abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 4 december 2017 @ 20:31:31 #1
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175496063
Op dit moment heb ik een compactcamera die mij een beetje tegenvalt wat betreft kwaliteit van de foto's (canon ixus 285). Ik had verwacht dat zo'n ding van ¤170 best prima zou zijn tegenwoordig maar toch niet.

Ik overweeg een Nikon 1 S2 van iemand over te kopen. Is dit de moeite? Eigenlijk wil ik een compacte camera ivm portabiliteit maar als zo'n systeemcamera veel betere foto's maakt dan is het me wel waard.

Huidig; https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/
De Nikon; https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175497443
Systeemcamera’s maken over het algemeen betere foto’s omdat ze een grotere sensor hebben, vaak dezelfde als in de DLSR’s van dezelfde fabrikant.

Die Nikon heeft een kleinere 1” sensor, wat vooral in beperkt licht minder goed is. Er zijn ook high end compactcameras die dezelfde 1” sensor hebben, maar dan zit je op een Sony RX100 met een hoog prijskaartje. De Nikon-lijn van systeemcamera’s staat niet echt bekend om uitmuntende beeldkwaliteit.

Systeemcamera’s laten hun voordeel voornamelijk zien in de veelzijdigheid: je kunt andere objectieven gebruiken, en er zijn vaak meer accessoires zoals flitsers en microfoons voor te krijgen omdat ze een universele standaard hanteren.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:33:12 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175512874
Duidelijke uitleg,tnx :).

Hmmm, klinkt alsof ik m'n budget moet vervijfvoudigen als ik goede foto's wil maken :/.

Ik hoopte dat ik met zo'n nikon 1 veel bang voor bucks zou krijgen. Een stuk grotere sensor dan mijn huidige Canon, vast betere beeldstabilisatie en lens, Nikon>Canon, een stuk meer ruimte in de camera voor een goede processor ed, hogere nieuwprijs, etc...
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:40:03 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175513078
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:26 schreef Splackavellie02 het volgende:

Die Nikon heeft een kleinere 1” sensor, wat vooral in beperkt licht minder goed is. Er zijn ook high end compactcameras die dezelfde 1” sensor hebben, maar dan zit je op een Sony RX100 met een hoog prijskaartje. De Nikon-lijn van systeemcamera’s staat niet echt bekend om uitmuntende beeldkwaliteit.
https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/
Stuk hogere prijs idd en zelfde sensorformaat. Ergens neig ik er dan toch na om te denken dat zo'n oudere maar minder compacte nikon 1 s2 beter presteert. Of zal dit mee vallen?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175522596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:33 schreef embedguy het volgende:
Duidelijke uitleg,tnx :).

Hmmm, klinkt alsof ik m'n budget moet vervijfvoudigen als ik goede foto's wil maken :/.

Ik hoopte dat ik met zo'n nikon 1 veel bang voor bucks zou krijgen. Een stuk grotere sensor dan mijn huidige Canon, vast betere beeldstabilisatie en lens, Nikon>Canon, een stuk meer ruimte in de camera voor een goede processor ed, hogere nieuwprijs, etc...
Wat moet die Nikon je kosten?
  woensdag 6 december 2017 @ 20:02:34 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175534694
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:17 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat moet die Nikon je kosten?
¤150,-.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175534936
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:02 schreef embedguy het volgende:

[..]

¤150,-.
Oh, dan kun je er geen buil aan vallen. Voor dat geld is het een hele leuke camera om je in te verdiepen ^O^
  woensdag 6 december 2017 @ 20:18:07 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175535089
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:12 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Oh, dan kun je er geen buil aan vallen. Voor dat geld is het een hele leuke camera om je in te verdiepen ^O^
Is hij het ook waard als ik ook al de Canon uit de op heb? De upgrade van de kwaliteit van de foto's moet wel groot genoeg zijn om het grotere formaat en de ¤150,- goed te kunnen praten zeg maar.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175535345
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:18 schreef embedguy het volgende:

[..]

Is hij het ook waard als ik ook al de Canon uit de op heb? De upgrade van de kwaliteit van de foto's moet wel groot genoeg zijn om het grotere formaat en de ¤150,- goed te kunnen praten zeg maar.
Ja absoluut. Al is het alleen maar omdat je meer veelzijdigheid hebt qua instellingen, snelheid en verwisselbare lenzen.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:34:03 #10
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175535543
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:26 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja absoluut. Al is het alleen maar omdat je meer veelzijdigheid hebt qua instellingen, snelheid en verwisselbare lenzen.
Snelheid, verwisselbare lenzen en instellingen wegen voor mij niet echt zwaar (ok, focuspunt in kunnen stellen is wel een groot voordeel tegenover mijn canon ).

Maar ok, denk ook wel dat het de moeite is maar heb er dus niet zoveel verstand van ;p.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175545818
Met snelheid doel ik op de snelheid van de beeldverwerking. Dat maakt het makkelijker om scherpe beelden te schieten in verschillende lichtomstandigheden.

Wat ik probeer te zeggen is dat je niet moet verwachten dat de mooiste foto die op deze nieuwe camera maakt veel mooier is dan de mooiste foto die je maakt op je huidige camera. Maar je zult wel veel meer situaties hebben waarin foto’s mooi zijn dan met je huidige camera.
  vrijdag 8 december 2017 @ 00:06:10 #12
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175565997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Met snelheid doel ik op de snelheid van de beeldverwerking. Dat maakt het makkelijker om scherpe beelden te schieten in verschillende lichtomstandigheden.

Wat ik probeer te zeggen is dat je niet moet verwachten dat de mooiste foto die op deze nieuwe camera maakt veel mooier is dan de mooiste foto die je maakt op je huidige camera. Maar je zult wel veel meer situaties hebben waarin foto’s mooi zijn dan met je huidige camera.
Ahja, op die manier. Dat laatse doe ik het ook voor :-).

Helaas is de camera al weggegeven aan een ander. Toch heel erg bedankt voor je inzichten! Ik ben nu in overleg met iemand die een Nikon J3 verkoopt. Wat minder Maar misschien dat dat hem wordt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')