abonnement Unibet Coolblue
pi_175505697
Hoi allemaal,

Even een korte "hoe moet ik hiermee dealen"-vraag. Het zit namelijk zo, mijn psychiater heeft een fout gemaakt, waardoor ik een halve week tot een week zonder medicijnen zit (maagbeschermer, prozac, haldol, abilify en akineton). Zonder die medicijnen heb ik extreme stemmingsschommelingen (denk van manisch tot suïcidaal en weer terug) en psychotische klachten (wanen, hallucinaties, stemmen). Dus dat wordt zwaar.

Op dit moment loop ik ook een zware stage (voor mij zwaar iig). Dus dan wordt dit ingewikkeld. Ik heb wel een soort crisisplan, maar dat is hier niet op ingericht natuurlijk. Willen jullie met me mee denken hoe ik meer rust in mijn hoofd kan creëren?

De volgende dingen heb ik al bedacht:
- Meer bij vriendje slapen of hij bij mij (voor de angsten en veiligheid)
- Goede dagindeling maken en gewoon van uur naar uur leven, structuur
- Douchegordijn open ipv dicht (want daar zie ik mannen achter)
- Mes onder mijn kussen tegen de angst wanneer ik alleen ben (hielp voor de medicatie altijd)
- ....?

Als het te is, kortere dagen of ziek melden. Alleen liever niet.
Ik zit nu echt te hyperventileren achter mijn PC

bedankt voor het meedenken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:59:01 #2
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_175505829
Dit melden bij je psychiater met de vraag of je of intern mag gaan of dat hij je dagelijks belt voor een update, zeker omdat het volgens jou zijn fout is.

Je spiegel van akineton en abilify laten schommelen op deze manier is echt griezelig.

Als ik je eerdere topics herinner over je stage is het trouwens geen strak plan om stage te lopen die week. En misschien de week erop ook niet in verband met het opnieuw opbouwen van de spiegels.
pi_175505859
Weten ze op stage dat je medicijnen slikt? Zo ja, dan kan je het probleem voorleggen en misschien vrij nemen?
pi_175505866
Zorgen dat je niet alleen bent.
pi_175505978
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:59 schreef Jinkx het volgende:
Dit melden bij je psychiater met de vraag of je of intern mag gaan of dat hij je dagelijks belt voor een update, zeker omdat het volgens jou zijn fout is.

Je spiegel van akineton en abilify laten schommelen op deze manier is echt griezelig.

Als ik je eerdere topics herinner over je stage is het trouwens geen strak plan om stage te lopen die week. En misschien de week erop ook niet in verband met het opnieuw opbouwen van de spiegels.
Ja... zoiets inderdaad... En stage zonder medicijnen is gewoon niet slim. Ik heb het nodig. Hopelijk wordt het vandaag nog geregeld. Ik was er op tijd bij, alleen nu zij zo moeilijk doen niet...

Zeker omdat ik net een ophoging heb gehad. Dit schommelt enorm zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:00 schreef 44rdbei het volgende:
Weten ze op stage dat je medicijnen slikt? Zo ja, dan kan je het probleem voorleggen en misschien vrij nemen?
Ze weet ervan en waarom. Dus ik ga het bespreken met haar. Het verschil met en zonder is enorm

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:01 schreef LurkJeRot het volgende:
Zorgen dat je niet alleen bent.
Dat is inderdaad wel handig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175506002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal,

Even een korte "hoe moet ik hiermee dealen"-vraag. Het zit namelijk zo, mijn psychiater heeft een fout gemaakt, waardoor ik een halve week tot een week zonder medicijnen zit (maagbeschermer, prozac, haldol, abilify en akineton). Zonder die medicijnen heb ik extreme stemmingsschommelingen (denk van manisch tot suïcidaal en weer terug) en psychotische klachten (wanen, hallucinaties, stemmen). Dus dat wordt zwaar.

Op dit moment loop ik ook een zware stage (voor mij zwaar iig). Dus dan wordt dit ingewikkeld. Ik heb wel een soort crisisplan, maar dat is hier niet op ingericht natuurlijk. Willen jullie met me mee denken hoe ik meer rust in mijn hoofd kan creëren?

De volgende dingen heb ik al bedacht:
- Meer bij vriendje slapen of hij bij mij (voor de angsten en veiligheid)
- Goede dagindeling maken en gewoon van uur naar uur leven, structuur
- Douchegordijn open ipv dicht (want daar zie ik mannen achter)
- Mes onder mijn kussen tegen de angst wanneer ik alleen ben (hielp voor de medicatie altijd)
- ....?

Als het te is, kortere dagen of ziek melden. Alleen liever niet.
Ik zit nu echt te hyperventileren achter mijn PC

bedankt voor het meedenken
Waarom moet jij dit zelf zien op te lossen? Is de psych de enige in de praktijk en is er geen enkele vervanging voor?

Wat zeggen je huisarts en andere begeleiders hiervan?
  dinsdag 5 december 2017 @ 12:13:51 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175506043
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom moet jij dit zelf zien op te lossen? Is de psych de enige in de praktijk en is er geen enkele vervanging voor?

Wat zeggen je huisarts en andere begeleiders hiervan?
Dit. Gewoon niet accepteren dat je een week zonder medicijnen zit.
And so is the past
pi_175506050
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom moet jij dit zelf zien op te lossen? Is de psych de enige in de praktijk en is er geen enkele vervanging voor?

Wat zeggen je huisarts en andere begeleiders hiervan?
Ik weet niet hoe het zit met de psychiaters. Ik ben in behandeling bij het eetstoornisteam, maar mijn psychiater (en dus ook hoofdbehandelaar) is van het traumateam. Mijn psycholoog en PMT'er heb ik nog niet gesproken. Maar die zullen wel niet blij zijn, want ik heb een evenwicht en dat is wel wankel. In de zin dat ik onder de juiste omstandigheden (waaronder medicijnen) goed functioneer.

Mijn huisarts heb ik nog maar een paar keer gezien oid, dus geen flauw idee.

En het oplossen is vooral dealen met en mailen met alle betrokkene, dus het valt wel mee. Ik moet iedereen gewoon even een schop onder de kont geven
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 5 december 2017 @ 12:16:29 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175506090
Overigens weet ik niet of het in jouw toestand handig is een voorraad pillen in huis te hebben maar juist hiervoor bestel ik structureel een week eerder mijn medicijnen.
And so is the past
pi_175506107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het zit met de psychiaters. Ik ben in behandeling bij het eetstoornisteam, maar mijn psychiater (en dus ook hoofdbehandelaar) is van het traumateam. Mijn psycholoog en PMT'er heb ik nog niet gesproken. Maar die zullen wel niet blij zijn, want ik heb een evenwicht en dat is wel wankel. In de zin dat ik onder de juiste omstandigheden (waaronder medicijnen) goed functioneer.

Mijn huisarts heb ik nog maar een paar keer gezien oid, dus geen flauw idee.

En het oplossen is vooral dealen met en mailen met alle betrokkene, dus het valt wel mee. Ik moet iedereen gewoon even een schop onder de kont geven
Doe dat dan maar, want het is ronduit debiel dat 1 beslissingsbevoegde pipo een foutje kan maken dat een week zou moeten duren om recht te trekken. En dat om een fucking meningsverschil over gewoon vastgelegde protocollen 8)7
Trek ook vooral bij huisarts, psycholoog en PMTer aan de bel, zodat het duidelijk is hoe kut dit kennelijk geregeld is. Indien je er de kracht voor hebt zou een klacht indienen ook een mooi signaal af kunnen geven dat dit niet ok is. Maar goed, dat zijn energiesluipende trajecten en jij hebt met je drukke stage ook wel genoeg op je bordje momenteel.
pi_175506112
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Overigens weet ik niet of het in jouw toestand handig is een voorraad pillen in huis te hebben maar juist hiervoor bestel ik structureel een week eerder mijn medicijnen.
Doe ik ook :) een week van te voren. Ik was er wel op tijd bij. Alleen over de telefoon werd prima gezegd en toen ik het vandaag wilde halen wat het niet prima meer...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175506196
Ik heb hier zelf echt totaal geen ervaring mee,
maar ik vind het wel ronduit vreemd dat wanneer je psychiater een fout maakt jij vervolgens een week aan het vechten bent om goed te functioneren.

Laat hem die fout maar rechtzetten, hoeft niet jouw probleem te worden lijkt me zo.

Mocht het hem niet lukken dan lijkt het me in jouw geval het beste om constant iemand om je heen te hebben die je vertrouwd en waar je je veilig bij voelt.
Ik zou het mes onder je kussen in ieder geval niet combineren met het blijven slapen bij je vriendje :P
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_175506275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Doe dat dan maar, want het is ronduit debiel dat 1 beslissingsbevoegde pipo een foutje kan maken dat een week zou moeten duren om recht te trekken. En dat om een fucking meningsverschil over gewoon vastgelegde protocollen 8)7
Trek ook vooral bij huisarts, psycholoog en PMTer aan de bel, zodat het duidelijk is hoe kut dit kennelijk geregeld is. Indien je er de kracht voor hebt zou een klacht indienen ook een mooi signaal af kunnen geven dat dit niet ok is. Maar goed, dat zijn energiesluipende trajecten en jij hebt met je drukke stage ook wel genoeg op je bordje momenteel.
Dat is wel een goede. Ik ga er achterheen... Sowieso licht ik hen in, zij kunnen ook nog aan zijn hoofd zeuren. En bij de volgende afspraak maak ik hem duidelijk hoe ik hierover denk, want ik ben (met de krachtterm) verdorie wel boos om.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:23 schreef Wootism het volgende:
Ik heb hier zelf echt totaal geen ervaring mee,
maar ik vind het wel ronduit vreemd dat wanneer je psychiater een fout maakt jij vervolgens een week aan het vechten bent om goed te functioneren.

Laat hem die fout maar rechtzetten, hoeft niet jouw probleem te worden lijkt me zo.

Mocht het hem niet lukken dan lijkt het me in jouw geval het beste om constant iemand om je heen te hebben die je vertrouwd en waar je je veilig bij voelt.
Ik zou het mes onder je kussen in ieder geval niet combineren met het blijven slapen bij je vriendje :P
Nee, er ligt geen mes onder mijn kussen als vriendjelief er is. Hem houd ik graag heel. En inderdaad, gezelschap is dan heel verstandig. Ik mail nog een paar mensen (psycholoog, PMT'er) en dan laat ik het ook even los. Als ik om vier uur nog niks van de fax heb gehoord, bel ik er achteraan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175506376
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is wel een goede. Ik ga er achterheen... Sowieso licht ik hen in, zij kunnen ook nog aan zijn hoofd zeuren. En bij de volgende afspraak maak ik hem duidelijk hoe ik hierover denk, want ik ben (met de krachtterm) verdorie wel boos om.
Laat iedereen maar weten wat zo een situatie voor effect op jou heeft en dat jij in deze afhankelijkheidssituatie gewoon niet serieus genomen voelt, terwijl jij wel alles er aan doet om dit soort shit te voorkomen. Misschien moet er eerst meer stront aan deze knikker komen voordat men weer eens verder kijkt dan hun eigen bureau lang is en nog eens samen in gesprek kan gaan over in hoeverre dit soort shizzle nou echt goed geregeld is :')

Sterkte meis, je bent een taaie :*
pi_175506416
Wat naar COTS!
Zo te lezen heb je de balletjes keurig teruggegooid waar ze horen te liggen: bij de professionals die de fouten hebben gemaakt. Dit kan en mag niet van één hulpverlener afhangen, anderen kunnen vast ook beoordelen dat jij een (wankel) evenwicht hebt met medicijnen. En zij moeten zorgen dat het in orde komt met je recepten.

Want -eerlijk gezegd- denk ik dat geen enkel ander crisisplan jou op dit moment kan helpen je hoofd boven water te houden zonder medicatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 december 2017 @ 12:56:56 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175506676
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Doe ik ook :) een week van te voren. Ik was er wel op tijd bij. Alleen over de telefoon werd prima gezegd en toen ik het vandaag wilde halen wat het niet prima meer...
Ik begrijp het niet. Hoe kan het nou dat je nu een week moet wachten tot je weer medicijnen hebt? Waar wacht je dan op? Heeft de psychiater zijn krabbel niet gezet? Hoe?
The love you take is equal to the love you make.
pi_175506699
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Laat iedereen maar weten wat zo een situatie voor effect op jou heeft en dat jij in deze afhankelijkheidssituatie gewoon niet serieus genomen voelt, terwijl jij wel alles er aan doet om dit soort shit te voorkomen. Misschien moet er eerst meer stront aan deze knikker komen voordat men weer eens verder kijkt dan hun eigen bureau lang is en nog eens samen in gesprek kan gaan over in hoeverre dit soort shizzle nou echt goed geregeld is :')

Sterkte meis, je bent een taaie :*
Ik heb nu overal pittige mails naar toe gestuurd. Ik wacht even af wat er nu gebeurt. Als ik om 16:00 nog niks gehoord heb, ga ik even een rondje assertief bellen. En inderdaad... mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen.

Dank je wel :* Ik doe mijn best en het komt vast wel goed. Linksom of rechtsom.
Mocht ik echt zonder komen te zitten, neem ik die dagen vrij. Even mezelf in bescherming nemen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat naar COTS!
Zo te lezen heb je de balletjes keurig teruggegooid waar ze horen te liggen: bij de professionals die de fouten hebben gemaakt. Dit kan en mag niet van één hulpverlener afhangen, anderen kunnen vast ook beoordelen dat jij een (wankel) evenwicht hebt met medicijnen. En zij moeten zorgen dat het in orde komt met je recepten.

Want -eerlijk gezegd- denk ik dat geen enkel ander crisisplan jou op dit moment kan helpen je hoofd boven water te houden zonder medicatie.
Inderdaad... Ik heb alles en iedereen ingelicht. Dus het komt vast wel goed, hoop ik...
En inderdaad, medicatie is echt wel een hoofd oorzaak van dat het goed gaat (hoe afhankelijk het ook klinkt). Zonder medicijnen ben ik gewoon "ziek" en zo behandel ik dat.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175506747
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet. Hoe kan het nou dat je nu een week moet wachten tot je weer medicijnen hebt? Waar wacht je dan op? Heeft de psychiater zijn krabbel niet gezet? Hoe?
Vandaag een krabbel en ik kan het bellen en donderdag halen. Alleen dan ben ik op stage (maar ik heb besloten ervoor weg te gaan), zonder stage te missen zou het pas dinsdag kunnen. Dus een week later. Ik ben een keer zo snel door mijn medicijnen gegaan als voorheen. Ik belde vorige week voor vandaag (woensdag gebeld dat ik het vandaag zou ophalen, geen probleem toen. Alleen nu het bijna op is en ik het haal we). Dus dat wordt een dinsdag later. Alleen ik heb nu mijn laatste pillen nog.

Alleen met stage missen zal ik het wel redden met wat ik nog heb. Alleen moeten mensen wel even doorwerken nu
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:05:48 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175506817
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Vandaag een krabbel en ik kan het bellen en donderdag halen. Alleen dan ben ik op stage (maar ik heb besloten ervoor weg te gaan), zonder stage te missen zou het pas dinsdag kunnen. Dus een week later. Ik ben een keer zo snel door mijn medicijnen gegaan als voorheen. Ik belde vorige week voor vandaag (woensdag gebeld dat ik het vandaag zou ophalen, geen probleem toen. Alleen nu het bijna op is en ik het haal we). Dus dat wordt een dinsdag later. Alleen ik heb nu mijn laatste pillen nog.

Alleen met stage missen zal ik het wel redden met wat ik nog heb. Alleen moeten mensen wel even doorwerken nu
Aha, nu is het verhaal al anders.

Ik vind het een beetje raar, hoor. Je opent een topic omdat je er al serieus van uitgaat dat je een week zonder medicijnen moet doorkomen, maar dat is dus onzin.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175506856
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Aha, nu is het verhaal al anders.

Ik vind het een beetje raar, hoor. Je opent een topic omdat je er al serieus van uitgaat dat je een week zonder medicijnen moet doorkomen, maar dat is dus onzin.
Ja, omdat er ontzettend moeilijk wordt gedaan over dat de recepten niet kloppen. En dat is nog steeds niet geregeld. En al denkende over dit probleem kom ik tot oplossingen. Eerder was het in mijn hoofd "oh... ik kan alleen dinsdag", dus een week zonder. Alleen nu de paniek wegzakt zie ik oplossingen. Al weet ik nog niet of ik bij stage weg mag.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:11:27 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175506900
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, omdat er ontzettend moeilijk wordt gedaan over dat de recepten niet kloppen. En dat is nog steeds niet geregeld. En al denkende over dit probleem kom ik tot oplossingen. Eerder was het in mijn hoofd "oh... ik kan alleen dinsdag", dus een week zonder. Alleen nu de paniek wegzakt zie ik oplossingen. Al weet ik nog niet of ik bij stage weg mag.
De oplossing is niet ‘hoe ga ik een week doorkomen zonder medicatie’ maar ‘hoe zorg ik z.s.m. dat is alsnog mijn medicatie krijg’. Een week zonder medicatie is helemaal geen stage, dus die afweging is ook snel gemaakt t.a.v. weggaan van stage om je medicatie te halen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175506916
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De oplossing is niet ‘hoe ga ik een week doorkomen zonder medicatie’ maar ‘hoe zorg ik z.s.m. dat is alsnog mijn medicatie krijg’. Een week zonder medicatie is helemaal geen stage, dus die afweging is ook snel gemaakt t.a.v. weggaan van stage om je medicatie te halen.
Klopt. Sorry dat ik het verkeerd opgeschreven heb
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175507113
Week zonder medicijnen is levensgevaarlijk als je wanen en hallucinaties hebt. Als ik ook maar 1 dag zonder anti-psychotica zit draai ik helemaal door. Twee dagen en ik spring het raam uit.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:39:09 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175507332
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt. Sorry dat ik het verkeerd opgeschreven heb
Je kunt niet zonder je medicatie. Op het moment dat je dreigt zonder te komen zitten, is er maar één prioriteit: zorgen dat het op tijd in orde komt. Daar moet dan maar even alles voor wijken, dat zou niemand jou kwalijk moeten nemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175507815
Voor medische zaken hoef je geen vrij te vragen. Daar heb je recht op. Zolang je maar goed communiceert wanneer je weg bent. Daar moet je stage rekening mee houden. Geldt ook als je een betaalde baan hebt. Wat buiten werktijd kan is fijn. Maar als dat niet kan (En dat geldt hier) ga je onder werktijd en neem je bijzonder verlof.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')