abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175506837
Als een nieuwsmedium een artikel plaatst over een moslimterrorist die ťťn iemand neersteekt, met daarbij een foto van de slachtoffers van de Bataclan, reageren jullie dan hetzelfde? "Moet kunnen, want ongeveer zelfde onderwerp."
pi_175506847
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar de meeste mensen die zo'n artikel onder ogen krijgen gaan daar wel klakkeloos van uit.
Daarom geef ik ook aan dat ik het zelf anders had gedaan.

Betwijfel alleen of er sprake is van kwade opzet. Weet wel zeker dat dat niet het geval is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:10:11 #53
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_175506868
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:07 schreef PJR het volgende:
Als een nieuwsmedium een artikel plaatst over een moslimterrorist die ťťn iemand neersteekt, met daarbij een foto van de slachtoffers van de Bataclan, reageren jullie dan hetzelfde? "Moet kunnen, want ongeveer zelfde onderwerp."
Als het geen fake news blijkt te zijn dan zou ik hetzelfde reageren ja.

Je snapt de insteek van dit topic wel hoop ik?

Nogmaals een foto maakt het bericht nog niet fake.
pi_175506869
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij vorige week hoogst verontwaardigd was toen Trump het filmpje van de mishandeling in Monnickendam retweette.
Ach die verontwaardiging viel wel mee, moet je toch weten, heb toch ook gereageerd in dat topic. Ik was meer bezig met wederom het hypocriet gedrag aan te tonen van enkele users door te vragen naar bronnen over een bepaalde bewering.

Maar Trump wordt dan ook niet betaald van o.a. mijn belastinggeld, en daarbij als Trump iets fout doet zijn er al genoeg mensen die meteen fake nieuws roepen, om in een ander topic over, in dit geval de NOS, te roepen dat het een "foutje" is. Daarbij is Trump geen media bedrijf welke neutraal nieuws dient te brengen.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:10:39 #55
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175506878
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:30 schreef MMaRsu het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen dan :'). Dat Putin geen smerige klootzak is en een stuk stront?

Hilarisch.

[..]

De enige hysterische vorm hier is jouw post en zinloos gebrabbel.
Zo. Iemand is boos over feiten :D
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175506880
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is een slordigheidje omdat de NOS geen agenda heeft om IsraŽl kapot te maken. Deze onbenulligheid is gepleegd door een andere nitwit van de redactie online die niet goed nadenkt over het beeld bij het stuk.

Wilders heeft daarentegen wel een agenda.
Bron dat de NOS geen agenda heeft?
pi_175506903
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ach die verontwaardiging viel wel mee, moet je toch weten, heb toch ook gereageerd in dat topic. Ik was meer bezig met wederom het hypocriet gedrag aan te tonen van enkele users door te vragen naar bronnen over een bepaalde bewering.

Maar Trump wordt dan ook niet betaald van o.a. mijn belastinggeld, en daarbij als Trump iets fout doet zijn er al genoeg mensen die meteen fake nieuws roepen, om in een ander topic over, in dit geval de NOS, te roepen dat het een "foutje" is. Daarbij is Trump geen media bedrijf welke neutraal nieuws dient te brengen.
Dit is dan ook gewoon een foutje.
pi_175506913
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar de meeste mensen die zo'n artikel onder ogen krijgen gaan daar wel klakkeloos van uit.
Klopt, dat is de beeldvorming, mensen zien de foto en zien de kop, en velen vormen daar al hun mening over. Hetzelfde met de tientallen berichten over "rellen bij Pegida demonstratie", in de laatste alinea lees je dan keer op keer dat het links extremisten waren die aan het rellen waren, maar het beeld is al gecreŽerd.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:12:49 #59
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_175506923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wat ik ook weer apart vind (niet echt) is dat er tientallen kinderen inmiddels zijn omgekomen door islamitisch terreur in Europa, maar je daar nooit beelden van ziet verschijnen in de grote media, maar kinderen die slachtoffer zijn in het MO of een vluchtelingenkindje dood op het strand worden prominent op voorpagina's afgedrukt.
Dit valt moeilijk te ontkennen.
pi_175506929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron dat de NOS geen agenda heeft?
De agenda van de NOS is om nieuws en achtergronden te brengen. Ik gok dat de organisatie een statuut heeft waarin is vastgelegd hoe dat doel wordt nagestreefd.

De NOS heeft niet als doel IsraŽl kapot te maken.
pi_175506960
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe weet jij 100% zeker dat dit een foutje is? Nu strooi ik gewoon met wat voorbeelden, dus geen beschuldigingen, waarom is het niet mogelijk dat de plaatser van deze foto een bepaald beeld wou creŽren? Misschien een moslim die zijn haat jegens IsraŽl op deze manier probeert te ventileren? Of iemand met een linksere gedachtegang wat IsraŽl ook als het kwaad ziet?

Waarom zijn het in het geval van de NOS (lees: geval van linkse berichtgeving) altijd foutjes, en in het geval van rechtsere berichtgeving propaganda of nepnieuws?

Jij doet een aanname welke nergens op gebaseerd is, terwijl er al genoeg voorbeelden zijn van gekleurd nieuws door de NOS, die ophef is niet iets van de laatste weken, dat is al jaren.
pi_175506965
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:33 schreef _--_ het volgende:
Lees het tekstje er maar onder pineut. Het gebeurt overogens vaker dat er archief fotos worden geplaatst.
Ja, dat klopt.

Maar hier is toch wel iets vreemds aan de hand. Deze foto komt gewoon uit de anp beeldbank, daar staat een duidelijke omschrijving bij dat dit van een Syrische aanval is.

Dan is het toch de vraag hoe het fout kan gaan. Hoe kan een redacteur nu een foto van een Syrische aanval, waar bij staat dat het een Syrische aanval is, plaatsen bij een bericht over een Israelische aanval? En dan toevallig is het ook nog een foto van een kind die uit het puin gedragen wordt. een beeld dat door merg en been gaat.

Dan is er geen sprake van zomaar "een archieffoto" plaatsen. Dan lijkt het alsof er echt bewust is gezocht naar een gruwelijk beeld dat per se aan deze aanval gekoppeld moest worden. En als deze gebeurtenis geen gruwelijk beeld oplevert, dan halen we dat beeld wel even bij een andere gebeurtenis vandaan.

Dus:

- een foto van een andere gebeurtenis
- een foto die ook nog heel erg op emotie werkt.

Dat zaakje stinkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:16:02 #63
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_175506973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:10 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Zo. Iemand is boos over feiten :D
What? Welke feiten :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_175506976
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel een heel onwaarschijnlijk en pijnlijk foutje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:16:39 #65
64831 2NutZ
pi_175506984
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:16 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

What? Welke feiten :').
Die in de OP worden genoemd? :') heb je het wel gelezen?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:18:02 #66
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_175507002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:12 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Dit valt moeilijk te ontkennen.
Kan me de foto van het meisje bij de aanslag in Apeldoorn nog goed voor de geest halen anders.

Maar ja jarvis is heel selectief wat betreft nieuws, als het geen allochtonen betreft is het geen nieuws volgens onze alt-rechtse jarvis
pi_175507008
Er wordt ook nergens geclaimed dat die foto van de Israelische aanval is.

Beetje zinloos topic dus wel dit.
Op zaterdag 16 december 2017 00:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
En jij hebt het over verstandelijke vermogens van anderen? Je kan niet eens normaal discussiŽren.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 13:19:29 #68
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_175507021
Nou een foto van een weggedragen zwaargewond kind van een willekeurige aanval in SyriŽ en daar een bepaald nieuwsbericht bij zetten is op zijn allerminst extreem slordig. Doe dan een echte stock foto en niet een oude foto van een andere aanval die ook nog eens niet door dezelfde partij is uitgevoerd. Gewoon nee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_175507029
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Er wordt ook nergens geclaimed dat die foto van de Israelische aanval is.

Beetje zinloos topic dus wel dit.
Nee hartstikke zinvol want dit topic kan nu de komende zoveel jaar gebruikt worden door JARVIS als 'bewijs'.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:21:22 #70
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_175507055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:16 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Die in de OP worden genoemd? :') heb je het wel gelezen?
Het feit dat er een verkeerde foto bij stond?

Of welke feiten doel jij op dan?
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:22:23 #71
64831 2NutZ
pi_175507071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:21 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Het feit dat er een verkeerde foto bij stond?

Of welke feiten doel jij op dan?
Manmanman :') :N er zijn geen feiten, er is geen OP met stellingen en er word hier niks geroeptoetert. Op naar het volgende topic en daar roeptoeteren!!
pi_175507078
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De agenda van de NOS is om nieuws en achtergronden te brengen. Ik gok dat de organisatie een statuut heeft waarin is vastgelegd hoe dat doel wordt nagestreefd.

De NOS heeft niet als doel IsraŽl kapot te maken.
Ik ben fan van een bepaalde voetbalclub, jaren geleden heeft mijn voetbalclub een verbod opgelegd aan een bepaalde groep journalisten, die allemaal seizoenskaarten hadden bij onze aartsrivaal omdat ze alleen maar negatieve verhalen konden schrijven over mijn club. Verhalen die vaak nergens op gebaseerd waren, iets waar een andere Zuid-Limburgse club ook last van had. Die journalisten schreven gewoon een artikel met op de achtergrond hun eigen voetbalhart, en waren dus niet neutraal in hun berichtgeving maar partijdig. Waarom zou dit dan niet kunnen opgaan voor journalisten in andere sectoren?

In een eerdere reactie hier heb ik gepost hoeveel journalisten uit Amsterdam komen, is het dan zo raar om te denken dat vele van die journalisten een eigen visie, mening en wereldbeeld hebben en dat geregeld laten doorschemeren in hun artikelen? Dat is gewoon menselijk gedrag. Stel, jij hebt een links ideaal, ben journalist en hebt een hekel aan Wilders of de PVV, nu komt er een bericht welke Wilders of de PVV in de kaart speelt, ben je dan neutraal en rechtuit, of geef je er je eigen draai aan om het artikel maar te nuanceren? Het is naÔef om te denken dat alle journalisten neutraal zijn, iedereen ter wereld heeft bepaalde voorkeuren welke hun "keuzes" beÔnvloeden, zo ook journalisten.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:23:17 #73
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_175507092
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:22 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Manmanman :') :N er zijn geen feiten, er is geen OP met stellingen en er word hier niks geroeptoetert. Op naar het volgende topic en daar roeptoeteren!!
Jij hebt het over feiten in de OP. Het enige feit in de OP is dat de foto niet klopt bij het nieuwsbericht.

Op welk fucking feit doel jij dan?
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:24:37 #74
64831 2NutZ
pi_175507108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:23 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Jij hebt het over feiten in de OP. Het enige feit in de OP is dat de foto niet klopt bij het nieuwsbericht.

Op welk fucking feit doel jij dan?
Dat er een misleidende foto bij een bericht geplaatst word wat niet netjes is, dat staat ook in de OP. Er staat ook bij dat NOS dit soort trucjes vaker toepast, wat ook een feit is.

We kunnen het daar allemaal over eens zijn, dat dit niet netjes is en het anders had gemoeten.
Zo niet dan RIP aan je nabestaanden.
pi_175507162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kan me de foto van het meisje bij de aanslag in Apeldoorn nog goed voor de geest halen anders.

Maar ja jarvis is heel selectief wat betreft nieuws, als het geen allochtonen betreft is het geen nieuws volgens onze alt-rechtse jarvis
Dan ben je erg selectief in het volgen van mijn topics, aangezien ik de laatste tijd wel wat meer topics open dan alleen over allochtonen.

Waar was jij in het topic over de slavernij in LibiŽ, ook geopend door mij waar ik het toch opnam voor de vluchtingen in de kampen in LibiŽ welke gebukt gingen onder de slavernij? Het is moeilijk het beeld "alt-rechts" van mij af te schudden als jij, en vele van je medestanders hier, erg selectief mijn topics uitkiezen om commentaar te kunnen leveren. De keren dat ik het opneem voor een moslim, Marokkaan of vluchtelingen wordt ik nooit gequote door mensen zoals jou, om in een ander topic weer te lezen dat ik alt-rechts ben, dat is pas selectief.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')