abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175512196
Na het unaniem belachelijk grote succes van de SPT / FOK! Premier Cycling League is het tijd om VBL op te leuken met iets vergelijkbaars waarbij het, verrassend genoeg, om voetballen gaat in plaats van wielrennen. Zo kunnen ook mensen die niets met die b-sport hebben aan dit fantastische genot deelnemen.

De opzet van het spel is vergelijkbaar aan de opzet zoals in SPT gepresenteerd en heb ik dan ook schaamteloos gekopieërd van wimderon (waarvoor uiteraard dank :) ), met uiteraard een aantal aanpassingen want voetbal schijnt een ander spelletje te zijn dan wielrennen.

Er zijn twee fasen in het spel, de draft en de wedstrijdronden. In tegenstelling tot de wielermanager is het bij dit spel wel de bedoeling dat je het seizoen lang actief bent, al blijft de draft het belangrijkste onderdeel. Bij de draft is het de bedoeling dat jij de beste voetballers van deze wereld voor een prikkie aan je weet te binden alsof je Marc Netto bent en tijdens de wedstrijdronden moet je uit jouw gekochte spelers de winnende opstelling kiezen en dat proberen beter te doen dan Philip Cocu.

De draft:
- Ieder team bestaat uit maximaal 17 spelers: 2 keepers, 6 verdedigers, 5 middenvelders, 4 aanvallers. Het welbekende transfermarkt.de geeft uitsluitsel over de positie van een speler.
- Iedereen start met een budget van 100 miljoen euro
- Elke biedronde mag je op een maximum van 12 spelers bieden, waarbij je minimaal 0.1 miljoen moet bieden een speler waarop je biedt. Bieden mag tot 2 cijfers achter de komma. Je mag niet meer dan je totaal beschikbare budget bieden.
- Degene die het hoogste bod plaatst krijgt de speler, iedereen die niet het hoogste bod plaatst heeft pech en krijgt zijn geld terug. Bij gelijkspel wordt er een muntje opgegooid en heeft iemand geluk en iemand (of meerdere mensen) pech.
- Mocht je geen ruimte meer hebben in je team voor een bepaalde speler vervalt je bod. Je lijst van biedingen wordt altijd van boven naar beneden afgewerkt. Mocht je het hoogste bod hebben geplaatst, maar vervalt je bod, dan krijgt diegene die het op een na hoogste bod heeft geplaatst de speler.
- Zo gaan we door totdat iedereen een mooi vol team heeft of door zijn budget heen is.

En daarna?
Daarna wordt er gevoetbald. In principe starten we op 4 augustus met het spel. Hierbij doen de volgende competities mee:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met spelers uit deze competities kun je dan punten verdienen:
Spanje, Engeland, CL, WK x2
Duitsland, Italië, EL x1.5
League Cup, Nederland, Frankrijk, WK Kwalificatie x1

Spelers kunnen op de volgende manieren punten verdienen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan zijn dat ik punten verkeerd ga tellen, dus controleer altijd je eigen scores. Het tellen gaat een behoorlijke tijd kosten verwacht ik namelijk, dus ik verwacht ook niet elke speelronde meteen een telling klaar te hebben.

Wat moet je zelf doen?
Er zijn twee dingen mogelijk. Iedere speelronde moet je zelf de 11 spelers kiezen die je op wilt stellen. Hierbij moet je 1 keeper, 3-5 verdedigers en middenvelders en 2-3 aanvallers opstellen in iedere speelronde uit je selectie. Je kunt ervoor kiezen om geen opstelling door te geven, dan wordt je meest recente opstelling gebruikt.

Transferperioden
Er zijn een aantal tussentijdse transferperioden. Wanneer precies deze vallen is niet bekend, maar er zullen er ongeveer 2 per maand zijn. Let op: Tijdens het WK en in augustus zijn er geen tussentijdse transferperiode. Ook in de wintermaand zal er 1 tussentijdse transferperiode geschrapt worden.

Hoe gaat zo'n periode in zijn werk?
- Je mag 1 speler per periode wisselen en alleen wisselen met spelers die niet door iemand gekozen zijn.
- Je mag alleen wisselen tussen spelers van gelijke positie. Zo kan Zoet met Onana gewisseld worden, maar Zoet niet met Dybala gewisseld worden. Er mag dus niet afgeweken van posities.
- Je geeft één speler aan die je uit je team wilt halen. Je geeft een lijstje van maximaal vijf spelers waarmee je deze speler zou willen ruilen. Vervolgens wordt er opnieuw gekeken 'wie het meeste geld heeft ingezet'. In dit geval is het geld wat je inzet niet je vrije kapitaal, maar de waarde van de speler die je ervoor wil ruilen.

Voorbeeld: Ajacied422 en Tagliano bezitten respectievelijk Ziyech en Klaassen. Ajacied422 betaalde 40 miljoen voor Ziyech, Tagliano 45 miljoen voor Klaassen. Ze willen beiden deze spelers inruilen en hebben bovenaan hun lijstje Van Ginkel gezet. Tagliano krijgt uiteindelijk van Ginkel, want Klaassen had de hogere waarde van 45 miljoen en is dus de duurdere speler die is ingezet om van Ginkel te krijgen.
Je vrije kapitaal wordt niet meer gebruikt voor deze tussentijdse transfers.

Het bieden
Dan kan bij dezen het bieden beginnen. Nog even een paar huisregels en tips:
- Je biedt per ronde op 12 spelers
- Let op de posities van spelers. Je moet 2 keepers, 6 verdedigers, 5 middenvelders en 4 aanvallers hebben. Een andere verdeling is niet toegestaan.
- Ga niet te zuinig om met je budget. Als je pas in speelronde 3 een keer een sloot aan spelers binnenhaalt zit je vermoedelijk met voornamelijk middelmaat. Probeer wel voldoende spelers te hebben - met 12 spelers wordt het spelletje ook wel een stukje lastiger. Er zijn dan ook geen mogelijkheden meer om extra spelers te krijgen.

Format:
Ik zou de biedingen graag in het volgende format zien
Speler Club Positie Geld (als ik moet gaan bijhouden wie bij welke club speelt wordt het wel lastig, daar volg ik het voetbal niet genoeg op de voet voor)

Bijv:
Yacine Brahimi FC Porto A(anvaller) 12.25M/12.25 miljoen/12.25
Quincy Promes Spartak Moskou A 8.42
Birger Meling Rosenborg BK V 0.61
etc.

Voor een lijst van deelnemende spelers verwijs ik naar www.transfermarkt.nl
Hier is makkelijk per club te zien welke spelers er deelnemen.
Tevens zal ik een lijst publiceren van gekozen spelers na iedere biedronde.

Voor een voorbeeld van het bieden en wie welke spelers kan krijgen verwijs ik naar het voorbeeld van wimderon bij de PCL:
SPT / FOK! Premier Cycling League

Regels als een speler naar een competitie vertrekt buiten de genoemde zes
Als een speler naar bijvoorbeeld Turkije, Polen of FC Vaduz vertrekt TIJDENS de draft, dan mag je in dit topic aangeven dat je je optie op die speler wil opheffen. Deze speler komt weer op de markt en is te kopen als hij in de CL/EL kan uirkomen. Dit is niet verplicht, maar het nadeel is dat je gewoon een lege plek hebt die je laat in de draft nog moet opvullen. Het voordeel is dat je een speler die geen punten scoort of weinig scoort kunt wegdoen.

Na de draft, maar voor de start van de eerste speelronde kun je zodra een speler naar zo'n competitie vertrekt deze speler direct wisselen voor een andere speler. Deze speler mag je alleen in de eerste twee speelronden niet inzetten. (als straf voor de 'volledig vrije keuze')

Als het na het begin van de eerste speelronde gebeurt heb je pech en zul je moeten wachten tot de eerste transfermogelijkheid om van de speler af te komen.

Kalender
De kalender is nog niet bekend omdat sommige landen pas eind juli hun rommel op orde hebben.

SPOILER: Spelerslijst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Lijst van teams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De speelrondes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over de transferperiodes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
____
Vragen, opmerkingen, kritiekpunten en verbeterpunten worden gewaardeerd.
pi_175538273
Goffetomme. Weer vergeten aan te passen.
pi_175539118
Stijn zal niet blij zijn met Feyenoord.
pi_175539249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:39 schreef opperkleurder het volgende:
Stijn zal niet blij zijn met Feyenoord.
In de verdediging heb ik momenteel geen Napolitanen.
  Moderator donderdag 7 december 2017 @ 20:35:36 #5
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_175559686
Berisha
Hysaj, Garay, Luis
Coutinho, Oyrazabal, Soler, Kimmich
Belotti, Zaza, Aubameyang
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_175576572
Rulli
Montoya, Vertonghen, Kolarov
Trigueros, Garcia, Isco, Casemiro
Jose, Rodrigo, Suarez
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175576774
Ederson
Paulista - Marquinhos - Marcelo
Milinkovic-Savic - Hamsik - Eriksen - De Bruyne
Callejon - Mertens - Cavani
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:18:43 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_175577062
Oblak
Semedo - Meunier - Cahill
Pjanic - Tolisso - Zielinski - Luis Alberto
Sterling - G. Jesus - Insigne
pi_175579310
2 Danijel Subasic Monaco K 0,2
3 Lucas Hernandez Atletico V 0,2
5 Nacho Monreal Arsenal V 0,3
6 Stefan Savic Atletico V 10,2
7 Djibril Sidibé Monaco V 10,2
9 Cesc Fabregas Chelsea M 0,2
11 Sergio Busquets Barcelona M 10,1
12 Franck Kessie Milan M 5,11
14 Timo Werner RB Leipzig A 0,2
15 Mohamed Salah Liverpool A 0,2
16 Cristiano Ronaldo Real Madrid A 41,1
pi_175580457
Bürki
Gueirerro-Godin-Matip-Zappacosta
Mkhitaryan-Alli-Saul
Lukaku-Lacazette-Kane
  Redactie Sport maandag 11 december 2017 @ 22:12:45 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175659162
Morgen weer MIDWEEKSE SPEELRONDE GENOT.

Alvast voor de volgende transferronde de teams:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de spelerslijst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175659270
Ederson
Rugani - Marquinhos - Oczipka
Eriksen - Hamsik - De Bruyne - Milinkovic-Savic
Cavani - Mertens - Callejon
  maandag 11 december 2017 @ 22:37:19 #13
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_175660026
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Morgen weer MIDWEEKSE SPEELRONDE GENOT.

Alvast voor de volgende transferronde de teams:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de spelerslijst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doe je met de Coupe de la Ligue?
  maandag 11 december 2017 @ 22:44:12 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_175660199
Baumann
Aurier - Cahill - Meunier
Luis Alberto - Zielinski - Tolisso - Pjanic
Thauvin - G. Jesus - Sterling
pi_175660388
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:59 schreef Lange_Lans het volgende:
Bürki
Gueirerro-Matip-Zappacosta
Mkhitaryan-Goretzka-Alli-Grifo
Lukaku-Lacazette-Kane
  Redactie Sport dinsdag 12 december 2017 @ 08:37:05 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175663932
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wat doe je met de Coupe de la Ligue?
Die wordt ook 'gewoon' gebruikt en x1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175672060
Mignolet
Otamendi, Walker, Vertonghen, Koscielny

en de rest speelt toch niet. Dat blijft hetzelfde als mijn vorige opstelling zonder Suarez
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 12 december 2017 @ 17:08:08 #18
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_175673665
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die wordt ook 'gewoon' gebruikt en x1
Atalanta speelt vanavond, maar in de ronde die "hoort" bij afgelopen weekend. Waar tellen we die bij? :P

Laat maar. Maakt toch niet uit :')
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator dinsdag 12 december 2017 @ 17:16:39 #19
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_175673873
Berisha
Hysaj, Rüdiger, Luis
Coutinho, Oyrazabal, Sigurdsson, Kimmich
Belotti, Zaza, Aubameyang
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Redactie Sport dinsdag 12 december 2017 @ 17:29:11 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175674177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:08 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Atalanta speelt vanavond, maar in de ronde die "hoort" bij afgelopen weekend. Waar tellen we die bij? :P

Laat maar. Maakt toch niet uit :')
Die hoort dan bij afgelopen weekend lijkt me, niet dat t uitmaakt verder dus
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 00:22:16 #21
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_175733416
Asenjo
Luis, Skriniar, Rüdiger, Hysaj
Soler, Sigurdsson, Kimmich, Coutinho
Costa, Aubameyang
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 07:10:36 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175734368
Vanavond is er weer een transferdeadline

Ik probeer dan ook de scores tot afgelopen weekend hier te plaatsen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175739908
Alisson
Monreal
Savic
Hernandez
Sidibe
Vecino
Kessie
Busquets
Salah
Werner
Ronaldo
pi_175743180
Mignolet
Walker, Otamendi, Koscielny, Montoya
Isco, Casemiro, Vazquez
Ben-Yeddar, Suarez, Rodrigo
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:09:49 #25
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_175743452
Oblak
Semedo - Cahill - V. Ruiz
Pjanic - Tolisso - Sarabia - Luis Alberto
Insigne - G. Jesus - Sterling
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')