abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 december 2017 @ 16:54:49 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175491776
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:45 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan het feit dat een meerderheid van de vuurwerkslachtoffers het niet zelf heeft aangestoken. Of is het dan ook het probleem van die mensen zelf omdat ze te dicht bij de afsteker in de buurt stonden? Hoelang kun je nog volhouden dat iets eigen verantwoordelijkheid is, als de weggeblazen vingers door de straten vliegen?
Als je nul gevaar wilt lopen blijf je lekker binnen die paar uur per jaar

En degenen die hun vingers eraf knallen met gestunt heb ik 0 medelijden mee
pi_175491803
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hier.
Ik constateer een feit.


quote:
We beschouwen vuurwerk als acceptabel.
Veel mensen niet. En je ziet dat er steeds grotere maatschappelijke afkeer van komt.
pi_175491808
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:50 schreef Glazenmaker het volgende:
-Ik beslis voor mijzelf wel of ik gered moet worden.

Bepaal jij dat ook voor de vele onschuldige slachtoffers/voorbijgangers die ogen/handen verliezen?

-Er zijn zoveel dingen in het leven waardoor een dag in het jaar wat minder is. Incidenteel overlast als valide argument zien betekend het einde van de meeste feestactiviteiten en ook het einde van professionele vuurwerkshows die jij wil.

Er zijn naar mijn weten maar weinig feestactiviteiten die voor een explosieve toename van zware metalen in de lucht zorgen. Misschien het jaarlijkse alchemistencongres?

-Overal waar ik oud en nieuw heb gevierd stonden de volgende ochtend mensen op te ruimen.

Leuke anekdote, tuurlijk, bij jou wel.

-Tradities kunnen veranderen ja, maar een beroep op de meerderheid is een hele slechte reden om wat te doen. Ik kan hier bijvoorbeeld een goede godwin van maken.

Gelukkig is het niet de enige reden.

-Vandalisme is al verboden.

Moord is ook verboden. Toch staan we ongebreidelde verkoop van machinevuurwapens ook niet toe. Hoe minder middelen, hoe minder makkelijk vandalisme gepleegd kan worden.

-Maakt de verkoop van rotjes in de winkel grenscontrole op cobra's in de kofferbak makkelijker? Zo ja hoe? Of denk je dat agenten te achterlijk zijn om het verschil tussen een rotje en een cobra te horen? Zo ja waarom heb je zo'n lage dunk van onze hulpverleners?

Als particulier vuurwerk geheel verboden is, betekent dat dat iedereen die het afsteekt in overtreding is. Aan de knal alleen kun je het vaak genoeg niet horen en na de explosie is het moeilijk vast te stellen, waardoor mensen die illegaal vuurwerk afsteken moeilijk vervolgd kunnen worden. Dat is anders bij een algeheel vuurwerkverbod.
  Moderator maandag 4 december 2017 @ 16:57:15 #154
8781 crew  Frutsel
pi_175491816
Discussie over verbod van vuurwerk kan hier:
NWS / Vuurwerkverbod? #2

Dit is nieuws uit 2016 en daar openen we doorgaans geen topic meer over .
  maandag 4 december 2017 @ 16:57:39 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175491822
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 16:50 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Alsof de voorstanders van vuurwerk het om louter altruïstische redenen doen.

Alsjeblieft zeg.
Ik heb al 7 jaar geen vuurwerk meer afgestoken en denk dat ook voorlopig niet meer te doen.

Maar ik wordt gewoon niet goed van de steeds verder oprukkende zeiksamenleving die overlastvrij en risicoloos moet zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')