abonnement Unibet Coolblue
pi_175499182
Goedenavond,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en de oude wil ik verkopen. Dit is een Samsung Ultrabook met als modelnummer NP905S3G-K01NL. Graag zou ik deze laptop helemaal willen schoonmaken van gegevens voordat ik hem verkoop, alleen het probleem is als ik de harde schijf formatteer, Windows ook er van af is. De laptop heeft geen CD input of iets dergelijks, dus dan kan ik er niks mee.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
pi_175499211
Windows 10? Onder herstel kun je m "volledig" wissen
pi_175499315
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:40 schreef Isane het volgende:
Windows 10? Onder herstel kun je m "volledig" wissen
Windows 8. Kan het daar ook?
pi_175499831
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:40 schreef Sacioli het volgende:
De laptop heeft geen CD input of iets dergelijks, dus dan kan ik er niks mee.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Welkom in post-2004, waar we magische usb opslag hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:45 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Windows 8. Kan het daar ook?
Je stopt een usb stick van >4GB die leeg mag, in je pc. Gaat naar de Microsoft site, drukt op de grote blauwe download knop en een paar keer op enter. Even de juiste versie kiezen (die matched met de versie van je licentiesticker onderop je laptop) en voila. Booten van je stick en installeren met de key van je licentie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 23:09:59 ]
pi_175499981
Iets met fdisk en clean install. :)

Fdisk op low level formatteren en de schijf is vrijwel brandschoon. Daarna windows opnieuw erop.

Maar als ik zo'n ultrabook tweedehands weg deed was het zonder harddisk ssd. God mag weten wat er met die bestanden gebeurt als die in verkeerde handen vallen ;)
  woensdag 6 december 2017 @ 23:31:47 #6
472489 Segway_Jesus
My right ear is lonley
pi_175540428
Ga naar pc settings en
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:45 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Windows 8. Kan het daar ook?
Yup. Ga naar:
- Pc-instellingen.
- Klik daarna op ''bijwerken en herstellen''.
- Daarna klikken op ''herstel''
- Klik daarna op ''alles verwijderen en Windows opnieuw installeren''

Dan is het kwestie van wachten. Kan een half uurtje duren, maar ook paar uur. Succes.
pi_175547027
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:40 schreef Sacioli het volgende:
Goedenavond,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en de oude wil ik verkopen. Dit is een Samsung Ultrabook met als modelnummer NP905S3G-K01NL. Graag zou ik deze laptop helemaal willen schoonmaken van gegevens voordat ik hem verkoop, alleen het probleem is als ik de harde schijf formatteer, Windows ook er van af is. De laptop heeft geen CD input of iets dergelijks, dus dan kan ik er niks mee.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Zie hier.

Volg de instructies onder het kopje Remove everything and reinstall Windows.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175547335
Ik verkoop een laptop altijd zonder HDD, die kopen ze maar voor een paar tientjes ergens anders.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175565597
Als er een SSD in zit die niet altijd versleutelde gegevens heeft gehad, dan zou ik 'm sowieso nooit de deur uit doen zonder een enhanced ATA secure erase: https://ata.wiki.kernel.org/index.php/ATA_Secure_Erase

En zelfs dan moet je er maar op vertrouwen dat die z'n werk goed doet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')