abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 4 december 2017 @ 21:48:39 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175497883
Draagt dat niet bij aan de stigma en problemen? Je zou juist denken dat een internet forum een redelijk veilige begin is om over je zelfmoordgedachtes te praten. Natuurlijk heb je trolls, maar zelfmoordneigingen zijn uiterst moeilijk om te bespreken IRL. Zou het niet beter zijn om juist online anoniem te kunnen praten over je zelfmoordgedachtes?

Dit topic is bedoeld als discussie omtrent de regel dat zelfmoord niet besproken mag worden op fok. Niet om te praten over je eigen zelfmoordgedachtes, want anders wordt dit topic gesloten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175497917
Eens met ts.
Door ruimte te geven kan je mensen redden.
  Forum Admin maandag 4 december 2017 @ 21:53:24 #3
58651 crew  murp
murp
pi_175497983
Ik denk niet dat je als website zijnde gelinkt wil worden met zelfmoordtopics.
pi_175497997
Ik vind het een hele moeilijke. Aan de ene kant moet er natuurlijk ruimte zijn voor alle gevoelens, maar aan de andere kant kan er ook zoveel verkeerd geinterpreteerd worden als het alleen geschreven wordt, en kan het anderen ook aanzetten tot zelfmoordneigingen, denk ik. Dat je elkaar eerder naar beneden praat in plaats van helpt. Verder zijn de meesten van ons natuurlijk geen professonals dus zouden ook goed bedoelde opmerkingen verkeerd kunnen vallen. Ik snap daarom wel dat er voor gekozen is om dit niet toe te staan.
  Spellchecker maandag 4 december 2017 @ 21:56:12 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175498042
Misschien een subforum hiervoor openen net als KPD? :@
pi_175498074
Topics/Posts van users met verregaande problematiek waar FOK! niet bij kan helpen worden gesloten/verwijderd en meestal gevolgd door een ban.

Bijvoorbeeld:
• • topics/posts over het willen plegen van zelfmoord
• • topics/posts over je snijgedrag
• • topics/posts over weigering van medicatie
• • topics/posts over experimenteren met en/of verhandelen van medicatie

Voor dergelijke problemen kan je terecht bij de professionele hulpverleners. Verdere informatie over hulpverlenende instanties kun je hier R&P / Hulpverlening vinden. Aldus de policy.

Naast dat het vergaande problematiek betreft, waar professionele begeleiding wenselijk bij is, zit je nog met een aanzuigende werking. Niet alleen meer mensen die het erover komen hebben maar ook het opzoeken van waar de grens dan wel ligt. Dat lijkt me als non-professionals een zeer moeilijke en ook gevaarlijke taak om daar een grens in te bepalen en die te moeten bewaken, dus ik snap wel dat het hier niet mogelijk is. Om nog niet te spreken over verdere juridische struggles die er van zouden kunnen komen.
  maandag 4 december 2017 @ 22:07:11 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175498323
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 21:53 schreef murp het volgende:
Ik denk niet dat je als website zijnde gelinkt wil worden met zelfmoordtopics.
http://taaladvies.net/taa(...)_man_zijnde_als_man/
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175498539
quote:
Definition of trigger

1 a : a piece (such as a lever) connected with a catch or detent as a means of releasing it; especially : the part of the action moved by the finger to fire a gun
b : a similar movable part by which a mechanism is actuated trigger of a spray gun
2 : something that acts like a mechanical trigger in initiating a process or reaction
https://www.merriam-webster.com/dictionary/trigger
Daarom.
1 + 1 = blauw
  maandag 4 december 2017 @ 22:16:24 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175498582
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:57 schreef Scary_Mary het volgende:
Topics/Posts van users met verregaande problematiek waar FOK! niet bij kan helpen worden gesloten/verwijderd en meestal gevolgd door een ban.

Bijvoorbeeld:
• • topics/posts over het willen plegen van zelfmoord
• • topics/posts over je snijgedrag
• • topics/posts over weigering van medicatie
• • topics/posts over experimenteren met en/of verhandelen van medicatie

Voor dergelijke problemen kan je terecht bij de professionele hulpverleners. Verdere informatie over hulpverlenende instanties kun je hier R&P / Hulpverlening vinden. Aldus de policy.

Naast dat het vergaande problematiek betreft, waar professionele begeleiding wenselijk bij is, zit je nog met een aanzuigende werking. Niet alleen meer mensen die het erover komen hebben maar ook het opzoeken van waar de grens dan wel ligt. Dat lijkt me als non-professionals een zeer moeilijke en ook gevaarlijke taak om daar een grens in te bepalen en die te moeten bewaken, dus ik snap wel dat het hier niet mogelijk is. Om nog niet te spreken over verdere juridische struggles die er van zouden kunnen komen.
Vind je niet dat dit beleid kwetsbare mensen juist buitensluit?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175498648
Ik sluit me aan wat er al is gezegd door Scary_Mary en Kamina.
Vwb het anonieme aspect, snap ik dat Fok een veilige omgeving kan bieden (naast de trolls idd), vandaar dat een forum zoals R&P populair is om veel onderwerpen te bespreken.

Bij echter ernstige situaties is er gewoon gelijk professionele hulp nodig en nemen we daar geen enkel risico mee. Daarom wordt er bijv. bij zelfmoordgedachten https://www.113.nl/ aangeraden, waar je anoniem geholpen kunt worden.
pi_175498711
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vind je niet dat dit beleid kwetsbare mensen juist buitensluit?
Hoe worden kwetsbare mensen buiten gesloten door deze huisregels? Ze zijn welkom, er wordt enkel een grens gesteld aan de manier van uiten mbt bepaalde onderwerpen.
  maandag 4 december 2017 @ 22:26:47 #12
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175498885
Naast wat door Scary_Mary en Kamina is aangehaald, is het al eens enorm mis gegaan met een user die er wel over sprak en uiteindelijk dus wél zelfmoord heeft gepleegd door de reacties die erop kwamen.

Dergelijke problematiek is gewoon veel en veel te groot voor een online community. Ik vind het goed dat de regels daarin overduidelijk zijn :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175498932
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef Samzz het volgende:
Naast wat door Scary_Mary en Kamina is aangehaald, is het al eens enorm mis gegaan met een user die er wel over sprak en uiteindelijk dus wél zelfmoord heeft gepleegd.

Dergelijke problematiek is gewoon veel en veel te groot voor een online community. Ik vind het goed dat de regels daarin overduidelijk zijn :).
Maar je weet niet hoeveel het ook hebben gedaan door het er niet over te hebben.
  maandag 4 december 2017 @ 22:30:06 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175498957
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:28 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Maar je weet niet hoeveel het ook hebben gedaan door het er niet over te hebben.
Dat is niet de schuld van een website als FOK!. Het is ook niet eerlijk dat te insinueren.

Zie ook mijn toevoeging. De reacties hebben wij wel invloed op, namelijk. Dat soort dingen wil je gewoon niet als website. Daar is professionele hulpverlening voor.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175499008
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vind je niet dat dit beleid kwetsbare mensen juist buitensluit?
waarom moet alles ook maar inclusief zijn zonder grenzen?
Er zijn plekken waar het kan en plekken waar het niet kan en achter beide zitten goede argumenten
Je kunt toch ook een plek op zoeken waar het wel kan
  maandag 4 december 2017 @ 22:35:11 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175499071
Ik maak me nu zorgen over je TS, al ken je me wrsch niet eens. Wish you the best, je kunt het leven aan ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 december 2017 @ 22:35:28 #17
74056 crew  ToT
pi_175499079
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 21:53 schreef murp het volgende:
Ik denk niet dat je als website zijnde gelinkt wil worden met zelfmoordtopics.
Buiten dat FOK! gewoon niet de juiste plek voor dit soort dingen is, klopt deze uitspraak sowieso ook, denk ik.
Ik heb een tijd op het forum van een bekende gothic band gezeten en onderwerpen als krassen en zelfmoord enzo mochten daar ook niet besproken worden omdat het imago van de band er enorm onder te lijden zou kunnen hebben.
  maandag 4 december 2017 @ 23:03:30 #18
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175499730
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 21:53 schreef murp het volgende:
Ik denk niet dat je als website zijnde gelinkt wil worden met zelfmoordtopics.
Niet dat er ineens elke dag 10 zelfmoordtopic komen. :+
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  maandag 4 december 2017 @ 23:08:36 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175499836
Zie 4chan, waar mensen met neigingen geregeld aangemoedigd worden om het te doen, het liefst live on air.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_175499898
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 21:53 schreef murp het volgende:
Ik denk niet dat je als website zijnde gelinkt wil worden met zelfmoordtopics.
Ik denk ook dat dit het is... Ernstige depressie en suïcidale gedachten zijn volgens mij wel bespreekbaar toch? Of dat laatste ook al niet?

Plus dat er absoluut inderdaad trolls zullen zijn die het gaan toejuichen... Soms waarschijnlijk niet met de beste gevolgen
  maandag 4 december 2017 @ 23:12:43 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175499922
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:11 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dit het is... Ernstige depressie en suïcidale gedachten zijn volgens mij wel bespreekbaar toch? Of dat laatste ook al niet?

Plus dat er absoluut inderdaad trolls zullen zijn die het gaan toejuichen... Soms waarschijnlijk niet met de beste gevolgen
Dat laatste ook al niet. Posts waarin naar zelfmoordgedachten verwezen worden, worden altijd verwijderd met het advies professionele hulp te zoeken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175499990
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:08 schreef Tyr80 het volgende:
Zie 4chan, waar mensen met neigingen geregeld aangemoedigd worden om het te doen, het liefst live on air.
Als je zelfmoord pleegd moet je het wel live doen. :)
pi_175499992
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef Samzz het volgende:
Naast wat door Scary_Mary en Kamina is aangehaald, is het al eens enorm mis gegaan met een user die er wel over sprak en uiteindelijk dus wél zelfmoord heeft gepleegd door de reacties die erop kwamen.
Welke was dat dan? Ik kan me dat niet heugen dat een user zelfmoord heeft gepleegd dóór de reacties.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175500002
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:08 schreef Tyr80 het volgende:
Zie 4chan, waar mensen met neigingen geregeld aangemoedigd worden om het te doen, het liefst live on air.
ripper is a gangster
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 4 december 2017 @ 23:17:44 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175500023
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 23:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Welke was dat dan? Ik kan me dat niet heugen dat een user zelfmoord heeft gepleegd dóór de reacties.
Ik meende dat de reacties ook meegewerkt hebben. Maar nu ben ik niet zeker meer :@. Het was voor mijn tijd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175500048
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:11 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dit het is... Ernstige depressie en suïcidale gedachten zijn volgens mij wel bespreekbaar toch? Of dat laatste ook al niet?

Plus dat er absoluut inderdaad trolls zullen zijn die het gaan toejuichen... Soms waarschijnlijk niet met de beste gevolgen
Ook een goede reden om daar hier geen ruimte aan te geven, er is niet alleen geen professionele begeleiding, er is ook geen 24/7 moderatie mogelijk.
pi_175500061
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik meende dat de reacties ook meegewerkt hebben. Maar nu ben ik niet zeker meer :@. Het was voor mijn tijd.
Als je doelt op dat LIVE LIVE LIVE topic; dan nee, dat kwam niet door de reacties op dat topic. Sterker nog, die hebben voorkomen dat ie de pijp uit ging op dat moment, mede dankzij kordaat optreden van Yvonne die meteen de hulpdiensten waarschuwde.

Later heeft ie alsnog zelfmoord gepleegd, maar dat had niets van doen met reacties op zijn topic.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 4 december 2017 @ 23:20:57 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175500095
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 23:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je doelt op dat LIVE LIVE LIVE topic; dan nee, dat kwam niet door de reacties op dat topic. Sterker nog, die hebben voorkomen dat ie de pijp uit ging op dat moment, mede dankzij kordaat optreden van Yvonne die meteen de hulpdiensten waarschuwde.

Later heeft ie alsnog zelfmoord gepleegd, maar dat had niets van doen met reacties op zijn topic.
Okay. Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Excuus.

Maar dat topic was wel de reden dat het bespreken van zelfmoordgedachten niet toegestaan is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175500568
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:16 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Als je zelfmoord pleegd moet je het wel live doen. :)
Door dit soort reacties dus... :|W
  maandag 4 december 2017 @ 23:53:37 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175500638
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 23:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je doelt op dat LIVE LIVE LIVE topic; dan nee, dat kwam niet door de reacties op dat topic. Sterker nog, die hebben voorkomen dat ie de pijp uit ging op dat moment, mede dankzij kordaat optreden van Yvonne die meteen de hulpdiensten waarschuwde.

Later heeft ie alsnog zelfmoord gepleegd, maar dat had niets van doen met reacties op zijn topic.
Klopt, erg triest was dat.
KuikenGuppy
pi_175501620
Zelfmoordgedachtes heb ik wel eens besproken. Best vaak zelfs en dat was (geloof ik) geen probleem. Let wel: gedachtes. Ben het wel met het beleid eens dat zodra je gaat roepen dat je er een eind aan gaat maken, dat je het advies krijgt professionele hulp in te schakelen. De beheerders en users kunnen daar niks mee vanachter een beeldscherm.

Ik bespreek dit soort problematiek dan ook vooral met de psychologen/psychiaters.
pi_175502304
Dat is niet alleen hier, ik hoor over meer zelfmoord pogingen en gelukte zelfmoorden dan je in de krant zal lezen, dit omdat mensen dan gek genoeg denken, heyyyy wat die hij/zij kan kan ik ook en hoppatee, dus plaatsen ze heel veel dingen niet meer op het nieuws.
Voor mijn vriend komt de tijd er weer aan, hij vertelde al eens dat ze op op te terug weg van een poging tot zelfmoord nog 3 meldingen kregen van mensen die het ook deden, deze maand is voor veel mensen drama, ze zien de gezelligheid bij andere mensen en voelen zich dan eenzaam en springen.

Ja ja je hebt zelf websites die het bespreken en daar wisselen potentiele springers vergiftigers en hangers hun ideeen uit en 'steunen' elkaar erin.
Gewoon belachelijk dat ze die nog niet uit de lucht hebben gehaald.

Iemand die zo ver gezakt is heeft hulp nodig en die kan hij hier niet krijgen, daarbij zou je het op je geweten hebben dat door slecht advies iemand alsnog zelfmoord pleegt?
pi_175502346
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dat is niet alleen hier, ik hoor over meer zelfmoord pogingen en gelukte zelfmoorden dan je in de krant zal lezen, dit omdat mensen dan gek genoeg denken, heyyyy wat die hij/zij kan kan ik ook en hoppatee, dus plaatsen ze heel veel dingen niet meer op het nieuws.
Voor mijn vriend komt de tijd er weer aan, hij vertelde al eens dat ze op op te terug weg van een poging tot zelfmoord nog 3 meldingen kregen van mensen die het ook deden, deze maand is voor veel mensen drama, ze zien de gezelligheid bij andere mensen en voelen zich dan eenzaam en springen.

Ja ja je hebt zelf websites die het bespreken en daar wisselen potentiele springers vergiftigers en hangers hun ideeen uit en 'steunen' elkaar erin.
Gewoon belachelijk dat ze die nog niet uit de lucht hebben gehaald.

Iemand die zo ver gezakt is heeft hulp nodig en die kan hij hier niet krijgen, daarbij zou je het op je geweten hebben dat door slecht advies iemand alsnog zelfmoord pleegt?
Je mag op zijn minst toch zelf beslissen dat je er klaar mee bent?
pi_175502415
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:38 schreef 8777 het volgende:

[..]

Je mag op zijn minst toch zelf beslissen dat je er klaar mee bent?
Tja er zitten twee kanten aan, sommigen doen het heel impulsief, een vriend van mij wilde niet meer, zette zijn auto tegen de boom, nu een aantal jaar later is hij weer gelukkig en is blij dat hij nog leeft, heeft inmiddels weer een huisje en is druk bezig zijn rijbewijs terug te krijgen.

De andere kant is de mensen die echt dood willen, verderop sprong een vrouw van een flat en overleefde de smak, zij is natuurlijk opgenomen, therapie en na een tijd mocht ze weer naar huis, diezelfde avond sprong ze weer, maar dan een paar verdiepingen hoger en gewoon op beton om zeker te zijn dat het zou lukken. Dat lukte ook.

Die mensen hebben daarom hulp nodig, een arts kan proberen in te schatten of het een tijdelijk gevoel is of dat de mensen echt niet meer willen en dan nog proberen om iemand met therapie of medicatie zich beter te laten voelen.
pi_175502452
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is niet de schuld van een website als FOK!. Het is ook niet eerlijk dat te insinueren.
Dat is juist heel eerlijk om te insinueren hoor, zeker als jij het gebruikt als argument.

En ja natuurlijk moet het bij de profs komen, wat ook aangeeft dat je eerst de info moet hebben om door te sturen.
Prof zijn ook maar mensen en mensen zijn vaak net zo goed prof.
pi_175502474
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:48 schreef Keep_Walking het volgende:

Zou het niet beter zijn om juist online anoniem te kunnen praten over je zelfmoordgedachtes?

Ja, dat is inderdaad een goede mogelijkheid, anoniem zulke gevoelens te kunnen uitten.

Overigens ook zulk een medium (bv een anonieme telefoonlijn) is vaak gericht op het aanbieden van een vervolgtraject; doorverwijzen en motiveren om hulpverlening op te zoeken.

Punt is wel, een internet-forum gebaseerd op een online community is daarvoor geen geschikt medium.

Juist omdat het eerder weinig anoniem is en ook een zekere sociale bindingsfactor heeft..

Om een voorbeeld te geven hoe zoiets ook verkeerde effecten kan hebben:
User X start een topic over acute zelfmoordgevoelens, en dit topic wordt voor hem/haar tot een succes;
Veel mensen reageren, geven goede tips, motiveren en beuren op.

Is dat nu positief te zien?
Of bestaat juist dan het gevaar dat juist die aandacht aanstekelijk werkt...
Die user ook merkt dat door het uitten van zulke gevoelens hij juist aandacht en opmerkzaamheid van anderen kan oproepen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175502510
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad een goede mogelijkheid, anoniem zulke gevoelens te kunnen uitten.

Overigens ook zulk een medium (bv een anonieme telefoonlijn) is vaak gericht op het aanbieden van een vervolgtraject; doorverwijzen en motiveren om hulpverlening op te zoeken.

Punt is wel, een internet-forum gebaseerd op een online community is daarvoor geen geschikt medium.

Juist omdat het eerder weinig anoniem is en ook een zekere sociale bindingsfactor heeft..

Om een voorbeeld te geven hoe zoiets ook verkeerde effecten kan hebben:
User X start een topic over acute zelfmoordgevoelens, en dit topic wordt voor hem/haar tot een succes;
Veel mensen reageren, geven goede tips, motiveren en beuren op.

Is dat nu positief te zien?
Of bestaat juist dan het gevaar dat juist die aandacht aanstekelijk werkt...
Die user ook merkt dat door het uitten van zulke gevoelens hij juist aandacht en opmerkzaamheid van anderen kan oproepen.
Als het aanstekelijk werkt lijkt mij dat een reden om te leven.
pi_175502546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:49 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Tja er zitten twee kanten aan, sommigen doen het heel impulsief, een vriend van mij wilde niet meer, zette zijn auto tegen de boom, nu een aantal jaar later is hij weer gelukkig en is blij dat hij nog leeft, heeft inmiddels weer een huisje en is druk bezig zijn rijbewijs terug te krijgen.

De andere kant is de mensen die echt dood willen, verderop sprong een vrouw van een flat en overleefde de smak, zij is natuurlijk opgenomen, therapie en na een tijd mocht ze weer naar huis, diezelfde avond sprong ze weer, maar dan een paar verdiepingen hoger en gewoon op beton om zeker te zijn dat het zou lukken. Dat lukte ook.

Die mensen hebben daarom hulp nodig, een arts kan proberen in te schatten of het een tijdelijk gevoel is of dat de mensen echt niet meer willen en dan nog proberen om iemand met therapie of medicatie zich beter te laten voelen.
Waarom moet er altijd weer hulp enzovoort voor komen? Waarom zou een ander voor mij moeten beslissen of deze gevoelens tijdelijk zijn?
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:07:49 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175502549
Ik vind dat je ook aan de andere users en de mods moet denken. Als je zelfmoord pleegt, zadel je hen op met een schuldgevoel: "hebben we wel genoeg gedaan om hem tegen te houden?" Zo empathisch zijn de meeste users wel, en ďe mods zeker.
pi_175502817
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:07 schreef 8777 het volgende:

[..]

Waarom moet er altijd weer hulp enzovoort voor komen? Waarom zou een ander voor mij moeten beslissen of deze gevoelens tijdelijk zijn?
Omdat sommige mensen zo diep in hun gevoel zitten dat ze niet meer normaal kunnen denken, pas zodra ze helder zijn kunnen ze denken heyy maar dit wilde ik niet. Ook kan er een tekort aan stofjes in het hoofd zijn.
Ik had een vriendin die echt niet meer wilde, meteen had iedereen zoiets van heyyy, wat blijkt ze had een tekort aan een stofje in het hoofd, medicatie en ze is gewoon weer zichzelf.
Wij wisten dat er iets helemaal mis was met haar, maar op een forum, hoe goed ken je dan iemand? Straks geef je diegene gelijk en plegen ze zelfmoord om iets wat met 1 pilletje per dag over was.
pi_175502835
FOK! is niet veilig genoeg voor deze kwetsbare groep. Als je hier serieuze gedachten over zelfmoord deelt zijn er altijd mensen die het lollig vinden erover te gaan trollen. Mods zijn niet 24/7 actief.
Iemand die denkt over zelfmoord zal niet op nieuwe ideeën gebracht worden over hoe dit uit te voeren, maar als reacties op FOK! ervoor zorgen dat iemand sneller aan die impuls toegeeft is dat dramatisch.

Maar dat wil niet zeggen dat het onderwerp nooit besproken mag worden en dat mensen er in alle eenzaamheid mee moeten blijven rondlopen. Er zijn andere sites en hulplijnen waar mensen wel hun verhaal kwijt kunnen. In een veilige omgeving. Bij 113 online heb je bij voorbeeld besloten chatgroepen, of je kunt 1 op 1 chatten of bellen met een hulpverlener.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:01:12 #42
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175503117
die zelfmoord regel is gewoon zo'n lekker duidelijk dingetje waar op gemodereerd kan worden terwijl alle verzonnen topics open blijven, biedt gewoon veel houvast
pi_175503309
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:02 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Als het aanstekelijk werkt lijkt mij dat een reden om te leven.
Mensen met zelfmoordgevoelens willen niet opeens verder leven omdat ze een leuk lopend topic op FOK! Hebben...

Wél bestaat een gevaar dat mensen juist meer aandacht kunnen oproepen, door zulke gevoelens te uitten, welke an sich hooguit een symptoom van hun depressie is.

Dat een poster zelf kan escaleren door diens eventuele zelfmoordgedachten zelf tot onderwerp te maken.
En dat deze hierdoor meer aandacht krijgt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175503787
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Mensen met zelfmoordgevoelens willen niet opeens verder leven omdat ze een leuk lopend topic op FOK! Hebben...

Wél bestaat een gevaar dat mensen juist meer aandacht kunnen oproepen, door zulke gevoelens te uitten, welke an sich hooguit een symptoom van hun depressie is.

Dat een poster zelf kan escaleren door diens eventuele zelfmoordgedachten zelf tot onderwerp te maken.
En dat deze hierdoor meer aandacht krijgt.
Die gedachten ja.
En enige ruimte daarvoor zou ook kunnen helpen die gedachten te kanaliseren ipv weg te stoppen.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:34:13 #45
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_175505380
Het beleid is inderdaad dat we dat niet toestaan. Waarom? Op FOK! en meer specifiek R&P kun je over heel veel van jouw eigen problematiek praten (of over een artikel dat je toevallig las of wat dan ook, maar dat is voor dit topic minder relevant). Echter, sommige problematiek is dusdanig vergaand dat een forum en haar users, hoe goed bedoeld ook, daar niet in kunnen helpen. Daarvoor ligt dit simpelweg te gevoelig. Daarom verwijderen we dat en verwijzen we naar professionele organisaties die TS daarbij wél kunnen helpen.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')