abonnement Unibet Coolblue
pi_175493562
Hoi,

Ik ben gestopt met de studie Aardwetenschappen, want er was veel te veel wiskunde (Differential, Integral calculus, etc).

Nu heb ik AI en HBO ICT op het oog. Werken met robotica of met spraakherkenning lijkt me echt awesome beroepsmogelijkheden van AI. Hiernaast spreekt de praktische kant van HBO ICT mij aan om (simpelweg) te programmeren of infrastructuur, en systematisch afgewerkte producten te kunnen leveren.

Bij AI vraag ik me af hoe sterk het belang van de wiskunde is, aangezien ik dat echt niet leuk vind. Ik focus me op de universiteit van Nijmegen en weet dat daar een Neuro/Bio invloed is op de studie.
Ik zou me met tegenzin wel door calculus kunnen zwoegen, maar dan vraag ik mij af hoeveel wiskunde meespeelt als ik daadwerkelijk aan de slag ga.

De link leggen tussen mens en machine lijkt me echt leuk, maar op welke manier is wel essentieel voor mij. Heeft iemand hier meer info over?
gsdfgsdfgsdgsdg
pi_175493780
AI en ict is gewoon toegepaste wiskunde.
Veel meer naast wiskunde is er niet.

Misschien eens naar informatiekunde kijken.
pi_175494600
Bekijk eens lectures over Machine learning.

Bij AI gebruik je veel wiskunde, maar zoals in deze video va MIT zie je dat het vooral om logica en simpele wiskunde is en dat te structureren op complexe manieren. Als het gehalte aan wiskunde zoals de video is dan vindt ik het persoonlijk niet erg wiskundig intensief.
gsdfgsdfgsdgsdg
pi_175521661
Dat YouTube filmpje niet echt representatief voor de wiskunde die je krijgt. Dit boek heb ik in de bachelor moeten doorwerken:

https://www.cmpe.boun.edu.tr/~ethem/i2ml2e/
pi_175521924
Te veel wiskunde bij Aardwetenschappen? Hmm, als je moeite met integralen hebt, is het dan wel zo verstandig om een beta studie te doen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_175564208
De HBO ICT op de Fontys had geen wiskunde vakken toen ik de opleiding volgde. Zo'n 2 jaar geleden. Maar dat vind ik juist erg jammer en zeker een gemis gezien wat je moet kunnen doen met programmeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')