 2017 @ 01:13:15 #23
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_175520398
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is eerder dat atheïsten er niet zo’n hype van maken zoals sommige groepen. Want het is geen collectief.
of misschien hebben ze geen hele dagen tijd om overal over te vallen of te demonstreren.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  woensdag 6 december 2017 @ 04:37:21 #24
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175520935
Relax, jullie kennen de nieuwe minister van V&J nog niet zeker. Minister Grapperhaus heeft al bijna ontdekt dat Mark Rutte al in 2015 de oorlog verklaarde aan IS.

Dus ook hier zit de minister ongetwijfeld bovenop 14.gif
  woensdag 6 december 2017 @ 04:41:16 #25
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175520942
  woensdag 6 december 2017 @ 04:42:51 #26
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175520943
securitiseren van partijen komt helemaal goed
  woensdag 6 december 2017 @ 04:43:13 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175520944
Terechte klacht.
  woensdag 6 december 2017 @ 04:53:08 #28
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175520955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Boris van der Ham is niet alleen voorzitter van het Humanistisch Verbond, maar ook een oud-D66'er, die zich recent op Twitter zeer kritisch uitliet over het afschaffen van het referendum door D66:

Borisham twitterde op donderdag 30-11-2017 om 23:14:45 Een democratisch instrument van burgers afschaffen, zonder maar het begin van een visie te hebben op een alternatie… https://t.co/zPoXOpMPwj reageer retweet
Je kunt dus gerust zeggen dat de liefde tussen Van der Ham - een man naar mijn hart - en D66 inmiddels aardig is bekoeld. En bij mij, als voormalig D66-stemmer, stond die partij dit jaar helemaal onderaan in de Stemwijzer. Dat moet ook oorzaken hebben en die liggen *niet* bij mijn veranderde meningen.

De realiteit: er zijn in Nederland geen uitgesproken seculiere partijen meer. Als je jezelf op dit thema het gras voor de voeten laat wegmaaien door een Christen-politicus, dan doe je iets behoorlijk fout. Met name D66 en PvdA deinzen er niet voor terug om te heulen met de islam; zelfs radicale moslims (zie o.a. Kuzu en Öztürk) konden zich via die partij opwerken. Voormalig seculiere partijen kiezen wél partij voor de islam en hebben hun seculiere veren afgeschud.
Als je nu bij D66 binnenshuis kijkt dan zie je Thom de Graaf letterlijk voor een correctief referendum pleiten, omdat dat onderdeel zou zijn van de veranderingen die moeten plaatsvinden om het vertrouwen van de kiezer te behouden.

Terwijl mensen zoals Thom de Graaf natuurlijk het probleem zijn, en niet de regels..
  woensdag 6 december 2017 @ 04:57:34 #29
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175520959
V
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ook seculiere politieke partijen als PvdA, D66, GroenLinks, VVD, SP en hun fractievoorzitters als Asscher, Pechtold, Klaver, Dijkhoff en Roemers laten zich luid en duidelijk horen:

[ afbeelding ]

Partijen die ooit seculier waren, laten het afweten. En dat is diep triest.
Je moet wel realistisch blijven, die partijen zijn al jaren niet seculier meer.
  woensdag 6 december 2017 @ 10:16:07 #30
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_175523346
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het valt mij op dat de voorman van een confessionele partij zich als enige duidelijk over het nieuws van vandaag uitspreekt, terwijl mensen van wie ik dat zou verwachten het juist pijnlijk laten afweten.
Via Twitter. :{ Ben ik nu de enige die er moeite mee heeft dat Twitter als een geaccepteerde bron van informatie wordt beschouwd? Ik word er niet goed van dat zo'n beetje alle journalisten en politici op Twitter zitten en daar elkaar allemaal volgen. Je krijgt een zeer incestueus beeld van het nieuws en opinie als Twitter je voornaamste bron is. Eén grote navelstaarderige bende is het.

Terechte klacht trouwens, daar niet van.
pi_175523962
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:29 schreef Elfletterig het volgende:
Vanochtend was dit nieuws te lezen:


Bron: NOS Teletekst

Als tien man en een paardenkop zich opwindt over "discriminatie" wegens Zwarte Piet, krijgen ze volop gehoor en medewerking van de media, maar deze keer is het muisstil. Kennelijk is het onderwerp verder niet interessant of zo. Het glijdt weer af van de nieuwsindexen en we gaan weer lekker over tot de orde van de dag.

Gelukkig zijn er politici die zich wél laten horen:

gertjansegers twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 09:19:25 Groot onrecht dit. De ruimte om te kunnen geloven en de ruimte om dat niet te hoeven doen, zijn twee kanten van dez… https://t.co/JpUmS0WefU reageer retweet
Ja, er staat Gert-Jan Segers, inderdaad. De voorman van de christelijke politieke partij ChristenUnie.

Uiteraard is hij niet de enige. Ook seculiere politieke partijen als PvdA, D66, GroenLinks, VVD, SP en hun fractievoorzitters als Asscher, Pechtold, Klaver, Dijkhoff en Roemers laten zich luid en duidelijk horen:



Grapje.

Muisstil zijn ze. De werkelijkheid:



Ja, een D66-Kamerlid retweet nog wel de tweet van Segers, maar daar blijft het dan wel bij. Met name de linkse partijen buitelen over elkaar heen als ze discriminatie van moslims of het "racisme" rondom Zwarte Piet willen benoemen, of als ze zin hebben om PVV en FvD te bashen. Maar bij dit wezenlijke onderwerp - de massale vervolging en discriminatie van niet-gelovigen - blijven ze stil.

Ook partijen als PVV, FVD en Dierenpoes hoor je niet, maar vooral de stilte van D66 en PvdA steekt. Dit waren toch ooit seculiere politieke partijen? Wat is er gebeurd? Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Gert-Jan Segers wél stelling neemt, terwijl partijen als D66 en PvdA zich koest houden?

Partijen die ooit seculier waren, laten het afweten. En dat is diep triest.

Klacht: zie TT
Terechte klacht. En de enige reden dat ze muisstil zijn is omdat het weer over de islam gaat. Nee, dan branden wij onze vingers liever niet en zijn we stil want "oei...we willen niet de moslim beledigen" :') Opvallend dat de PvdA die altijd over onrecht en " de rechten van zus en zo " het hardst schreeuwt - zie jaren 60-70 - als het over de Islam gaat en moslims al jaren een 180 graden andere koers voert en stil is of zich i.i.g zo uitlaat dat er amper kritiek is vanuit hun hoek inzake dit soort zaken maar oh wee als iemand vanuit een het gewone Christelijk geloof iets flikt wat naar onrecht neigt, dan staan ze als eerste op de barricades omdat te verfoeien of breed uit te meten in talkshows.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2017 10:55:33 ]
pi_175525011
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

Via Twitter. :{ Ben ik nu de enige die er moeite mee heeft dat Twitter als een geaccepteerde bron van informatie wordt beschouwd? Ik word er niet goed van dat zo'n beetje alle journalisten en politici op Twitter zitten en daar elkaar allemaal volgen. Je krijgt een zeer incestueus beeld van het nieuws en opinie als Twitter je voornaamste bron is. Eén grote navelstaarderige bende is het.

Terechte klacht trouwens, daar niet van.
Ten eerste is Twitter gewoon een geaccepteerde bron van informatie; dit is geen onderwerp van discussie, maar gewoon een feit. Politici (of hun stafmedewerkers) bepalen zelf wat ze op Twitter zetten. Ze maken daarin keuzes en ze voeren er zelf de regie over.

Twitter geeft een goed inkijkje in wat mensen bezighoudt; dat is niet anders wanneer de persoon in kwestie een politicus - of een politieke partij - is. Ze profileren zich op Twitter. En op een dag als gisteren werd duidelijk dat Lodewijk Asscher zich wél opwindt over het kweken van katten, maar niet over de wereldwijde vervolging en discriminatie van niet-gelovigen.
pi_175525065
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:55 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Terechte klacht. En de enige reden dat ze muisstil zijn is omdat het weer over de islam gaat. Nee, dan branden wij onze vingers liever niet en zijn we stil want "oei...we willen niet de moslim beledigen" :') Opvallend dat de PvdA die altijd over onrecht en " de rechten van zus en zo " het hardst schreeuwt - zie jaren 60-70 - als het over de Islam gaat en moslims al jaren een 180 graden andere koers voert en stil is of zich i.i.g zo uitlaat dat er amper kritiek is vanuit hun hoek inzake dit soort zaken maar oh wee als iemand vanuit een het gewone Christelijk geloof iets flikt wat naar onrecht neigt, dan staan ze als eerste op de barricades omdat te verfoeien of breed uit te meten in talkshows.
Vlak D66 niet uit. Die heeft de PvdA zelfs links ingehaald op dit onderwerp. Verder deel ik je vermoeden grotendeels: deze partijen durven niet meer uitgesproken seculier te zijn, want je zou eens wat gelovigen voor het hoofd stoten. In een land waar 50,1 procent van de bevolking niet-gelovig is, is het bizar dat niet-gelovigen dit allemaal maar slikken. Wat ik al zei: we moeten ons veel beter gaan verenigen en met de vuist op tafel slaan.
pi_175525261
Een rapport dat jaarlijks wordt gepubliceerd, met elk jaar dezelfde conclusie, waar ook al vaker over bericht is, leidt niet tot kamervragen? Wat een schande! Waar gaan we heen met de mensheid. Zitten ze gewoon te discussiëren over onderwerpen die direct betrekking hebben op ons, in plaats van twitter vol te spammen over discriminatie die hier (vrijwel) niet plaatsvndt.
pi_175525634
quote:
8s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:04 schreef AnanYaw het volgende:
Een rapport dat jaarlijks wordt gepubliceerd, met elk jaar dezelfde conclusie, waar ook al vaker over bericht is, leidt niet tot kamervragen? Wat een schande! Waar gaan we heen met de mensheid. Zitten ze gewoon te discussiëren over onderwerpen die direct betrekking hebben op ons, in plaats van twitter vol te spammen over discriminatie die hier (vrijwel) niet plaatsvndt.
Ik had het niet over Kamervragen. Ik had het over aandacht besteden aan het onderwerp en verontwaardiging uitspreken. Maar kennelijk is dit zo "normaal" en geaccepteerd dat we het er verder maar niet over moeten hebben.

Gelukkig staat Kuiken van de PvdA met de snufferd vooraan om Kamervragen te stellen als Pegida een actie houdt tegen een moskee in Enschede. Dan weten ze niet hoe snel ze hun vragen moeten indienen en hun verontwaardiging kenbaar moeten maken.
pi_175525712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had het niet over Kamervragen. Ik had het over aandacht besteden aan het onderwerp en verontwaardiging uitspreken. Maar kennelijk is dit zo "normaal" en geaccepteerd dat we het er verder maar niet over moeten hebben.

Gelukkig staat Kuiken van de PvdA met de snufferd vooraan om Kamervragen te stellen als Pegida een actie houdt tegen een moskee in Enschede. Dan weten ze niet hoe snel ze hun vragen moeten indienen en hun verontwaardiging kenbaar moeten maken.
O nee, politici die waarde hechten aan binnenlandse aangelegenheden. Dat is pas echt een schande!
pi_175525736
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:24 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

O nee, politici die waarde hechten aan binnenlandse aangelegenheden. Dat is pas echt een schande!
https://www.rijksoverheid(...)-rohingya-in-myanmar
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175525814
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:24 schreef AnanYaw het volgende:
O nee, politici die waarde hechten aan binnenlandse aangelegenheden. Dat is pas echt een schande!
De essentie van dit topic is duidelijk niet aan jou besteed.
pi_175526041
quote:
Heb je de vragen ook gelezen? In dit geval willen ze dat de Nederlandse regering handelt in een specifieke situatie, eventueel willen ze dat er vluchtelingen worden opgevangen.

Dit rapport stelt dat niet-gelovigen wereldwijd worden gediscrimineerd. Er is geen directe handeling die de Nederlandse regering of Nederlandse partijen kunnen doen, om daar wat aan te doen. Wat TS wil is dat ze een statement maken dat ze er heel boos over zijn.

Iets dat ze trouwens ook best kunnen doen, begrijp me niet verkeerd. Maar het is natuurlijk mal dat ze, zolang ze dat niet doen, zich maar niet bezig moeten houden met binnenlandse aangelegenheden. Alsof de Nederlandse volksvertegenwoordiging maar compleet moet stoppen met binnenlandse politiek, tot ze alle problemen wereldwijd sterk veroordeeld hebben.
pi_175526121
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:41 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Heb je de vragen ook gelezen? In dit geval willen ze dat de Nederlandse regering handelt in een specifieke situatie, eventueel willen ze dat er vluchtelingen worden opgevangen.

Dit rapport stelt dat niet-gelovigen wereldwijd worden gediscrimineerd. Er is geen directe handeling die de Nederlandse regering of Nederlandse partijen kunnen doen, om daar wat aan te doen. Wat TS wil is dat ze een statement maken dat ze er heel boos over zijn.

Iets dat ze trouwens ook best kunnen doen, begrijp me niet verkeerd. Maar het is natuurlijk mal dat ze, zolang ze dat niet doen, zich maar niet bezig moeten houden met binnenlandse aangelegenheden. Alsof de Nederlandse volksvertegenwoordiging maar compleet moet stoppen met binnenlandse politiek, tot ze alle problemen wereldwijd sterk veroordeeld hebben.
Je snapt duidelijk mijn topic niet. Ik beklaag me namelijk specifiek op de opstelling van seculiere partijen (lees: partijen die dat ooit waren) in deze kwestie. Dat een christen-politicus wél zijn verontwaardiging kenbaar maakt, terwijl de Asschers en Pechtold zich niet laten horen. En daar komt nog bij dat dezelfde politici er als de kippen bij zijn om discriminatie van moslims aan te kaarten. Dan hoor je ze wél luid en duidelijk.
pi_175526156
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:41 schreef AnanYaw het volgende:
Iets dat ze trouwens ook best kunnen doen, begrijp me niet verkeerd.
Dit is toch waar het om gaat en wat dit verhaal duidelijk maakt. Er gebeurt helemaal niets, geen aandacht, helemaal niks. Maar een inreisverbod van Trump en de hele boel staat op zijn kop .
https://www.rtlnieuws.nl/(...)isen-actie-van-rutte
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175553512
Kijk, Lodewijk Asscher en Alexander Pechtold, zo doe je dat, opkomen voor de belangen van niet-gelovigen: https://www.geenstijl.nl/(...)rijdenker-naar-4333/
pi_175555165
Politici zijn professionele leugenaars.

Die clowns ook maar een haar serieus nemen. :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  donderdag 7 december 2017 @ 20:11:17 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175558951
Een tweet versturen, nou dat is een daadkracht!!
pi_175559313
De hyperprogressiefjes op links willen hun islamitische stemvee + whitey helpers niet voor de schenen schoppen.
  donderdag 7 december 2017 @ 21:03:17 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175560578
De regimes van SA en Iran zullen wel liggen te sidderen als een paar kamerleden in Nederland er wel over zouden twitteren.
pi_175629837
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:11 schreef Hexagon het volgende:
Een tweet versturen, nou dat is een daadkracht!!
Precies het soort reactie dat ik verwacht van een lokaal actieve D66-politicus. ^O^

Wat vind je trouwens van de actie van het Amsterdamse raadslid dat trots verkondigt dat er slechts "drie witte heteromannen" in de Top 15 van de kandidatenlijst staan en dat dat "genoeg" is?

En hoe rijm je dat met de geregisseerde ophef die D66 maakt over het gebruik van het woord "neger" door Theo Hiddema? Wel eens naar hiphoptracks geluisterd?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 20:08:05 ]
  zondag 10 december 2017 @ 20:42:16 #48
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_175630806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het valt mij op dat de voorman van een confessionele partij zich als enige duidelijk over het nieuws van vandaag uitspreekt, terwijl mensen van wie ik dat zou verwachten het juist pijnlijk laten afweten.

Ze staan vooraan te mekkeren over vermeende discriminatie van moslims, ze zijn er als de kippen bij om partij te kiezen voor een handvol extreem-linkse beroepsklagers die Zwarte Piet om zeep willen helpen, maar ze zijn hun eigen - seculiere - roots volledig vergeten.

De rechten van honderden miljoenen (misschien zelfs wel miljarden) mensen worden geschonden en partijen als D66 en PvdA - ooit seculier - geven geen krimp. Ik wil juist op dit soort momenten van dit soort partijen horen dat ze deze mensenrechtenschendingen veroordelen en bestrijden.
Hoe vaak mekkeren deze partijen dan over moslim-discriminatie en andere zaken die zich in landen verweg gebeuren. Hooguit wanneer het iets is dat in een land gebeurt met wie we een hechte band hebben bemoeit men zich er zo nu en dan mee... anders hoor je sowieso weinig ophef bij politici over wat er in het buitenland gebeurd. Tenzij het bijv een aanslag met veel doden betreft...
Krekker is de bom!
  zondag 10 december 2017 @ 22:37:18 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175633880
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies het soort reactie dat ik verwacht van een lokaal actieve D66-politicus. ^O^
Tja misschien moet je mij niet benaderen als D66-woordvoerder maar als privepersoon met een bepaalde mening over zaken.

Maar om eerlijk te zijn zie ik niet zo wat open deuren inschoppen op Twitter precies bijdraagt aan een oplossing voor deze problemen. Of ebt bij jou de mening van een politicus al weg als hij die niet dag in dag uit op twitter rondtoetert?

De partijen die jij zo beklaagt zijn volgens mij vrij duidelijk waar het gaat om gewetensvrijheid. Dat ze zich de moeite besparen om wat te gaan tweeten over zaken waar ze geen macht over hebben is dus zo vreemd niet. Of denk je dat de regering van die landen zich druk maakt om wat de een paar Nederlandse kamerleden van hen vinden?

Want wat wil je nu precies? Dat de partijen waarover jij klaagt een twitterlawine loslaten bij ieder nieuwtje waaruit blijkt dat men er in bepaalde delen van de wereld nogal achterlijke gewoonten op nahoudt? Heeft dat effect op de situatie? Of moet jij het iedere dag opnieuw horen anders wil je het niet geloven?

Misschien is het beter eens te kijken wat onze regering voor de mensen die er slachtoffer van zijn doet en hoe de betreffende partijen daarin staan. En dat staat heul ergens anders dan op Twitter.

quote:
Wat vind je trouwens van de actie van het Amsterdamse raadslid dat trots verkondigt dat er slechts "drie witte heteromannen" in de Top 15 van de kandidatenlijst staan en dat dat "genoeg" is?
Dat vind ik een nogal suffe uitspraak en voel niet zo de behoefte om me er druk om te maken want ik woon niet in Amsterdam. Maar verder niet echt relevant voor dit topic.

quote:
En hoe rijm je dat met de geregisseerde ophef die D66 maakt over het gebruik van het woord "neger" door Theo Hiddema? Wel eens naar hiphoptracks geluisterd?
Je weet dat de Nederlandse politieke partijen geen politburo hebben die van bovenaf dicteert wat de leden moeten vinden en zeggen? Behalve de SP en PVV dan wellicht.

Maar ik zit verder ook niet in de politiek om me druk te maken om dat soort futiliteiten. Ik houd me liever bezig met milieu, energiepolitiek of infrastructuur.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hexagon op 10-12-2017 22:58:18 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')