abonnement Unibet Coolblue
pi_175517062
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:32 schreef truthortruth het volgende:
Toch wel bijzonder weer dat zo’n topic als dit zo stil blijft van de bekende kant...
Bange mensen. Het is bizar. Je kan ze de string omlaag trekken en ze gillen nog niet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175517241
Ach, ik kan het me ergens ook wel voorstellen, je zal maar in Jemen of Pakistan :') wonen, je moet toch iets hebben om je goed over te voelen. Dan maar ongelovigen bashen. Verder toch niks om trots op te zijn.
pi_175517450
Ik geloof dat ik het gas van het fornuis nog open heb staan, ben ik nu veilig?
Racist
  woensdag 6 december 2017 @ 08:38:45 #54
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175522017
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat heeft dat met religie te maken?
Alles want de blanke persoon is de duivel.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175523514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:18 schreef havanagila het volgende:
Ach, ik kan het me ergens ook wel voorstellen, je zal maar in Jemen of Pakistan :') wonen, je moet toch iets hebben om je goed over te voelen. Dan maar ongelovigen bashen. Verder toch niks om trots op te zijn.
Zou het daar niet juist zo'n puinhoop zijn omdat ze elkaar naar het leven staan over wat hun denkbeeldige vriendje ze allemaal influistert?
pi_175524036
Wel frappant dat Myanmar licht oranje is maar dat dit land juist wel veelvuldig in het nieuws komt.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 6 december 2017 @ 11:12:57 #57
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_175524254
Voorspelbare uitslag weer. Misschien zijn het tóch wel de conservatief islamitische landen die bevolkingsgroepen onderdrukken of niet hé.
Wel opvallend: Canada, wat is daar gaande dan? Doet het nog slechter dan sommige Afrikaanse landen

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:59 schreef ITrade het volgende:
Wel frappant dat Myanmar licht oranje is maar dat dit land juist wel veelvuldig in het nieuws komt.
Gaat over humanisten/atheïsten toch? Rohingya zijn moslims
:')
pi_175524437
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:54 schreef Stranger het volgende:

Ik was zelf het meest verbaasd over de 'groene' kleur van de VS. Dacht altijd dat het daar vervelender was om atheïst te zijn dan in een gemiddeld Europees land.
Van staatswege heb je weinig te vrezen in de states. Maar ik zou in het midwesten niet te koop lopen met het feit dat je atheist bent. Vanuit de sociale controle die daar heerst wordt het dan een stuk minder aangenaam
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 11:25:32 #59
74056 crew  ToT
pi_175524464
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:03 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Geloof in het algemeen is zwakzinnig te noemen.
Gelovige mensen zie ik ook als gehandicapte mensen. Dat zijn ze ook. Gehandicapt door het geloof.
Wel mee eens, maar islam is wel wat heftiger qua opvattingen. Het christendom is (althans zeker hier in Nederland) behoorlijk getemd.
Maar religie is sowieso echt wel achterhaald tegenwoordig. En dan geweld gebruiken tegen mensen die bewust zijn van dat er echt geen tovermeneer nodig is om dingen mee te kunnen verklaren? :X
  woensdag 6 december 2017 @ 11:44:57 #60
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_175524866
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Wel mee eens, maar islam is wel wat heftiger qua opvattingen. Het christendom is (althans zeker hier in Nederland) behoorlijk getemd.
Maar religie is sowieso echt wel achterhaald tegenwoordig. En dan geweld gebruiken tegen mensen die bewust zijn van dat er echt geen tovermeneer nodig is om dingen mee te kunnen verklaren? :X
Kuffar! Doodstraf!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
pi_175525021
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:38 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Alles want de blanke persoon is de duivel.
Blanken. :r
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:00:25 #62
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175525189
Iedereen heeft hier over de islamitische landen, maar in Europa had ik het eerlijk gezegd wat groener verwacht. Kijk eens naar Spanje, Portugal, Duitsland en Zwitserland, daar neigt atheïstisch zijn naar systematische discriminatie.

Edit: Nu zal er waarschijnlijk gezegd worden dat dat komt door de migratie van moslims. In Duitsland maakt deze groep 6% uit van de totale Duitse bevolking, dus dat kan je niet als argument opgooien voor het verklaren van deze uitslag.

[ Bericht 19% gewijzigd door Buurtzwaan op 06-12-2017 12:05:59 ]
pi_175525640
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:00 schreef Buurtzwaan het volgende:
Iedereen heeft hier over de islamitische landen, maar in Europa had ik het eerlijk gezegd wat groener verwacht. Kijk eens naar Spanje, Portugal, Duitsland en Zwitserland, daar neigt atheïstisch zijn naar systematische discriminatie.

Edit: Nu zal er waarschijnlijk gezegd worden dat dat komt door de migratie van moslims. In Duitsland maakt deze groep 6% uit van de totale Duitse bevolking, dus dat kan je niet als argument opgooien voor het verklaren van deze uitslag.
Het komt door de intolerantie van religie, en daar waar de invloed van religie het grootst is, zijn dan ook de grootste problemen met vrijheid, samen met wat dictatoriale samenlevingen. En als je dan een staatsreligie hebt zoals in islamitische landen dan heb je dus echt een probleem als vrije denker.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 6 december 2017 @ 12:28:33 #64
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175525801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het komt door de intolerantie van religie, en daar waar de invloed van religie het grootst is, zijn dan ook de grootste problemen met vrijheid, samen met wat dictatoriale samenlevingen. En als je dan een staatsreligie hebt zoals in islamitische landen dan heb je dus echt een probleem als vrije denker.
Het is redelijk frappant dat in sommige Westers landen waar religie ogenschijnlijk geen rol speelt, atheïsten toch niet volledig geaccepteerd worden. En dan te bedenken dat er hier allerlei maatregelen zijn die verhinderen dat religie intolerant richting andersdenkenden wordt.
pi_175525912
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:28 schreef Buurtzwaan het volgende:
Het is redelijk frappant dat in sommige Westers landen waar religie ogenschijnlijk geen rol speelt, atheïsten toch niet volledig geaccepteerd worden. En dan te bedenken dat er hier allerlei maatregelen zijn die verhinderen dat religie intolerant richting andersdenkenden wordt.
Omdat we religie de plek gegeven hadden in de maatschappij die het verdient, maar helaas zie je daar met de instroom van de islam een kentering in. Zorgwekkend als je kijkt naar de gevolgen van een grote invloed van religie.

Ik blijf de nativiteit tegenover religie niet begrijpen, niet snappen wat een macht er vanuit gaat en het beperken van de vrijheid van het individu.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 12:41:10 #66
74056 crew  ToT
pi_175526033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat we religie de plek gegeven hadden in de maatschappij die het verdient, maar helaas zie je daar met de instroom van de islam een kentering in. Zorgwekkend als je kijkt naar de gevolgen van een grote invloed van religie.

Ik blijf de nativiteit tegenover religie niet begrijpen, niet snappen wat een macht er vanuit gaat en het beperken van de vrijheid van het individu.
Tja vrijheid is onbelangrijk; het dienen van de grote tovermeneer is waar je leven het meeste om zou moeten draaien.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:43:24 #67
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175526092
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat we religie de plek gegeven hadden in de maatschappij die het verdient, maar helaas zie je daar met de instroom van de islam een kentering in. Zorgwekkend als je kijkt naar de gevolgen van een grote invloed van religie.

Ik blijf de nativiteit tegenover religie niet begrijpen, niet snappen wat een macht er vanuit gaat en het beperken van de vrijheid van het individu.
Zoals ik al in een eerdere post aangaf. Op het moment maken moslims minder dan 10% van de total bevolking in elk West Europees land uit. Het lijkt me stug dat een klein groepje ervoor zorgt dat onder andere Duitsland en Zwitserland zo laag scoren. Sterker nog, in de de Oost-Europese landen, waar nauwelijks moslim migranten zijn (onder de 1%), zie je hetzelfde resultaat. Het duidt er dan toch op dat er ook veel mis is met de mindset van de gemiddelde gelovige persoon. Op dat punt ben ik het met je eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buurtzwaan op 06-12-2017 13:10:13 ]
  woensdag 6 december 2017 @ 12:47:57 #68
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175526181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:43 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Zoals ik al in een eerdere post aangaf. Op het moment maken moslims minder dan 10% van de total bevolking in elk West Europees land uit. Het lijkt me stug dat een klein groepje ervoor zorgt dat onder andere Duitsland en Zwitserland zo laag scoren. Sterker nog, in de de Oost-Europese landen, waar nauwelijks moslim migranten zijn (onder de 1%), zie je hetzelfde resultaat. Het duidt er dan toch op dat er ook veel mis is met de mindset van de gemiddelde gelovig persoon. Op dat punt ben ik het met je eens.
Oei heel naïef.. je zou eens moeten weten wat kleine groepjes allemaal voor elkaar krijgen.. als je maar agressief doet, hard schreeuwt en veel huilt. Ken je KOZP?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175526210
Ik vraag me dan wel af wat er bijvoorbeeld in Italië voor geweld tegen ongelovigen wordt uitgevoerd. Daar geloof ik eigenlijk niets van.
pi_175526246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:43 schreef Buurtzwaan het volgende:
Zoals ik al in een eerdere post aangaf. Op het moment maken moslims minder dan 10% van de total bevolking in elk West Europees land uit. Het lijkt me stug dat een klein groepje ervoor zorgt dat onder andere Duitsland en Zwitserland zo laag scoren. Sterker nog, in de de Oost-Europese landen, waar nauwelijks moslim migranten zijn (onder de 1%), zie je hetzelfde resultaat. Het duidt er dan toch op dat er ook veel mis is met de mindset van de gemiddelde gelovig persoon. Op dat punt ben ik het met je eens.
Het gaat wat mij betreft niet eens over de de gemiddelde gelovig persoon, maar om de machthebbers binnen religie. De pastoors, paus, imams, 'schriftgeleerden', leraren etc etc. Die kunnen de koers bepalen, de gelovige volgers zijn wat mij betreft gedachte slaven.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175526257
Allemaal nuken _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_175526272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me dan wel af wat er bijvoorbeeld in Italië voor geweld tegen ongelovigen wordt uitgevoerd. Daar geloof ik eigenlijk niets van.
Het gaat niet alleen om geweld, maar ook onderdrukking. Vergis je niet hoe religieus Italië is. Wel op een hypocriete wijze, maar toch.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175526313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:28 schreef Buurtzwaan het volgende:
En dan te bedenken dat er hier allerlei maatregelen zijn die verhinderen dat religie intolerant richting andersdenkenden wordt.
wordt? Religie IS sowieso intolerant richting andersdenkenden. dat is de basis van religie, het kweken van groepsgevoel en dat werkt het beste als je je afzet tegen andere groepen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175526412
Jammer dat progressief fok hier niet op is gesprongen. Ach een tijdelijke ban of een naar gevoel is eigenlijk ook veel vervelender dan dood worden gemaakt.
  woensdag 6 december 2017 @ 13:09:25 #75
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175526550
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:47 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Oei heel naïef.. je zou eens moeten weten wat kleine groepjes allemaal voor elkaar krijgen.. als je maar agressief doet, hard schreeuwt en veel huilt. Ken je KOZP?
In tegenstelling tot jou, laat ik me niet bang maken door de media. Ik ben prima op de hoogte rondom de problematiek met Marokkaanse hangjeugd en het ronselen van IS strijders onder deze groep, maar dat betekent niet dat de gehele groep een bedreiging vormt. Zoals je al zelf zegt, de extremen roepen het hardst van de deze groep. Wat deze kaart laat zien is de houding van gelovigen in het algemeen tot niet-gelovigen. Daar moet iets in Europa aan veranderen en dat probleem beperkt zich in mijn ogen niet alleen tot de islam, maar ook de grote christelijke gemeenschap.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat wat mij betreft niet eens over de de gemiddelde gelovig persoon, maar om de machthebbers binnen religie. De pastoors, paus, imams, 'schriftgeleerden', leraren etc etc. Die kunnen de koers bepalen, de gelovige volgers zijn wat mij betreft gedachte slaven.
Machthebbers kunnen geen macht uitoefenen als ze geen bijval krijgen van de groep. Als een pastoor ziet dat zijn kerk leegloopt door wat hij preekt komt hij zijn toespraak aan het aanpassen. Paus Fransiscus zie je tegenwoordig ook langzaam aan stappen maken richting het accepteren van homoseksualiteit. Dat was voorheen ondenkbaar.

https://www.trouw.nl/home(...)-aanbieden~a5481603/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')