abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:30:47 #1
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_175512790
De gemeente heeft hier onlangs de straat opnieuw geasfalteerd en de stoep breder gemaakt. Hierdoor is de verkeerssituatie voor mij onduidelijker geworden.
Situatie eerst:
Bord E1: tussen 7-18
Dit houdt dus in dat je tussen 7-18u niet op straat mocht parkeren. Hierna mocht het wel, tot nader aangegeven (vlak voor de kruising staat bord E2, hier stopt het dus weer)

En verderop een herhaling van het bord E1 met onderbord (alleen tussen 7-18u) omdat er 1 meter was waar je 's nachts niet mocht parkeren.


Algoed, de situatie was duidelijk voor de bewoners. Je mag 's nachts en 's avonds dus wel op straat parkeren, mits je je auto voorziet van een parkeerkaartje en het verkeer niet hindert.

Huidige situatie
Nu wordt het iets onduidelijker, er staat wederom E1 met onderbord, maar hierna staan er parkeervakken op de stoep. (aangegeven met witte tegels)

Mag je hier dan wel op straat parkeren? Lijkt me niet aangezien er een enkele smalle rijbaan is met een fietspad ernaast. Wat bedoelen ze dan met dit bord? Slaat dit op de parkeervakken op de stoep?
Even verderop, waar je dus eerst wel op straat mocht parkeren, vind je deze situatie:


Is dit toegestaan of niet? Op de stoep parkeren lijkt me sowieso niet toegestaan, maar door de situatie die ze eerder schetsen (met de parkeervakken) lijkt het me dat ze dit wel de bedoeling vinden.
Zo niet, waarom dan toch een E1 met onderbord plaatsen voor de hele straat als je uberhaupt nergens kan stoppen op de rijbaan aangezien er een fietspad en 1 smalle rijbaan is.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:45:42 #3
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_175513238
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:41 schreef Juup© het volgende:
Jij moet tanken.
bedankt voor je bijdrage
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:50:08 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175513341
Je mag parkeren op de stoep in de vakken, tenzij E1 geldig is. Buiten de vakken mag je niet parkeren want stoep, en langs de stoep ook niet want fietssuggestiestrook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_175514079
Als dat bord er staat mag je alleen parkeren in binnen de vakken. Buiten de vakken sta je in het parkeerverbod. Kan je ¤90 + 9 euro administratiekosten kosten. R584.

Dus op de stoep parkeren mag, indien dat gebeurt binnen de vakken.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:20:49 #6
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_175514143
E1 geldt toch alleen voor de straat, niet voor de vakken?
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:22:48 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175514200
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:50 schreef Drekkoning het volgende:
Je mag parkeren op de stoep in de vakken, tenzij E1 geldig is. Buiten de vakken mag je niet parkeren want stoep, en langs de stoep ook niet want fietssuggestiestrook.
Moet er dan geen onderbord "geldt óók voor de vakken" bij?

Volgens mij moet dat bord gewoon weg, maar had de aannemer de opdracht om de straat aan te passen en niet om dat bord op te ruimen.
So we just called him Fred
pi_175514258
Nee niet voor de vakken, want daar mag je parkeren. Indien je niet in de vakken parkeert ben je in overtreding. Binnen de genoemde tijden dan. Daarna mag het wel, want dan is het parkeerverbod niet geldig.

Onderste foto, staat daar een doorgetrokken gele streep? Of zie ik dat verkeerd? Daar mag je namelijk niet eens stil staan. Laat staan parkeren.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:47:27 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175514861
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Moet er dan geen onderbord "geldt óók voor de vakken" bij?

Volgens mij moet dat bord gewoon weg, maar had de aannemer de opdracht om de straat aan te passen en niet om dat bord op te ruimen.
Goed punt, zat er helemaal naast.
Onderbord kan niet uitbreidend zijn, alleen beperkend. Enige oplossing die ik kan bedenken is een bord P met onderbord wanneer je er mag parkeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:07:18 #10
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_175515355
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:25 schreef Patoshik het volgende:
Nee niet voor de vakken, want daar mag je parkeren. Indien je niet in de vakken parkeert ben je in overtreding. Binnen de genoemde tijden dan. Daarna mag het wel, want dan is het parkeerverbod niet geldig.

Onderste foto, staat daar een doorgetrokken gele streep? Of zie ik dat verkeerd? Daar mag je namelijk niet eens stil staan. Laat staan parkeren.
Nee geen gele streep, het is gewoon een verbrede stoep. Vroeger mocht je hier dus 's avonds en 's ochtends parkeren op de plek waar de stoep nu is (toen was de weg breder)

Vraag me gewoon af waarom rom er een bord staat dat je 's avonds en snachts wel op straat mag parkeren mits je een kaartje koopt, maar je in het gehele gebied geen centimeter straat hebt waar je mag parkeren ivm fietsstrook.

Classic Groningen weer dit.

Er staan nu 10 auto's in een rijtje op de stoep haha.

[ Bericht 7% gewijzigd door ErkendFokker op 05-12-2017 21:23:14 ]
pi_175516352
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:30 schreef ErkendFokker het volgende:
De gemeente heeft hier onlangs de straat opnieuw geasfalteerd en de stoep breder gemaakt. Hierdoor is de verkeerssituatie voor mij onduidelijker geworden.
Situatie eerst:
Bord E1: tussen 7-18
Dit houdt dus in dat je tussen 7-18u niet op straat mocht parkeren. Hierna mocht het wel, tot nader aangegeven (vlak voor de kruising staat bord E2, hier stopt het dus weer)
[ afbeelding ]
En verderop een herhaling van het bord E1 met onderbord (alleen tussen 7-18u) omdat er 1 meter was waar je 's nachts niet mocht parkeren.
[ afbeelding ]

Algoed, de situatie was duidelijk voor de bewoners. Je mag 's nachts en 's avonds dus wel op straat parkeren, mits je je auto voorziet van een parkeerkaartje en het verkeer niet hindert.

Huidige situatie
Nu wordt het iets onduidelijker, er staat wederom E1 met onderbord, maar hierna staan er parkeervakken op de stoep. (aangegeven met witte tegels)
[ afbeelding ]
Mag je hier dan wel op straat parkeren? Lijkt me niet aangezien er een enkele smalle rijbaan is met een fietspad ernaast. Wat bedoelen ze dan met dit bord? Slaat dit op de parkeervakken op de stoep?
Even verderop, waar je dus eerst wel op straat mocht parkeren, vind je deze situatie:
[ afbeelding ]

Is dit toegestaan of niet? Op de stoep parkeren lijkt me sowieso niet toegestaan, maar door de situatie die ze eerder schetsen (met de parkeervakken) lijkt het me dat ze dit wel de bedoeling vinden.
Zo niet, waarom dan toch een E1 met onderbord plaatsen voor de hele straat als je uberhaupt nergens kan stoppen op de rijbaan aangezien er een fietspad en 1 smalle rijbaan is.
Je bovenste foto:
Er mag niet op de weg geparkeerd worden tussen 7 en 18 uur. Buiten deze tijden wel, ondanks dat er een fietssuggestiestrook ligt.

Zoals de bebording nu is mag je wel 24/7 in de vakken staan, want;
quote:
Een uitspraak van het gerechtshof Arnhem op 23 mei 2016 beperkt de reikwijdte van de borden E1, E2 en E3 tot de rijbaan, op basis van het Verdrag van Wenen. Het Verdrag van Wenen gaat sinds 8 november 2008 vóór het RVV 1990.
Je onderste foto:
Parkeren op de stoep mag niet, dus die auto's staan daar verkeerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door sneakydesert op 05-12-2017 21:57:28 ]
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:01:06 #12
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_175516838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:43 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Je bovenste foto:
Er mag niet op de weg geparkeerd worden tussen 7 en 18 uur. Buiten deze tijden wel, ondanks dat er een fietssuggestiestrook ligt.

Zoals de bebording nu is mag je wel 24/7 in de vakken staan, want;

[..]

Je onderste foto:
Parkeren op de stoep mag niet, dus die auto's staan daar verkeerd.
Toch staan ook in de andere gebieden van de diepenring allemaal auto's op de stoep, daar hebben ze de weg al eerder op deze manier aangelegd dus het lijkt wel de bedeling van de gemeente. Vreemd dat ze het dan niet aangeven?

Vandaar dat ik ook dit topic open, vond het verwarrend hoe ze dit aangeven met de borden icm de wegindeling

Bij de bovenste foto staat trouwens duidelijk een fiets teken in de strook. Het is dus geen suggestie strook en je mag hier dan ook niet stoppen.
pi_175516994
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:01 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Toch staan ook in de andere gebieden van de diepenring allemaal auto's op de stoep, daar hebben ze de weg al eerder op deze manier aangelegd dus het lijkt wel de bedeling van de gemeente. Vreemd dat ze het dan niet aangeven?

Vandaar dat ik ook dit topic open, vond het verwarrend hoe ze dit aangeven met de borden icm de wegindeling
Ik ben daar niet bekend. Ik zie op https://gemeente.groningen.nl/parkeren-op-straat dat de Diepenring betaald parkeren is. Het lijkt mij niet dat je daar op de stoep mag parkeren.

quote:
Bij de bovenste foto staat trouwens duidelijk een fiets teken in de strook. Het is dus geen suggestie strook en je mag hier dan ook niet stoppen.
Dan staat bord E1 daar verkeerd. Want de parkeervakken maken geen deel uit van de weg, dus E1 is daar niet op van toepassing.
pi_175521023
Het lijkt er op dat de wegbeheerder iets anders bedoelt dan hoe het nu geregeld is. Op de fietsstrook mag je niet parkeren, dus het bord 'niet parkeren' is overbodig, en zelfs verkeerd als het bepaalde tijden aangeeft waar je zogenaamd wel op de fietsstrook mag staan. Op de stoep mag je ook niet staan, behalve als ze er weer parkeervakken van maken, en daar heeft het bord E1 dan weer niks mee te maken.
  woensdag 6 december 2017 @ 07:53:12 #15
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_175521465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 05:41 schreef bmp80 het volgende:
Het lijkt er op dat de wegbeheerder iets anders bedoelt dan hoe het nu geregeld is. Op de fietsstrook mag je niet parkeren, dus het bord 'niet parkeren' is overbodig, en zelfs verkeerd als het bepaalde tijden aangeeft waar je zogenaamd wel op de fietsstrook mag staan. Op de stoep mag je ook niet staan, behalve als ze er weer parkeervakken van maken, en daar heeft het bord E1 dan weer niks mee te maken.
My thoughts exactly.
pi_175526381
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:41 schreef Juup© het volgende:
Jij moet tanken.
_O- _O-
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 6 december 2017 @ 13:13:59 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175526622
Gevalletje miscommunicatie tussen wegbeheerder en aannemer inderdaad. Mail de OP naar de gemeente.
And so is the past
  donderdag 7 december 2017 @ 01:07:41 #18
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_175541961
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:01 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Toch staan ook in de andere gebieden van de diepenring allemaal auto's op de stoep, daar hebben ze de weg al eerder op deze manier aangelegd dus het lijkt wel de bedeling van de gemeente.
Dat lijkt mij dan weer niet. Zoals je zelf al stelt is parkeren op de stoep gewoon niet toegestaan. Daarnaast haal ik de volgende tekst uit de parkeernota Groningen 2010-2020.
Na realisatie van de Damsterdiepgarage vindt een opschoning plaats van de parkeerplaatsen langs
de oostelijke en noordelijke diepenring. Langs de diepenring liggen 374 parkeerplaatsen, waarvan het
overgrote deel de komende jaren zal komen te vervallen. Op de precieze fasering hiervan komen we terug
bij de uitwerking van de plannen voor de Diepenring. Met het eerste deel kunnen we in het najaar van
2010 starten. De uitvoering van het oostelijke deel start niet eerder dan 2016. Bij de planuitwerking leveren
we in uitzonderingsgevallen maatwerk. We gaan uit van één rijbaan en fietsstrook om ruimte te maken
voor voetgangers en de relatie met het water te versterken. Daarvoor is het nodig om het overgrote deel
van het parkeren op de kades en op straat op te heffen;
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_175542242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:30 schreef ErkendFokker het volgende:
De gemeente heeft hier onlangs de straat opnieuw geasfalteerd en de stoep breder gemaakt. Hierdoor is de verkeerssituatie voor mij onduidelijker geworden.
Situatie eerst:
Bord E1: tussen 7-18
Dit houdt dus in dat je tussen 7-18u niet op straat mocht parkeren. Hierna mocht het wel, tot nader aangegeven (vlak voor de kruising staat bord E2, hier stopt het dus weer)
[ afbeelding ]
En verderop een herhaling van het bord E1 met onderbord (alleen tussen 7-18u) omdat er 1 meter was waar je 's nachts niet mocht parkeren.
[ afbeelding ]

Algoed, de situatie was duidelijk voor de bewoners. Je mag 's nachts en 's avonds dus wel op straat parkeren, mits je je auto voorziet van een parkeerkaartje en het verkeer niet hindert.

Huidige situatie
Nu wordt het iets onduidelijker, er staat wederom E1 met onderbord, maar hierna staan er parkeervakken op de stoep. (aangegeven met witte tegels)
[ afbeelding ]
Mag je hier dan wel op straat parkeren? Lijkt me niet aangezien er een enkele smalle rijbaan is met een fietspad ernaast. Wat bedoelen ze dan met dit bord? Slaat dit op de parkeervakken op de stoep?
Even verderop, waar je dus eerst wel op straat mocht parkeren, vind je deze situatie:
[ afbeelding ]

Is dit toegestaan of niet? Op de stoep parkeren lijkt me sowieso niet toegestaan, maar door de situatie die ze eerder schetsen (met de parkeervakken) lijkt het me dat ze dit wel de bedoeling vinden.
Zo niet, waarom dan toch een E1 met onderbord plaatsen voor de hele straat als je uberhaupt nergens kan stoppen op de rijbaan aangezien er een fietspad en 1 smalle rijbaan is.
Hoeveel verder is dat? Is dat nog steeds dezelfde fietsstrook of inmiddels misschien een fietssuggestiestrook? Ik kon dat stukje straat niet terugvinden op Streetview en zie op dat deel op de foto geen fietssymbooltjes staan, maar de foto laat natuurlijk ook maar een kort stukje van de straat zien.
pi_175542350
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Moet er dan geen onderbord "geldt óók voor de vakken" bij?
Dat bord kan niet onder een E1. Daarmee zou je het juist uitbreiden.
  donderdag 7 december 2017 @ 07:17:13 #21
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_175542945
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:07 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dan weer niet. Zoals je zelf al stelt is parkeren op de stoep gewoon niet toegestaan. Daarnaast haal ik de volgende tekst uit de parkeernota Groningen 2010-2020.
Na realisatie van de Damsterdiepgarage vindt een opschoning plaats van de parkeerplaatsen langs
de oostelijke en noordelijke diepenring. Langs de diepenring liggen 374 parkeerplaatsen, waarvan het
overgrote deel de komende jaren zal komen te vervallen. Op de precieze fasering hiervan komen we terug
bij de uitwerking van de plannen voor de Diepenring. Met het eerste deel kunnen we in het najaar van
2010 starten. De uitvoering van het oostelijke deel start niet eerder dan 2016. Bij de planuitwerking leveren
we in uitzonderingsgevallen maatwerk. We gaan uit van één rijbaan en fietsstrook om ruimte te maken
voor voetgangers en de relatie met het water te versterken. Daarvoor is het nodig om het overgrote deel
van het parkeren op de kades en op straat op te heffen;

Aan de kant noord-west wordt wel op de stoep geparkeerd en daar is ook geen parkeergarage, misschien dat het daar anders zit. Goed dat je dit gevonden hebt.

Overigens heb ik bericht van de gemeente. De borden worden aangepast, ze gaan er mee bezig
  donderdag 7 december 2017 @ 07:20:03 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175542951
'De relatie van de voetganger met het water versterken' ...

|:(.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')