abonnement Unibet Coolblue
pi_175497798


En doorrrr
pi_175497802
Deze hele clusterfuck is dus ontstaan toen er een concept-tekst uitlekte en de DUP over de rooie ging.. Maar hoe kan je nou aan onderhandelingen beginnen zonder te checken of je daar steun voor hebt in eigen land? 8)7

Wat had May verwacht, dat de DUP wel akkoord was gegaan als ze het akkoord tot het laatste moment verborgen had gehouden?
  maandag 4 december 2017 @ 21:51:51 #3
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175497946
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:45 schreef The_Temp het volgende:
Deze hele clusterfuck is dus ontstaan toen er een concept-tekst uitlekte en de DUP over de rooie ging.. Maar hoe kan je nou aan onderhandelingen beginnen zonder te checken of je daar steun voor hebt in eigen land? 8)7

Wat had May verwacht, dat de DUP wel akkoord was gegaan als ze het akkoord tot het laatste moment verborgen had gehouden?
Of ze dacht de DUP in d’r zak te hebben of op z’n minst partijleider Foster, maar die partij leverde niet. Hoe dan ook weer een ongelofelijk amateurisme van die pruts-Britten :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 4 december 2017 @ 21:54:26 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175498006
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175498374
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds niet het idee dat de Britten een doordacht plan hebben.
Begrijp ik je hebt het immers niet gelezen. Toch wel ironisch dat mensen hier maar blijven roepen dat er geen plan is, en wanneer dat (of een) plan wordt gepost, ze niet eens de moeite nemen om het te lezen (op een uitzondering na), een kleine stilte valt, en vervolgens weer iedereen begint te roepen dat er helemaal geen plan is voor Brexit tsja jammer dan.
pi_175498512
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Begrijp ik je hebt het immers niet gelezen. Toch wel ironisch dat mensen hier maar blijven roepen dat er geen plan is, en wanneer dat (of een) plan wordt gepost, ze niet eens de moeite nemen om het te lezen (op een uitzondering na), een kleine stilte valt, en vervolgens weer iedereen begint te roepen dat er helemaal geen plan is voor Brexit tsja jammer dan.
Een plan hebben is een ding. Je zin krijgen is een tweede.

Dat laatste lijkt vooralsnog niet echt te lukken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175498623
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een plan hebben is een ding. Je zin krijgen is een tweede.

Dat laatste lijkt vooralsnog niet echt te lukken.
Misschien en een terecht punt. Het feit dat ze dit op de overheidssite hebben geplaatst lijkt wel te suggeren dat er nu meer steun is (zover ik het kan zien lijkt het ook op een afgezwakte vorm van het originele plan) maar desalniettemin gissen. De inhoud van het plan is echter een stuk concreter dan wat de regering van May tot dusverre heeft laten zien. Korte analyse:

https://www.bloomberg.com(...)don-t-mention-brexit

Ik vind het dus wel degelijk waard om het over de inhoud van die strategie te hebben in plaats van de hele tijd te roepen dat er geen plan is terwijl dit nu online staat.
pi_175498726
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien en een terecht punt. Het feit dat ze dit op de overheidssite hebben geplaatst lijkt wel te suggeren dat er nu meer steun is (zover ik het kan zien lijkt het ook op een afgezwakte vorm van het originele plan) maar desalniettemin gissen. De inhoud van het plan is echter een stuk concreter dan wat de regering van May tot dusverre heeft laten zien. Korte analyse:

https://www.bloomberg.com(...)don-t-mention-brexit

Ik vind het dus wel degelijk waard om het over de inhoud van die strategie te hebben in plaats van de hele tijd te roepen dat er geen plan is terwijl dit nu online staat.
Uit dat stuk:

quote:
The bigger issue will be Britain's future relationship with Europe. The country didn't have much a of a plan for its exit from the European Union. The fallout from that divorce will have a far greater bearing on the economy's near-term prospects than any industrial strategy -- however well formulated.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 4 december 2017 @ 22:24:50 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175498835
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Begrijp ik je hebt het immers niet gelezen. Toch wel ironisch dat mensen hier maar blijven roepen dat er geen plan is, en wanneer dat (of een) plan wordt gepost, ze niet eens de moeite nemen om het te lezen (op een uitzondering na), een kleine stilte valt, en vervolgens weer iedereen begint te roepen dat er helemaal geen plan is voor Brexit tsja jammer dan.
Ik vind het gewoon geen plan. Een plan heb je voordat je begint. Dit is improvisatie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 4 december 2017 @ 22:26:48 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175498886
Manmanman, wat een prutsers wederom.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175498910
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uit dat stuk:

[..]

Het punt is enigszins terecht, dit plan is voor het VK na de volledige Brexit dus dat maakt dat onderwerp natuurlijk ontzettend belangrijk, maar neemt nog altijd niet weg dat er dus een plan is waarover gesproken dient te worden.
pi_175498969
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon geen plan. Een plan heb je voordat je begint. Dit is improvisatie.
Dat vind je zonder dat je het gelezen hebt. Chapeau.
  Overall beste user 2022 maandag 4 december 2017 @ 22:33:41 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175499033
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat vind je zonder dat je het gelezen hebt. Chapeau.
Yep. Trumpiaans studeren noemen we dat: Ik zag er wat over op TV.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175499078
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Yep. Trumpiaans studeren noemen we dat: Ik zag er wat over op TV.
Doe dat maar in AMV.
pi_175499193
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het punt is enigszins terecht, dit plan is voor het VK na de volledige Brexit dus dat maakt dat onderwerp natuurlijk ontzettend belangrijk, maar neemt nog altijd niet weg dat er dus een plan is waarover gesproken dient te worden.
Vind dat op dit moment niet zo interessant. Eerst maar eens zien hoe de onderhandelingen verlopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 december 2017 @ 22:41:46 #16
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175499233
In de Britse pers vraagt men zich af hoe May de voorgenomen verwoordingen over de Noord Ierland heeft besproken met de DUP. En of ze dat eigenlijk wel gedaan heeft.
pi_175499320
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind dat op dit moment niet zo interessant. Eerst maar eens zien hoe de onderhandelingen verlopen.
Dat mag. Het ging me er ook niet om dat de discussie(s) over de onderhandelingen niet relevant zijn. Meer dat bepaalde posters roepen dat er helemaal geen plan is en wanneer ze worden geconfronteerd met een plan niet de moeite nemen het te lezen.
  Overall beste user 2022 maandag 4 december 2017 @ 22:57:18 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175499587
Een plan is iets dat je van te voren hebt uitgedacht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175499860
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:57 schreef Ulx het volgende:
Een plan is iets dat je van te voren hebt uitgedacht.
Zoals het inreisverbod?
pi_175499914
Hallo, het inreisverbod is een onderwerp voor het topic in AMV, niet hier. Sowieso, laat ajb dat persoonljke gedoe ook in dat topic, dit topic is tot dusverre behoorlijk ontopic en dat is erg fijn.
pi_175500484
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:12 schreef TruusHenk het volgende:
Hallo, het inreisverbod is een onderwerp voor het topic in AMV, niet hier. Sowieso, laat ajb dat persoonljke gedoe ook in dat topic, dit topic is tot dusverre behoorlijk ontopic en dat is erg fijn.
Reageer dan eens op DeParo's post over het Britse industrieplan?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 00:21:52 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175500948
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Begrijp ik je hebt het immers niet gelezen. Toch wel ironisch dat mensen hier maar blijven roepen dat er geen plan is, en wanneer dat (of een) plan wordt gepost, ze niet eens de moeite nemen om het te lezen (op een uitzondering na), een kleine stilte valt, en vervolgens weer iedereen begint te roepen dat er helemaal geen plan is voor Brexit tsja jammer dan.
Omdat er geen plan is, er is een "plan" voor een klein deel van britse economie wat vooral een samenraapsel is van oude plannen en losse onderdelen in een nieuwe verpakking.
Het gaat niet in op de post-Brexit situatie, het gaat niet over services wat 89% van de economie omvat, het gaat niet in op WTO situaties, het gaat niet in op tarieven en de bedreiging voor JIT industrieele processen en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

Er is dus GEEN plan voor Brexit. Er worden allerlei ballen in de lucht gegooid, het ene moment is het Commonwealth, dan is het NAFTA, dan is het Global Britain trading nation of the world en dan is het ineens "Singapore!"...of Noorwegen.

De impact analyse word niet eens vrijgegeven zoals het hoort.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175501688
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat er geen plan is, er is een "plan" voor een klein deel van britse economie wat vooral een samenraapsel is van oude plannen en losse onderdelen in een nieuwe verpakking.
Het gaat niet in op de post-Brexit situatie, het gaat niet over services wat 89% van de economie omvat, het gaat niet in op WTO situaties, het gaat niet in op tarieven en de bedreiging voor JIT industrieele processen en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

Er is dus GEEN plan voor Brexit. Er worden allerlei ballen in de lucht gegooid, het ene moment is het Commonwealth, dan is het NAFTA, dan is het Global Britain trading nation of the world en dan is het ineens "Singapore!"...of Noorwegen.

De impact analyse word niet eens vrijgegeven zoals het hoort.
Volstrekt mee oneens want het is geen samenraapsel van oude plannen. Het is een vrij concreet investeringsplan dat benadert hoe hoogwaardige industrie kan worden aangewakkerd om een nieuwe markt te creeeren en een uitweg (niet de enige) uit de post-Brexit periode. Het feit dat het juist niet om service gaat zou je moeten aanspreken want op deze manier kan het verlies in service minder belangrijk worden gemaakt.

Dat dit plan niet voldoende is dat mag duidelijk zijn maar we zouden ook moeten begrijpen dat de Britten nooit meer dezelfde dienstensector positie in kunnen nemen door het verlies van EU-toegang zelfs al zouden ze die in beperkte mate behouden.

De 255-pagina tellend plan laat zien dat de regering wel degelijk een plan heeft, dit plan is nog niet voldoende en is zelfs een mogelijk afgezwakte vorm van wat May aanvankelijk wilde als gevolg van de politieke tegenstellingen in haar regering, maar het is een plan en vrij concreet zelfs dus.
  dinsdag 5 december 2017 @ 05:15:43 #24
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175501838
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:45 schreef The_Temp het volgende:
Deze hele clusterfuck is dus ontstaan toen er een concept-tekst uitlekte en de DUP over de rooie ging.. Maar hoe kan je nou aan onderhandelingen beginnen zonder te checken of je daar steun voor hebt in eigen land? 8)7

Wat had May verwacht, dat de DUP wel akkoord was gegaan als ze het akkoord tot het laatste moment verborgen had gehouden?
Britten snappen helemaal niks van hoe je een coalitieregering moet runnen. Ik ben blij dat ik in Nederland woon.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 5 december 2017 @ 05:17:48 #25
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175501844
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Begrijp ik je hebt het immers niet gelezen. Toch wel ironisch dat mensen hier maar blijven roepen dat er geen plan is, en wanneer dat (of een) plan wordt gepost, ze niet eens de moeite nemen om het te lezen (op een uitzondering na), een kleine stilte valt, en vervolgens weer iedereen begint te roepen dat er helemaal geen plan is voor Brexit tsja jammer dan.
Een niet-realistisch plan dat is doordrenkt van wensdenken en minachting voor je onderhandelingspartners = geen plan
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175502058
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 05:17 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Een niet-realistisch plan dat is doordrenkt van wensdenken en minachting voor je onderhandelingspartners = geen plan
En waar is deze mening precies op gebaseerd? Dit plan heeft overigens weinig te maken met de onderhandelingen dus ik vraag me af waar precies jij de minachting voor de onderhandelingspartners precies hebt gezien.
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:15:25 #27
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175502157
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 06:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

En waar is deze mening precies op gebaseerd? Dit plan heeft overigens weinig te maken met de onderhandelingen dus ik vraag me af waar precies jij de minachting voor de onderhandelingspartners precies hebt gezien.
In bureaubladen passen prima 255 pagina's. Helemaal irrelevant nu er zo'n crisis is. Denk dat er nu snel en concrete actie vanuit de Britse regering nodig is als in scheld die achterlijke DUPpers verrot en annuleer die hele Brexit bullshit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:18:42 #28
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175502174
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 06:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

En waar is deze mening precies op gebaseerd? Dit plan heeft overigens weinig te maken met de onderhandelingen dus ik vraag me af waar precies jij de minachting voor de onderhandelingspartners precies hebt gezien.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 07:21:13 #29
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175502189
Annuleer Brexit? Daar heeft men in Brussel ook wel iets over te zeggen. Die hebben dan wel wat eisen.
- EMA en Banken Authoriteit verlaten Londen
- VK verliest de voordeeltjes van Thatcher.
- VK komt bij de Euro

Dat minstens.

Suucces om dat aan de brexiteers te verkopen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175502228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:18 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dank je voor je zinloze bijdrage aan deze discussie.
pi_175502237
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:15 schreef Falco het volgende:

[..]

In bureaubladen passen prima 255 pagina's. Helemaal irrelevant nu er zo'n crisis is. Denk dat er nu snel en concrete actie vanuit de Britse regering nodig is als in scheld die achterlijke DUPpers verrot en annuleer die hele Brexit bullshit.
En inhoudelijk nog enig commentaar op het plan? Delink naar de Britse overheidspagina bevat een ingekorte versie dus je hoeft niet alle pagina's te lezen.
pi_175502242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:21 schreef Ulx het volgende:
Annuleer Brexit? Daar heeft men in Brussel ook wel iets over te zeggen. Die hebben dan wel wat eisen.
- EMA en Banken Authoriteit verlaten Londen
- VK verliest de voordeeltjes van Thatcher.
- VK komt bij de Euro

Dat minstens.

Suucces om dat aan de brexiteers te verkopen.
Thatcher 'voordeeltjes' hebben dat hele land in de eerste plaats gewurgd dus prima wat dat betreft zeg.
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:42:29 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_175502372
De euro zou ik als VK echt koste wat kost uit blijven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:45:08 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175502389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:42 schreef nixxx het volgende:
De euro zou ik als VK echt koste wat kost uit blijven.
Dat het ze flink gaat kosten staat inmiddels wel vast ja.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175502398
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:42 schreef nixxx het volgende:
De euro zou ik als VK echt koste wat kost uit blijven.
Ze zullen voorlopig ook wel niet aan de eisen voldoen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 07:49:04 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175502412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Thatcher 'voordeeltjes' hebben dat hele land in de eerste plaats gewurgd dus prima wat dat betreft zeg.
Ze konden er probleemloos vanaf. Waarom deed men dat niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 december 2017 @ 08:03:13 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175502514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

En inhoudelijk nog enig commentaar op het plan? Delink naar de Britse overheidspagina bevat een ingekorte versie dus je hoeft niet alle pagina's te lezen.
Plan is niet relevant. Men moet eerst deze shit oplossen en kijken met welke schade je daar uit komt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175502613
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

En inhoudelijk nog enig commentaar op het plan? Delink naar de Britse overheidspagina bevat een ingekorte versie dus je hoeft niet alle pagina's te lezen.
Zolang May in haar eigen coalitie de neuzen nog lang niet dezelfde kant op heeft en eennfatsoenlijke strategie om de Brexit tot een goed eind te leiden ontbreekt doet een of ander industrieel plan er nog niet zo heel veel toe.
pi_175502631
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:42 schreef nixxx het volgende:
De euro zou ik als VK echt koste wat kost uit blijven.
Was dat ooit een serieus discussiepunt dan? Niet de afgelopen tien jaar.

De Britten hechten veel emotionele waarde aan onafhankelijkheid. Zoals nu weer blijkt zelfs als ze er zelf veel slechter van worden.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175502700
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze konden er probleemloos vanaf. Waarom deed men dat niet?
Omdat het sommige mensen, hele rijke mensen, heel veel geld heeft opgeleverd.
pi_175502705
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang May in haar eigen coalitie de neuzen nog lang niet dezelfde kant op heeft en eennfatsoenlijke strategie om de Brexit tot een goed eind te leiden ontbreekt doet een of ander industrieel plan er nog niet zo heel veel toe.
Dan moeten mensen ook niet roepen dat ze geen plan heeft.
pi_175502713
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Plan is niet relevant. Men moet eerst deze shit oplossen en kijken met welke schade je daar uit komt.
Onzin. Want je komt er sowieso met schade uit, je gaat sowieso toegang tot de EU-markt verliezen en je moet nieuwe markten aanboren, het is juist relevant om over nieuwe mogelijke markten te praten.
pi_175502795
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan moeten mensen ook niet roepen dat ze geen plan heeft.
Als er een plan is, dan brengen ze dat tot nu toe verdomde slecht in de praktijk. Dat er eventueel wat ideeën zijn over wat je na de Brexit eventueel zou kunnen doen zegt niet zoveel...
pi_175502798
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin. Want je komt er sowieso met schade uit, je gaat sowieso toegang tot de EU-markt verliezen en je moet nieuwe markten aanboren, het is juist relevant om over nieuwe mogelijke markten te praten.
Ze zouden een plan moeten hebben om zoveel mogelijk schade te voorkomen, maar gisteren liet zien dat dat er in ieder geval niet is.
in a crowd you lose humanity
pi_175502840
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als er een plan is, dan brengen ze dat tot nu toe verdomde slecht in de praktijk. Dat er eventueel wat ideeën zijn over wat je na de Brexit eventueel zou kunnen doen zegt niet zoveel...
Je gaat sowieso schade oplopen, je hebt sowieso niet meer de volledige toegang tot de markt en op dit moment (!!) verlies je al bedrijven in de vooral financiele sector die verhuizen, het lijkt me toch vrij relevant voor dit moment al te noemen dan.
pi_175502845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze zouden een plan moeten hebben om zoveel mogelijk schade te voorkomen, maar gisteren liet zien dat dat er in ieder geval niet is.
De EU weet ook prima dat May met haar handen gebonden is aan de DUP.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 08:50:39 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175502973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

De EU weet ook prima dat May met haar handen gebonden is aan de DUP.
Ja. Dat klopt. Ze heeft een lastige baan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175502993
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja. Dat klopt. Ze heeft een lastige baan.
Oh.
pi_175503004
Als het nou alleen de DUP was.... :P Die krijgen nou wel de zwarte Piet toegespeeld, maar er hebben meerdere Tories (waaronder Reese-Mogg) ook laten weten dat ze met een dergelijke clausule niet in zouden stemmen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 08:54:33 #50
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175503019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oh.
Yeah
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175503036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Yeah
Zo.
pi_175503045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je gaat sowieso schade oplopen, je hebt sowieso niet meer de volledige toegang tot de markt en op dit moment (!!) verlies je al bedrijven in de vooral financiele sector die verhuizen, het lijkt me toch vrij relevant voor dit moment al te noemen dan.
Tja, zolang je geen idee hebt hoe de Brexit er uit komt te zien is zo’n plan leuk maar mag je er geen waarde aan hechten. Een goed plan om de Brexitbesprekingen in te gaan of te vervolgen (daar wordt hier meestal aan gerefereerd als het over een ‘plan’ gaat) was er niet en lijkt er niet te komen. Terwijl de uitkomst van deze besprekingen essentieel is voor een eventueel plan voor toekomstige economische ontwikkeling.
pi_175503131
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, zolang je geen idee hebt hoe de Brexit er uit komt te zien is zo’n plan leuk maar mag je er geen waarde aan hechten. Een goed plan om de Brexitbesprekingen in te gaan of te vervolgen (daar wordt hier meestal aan gerefereerd als het over een ‘plan’ gaat) was er niet en lijkt er niet te komen. Terwijl de uitkomst van deze besprekingen essentieel is voor een eventueel plan voor toekomstige economische ontwikkeling.
Ik denk dat dit plan toch duidelijk laat zien waar ze voor gaan. Het benoemt ook enkele mogelijke verandering tgv de Brexit dus gaan ze volgens mij ook uit van een bepaalde ontwikkeling. Als je nou niet de plannen voorbereidt voor post-Brexit dan ben je schromelijk laat als de onderhandelingen straks voorbij zijn.
pi_175503162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat dit plan toch duidelijk laat zien waar ze voor gaan. Het benoemt ook enkele mogelijke verandering tgv de Brexit dus gaan ze volgens mij ook uit van een bepaalde ontwikkeling. Als je nou niet de plannen voorbereidt voor post-Brexit dan ben je schromelijk laat als de onderhandelingen straks voorbij zijn.
Doordat ze geen plan hebben voor hun Brexit zijn ze sowieso schromelijk laat met alles. En kan je eigenlijk nog geen fatsoenlijk plan voor daarna ontwikkelen.
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:08:56 #55
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175503203
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dank je voor je zinloze bijdrage aan deze discussie.
Zinloos? Dan heb je de kern van het Britse exit-beleid niet begrepen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 09:09:51 #56
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175503209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:08 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Zinloos? Dan heb je de kern van het Britse exit-beleid niet begrepen.
Welk beleid?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:10:16 #57
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175503216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welk beleid?
Dat bedoel ik dus.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:15:30 #58
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175503247
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:53 schreef J.B. het volgende:
Als het nou alleen de DUP was.... :P Die krijgen nou wel de zwarte Piet toegespeeld, maar er hebben meerdere Tories (waaronder Reese-Mogg) ook laten weten dat ze met een dergelijke clausule niet in zouden stemmen.
Dit ja:
https://www.theguardian.c(...)n-irish-border-issue
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175503269
Ik dent dat de deal er wel komt. Binnen een week.
Make my day!
pi_175503275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat dit plan toch duidelijk laat zien waar ze voor gaan. Het benoemt ook enkele mogelijke verandering tgv de Brexit dus gaan ze volgens mij ook uit van een bepaalde ontwikkeling. Als je nou niet de plannen voorbereidt voor post-Brexit dan ben je schromelijk laat als de onderhandelingen straks voorbij zijn.
Wat dit plan beschrijft is wat elk Westers land wel wil. Inzetten op innovatie, investeringsfonds opzetten, kwaliteit van het onderwijs verbeteren. Het staat allemaal ook in Nederlandse of Deense beleidsstukken hoor. Het is geen verkeerd plan, maar wel redelijk standaard. Dat zie je ook aan de budgetten die ervoor worden uitgetrokken. Naar Nederlandse maatstaven zou het een paragraaf in een regeerakkoord vormen.

Jij lijkt het nu te bombarderen tot hét plan voor post-brexit, maar dat is het simpelweg niet.

Elk land wil hoogwaardige industrie binnenhalen, met kennisbanen voor hoogopgeleiden en lekker veel trickle-down naar 'lagere' banen. De vraag is nu juist hoe je de randvoorwaarden gaat scheppen zodat je die krijgt. En dan gaat het om vragen als:

- Hoe zorg ik dat hoogwaardig personeel zich in de UK wil vestigen?
- Hoe zorg ik dat die hoogwaardige industrie een afzetmarkt heeft?
- Hoe zorg ik dat kennisinstituten zich in de UK vestigen?

Dit soort vragen (er zijn er nog veel meer) moet je tackelen als je zo'n plan tot een succes wil maken.
pi_175503290
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 08:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

De EU weet ook prima dat May met haar handen gebonden is aan de DUP.
Daar heeft May zelf voor gezorgd met haar debiele verkiezing op niets af. Wat een achterlijke blunder, maar wel gewoon blijven zitten :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175503307
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doordat ze geen plan hebben voor hun Brexit zijn ze sowieso schromelijk laat met alles. En kan je eigenlijk nog geen fatsoenlijk plan voor daarna ontwikkelen.
Dit plan was er al begin dit jaar. Het staat niet op zichzelf en was juist onderdeel van de strategie van May. Dat is het grote probleem, de verkiezingen en dat ze zoveel terrein verloren heeft uiteindelijk, maar Goed ik Hoop dat ze dit plan kan realisteren want het ziet er prima vatbaat uit om het VK in ieder geval gedeeltelijk te helpen een nieuwe markt aan te boren.
pi_175503310
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:08 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Zinloos? Dan heb je de kern van het Britse exit-beleid niet begrepen.
Vertel.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 09:30:12 #64
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175503400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit plan was er al begin dit jaar. Het staat niet op zichzelf en was juist onderdeel van de strategie van May. Dat is het grote probleem, de verkiezingen en dat ze zoveel terrein verloren heeft uiteindelijk, maar Goed ik Hoop dat ze dit plan kan realisteren want het ziet er prima vatbaat uit om het VK in ieder geval gedeeltelijk te helpen een nieuwe markt aan te boren.
Je gaat er hier wel vanuit dat de concurrentie stilzit. Als de voorwaarden voor een bedrijf gunstiger zijn in de EU gaan ze daarheen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175503441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit plan was er al begin dit jaar. Het staat niet op zichzelf en was juist onderdeel van de strategie van May. Dat is het grote probleem, de verkiezingen en dat ze zoveel terrein verloren heeft uiteindelijk, maar Goed ik Hoop dat ze dit plan kan realisteren want het ziet er prima vatbaat uit om het VK in ieder geval gedeeltelijk te helpen een nieuwe markt aan te boren.
Als dit het moet doen wens ik ze veel sterkte...
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:17:39 #66
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175504125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vertel.
De briljante UK-politici hebben het Brexit-beleid gebaseerd op de volgende bron:



"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175504335
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:19 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Wat dit plan beschrijft is wat elk Westers land wel wil. Inzetten op innovatie, investeringsfonds opzetten, kwaliteit van het onderwijs verbeteren. Het staat allemaal ook in Nederlandse of Deense beleidsstukken hoor. Het is geen verkeerd plan, maar wel redelijk standaard. Dat zie je ook aan de budgetten die ervoor worden uitgetrokken. Naar Nederlandse maatstaven zou het een paragraaf in een regeerakkoord vormen.

Jij lijkt het nu te bombarderen tot hét plan voor post-brexit, maar dat is het simpelweg niet.

Elk land wil hoogwaardige industrie binnenhalen, met kennisbanen voor hoogopgeleiden en lekker veel trickle-down naar 'lagere' banen. De vraag is nu juist hoe je de randvoorwaarden gaat scheppen zodat je die krijgt. En dan gaat het om vragen als:

- Hoe zorg ik dat hoogwaardig personeel zich in de UK wil vestigen?
- Hoe zorg ik dat die hoogwaardige industrie een afzetmarkt heeft?
- Hoe zorg ik dat kennisinstituten zich in de UK vestigen?

Dit soort vragen (er zijn er nog veel meer) moet je tackelen als je zo'n plan tot een succes wil maken.
Dit plan is ten eerste een investeringsplan specifiek gericht op hoogwaardige industrie. Ik verwacht niet dat je alle pagina's leest maar het beantwoordt wel degelijk gedeeltelijk jouw vragen. Het VK gaat de bedrijven zelf niet leiden maar probeert een zakenomgeving te creeeren waarin bedrijven, in hoogwaardige technologie, eenvoudig kunnen excelleren. Dat betekent dus ook aandacht voor de punten die jij noemt. Ik stel al dat dit plan bij lange na niet voldoende is en waarschijnlijk ook een afgezwakte vorm van het originele plan als ik het probeer te vergelijken met eerdere benoemingen maar het is wel duidelijk meer dan een paragraaf in een Nederlands of Deens voorstel. Het toont bovendien aan dat dit het begin van een economische koerswijziging voor het VK kan zijn als het aan May ligt (en dat laatste is het grootste probleem door de invloed van zoveel andere partijen).

Zoals jij het plan nu uitlegt doet erop lijken dat je maar een gedeelte hebt gelezen. Enkele hoogtepunten (niet eens allemaal):

* Zo'n 4.7 Miljard extra alleen al gaat naar R&D
* Tax credit schemes 12% groei (waardoor het aantrekkelijker wordt voor bedrijven publieke investeringen te doen)
* Industrial Strategy Challenge Fund
* Specifieke investeringen in onderwijs gericht op STEM-skills
* Nieuwe 'hertrainingsprogramma' dat mensen opnieuw opleidt
* National Productivity Investment Fund wordt opgeschaald van 23 Miljard (2016) naar 31 Miljard
* Specifieke investeringen in digitale infrastructuur (fiber + 5G)
* Specifieke investeringen die VK een competief voordeel moeten geven in de elektrische auto-industrie
* Nieuw 2.5 Miljard investeringsfond voor innovatieve bedrijven en andere bedrijven met 'veel' potentie. In totaal wordt 20 Miljard geinvesteerd om meer nieuwe bedrijven op te laten komen.
* Nieuw 1.7 Miljard fonds voor het opschalen van openbaar vervoer om verbindingen te verbeteren en omgevingen daarmee aantrekkelijker te maken voor het bedrijfsleven in deze

En dan benoem ik nog niet eens alles.

Om je vragen te beantwoorden bevat dit plan investeringen ten eerste gericht op de Britse markt zelf. Dat wil zeggen dat de vraag hoe je geschoold personeel blijvend wilt laten vestigen in het VK niet zo'n relevante vraag is want het gaat immers om geschoold Brits personeel wat ze willen creeeren en behouden. Dat punt wordt ook vrij concreet benaderd door investeringen in infrastructuur, R&D, en het eenvoudiger maken om een bedrijf op te zetten en toegang te krijgen tot publieke subsidieregelingen. Het plan roemt het Britse onderwijssysteem en kondigt een groots onderzoek aan waarbij de resultaten zullen moeten leiden tot het binnenboord houden, als in aantrekken, van de grootste talenten wereldwijd.

Zoals benoemd is dit plan zeer concreet met het investeren in start-ups en andere SME's. Dit zou het voor binnen- en buitenlanders aantrekkelijk moeten maken je te vestigen in het VK en hier te investeren. Het hamert op de Goede reputatie die het VK al heeft met betrekking tot woon- en werkomgeving, de perks and benefits of living in the UK zeg maar, en dat het niet van plan is hier afbreuk aan te doen. Het VK kan een competief voordeel verliezen in de vorm van toegang tot andere markten en onderzoek maar het heeft zelf volledig in de hand hoe aantrekkelijk secundaire voorwaarden zijn voor buitenlanders (en Britten) die zich in het VK willen vestigen in deze.

Het vinden van nieuwe markten voor al deze bedrijvigheid wordt in een ander plan uiteengezet:
Preparing for Our Future Trade Policy:
https://www.gov.uk/govern(...)ture-uk-trade-policy
Eveneens vrij recent gepubliceerd

Kijk ook even naar het Smart Systems and Flexibility Plan:
https://www.gov.uk/govern(...)and-flexibility-plan
Waarin zeer specifiek voor 'local smart energy systems', nieuwe energie systemen gericht op de globale transformatie weg van traditionele energiesystemen in deze, wordt benadert hoe nieuwe afzetmarkten moeten worden geregeld.

Verder worden in de lente van 2018 de resultaten van een vrij relevant onderzoek bekend gemaakt plus enkele andere concrete plannen:

quote:
We will support business to access international markets, driving up exports by: working with business to undertake a review of export strategy, reporting in spring 2018. The review, as well as the GREAT Britain campaign, will ensure

the government has the right financial, practical and promotional support in place for new and existing exporters to sell overseas.
The review will convene expertise from across government and the private sector, including:
- Better support for medium and larger business to access new markets and export more;
- Identifying smaller businesses with the potential to succeed and grow as exporters;
- Better signposting to online and local source of information, and access to finance;
- Working with the private sector to ensure all businesses receive high quality export advice; and - strengthening government-to-government relationships to realize new export opportunities.

Establishing a network of nine UK Trade Commossioners, each developing a regional trade plan covering export promotion, investment and trade policy;

Building on the new UK Export Finance (UKEF) Initiatives, which work with partner banks to help businesses fulfil overseas contracts. UKEF will introduce a new guarantee to banks designed to increase liquidity in the supply chain. This will improve exporters access to capital and enable their suppliers to fulfil new orders. UKEF will also launch a targeted campaign to promote the support they offer to exporters and overseas buyers, as part of the wider GREAT campaign;

bringing together businesses of all sizes to bid for global infrastructure contracts as a single 'Team UK' consortium, with the potential for support from UK Export Finance and through supply chain fairs. We are considering other ways to support British consortia, including expanding the approach to other sectors;

Piloting intensive export growth support for potential scale-ups and particulary ambitious medium sized businesses. This includes co-investment to access commercial export support services, with each eligible business offered a grant on a 50:50 match funded basis. We will work with Local Enterprise Partnership Growth Hubs to ensure joined up and easily accessible export and business growth advice;

continuing to develop the great.gov.uk platform ensuring it meets the needs of more UK businesses. The platform already provices export opportunities, connections and overseas buyers, on-boarding onto e-commerce website and attracts inward investors.

And we will help UK businesses to grow internationally through investing overseas. The government is evaluating through pilots a suite of products and services to support businesses investing internationally, both through market entry and expansions.
En nog een gedeelte over kenniscentra zoals je al naar vroeg:

quote:
The new strength in places fund will identify and support areas of emerging R&D strength that are driving business clusters and it will build on the regional economic impact of existing institutions including universities, research institutes, Innovation and Knowledge Centers and Catapults and will link to Local Industrial Strategies.
Een korte uiteenzetting van wat verwacht kan worden. Het plan verdient mijn inziens een stuk meer krediet dan het op dit forum momenteel krijgt.
pi_175504383
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:17 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

De briljante UK-politici hebben het Brexit-beleid gebaseerd op de volgende bron:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nogmaals. Als je niks zinnigs hebt toe te voegen reageer dan aub niet het is vrij vervelend.
pi_175504394
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als dit het moet doen wens ik ze veel sterkte...
Zie hierboven. Ik vind het wel meevallen hoe 'slecht' uitgedacht dit allemaal is, veel blijft planmatig en afhankelijk van politieke steun, maar er zijn concrete plannen.
pi_175504405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je gaat er hier wel vanuit dat de concurrentie stilzit. Als de voorwaarden voor een bedrijf gunstiger zijn in de EU gaan ze daarheen.
Dat is altijd zo, en dat is binnen de EU tussen de lidstaten ook zo, dat is hoe de markt altijd werkt in principe ;).
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:47:16 #71
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175504660
https://www.theguardian.c(...)&CMP=EMCNEWEML6619I2

Goeie column over de spagaat waar de Britten nu inzitten door de Ierse grens.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:21:20 #72
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175505173
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals. Als je niks zinnigs hebt toe te voegen reageer dan aub niet het is vrij vervelend.
Jammer dat je zo in een bubble leeft dat je andere opinies niet snapt.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175505255
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:21 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Jammer dat je zo in een bubble leeft dat je andere opinies niet snapt.
Een mening hebben vind ik prima oude vriend maar het gaat er mij om hoe je die mening onderbouwt zodat we er wellicht een discussie over kunnen hebben bijvoorbeeld. Dat onderbouwen laat je tot dusverre volledig achterwege en dat is een beetje jammer enigszins.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:28:05 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175505295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat dit plan toch duidelijk laat zien waar ze voor gaan. Het benoemt ook enkele mogelijke verandering tgv de Brexit dus gaan ze volgens mij ook uit van een bepaalde ontwikkeling. Als je nou niet de plannen voorbereidt voor post-Brexit dan ben je schromelijk laat als de onderhandelingen straks voorbij zijn.
Een van de redenen dat ik het plan onzinnig noem is dit, het VK moet in grote aantallen werknemers importeren omdat de eigen bevolking niet voldoende is opgeleid, het onderwijs in het VK bungelt onder Griekenland in de rankings, laagste in de hele EU.

Bij industrie van een technologische aard is 30-40% van de werknemers afkomstig uit het buitenland, tel daarbij de dramatische productiviteit in het VK op en het plan gaan compleet mank voordat het uberhaupt van start gaat.

Als jij er in wil geloven of het ziet als een indicatie dat ze hun zaken op orde hebben, prima, maar ik sta daar enigzins anders in.

PS: Ter illustratie, bij Honda in het VK werken in 2 fabrieken respectievelijk 30 en 40% niet-britse EU werknemers, JLR (Jaguar LandRover) wil 6000 nieuwe werknemers aannemen en denkt de helft uit het buitenland te moeten halen. Software en fintech bedrijven drijven op buitenlandse werknemers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175505449
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een van de redenen dat ik het plan onzinnig noem is dit, het VK moet in grote aantallen werknemers importeren omdat de eigen bevolking niet voldoende is opgeleid, het onderwijs in het VK bungelt onder Griekenland in de rankings, laagste in de hele EU.

Bij industrie van een technologische aard is 30-40% van de werknemers afkomstig uit het buitenland, tel daarbij de dramatische productiviteit in het VK op en het plan gaan compleet mank voordat het uberhaupt van start gaat.

Als jij er in wil geloven of het ziet als een indicatie dat ze hun zaken op orde hebben, prima, maar ik sta daar enigzins anders in.
Maar wat zegt dit plan precies dat meer boost in relevante scholing niet mogelijk zou maken? Wat zegt dit plan precies over het feit dat geschoolde arbeid niet aangetrokken zou moeten worden (of blijven) om in ieder geval de transitieperiode door te kunnen komen voor het VK? Het dweept zelf met een groot onderzoek om dit te verbeteren.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 11:42:30 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175505514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar wat zegt dit plan precies dat meer boost in relevante scholing niet mogelijk zou maken? Wat zegt dit plan precies over het feit dat geschoolde arbeid niet aangetrokken zou moeten worden (of blijven) om in ieder geval de transitieperiode door te kunnen komen voor het VK? Het dweept zelf met een groot onderzoek om dit te verbeteren.
Ze wilden toch uit de EU omdat ze geen zin hadden in al die enge buitenlanders die de grenzen overspoelden? En dan ga je als regering vervolgens aan de kiezer vertellen dat ze méér mensen moeten importeren?

Ik zie het niet gebeuren.....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175505611
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze wilden toch uit de EU omdat ze geen zin hadden in al die enge buitenlanders die de grenzen overspoelden? En dan ga je als regering vervolgens aan de kiezer vertellen dat ze méér mensen moeten importeren?

Ik zie het niet gebeuren.....
Jij hebt ook maar een oog dus dat zegt me weinig.
pi_175505783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit plan is ten eerste een investeringsplan specifiek gericht op hoogwaardige industrie. Ik verwacht niet dat je alle pagina's leest maar het beantwoordt wel degelijk gedeeltelijk jouw vragen. Het VK gaat de bedrijven zelf niet leiden maar probeert een zakenomgeving te creeeren waarin bedrijven, in hoogwaardige technologie, eenvoudig kunnen excelleren. Dat betekent dus ook aandacht voor de punten die jij noemt. Ik stel al dat dit plan bij lange na niet voldoende is en waarschijnlijk ook een afgezwakte vorm van het originele plan als ik het probeer te vergelijken met eerdere benoemingen maar het is wel duidelijk meer dan een paragraaf in een Nederlands of Deens voorstel. Het toont bovendien aan dat dit het begin van een economische koerswijziging voor het VK kan zijn als het aan May ligt (en dat laatste is het grootste probleem door de invloed van zoveel andere partijen).

Zoals jij het plan nu uitlegt doet erop lijken dat je maar een gedeelte hebt gelezen. Enkele hoogtepunten (niet eens allemaal):

* Zo'n 4.7 Miljard extra alleen al gaat naar R&D
* Tax credit schemes 12% groei (waardoor het aantrekkelijker wordt voor bedrijven publieke investeringen te doen)
* Industrial Strategy Challenge Fund
* Specifieke investeringen in onderwijs gericht op STEM-skills
* Nieuwe 'hertrainingsprogramma' dat mensen opnieuw opleidt
* National Productivity Investment Fund wordt opgeschaald van 23 Miljard (2016) naar 31 Miljard
* Specifieke investeringen in digitale infrastructuur (fiber + 5G)
* Specifieke investeringen die VK een competief voordeel moeten geven in de elektrische auto-industrie
* Nieuw 2.5 Miljard investeringsfond voor innovatieve bedrijven en andere bedrijven met 'veel' potentie. In totaal wordt 20 Miljard geinvesteerd om meer nieuwe bedrijven op te laten komen.
* Nieuw 1.7 Miljard fonds voor het opschalen van openbaar vervoer om verbindingen te verbeteren en omgevingen daarmee aantrekkelijker te maken voor het bedrijfsleven in deze

En dan benoem ik nog niet eens alles.
Sorry hoor, maar dit is toch gewoon kleingeld? 4,7 miljard extra voor R&D klinkt wel leuk, maar het is ongetwijfeld over heel veel jaar uitgesmeerd en bovendien is de kans aanzienlijk dat bedrijven minder in R&D gaan investeren (investeringen lopen namelijk terug) als gevolg van de Brexit. Zelfs al waren al die bedragen per jaar zou het nog niet echt indrukwekkend zijn...
pi_175506010
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:56 schreef J.B. het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is toch gewoon kleingeld? 4,7 miljard extra voor R&D klinkt wel leuk, maar het is ongetwijfeld over heel veel jaar uitgesmeerd en bovendien is de kans aanzienlijk dat bedrijven minder in R&D gaan investeren (investeringen lopen namelijk terug) als gevolg van de Brexit. Zelfs al waren al die bedragen per jaar zou het nog niet echt indrukwekkend zijn...
Vandaar 12% groei in tax credits. Uitgesmeerd over vier jaar. Dat dan weer wel inderdaad.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 12:24:12 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175506200
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar wat zegt dit plan precies dat meer boost in relevante scholing niet mogelijk zou maken? Wat zegt dit plan precies over het feit dat geschoolde arbeid niet aangetrokken zou moeten worden (of blijven) om in ieder geval de transitieperiode door te kunnen komen voor het VK? Het dweept zelf met een groot onderzoek om dit te verbeteren.
*zucht* Wat die scholing niet mogelijk maakt is dat er geen onderwijs plan is wat hierop aansluit. Geen geld, geen plan, terugschroeven van een apprentice plan. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Er IS geen transitieperiode, dat is weer zo iets, dat is waar het VK van uit gaat zonder dat het ooit op de onderhandelingstafel heeft gelegen. Men roept maar wat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175506223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*zucht* Wat die scholing niet mogelijk maakt is dat er geen onderwijs plan is wat hierop aansluit. Geen geld, geen plan, terugschroeven van een apprentice plan. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Jawel...... De noodzaak hiervoor wordt specifiek benoemd zelfs door middel van een nieuw onderzoek, net als bij het vinden van exportmarkten, dat zal in de loop van 2018 wel volgen.
[
quote:
Er IS geen transitieperiode, dat is weer zo iets, dat is waar het VK van uit gaat zonder dat het ooit op de onderhandelingstafel heeft gelegen. Men roept maar wat.
De transitieperiode is compleet afhakelijk van de eigen transformatie waarin het investeert dat heeft niks met de onderhandelingstafel te maken. Je haalt nu allerlei zaken door elkaar in deze.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 12:26:35 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175506234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vandaar 12% groei in tax credits. Uitgesmeerd over vier jaar. Dat dan weer wel inderdaad.
Ze hebben al een enorm begrotingstekort dus het antwoord is "minder belastingen binnenharken" en dus meer bezuinigigen op gezondheidszorg, onderwijs en social care. Precies zoals dit budget werkt.
Er is ook een groots plan om huizen te bouwen, klinkt heel goed op papier alleen blijkt de Chancellor 2 miljard weggehaald te hebben om de kosten van nieuwe ambtenaren voor Brexit van te betalen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175506262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze hebben al een enorm begrotingstekort dus het antwoord is "minder belastingen binnenharken" en dus meer bezuinigigen op gezondheidszorg, onderwijs en social care. Precies zoals dit budget werkt.
Er is ook een groots plan om huizen te bouwen, klinkt heel goed op papier alleen blijkt de Chancellor 2 miljard weggehaald te hebben om de kosten van nieuwe ambtenaren voor Brexit van te betalen.
Het begrotingstekort is wel het minste van hun zorgen, daarom moet je meer exportwaarde creeeren en dat is precies wat ze doen, als je nu gaat bezuinigingen op gezondheidszorg, odnerwijs, en sociale zekerheid/zorg/diensten dan stort je de toch al vrij armoedige Britse samenleving compleet in een neerwaartse spiraal. Dit is juist de periode waarin je langzaam moet gaan investeren, niet gaan bezuinigen, dat is wel het domste wat je kan doen.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:28:07 #84
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175507163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een mening hebben vind ik prima oude vriend maar het gaat er mij om hoe je die mening onderbouwt zodat we er wellicht een discussie over kunnen hebben bijvoorbeeld. Dat onderbouwen laat je tot dusverre volledig achterwege en dat is een beetje jammer enigszins.
Ik geef je de onderbouwing maar je ziet of snapt de pointe niet. Ik zal je nog 1 keer uitleggen waar de Brexit-strategie van de Britse politici op is gebaseerd: de tabloids

https://www.vn.nl/joris-luyendijks-afscheidsbrief-aan-engeland/

quote:
De Engelse publieke opinie wordt gedomineerd door kranten die in handen zijn van een handjevol blanke mannelijke miljardairs. Je hebt The Daily Telegraph van de broertjes Barclay, The Times en The Sunday Times van mediamagnaat Rupert Murdoch en dan zijn er de zogeheten tabloids, een soort GeenStijl op papier, gepresenteerd als een krant. Ook deze zijn in handen van miljardairs, net als de Evening Standard. In de decennia voor het referendum hebben deze miljardairskranten de Britse bevolking zodanig met leugens en verdraaiingen over de EU overvoerd, dat je bijna kan spreken van hersenspoeling.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175507180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:28 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik geef je de onderbouwing maar je ziet of snapt de pointe niet. Ik zal je nog 1 keer uitleggen waar de Brexit-strategie van de Britse politici op is gebaseerd: de tabloids

https://www.vn.nl/joris-luyendijks-afscheidsbrief-aan-engeland/

[..]

Je hele citaat zegt letterlijk niets over de Brexit-strategie.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:38:44 #86
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175507326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je hele citaat zegt letterlijk niets over de Brexit-strategie.
Dat vind jij. Jammer dus voor jou.

quote:
Nu zou er, zoals beloofd door het ‘Leave’-kamp’ 350 miljoen pond per week vrijkomen om de zorg weer toegankelijk en betaalbaar te maken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175507347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:38 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dat vind jij. Jammer dus voor jou.

[..]

Oh nu gaan we Joris Luyendijk citeren die alleen maar Britse Tabbloids gaat citeren en de Britse lezer schijnbaar te dom vindt om andere bronnen er op na te slaan. Ik vraag je pas 100 posts op het echte concrete voorstel te reageren maar zelf lees je ook alleen maar die troep.
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:04:53 #88
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175507702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oh nu gaan we Joris Luyendijk citeren die alleen maar Britse Tabbloids gaat citeren en de Britse lezer schijnbaar te dom vindt om andere bronnen er op na te slaan. Ik vraag je pas 100 posts op het echte concrete voorstel te reageren maar zelf lees je ook alleen maar die troep.
Dus wat jij zegt is zinvol, wat een ander zegt is troep. Deze stellingname pleit echt niet voor je.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175507756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:04 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus wat jij zegt is zinvol, wat een ander zegt is troep. Deze stellingname pleit echt niet voor je.
Gaap.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 16:11:01 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175509704
Brexit, je blijft lachen

DanielBoffey twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 15:09:46 EU official on DD's suggestion that whole of UK will align with EU regs. "The UK will not have any say on the decis… https://t.co/juhar5Zywj reageer retweet
quote:
EU official on DD's suggestion that whole of UK will align with EU regs. "The UK will not have any say on the decisions taken in Brussels and will basically implement them without having any influence over them... it makes the UK kind of a regulatory 'protectorate" of Brussels'".
EU protectoraat! Wat een heerlijke sneer _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:22:07 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175509930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
Brexit, je blijft lachen

DanielBoffey twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 15:09:46 EU official on DD's suggestion that whole of UK will align with EU regs. "The UK will not have any say on the decis… https://t.co/juhar5Zywj reageer retweet
[..]

EU protectoraat! Wat een heerlijke sneer _O-
De enige zinnige oplossing als ze daar een Brexit willen is inderdaad de douanegrens tussen Ierland en Engeland trekken. Politiek niet acceptabel misschien voor sommigen in Noord-Ierland, maar erg veel werkbare alternatieven zijn er niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 16:29:47 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175510109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

De enige zinnige oplossing als ze daar een Brexit willen is inderdaad de douanegrens tussen Ierland en Engeland trekken. Politiek niet acceptabel misschien voor sommigen in Noord-Ierland, maar erg veel werkbare alternatieven zijn er niet.
Het gaat wat verder nu, David Davis heeft feitelijk gezegd in het Lagerhuis dat het VK alle regels van de EU gaat volgen in de gehele VK zonder dus enige zeggenschap over de regels te hebben
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175510159
Take back control!
pi_175510328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het gaat wat verder nu, David Davis heeft feitelijk gezegd in het Lagerhuis dat het VK alle regels van de EU gaat volgen in de gehele VK zonder dus enige zeggenschap over de regels te hebben
Dat riekt naar het Noorwegen model ?
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_175510522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:44 schreef Theebag het volgende:

[..]

Dat riekt naar het Noorwegen model ?
De Fax-democratie inderdaad.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:09:34 #96
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_175510697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het gaat wat verder nu, David Davis heeft feitelijk gezegd in het Lagerhuis dat het VK alle regels van de EU gaat volgen in de gehele VK zonder dus enige zeggenschap over de regels te hebben
Het blijft een beetje hetzelfde als die 'geen grens tussen Ierland en Noord-Ierland, geen grens tussen Noord-Ierland en de rest van de UK, wel een grens tussen EU en UK' spagaat, maar dat heeft hij niet letterlijk gezegd:
quote:
The Brexit secretary told MPs in answer to an urgent question that any deal achieved for Northern Ireland would apply to the entire UK in response to the demands of a string of Scottish, Welsh and English MPs.

He also insisted that did not mean retaining exactly the same rules as the EU or remaining in the single market.
Het is dus nu 'wat geldt voor Noord-Ierland geldt voor de hele UK', maar dat is iets anders als zeggen dat alle EU regels gevolgd gaan worden. Hoe dat wordt opgelost zonder een Ierse binnengrens is uiteraard onduidelijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 17:24:06 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175510964
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het blijft een beetje hetzelfde als die 'geen grens tussen Ierland en Noord-Ierland, geen grens tussen Noord-Ierland en de rest van de UK, wel een grens tussen EU en UK' spagaat, maar dat heeft hij niet letterlijk gezegd:

[..]

Het is dus nu 'wat geldt voor Noord-Ierland geldt voor de hele UK', maar dat is iets anders als zeggen dat alle EU regels gevolgd gaan worden. Hoe dat wordt opgelost zonder een Ierse binnengrens is uiteraard onduidelijk.
Zoals gewoonlijk is iedereen meer in de war nadat hij zijn mond opendoet dan als hij zich stilhoud. En dat is de onderhandelaar namens het VK.

Kneuzenkermis van jewelste en ze hebben tot het einde van deze week om zaken op de rails te krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:28:52 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175511043
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het gaat wat verder nu, David Davis heeft feitelijk gezegd in het Lagerhuis dat het VK alle regels van de EU gaat volgen in de gehele VK zonder dus enige zeggenschap over de regels te hebben
Als hij dat politiek verkocht krijgt als een Brexit dan verdient hij een Nobelprijs.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 17:30:05 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175511063
Was dit nou dat plan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175511155
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:30 schreef Ulx het volgende:
Was dit nou dat plan?
Beetje onduidelijk, maar het lijkt erop dat er straks een vrij verkeer van goederen en personen bestaat tussen GB en de EU, dat zo'n beetje alle - of iig veel - regels die in de EU gelden ook gelden in GB, dat GB daar jaarlijks meer voor gaat betalen dan ze nu doen (want de korting die Thatcher had bedongen gaat uiteraard niet meer op) en dat ze daarbij geen enkele politieke invloed meer in de EU hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175511159
Wat een idioterie hebben de Britten zich toch op de hals gehaald, leve het populisme.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:42:46 #102
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175511189
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Beetje onduidelijk, maar het lijkt erop dat er straks een vrij verkeer van goederen en personen bestaat tussen GB en de EU, dat zo'n beetje alle - of iig veel - regels die in de EU gelden ook gelden in GB, dat GB daar jaarlijks meer voor gaat betalen dan ze nu doen (want de korting die Thatcher had bedongen gaat uiteraard niet meer op) en dat ze daarbij geen enkele politieke invloed meer in de EU hebben.
In plaats van een rebate van -5 miljard euro, moeten ze nu juist pakweg 5 miljard euro per jaar extra betalen om toegang te houden tot de EU-markt. Ohohoh wat een stel onbegrensde mongolen :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 17:43:14 #103
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175511192
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Beetje onduidelijk, maar het lijkt erop dat er straks een vrij verkeer van goederen en personen bestaat tussen GB en de EU, dat zo'n beetje alle - of iig veel - regels die in de EU gelden ook gelden in GB, dat GB daar jaarlijks meer voor gaat betalen dan ze nu doen (want de korting die Thatcher had bedongen gaat uiteraard niet meer op) en dat ze daarbij geen enkele politieke invloed meer in de EU hebben.
Och ja. De soft-Brexit dus. Dat accepteert de harde kern niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:45:18 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175511203
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Beetje onduidelijk, maar het lijkt erop dat er straks een vrij verkeer van goederen en personen bestaat tussen GB en de EU, dat zo'n beetje alle - of iig veel - regels die in de EU gelden ook gelden in GB, dat GB daar jaarlijks meer voor gaat betalen dan ze nu doen (want de korting die Thatcher had bedongen gaat uiteraard niet meer op) en dat ze daarbij geen enkele politieke invloed meer in de EU hebben.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:49:22 #105
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175511231
Brexit :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:14:20 #106
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175511483
lisaocarroll twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 18:06:16 BREAKING: Arlene Foster has said the text of the Irish border deal came as "a big shock". In an interview with RTE… https://t.co/96iL4VoJcv reageer retweet
Wat een vies gebitch van May :')

jessicaelgot twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 17:49:58 MPs and peers coming out of the Brexit impact papers reading room today really agitated... "completely ridiculous..… https://t.co/VbN4gOxCty reageer retweet
Miste er soms een paragraaf over kromme bananen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:32:53 #107
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175511779
Miliband doet ook een duit in het zakje:

Ed_Miliband twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 09:23:18 What an absolutely ludicrous, incompetent, absurd, make it up as you go along, couldn’t run a piss up in a brewery bunch of jokers there are running the government at the most critical time in a generation for the country. reageer retweet
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:37:03 #108
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175511844
Brexit means Brexit and we’re gonna make a mess of it
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:43:57 #109
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175511973
IanDunt twitterde op maandag 04-12-2017 om 18:04:44 Brexit: May has three choices, all of which break her https://t.co/pmlytKgdvM https://t.co/cRR4slTh8W reageer retweet


edit: waarom gaat men er trouwens vanuit dat de EU akkoord zou gaan met een NI-deal voor heel GB? Ik zie dat eigenlijk niet gebeuren.
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:45:16 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175512003
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:43 schreef beantherio het volgende:
IanDunt twitterde op maandag 04-12-2017 om 18:04:44 Brexit: May has three choices, all of which break her https://t.co/pmlytKgdvM https://t.co/cRR4slTh8W reageer retweet
[ afbeelding ]
De DUP is de zwakste van de drie, ze moet voor optie 2 gaan.

EU zal dat trouwens niet cool vinden, want hoe wordt een harde border in de Ierse Zee echt gewaarborgd door het VK?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:46:09 #111
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175512023
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:45 schreef Falco het volgende:

[..]

De DUP is de zwakste van de drie, ze moet voor optie 2 gaan.
De boel staat nu wel op scherp natuurlijk. De kans om DUP er met wat zachte woorden in te lokken is verkeken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 18:54:59 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175512154
What an incredible clusterfuck.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175512358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:43 schreef beantherio het volgende:
IanDunt twitterde op maandag 04-12-2017 om 18:04:44 Brexit: May has three choices, all of which break her https://t.co/pmlytKgdvM https://t.co/cRR4slTh8W reageer retweet
[ afbeelding ]

edit: waarom gaat men er trouwens vanuit dat de EU akkoord zou gaan met een NI-deal voor heel GB? Ik zie dat eigenlijk niet gebeuren.
Dat is toch wat er gisteren op tafel lag en waarmee Tusk en Varadkar het eens leken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175512377
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Beetje onduidelijk, maar het lijkt erop dat er straks een vrij verkeer van goederen en personen bestaat tussen GB en de EU, dat zo'n beetje alle - of iig veel - regels die in de EU gelden ook gelden in GB, dat GB daar jaarlijks meer voor gaat betalen dan ze nu doen (want de korting die Thatcher had bedongen gaat uiteraard niet meer op) en dat ze daarbij geen enkele politieke invloed meer in de EU hebben.
Net na brexit gingen er stemmen op dat Europa het VK niet moest gaan 'straffen'. Daar is nu geen sprake meer van, de Britten zijn al een jaar bezig met extreme zelfkastijding, zo amateuristisch als ze dit aanpakken. Groot-Brittannië, het wingewest van de EU :')
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:11:49 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175512426
Een soort langgerekte politieke zelfmoord op het wereldtoneel. :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:16:08 #116
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175512491
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is toch wat er gisteren op tafel lag en waarmee Tusk en Varadkar het eens leken?
Misschien heb ik iets gemist maar ik dacht dat die "regulatory alignment" met de EU alleen gold voor Noord Ierland. Nu roepen Schotland, Wales en Londen dat ze het ook willen, maar ik had niet de indruk dat dat op tafel lag.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:20:08 #117
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175512571
bbclaurak twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 19:17:32 Knives emerging for officials who May surrounds herself with, with private claims that David Davis has been frozen out in last few days - but he is still in charge of govt dept meant to be managing Brexit and May is responsible for whole Westminster handling reageer retweet
Haalt Davis het eind van de week?
Haalt May de kerst?
pi_175512652
Ik stel voor dat we Londen omdopen tot Nieuw-Brussel om de veranderde verhoudingen te onderstrepen.
pi_175512708
quote:
"Probleem met de Noord-Ierse grens is politiek onoplosbaar"

Het wordt niet eenvoudig om een oplossing te vinden voor de grens tussen Ierland en Noord-Ierland, dé kwestie waar de brexit-gesprekken momenteel rond draaien. "Eigenlijk had men dit kunnen weten", zegt Joost Augusteijn, professor Europese Geschiedenis aan de universiteit van Leiden, in een gesprek met "De wereld vandaag" op Radio 1. "Mogelijk wordt dit probleem verder vooruitgeschoven, en dat kan de positie van Ierland verzwakken."

Michaël Torfs

Theresa May had een informeel akkoord met de EU zo goed als rond, tot de Unionisten van DUP roet in het eten kwamen gooien en hun veto stelden. Het plan om Noord-Ierland de facto als deeltje van de Europese markt te houden, en zo een "harde grens" te vermijden, was van tafel geveegd.

Gevraagd naar welke oplossing hij ziet, zegt Augusteijn "dit probleem is politiek eigenlijk onoplosbaar." "De nationalisten in Noord-Ierland en de Ieren in het zuiden willen niet dat die grens hard is. Zij willen eigenlijk geen grens tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk, die door het eiland heen loopt."

Wat voor de ene aanvaardbaar is, is dat niet voor de andere, en omgekeerd

Wat voor de ene partij aanvaardbaar is, is dat dan weer niet voor de andere. "Bij de oplossing om de grens tussen Ierland en Groot-Brittannië in te zetten, in de Ierse Zee, zou het veel makkelijker zijn om schepen en vliegtuigen te controleren, dan allerlei weggetjes over land. Zo kan de economie in Noord- en zuid-Ierland als een eenheid behandeld worden, eigenlijk binnen de EU. Maar dat vindt de DUP dus onacceptabel, want dat betekent dat Noord-Ierland geen onderdeel meer zou zijn van het Verenigd Koninkrijk."

En het wordt nog ingewikkelder

Wat het nog ingewikkelder maakt, is dat de Ierse Republiek vetorecht heeft voor heel wat zaken in de EU. Tegelijk zit May vastgekluisterd aan de DUP, want die levert haar zetels in het parlement in Westminster, die nodig zijn voor haar meerderheid. Zo kan Londen eigenlijk geen "objectief" beleid meer voeren in Noord-Ierland.

En er is meer. Het gaat niet enkel over de grens an sich, maar ook over wat die betekent. Er zijn niet enkel pakweg goederen, maar ook voor de mensen zelf, zijn er grote gevolgen. "En volgens de wet zijn mensen die in Noord-Ierland zijn geboren, automatisch Ierse burgers. Dus in de nieuwe situatie zouden mensen die in het VK zijn geboren, een EU-paspoort krijgen."

Eigenlijk is dit onoplosbaar. Maar dit had men van tevoren kunnen weten

"Politiek is dit eigenlijk een onoplosbaar probleem. Maar dat had men eigenlijk ook wel van tevoren kunnen weten. Maar juist omdat het onoplosbaar is, heeft men zich geconcentreerd op die andere onderwerpen - de Britse "terugtrekkingsbijdrage" aan de EU, de status van Europese burgers in het VK en de EU enz, nvrd.

"Ik ben bang dat ze dit op de lange termijn gaan schuiven, en dat zal de Ierse positie een beetje verzwakken, omdat er druk zal komen om toch een oplossing te vinden voor dit probleem, want die moet er komen."

Anderzijds kan Ierland, hoewel het een relatief kleine speler is binnen de EU, het Europa dus lastig maken met vetorecht in bepaalde kwesties
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-ierland-en-ierland/

Maar vetgedrukte geldt dan toch alleen voor mensen geboren in Noord-Ierland.?
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 19:27:42 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175512729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist maar ik dacht dat die "regulatory alignment" met de EU alleen gold voor Noord Ierland. Nu roepen Schotland, Wales en Londen dat ze het ook willen, maar ik had niet de indruk dat dat op tafel lag.
Dat lag ook niet op tafel maar dat is wat David Davis vandaag het parlement vertelde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:29:28 #121
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175512755
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-ierland-en-ierland/

Maar vetgedrukte geldt dan toch alleen voor mensen geboren in Noord-Ierland.?
Een EU-paspoort bestaat niet: het lijkt me dat ze Ierse paspoorten bedoelen. En het lijkt me ook dat dat enkel voor Noord-Ieren geldt.
pi_175513358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een EU-paspoort bestaat niet: het lijkt me dat ze Ierse paspoorten bedoelen. En het lijkt me ook dat dat enkel voor Noord-Ieren geldt.
Een EU-paspoort bestaat niet, maar EU citizenship met alle daarbij behorende rechten wel. Dat bestaat naast de eigen nationaliteit.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:04:32 #123
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175513741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:29 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een EU-paspoort bestaat niet: het lijkt me dat ze Ierse paspoorten bedoelen. En het lijkt me ook dat dat enkel voor Noord-Ieren geldt.
Klopt, EU-paspoort als in: een paspoort van een van de dan 27 EU-leden. Maar het geldt ook voor andere Britten met ergens een Ier in de stamboom. Ierland is nogal vrijgevig met die paspoorten, tbv de Ierse diaspora.
pi_175513836
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

https://www.vrt.be/vrtnws(...)-ierland-en-ierland/

Maar vetgedrukte geldt dan toch alleen voor mensen geboren in Noord-Ierland.?
De meeste mensen die op het eiland Ierland (dus inclusief Noord-Ierland) geboren zijn hebben recht op een Iers paspoort.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:40 #125
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175514100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat lag ook niet op tafel maar dat is wat David Davis vandaag het parlement vertelde.
Alles wat David Davis met z’n jeneverhoofd uitkraamt moet je met een korrel zout nemen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 20:39:35 #126
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175514632
De Ieren gaan toch hopelijk geen karrenvrachten paspoorten uitdelen aan economische gelukzoekers uit het VK?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:04:06 #127
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175515294
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:39 schreef Ulx het volgende:
De Ieren gaan toch hopelijk geen karrenvrachten paspoorten uitdelen aan economische gelukzoekers uit het VK?
Dat deden ze al lang voor het referendum.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 21:09:39 #128
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175515409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:39 schreef Ulx het volgende:
De Ieren gaan toch hopelijk geen karrenvrachten paspoorten uitdelen aan economische gelukzoekers uit het VK?
Heh, dat gebeurt al sinds het referendum, als ik het goed weet zijn er al iets van 60.000 nieuwe Ierse paspoorten uitgereikt aan Britten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175515730
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist maar ik dacht dat die "regulatory alignment" met de EU alleen gold voor Noord Ierland. Nu roepen Schotland, Wales en Londen dat ze het ook willen, maar ik had niet de indruk dat dat op tafel lag.
Je ziet hier wel het probleem met de volgorde in de onderhandelingen die door de EU is afgedwongen.

De Noord-Ierse kwestie kan eigenlijk niet los gezien worden van de toekomst van de gehele UK. Nu moeten ze voor een gedeelte van het UK al allemaal afspraken maken over de interne markt, naleven van regelgeving, etcetera. Terwijl dat voor de rest van het UK pas in de tweede fase van de onderhandelingen aan bod komt.

De Britten hadden best een punt dat zo'n rigide scheiding van de onderhandelingen (eerst scheiden, dan handelsrelatie) tot allerlei complicaties leidt. Waar we hier het levende bewijs van zien
pi_175515897
13 december gaan ze trouwens stemmen, of er een meaningful vote gaat komen op de uiteindelijke deal, ben benieuwt
http://www.open-britain.co.uk/support_sovereignty_support_7
Verstappen 0 WDC's
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 21:39:59 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175516247
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heh, dat gebeurt al sinds het referendum, als ik het goed weet zijn er al iets van 60.000 nieuwe Ierse paspoorten uitgereikt aan Britten.
Ik hoop wel dat die dan lekker op dat eiland blijven. Die Engelssprekende types vertikken het om hier fatsoenlijk Nederlands te praten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:43:17 #132
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175516344
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat die dan lekker op dat eiland blijven. Die Engelssprekende types vertikken het om hier fatsoenlijk Nederlands te praten.
Dat komt omdat wij veel te graag Engels spreken.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 21:58:19 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175516767
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat die dan lekker op dat eiland blijven. Die Engelssprekende types vertikken het om hier fatsoenlijk Nederlands te praten.
En terecht, nergens voor nodig in Nederland. Mijn britse vrouw woont hier al 15 jaar en spreekt nog steeds geen Nederlands :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175516885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En terecht, nergens voor nodig in Nederland. Mijn britse vrouw woont hier al 15 jaar en spreekt nog steeds geen Nederlands :)
Dan ben je ook geen helder licht. 15 jaar godsamme, dan had ze Duits, Frans en Spaans er ook bij kunnen pakken.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 22:03:44 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175516907
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:43 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat komt omdat wij veel te graag Engels spreken.
Geef ons maar weer de schuld. Het ligt nooit aan de buitenlanders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 22:06:11 #136
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175516965
Engels is binnenkort niet meer echt nodig als hoofdtaal in de EU.

Als het VK uit de Unie is wonen er meer Nederlandssprekenden dan Engelstaligen in de EU.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 22:06:13 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175516967
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:02 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Dan ben je ook geen helder licht. 15 jaar godsamme, dan had ze Duits, Frans en Spaans er ook bij kunnen pakken.
Och, sommigen hebben nu eenmaal geen aanleg voor vreemde talen en in Nederland zijn er nu eenmaal zat bedrijven waar Engels de voertaal is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 22:06:46 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175516981
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geef ons maar weer de schuld. Het ligt nooit aan de buitenlanders.
Inderdaad :) Ik ben te lui om haar nederlands te leren _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175517083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:06 schreef Ulx het volgende:
Engels is binnenkort niet meer echt nodig als hoofdtaal in de EU.

Als het VK uit de Unie is wonen er meer Nederlandssprekenden dan Engelstaligen in de EU.
Hoeveel Engelssprekenden versus hoeveel Franssprekenden zouden er zijn denk je? Het Engels wint dat nog steeds glansrijk
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 december 2017 @ 22:37:47 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175517670
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:10 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hoeveel Engelssprekenden versus hoeveel Franssprekenden zouden er zijn denk je? Het Engels wint dat nog steeds glansrijk
In de EU na de Brexit? Ierland. Maar die hebben ook Iers. En Malta geloof ik.

Welke andere EU landen bedoel je?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175519289
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:06 schreef Ulx het volgende:
Engels is binnenkort niet meer echt nodig als hoofdtaal in de EU.

Als het VK uit de Unie is wonen er meer Nederlandssprekenden dan Engelstaligen in de EU.
Als je de discussie in Brussel een beetje volgt zie je dat de kans door de Brexit juist toeneent dat Engels de EU-taal wordt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 december 2017 @ 01:16:04 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175520420
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:02 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Dan ben je ook geen helder licht. 15 jaar godsamme, dan had ze Duits, Frans en Spaans er ook bij kunnen pakken.
als ze Turks was geweest was de wereld nu te klein geweest :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175520443
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:06 schreef Ulx het volgende:
Engels is binnenkort niet meer echt nodig als hoofdtaal in de EU.

Als het VK uit de Unie is wonen er meer Nederlandssprekenden dan Engelstaligen in de EU.
Engels is gewoon de wereldwijde Lingua Franca en daardoor ook binnen de EU. Het is onzinnig om daar aan te proberen te tornen. Ik denk dat minstens een derde van mijn collega's in het Frans niet verder komt dan een kopje koffie bestellen. Ik overigens ook niet.
pi_175520502


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 06-12-2017 01:56:48 (Niet echt relevant voor de Britse politiek) ]
pi_175520831
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 01:20 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Engels is gewoon de wereldwijde Lingua Franca en daardoor ook binnen de EU. Het is onzinnig om daar aan te proberen te tornen. Ik denk dat minstens een derde van mijn collega's in het Frans niet verder komt dan een kopje koffie bestellen. Ik overigens ook niet.
Maar we kennen allemaal het chauvinisme van de Fransen en van de Duitsers.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 04:51:40 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175520954
Het is een beetje onzin om allerlei dure tolken in dienst te hebben voor die paar Ieren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 06:46:01 #147
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175521137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 03:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar we kennen allemaal het chauvinisme van de Fransen en van de Duitsers.
In wat voor wereld leeftijd jij? Duitsers chauvinistisch :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 6 december 2017 @ 06:59:25 #148
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175521177
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

In de EU na de Brexit? Ierland. Maar die hebben ook Iers. En Malta geloof ik.

Welke andere EU landen bedoel je?
Maltees is in elk geval een officiële EU-taal. Iers in heel beperkte mate ook.
  woensdag 6 december 2017 @ 07:02:19 #149
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175521186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 04:51 schreef Ulx het volgende:
Het is een beetje onzin om allerlei dure tolken in dienst te hebben voor die paar Ieren.
Veel interne EU-documenten zijn nu in principe alleen beschikbaar in drie talen: Engels, Frans en Duits. Ik denk dat veel lidstaten er prijs op blijven stellen dat Engels in dat lijstje blijft.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 07:03:11 #150
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175521190
Ik bedoel als 'procedural language'. Dat zijn nu Engels, Duits en Frans.

Engels vervangen door Nederlands is een goed idee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 07:33:08 #151
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175521320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:03 schreef Ulx het volgende:
Ik bedoel als 'procedural language'. Dat zijn nu Engels, Duits en Frans.

Engels vervangen door Nederlands is een goed idee.
Nederlands is toch geen wereldtaal? Kun je beter Spaans pakken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175521324
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 06:46 schreef Falco het volgende:

[..]

In wat voor wereld leeftijd jij? Duitsers chauvinistisch :?
Duiters spreken ook nauwelijks Engels.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 07:42:12 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175521382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nederlands is toch geen wereldtaal? Kun je beter Spaans pakken.
Ik ben niet voor andere landen. Ik ben voor Nederland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 07:56:12 #154
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175521491
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik ben niet voor andere landen. Ik ben voor Nederland.
Dat maakt niet uit.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 07:59:40 #155
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175521539
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit.
Natuurlijk wel. Die spanjolen waren niet eens bij de oprichting van de EGKS/EEG betrokken. En nu moeten we allemaal hun brabbeltaaltje leren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 08:00:29 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175521547
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Duiters spreken ook nauwelijks Engels.
Dat klopt. Maar dat doen ze niet uit chauvinisme :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 6 december 2017 @ 08:01:30 #157
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175521557
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dat doen ze niet uit chauvinisme :').
De voorgaande generaties misschien. Huidige generatie spreekt redelijk goed Engels, moet ik zeggen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 6 december 2017 @ 08:03:43 #158
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175521584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De voorgaande generaties misschien. Huidige generatie spreekt redelijk goed Engels, moet ik zeggen.
Klopt ook. Maar door de bank genomen zijn ze onzeker in vreemde talen en Nederlanders kennen geen schaamte om dan te schakelen naar het Duits.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175521725
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dat doen ze niet uit chauvinisme :').
Ik vind van wel ;).
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 08:26:45 #160
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175521872
Maar kunnen we even ontopic blijven? Engels als voertaal in de EU kan weg.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 09:21:19 #161
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175522654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
Brexit, je blijft lachen

DanielBoffey twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 15:09:46 EU official on DD's suggestion that whole of UK will align with EU regs. "The UK will not have any say on the decis… https://t.co/juhar5Zywj reageer retweet
[..]

EU protectoraat! Wat een heerlijke sneer _O-
Dit was al anderhalf jaar geleden bekend: of een harde Brexit of een zachte Brexit waarbij het VK onderworpen is aan alle regels van Brussel maar dan zonder enig stemrecht.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 6 december 2017 @ 09:37:39 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175522866
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:21 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dit was al anderhalf jaar geleden bekend: of een harde Brexit of een zachte Brexit waarbij het VK onderworpen is aan alle regels van Brussel maar dan zonder enig stemrecht.
Dat laatste is een belachelijke verslechtering van hun politieke positie. Welk land kiest daar nu vrijwillig voor?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 09:42:17 #163
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175522926
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat laatste is een belachelijke verslechtering van hun politieke positie. Welk land kiest daar nu vrijwillig voor?
http://www.watbenjedan.nl/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175523044
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat laatste is een belachelijke verslechtering van hun politieke positie. Welk land kiest daar nu vrijwillig voor?
Tja. Populisme en ratio gaan matig samen. Daarom ook best kans dat ze straks voor de harde Brexit kiezen.
pi_175523262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
Brexit, je blijft lachen

DanielBoffey twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 15:09:46 EU official on DD's suggestion that whole of UK will align with EU regs. "The UK will not have any say on the decis… https://t.co/juhar5Zywj reageer retweet
[..]

EU protectoraat! Wat een heerlijke sneer _O-
Vazalstaat net zoals Noorwegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 10:17:03 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175523362
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vazalstaat net zoals Noorwegen.
Wel leuke reacties op die tweet:

markwhiley twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 15:51:57 @BobSmith220 @stokesbaytrades @DanielBoffey @lisaocarroll Most UK companies will abide by EU regulatory principles… https://t.co/9uoNKnDgbR reageer retweet
DrNickBailey twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 15:55:02 @markwhiley @BobSmith220 @stokesbaytrades @DanielBoffey @lisaocarroll If there was only a way we could actually bec… https://t.co/hV5dTvBjhI reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175523454
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wel leuke reacties op die tweet:

markwhiley twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 15:51:57 @BobSmith220 @stokesbaytrades @DanielBoffey @lisaocarroll Most UK companies will abide by EU regulatory principles… https://t.co/9uoNKnDgbR reageer retweet
DrNickBailey twitterde op dinsdag 05-12-2017 om 15:55:02 @markwhiley @BobSmith220 @stokesbaytrades @DanielBoffey @lisaocarroll If there was only a way we could actually bec… https://t.co/hV5dTvBjhI reageer retweet
Had het gezien idd. Heerlijke farce.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 6 december 2017 @ 10:26:38 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_175523506
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:02 schreef freako het volgende:

[..]

Veel interne EU-documenten zijn nu in principe alleen beschikbaar in drie talen: Engels, Frans en Duits. Ik denk dat veel lidstaten er prijs op blijven stellen dat Engels in dat lijstje blijft.
Ik denk dat de Brexit de positie van Engels als procedural language binnen de EU alleen maar versterkt, omdat het dan een meer neutrale taal is die alleen een officiële taal is in de kleine lidstaten Ierland en Malta.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 10:46:54 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175523832
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat de Brexit de positie van Engels als procedural language binnen de EU alleen maar versterkt, omdat het dan een meer neutrale taal is die alleen een officiële taal is in de kleine lidstaten Ierland en Malta.
Welnee. Het moet gewoon Nederlands worden. Al is het alleen maar om de Britten verder te naggen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 10:48:17 #170
104871 remlof
Europees federalist
pi_175523850
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welnee. Het moet gewoon Nederlands worden.
Ja, handig, een taal die maar beheerst wordt door 20 miljoen van de half miljard Europeanen :')
pi_175524327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:26 schreef Ulx het volgende:
Maar kunnen we even ontopic blijven? Engels als voertaal in de EU kan weg.
Wat bedoel je nou eigenlijk. Er mag geen Engels meer gesproken worden binnen de EU, of niet meer in externe communicatie? In beide gevallen snapt de helft van de toehoorders niet meer waar het over gaat. Wat is het nut van zon maatregel? :')
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 11:18:40 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175524337
Veeg mij maar op.

David Davis vertelt het Lagerhuis vanmorgen dat de impact assessments nooit gemaakt zijn en dat het broddelwerkje wat er nu ligt voor het Parlement door hem niet gelezen is.
Hij heeft dus gewoon 3-4 keer keihard gelogen tegen het Parlement.

Dit is de man die onderhandeld met de EU. Ik zou mij als Brit diep gaan schamen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:23:39 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175524421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
Veeg mij maar op.

David Davis vertelt het Lagerhuis vanmorgen dat de impact assessments nooit gemaakt zijn en dat het broddelwerkje wat er nu ligt voor het Parlement door hem niet gelezen is.
Hij heeft dus gewoon 3-4 keer keihard gelogen tegen het Parlement.

Dit is de man die onderhandeld met de EU. Ik zou mij als Brit diep gaan schamen.
Volgens mij is zijn strategie om zo snel mogelijk uit zijn functie gezet te worden zodat hij van het gedoe af is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175524691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Volgens mij is zijn strategie om zo snel mogelijk uit zijn functie gezet te worden zodat hij van het gedoe af is.
Best slim eigenlijk. Er is toch geen eer mee te behalen.
in a crowd you lose humanity
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 11:56:46 #175
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175525109
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou eigenlijk. Er mag geen Engels meer gesproken worden binnen de EU, of niet meer in externe communicatie? In beide gevallen snapt de helft van de toehoorders niet meer waar het over gaat. Wat is het nut van zon maatregel? :')
Geld bezuinigen. Waarom moet de hardwerkende belastingbetaler geld uitgeven om stukken te laten vertalen in een taal die amper gebruikt wordt in de EU?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 11:58:02 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_175525140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geld bezuinigen. Waarom moet de hardwerkende belastingbetaler geld uitgeven om stukken te laten vertalen in een taal die amper gebruikt wordt in de EU?
Het Engels blijft ook na de Brexit by far de taal die door de meeste EU-burgers begrepen wordt.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 12:02:46 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175525222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geld bezuinigen. Waarom moet de hardwerkende belastingbetaler geld uitgeven om stukken te laten vertalen in een taal die amper gebruikt wordt in de EU?
Men spreekt engels in Ierland. Doe niet zo idioot, aub, engels is een wereld taal, net als Frans en Spaans.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 12:17:49 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175525535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Men spreekt engels in Ierland. Doe niet zo idioot, aub, engels is een wereld taal, net als Frans en Spaans.
5 miljoen Ieren en een handjevol Maltezers. En daar moeten we kapitalen aan uit gaan geven?

De rest van de wereld betaalt zelf maar een tolk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175525702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

5 miljoen Ieren en een handjevol Maltezers. En daar moeten we kapitalen aan uit gaan geven?

De rest van de wereld betaalt zelf maar een tolk.
51% van de Europeanen begrijpt Engels, 26% van de Europeanen begrijpt Frans. Met UK eraf blijft er iets van 41% over die Engels begrijpen. Nog steeds een ruime overwinning voor het Engels dus

Misschien wel handig dat burgers kunnen begrijpen waar ze het in Brussel over hebben, vind je niet? En misschien ook wel handig dat al die officials elkaar kunnen verstaan
  woensdag 6 december 2017 @ 12:29:43 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175525829
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 08:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vind van wel ;).
Lekker belangrijk. Je toont aan dat je niet weet waarover je praat en telkens irrelevante shit post.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175525879
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geld bezuinigen. Waarom moet de hardwerkende belastingbetaler geld uitgeven om stukken te laten vertalen in een taal die amper gebruikt wordt in de EU?
Het is belangrijk uit het oogpunt van transparantie dat alle EU burgers de documenten die de EU publiceert kunnen lezen. Dan is het alleen al vanwege Ierland relevant om in het Engels te blijven vertalen.
pi_175525975
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Lekker belangrijk. Je toont aan dat je niet weet waarover je praat en telkens irrelevante shit post.
Het feit dat je consequent bij oneliners blijft en tot dusverre niet inhoudelijk hebt gereageerd, of dat kan misschien, dan neem ik je bovenstaande opmerking maar even als een compliment.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 12:41:46 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175526053
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het is belangrijk uit het oogpunt van transparantie dat alle EU burgers de documenten die de EU publiceert kunnen lezen. Dan is het alleen al vanwege Ierland relevant om in het Engels te blijven vertalen.
Ik heb het over de werktaal van de Commissie.

Dat elke document in het Gaelic, Ests en Slowaaks moet worden vertaald is logisch.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:55:59 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175526324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het feit dat je consequent bij oneliners blijft en tot dusverre niet inhoudelijk hebt gereageerd, of dat kan misschien, dan neem ik je bovenstaande opmerking maar even als een compliment.
Mooi!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175526328
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Mooi!
Super.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:56:58 #186
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175526337
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het feit dat je consequent bij oneliners blijft en tot dusverre niet inhoudelijk hebt gereageerd, of dat kan misschien, dan neem ik je bovenstaande opmerking maar even als een compliment.
Falco heeft gelijk. Wanneer ga je eindelijk eens inhoudelijk in discussie met anderen?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175526426
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:56 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Falco heeft gelijk. Wanneer ga je eindelijk eens inhoudelijk in discussie met anderen?
:')
  woensdag 6 december 2017 @ 13:08:02 #188
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175526523
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

:')
;)
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175526535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:08 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

;)
_O-
  woensdag 6 december 2017 @ 13:19:46 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175526744
quote:
“It Would Only Cost £3bn To Sink Northern Ireland Into The Sea” May Casually Tells Cabinet

THERESA May’s Brexit strategy is said to have taken a new course after being left in disarray yesterday following the dramatic accusation from Taoiseach Leo Varadkar that May reneged on an agreement that would have ended the deadlock in the talks.

Under pressure to get an agreement from the Democratic Unionist Party (DUP) on the status of the Irish border, the British prime minister said it would only cost £3bn euro to sink the 14,130 km² landmass into the sea, casually pointing out the fact to her cabinet.

“I’m just saying, is all,” May insisted, shrugging it off the suggestion like it was nothing really, “it doesn’t cost that much considering the size of it, and if we planned it right, there could be potential for a tidal wave to accidentally take out Scotland too”.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 december 2017 @ 13:32:11 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175527042
quote:
11s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 6 december 2017 @ 14:18:52 #192
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175528202
Het wordt steeds gekker daar op dat eilandje.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175528254
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb het over de werktaal van de Commissie.

Dat elke document in het Gaelic, Ests en Slowaaks moet worden vertaald is logisch.
Maar dan is het nog onlogischer. Zoals ik al zei, een groot deel van het personeel van de Commissie spreekt geen Frans of Duits. Hoe moeten zij dan met elkaar gaan communiceren?
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 14:41:47 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175528776
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:20 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar dan is het nog onlogischer. Zoals ik al zei, een groot deel van het personeel van de Commissie spreekt geen Frans of Duits. Hoe moeten zij dan met elkaar gaan communiceren?
https://www.nti.nl/talen/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 14:59:20 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175529139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Duiters spreken ook nauwelijks Engels.
Dat valt aardig mee tegenwoordig, in mijn ervaring.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175529160
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat valt aardig mee tegenwoordig, in mijn ervaring.
In mijn ervaring valt het mee in bepaalde grote steden, zoals Berlijn of Keulen bijvoorbeeld, maar hoe meer je de wijken en buiten de steden gaat hoe slechter het wordt. Ik had wel eens ergens iets gelezen dacht ik dat het niveau Engels in Frankrijk, over het hele land gezien, beter is dan in Duitsland haha.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 15:02:03 #197
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175529191
Maar goed, wie nu nog denkt dat de Britse regering plannen heeft voor na Brexit moet daar toch nog maar eens goed over na gaan denken, een regering die niet eens in kaart brengt, en dan bedoel ik dus totaal niet, wat de mogelijke gevolgen zijn van Brexit is niet meer serieus te nemen qua toekomst plannen.

Oh, een van de redenen die gegeven werden was "het was te ingewikkeld".
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 15:02:51 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175529216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

In mijn ervaring valt het mee in bepaalde grote steden, zoals Berlijn of Keulen bijvoorbeeld, maar hoe meer je de wijken en buiten de steden gaat hoe slechter het wordt. Ik had wel eens ergens iets gelezen dacht ik dat het niveau Engels in Frankrijk, over het hele land gezien, beter is dan in Duitsland haha.
Mijn ervaring is dat het in Frankrijk tegenwoordig inderdaad redelijk te doen is met Engels.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175529240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
Maar goed, wie nu nog denkt dat de Britse regering plannen heeft voor na Brexit moet daar toch nog maar eens goed over na gaan denken, een regering die niet eens in kaart brengt, en dan bedoel ik dus totaal niet, wat de mogelijke gevolgen zijn van Brexit is niet meer serieus te nemen qua toekomst plannen.

Oh, een van de redenen die gegeven werden was "het was te ingewikkeld".
Er worden nog steeds sector-gewijze onderzoeken uitgevoerd in deze. Je doet er wel allemaal erg makkelijk over.
pi_175529349
Het VK blijkt niet onderzocht of geanalyseerd te hebben wat de impact van brexit op de Britse economie zal zijn, de befaamde 'impact assessments' bestaan niet:
http://www.bbc.com/news/uk-politics-42249854

Het wordt met de dag doller daar. Zelfs Nederland heeft zulke impact assessments gedaan :')
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 15:30:12 #201
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_175529781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Het VK blijkt niet onderzocht of geanalyseerd te hebben wat de impact van brexit op de Britse economie zal zijn, de befaamde 'impact assessments' bestaan niet:
http://www.bbc.com/news/uk-politics-42249854

Het wordt met de dag doller daar. Zelfs Nederland heeft zulke impact assessments gedaan :')
Dit meen je niet. :') Tuurlijk zijn modellen maar modellen, maar op basis van wat maken ze uberhaupt dan beleid? De natte vinger? :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 6 december 2017 @ 15:30:15 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175529783
Hier heeft hij het nog over 58 sectoren waarvoor zo'n analyse is gedaan? :?

Ze hebben er maanden over gesteggeld om die dingen openbaar te krijgen en nu bestaan ze ineens niet :X
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 15:31:44 #203
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_175529810
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:30 schreef Perrin het volgende:
Hier heeft ie het nog over 58 sectoren waarvoor zo'n analyse is gedaan? :?

Ze hebben er maanden over gesteggeld om die dingen openbaar te krijgen en nu bestaan ze ineens niet :X
Het zo bewust voorliegen van de kamer zou hier genoeg zijn om een motie aan je broek te krijgen. Ben benieuwd of dat daar ook gaat gebeuren.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 15:55:54 #204
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175530249
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Er worden nog steeds sector-gewijze onderzoeken uitgevoerd in deze. Je doet er wel allemaal erg makkelijk over.
Waar haal je dat vandaan? Volgens Davis,de minister die er over gaat, is dat niet het geval, namelijk. Tenzij ik iets gemist heb.

Ik doe er makkelijk over? Mwah, ik vind het een godsgeklaagd schandaal en een brevet van onvermogen, deze mensen zouden nog geen kinder speeltuin mogen besturen laat staan een land wat voor een enorme economische onwenteling staat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175530347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:30 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dit meen je niet. :') Tuurlijk zijn modellen maar modellen, maar op basis van wat maken ze uberhaupt dan beleid? De natte vinger? :')
Volgens Davis is Brexit een gebeurtenis met zo'n enorme impact, dat ze het simpelweg niet kunnen voorspellen. Hij trekt de vergelijking met een financiële crisis. Belooft wat..
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 16:08:55 #206
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175530486
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:01 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Volgens Davis is Brexit een gebeurtenis met zo'n enorme impact, dat ze het simpelweg niet kunnen voorspellen. Hij trekt de vergelijking met een financiële crisis. Belooft wat..
En dan doe je geen impact assessments want stel je voor dat je weet waar de grootste klappen gaan vallen, dan zou je mischien beleid moeten maken wat daar op toegespitst is, nee, het is veel beter als dat uit de lucht komt vallen. Da's ook heel prettig voor de burgers en het bedrijfsleven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175530566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Het VK blijkt niet onderzocht of geanalyseerd te hebben wat de impact van brexit op de Britse economie zal zijn, de befaamde 'impact assessments' bestaan niet:
http://www.bbc.com/news/uk-politics-42249854

Het wordt met de dag doller daar. Zelfs Nederland heeft zulke impact assessments gedaan :')
Naja zelfs NL, als er een land is wat aan risicorapportages doet op regeringsniveau dan is het NL wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_175530957
quote:
Flikker nou eens op man, hou dit topic nou gewoon serieus.
pi_175531173
http://www.independent.co(...)anning-a8094756.html
quote:
What his department had been doing was apparently “sectoral analyses” not impact assessments. There was, apparently, no point in actually forecasting the risks of Brexit. David Davis was, he said, “not a fan of economic models because they’re always wrong.”

Brexit would be a “paradigm shift” and yes, at this point, its most fervent cheerleader and now chief negotiator did liken it to the “financial crash of 2008.”

There would be no point in seeking to predict the economic impact of Brexit, because “No one saw the financial crash coming.”

No, they did not. But if you’d told JPMorgan, Goldman Sachs and the rest of them that the financial crash was coming, and not merely that but you were able to tell them the precise date more than two years in advance, it’s fair to imagine they would not have said “Well, there’s not much point in planning for it. We’ll see how it goes.”
_O-
pi_175531284
Het was in januari 2013 een mooie speech van Cameron:
https://www.theguardian.c(...)eu-speech-referendum

Als je nu kijkt waar het toe heeft geleid is het toch wel eens leuk het weer terug te lezen, een land in ellende stoten doe je dus zo.
  woensdag 6 december 2017 @ 16:55:11 #211
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175531358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Duiters spreken ook nauwelijks Engels.
Mijn zakelijke ervaring zegt dat dat de laatste 15-20 jaar niet meer zo is.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175531511
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:51 schreef Wespensteek het volgende:
Het was in januari 2013 een mooie speech van Cameron:
https://www.theguardian.c(...)eu-speech-referendum

Als je nu kijkt waar het toe heeft geleid is het toch wel eens leuk het weer terug te lezen, een land in ellende stoten doe je dus zo.
En zou iemand als Farage onderhand al plannen aan het maken zijn de UK te ontvluchten? ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 december 2017 @ 17:04:48 #213
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_175531556
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Het VK blijkt niet onderzocht of geanalyseerd te hebben wat de impact van brexit op de Britse economie zal zijn, de befaamde 'impact assessments' bestaan niet:
http://www.bbc.com/news/uk-politics-42249854

Het wordt met de dag doller daar. Zelfs Nederland heeft zulke impact assessments gedaan :')
Hier staan die van de EU: http://www.europarl.europ(...)t/brexitstudies.html. Sommigen waren in maart al gepubliceerd.

Het toont wel aan hoe serieus het VK met de Brexit bezig is.
  woensdag 6 december 2017 @ 17:06:30 #214
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175531582
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:30 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dit meen je niet. :') Tuurlijk zijn modellen maar modellen, maar op basis van wat maken ze uberhaupt dan beleid? De natte vinger? :')
Nee, op basis van emoties, wensdenken en de overbekende Britse arrogantie.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 6 december 2017 @ 17:43:45 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175532100
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het in Frankrijk tegenwoordig inderdaad redelijk te doen is met Engels.
Zowel in Frankrijk en Duitsland spreekt men inderdaad redelijk Engels, zeker de ojnge mensen. Wel meegemaakt in een werkoverleg dat bij een Duitse blue collar de Duitse white collar (beiden rond de 30) ging talken voor hem. Qua opleidingsniveau zal er blijkbaar nog wat verschil geweest zijn. Tsja, dan switch je maar over naar het Duits om het maar gemakkelijk te houden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 6 december 2017 @ 17:51:42 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175532234
quote:
Dit is geen bericht van The Onion :{
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 6 december 2017 @ 17:53:22 #217
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175532263
Ik wil ook wel het baantje van Davis, mooi weer spelen en gebakken lucht verkopen tegen ettelijke tonnen per jaar _O_.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 6 december 2017 @ 17:55:04 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175532286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:53 schreef Szura het volgende:
Ik wil ook wel het baantje van Davis, mooi weer spelen en gebakken lucht verkopen tegen ettelijke tonnen per jaar _O_.
En dan zo'n grijns opzetten:



Echt te gek voor woorden dit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175532357
Jezus wat een incompetentie....Lekker liegen tegen het parlement.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_175532946
quote:
quote:
David Davis was, he said, “not a fan of economic models because they’re always wrong.”
Dit moet toch wel een van de meest geniale en absurde excuses ooit zijn :')
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 19:19:13 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175533663
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En zou iemand als Farage onderhand al plannen aan het maken zijn de UK te ontvluchten? ;)
Die werkt nu toch in de VS? Hij pushte die Brexit tenslotte niet voor zichzelf. Hij deed dat voor de Britse burger. Daarom blijft hij niet in het VK om van het succes te genieten. Hij is op weg naar nog mder successen!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 19:35:41 #222
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175534041
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die werkt nu toch in de VS? Hij pushte die Brexit tenslotte niet voor zichzelf. Hij deed dat voor de Britse burger. Daarom blijft hij niet in het VK om van het succes te genieten. Hij is op weg naar nog mder successen!
Nog steeds een MEP met het slechtse aanwezigheids percentage van iedereen in de gehele historie van het EP. Tot aan maart 2019 zit die waste of space in het EP.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175534164
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nog steeds een MEP met het slechtse aanwezigheids percentage van iedereen in de gehele historie van het EP. Tot aan maart 2019 zit die waste of space in het EP.
Komt omdat hij elke dag na de lunch in de kroeg gaat hangen :P
  woensdag 6 december 2017 @ 20:05:34 #224
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175534763
Haha Davis! Ik lees het nieuws van vandaag net. De clownsshow krijgt z'n volgende deel. :D :')

edit: nu trouwens een debat in het lagerhuis. Zie http://parliamentlive.tv/(...)68-a735-d988d651dc8f voor de stream.

[ Bericht 30% gewijzigd door beantherio op 06-12-2017 20:13:38 ]
pi_175535109
Ik vind het heel triest.
Wat nu gebeurt, dat wil niemand.
Make my day!
  woensdag 6 december 2017 @ 20:20:11 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175535169
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:18 schreef agter het volgende:
Ik vind het heel triest.
Wat nu gebeurt, dat wil niemand.
Tragisch idd. En hoe gaat het eindigen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:23:00 #227
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175535262
Een beetje weldenkend MP zou nu toch wel op de rem moeten gaan trappen zou ik zeggen. Zelfs als je voor Brexit bent.

Nee, ik geloof ook niet dat dat gaat gebeuren.
pi_175535346
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tragisch idd. En hoe gaat het eindigen?
Dat is compleet onduidelijk, het kan gewoon alle kanten op. Brexit gaat tot nu toe over onzekerheid en over hoe bekrompen veel mensen zijn.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175536142
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tragisch idd. En hoe gaat het eindigen?
Gewoon met een akkoord natuurlijk. Als ze er de voor de december-top niet uitkomen, dan in januari wel.

We kennen dit patroon toch van alle EU-onderhandelingen.. Veel drama en gedoe, opgeblazen deadlines (die dan toch vloeibaar blijken te zijn), tussenakkoordje hier, overgangsperiode daar, nog meer deadlines die niet gehaald worden en uiteindelijk komen ze eruit.
pi_175536187
Ipv van ''go whistle'' is het nu what's your sort code? ze gaan hoe dan ook de divorce bill betalen, al komt er geen deal :D http://www.independent.co(...)latest-a8095201.html
Verstappen 0 WDC's
pi_175536218
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:54 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Gewoon met een akkoord natuurlijk. Als ze er de voor de december-top niet uitkomen, dan in januari wel.

We kennen dit patroon toch van alle EU-onderhandelingen.. Veel drama en gedoe, opgeblazen deadlines (die dan toch vloeibaar blijken te zijn), tussenakkoordje hier, overgangsperiode daar, nog meer deadlines die niet gehaald worden en uiteindelijk komen ze eruit.
Ierland gaat hoe dan ook een probleem zijn.
En het maakt me niet uit of je voor of tegen de Brexit bent, maar dit is heel tragisch.
Nogmaals, dit, deze onduidelijkheid, wil niemand.
Er zijn geen impact papers. Niets is voorbereid.
Make my day!
  woensdag 6 december 2017 @ 20:59:07 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175536275
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:54 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Gewoon met een akkoord natuurlijk. Als ze er de voor de december-top niet uitkomen, dan in januari wel.

We kennen dit patroon toch van alle EU-onderhandelingen.. Veel drama en gedoe, opgeblazen deadlines (die dan toch vloeibaar blijken te zijn), tussenakkoordje hier, overgangsperiode daar, nog meer deadlines die niet gehaald worden en uiteindelijk komen ze eruit.
Ja, ik verwacht ook een houdini-act, waarbij het VK vooral moet inbinden. Net zoals dat toen met Griekenland ging een paar jaar terug.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 6 december 2017 @ 20:59:24 #233
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175536281
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:54 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Gewoon met een akkoord natuurlijk. Als ze er de voor de december-top niet uitkomen, dan in januari wel.

We kennen dit patroon toch van alle EU-onderhandelingen.. Veel drama en gedoe, opgeblazen deadlines (die dan toch vloeibaar blijken te zijn), tussenakkoordje hier, overgangsperiode daar, nog meer deadlines die niet gehaald worden en uiteindelijk komen ze eruit.
Dat is de vraag. Maar wat momenteel misschien nog een wat groter probleem is is dat het vertrouwen van de Britten in een voordelige uitkomst van het proces toch wel wat aan het slijten is. Ik volg momenteel het debat in het lagerhuis en de toon van dat debat is vertwijfelder dan het in tijden geweest is.
  woensdag 6 december 2017 @ 21:03:28 #234
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175536444
Ik lees hier en daar trouwens wat theorieën dat er wel assessment reports bestaan maar dat die zo desastreus zijn dat Davis ze niet durft vrij te geven. En dat ie daarom zelfs liever zegt dat ze niet bestaan.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 21:14:40 #235
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175536820
De Britten krijgen door dat de Brexit een kutidee was?

Lekker op tijd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 21:16:34 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175536878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:14 schreef Ulx het volgende:
De Britten krijgen door dat de Brexit een kutidee was?

Lekker op tijd.
Weet je hoe lang het duurde voordat ze doorhadden dat ze geen wereldmacht meer waren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 21:17:38 #237
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175536907
Ik verwacht trouwens geen akkoord. Ik ben er ook op tegen. Ze mogen vokr mijn part een dag na de Brexit een aanvraag om lid te worden doen, maar ze moeten nu echt weg. Anders blijft dit geneuzel voortduren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 21:21:05 #238
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175537054
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je hoe lang het duurde voordat ze doorhadden dat ze geen wereldmacht meer waren?
Na de dood van Victoria hadden ze dat besef kunnen hebben. Maar inmiddels zijn er 116 jaren verstreken en heeft nog steeds een groot deel van die retards niet door dat ze niet zoveel meer te zeggen hebben.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 woensdag 6 december 2017 @ 21:27:06 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175537276
Het Empire was op zijn grootst in 1922 of zo.

Toen kwam Ierlandexit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 december 2017 @ 21:57:33 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175538088
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 22:02:47 #241
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175538211
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, ik verwacht ook een houdini-act, waarbij het VK vooral moet inbinden. Net zoals dat toen met Griekenland ging een paar jaar terug.
Dat is al gebeurd, de rekening word betaald, EU burgers zijn veilig, en er was maandag een akkoord over Ierland wat nu dan weer op de tocht staat maar wat er echt wel gaat komen.

Maar goed, dan komen de handelsovereenkomst onderhandelingen en dat zal wel een CETA achtig iets worden zonder services en dat gaat het VK niet leuk vinden maar goed, veel hebben ze niet in te brengen daarin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 december 2017 @ 22:12:12 #242
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175538406
UK has 48 hours to agree potential deal or Brexit talks cannot progress

quote:
Michel Barnier, the EU’s chief Brexit negotiator, has told member states that the British government has just 48 hours to agree a text on a potential deal or it will be told that negotiations will not move on to the next stage.
  woensdag 6 december 2017 @ 22:18:06 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175538540
quote:
Het is vrij simpel voor May. Gewoon gaan voor die soft border, FUCK OFF brullen tegen DUP en Rees-Mogg en de zijnen. Proberen de Schotten, Welsh en Londen te pleasen door niets uit te sluiten en dat zij ook in aanmerking kunnen komen voor een gunstige deal (in fase 2).... Dat soort bullshit.

Hmm eigenlijk is dit uitstel van executie. Maar goed, hebben wij weer langer lol van die shitzooi :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 6 december 2017 @ 22:26:53 #244
104871 remlof
Europees federalist
pi_175538738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:17 schreef Ulx het volgende:
Ik verwacht trouwens geen akkoord. Ik ben er ook op tegen. Ze mogen vokr mijn part een dag na de Brexit een aanvraag om lid te worden doen, maar ze moeten nu echt weg. Anders blijft dit geneuzel voortduren.
Bij een hernieuwd lidmaatschap van de EU wordt het VK zelfs verplicht de euro in te voeren :P
  woensdag 6 december 2017 @ 22:38:04 #245
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175539075
Eigenlijk vond ik maandag al vrij extreem. :')
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 22:57:40 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175539593
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is vrij simpel voor May. Gewoon gaan voor die soft border, FUCK OFF brullen tegen DUP en Rees-Mogg en de zijnen. Proberen de Schotten, Welsh en Londen te pleasen door niets uit te sluiten en dat zij ook in aanmerking kunnen komen voor een gunstige deal (in fase 2).... Dat soort bullshit.

Hmm eigenlijk is dit uitstel van executie. Maar goed, hebben wij weer langer lol van die shitzooi :').
May durft blijkbaar niet en durft ook geen alliantie met de SNP aan te gaan bijvoorbeeld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175539885
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Volgens Davis,de minister die er over gaat, is dat niet het geval, namelijk. Tenzij ik iets gemist heb.

Ik doe er makkelijk over? Mwah, ik vind het een godsgeklaagd schandaal en een brevet van onvermogen, deze mensen zouden nog geen kinder speeltuin mogen besturen laat staan een land wat voor een enorme economische onwenteling staat.
Ik heb er al een paar geciteerd immers in die vorige uitgebreide post waarin ik het had over die industrie-strategie van de Britten.
pi_175539949
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:55 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Mijn zakelijke ervaring zegt dat dat de laatste 15-20 jaar niet meer zo is.
In sommige steden zal het vast beter zijn geworden inderdaad.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 23:19:20 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175540115
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb er al een paar geciteerd immers in die vorige uitgebreide post waarin ik het had over die industrie-strategie van de Britten.
David Davis zegt dat ze niet bestaan, wie liegt er dan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175540214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

David Davis zegt dat ze niet bestaan, wie liegt er dan?
Ze staan gewoon op de overheidssite, ik weet niet precies wat Davis heeft gezegd, maar wat dat betreft.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 23:46:44 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175540833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze staan gewoon op de overheidssite, ik weet niet precies wat Davis heeft gezegd, maar wat dat betreft.
Volgens mij praten we over twee totaal verschillende zaken hier. Ik heb het over sectoral impact assessments, dus hoe Brexit een impact heeft op verschillende sectoren van de economie. Die bestaan dus gewoon niet vanuit de overheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175540882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij praten we over twee totaal verschillende zaken hier. Ik heb het over sectoral impact assessments, dus hoe Brexit een impact heeft op verschillende sectoren van de economie. Die bestaan dus gewoon niet vanuit de overheid.
Die bestaan nog niet ik heb het over aangekondigde onderzoeken, wel betrekking op zeer specifieke sectoren of trade aspecten, overigens.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 23:50:26 #253
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175540910
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die bestaan nog niet ik heb het over aangekondigde onderzoeken, wel betrekking op zeer specifieke sectoren of trade aspecten, overigens.
*zucht*...ik zou niet teveel vertrouwen hebben in onderzoeken aangekondigd door de britse overheid, een minister heeft net toegegeven een jaar lang ronduit gelogen te hebben over zulke onderzoeken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175540936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*zucht*...ik zou niet teveel vertrouwen hebben in onderzoeken aangekondigd door de britse overheid, een minister heeft net toegegeven een jaar lang ronduit gelogen te hebben over zulke onderzoeken.
Ik denk dat er te veel in individuele uitspraken wordt gelezen.
pi_175541784
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:56 schreef Sjeunie het volgende:
Ipv van ''go whistle'' is het nu what's your sort code? ze gaan hoe dan ook de divorce bill betalen, al komt er geen deal :D http://www.independent.co(...)latest-a8095201.html
Inmiddels heeft zowat ieder lid van het Britse kabinet een eigen lijn over Brexit en spreken ze elkaar voortdurend tegen :'). Blijkbaar werkt samenwerking binnen de Europese Unie en haar 27 wel loyale lidstaten een stuk gemakkelijker dan binnen één land. Misschien moeten ze maar eens een weekendje op de hei gaan zitten om vast te stellen wat nou eigenlijk de toekomstvisie is. Op deze manier is het VK niet één kip zonder kop, maar een hele legbatterij kippen zonder koppen die allemaal in een andere richting wegstuiven.
  donderdag 7 december 2017 @ 00:49:48 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175541825
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:46 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Inmiddels heeft zowat ieder lid van het Britse kabinet een eigen lijn over Brexit en spreken ze elkaar voortdurend tegen :'). Blijkbaar werkt samenwerking binnen de Europese Unie en haar 27 wel loyale lidstaten een stuk gemakkelijker dan binnen één land. Misschien moeten ze maar eens een weekendje op de hei gaan zitten om vast te stellen wat nou eigenlijk de toekomstvisie is. Op deze manier is het VK niet één kip zonder kop, maar een hele legbatterij kippen zonder koppen die allemaal in een andere richting wegstuiven.
Omdat ze doorgaans allemaal uiteindelijk doorverwijzen naar hun hoofdonderhandelaar Barnier, die de duidelijke steun heeft van alles en iedereen. In tegenstelling tot de Britten die met een leugenachtige clown als hoofdonderhandelaar zitten, een premier zonder gezag en een kabinet vol ego’s die klaarstaan om elkaar messen in de rug te steken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175541848
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:49 schreef Szura het volgende:

[..]

Omdat ze doorgaans allemaal uiteindelijk doorverwijzen naar hun hoofdonderhandelaar Barnier, die de duidelijke steun heeft van alles en iedereen. In tegenstelling tot de Britten die met een leugenachtige clown als hoofdonderhandelaar zitten, een premier zonder gezag en een kabinet vol ego’s die klaarstaan om elkaar messen in de rug te steken.
Dat ze er in het VK een grote puinhoop van maken moeten ze zelf weten, maar op deze manier komt een cruciale deal die de rechten van EU burgers in het VK moet beschermen, en de Europese economische belangen moet veiligstellen, ernstig in gevaar. Het is nou ook niet bepaald een mooi Brits visitekaartje voor toekomstige handelspartners.
pi_175542220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Het VK blijkt niet onderzocht of geanalyseerd te hebben wat de impact van brexit op de Britse economie zal zijn, de befaamde 'impact assessments' bestaan niet:
http://www.bbc.com/news/uk-politics-42249854

Het wordt met de dag doller daar. Zelfs Nederland heeft zulke impact assessments gedaan :')
Nee, dan doet Nederland het een stuk beter. :') Elke keer als Nederland bevoegdheden overdraagt aan Brussel en elke keer als Nederland een blanco cheque geeft aan Brussel dan calculeert Den Haag precies wat de gevolgen zijn :') en licht het volk van tevoren in wat hun bevindingen zijn :') en dat al decennialang. :')
  donderdag 7 december 2017 @ 04:55:26 #259
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175542677
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Bij een hernieuwd lidmaatschap van de EU wordt het VK zelfs verplicht de euro in te voeren :P
En moet al het verkeer rechts rijden. En de Britten moeten Frans spreken in Brussel want dat wordt straks de voertaal in de EU.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 7 december 2017 @ 05:20:26 #260
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175542728
Oh ja, en de mate van kromming van de bananen wordt door de bureaucraten in Brussel bepaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Old_Pal op 07-12-2017 06:40:29 ]
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Overall beste user 2022 donderdag 7 december 2017 @ 06:06:15 #261
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175542792
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 05:20 schreef Old_Pal het volgende:
Oh ja, en de mate van kromming van de bananen worden door de bureaucraten in Brussel bepaald.
Dat kan wel eens een showstopper worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175543166
En voor straf moeten Britten voortaan gele paspoorten met paarse stippen hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175543521
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee, dan doet Nederland het een stuk beter. :') Elke keer als Nederland bevoegdheden overdraagt aan Brussel en elke keer als Nederland een blanco cheque geeft aan Brussel dan calculeert Den Haag precies wat de gevolgen zijn :') en licht het volk van tevoren in wat hun bevindingen zijn :') en dat al decennialang. :')
Emigreer dan. Niemand houdt je gevangen. Als je enige ballen hebt vertrek je vandaag nog en hoef je nooit meer iets te maken te hebben met het land waarop jij kotst.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 7 december 2017 @ 08:39:46 #264
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175543735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee, dan doet Nederland het een stuk beter. :') Elke keer als Nederland bevoegdheden overdraagt aan Brussel en elke keer als Nederland een blanco cheque geeft aan Brussel dan calculeert Den Haag precies wat de gevolgen zijn :') en licht het volk van tevoren in wat hun bevindingen zijn :') en dat al decennialang. :')
Hoepel dan op uit Nederland. Er zijn vast andere landen te vinden waar het prettiger vertoeven is.
Zeikerds op dit mooie land (o.a. SP'ers) kunnen we missen als kiespijn.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 7 december 2017 @ 08:43:11 #265
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175543765
Hard Brexit would be 'infinitely worse' for the UK than the EU, says Dutch PM
http://www.independent.co(...)radkar-a8096001.html
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 7 december 2017 @ 08:51:35 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_175543861
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:43 schreef Old_Pal het volgende:
Hard Brexit would be 'infinitely worse' for the UK than the EU, says Dutch PM
http://www.independent.co(...)radkar-a8096001.html
Fijne racistische comments weer.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:00:47 #267
69994 seto
-|||--------|||-
pi_175543982
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Fijne racistische comments weer.
Comments over Brexit moet je nooit lezen.

Of juist wel, vooral bij de BBC staan vaak grappige comments.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 7 december 2017 @ 09:31:07 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_175544510
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:00 schreef seto het volgende:

[..]

Comments over Brexit moet je nooit lezen.

Of juist wel, vooral bij de BBC staan vaak grappige comments.
Het is al verwijderd, iets van “we don’t want no niggers and no 4th reich” :')
Verder staan er hier ook wel leuke ironische comments.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:32:07 #269
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175545549
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:00 schreef seto het volgende:

[..]

Comments over Brexit moet je nooit lezen.

Of juist wel, vooral bij de BBC staan vaak grappige comments.
Commentaar op The Guardian is meestal wel hilarisch.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175545992
Comments onder nieuwsberichten, waarom zou je die vrijwillig lezen?
  Redactie Games donderdag 7 december 2017 @ 11:07:15 #271
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175546335
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:20 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Emigreer dan. Niemand houdt je gevangen. Als je enige ballen hebt vertrek je vandaag nog en hoef je nooit meer iets te maken te hebben met het land waarop jij kotst.
Wordt ook nog eens simpel gemaakt door het verdrag van Shengen als je in Europa blijft.

EU :Y
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  donderdag 7 december 2017 @ 13:32:33 #272
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175549114
quote:
Brexit: media noise

The central point – widely ignored by all – is that Mrs May's cover story (based on the adoption of "regulatory alignment") has been well and truly blown. Thus, by any rational measure, she has nowhere to go with the talks in Brussels as she will not be able to offer anything which meets the EU's requirements.

However, one senses that the "colleagues" are anxious to have the talks run on into phase two, primarily because a failure of the negotiations right now would fatally weaken the UK prime minister to the point where she could be deposed. And the current sentiment in Brussels is, "better the devil you know". Bad as she is, her replacement could be inestimably worse.

For the rest, yesterday was the day when the entire world woke to the conclusion that has been troubling us for many months – that them up there simply don't know what they're doing. Any illusion of competence, either from May or David Davis, has been well and truly shattered.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 7 december 2017 @ 15:12:38 #273
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175551706
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:07 schreef Puddington het volgende:

[..]

Wordt ook nog eens simpel gemaakt door het verdrag van Shengen als je in Europa blijft.

EU :Y
Hij kan zelfs naar Hongarije, ik geloof dat hij dat als zijn gidsland ziet afgaande op eerdere uitspraken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 7 december 2017 @ 20:10:08 #274
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175558920
Morgen moet May over de brug komen met een voorstel over de Ierse situatie. Ik geloof niet dat het haar gaat lukken.

edit: er lijkt wel wat aan te komen. Irish border: New draft Brexit agreement proposed

[ Bericht 44% gewijzigd door beantherio op 07-12-2017 20:31:14 ]
pi_175560271
quote:
13s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:10 schreef beantherio het volgende:
Morgen moet May over de brug komen met een voorstel over de Ierse situatie. Ik geloof niet dat het haar gaat lukken.

edit: er lijkt wel wat aan te komen. Irish border: New draft Brexit agreement proposed
De deadline is (uiteraard) weer geen echte deadline gebleken, dus ze heeft in ieder geval tot zondagavond
  donderdag 7 december 2017 @ 20:57:01 #276
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175560405
Om 7.50 komt Tusk met een statement
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 7 december 2017 @ 21:09:06 #277
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175560794
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:52 schreef The_Temp het volgende:

[..]

De deadline is (uiteraard) weer geen echte deadline gebleken, dus ze heeft in ieder geval tot zondagavond
Uiteindelijk is er maar een echte deadline: 29 maart 2019. Alhoewel zelfs daar nog aan gesleuteld kan worden. :)
  vrijdag 8 december 2017 @ 03:41:04 #278
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175567403
Dus toch?

Brexitakkoord EU en Londen lijkt nabij
https://www.telegraaf.nl/(...)n-londen-lijkt-nabij
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175567407
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:20 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Emigreer dan. Niemand houdt je gevangen. Als je enige ballen hebt vertrek je vandaag nog en hoef je nooit meer iets te maken te hebben met het land waarop jij kotst.
Sorry hoor, het was niet mijn bedoeling om jullie feestje te verstoren in dit diverse :') topic waar iedereen bij zichzelf en elkaar veren in de reet zit te steken en iedereen het met elkaar eens is. Mijn excuses. ;(
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 05:13:06 #280
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175567479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 03:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sorry hoor, het was niet mijn bedoeling om jullie feestje te verstoren in dit diverse :') topic waar iedereen bij zichzelf en elkaar veren in de reet zit te steken en iedereen het met elkaar eens is. Mijn excuses. ;(
Het feit dat men je vraagt op te rotten is toch bewijs dat niet iedereen het hier met elkaar eens is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175567653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 03:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sorry hoor, het was niet mijn bedoeling om jullie feestje te verstoren in dit diverse :') topic waar iedereen bij zichzelf en elkaar veren in de reet zit te steken en iedereen het met elkaar eens is. Mijn excuses. ;(
Haha, meisje toch.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175567899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 03:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sorry hoor, het was niet mijn bedoeling om jullie feestje te verstoren in dit diverse :') topic waar iedereen bij zichzelf en elkaar veren in de reet zit te steken en iedereen het met elkaar eens is. Mijn excuses. ;(
Kan je wellicht ook een keer onderbouwen waarom de Brexit een goed idee is? Dat is hier immers nog niemand gelukt.
  vrijdag 8 december 2017 @ 07:46:17 #283
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175567956
Ik snap nog steeds niet hoe dit moet werken, maar goed.

Een akkoord waarbij Noord-Ierland een soort status aparte krijgt binnen het koninkrijk is niet acceptabel voor Wales, Schotland en Londen.

Een harde grens is onacceptabel voor Ierland en Noord-Ierland.

Dus ik heb geen idee welk akkoord er nu ligt, maar dit lijkt me op de lange termijn compleet onwerkbaar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175568033
Ben benieuwd of Belfast en Dublin nu wel gekend zijn in de voorwaarden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:09:57 #285
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175568083
Nu is het wachten tot hardline Tories gaan steigeren
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175568132
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe dit moet werken, maar goed.

Een akkoord waarbij Noord-Ierland een soort status aparte krijgt binnen het koninkrijk is niet acceptabel voor Wales, Schotland en Londen.

Een harde grens is onacceptabel voor Ierland en Noord-Ierland.

Dus ik heb geen idee welk akkoord er nu ligt, maar dit lijkt me op de lange termijn compleet onwerkbaar.
Veel meer dan een positieve intentie om verder te onderhandelen zal het inderdaad niet zijn.
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:24:58 #287
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175568189
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Veel meer dan een positieve intentie om verder te onderhandelen zal het inderdaad niet zijn.
Volgens de Ierse minister van BZ:

@simoncoveney
Deal Confirmed! Ireland supports Brexit negotiations moving to Phase 2 now that we have secured assurances for all on the island of Ireland - fully protecting GFA, peace process, all-Island economy and ensuring that there can be NO HARD BORDER on the Island of Ireland post Brexit

Geen harde grens. Maar hoe en wat precies, dat volgt dan zeker op een later moment in Fase 2?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:28:57 #288
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175568224
Juncker: ‘The ECJ will still be competetent’ (in het VK) :P.

En dit dus:
@PoliticoRyan
It doesn't sound like there are many specific solution in place for the Northern Ireland border issue. It will be interesting to see how quickly at least part of this #Brexit "sufficient progress" unravels. #Juncker #May

@PoliticoRyan
We may get more details at 9.30, but while the EU and UK are smiling, so far there's no reason to believe this "sufficient progress" claim is based on detailed new commitments. Still fundamental Northern Ireland and ECJ tension in the mix. #Brexit #Juncker #May #Tusk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:39:03 #289
192592 SureD1
------------------------------
pi_175568298
Het hele document;

https://g8fip1kplyr33r3kr(...)/12/joint_report.pdf

Lijkt me zo op het eerste gezicht geen overwinning voor May... ben benieuwd wat men hier in de UK van gaat vinden...
pi_175568317
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:18 schreef agter het volgende:
Ik dent dat de deal er wel komt. Binnen een week.
Zie daar. :D
Make my day!
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:42:52 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175568327
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:41 schreef agter het volgende:

[..]

Zie daar. :D
Dit is een deal voor de bühne. Dit houdt geen stand.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:43:22 #292
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175568330
Dit is een deal ‘omdat het moet’
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175568336
Dus eigenlijk verlaten ze de interne markt.
En blijven EU burgers gewoon hun rechten houden in het VK.

Precies andersom dan ze wilden: de interne markt behouden, maar geen vrij verkeer van mensen.
Make my day!
pi_175568343
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit is een deal voor de bühne. Dit houdt geen stand.
Tot nu toe krijgt de EU in alles haar zin.
Make my day!
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:45:57 #295
192592 SureD1
------------------------------
pi_175568352
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:44 schreef agter het volgende:
Dus eigenlijk verlaten ze de interne markt.
En blijven EU burgers gewoon hun rechten houden in het VK.

Precies andersom dan ze wilden: de interne markt behouden, maar geen vrij verkeer van mensen.
Over de interne markt moet ze nog praten, rechten van EU burgers die tot de daadwerkelijke brexitdatum hun vrij verkeer rechten hebben uitgeoefend zijn gegarandeerd, over wat daarna gebeurt is niks gezegd.

Wel dat de scheidingsrekening in Euro betaald moet worden :)
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:47:39 #296
192592 SureD1
------------------------------
pi_175568361
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:44 schreef agter het volgende:

[..]

Tot nu toe krijgt de EU in alles haar zin.
Dit dus wel... het VK heeft geen leverage. Dat delusionair-romantisch beeld van een glorierijk empire houdt in Brussel geen stand :)
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:49:29 #297
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175568379
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:47 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dit dus wel... het VK heeft geen leverage. Dat delusionair-romantisch beeld van een glorierijk empire houdt in Brussel geen stand :)
Nou ja, hun leverage kunnen ze proberen in de tweede fase in te zetten (voordeeltjes bieden aan landen, ze zo proberen tegen elkaar uit te spelen).
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:55:53 #298
192592 SureD1
------------------------------
pi_175568445
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:49 schreef Szura het volgende:

[..]

Nou ja, hun leverage kunnen ze proberen in de tweede fase in te zetten (voordeeltjes bieden aan landen, ze zo proberen tegen elkaar uit te spelen).
Dan kom je in het WTO recht terecht ;) waar het MFN (most favoured nation) principe dicteert dat je al je handelspartners die ook WTO lid zijn hetzelfde regime geeft als je MFN. De enige weg daaromheen is door een Free Trade Area, een Customs Union of een Internal Market te maken (artikel V van het WTO verdrag uit mijn hoofd)....
  vrijdag 8 december 2017 @ 08:57:02 #299
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175568454
Politieke suïcide van May dit?

Your thoughts?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 8 december 2017 @ 09:01:42 #300
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175568489
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:57 schreef DustPuppy het volgende:
Politieke suïcide van May dit?

Your thoughts?
Mays politieke carrière is eigenlijk al over, ze mag alleen nog aanblijven omdat niemand haar baantje wil momenteel.
  vrijdag 8 december 2017 @ 09:01:49 #301
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175568491
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:44 schreef agter het volgende:
Dus eigenlijk verlaten ze de interne markt.
En blijven EU burgers gewoon hun rechten houden in het VK.

Precies andersom dan ze wilden: de interne markt behouden, maar geen vrij verkeer van mensen.
Over de voorwaarden wat betreft de interne markt gaan ze pas in fase 2 onderhandelen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')