abonnement Unibet Coolblue
pi_175504174
Hoe komt het dat frauduleuze Nederlandse afvalverwerkers al decennialang vrijwel ongestoord hun gang kunnen gaan? Journalist/filmmaker Wilfried Koomen (De Gifcirkel) trekt op onderzoek uit en komt tot schokkende ontdekkingen.

Zie hier de uitzending terug van gisteravond:
https://www.npo.nl/2doc-beerput-nederland/04-12-2017/KN_1694685
pi_175504372
conclusie: afval scheiden is zinloos.
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:33:52 #3
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175504397
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:32 schreef 44rdbei het volgende:
conclusie: afval scheiden is zinloos.
gooi je vaak je met chemicaliën besmette water in de afvalbak nadat je naar olie geboord hebt in angola?
pi_175504447
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:33 schreef zeer het volgende:

[..]

gooi je vaak je met chemicaliën besmette water in de afvalbak nadat je naar olie geboord hebt in angola?
Ging het voor de verandering een keer niet over afval scheiden? Ik zal eens kijken dan.
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:37:11 #5
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175504463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:36 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ging het voor de verandering een keer niet over afval scheiden? Ik zal eens kijken dan.
had niet verwacht dat je vooringenomen aan het blaten was
pi_175504567
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:37 schreef zeer het volgende:

[..]

had niet verwacht dat je vooringenomen aan het blaten was
sorry hoor, heb ook welleens een slechte dag.
pi_175504631
Ontluisterende docu. Ik wist al dat stookolie gore troep was maar dit had ik niet durven vermoeden. Nederland blijkt een van de belangrijkste producenten van stookolie en dat is een dik, stroperig restproduct dat verdund hoort te worden met bijv benzine maar wegens gebrek aan regelgeving wordt het "verdund" met chemisch afval dat ze van over de hele wereld naar Nederland komen brengen. Want goedkoper en een makkelijke manier om van je chemische afval af te komen. De overheid weet ervan en staat het toe.

Dus dan worden er wel allerlei "vervuilende" auto's uit de binnenstad van bijv Rotterdam geweerd wegens "de volksgezondheid" maar vlakbij worden enorme schepen volgetankt met zwaar vervuilde, giftige en vervuilende teringzooi en dat komen bijv de enorme cruiseschepen wel lekker in de binnenhaven van de stad (en de rest van de wereld) uitstoten. En de overheid vindt het prima want ja, geld stinkt niet he.

Het zoveelste voorbeeld van een overheid die de burger in de bek schijt en de wereld willens en wetens vervuilt vanwege de centjes van grote bedrijven.
pi_175504785
fascinerend zeg!!!
wat een kwakzalverij...

moet je btw niet op je werk zijn?
pi_175505861
Hoop dat deze docu genoeg voer is voor een goede kamer debat!

Ik vrees dan wel helaas dat als er mogelijk verbod-regels komen, dat de aangesproken bedrijven gaan verhuizen naar Duitsland of België. Dit moet dus wel Europees aangepakt worden!
pi_175874205
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:45 schreef Farenji het volgende:
Ontluisterende docu. Ik wist al dat stookolie gore troep was maar dit had ik niet durven vermoeden. Nederland blijkt een van de belangrijkste producenten van stookolie en dat is een dik, stroperig restproduct dat verdund hoort te worden met bijv benzine maar wegens gebrek aan regelgeving wordt het "verdund" met chemisch afval dat ze van over de hele wereld naar Nederland komen brengen. Want goedkoper en een makkelijke manier om van je chemische afval af te komen. De overheid weet ervan en staat het toe.

Dus dan worden er wel allerlei "vervuilende" auto's uit de binnenstad van bijv Rotterdam geweerd wegens "de volksgezondheid" maar vlakbij worden enorme schepen volgetankt met zwaar vervuilde, giftige en vervuilende teringzooi en dat komen bijv de enorme cruiseschepen wel lekker in de binnenhaven van de stad (en de rest van de wereld) uitstoten. En de overheid vindt het prima want ja, geld stinkt niet he.

Het zoveelste voorbeeld van een overheid die de burger in de bek schijt en de wereld willens en wetens vervuilt vanwege de centjes van grote bedrijven.
Ontluisterend is wel het goede woord ja. Heb hem zojuist teruggekeken (na een aantal tips op Twitter dat je deze docu niet mag missen).

Ik krijg ook spontaan veel meer sympathie voor Greenpeace enzo.
Somebody that I used to know
pi_176200380
Òok gezien. Heeft nog geleid tot kamervragen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')