abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:20:24 #1
468509 _--_
Democratiam non audet.
pi_175508918
Groningen Airport Eelde krijgt vanaf komend voorjaar een directe vliegverbinding met München en Brussel. Luchtvaartmaatschappij Nordica uit Estland gaat vanaf Eelde op deze bestemmingen vliegen, bevestigt een woordvoerder aan RTV Noord.

Het is goed nieuws voor de luchthaven, die vorige week nog drie bestemmingen verloor. Zowel naar Kos, Lanzarote als Gdansk kan vanaf komend voorjaar niet meer worden gevlogen vanaf Eelde.

Hub
Met München en Brussel erbij, is Eelde straks verbonden met drie hub-luchthavens. Dit zijn grote luchthavens met veel verbindingen. Zo'n verbinding is er nu ook al met Kopenhagen.

Reizigers kunnen straks via Eelde naar een van deze grote luchthavens reizen en vanaf daar overstappen op een volgende vlucht. Op die manier kan er vanuit het noorden van Nederland naar meer dan honderd bestemmingen gevlogen worden.

Vanaf 26 maart kunnen reizigers dagelijks naar München vliegen. Naar Brussel gaat zes keer per week een vlucht.
https://nos.nl/artikel/22(...)chen-en-brussel.html
_
:B :B GRONINGEN
Op maandag 6 november 2017 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
ik zou secret een 9/10 geven
Groningen onafhankelijk: https://goo.gl/LML2QX
pi_175508962
Lekker _O_ dit kan Eelde ook wel even gebruiken na de vorige tegenslagen. w/
Ik hoop dat dit wel meer mensen over de streep gaat trekken om te vliegen via Eelde, ik ga er nu iig wel over nadenken. :@
Op maandag 12 juni 2017 12:44 schreef bamibij het volgende:
Deze man moet mod worden.
pi_175508969
Vliegtuigen stoten te veel uit, maar desondanks gaat men wel de nogal beperkte afstand tussen Groningen en Brussel vliegen :')

Pak dan gewoon de trein joh.
Op zaterdag 16 december 2017 00:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
En jij hebt het over verstandelijke vermogens van anderen? Je kan niet eens normaal discussiëren.
pi_175509003
Beetje onzinnig inderdaad vliegen naar Brussel en daar overstappen...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
pi_175509031
Laat ze die hele bende toch sluiten, het vliegveld kost jaarlijks vele miljoenen na alle subsidie die er al in is gestopt.
pi_175509047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:28 schreef Wespensteek het volgende:
Laat ze die hele bende toch sluiten, het vliegveld kost jaarlijks vele miljoenen na alle subsidie die er al in is gestopt.
Nou èn?
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:29:50 #7
468509 _--_
Democratiam non audet.
pi_175509054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:26 schreef Handleiding het volgende:
Beetje onzinnig inderdaad vliegen naar Brussel en daar overstappen...
Met 100 mensen op een paar liters kerosine?
of met 5*20 mensen op minstens duizend liter benzine?
Op maandag 6 november 2017 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
ik zou secret een 9/10 geven
Groningen onafhankelijk: https://goo.gl/LML2QX
pi_175509133
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Vliegtuigen stoten te veel uit, maar desondanks gaat men wel de nogal beperkte afstand tussen Groningen en Brussel vliegen :')

Pak dan gewoon de trein joh.
Fietsen is nog gezonder voor lijf en leden!
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:39:32 #9
401520 SebbeSwensje
Sebbe+Swensje=SebbeSwensje
pi_175509196
Beter maken ze van Groningen gewoon één groot nieuw vliegveld.
Dit snap ik ook niet.
pi_175509248
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:29 schreef _--_ het volgende:

[..]

Met 100 mensen op een paar liters kerosine?
of met 5*20 mensen op minstens duizend liter benzine?
wat is de tijdswinst?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:44:19 #11
468509 _--_
Democratiam non audet.
pi_175509269
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:42 schreef Handleiding het volgende:

[..]

wat is de tijdswinst?
3 uur ofzo? idk
Op maandag 6 november 2017 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
ik zou secret een 9/10 geven
Groningen onafhankelijk: https://goo.gl/LML2QX
pi_175509282
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:44 schreef _--_ het volgende:

[..]

3 uur ofzo? idk
incl inchecken, wachten?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:46:09 #13
468509 _--_
Democratiam non audet.
pi_175509297
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:45 schreef Handleiding het volgende:

[..]

incl inchecken, wachten?
Inchekken duurt meestal toch 10 minuten ofzo? :? En waarom zou je wachten als je gewoon net op tijd komt.
Op maandag 6 november 2017 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
ik zou secret een 9/10 geven
Groningen onafhankelijk: https://goo.gl/LML2QX
pi_175509313
Nog eentje die het gaat proberen op Groningen International Airport. Op wie mikken ze, de zakelijke- of de vakantiereizigers?
"Vogeltjesdans + DETELEVISIEKIJKER +Handleiding = 1 persoon, laat je niet gek maken." - Terminuz :')
pi_175509591
Groningen had altijd al honderden indirecte bestemmingen: trein naar Schiphol en klaar!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175509655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Groningen had altijd al honderden indirecte bestemmingen: trein naar Schiphol en klaar!
De trein naar Schiphol is tegenwoordig duurder dan de meeste vliegtickets :')
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
pi_175509694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De trein naar Schiphol is tegenwoordig duurder dan de meeste vliegtickets :')
Maximaal ¤ 25,80
Uhuh :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:12:16 #18
468509 _--_
Democratiam non audet.
pi_175509730
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maximaal ¤ 25,80
Uhuh :')
vliegticket voor een papierenvliegtuig bij de plaatselijke CKV-cursus.
Op maandag 6 november 2017 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
ik zou secret een 9/10 geven
Groningen onafhankelijk: https://goo.gl/LML2QX
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:13:54 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175509768
Iedereen weer miepen hier, maar voor heel Noord en Oost Nederland is Eelde makkelijker bereikbaar dan Schiphol. Dat en geen wachtrijen, geen kilometer lopen naar de gate, dan is de keus snel gemaakt.
MaGNeT is mijn suikeroom.
pi_175509890
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen weer miepen hier, maar voor heel Noord en Oost Nederland is Eelde makkelijker bereikbaar dan Schiphol. Dat en geen wachtrijen, geen kilometer lopen naar de gate, dan is de keus snel gemaakt.
"voor heel Noord en Oost Nederland"? Hoe makkelijk is Eelde dan te bereiken met het OV?
Vanuit bv Enschede stap je uit de trein onder Schiphol zonder overstap.
Ik snap wat je zegt, maar het is verre van waar.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175509905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen weer miepen hier, maar voor heel Noord en Oost Nederland is Eelde makkelijker bereikbaar dan Schiphol. Dat en geen wachtrijen, geen kilometer lopen naar de gate, dan is de keus snel gemaakt.
Blijkbaar helpt dat niet om het vliegveld rendabel te maken.
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:24:34 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175509988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"voor heel Noord en Oost Nederland"? Hoe makkelijk is Eelde dan te bereiken met het OV?
Vanuit bv Enschede stap je uit de trein onder Schiphol zonder overstap.
Ik snap wat je zegt, maar het is verre van waar.
Het is grotendeels wel waar wat ik zeg. Er rijdt een shuttlebus vanuit Groningen centraal. En met de auto is het al helemaal sneller, parkeren is ook nog eens stukken goedkoper en van files heb je veel minder last.
En ja een treinstation zou makkelijk zijn, maar wie weet komt dat nog.
MaGNeT is mijn suikeroom.
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:25:21 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175510010
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Blijkbaar helpt dat niet om het vliegveld rendabel te maken.
Daar zou wel werk van gemaakt moeten worden, Schiphol slibt dicht en de wegen ernaartoe zijn vaak ook overvol.
MaGNeT is mijn suikeroom.
pi_175510049
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Daar zou wel werk van gemaakt moeten worden, Schiphol slibt dicht en de wegen ernaartoe zijn vaak ook overvol.
Daar hebben ze Lelystad al voor uitgekozen.
pi_175510063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:24 schreef BasEnAad het volgende:
Het is grotendeels wel waar wat ik zeg. Er rijdt een shuttlebus vanuit Groningen centraal. En met de auto is het al helemaal sneller, parkeren is ook nog eens stukken goedkoper en van files heb je veel minder last.
En ja een treinstation zou makkelijk zijn, maar wie weet komt dat nog.
En het blijft een klein vliegveldje. Da's prima, maar ze moeten zich nou ook weer niet groter voordoen dan dat ze zijn.
"Joepie! We kunnen naar meer bestemmingen (met extra overstap *kuch* )"
Tja..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:34:46 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175510196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar hebben ze Lelystad al voor uitgekozen.
Tja, ze kijken daar niet verder dan hun neus lang is.
MaGNeT is mijn suikeroom.
pi_175510262
Als Eelde rendabel is, dan mogen ze best bestaan en uitbreiden. Maar zo heel veel groter gaat Eelde nooit worden, omdat er te weinig mensen gebruik van maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175510267
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:34 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Tja, ze kijken daar niet verder dan hun neus lang is.
Toch wel. Lelystad is veel logischer dan Eelde qua plek. Ze hadden in het Noorden eerder moeten nadenken over het gebrek aan toekomst voor vliegveld Eelde, die hele baanverlenging en al die miljoenen die jaarlijks zijn en worden gestort in die bodemloze put had men beter kunnen gebruiken. Op sommige plekken worden de bestuurders eindelijk verstandig en bekijken ze de situatie rond Eelde nu wat kritischer.
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:46:15 #29
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175510357
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch wel. Lelystad is veel logischer dan Eelde qua plek. Ze hadden in het Noorden eerder moeten nadenken over het gebrek aan toekomst voor vliegveld Eelde, die hele baanverlenging en al die miljoenen die jaarlijks zijn en worden gestort in die bodemloze put had men beter kunnen gebruiken. Op sommige plekken worden de bestuurders eindelijk verstandig en bekijken ze de situatie rond Eelde nu wat kritischer.
Dat hangt allemaal met elkaar samen, misschien is Eelde wel nooit echt serieus genomen.
MaGNeT is mijn suikeroom.
pi_175510365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Als Eelde rendabel is, dan mogen ze best bestaan en uitbreiden. Maar zo heel veel groter gaat Eelde nooit worden, omdat er te weinig mensen gebruik van maken.
Dat eerste is al jaren het probleem.
https://www.groningenairp(...)gen-strategisch-plan
resultaat 2007: -743.000 2008: -469.000 2009: -505.000 2010: -440.000 2011: -522.000
resultaat 2012: -421.000 2013: -492.000 2014: -893.000 2015: -976.000 2016: -2.365.000
pi_175510370
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat eerste is al jaren het probleem.
https://www.groningenairp(...)gen-strategisch-plan
resultaat 2007: -743.000 2008: -469.000 2009: -505.000 2010: -440.000 2011: -522.000
resultaat 2012: -421.000 2013: -492.000 2014: -893.000 2015: -976.000 2016: -2.365.000
My point exactly.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175510409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat hangt allemaal met elkaar samen, misschien is Eelde wel nooit echt serieus genomen.
Als je ziet hoeveel geld door de verschillende overheden is uitgegeven is het juist erg serieus genomen, veel te serieus.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:01:02 #33
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_175510581
Ben een keer vanaf Eelde naar Gdansk gevlogen. Heerlijk; parkeren voor de deur, restaurant met buitenterras (pilsjes drinken in de zon), minuut lopen naar de incheckbalie, vanaf daar 4 seconden naar de security en vanaf daar weer 10 seconden naar de gate.
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
pi_175510686
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maximaal ¤ 25,80
Uhuh :')
- Da's een enkeltje? Net een willekeurige route bekeken (Harlingen - Schiphol), een enkeltje is 26,23 euro, een retourtje 52,33 euro.
- Aangezien je heen en terug moet, betaal je dus een retourtje.
- Je betaalt per persoon.

Kosten lopen dus heel snel op als je meerdere personen reist. Een gezin van 4 is meer dan 200 euro kwijt om aan te komen op Schiphol.

Eelde is overigens minder makkelijk bereikbaar (meerdere overstappen, meerdere vormen van transport), maar wel goedkoper en iets sneller.

Een auto is vele malen goedkoper en ook nog een sneller. En makkelijker (want deur tot deur).

Het is verder wel jammer dat het weer neerkomt op 'opdoeken als het niets oplevert'. De Randstad heeft 'alles', dus kan zich 'veel' veroorloven. Als je alles maar financieel bekijkt en beoordeelt, neem je wel heel snel heel veel voorzieningen van andere regio's af.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:17:47 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175510829
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch wel. Lelystad is veel logischer dan Eelde qua plek. Ze hadden in het Noorden eerder moeten nadenken over het gebrek aan toekomst voor vliegveld Eelde, die hele baanverlenging en al die miljoenen die jaarlijks zijn en worden gestort in die bodemloze put had men beter kunnen gebruiken. Op sommige plekken worden de bestuurders eindelijk verstandig en bekijken ze de situatie rond Eelde nu wat kritischer.
Prorail is ook verre van winstgevend, ik stel dan ook voor dat we al die spoorstaven zo snel mogelijk omsmelten tot iets nuttigers.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:19:11 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175510860
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Vliegtuigen stoten te veel uit,
Hoe kom je daarbij?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175510868
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Prorail is ook verre van winstgevend, ik stel dan ook voor dat we al die spoorstaven zo snel mogelijk omsmelten tot iets nuttigers.
Qua infrastructuur is prorail toch wel wat anders dan een vliegveldje in Noord-Nederland.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:19:58 #38
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_175510879
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:08 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

- Da's een enkeltje? Net een willekeurige route bekeken (Harlingen - Schiphol), een enkeltje is 26,23 euro, een retourtje 52,33 euro.
- Aangezien je heen en terug moet, betaal je dus een retourtje.
- Je betaalt per persoon.

Kosten lopen dus heel snel op als je meerdere personen reist. Een gezin van 4 is meer dan 200 euro kwijt om aan te komen op Schiphol.

Eelde is overigens minder makkelijk bereikbaar (meerdere overstappen, meerdere vormen van transport), maar wel goedkoper en iets sneller.

Een auto is vele malen goedkoper en ook nog een sneller. En makkelijker (want deur tot deur).

Het is verder wel jammer dat het weer neerkomt op 'opdoeken als het niets oplevert'. De Randstad heeft 'alles', dus kan zich 'veel' veroorloven. Als je alles maar financieel bekijkt en beoordeelt, neem je wel heel snel heel veel voorzieningen van andere regio's af.
Vaak kun je voor max 14 of 15 euro wel een dagkaart kopen bij de Blokker, AH of HEMA. Kinderen tm 11 jaar reizen gratis. Dus soms is het wel goedkoper.
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
pi_175510920
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Ik heb afgelopen 1,5 jaar het nieuws gevolgd.
Op zaterdag 16 december 2017 00:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
En jij hebt het over verstandelijke vermogens van anderen? Je kan niet eens normaal discussiëren.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:21:50 #40
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175510922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Qua infrastructuur is prorail toch wel wat anders dan een vliegveldje in Noord-Nederland.
Nog geen tien procent van de vervoersbewegingen binnen de randstad, en daarbuiten nog veel minder. Gerommel in de marge.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:24:43 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175510976
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen 1,5 jaar het nieuws gevolgd.
Dat is geen antwoord. Wat is 'te veel'?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175510984
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vaak kun je voor max 14 of 15 euro wel een dagkaart kopen bij de Blokker, AH of HEMA. Kinderen tm 11 jaar reizen gratis. Dus soms is het wel goedkoper.
En soms brengt een oom je wel met de auto, gratis, omdat je zijn favoriete neef bent.
pi_175511364
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord. Wat is 'te veel'?
https://www.volkskrant.nl(...)niet-halen~a4541863/
Op zaterdag 16 december 2017 00:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
En jij hebt het over verstandelijke vermogens van anderen? Je kan niet eens normaal discussiëren.
pi_175511484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:01 schreef Nielsch het volgende:
Ben een keer vanaf Eelde naar Gdansk gevlogen. Heerlijk; parkeren voor de deur, restaurant met buitenterras (pilsjes drinken in de zon), minuut lopen naar de incheckbalie, vanaf daar 4 seconden naar de security en vanaf daar weer 10 seconden naar de gate.
Ik ben ook 1x vanaf eelde gevlogen, heerlijk idd. rotterdam en eindhoven zijn ook goed te doen.
Gaat echt 10x sneller als schiphol.

Hoe kleiner een vliegveld hoe beter, schiphol is gewoon kut.
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:30:41 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175511745
quote:
Wacht even, je baseert je 'te veel' op uitspraken van deze ene kerel over een door hem voorgesteld (zeer onwaarschijnlijk) toekomstbeeld?

Nogmaals, hoe kom je er bij dat vliegtuigen nu te veel uitstoten?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:42:14 #46
468509 _--_
Democratiam non audet.
pi_175511935
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wacht even, je baseert je 'te veel' op uitspraken van deze ene kerel over een door hem voorgesteld (zeer onwaarschijnlijk) toekomstbeeld?

Nogmaals, hoe kom je er bij dat vliegtuigen nu te veel uitstoten?
Het is bullshit. Vliegtuigen vervoeren veel meer in een keer en stoten dus in verhouding veel minder uit.
Op maandag 6 november 2017 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
ik zou secret een 9/10 geven
Groningen onafhankelijk: https://goo.gl/LML2QX
pi_175511990
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Vliegtuigen stoten te veel uit, maar desondanks gaat men wel de nogal beperkte afstand tussen Groningen en Brussel vliegen :')

Pak dan gewoon de trein joh.
Ah ja, want steenkool verbrandt zo lekker.

Simpele gans.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175512123
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:35 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Fietsen is nog gezonder voor lijf en leden!
Lekker op de fiets naar het vliegveld, dat is dan wel weer een voordeel van Eelde.

Prima nieuws voor de korte termijn, maar Groningen is nog een van de weinige stukken Nederland waar er niet constant vliegtuigen overvliegen en CO2 reductie moet ook van het vliegen komen, dus laat het maar lekker een kneuterig vliegveldje blijven.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
pi_175512202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen weer miepen hier, maar voor heel Noord en Oost Nederland is Eelde makkelijker bereikbaar dan Schiphol. Dat en geen wachtrijen, geen kilometer lopen naar de gate, dan is de keus snel gemaakt.
niet doen alsof Groningen de hele wereld bedient.

[ Bericht 0% gewijzigd door Handleiding op 06-12-2017 10:53:24 ]
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
pi_175512212
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:14 schreef Idenue het volgende:

[..]

Ik ben ook 1x vanaf eelde gevlogen, heerlijk idd. rotterdam en eindhoven zijn ook goed te doen.
Gaat echt 10x sneller als schiphol.

Hoe kleiner een vliegveld hoe beter, schiphol is gewoon kut.
sneller dan
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
pi_175512242
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:02:32 #52
468509 _--_
Democratiam non audet.
pi_175512268
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Koop een privévliegtuig en vraag het ze.
Op maandag 6 november 2017 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
ik zou secret een 9/10 geven
Groningen onafhankelijk: https://goo.gl/LML2QX
pi_175512280
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Wel met overstap! Het is ideaal!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:04:13 #54
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175512293
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:00 schreef Gunner het volgende:
Kan je van Eelde ook rechtstreeks naar NYC vliegen?
Ja hoor.. ook vanuit mn achtertuin.. Wel de rekening betalen he?
pi_175512761
Netjes
Zonder wrijving geen glans
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 19:29:47 #56
276822 crew  Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_175512765
quote:
Ik ben het niet vaak eens met G_G7, maar hij heeft wel degelijk een goed punt. Vliegtuigen zijn veel groter qua vervuiling. Als straks Lelystad Airport de scherpe randjes van Schiphol af haalt, dan kan Eelde in principe op 5-6 bestemmingen blijven opereren, maar je kan dan van Lelystad een hotspot voor goedkope vluchten maken. Lelystad en Eelde zijn hemelsbreed zo'n 120 km. Dat is in mijn optiek prima met het OV of taxi of eigen vervoer te overbruggen. Te weinig voor een vliegverbinding.
Ik ook.
pi_175517698
Ik heb ooit een keer serieus gekeken naar een vlucht Eelde- Aberdeen. Kostte 200 of 300 euro. Vond dat veel te veel, als je weet dat je vanaf Schiphol of Eindhoven voor een paar tientjes in een andere mooie stad in Europa kan zitten.

Ben zelf wel fan van Eindhoven. Ook goed te bereizen (zelfs vanuit Groningen), behalve als je natuurlijk al om 6.00u vliegt. Maar geen lange wachtrijen en geen hele einden lopen door eindeloze gangen... Schiphol kan je het beste vermijden indien mogelijk.
Somebody that I used to know
pi_175517999
Het enige wat we ons af moeten vragen is wat de fuck nordica nou moet op Eelde :')
pi_175519042
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:29 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben het niet vaak eens met G_G7, maar hij heeft wel degelijk een goed punt. Vliegtuigen zijn veel groter qua vervuiling. Als straks Lelystad Airport de scherpe randjes van Schiphol af haalt, dan kan Eelde in principe op 5-6 bestemmingen blijven opereren, maar je kan dan van Lelystad een hotspot voor goedkope vluchten maken. Lelystad en Eelde zijn hemelsbreed zo'n 120 km. Dat is in mijn optiek prima met het OV of taxi of eigen vervoer te overbruggen. Te weinig voor een vliegverbinding.
En natuurlijk ben jij totaal niet bevooroordeeld om mensen de trein in te jagen...

Als je voor zaken naar Brussel of Berlijn moet, ga je toch geen 4 tot 6 uur in de trein zitten man.

Ik woon nu 400 km van huis, dus ongeveer Groningen-Brussel. Met de bus doe je daar 10 uur over, met het vliegtuig een half uurtje. Wat denk je dat ik pak? :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 00:53:55 #60
276822 crew  Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_175520255
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 23:38 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

En natuurlijk ben jij totaal niet bevooroordeeld om mensen de trein in te jagen...

Als je voor zaken naar Brussel of Berlijn moet, ga je toch geen 4 tot 6 uur in de trein zitten man.

Ik woon nu 400 km van huis, dus ongeveer Groningen-Brussel. Met de bus doe je daar 10 uur over, met het vliegtuig een half uurtje. Wat denk je dat ik pak? :')
Het zal mij een rotzorg wezen of mensen in de trein stappen of niet. Ik denk alleen niet dat het qua vervuiling wenselijk is om zowel Lelystad als Eelde te hebben. Twee die redelijk in de buurt zitten. Dan kan je beter 1 met wat meer aanbod hebben, is economisch ook gunstiger.
Ik ook.
pi_175520271
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:53 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het zal mij een rotzorg wezen of mensen in de trein stappen of niet. Ik denk alleen niet dat het qua vervuiling wenselijk is om zowel Lelystad als Eelde te hebben. Twee die redelijk in de buurt zitten. Dan kan je beter 1 met wat meer aanbod hebben, is economisch ook gunstiger.
Daar zal de Commissaris van de Koningin van Groningen/Drenthe anders over denken, vermoed ik...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 01:08:18 #62
276822 crew  Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_175520360
quote:
12s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:56 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Daar zal de Commissaris van de Koningin van Groningen/Drenthe anders over denken, vermoed ik...
En dat is hun goed recht natuurlijk :)
Ik ook.
  woensdag 6 december 2017 @ 10:33:44 #63
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175523633
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb ooit een keer serieus gekeken naar een vlucht Eelde- Aberdeen. Kostte 200 of 300 euro. Vond dat veel te veel, als je weet dat je vanaf Schiphol of Eindhoven voor een paar tientjes in een andere mooie stad in Europa kan zitten.

Die vlucht is er dan ook voor Shell, niet voor mensen die een weekendje gaan zuipen.
pi_175523743
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb ooit een keer serieus gekeken naar een vlucht Eelde- Aberdeen. Kostte 200 of 300 euro. Vond dat veel te veel, als je weet dat je vanaf Schiphol of Eindhoven voor een paar tientjes in een andere mooie stad in Europa kan zitten.

Ben zelf wel fan van Eindhoven. Ook goed te bereizen (zelfs vanuit Groningen), behalve als je natuurlijk al om 6.00u vliegt. Maar geen lange wachtrijen en geen hele einden lopen door eindeloze gangen... Schiphol kan je het beste vermijden indien mogelijk.
Het zelfde met vluchten naar Oost-Azië. Vanaf Eelde meer dan 4.000 euro, terwijl je vanaf Schiphol toch echt ver onder de 1.000 euro kunt blijven, en daar vaak ook nog rechtstreekse vluchten hebt.
  woensdag 6 december 2017 @ 10:46:45 #65
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175523828
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:58 schreef Handleiding het volgende:

[..]

sneller dan
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:58 schreef Handleiding het volgende:

[..]

niet doen alsof Groningen de hele wereld bediend.
bedient.

Verder: Eelde :')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_175523831
Niemand die enige idee heeft waarom een Estlandse vliegmaatschappij die focus heeft op Groningen?
pi_175523943
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:33 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die vlucht is er dan ook voor Shell, niet voor mensen die een weekendje gaan zuipen.
Kortom: Eelde is niet aantrekkelijk voor 98% van de inwoners van de noordelijke provincies en zit er alleen voor die paar werknemers van multinationals. Waarom wordt hij dan toch genoemd als aantrekkelijk alternatief voor vakantievluchten vanaf Schiphol?
Somebody that I used to know
  woensdag 6 december 2017 @ 10:57:19 #68
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175523987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:46 schreef Yreal het volgende:
Niemand die enige idee heeft waarom een Estlandse vliegmaatschappij die focus heeft op Groningen?
Goedkoop.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_175524087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:57 schreef Bugno het volgende:

[..]

Goedkoop.
Ja en waarom ga je als estlandse maatschappij dan een vliegtuig stallen in groningen en ermee naar munchen en brussel vliegen? Ik snap het niet.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:18:32 #70
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175524335
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja en waarom ga je als estlandse maatschappij dan een vliegtuig stallen in groningen en ermee naar munchen en brussel vliegen? Ik snap het niet.
Omdat geld, waarom anders?
pi_175524488
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:18 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat geld, waarom anders?
Blijkbaar, maar je zou zeggen dat je als estlandse maatschappij vanaf estland nog wel wat zinnigere bestemmingen kan bedienen. Helsiniki? Londen? Parijs? Praag? Berlijn? Barcelona? Rome? Milaan?
  woensdag 6 december 2017 @ 11:26:57 #72
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175524498
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Blijkbaar, maar je zou zeggen dat je als estlandse maatschappij vanaf estland nog wel wat zinnigere bestemmingen kan bedienen. Helsiniki? Londen? Parijs? Praag? Berlijn? Barcelona?
Die routes zitten al vol concurrentie.
pi_175524764
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die routes zitten al vol concurrentie.
Oke, granted, er zit al best wat verzadiging op bepaalde stukken door airbaltic. Maar toch, Groningen? It doesn't make sense. Als zelfs ryanair er al geen brood in ziet, wat moet je er dan als Estland? Net even opgezocht, maar Tallin heeft dus nog geen verbinding met Budapest, Praag, Rome, Madrid, Bucharest, sofia, Belgrado, lissabon, Manchester, edinburgh, Geneve, Zurich en dan nog heel veel plekken slechts seasonal (barcelona, athene)... en zo is er vast nog wel wat te verzinnen.

Misschien allemaal niet de meest nuttige verbindingen, er zal ook echt wel over nagedacht zijn, maar Estland verbinden met een stad als Rome of een star alliance hub als Zurich zou toch zinniger moeten zijn dan groningers naar brussel toe vliegen?
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 14:25:15 #74
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175528390
Dat is goed nieuws voor het noorden
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_175528713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:46 schreef Yreal het volgende:
Niemand die enige idee heeft waarom een Estlandse vliegmaatschappij die focus heeft op Groningen?
Estse vrouwen/bruiden.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')