abonnement Unibet Coolblue
pi_175490194
Hi!

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen bij een nieuwe werkgever (in Duitsland) en heb een laptop gekregen (Lenovo Thinkpad met Win10). Echter, deze heeft voor mij hele vreemde sneltoetsen in Office 2016.

Zo is dikgedrukt maken geen CTRL+B maar CTRL+SHIFT+K. Dit moet ik dus nie hebben nie... Toetsenbordinstellingen en regio staan al ingesteld op NL (US-EN).

Zijn de sneltoetscombinaties aan te passen? Via Google vond ik niet zo veel nuttigs (maar misschien gebruik ik ook de verkeerde zoekwoorden). Blijkbaar is de combinatie CTRL+SHIFT+K ook een combinatie voor wat anders, verschilt een beetje per website, zo lijkt het.

Dank alvast!

PS; aangezien ik bij het schrijven van deze post wel schuin kan drukken via CTRL+I, lijkt het me zeer waarschijnlijk dat het "probleem" bij Office ligt. Vind alleen de instellingen hiervoor niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_175490287
Bij opties > Lint aanpassen > Sneltoetsen aanpassen kun je ze handmatig aanpassen. Maar volgens mij als je een Normal.dotm inlaad met de Nederlandse? sneltoetsen heb je ze allemaal in 1x.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  maandag 4 december 2017 @ 15:43:48 #3
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_175490502
Misschien is office geïnstalleerd toen de Duitse regio actief was, en zijn toen deze snelkoppelingen ingesteld. Kun je nu je een andere taal/regio ingesteld hebt all shortcuts resetten zodat je de juiste krijgt?
pi_175491286
Heb je ook een Duits toetsenboord?
pi_175491547
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:30 schreef MilkTea het volgende:
Bij opties > Lint aanpassen > Sneltoetsen aanpassen kun je ze handmatig aanpassen. Maar volgens mij als je een Normal.dotm inlaad met de Nederlandse? sneltoetsen heb je ze allemaal in 1x.
Hoe kom ik aan een Nederlandse Normal.dotm?

quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:43 schreef butz0rs het volgende:
Misschien is office geïnstalleerd toen de Duitse regio actief was, en zijn toen deze snelkoppelingen ingesteld. Kun je nu je een andere taal/regio ingesteld hebt all shortcuts resetten zodat je de juiste krijgt?
Heb de sneltoetsen gereset, geen resultaat helaas.

quote:
99s.gif Op maandag 4 december 2017 16:27 schreef 2682000 het volgende:
Heb je ook een Duits toetsenboord?
Ja, maar heb de toetsenbordinstellingen ook gewijzigd. Dus krijg, net zoals in Nederland, een ; ipv van een ö.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_175491708
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:42 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hoe kom ik aan een Nederlandse Normal.dotm?

[..]

Heb de sneltoetsen gereset, geen resultaat helaas.

[..]

Ja, maar heb de toetsenbordinstellingen ook gewijzigd. Dus krijg, net zoals in Nederland, een ; ipv van een ö.
Ik heb gewoon een ander toetsenboord gevraagd :')
Maargoed, je kan ook eventueel je duitse toetsenboord verwijderen en alleen een Nederlandse instellen. Misschien dat dat werkkt?
pi_175492415
quote:
99s.gif Op maandag 4 december 2017 16:50 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een ander toetsenboord gevraagd :')
Maargoed, je kan ook eventueel je duitse toetsenboord verwijderen en alleen een Nederlandse instellen. Misschien dat dat werkkt?
Het ligt volgens mij niet aan het toetsenbord (en na 3 jaar in Duitsland kan ik er op zich goed mee omgaan), maar gewoon aan de software. Het gaat puur om de sneltoetscombinatie.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_175502578
Gewoon je sneltoetsen aanpassen: Office site
IT'er in hart en nieren
pi_175507639
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:30 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Het ligt volgens mij niet aan het toetsenbord (en na 3 jaar in Duitsland kan ik er op zich goed mee omgaan), maar gewoon aan de software. Het gaat puur om de sneltoetscombinatie.
Crrl-Shift-K is de gebruikelijke sneltoets voor kleinkapitaal. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit doelbewust heeft veranderd, dus het lijkt me dat er iets in je installatie corrupt is geraakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')