abonnement Unibet Coolblue
pi_175500249
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit staat weer uit tegen besparingen op de SVB die nu zorgpremies moeten uitkeren, onterecht betaalde zorgpremies moeten terugvorderen en de inkomstengegevens van afgelopen jaren moeten raadplegen en rekenmodellen bouwen voor mensen om te checken in welke mate ze in aanmerking komen voor huur-, zorg- en kindtoeslag.

Verzekeraars (zeker zorgverzekeraars) zijn hier in Nederland geen vrijemarktcowboys, maar doorgeefluiken van wat de overheid in de basisverzekering oplegt en waar burgers aan moeten voldoen. In plaats van dat mensen zich nu moeten verdiepen in het uitvogelen van de site voor zorgtoeslag en de vergelijkingssites tussen zorgverzekeraars, is er nog maar een loket en wordt de zorgtoeslag in mindering gebracht op de premie. Indien burgers dit niet willen of niet vertrouwen, kunnen ze altijd opteren om hun inkomensgegevens niet te delen met zorgverzekeraars, wat alleen maar meer besparingen met zich mee zal brengen.
De SVB kan het wel ljden hoor dunkt me zo. Verder blijven Verzekeraars nog steeds private sector, dan krijg je nog steeds een heleboel problemen tussen lagere inkomens en die bedrijven, dat kan ik je nu al vertellen. Als verzekeraars dit moeten doen verwachten ze ongetwijfeld ook nog eens een subsidie of iets in die richting. Dit gaat alleen maar geld kosten.

Jij kijkt naar de wanbetalers. Maar hoeveel mensen ontvangen terecht toeslag voor het een of ander? Rond de 6.8 miljoen Nederlanders lees ik? Dan hebben we het over een aantal van 250.000 dat onterecht toeslag zou ontvangen (waar ik de nummers overigens terug van kan vinden).

Waarom is dan de beste oplossing het hele systeem op de schop doen, compleet veranderen, en niet gewoon die 250.000 op een meer effectieve manier aan te pakken? Ik zie echt de verbetering niet in het bovenstaande.
pi_175500265
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 23:28 schreef GSbrder het volgende:
Interessant:

[..]

Dan gaat het ook nog eens om verschillende toeslagen, we hebben het nu over zorgtoeslag, maar van die 900.000, als dat klopt, moet je wel kijken waar het grootste 'probleem' zit voordat we beginnen te discussieren hoe dit aan te pakken in deze situatie interessant.
pi_175500280
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 23:28 schreef GSbrder het volgende:
Interessant:

[..]

Nou en het mag toch?
  maandag 4 december 2017 @ 23:37:53 #154
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175500387
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

De SVB kan het wel ljden hoor dunkt me zo. Verder blijven Verzekeraars nog steeds private sector, dan krijg je nog steeds een heleboel problemen tussen lagere inkomens en die bedrijven, dat kan ik je nu al vertellen. Als verzekeraars dit moeten doen verwachten ze ongetwijfeld ook nog eens een subsidie of iets in die richting. Dit gaat alleen maar geld kosten.

Jij kijkt naar de wanbetalers. Maar hoeveel mensen ontvangen terecht toeslag voor het een of ander? Rond de 6.8 miljoen Nederlanders lees ik? Dan hebben we het over een aantal van 250.000 dat onterecht toeslag zou ontvangen (waar ik de nummers overigens terug van kan vinden).
In de bron via Independer staat:

quote:
Het aantal mensen dat hun zorgpremie niet op de tijd betaalt, is flink afgenomen. Dat meldt de Zorgverzekeringslijn. Op 31 december 2015 waren er nog 282.190 wanbetalers, een jaar later is dat aantal afgenomen tot 249.930. Een daling van meer dan tien procent.

[...]

Van de mensen die de premie van hun zorgverzekering niet betalen, heeft bijna tweederde een bruto-inkomen van maximaal 20.000 euro per jaar.
quote:
Waarom is dan de beste oplossing het hele systeem op de schop doen, compleet veranderen, en niet gewoon die 250.000 op een meer effectieve manier aan te pakken? Ik zie echt de verbetering niet in het bovenstaande.
Toeslagen zorgen voor hogere marginale belastingdruk; je komt niet alleen voor een groter deel van je inkomen in een hogere belastingschijf als je van 28.000 naar 32.000 gaat, je raakt ook een deel van je inkomsten kwijt. Dat ervaren burgers als een extra "straf" voor meer verdienen.

Het gaat er niet om of het SVB iets kan lijen; als de SVB het kan, kunnen verzekeringsorganen dat ook. Er zijn diverse studies gedaan naar of je de toeslagen kunt afschaffen met minimale inkomsteneffecten en wat dit dan voor besparingen kan opleveren. Zie ook:

https://download.belastin(...)eslag_tg8001z1ed.pdf
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-59849.pdf

Zoals aangegeven, dit is met name interessant om het freerider-probleem op te lossen en de overheid niet allerlei potjes te laten uitkeren zodat netto inkomens slechts 1 van de vele inkomensbestanddelen zijn. Geld wat je niet hoeft rond te pompen is effectiever en geld van een burger belasten zodat een overheid het kan uitgeven aan een burger zodat een burger het kan betalen aan een private verzekeraar is minder doelmatig dan de derde stap (burger #2) er uit te laten.

Voor huurtoeslagen geldt dit nog veel meer; de overheid belast de burger, zodat de overheid de burger een toeslag kan betalen, zodat de burger huur kan afdragen aan de verhuurder zodat de verhuurder een verhuurdersheffing kan betalen aan de overheid die deels moet bijdragen aan de eerder genoemde toeslag. Dit zijn de minst efficiente regelingen en lopen dwars door inkomenspolitiek heen, waardoor ze ook andere sturingsinstrumenten van de overheid frustreren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 23:40:49 #155
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175500437
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan gaat het ook nog eens om verschillende toeslagen, we hebben het nu over zorgtoeslag, maar van die 900.000, als dat klopt, moet je wel kijken waar het grootste 'probleem' zit voordat we beginnen te discussieren hoe dit aan te pakken in deze situatie interessant.
Zorgtoeslag is de grootste in aantal huishoudens (iedereen < 30k komt er in principe voor in aanmerking, want verzekeringsplicht) maar kinderopvangtoeslag is in absoluut bedrag per ontvanger het grootst.

quote:
Op dit moment bestaat er alleen bij de huurtoeslag een vermogenstoets. Een manier om het aantal toeslagen terug te dringen is het introduceren van de vermogenstoets bij de andere toeslagen.
• In deze variant wordt de vermogenstoets, die nu nog uitsluitend bij de huurtoeslag wordt
toegepast, bij alle toeslagen toegepast. Dit levert naar schatting ¤ 1,1 miljard op in 2010. Het
grootste deel van de bezuiniging wordt behaald bij de kinderopvangtoeslag, en in mindere mate bij de zorgtoeslag.
In navolging van de eerdere post, hierbij de verwachte besparing:

quote:
Afschaffen en anders vormgeven van de zorgtoeslag (opbrengst ¤ 86 miljoen per jaar), de kinderopvangtoeslag (opbrengst ¤ 30 miljoen per jaar) en het kindgebonden budget (opbrengst ¤ 14 miljoen per jaar).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175500445
Nope het is om de prijs hoog te houden, die wat niet kunnen krijgen toeslag die welke het net wel kunnen krijgen niks, waarschijnlijk hebben die daardoor net minder als die welke niet kunnen.
pi_175500593
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 23:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Mogelijk. Weet jij veel.
Laten ze bij jouw diplomering ook zwart-wit foto's zien hoe kleine zwaar bepakte pokkelmans met een acne huidje voor het eerst de campus betrad?

Hihihihihihi :@
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 4 december 2017 @ 23:52:09 #158
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175500621
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kerstmarkt of grotten?
Beide, Leuke omgeving om bij constant 13 graden constant foto's te maken. Zelfs de grotten ken ik redelijk door. Ooit een illegale house party gehad. Die echt vet was.
  maandag 4 december 2017 @ 23:56:35 #159
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175500681
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 23:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Laten ze bij jouw diplomering ook zwart-wit foto's zien hoe kleine zwaar bepakte pokkelmans met een acne huidje voor het eerst de campus betrad?

Hihihihihihi :@
Haha en dan eentje erbij bij het verlaten/behalen met 32 jr kale kop?
pi_175500697
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Beide, Leuke omgeving om bij constant 13 graden constant foto's te maken. Zelfs de grotten ken ik redelijk door. Ooit een illegale house party gehad. Die echt vet was.
Mijn vroegere buren verbleven er in de oorlog in!
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:01:27 #162
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:05:09 #163
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175500837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:05 schreef Drugshond het volgende:
Dat is op 300 meter onder de grond. In de buurt van van Katowice. (Been there done that)
https://www.google.nl/sea(...)Rg&biw=2133&bih=1000
5 jr lang, ik geloof dat ik gek zou worden?

Of nog gekker zou worden als dat ik al ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2017 00:11:47 ]
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:20:00 #165
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175500922
De leukste afdeling in een soort van kolenmijn was in Dinant. Met mijn ouders. Zelfs de hond ging mee. Die kwam echt zo zwart als roet weer naar boven. Gaat die hond janken of bang ?! Boerenfox denk het niet ?. Was echt helemaal zwart na de rondleiding. Daar heb ik nog een foto van. Sterker nog die foto hebben ze zelfs ook. Omdat het te grappig was.

[ Bericht 8% gewijzigd door Drugshond op 05-12-2017 00:29:42 ]
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:34:29 #166
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175501088
Zelfde dag moest ik die waterrat (zwemen kon ze) een beetje redden bij de Watervallen van Coo. Gevolg hond nat en ik nat. 2 natte idioten op de achterbank.
pi_175501098
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 23:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Laten ze bij jouw diplomering ook zwart-wit foto's zien hoe kleine zwaar bepakte pokkelmans met een acne huidje voor het eerst de campus betrad?

Hihihihihihi :@
Fotografie bestond nog helemaal niet. Met wat geluk kunnen we wat gravures bekijken.
pi_175501101
Oké, Drugshond.
  dinsdag 5 december 2017 @ 00:57:13 #169
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175501280
Ik heb ialtijd iets mee honden. Zelfs in Barcelona een strak aangelijnde Staffort aaien/spelen. Die gast stond me echt aan te kijken of ik totaal gek was.
  dinsdag 5 december 2017 @ 01:20:13 #170
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175501418
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:35 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Fotografie bestond nog helemaal niet. Met wat geluk kunnen we wat gravures bekijken.
Zeldzame foto van een jonge Pokkelmans gevonden.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 5 december 2017 @ 01:57:31 #171
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175501546
Ik wens May alle succes toe. Goed te lezen dat zij een taaie onderhandelaarster is. Laat die Juncker maar eens zien dat UK stevige ruggegraad heeft. May vecht voor haar land en Juncker voor een utopie.
pi_175501690
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 23:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In de bron via Independer staat:

[..]

[..]

Toeslagen zorgen voor hogere marginale belastingdruk; je komt niet alleen voor een groter deel van je inkomen in een hogere belastingschijf als je van 28.000 naar 32.000 gaat, je raakt ook een deel van je inkomsten kwijt. Dat ervaren burgers als een extra "straf" voor meer verdienen.

Het gaat er niet om of het SVB iets kan lijen; als de SVB het kan, kunnen verzekeringsorganen dat ook. Er zijn diverse studies gedaan naar of je de toeslagen kunt afschaffen met minimale inkomsteneffecten en wat dit dan voor besparingen kan opleveren. Zie ook:

https://download.belastin(...)eslag_tg8001z1ed.pdf
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-59849.pdf

Zoals aangegeven, dit is met name interessant om het freerider-probleem op te lossen en de overheid niet allerlei potjes te laten uitkeren zodat netto inkomens slechts 1 van de vele inkomensbestanddelen zijn. Geld wat je niet hoeft rond te pompen is effectiever en geld van een burger belasten zodat een overheid het kan uitgeven aan een burger zodat een burger het kan betalen aan een private verzekeraar is minder doelmatig dan de derde stap (burger #2) er uit te laten.

Voor huurtoeslagen geldt dit nog veel meer; de overheid belast de burger, zodat de overheid de burger een toeslag kan betalen, zodat de burger huur kan afdragen aan de verhuurder zodat de verhuurder een verhuurdersheffing kan betalen aan de overheid die deels moet bijdragen aan de eerder genoemde toeslag. Dit zijn de minst efficiente regelingen en lopen dwars door inkomenspolitiek heen, waardoor ze ook andere sturingsinstrumenten van de overheid frustreren.
Was de Independer niet gekocht door een grote verzekeraar? (Hehe).
pi_175501693
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 23:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zorgtoeslag is de grootste in aantal huishoudens (iedereen < 30k komt er in principe voor in aanmerking, want verzekeringsplicht) maar kinderopvangtoeslag is in absoluut bedrag per ontvanger het grootst.

[..]

In navolging van de eerdere post, hierbij de verwachte besparing:

[..]

Ik vind het over de algehele lijn nog steeds geen nummers om achterover van te vallen want het neemt nog altijd niet in rekening de kosten, en mogelijke verliezen, van een nieuw systeem. Er is geen garantie dat met een nieuw systeem oude, of wellicht nieuwe, problemen niet volledig worden herhaald. Deze getallen zijn puur gebaseerd op de maximaal mogelijke uitkomst. Dan heb je het dadelijk niet over 140 miljoen Euro maar wellicht 50 dat eventueel bespaard zou kunnen worden. Dan vraag ik me oprecht af of de overheid geen meer urgente bezigheden heeft.
pi_175502200
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 december 2017 01:57 schreef Drugshond het volgende:
Ik wens May alle succes toe. Goed te lezen dat zij een taaie onderhandelaarster is. Laat die Juncker maar eens zien dat UK stevige ruggegraad heeft. May vecht voor haar land en Juncker voor een utopie.
Dat spreken in misplaatste superlatieven is ergerlijk. Doen alsof je voorkeursleiders zich in een soort strijd van leven op dood bevinden met buitenlandse mogendheden. Ze vecht niet voor haar land, maar voor haar eigen hachje. Politiek is altijd opportunisme, ook als het een doel nastreeft wat toevallig wel in jouw straatje past.
pi_175502253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat spreken in misplaatste superlatieven is ergerlijk. Doen alsof je voorkeursleiders zich in een soort strijd van leven op dood bevinden met buitenlandse mogendheden. Ze vecht niet voor haar land, maar voor haar eigen hachje. Politiek is altijd opportunisme, ook als het een doel nastreeft wat toevallig wel in jouw straatje past.
Joh je hebt het tegen Drugshond.
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:47:10 #176
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175502400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat spreken in misplaatste superlatieven is ergerlijk. Doen alsof je voorkeursleiders zich in een soort strijd van leven op dood bevinden met buitenlandse mogendheden. Ze vecht niet voor haar land, maar voor haar eigen hachje. Politiek is altijd opportunisme, ook als het een doel nastreeft wat toevallig wel in jouw straatje past.
Zeker in het geval van May. Zij was immers een van de belangrijkste mensen die zich tegen een Brexit uitsprak voor het referendum.
pi_175502421
Brexiteers. :')

Wat een apenvolk.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:56:09 #178
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175502461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:50 schreef Abschirmdienst het volgende:
Brexiteers. :')

Wat een apenvolk.
Helemaal speciaal zijn de Nederlandse Brexiteers.
pi_175502477
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:56 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Helemaal speciaal zijn de Nederlandse Brexiteers.
Schrale troost dat de helft van de Britten niet zo achterlijk als die bejaarden en kanslozen die voor de brexit hebben gestemd.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:02:11 #180
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175502508
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:58 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Schrale troost dat de helft van de Britten niet zo achterlijk als die bejaarden en kanslozen die voor de brexit hebben gestemd.
Voor die oudjes met heimwee naar het grootse verleden van het VK moet het wel extra zuur zijn dat het nu de Ieren zijn die bepalen wat er gaat gebeuren met het machtige Brittania.
pi_175502561
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:58 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Schrale troost dat de helft van de Britten niet zo achterlijk als die bejaarden en kanslozen die voor de brexit hebben gestemd.
Bejaarden en kanslozen voortaan het kiesrecht ontnemen?
pi_175502571
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Voor die oudjes met heimwee naar het grootse verleden van het VK moet het wel extra zuur zijn dat het nu de Ieren zijn die bepalen wat er gaat gebeuren met het machtige Brittania.
Volgens mij de Noord-Ieren. Weet niet of dat het beter maakt overigens :P.
pi_175502577
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:09 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Bejaarden en kanslozen voortaan het kiesrecht ontnemen?
Schijnt niet te mogen volgens bepaalde regels. Helaas.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175502582
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Joh je hebt het tegen Drugshond.
Misschien dringt het ooit tot hem door.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:13:09 #185
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175502583
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:11 schreef Slaro het volgende:

[..]

Volgens mij de Noord-Ieren. Weet niet of dat het beter maakt overigens :P.
Noord-Ieren zijn ook Ieren. :P Maar ook de premier van de Ierse Republiek mag eisen stellen, de EU heeft hem immers een veto gegeven over de plannen met betrekking tot de Ierse grens.
pi_175502585
MCDONALD'S START FASTFOODOORLOG

Dit zijn de betere oorlogen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175502598
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:13 schreef Abschirmdienst het volgende:
MCDONALD'S START FASTFOODOORLOG

Dit zijn de betere oorlogen.
Prijsoorlogen :') Die zijn altijd slecht voor iemand. Of voor de consument omdat je een kwalitatief matig product krijgt, of voor de werknemers omdat ze worden geknepen, of voor de producenten omdat ze geen eerlijke prijs meer krijgen.
pi_175502611
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Prijsoorlogen :') Die zijn altijd slecht voor iemand. Of voor de consument omdat je een kwalitatief matig product krijgt, of voor de werknemers omdat ze worden geknepen, of voor de producenten omdat ze geen eerlijke prijs meer krijgen.
Voor de franchisenemers in dit geval.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:23:42 #189
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175502665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:22 schreef Euribob het volgende:
https://www.gop.com/presidential-approval-poll-nov/

De antwoordmogelijkheden van deze poll. :')

:'(
Als de VVD een peiling over Rutte zou houden zoals de GOP hier doet, dan neemt niemand ze ooit nog serieus toch?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:24:55 #190
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175502680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Als de VVD een peiling over Rutte zou houden zoals de GOP hier doet, dan neemt niemand ze ooit nog serieus toch?
De GOP neemt mbo-stagiaires aan; niets dan lof daarvoor.
pi_175502682
Amerika is niet Nederland, Bob.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175502684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:57 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb ialtijd iets mee honden. Zelfs in Barcelona een strak aangelijnde Staffort aaien/spelen. Die gast stond me echt aan te kijken of ik totaal gek was.
Terwijl je dat duidelijk niet bent.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:33:48 #193
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175502773
quote:
Bono wilde een lied schrijven om tegen de vijandige overname van Unilever door Kraft Heinz te protesteren
:')
pi_175502787
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:33 schreef Reya het volgende:

[..]

:')
Godsamme wat een eindeloze knuppel is dat ook. Met z'n belastingontduiking en kutmuziek.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:35:57 #195
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175502793
Ik kan de muziek van U2 wel waarderen.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:36:21 #196
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175502800
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik kan de muziek van U2 wel waarderen.
Verbaast me weer niets, dit.
pi_175502808
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik kan de muziek van U2 wel waarderen.
Ik ook, maar wilde even klagen over Bono.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175502833
U2 is voor mensen die muziek stiekem haten. En van Bløf houden.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:40:38 #199
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175502857
Wie is de politicus van het jaar?

Gr gr het EenVandaag opiniepanel
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:41:09 #200
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175502862
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:38 schreef Mystikvm het volgende:
U2 is voor mensen die muziek stiekem haten. En van Bløf houden.
Bløf is inderdaad ook wel lekker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')