abonnement Unibet Coolblue
pi_175504002
quote:
Einde van aanvullende zorgverzekering dreigt: verzekeraars verdienen er niet genoeg meer aan

De aanvullende ziektekostenverzekeringen voor bijvoorbeeld de tandarts of de fysiotherapeut dreigen zo verlieslatend te worden dat ze op termijn verdwijnen. Daarvoor waarschuwt De Nederlandsche Bank (DNB), die toezicht houdt op de zorgverzekeraars, in een vandaag verschenen rapport.

Nederlanders stellen zich volgens DNB steeds rationeler op: zij verzekeren zich alleen nog voor zorg waarvan zij zeker weten dat zij die gaan gebruiken. Denken zij een jaar zonder alternatieve geneeswijzen of nieuwe bril te kunnen, dan zeggen zij de aanvullende verzekering die deze zorg dekt weer op. 'Hierdoor krijgt de aanvullende verzekering steeds meer het karakter van een 'abonnement' waarin de premie overeenkomt met de gemaakte zorgkosten. Het verzekeringsprincipe komt daardoor onder de druk te staan', schrijft de bank.

Anders dan bij de basisverzekering heeft de politiek niets te zeggen over de aanvullende verzekeringen; het zijn puur commerciële producten waarvan de zorgverzekeraars zelf bepalen welke zorg ze ermee dekken, welke premie ze ervoor rekenen en wie zo'n verzekering mag afsluiten. Vooral de tandarts (45 procent van de premiegelden), fysiotherapeut (30 procent) en hulpmiddelen (10 procent) worden uit de extra zorgverzekeringen betaald.

DNB spoort de zorgverzekeraars aan nieuwe manieren te vinden om tegemoet te komen aan de wensen van de klant en er tegelijkertijd geld aan te blijven verdienen

Een aanvullende verzekering is populair: 84 procent van de polishouders heeft er een afgesloten, een percentage dat sinds 2015 stabiel is. In 2006, bij aanvang van het huidige zorgstelsel, had nog 93 procent van de bevolking zich extra verzekerd. Vorig jaar boekten de verzekeraars 26 miljoen euro winst op de aanvullende verzekeringen op een omzet van 4,3 miljard euro, een schamele 0,6 procent.

DNB spoort de zorgverzekeraars aan nieuwe manieren te vinden om tegemoet te komen aan de wensen van de klant en er tegelijkertijd geld aan te blijven verdienen. Zo oppert de toezichthouder de mogelijkheid van een meerjarenpolis, waarbij een klant korting krijgt als hij een gezondheidsprogramma volgt. De aanvullende verzekering is namelijk wel degelijk belangrijk voor het zorgstelsel. Als die verdwijnt 'komt de toegankelijkheid van bepaalde zorg in het gedrang. Daardoor kan druk ontstaan op beleidsmakers om deze zorg vervolgens op te nemen in de basisverzekering.' En daarmee komt de betaalbaarheid van de zorg weer in het gedrang, aldus DNB.

Kritischer
Mensen zeggen vaker op, vergelijken meer en letten beter op welke zaken worden gedekt

Woordvoerder Zorgverzekeraars Nederland (ZN)
Brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) ziet ook dat klanten steeds kritischer worden op hun aanvullende verzekering. 'Mensen zeggen vaker op, vergelijken meer en letten beter op welke zaken worden gedekt,' zegt de ZN-woordvoerder in een reactie. 'Wanneer een verzekeringsproduct structureel verlieslatend wordt, moet er iets gebeuren.' Beëindiging is dan een van de mogelijkheden. Andere zijn bijvoorbeeld medische selectie of verkleining van de dekking.

Dat laatste gebeurt nu al, zegt Peter Ruys, directeur van vergelijkingssite Zorgkiezer.nl. 'De dekkingstrend van de aanvullende pakketten is naar beneden en die zet zich dit jaar sterk door. Een flink aantal verzekeraars zet bijvoorbeeld het mes in het aantal fysiotherapiebehandelingen dat wordt vergoed.' De mensen die de therapie het hardst nodig hebben, ondervinden hier de meeste hinder van, zegt Ruys. 'De solidariteit tussen gezond en niet-gezond neemt af.'

Maar gezondheidseconoom Erik Schut van de Erasmus Universiteit in Rotterdam ziet nog geen verontrustende ontwikkelingen. Hij mist 'een duidelijke cijfermatige onderbouwing' van de analyse van DNB. 'Het percentage mensen met een aanvullende verzekering is al een paar jaar stabiel en dat zie ik niet zo snel veranderen.' Ook het verlies van de verzekeraars ziet hij niet terug in de cijfers: 'De winst op de extra pakketten fluctueert van jaar tot jaar. Is die een jaar laag, dan gaat het jaar erop de premie omhoog.'

Bron: De Volkskrant
Wat een goed doordacht zorgstelsel hebben wij toch. :')

Zo dreigen de diverse polissen waarbij mensen 'niet betalen voor wat je toch niet gebruikt' aan hun succes ten onder te gaan.

Sowieso een debiel concept, want verzekeringen is juist bij uitstek een solidaire voorziening om (onvoorziene) kosten te dekken die je alleen niet kunt dragen maar door een zo groot mogelijke gezamenlijke inleg desondanks toch te dragen zijn door een verzekeringsmaatschappij.

Als deze ontwikkeling zich daadwerkelijk doorzet dan hebben we over een jaar of 10 daadwerkelijk grotendeels onbetaalbare zorg en zijn we eindelijk bij de Amerikaanse toestanden die rechts Nederland (schijnbaar) zo graag wenst.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175504068
Gewoon de basisverzekering flinkt uitbreiden dus. Dat is de enige manier om de zorg betaalbaar te houden. Maar ja, dat is politiek onverkoopbaar natuurlijk.
For great justice!
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:29:23 #3
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175504328
Ik heb toch al nooit begrepen waarom tandheelkundige zorg niet in de basisverzekering zit.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:36:16 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175504444
Wat een gelul is dit. Verzekeraars maken er winst op en het aantal mensen met een aanvullende verzekering is stabiel.
pi_175504502
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik heb toch al nooit begrepen waarom tandheelkundige zorg niet in de basisverzekering zit.
Zit er deels wel in. Kaakchirurgie bijvoorbeeld wel, kunstgebitten ook. 95 van de 100 behandelingen vallen er echter wel buiten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175504526
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:36 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een gelul is dit. Verzekeraars maken er winst op en het aantal mensen met een aanvullende verzekering is stabiel.
Alle zorg wordt duurder, als je dus dezelfde hoeveelheid mensen houdt met een aanvullende verzekering voor eenzelfde premie loop je snel het risico dat je over een jaar of tien met een hele grote verliespost zit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175504647
Maar wat betekent dit op een langere termijn? Dat je het allemaal zelf mag betalen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175504682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:46 schreef HSG het volgende:
Maar wat betekent dit op een langere termijn? Dat je het allemaal zelf mag betalen?
Dat er steeds meer zorg naar de basisverzekering overgeheveld zal gaan worden, waardoor de zorg voor veel mensen weer duurder zal worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175504783
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat er steeds meer zorg naar de basisverzekering overgeheveld zal gaan worden, waardoor de zorg voor veel mensen weer duurder zal worden.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat steeds meer zorg terug naar de basisverzekering gehaald zal worden.

Sowieso zal de overheid dit beargumenteren als onbetaalbaar (wat discutabel is, maar dat terzijde).

Maar er zijn juist studies en aanbevelingen om het basispakket verder te verkleinen.

Ik denk dat het op de lange termijn er op neerkomt dat steeds meer zorg voor eigen rekening zal zijn.

Dat dat ook onbetaalbaar is en zal leiden tot onwenselijke situaties zal de overheid in eerste instantie negeren is mijn verwachting.

Ik denk dat er pas verandering optreed als eventuele wantoestanden niet meer te negeren zullen zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2017 @ 10:57:04 #10
230491 Zith
pls tip
pi_175504804
Die aanvullende pakketen zijn dan ook erg matig. Max 250 eur vergoeding voor tand pakket betaal je 120 EUR voor per jaar. Die 250 EUR hoest ik liever zelf op
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:59:28 #11
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_175504839
Dat had je natuurlijk nooit kunnen bedenken dat die aanvullende verzekeringen zo gebruikt zouden worden.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_175504886
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:57 schreef Zith het volgende:
Die aanvullende pakketen zijn dan ook erg matig. Max 250 eur vergoeding voor tand pakket betaal je 120 EUR voor per jaar. Die 250 EUR hoest ik liever zelf op
Klopt, maar bij een vergoeding van ¤ 1.250,- betaal je dan bijvoorbeeld ¤ 650,- aan premie. Dan wordt het wel interessanter om een duurder pakket te nemen.

En dat is ook gewoon het risico; mensen nemen alleen aanvullende pakketten als ze op zeker die zorg nodig hebben, waardoor het risico niet meer gespreid is en het voor verzekeraars een gegarandeerde verliesgevende praktijk wordt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175504950
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:57 schreef Zith het volgende:
Die aanvullende pakketen zijn dan ook erg matig. Max 250 eur vergoeding voor tand pakket betaal je 120 EUR voor per jaar. Die 250 EUR hoest ik liever zelf op
Inderdaad. Fysio? 8 behandelingen, dat is dan een tien euro per maand extra. Een bril? ¤100 per 3 jaar wordt vergoed.
Verplicht alternatieve shit laten vergoeden? Daarmee zou je misschien nog uitkomen maar dat wil ik dus niet.
pi_175504989
Dat krijg je met al die vergelijkingssite natuurlijk. Steeds minder slapende consumenten die betalen voor niet-slapers. Schaf het maar allemaal af zou ik zeggen en introduceer een beperkte vergoeding voor tandarts, fysio etc. in het basispakket.
pi_175505211
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Inderdaad. Fysio? 8 behandelingen, dat is dan een tien euro per maand extra. Een bril? ¤100 per 3 jaar wordt vergoed.
Verplicht alternatieve shit laten vergoeden? Daarmee zou je misschien nog uitkomen maar dat wil ik dus niet.
Feitelijk haal je die 8 behandelingen fysio er natuurlijk ook gewoon uit, behandeling kost ongeveer ¤ 30,- per uur. Brillen niet, dat is een extraatje waar je het niet voor hoeft te doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175505391
Vandaar dat ze tot nu toe niets anders hebben gedaan dan de buffer kunnen uitbreiden.

Knap als het allemaal zo duur is of niet "winstgevend', zover je daarover mag spreken wat betreft zorg.
pi_175505444
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Feitelijk haal je die 8 behandelingen fysio er natuurlijk ook gewoon uit, behandeling kost ongeveer ¤ 30,- per uur. Brillen niet, dat is een extraatje waar je het niet voor hoeft te doen.
Àls je er 8 gebruikt ja. Als je er geen gebruik van maakt, of he traject van het vorig jaar nog afmaakt met een paar behandelingen, komt het weer zo slecht uit.
pi_175505558
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:37 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Àls je er 8 gebruikt ja. Als je er geen gebruik van maakt, of he traject van het vorig jaar nog afmaakt met een paar behandelingen, komt het weer zo slecht uit.
Dat klopt, en dat is dus ook het probleem.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175505871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik heb toch al nooit begrepen waarom tandheelkundige zorg niet in de basisverzekering zit.
Of fysio
Of anticonceptie voor vrouwen boven 21

Allemaal dingen die zo vanzelfsprekend zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175505896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:57 schreef Zith het volgende:
Die aanvullende pakketen zijn dan ook erg matig. Max 250 eur vergoeding voor tand pakket betaal je 120 EUR voor per jaar. Die 250 EUR hoest ik liever zelf op
Een brilvergoeding voor 10 euro per maand waarin je 1x in de 2 jaar 200 euro van terug kan krijgen.

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175505991
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een goed doordacht zorgstelsel hebben wij toch. :')

Op zich is het systeem wel goed. In theorie dan.

Maar omdat te veel marktpartijen hun zegje mogen doen en de macht eigenlijk bij de verzekeraars ligt, wordt het een zooitje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175506585
Raar dat ze zeggen dat mensen alleen aanvulling nemen voor bepaalde dingen en dan weer opzeggen, maar het aantal verzekerden met een aanvullende is wel stabiel. Wat is dan het probleem?
pi_175506836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Feitelijk haal je die 8 behandelingen fysio er natuurlijk ook gewoon uit, behandeling kost ongeveer ¤ 30,- per uur. Brillen niet, dat is een extraatje waar je het niet voor hoeft te doen.
een behandeling kost zo'n ¤30 per 20 minuten. En ze hebben wel een punt dat er ontzettend gesneden wordt in de vergoedingen voor fysiotherapie in de aanvullende pakketten, je moet echt zoeken naar een pakket waarin meer dan 20 behandelingen per jaar vergoed worden, zo gaat het bij Unive niet verder dan 22 behandelingen. En overal( volgens mij) worden van de vergoede behandelingen maar maximaal 9 behandelingen manuele therapie vergoed, terwijl manuele therapie eerst gewoon gelijkgesteld was met reguliere fysiotherapie en oefentherapie. Dat is echt zorgelijk, vind ik.
pi_175507025
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:07 schreef Doedezemaar het volgende:
En ze hebben wel een punt dat er ontzettend gesneden wordt in de vergoedingen voor fysiotherapie in de aanvullende pakketten, je moet echt zoeken naar een pakket waarin meer dan 20 behandelingen per jaar vergoed worden, zo gaat het bij Unive niet verder dan 22 behandelingen. En overal( volgens mij) worden van de vergoede behandelingen maar maximaal 9 behandelingen manuele therapie vergoed, terwijl manuele therapie eerst gewoon gelijkgesteld was met reguliere fysiotherapie en oefentherapie. Dat is echt zorgelijk, vind ik.
Dat valt ook wel mee. Zowel Avero, CZ, Stad Holland,Delta Lloyd en Zilveren Kruis hebben gewoon vergoedingen voor meer dan 25 behandelingen. Delta Lloyd heeft er zelfs nog een die álles vergoedt ( :') voor ruim ¤ 120,- per maand ), en Stad Holland vergoedt bijvoorbeeld ook 18 behandelingen manuele therapie vergoedt. CZ heeft volgens mij manuele therapie gewoon nog onder fysio gelijkgesteld, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175507027
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat er steeds meer zorg naar de basisverzekering overgeheveld zal gaan worden, waardoor de zorg voor veel mensen weer duurder zal worden.
Basispakket word al jaren uitgekleed echt niet dat er meer overgeheveld gaat worden
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175507167
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee. Zowel Avero, CZ, Stad Holland,Delta Lloyd en Zilveren Kruis hebben gewoon vergoedingen voor meer dan 25 behandelingen. Delta Lloyd heeft er zelfs nog een die álles vergoedt ( :') voor ruim ¤ 120,- per maand ), en Stad Holland vergoedt bijvoorbeeld ook 18 behandelingen manuele therapie vergoedt. CZ heeft volgens mij manuele therapie gewoon nog onder fysio gelijkgesteld, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
ik vind het een zorgelijke ontwikkeling, je kunt echt bij steeds minder zorgverzekeraars terecht als je een beetje meer fysiotherapie nodig hebt. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld meer baat bij manuele therapie dan bij oefentherapie/reguliere fysiotherapie en ben dus afhankelijk van een fysiotherapeut die bereid is om manuele therapie als een goedkopere behandeling fysiotherapie te declareren.
pi_175507216
Aanvullende verzekeringen zijn inderdaad lastig te bekostigen aangezien het solidariteitsbeginsel er niet of amper in verwerkt zit. Pas als de kosten worden verdeeld over een grote groep kan het worden betaald.

Verzekeringen werken enkel wanneer een groot aantal mensen er geen aanspraak op maakt, om zodoende de minder fortuinlijke/gelukkige mensen te helpen. Het is derhalve te walgelijk voor woorden dat sommige zorgaanbieders adverteren met 'maak gebruik van je verzekering', alsof het verdomme een normaal product is. Ziek zijn is geen keuze, en "gebruik maken van je verzekering" doe je niet voor je plezier. De zorg is te duur vanwege dat soort zorgcowboys die winsten behalen over de ruggen van zieken, misbruik maken van de solidariteit in het stelsel, en mensen actief te benaderen om eens langs te komen voor zorg.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175507406
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik vind het een zorgelijke ontwikkeling, je kunt echt bij steeds minder zorgverzekeraars terecht als je een beetje meer fysiotherapie nodig hebt. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld meer baat bij manuele therapie dan bij oefentherapie/reguliere fysiotherapie en ben dus afhankelijk van een fysiotherapeut die bereid is om manuele therapie als een goedkopere behandeling fysiotherapie te declareren.
Ik zou lekker naar CZ overstappen in jouw geval, die vergoeden gewoon manuele therapie 30x per jaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175507441
Schaf de huidige zorgstelsel af en vervang door nationaal zorgsfond en schop al graaiers managers eruit.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_175507458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Schaf de huidige zorgstelsel af en vervang door nationaal zorgsfond en schop al graaiers managers eruit.
Ik wist niet dat de verjaardagsborrelpraat-oom ook op Fok! zat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175507485
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:46 schreef HSG het volgende:
Maar wat betekent dit op een langere termijn? Dat je het allemaal zelf mag betalen?
Mwah als die hele babyboomgeneratie dood is dan is de bevolkingspyramide ook weer normaal en is het allemaal wat beter te behappen. Nog ff 30 jaar wachten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:49:50 #32
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175507486
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Schaf de huidige zorgstelsel af en vervang door nationaal zorgsfond en schop al graaiers managers eruit.
Oh ja, het oude ziekenfonds.
Waar wachtlijsten van een jaar voor een eenvoudige ingreep schering en inslag waren.
Dát waren nog eens tijden!

En wat weet jij van die 'graaiermanagers'?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_175507506
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Schaf de huidige zorgstelsel af en vervang door nationaal zorgsfond en schop al graaiers managers eruit.
Ja want die paar miljoen die de topmanagers van de verzekeraars vangen gaat echt het verschil maken in een wereld die draait om honderd miljard euro op jaarbasis.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175507507
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de verjaardagsborrelpraat-oom ook op Fok! zat.
Sinds deze stelsel in leven gekomen, is alles gewoonlijke duurder geworden. Terwijl de ziekenhuis en thuiszorg ongeveer gelijk beleef.
Zijn er extra nieuwe laag bijgekomen. Dat heeft ons allen juist heel veel geld gekost.

En dan wil je met dat huidige stelsel zo doorgaan?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_175507509
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou lekker naar CZ overstappen in jouw geval, die vergoeden gewoon manuele therapie 30x per jaar.
je mist mijn punt. Ik vind de ontwikkeling zorgelijk.
pi_175507545
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:51 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Sinds deze stelsel in leven gekomen, is alles gewoonlijke duurder geworden. Terwijl de ziekenhuis en thuiszorg ongeveer gelijk beleef.
Zijn er extra nieuwe laag bijgekomen. Dat heeft ons allen juist heel veel geld gekost.

En dan wil je met dat huidige stelsel zo doorgaan?
Als je echt denkt dat het daar door komt snap je er totaal niets van.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175507546
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

je mist mijn punt. Ik vind de ontwikkeling zorgelijk.
Tja, ik denk dat iedereen die in jouw schuitje zit dat wel vindt. Punt is gewoon dat een heleboel dingen onbetaalbaar worden voor verzekeraars omdat de premies die ze rekenen niet toereikend kunnen zijn voor de uitgaven die ze hebben, voornamelijk door meer mensen die meer zorg nodig hebben. In de basisverzekering springt de overheid dan bij, bij de aanvullende dekkingen moeten ze die verliezen zelf dragen. Dan wordt de dekking natuurlijk minder, of de premie dusdanig hoog dat niemand zich meer wil verzekeren en gewoon minder zorg gaat claimen.

Daarom denk ik dat de DNB wel een punt heeft als ze aangeven dat die aanvullende dekkingen nog eens goed bekeken moeten worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175507554
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mwah als die hele babyboomgeneratie dood is dan is de bevolkingspyramide ook weer normaal en is het allemaal wat beter te behappen. Nog ff 30 jaar wachten.
Eeuh nee we krijgen nog een miljoen tandartsen, specialisten en engineers binnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:55:28 #39
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175507561
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Sinds deze stelsel in leven gekomen, is alles gewoonlijke duurder geworden. Terwijl de ziekenhuis en thuiszorg ongeveer gelijk beleef.
Zijn er extra nieuwe laag bijgekomen. Dat heeft ons allen juist heel veel geld gekost.

En dan wil je met dat huidige stelsel zo doorgaan?
Zou enigszins leesbaar Nederlands schrijven een mogelijkheid zijn om de discussie werkelijk op niveau te voeren?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_175507567
Het zou goedkoper, beter en leuker worden?
pi_175507759
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou lekker naar CZ overstappen in jouw geval, die vergoeden gewoon manuele therapie 30x per jaar.
Alleen CZ staat dan weer heel slecht bekend als het gaat om het aansturen op preferente zorgverleners, medicijnen en hulpmiddelen.

Ze hanteren een zeer strikt beleid wat betreft gecontracteerde zorg en voorkeursleveranciers, voor chronisch zieken is dat bijvoorbeeld niet altijd ideaal.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175507770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:49 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Oh ja, het oude ziekenfonds.
Waar wachtlijsten van een jaar voor een eenvoudige ingreep schering en inslag waren.
Dát waren nog eens tijden!

En wat weet jij van die 'graaiermanagers'?
Die wachtlijsten van vroeger worden schromelijk overdreven.

Tegenwoordig zijn er overigens - als gevolg van het huidige stelsel - opnieuw wachtlijsten. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175507786
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat iedereen die in jouw schuitje zit dat wel vindt. Punt is gewoon dat een heleboel dingen onbetaalbaar worden voor verzekeraars omdat de premies die ze rekenen niet toereikend kunnen zijn voor de uitgaven die ze hebben, voornamelijk door meer mensen die meer zorg nodig hebben. In de basisverzekering springt de overheid dan bij, bij de aanvullende dekkingen moeten ze die verliezen zelf dragen. Dan wordt de dekking natuurlijk minder, of de premie dusdanig hoog dat niemand zich meer wil verzekeren en gewoon minder zorg gaat claimen.

Daarom denk ik dat de DNB wel een punt heeft als ze aangeven dat die aanvullende dekkingen nog eens goed bekeken moeten worden.
Het komt ook doordat verzekeraars de vrijheid hebben gekregen om te adverteren met polissen waarbij je je alleen kunt verzekeren voor wat je nodig hebt. :')

Dat gaat nu ten onder aan z'n eigen succes zeg maar.

Sowieso een debiele variant is dat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175507797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het komt ook doordat verzekeraars de vrijheid hebben gekregen om te adverteren met polissen waarbij je je alleen kunt verzekeren voor wat je nodig hebt. :')

Dat gaat nu ten onder aan z'n eigen succes zeg maar.

Sowieso een debiele variant is dat.
Die heb ik echt nog nooit gezien. Heb je een voorbeeld?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175507845
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die heb ik echt nog nooit gezien. Heb je een voorbeeld?
Die polissen zijn schering en inslag hoor, dat je die gemist hebt. :D

Ik heb er vast zo één gevonden, moment. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175507902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Op zich is het systeem wel goed. In theorie dan.

Maar omdat te veel marktpartijen hun zegje mogen doen en de macht eigenlijk bij de verzekeraars ligt, wordt het een zooitje.
Nou nee. Mijn vriendin heeft om de paar jaar nieuwe hele dure zooltjes nodig die alleen worden vergoed met een aanvullend pakket. Dit jaar heeft ze nieuwe gehaald dus volgend jaar gaat de aanvullende zorg er weer af. Zonder die dingen kan ze trouwens amper lopen, dus ik kan mij zomaar voorstellen dat er wat mensen in de bijstand niet meer rondlopen.
pi_175507988
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die heb ik echt nog nooit gezien. Heb je een voorbeeld?
Zo tussen de bedrijven door kan ik eerlijk gezegd niet zo gauw een voorbeeld vinden, misschien zijn ze er inmiddels mee gestopt. :)

Maar jaarlijks komen die reclames terug, echt waar, kan je die reclame niet herinneren van een man die zegt 'waarom zou ik zorg verzekeren die ik toch niet gebruik?' 'Zo zet ik 'module X...Y Z aan of uit'.

Zo zijn er tal van varianten (geweest), die de solidariteit natuurlijk onder druk zetten.

Overigens geldt dat evengoed voor al die vrijwillig eigen risico's die mensen kunnen kiezen voor een lagere premie natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175508028
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo tussen de bedrijven door kan ik eerlijk gezegd niet zo gauw een voorbeeld vinden, misschien zijn ze er inmiddels mee gestopt. :)

Maar jaarlijks komen die reclames terug, echt waar, kan je die reclame niet herinneren van een man die zegt 'waarom zou ik zorg verzekeren die ik toch niet gebruik?' 'Zo zet ik 'module X...Y Z aan of uit'.

Zo zijn er tal van varianten (geweest), die de solidariteit natuurlijk onder druk zetten.

Overigens geldt dat evengoed voor al die vrijwillig eigen risico's die mensen kunnen kiezen voor een lagere premie natuurlijk.
Ik kijk niet zoveel reclames, maar ik kan me niet voorstellen dat zorgverzekeraars dit gebruiken. Ik bedoel, een twee-jarige kan voorspellen dat alleen mensen die zorg nodig hebben even de module aanzetten, dat kunnen al die quants bij Avero ook wel zien aankomen.

Ik ken het wel van reisverzekeringen op de reclame (en inboedel etcetera), maar dat werkt dan weer anders dan zorg, dus daar kan het wel.

Maar goed, mocht je nog een voorbeeld tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175508096
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kijk niet zoveel reclames, maar ik kan me niet voorstellen dat zorgverzekeraars dit gebruiken. Ik bedoel, een twee-jarige kan voorspellen dat alleen mensen die zorg nodig hebben even de module aanzetten, dat kunnen al die quants bij Avero ook wel zien aankomen.

Ik ken het wel van reisverzekeringen op de reclame (en inboedel etcetera), maar dat werkt dan weer anders dan zorg, dus daar kan het wel.

Maar goed, mocht je nog een voorbeeld tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen.
Het is toch echt zo, ik verzin dit niet. :)

Misschien dat anderen in dit topic het kunnen bevestigen.

Dat is ook het debiele eraan inderdaad, dat een peuter kan zien dat dat op de lange termijn niet houdbaar is.

Als ik een voorbeeld tegenkom zal ik het laten zien, maar het zou eerlijk gezegd ook zomaar kunnen dat de zorgverzekeraars er inmiddels mee zijn gestopt. Dat zou wel zo verstandig zijn in ieder geval.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_175508128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het is toch echt zo, ik verzin dit niet. :)

Misschien dat anderen in dit topic het kunnen bevestigen.

Dat is ook het debiele eraan inderdaad, dat een peuter kan zien dat dat op de lange termijn niet houdbaar is.

Als ik een voorbeeld tegenkom zal ik het laten zien, maar het zou eerlijk gezegd ook zomaar kunnen dat de zorgverzekeraars er inmiddels mee zijn gestopt. Dat zou wel zo verstandig zijn in ieder geval.
Ik denk ook niet dat je het verzint, maar ik verwacht wel dat de realiteit anders is dan wat ze in de reclames voorspiegelen. Er bestaat, en bestond, naar mijn weten geen enkele verzekeraar die het prima vindt als verzekerden zich aanvullend verzekeren voor puur en alleen fysiotherapie, bijvoorbeeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')