abonnement Unibet Coolblue
pi_175487879
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral kinderen van PVV ouders.



[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 13:15:34 (Plaatje moet er standaard in.) ]
  maandag 4 december 2017 @ 13:13:39 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175487889
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het zal wel een impopulaire mening zijn van mij, maar waarom moeten kinderen inspraak hebben? Waarom zijn er bij bepaalde grote bedrijven "adviesraden" met kinderen?

Dat je kinderen in aanraking wilt laten komen met politiek en besluitvorming is niet meer dan logisch. Maar waarom waarde hechten aan kinderen direct vragen laten stellen terwijl volwassen burgers het via allerlei omwegen moeten doen?
Strikt gezien is het wel heel democratisch om iedereen over wie geregeerd wordt ook een vorm van inspraak te bieden, in zoverre dat tot deze personen capaciteiten kan behoren.

De kinderadviesraden van de grote bedrijven zijn een goedkoop marketingtrucje bedacht door een zeer gewaardeerd lid van onze monarchie. Maar zowel bedrijven als onze monarchie hebben weinig te maken met de democratische beginselen dus die doen maar wat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175487892
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Lekker voor de bühne dus.
Ja, duh. Net als die kinder-interviews bij de laatste verkiezingen. Lekker kijken hoe al die lijsttrekkers worstelen met "waarom kijkt u altijd zo boos?" en "bent u verliefd?". Kwam - verbazingwekkend - geen enkele goede vraag uit.
  maandag 4 december 2017 @ 13:14:04 #4
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175487896
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 13:11 schreef Reya het volgende:

[..]

Vastgoed zwaarder belasten.
Uitstekend plan.
Overdrachtsbelasting weer terug naar 6% voor woningen en de ozb verhogen.
Amper te ontwijken. Maar ook de overdrachtsbelasting blijft een schijntje van de rijksbegroting.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Redactie Games maandag 4 december 2017 @ 13:14:11 #5
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175487900
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit dus. Waarom zijn kinderen slim? Het lijkt me dat bepaalde kinderen slim zijn en andere kinderen gewoon dom. Net als met volwassenen. En waarom is die unieke kijk zo prijzenswaardig?
Omdat kinderen vaak in simpelere oplossingen denken dan volwassenen. Dat kan soms niet realistisch zijn, maar sommige volwassenen raken soms zo verstrikt in het "expertdenken" dat ze niet inzien dat er een simpele oplossing (of een variant daarop) recht voor hun neus kan liggen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  maandag 4 december 2017 @ 13:16:22 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175487938
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 13:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uitstekend plan.
Overdrachtsbelasting weer terug naar 6% voor woningen en de ozb verhogen.
Amper te ontwijken. Maar ook de overdrachtsbelasting blijft een schijntje van de rijksbegroting.
Ook uitzonderlijk impopulair, helaas.
pi_175487948
quote:
_O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175487973
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:14 schreef Puddington het volgende:

[..]

Omdat kinderen vaak in simpelere oplossingen denken dan volwassenen. Dat kan soms niet realistisch zijn, maar sommige volwassenen raken soms zo verstrikt in het "expertdenken" dat ze niet inzien dat er een simpele oplossing (of een variant daarop) recht voor hun neus kan liggen.
Juist omdat de simpele oplossingen onjuist, onvolledig of onrealistisch zijn. Moest aan deze denken:

pi_175487976
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:14 schreef Puddington het volgende:

[..]

Omdat kinderen vaak in simpelere oplossingen denken dan volwassenen. Dat kan soms niet realistisch zijn, maar sommige volwassenen raken soms zo verstrikt in het "expertdenken" dat ze niet inzien dat er een simpele oplossing (of een variant daarop) recht voor hun neus kan liggen.
Is dat ooit in de praktijk ook echt zo gebleken dat kinderen met zo'n eureka momentje komen waar volwassenen die al tijden in de materie zitten er niet uitkomen?
pi_175488000
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:14 schreef Puddington het volgende:

[..]

Omdat kinderen vaak in simpelere oplossingen denken dan volwassenen. Dat kan soms niet realistisch zijn, maar sommige volwassenen raken soms zo verstrikt in het "expertdenken" dat ze niet inzien dat er een simpele oplossing (of een variant daarop) recht voor hun neus kan liggen.
Dat zal, maar ik denk toch niet dat veel volwassenen bij de eenvoudige oplossing van kinderen een soort eureka-momentje hebben. De eerste reactie zal zijn dat er allerlei expertdenken voor nodig is om die oplossing daadwerkelijk gestalte te geven. En dat is vaak ook zo. Zeker als het over politiek gaat. Leuk dat kinderen vragen stellen of een oplossing denken te hebben, maar die zijn niet gehinderd door enige kennis van zaken.
  maandag 4 december 2017 @ 13:19:48 #11
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175488021
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 13:16 schreef Reya het volgende:

[..]

Ook uitzonderlijk impopulair, helaas.
Mensen bedenken liever regels voor abstracte zaken, zoals aandelentransacties en winst.
De stapel bakstenen in hun tuin brengt toch emoties met zich mee.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 13:19:54 #12
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175488024
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, duh. Net als die kinder-interviews bij de laatste verkiezingen. Lekker kijken hoe al die lijsttrekkers worstelen met "waarom kijkt u altijd zo boos?" en "bent u verliefd?". Kwam - verbazingwekkend - geen enkele goede vraag uit.
Ik denk dat het ook vooral belangrijk is voor de kinderen zelf. Het is gewoon een manier om de politiek naar de kinderen te halen. Rond zo'n vragenuurtje kan je schoolopdrachten inrichten en kinderen worden (voor hun gevoel) even gehoord door de leiders van het land.
  maandag 4 december 2017 @ 13:20:44 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175488035
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 13:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Is dat ooit in de praktijk ook echt zo gebleken dat kinderen met zo'n eureka momentje komen waar volwassenen die al tijden in de materie zitten er niet uitkomen?
De mythe wil dat Ruud Lubbers het akkoord van Wassenaar sloot n.a.v een verhaal dat zijn kinderen vertelde of twee jochies die ruzie hadden en er samen uit moesten komen.

Verder niet natuurlijk. Kinderen moet je zo ver mogelijk weghouden van dat soort dingen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175488038
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Juist omdat de simpele oplossingen onjuist, onvolledig of onrealistisch zijn. Moest aan deze denken:

[ afbeelding ]
Meen wel dat de grafietstof van het potlood voor ernstige verstoringen van elektronische systemen kan zorgen. Dat zweeft bij gebruik van een potlood in de ruimte ook maar gewoon wat rond.
pi_175488042
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Juist omdat de simpele oplossingen onjuist, onvolledig of onrealistisch zijn. Moest aan deze denken:

[ afbeelding ]
Dat is niet de hele waarheid:


Overigens is dit een fantastisch kanaal waar iemand op prettige wijze obscure verhalen uit de moderne ruimtevaart aan bod laat komen
pi_175488045
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook vooral belangrijk is voor de kinderen zelf. Het is gewoon een manier om de politiek naar de kinderen te halen. Rond zo'n vragenuurtje kan je schoolopdrachten inrichten en kinderen worden (voor hun gevoel) even gehoord door de leiders van het land.
Als ik het zo lees, een 150 kinderen eenmaal per jaar.

Organiseer dan wat meer simulaties van tweede kamer debatten tussen middelbare scholen onderling en op een wat grotere schaal het MEP en niet alleen voor VWO leerlingen.
pi_175488046
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook vooral belangrijk is voor de kinderen zelf. Het is gewoon een manier om de politiek naar de kinderen te halen. Rond zo'n vragenuurtje kan je schoolopdrachten inrichten en kinderen worden (voor hun gevoel) even gehoord door de leiders van het land.
Wat betreft kinderen laten kennismaken met de politiek is het absoluut een goed idee, dat ben ik zeker met je eens.
pi_175488072
Volgens mij was er toch al een plan om kinderen kennis te laten maken met politiek door ze verplicht eenmaal naar den haag te sturen?
  maandag 4 december 2017 @ 13:23:17 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488091
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 13:22 schreef skysherrif het volgende:
Volgens mij was er toch al een plan om kinderen kennis te laten maken met politiek door ze verplicht eenmaal naar den haag te sturen?
Staat in het regeerakkoord inderdaad. Kennelijk begrijpen kinderen meer van politiek als je ze een paar gebouwen laat zien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175488096
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 13:22 schreef skysherrif het volgende:
Volgens mij was er toch al een plan om kinderen kennis te laten maken met politiek door ze verplicht eenmaal naar den haag te sturen?
Volgens mij is dat plan gesneuveld in het regeerakkoord. Heb er sinds de formatie niets meer over gehoord in elk geval.

edit: Oh niet dus. Dan heeft iedereen gewoon besloten het over belangrijkere zaken te hebben.
  maandag 4 december 2017 @ 13:23:38 #21
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175488102
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 13:22 schreef skysherrif het volgende:
Volgens mij was er toch al een plan om kinderen kennis te laten maken met politiek door ze verplicht eenmaal naar den haag te sturen?
Dat plan is volgens mij al afgeschoten omdat het praktisch gezien niet mogelijk is. Maar die twee plannen (als het dagje Den Haag mogelijk is) kunnen ook heel goed allebei.
  maandag 4 december 2017 @ 13:23:52 #22
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488109
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:08 schreef Puddington het volgende:

[..]

Los van de ironie, geen slecht idee. Kinderen zijn slim en hebben een heel unieke blik op de wereld waar volwassenen nog van wat kunnen leren.
Nee man. Kinderen zijn dom. Onderontwikkeld en daarom wellicht nog niet helemaal genstandaardiseerd, maar ook dom.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175488113
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is niet de hele waarheid:


Overigens is dit een fantastisch kanaal waar iemand op prettige wijze obscure verhalen uit de moderne ruimtevaart aan bod laat komen
Tjek dan ook dit kanaal met leuke juffrouw:

Vintage Space
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175488122
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is niet de hele waarheid:


Overigens is dit een fantastisch kanaal waar iemand op prettige wijze obscure verhalen uit de moderne ruimtevaart aan bod laat komen
Ja no shit, ik geef het ook als voorbeeld van een simpele oplossing die onjuist en onvolledig is.
  maandag 4 december 2017 @ 13:24:49 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488126
Ons onderwijssysteem is uitermate goed in staat om iedere vorm van creativiteit en originaliteit uit kinderen te rammen, inderdaad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175488130
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 13:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als ik het zo lees, een 150 kinderen eenmaal per jaar.

Organiseer dan wat meer simulaties van tweede kamer debatten tussen middelbare scholen onderling en op een wat grotere schaal het MEP en niet alleen voor VWO leerlingen.
Dit lijkt me inderdaad zinvoller. Het politieke proces kun je het beste uitleggen door het op kleine schaal na te doen met kinderen. Dat kun je dan altijd nog ondersteunen met een bezoekje aan Den Haag. Maar van een bezoekje zelf gaan ze niet veel leren over hoe de wetgevende macht werkt.
pi_175488136
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
Ons onderwijssysteem is uitermate goed in staat om iedere vorm van creativiteit en originaliteit uit kinderen te rammen, inderdaad.
Volwassenen zijn nooit creatief en origineel, inderdaad.
  maandag 4 december 2017 @ 13:25:24 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175488140
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is niet de hele waarheid:

Het is een plaatje op internet, waar in een paar zinnen een komisch doch leerzaam verhaal op gedeeld wordt.

Natuurlijk is dat wel de volledige waarheid.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175488145
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja no shit, ik geef het ook als voorbeeld van een simpele oplossing die onjuist en onvolledig is.
Oh, sorry :@
  maandag 4 december 2017 @ 13:26:18 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488155
Deze regel staat er over het 'verplichte' schoolreisje in het regeerakkoord:
quote:
"We maken het mogelijk dat alle kinderen tijdens hun schooltijd het Rijksmuseum en ons parlement bezoeken"
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175488189
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Oh, sorry :@
Zonder je video te kijken weet ik dat de Sovjets ook geen potloden gebruikten omdat het grafiet afbreekt en kortsluiting in de apparatuur in het toestel kan veroorzaken. En dat de NASA-pen niet ontwikkeld is door NASA maar door een bedrijf, met privaat geld dus, waar de fabrikant een kapitaal aan verdiend heeft sindsdien omdat ze zeer populair zijn als souvenir.

Maar het klinkt zo leuk, makkelijk denken versus een ingewikkelde technische oplossing. Het is maar zelden ook waar. :P
  maandag 4 december 2017 @ 13:28:23 #32
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488196
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
Ons onderwijssysteem is uitermate goed in staat om iedere vorm van creativiteit en originaliteit uit kinderen te rammen, inderdaad.
Uit de vmbo'ers wellicht. Maar daar zat ook al weinig om te beginnen natuurlijk.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 4 december 2017 @ 13:28:30 #33
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175488199
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:26 schreef Janneke141 het volgende:
Deze regel staat er over het 'verplichte' schoolreisje in het regeerakkoord:

[..]

Ik dacht dat ze al hadden besloten dat de kinderen ook naar een ander museum mochten.
  maandag 4 december 2017 @ 13:28:32 #34
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488203
Grapje Janneke.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 4 december 2017 @ 13:28:46 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488206
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 13:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volwassenen zijn nooit creatief en origineel, inderdaad.
Bij sommige mensen is inderdaad niet hard genoeg geslagen.

Maar zonder gein: overmatig veel onderwijs is gericht op reproductie, en traint leerlingen en studenten erop dat er maar een goed antwoord mogelijk is, en dat staat in het antwoordmodel. Afhankelijk van de capaciteiten van de docent krijg je soms wel wat meer ruimte, maar het systeem is gebouwd op hokjes en numerieke contolemechanismen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 december 2017 @ 13:29:21 #36
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175488215
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zonder je video te kijken weet ik dat de Sovjets ook geen potloden gebruikten omdat het grafiet afbreekt en kortsluiting in de apparatuur in het toestel kan veroorzaken. En dat de NASA-pen niet ontwikkeld is door NASA maar door een bedrijf, met privaat geld dus, waar de fabrikant een kapitaal aan verdiend heeft sindsdien omdat ze zeer populair zijn als souvenir.

Maar het klinkt zo leuk, makkelijk denken versus een ingewikkelde technische oplossing. Het is maar zelden ook waar. :P
Ja, even kijken. Ik ken iemand op Fok! die de volgende signature heeft. Die past hier ook wel bij:

quote:
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 4 december 2017 @ 13:30:22 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488232
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze al hadden besloten dat de kinderen ook naar een ander museum mochten.
Volgens mij ook, het is in ieder geval in een debat ter sprake gekomen. Het is toch een godsgeschenk dat we ook ergens anders heen mogen van onze regering!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175488239
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 12:55 schreef GSbrder het volgende: [..] Moeten ze wel keuzes maken. Tot nu toe is de houding van de PvdA "als je geschoren wordt, moet je stilzitten" bij electorale onvrede. Tijd dat ze iets doen waarmee ze een duidelijker profiel krijgen; dat stoot sommige mensen af, maar is uiteindelijk wel voordelig voor de partij.
Dat klinkt wel leuk maar welke partij heeft daar nu echt succes mee gehad? Ook internationaal valt dat wat tegen.

Kijk ook naar de VVD onder Rutte. Die hebben onder Rutte, behalve dan in de ogen van Ryon eventueel, ook geen duidelijk profiel gekozen. Die regeren net zo makkelijk met de PVV als met PvdA of D’66 en grote kans dat ze straks weer de grootste worden.
  maandag 4 december 2017 @ 13:31:04 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488240
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2017 13:28 schreef Euribob het volgende:
Grapje Janneke.
Nou ja, er zitten in ieder geval niet de dingen in die je nodig hebt als je tot je recht wil komen in een schoolse omgeving.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175488253
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 13:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, even kijken. Ik ken iemand op Fok! die de volgende signature heeft. Die past hier ook wel bij:

[..]

Ik weet niet wie die user is, zal wel een of ander randfiguur zijn. Maar ik wou dat ik de quote zelf verzonnen had.
pi_175488275
breek, voormalig president Yemen gedood door de Houthis.

Zou dat goed of slecht zijn voor ons Floor.
pi_175488285
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 13:33 schreef skysherrif het volgende:
breek, voormalig president Yemen gedood door de Houthis.

Zou dat goed of slecht zijn voor ons Floor.
Bron? Wordt ontkend in Iraanse media hoor ik 10 seconden geleden op de radio.
  maandag 4 december 2017 @ 13:34:53 #43
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488307
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klinkt wel leuk maar welke partij heeft daar nu echt succes mee gehad? Ook internationaal valt dat wat tegen.

Kijk ook naar de VVD onder Rutte. Die hebben onder Rutte, behalve dan in de ogen van Ryon eventueel, ook geen duidelijk profiel gekozen. Die regeren net zo makkelijk met de PVV als met PvdA of D’66 en grote kans dat ze straks weer de grootste worden.
Gewoon steeds een beetje de premiersbonus cashen die door de decennia heen steeds belangrijker lijkt te worden. Als Asscher zich op eenzelfde manier weet te profileren of er staat een andere figuur binnen de PvdA op zou het mijn inziens zomaar kunnen we dat we weer twee achtereenvolgende kabinetten een minister van PvdA-huize hebben.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 4 december 2017 @ 13:35:28 #44
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488317
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 13:33 schreef skysherrif het volgende:
breek, voormalig president Yemen gedood door de Houthis.

Zou dat goed of slecht zijn voor ons Floor.
Kerel, serieus. Geen "breaking" nieuws posten zonder bevestiging hier.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175488327
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:34 schreef Euribob het volgende:

[..]

Gewoon steeds een beetje de premiersbonus cashen die door de decennia heen steeds belangrijker lijkt te worden. Als Asscher zich op eenzelfde manier weet te profileren of er staat een andere figuur binnen de PvdA op zou het mijn inziens zomaar kunnen we dat we weer twee achtereenvolgende kabinetten een minister van PvdA-huize hebben.
Zou prima kunnen. Ze zijn net als VVD en CDA al vrij vaak doodverklaard.
  maandag 4 december 2017 @ 13:36:30 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488333
Teletekst:
quote:
Houthi-rebellen hebben de woning van
oud-president Saleh in het centrum van
de hoofdstad Sanaa opgeblazen.Iraanse
media melden dat Saleh is omgekomen.

Al twee jaar woedt een burgeroorlog in
Jemen.Saleh werkte samen met de Houthi-
rebellen tegen de coalitie onder
leiding van Saudi-Arabië,maar gisteren
maakte hij daar een eind aan.Hij zei
dat hij "een nieuwe verhouding" wil met
de coalitie,als deze ophoudt met de
aanvallen op Jemenitische burgers.

VN-chef Guterres roept de strijdende
partijen op tot een staakt-het-vuren in
Sanaa.Voor miljoenen Jemenieten dreigt
een humanitaire ramp.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175488342
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bron? Wordt ontkend in Iraanse media hoor ik 10 seconden geleden op de radio.
https://twitter.com/OsamahAlrawhani/status/937658059358375936
https://twitter.com/RudawEnglish/status/937661027545645056
https://twitter.com/michaelh992/status/937660606840270848

Eerste is video en grafisch.
pi_175488356
Dat reisje naar het parlement is best nuttig overigens. Vroeger toen ik 11/12 was ben ik met de klas naar de tweede kamer geweest, heeft best veel indruk achtergelaten. Waarschijnlijk had het vooral te maken met het feit dat ik de gezichten in Kopspijkers toen echt zag maar vanaf dat moment ben ik altijd wel geïnteresseerd in politiek geweest :P
Kan mij nog wel herinneren dat Mark Rutte, toen nog gewoon Kamerlid, naast onze klas buiten door de radio werd geïnterviewd.

Ik zie er persoonlijk niet zoveel negatiefs in, lijkt me wel nuttig om bij jongeren politiek wat menselijker te maken en niets iets dat extreem ver van je afstaat.
  maandag 4 december 2017 @ 13:38:57 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175488375
Hoe meer de politiek zich met het vermaken van kinderen bezighoudt en hoe minder met politiek beoefenen zelf. Hoe beter het gaat met ons land. Dus eigenlijk ben ik ook wel voor.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175488409
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 13:37 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Dat reisje naar het parlement is best nuttig overigens. Vroeger toen ik 11/12 was ben ik met de klas naar de tweede kamer geweest, heeft best veel indruk achtergelaten. Waarschijnlijk had het vooral te maken met het feit dat ik de gezichten in Kopspijkers toen echt zag maar vanaf dat moment ben ik altijd wel geïnteresseerd in politiek geweest :P
Kan mij nog wel herinneren dat Mark Rutte, toen nog gewoon Kamerlid, naast onze klas buiten door de radio werd geïnterviewd.

Ik zie er persoonlijk niet zoveel negatiefs in, lijkt me wel nuttig om bij jongeren politiek wat menselijker te maken en niets iets dat extreem ver van je afstaat.
Er zullen vast kinderen zijn die daardoor geïnteresseerd raken in politiek. Net als dat sommige kinderen geïnteresseerd raken in kunst door een bezoekje aan het museum, of in theater door een bezoekje aan de schouwburg. Daarom worden die excursies ook georganiseerd. Maar het lijkt me niet dat dús elk kind er een keer geweest moet zijn. Dat is absolute overkill en gaat niet heel veel meer betrokken burgers creëren. In jouw klas is de conversieratio van ongeïnteresseerde kinderen naar politieke dieren ook niet 100% geweest. Misschien ben jij zelfs wel de enige.
pi_175488476
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er zullen vast kinderen zijn die daardoor geïnteresseerd raken in politiek. Net als dat sommige kinderen geïnteresseerd raken in kunst door een bezoekje aan het museum, of in theater door een bezoekje aan de schouwburg. Daarom worden die excursies ook georganiseerd. Maar het lijkt me niet dat dús elk kind er een keer geweest moet zijn. Dat is absolute overkill en gaat niet heel veel meer betrokken burgers creëren. In jouw klas is de conversieratio van ongeïnteresseerde kinderen naar politieke dieren ook niet 100% geweest. Misschien ben jij zelfs wel de enige.
Verplicht stellen vind ik ook wel wat overdreven maar een goed beschikbare optie en promoten van het gebruik maken van die optie zijn mij wel prima.
Ik heb intussen al zo vaak de TK, het verplichtje rondje door Pechtolds kamer en het nep schilderij van de VVD gezien dat ik er wel klaar mee ben, dan liever wat kinderen voor mij in de plaats :P
  maandag 4 december 2017 @ 13:52:14 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175488572
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Staat in het regeerakkoord inderdaad. Kennelijk begrijpen kinderen meer van politiek als je ze een paar gebouwen laat zien.
Dat is correct.
Kennis van gebouwen geeft je inzicht in alle onderwerpen. Zie ondergetekende.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 13:55:19 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175488614
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klinkt wel leuk maar welke partij heeft daar nu echt succes mee gehad? Ook internationaal valt dat wat tegen.

Kijk ook naar de VVD onder Rutte. Die hebben onder Rutte, behalve dan in de ogen van Ryon eventueel, ook geen duidelijk profiel gekozen. Die regeren net zo makkelijk met de PVV als met PvdA of D’66 en grote kans dat ze straks weer de grootste worden.
Op rechts is die keuze ook minder nodig, want daar zitten (of zaten) ze minder in de tang. Het kenmerk van Ruttiaans beleid: rechts optimisme. Wat het onderwerp ook is, je moet vrolijker lijken dan de boze PVV en ernstige CDA.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175488632
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 13:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Op rechts is die keuze ook minder nodig, want daar zitten (of zaten) ze minder in de tang. Het kenmerk van Ruttiaans beleid: rechts optimisme. Wat het onderwerp ook is, je moet vrolijker lijken dan de boze PVV en ernstige CDA.
Dat is in elk geval wel prettig, dat mensen in meerderheid kiezen voor iemand die optimisme uit wil stralen.
  maandag 4 december 2017 @ 13:58:53 #56
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175488675
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is in elk geval wel prettig, dat mensen in meerderheid kiezen voor iemand die optimisme uit wil stralen.
Werkt aan de andere kant van de plas ook. De Amerikaanse presidenten waren steevast vaker glimlachend gespot dan hun tegenkandidaat. Gore was zuur, McCain ook en Ms. Clinton al helemaal.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 14:06:14 #57
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488788
quote:
12s.gif Op maandag 4 december 2017 13:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Werkt aan de andere kant van de plas ook. De Amerikaanse presidenten waren steevast vaker glimlachend gespot dan hun tegenkandidaat. Gore was zuur, McCain ook en Ms. Clinton al helemaal.
Trump was een vrolijke knul?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175488923

Interessante rant tegen Drugslab, die blijkbaar allerlei foutieve informatie verspreiden over drugs (met funding van onze overheid :P )
pi_175488925
quote:
12s.gif Op maandag 4 december 2017 13:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Werkt aan de andere kant van de plas ook. De Amerikaanse presidenten waren steevast vaker glimlachend gespot dan hun tegenkandidaat. Gore was zuur, McCain ook en Ms. Clinton al helemaal.
Mevrouwtje Clinton was inderdaad extreem zuur. Dat kon die neplach niet verbergen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 14:18:03 #60
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175488941
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 14:06 schreef Euribob het volgende:

[..]

Trump was een vrolijke knul?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 14:21:29 #61
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488994
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mag dat in een spoiler?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175489010
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 14:16 schreef skysherrif het volgende:

Interessante rant tegen Drugslab, die blijkbaar allerlei foutieve informatie verspreiden over drugs (met funding van onze overheid :P )
Het is ook wel gewoon een willekeurige lul op het internet die een mailtje naar de BNN heeft gedaan dat hij wel even alle scripts wilde 'factchecken'. Kan mij voorstellen dat zo'n redactie dan iets heeft van 'flikker toch op' :')
pi_175489026
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:22 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Het is ook wel gewoon een willekeurige lul op het internet die een mailtje naar de BNN heeft gedaan dat hij wel even alle scripts wilde 'factchecken'. Kan mij voorstellen dat zo'n redactie dan iets heeft van 'flikker toch op' :')
Nouja, filmpje al gekeken. Ik kan die vent natuurlijk niet factchecken, maar hij komt wel veel slimmer over dan die paar jonge twintigers over drugs.
pi_175489044
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 14:25:40 #65
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175489060
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175489072
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nice
pi_175489118
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 14:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja, filmpje al gekeken. Ik kan die vent natuurlijk niet factchecken, maar hij komt wel veel slimmer over dan die paar jonge twintigers over drugs.
Dat zal, maar ik skip een beetje door de video en hij maakt er een probleem van dat de twintigers niet uitleggen buiten de naam om en wat het is waarmee de coke versneden is. En dat ze daarna lijn na lijn na lijn neemt.

Ik weet niet waar de beste man zijn pure coke vandaan haalt hoor, misschien heeft hij een persoonlijke plantage, maar het is altijd versneden :P

Dikke prima dat het figuur een soort wetenschappelijk kanaal bijhoudt waar hij precies uitlegt wat hij in z'n neus duwt en wat dat dan met z'n hormoonhuishouding in z'n brein doet, maar daar is drugslab niet voor. Dat is hapbare informatie voor volk dat toch al niet googelde naar moeilijke informatie over hun stof.
pi_175489119
De ophefstorm denk ik het mijne van maar hilarisch toch dat die DJ's van 538 het een goed idee vonden om een stripper door een optreden van een 20-jarig meisje heen te sturen, gezien de huidige aandacht voor seksuele intimidatie en met name het ongevraagd tonen van geslachtsdelen aan vrouwen.
pi_175489138
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:29 schreef Tchock het volgende:
De ophefstorm denk ik het mijne van maar hilarisch toch dat die DJ's van 538 het een goed idee vonden om een stripper door een optreden van een 20-jarig meisje heen te sturen, gezien de huidige aandacht voor seksuele intimidatie en met name het ongevraagd tonen van geslachtsdelen aan vrouwen.
Echt zo'n "hold my beer" momentje ja.

Alle mensen die nu gelijk 538 willen gaan boycotten is ook weer zo enorm vermoeiend.
  maandag 4 december 2017 @ 14:30:15 #70
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175489140
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:29 schreef Tchock het volgende:
De ophefstorm denk ik het mijne van maar hilarisch toch dat die DJ's van 538 het een goed idee vonden om een stripper door een optreden van een 20-jarig meisje heen te sturen, gezien de huidige aandacht voor seksuele intimidatie en met name het ongevraagd tonen van geslachtsdelen aan vrouwen.
Dat is hun white male privilege, hè?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175489149
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:29 schreef Tchock het volgende:
De ophefstorm denk ik het mijne van maar hilarisch toch dat die DJ's van 538 het een goed idee vonden om een stripper door een optreden van een 20-jarig meisje heen te sturen, gezien de huidige aandacht voor seksuele intimidatie en met name het ongevraagd tonen van geslachtsdelen aan vrouwen.
538 moet ook maar aandacht vergaren. Dikke pech dat daarvoor een teer zieltje moet sneuvelen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 14:31:03 #72
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175489155
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 14:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Echt zo'n "hold my beer" momentje ja.

Alle mensen die nu gelijk 538 willen gaan boycotten is ook weer zo enorm vermoeiend.
Allemaal mensen die al nooit naar 538 luisterden. Lekker nuttig dus weer.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175489171
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:28 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Dat zal, maar ik skip een beetje door de video en hij maakt er een probleem van dat de twintigers niet uitleggen buiten de naam om en wat het is waarmee de coke versneden is. En dat ze daarna lijn na lijn na lijn neemt.

Ik weet niet waar de beste man zijn pure coke vandaan haalt hoor, misschien heeft hij een persoonlijke plantage, maar het is altijd versneden :P

Dikke prima dat het figuur een soort wetenschappelijk kanaal bijhoudt waar hij precies uitlegt wat hij in z'n neus duwt en wat dat dan met z'n hormoonhuishouding in z'n brein doet, maar daar is drugslab niet voor. Dat is hapbare informatie voor volk dat toch al niet googelde naar moeilijke informatie over hun stof.
Ik heb verder totaal geen verstand over deze shit hoor :P

Maar het leek me gewoon logisch dat een programma als dit, waar veel kinderen naar kijken (want spannend), wel hun feitjes op orde moeten hebben.
pi_175489181
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Allemaal mensen die al nooit naar 538 luisterden. Lekker nuttig dus weer.
Net zoals alle mensen die hun niet bestaande NRC abbo hebben opgezegd :P
  maandag 4 december 2017 @ 14:32:45 #75
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175489185
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Allemaal mensen die al nooit naar 538 luisterden. Lekker nuttig dus weer.
De reactie van Maan ging door merg en been. Ze zei sorry. Hoe durft 538!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175489210
Wel chill dat Tim Knol nu wat verdiende aandacht krijgt, goeie zanger.
pi_175489227
quote:
De Houthi-rebellen zijn in 2015 in het zadel geholpen met hulp van Ali Abdullah Saleh, een machtige Jemenitische oud-president die bekend staat als politiek overlever en nogal eens van geloofsbrieven wisselt. Zaterdag trok Saleh in een live televisie-optreden onverwacht zijn steun aan de Houthi's in.

Vandaag zei hij dat bevelen van de Houthi's niet meer gevolgd dienen te worden, en dat het tijd is voor 'het openslaan van een nieuwe bladzijde met buurlanden.' Die buurlanden, Saoedi-Arabië en de Arabische Emiraten, zijn juist tegen de Houthi's, en zagen Saleh de afgelopen jaren als hun vijand.
Dit is trouwens de uitspraak die Saleh vandaag met de dood heeft moeten bekopen.
  maandag 4 december 2017 @ 14:35:21 #78
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175489242
Houthi's en Tutsi's?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175489266
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 14:33 schreef skysherrif het volgende:
Wel chill dat Tim Knol nu wat verdiende aandacht krijgt, goeie zanger.
Sympathieke gast, leuke muziek. Die tweet van hem was wel nogal overdreven.


Is ook heel in anno 2017. Als iets of iemand een fout maakt oproepen tot boycot.
pi_175489293
quote:
5s.gif Op maandag 4 december 2017 14:35 schreef GSbrder het volgende:
Houthi's en Tutsi's?
Houthi's en Hutu's hebben verwarrend genoeg niets met elkaar te maken.
  maandag 4 december 2017 @ 14:38:00 #81
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175489310
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Houthi's en Hutu's hebben verwarrend genoeg niets met elkaar te maken.
Dat scheelt inderdaad 50 tinten bruin.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 14:38:27 #82
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175489318
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 14:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sympathieke gast, leuke muziek. Die tweet van hem was wel nogal overdreven.


Is ook heel in anno 2017. Als iets of iemand een fout maakt oproepen tot boycot.
Stemmen met je voeten is wel een van de meest fatsoenlijke manieren om te laten zien dat je het niet eens bent met keuzes.
pi_175489328
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Houthi's en Hutu's hebben verwarrend genoeg niets met elkaar te maken.
Rebellen hebben lak aan handelsmerken.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175489338
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Stemmen met je voeten is wel een van de meest fatsoenlijke manieren om te laten zien dat je het niet eens bent met keuzes.
Eens, ik ben ook niet tegen het idee van een boycot. Maar of je nou een slechte column in je krant zet of een van je DJ's een stomme grap uithaalt of je de meisjes- en jongenskleertjes bij elkaar hangt, direct wordt er opgeroepen om een bedrijf te mijden.

Wat dan vervolgens niet gebeurt, natuurlijk. Is niets van te merken in elk geval.
pi_175489340
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Stemmen met je voeten is wel een van de meest fatsoenlijke manieren om te laten zien dat je het niet eens bent met keuzes.
Wat zeg je nu? :@
pi_175489361
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Stemmen met je voeten is wel een van de meest fatsoenlijke manieren om te laten zien dat je het niet eens bent met keuzes.
Dat eindigt in racisme en nationalisme.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175489363
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 14:31 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik heb verder totaal geen verstand over deze shit hoor :P

Maar het leek me gewoon logisch dat een programma als dit, waar veel kinderen naar kijken (want spannend), wel hun feitjes op orde moeten hebben.
Maar het is ook gewoon feitelijk. Er wordt gewoon niet genoeg aandacht besteed aan waar het mee versneden is volgens hem. Hij stelt voor dat je coke met levamisole niet moet nemen, nou dat is volgens mij 80% van het gehele coke aanbod. Daarnaast weet je vaak ook niet bij het kopen van coke wat er in zit, al helemaal niet zonder te testen.

Dan kun je twee dingen doen:

A) Kinders gebruiken toch wel coke, laten we dan een hapbaar filmpje maken met duidelijke en goed op te nemen informatie over de drug.
B) Je boort dat filmpje helemaal de grond in en maakt een rant van 35min dat echt helemaal niemand wil kijken behalve een trouwe groep van ervaren drugsgebruikers.

Overigens moet je helemaal niet coke willen gebruiken. Dure meuk, versneden met allerlei troep en de high is nogal kort waardoor je continu bij wil nemen wat resulteert in verslaving en het leeg lopen van je bankrekening. Maar goed, dat is niet waar Drugslab voor is, daar heb je het CDA al voor.
pi_175489380
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 14:36 schreef Tchock het volgende:

Is ook heel in anno 2017. Als iets of iemand een fout maakt oproepen tot boycot.
Het is vooral heel erg Twitter. Als consument maak ik voortdurend keuzes over of ik iets wel bij een bepaalde winkel koop, welke merken ik wel koop en naar welke TV-zenders ik wel en niet kijk. Maar dat ga ik niet allemaal op Twitter kwakken.

Eigenlijk bedoelt Tim Knol gewoon dat hij niet meer naar 538 gaat luisteren en zijn plaatjes er niet meer gaat promoten en verpakt hij dat als een soort PSA. Zijn mening is natuurlijk evenveel waard als de mijne. Ik luister ook al jaren niet meer naar 538 en zou mijn platen er ook niet promoten, als ik ze zou hebben. Ik heb dat alleen niet gedeeld op Twitter ;)
pi_175489397
Laten we coke boycotten.
pi_175489418
Heb vgm radio 538 samen met dat jaren 80 station altijd opstaan op werk, wel chill. Als ik zelf de keus heb gewoon standaard radio 1.
pi_175489429
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 14:42 schreef Tchock het volgende:
Laten we coke boycotten.
Ben er al 22 jaar mee bezig!!
  maandag 4 december 2017 @ 14:43:37 #92
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175489439
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 14:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat zeg je nu? :@
Geef je geld (of clicks) niet aan mensen die dingen doen waar je het echt niet mee eens kan zijn. Dat is vaak effectiever en netter dan scheldpartijen op Twitter.
pi_175489442
Wat boycotten jullie, en waarom?

Ik Palm bier. Omdat ze hun flesjes hebben verkleind naar 25cl maar de prijs niet hebben verlaagd.
pi_175489448
Ik luister nooit naar de radio, eigenlijk. Ik heb zelf muziek, waarom zou ik dan luisteren naar keuzes die andere mensen voor mij maken? De Top 2000 volg ik wel, omdat ik een ouwe lul begin te worden. En ik luister Radio 1 bij het wakker worden.
  maandag 4 december 2017 @ 14:45:28 #95
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175489479
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:43 schreef Tchock het volgende:
Wat boycotten jullie, en waarom?

Ik Palm bier. Omdat ze hun flesjes hebben verkleind naar 25cl maar de prijs niet hebben verlaagd.
Ik moet eigenlijk overstappen naar Triodos of ASN, maar ik ben zo verdomde lui. Maar één deze weken ga ik het wel doen denk ik.

Verder heb ik besloten om niet meer naar films te gaan van Woody Allen en Polanski.
pi_175489482
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:43 schreef Tchock het volgende:
Wat boycotten jullie, en waarom?

Ik Palm bier. Omdat ze hun flesjes hebben verkleind naar 25cl maar de prijs niet hebben verlaagd.
Vind het altijd weer jammer als ik er eentje drink, altijd wel het gevoel dat ik een slok mis.
pi_175489535
https://www.vpro.nl/buite(...)illem-schinkel~.html

Femke Halsema heeft hier ook een prima verhaal.
pi_175489600
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 14:43 schreef Tchock het volgende:
Wat boycotten jullie, en waarom?

Ik boycot de Aldi, omdat ze rare gristenhonden als directie hebben, personeel uitbuiten en mensen die HIV hebben ontslaan

Ik boycot Jumbo, vanwege reclames met die vieze Frank Lammers. Boycots vanwege reclames deed ik ook met C1000 (Tineke Schouten :r). Verder ga ik vanwege de schreeuwreclames niet naar Kruidvat.

Ik boycot New York Pizza omdat ze mij een pizza met teveel zout gaven, maar weigerden geld terug te geven

Ik boycot Samsung vanwege de bloatware op hun devices

Ik boycot de Media Markt omdat hun personeel nogal onbeschoft is geweest tegen mij omdat ik blijkbaar niet achter het lijntje stond wat in de winkel op een nogal arbitraire plaats was getrokken en wat ik niet had gezien

Ik boycot SBS6, want SBS6

Zo heb ik nog veel meer dingen waar ik niet naar kijk, waar ik niet koop of wat ik niet gebruik. Mijn vriendin zucht altijd als we keuzes moeten maken en ik eerst met een waslijst kom van merken en winkels waar ik niets van moet hebben :')
  maandag 4 december 2017 @ 14:51:13 #99
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175489612
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 14:47 schreef skysherrif het volgende:
https://www.vpro.nl/buite(...)illem-schinkel~.html

Femke Halsema heeft hier ook een prima verhaal.
Ik snap niet waarom ze aan tafel zat over dat onderwerp. Heeft ze daar recent wat over geschreven of iets dergelijks?
pi_175489619
Wel vermakelijk filmpje overigens. Over z'n gewicht geschil tussen lijntjes. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand z'n coke of speed lijntjes op een weegschaal in milligram heeft zitten meten. Meestal gaat er gewoon lijn na lijn doorheen, dan maakt dat echt geen drol meer uit.

Het is wat anders als het gaat om middelen die nogal strict qua dosering gaat, maar dat is met dat spul echt niet het geval :') Gewoon een autistische mierenneuker :P
pi_175489647
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ze aan tafel zat over dat onderwerp. Heeft ze daar recent wat over geschreven of iets dergelijks?
Opwarmertje voor haar nieuwe baan
pi_175489656
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:51 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Wel vermakelijk filmpje overigens. Over z'n gewicht geschil tussen lijntjes. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand z'n coke of speed lijntjes op een weegschaal in milligram heeft zitten meten. Meestal gaat er gewoon lijn na lijn doorheen, dan maakt dat echt geen drol meer uit.

Het is wat anders als het gaat om middelen die nogal strict qua dosering gaat, maar dat is met dat spul echt niet het geval :') Gewoon een autistische mierenneuker :P
Als coke versneden is heb je sowieso geen garantie dat de ene miligram even sterk is als de andere miligram natuurlijk.
pi_175489664
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk overstappen naar Triodos of ASN, maar ik ben zo verdomde lui. Maar één deze weken ga ik het wel doen denk ik.

Verder heb ik besloten om niet meer naar films te gaan van Woody Allen en Polanski.
Oh ja, Woody Allen ga ik ook nooit heen, uit principe. Hetzelfde geldt voor films van Lars von Trier.
  maandag 4 december 2017 @ 14:54:56 #104
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175489690
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:53 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Oh ja, Woody Allen ga ik ook nooit heen, uit principe. Hetzelfde geldt voor films van Lars von Trier.
Wat heeft Von Trier gedaan behalve dat hij een gevalletje 'onuitstaanbare kunstenaar' is?
pi_175489694
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als coke versneden is heb je sowieso geen garantie dat de ene miligram even sterk is als de andere miligram natuurlijk.
Geen coke kopen lost veel problemen op.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175489704
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2017 14:55 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Geen coke kopen lost veel problemen op.
Als je het steelt heb je er eerder problemen bij. :{
pi_175489706
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als coke versneden is heb je sowieso geen garantie dat de ene miligram even sterk is als de andere miligram natuurlijk.
Naja als het van dezelfde bron komt wel. Maar denk dat vrijwel iedereen die het gebruikt gewoon op een tafel een lijntje maakt zonder ook maar iets te meten.
pi_175489713
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:55 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Naja als het van dezelfde bron komt wel. Maar denk dat vrijwel iedereen die het gebruikt gewoon op een tafel een lijntje maakt zonder ook maar iets te meten.
Alleen als je weet dat het perfect gemengd is. En dat weet je niet. Maar inderdaad, ik heb nog nooit een cokehead daar om zien malen.
pi_175489719
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat heeft Von Trier gedaan behalve dat hij een gevalletje 'onuitstaanbare kunstenaar' is?
Dat. Plus wat opmerkingen over Joden en nazi's.
  maandag 4 december 2017 @ 14:57:38 #110
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175489736
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat. Plus wat opmerkingen over Joden en nazi's.
Nou die kan ook op de lijst. Het scheelt dat ik zijn films toch al niet keek.
pi_175489746
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat. Plus wat opmerkingen over Joden en nazi's.
Niets over joden toch, slechts over Israel.
pi_175489754
Anyhow, als je de regisseur van de film "antichrist" bent, zit er sws klein steekje in je los :P
pi_175489757
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Nou die kan ook op de lijst. Het scheelt dat ik zijn films toch al niet keek.
Ja joh, je zult als kunstenaar maar vervelend zijn. En nare meningen hebben.

Ik neem aan dat je ook geen Beatles luistert.
pi_175489795
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja joh, je zult als kunstenaar maar vervelend zijn. En nare meningen hebben.

Ik neem aan dat je ook geen Beatles luistert.
Er zijn toch zoveel mensen die niet naar bepaalde films gaan omdat een acteur ze niet aan staat? Of de regisseur? Met muziek is dat net zo. U2 heeft best aardige liedjes maar no way dat ik dat zelf op ga zetten. Bono vind ik echt een windbuil.

Maar misschien ben ik gewoon idioot, dan is veel waarschijnlijker.
pi_175489797
Ga wel overwegen bijenkorf te boycotten, wacht al 9 dagen op mijn bestelling :)
pi_175489812
Enige wat ik me kan bedenken is dat ik films met Shia Labeouf erin niet meer serieus kan nemen :P
  maandag 4 december 2017 @ 15:02:45 #117
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175489817
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja joh, je zult als kunstenaar maar vervelend zijn. En nare meningen hebben.

Ik neem aan dat je ook geen Beatles luistert.
Ik vind antisemitisme iets verder gaan dan 'nare mening'. In het geval van Allen en Polanski gaat het over het verkrachten van kinderen. Die figuren ga ik niet mijn geld gunnen (al snap ik ook wel dat dit geheel geen indruk op ze maakt of in het grotere geheel opgemerkt wordt).
pi_175489826
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 14:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja joh, je zult als kunstenaar maar vervelend zijn. En nare meningen hebben.

Ik neem aan dat je ook geen Beatles luistert.
Weet je wie ook een vervelende en nare kunstenaar was?
pi_175489835
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 15:03 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Weet je wie ook een vervelende en nare kunstenaar was?
Thierry Baudet?
  maandag 4 december 2017 @ 15:04:29 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175489844
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 15:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Thierry Baudet?
Je zit in de goede richting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175489850
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 15:03 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Weet je wie ook een vervelende en nare kunstenaar was?
  maandag 4 december 2017 @ 15:05:05 #122
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175489859
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mag inderdaad wel eens vaker benadrukt worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 4 december 2017 @ 15:05:27 #123
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175489865
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wie is dat? :@
pi_175489873
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 15:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je zit in de goede richting.
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zat er niet ver af idd.
pi_175489883
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dit de nieuwe zwarte Hitler?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 15:07:00 ]
pi_175489923
Ach, ik luister regelmatig naar muziek van deze meneer:


Die dus inderdaad een omgekeerd crucifix in zijn voorhoofd heeft gebrand...


En deze kerel die is veroordeeld wegens betrokkenheid bij moord op een homoseksuele migrant.


En deze meneer die een paar jaar voor moord heeft uitgezeten, betrokken is geweest bij verschillende brandstichtingen in kerken, en tegenwoordig een youtubekanaal runt waar hij traditioneel-Europese tradities en culturele waarden promoot.

Maar dat staat wat mij betreft allemaal los van de prima muziekjes die ze maken.
pi_175489951
Prima muziekjes. Is dat een nieuwe term voor achterlijke grafherrie?
pi_175489972
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:08 schreef Pokkelmans het volgende:
Ach, ik luister regelmatig naar muziek van deze meneer:

[ afbeelding ]
Die dus inderdaad een omgekeerd crucifix in zijn voorhoofd heeft gebrand...

[ afbeelding ]
En deze kerel die is veroordeeld wegens betrokkenheid bij moord op een homoseksuele migrant.

[ afbeelding ]
En deze meneer die een paar jaar voor moord heeft uitgezeten, betrokken is geweest bij verschillende brandstichtingen in kerken, en tegenwoordig een youtubekanaal runt waar hij traditioneel-Europese tradities en culturele waarden promoot.

Maar dat staat wat mij betreft allemaal los van de prima muziekjes die ze maken.
Jezelf verminken is prima. Maar Burzum en dat soort zooi luister ik toch echt niet. Ik gun ze mijn geld niet, niet als je zo verrot van binnen bent dat je andere mensen verminkt en vermoordt omwille van hun ras, geaardheid of geloofsovertuiging.

En ik zal vast nog wel íets in mijn playlist hebben staan wat eigenlijk niet kan omdat ik niet helemaal bij de tijd ben met wie in de black metal nu weer geflipt is, maar ik probeer het zo clean mogelijk te houden.
pi_175489992
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:08 schreef Pokkelmans het volgende:
Ach, ik luister regelmatig naar muziek van deze meneer:

[ afbeelding ]
Die dus inderdaad een omgekeerd crucifix in zijn voorhoofd heeft gebrand...

[ afbeelding ]
En deze kerel die is veroordeeld wegens betrokkenheid bij moord op een homoseksuele migrant.

[ afbeelding ]
En deze meneer die een paar jaar voor moord heeft uitgezeten, betrokken is geweest bij verschillende brandstichtingen in kerken, en tegenwoordig een youtubekanaal runt waar hij traditioneel-Europese tradities en culturele waarden promoot.

Maar dat staat wat mij betreft allemaal los van de prima muziekjes die ze maken.
Je weet dat die 2e zichzelf met een pistool om zeep heeft geholpen terwijl hij in een pentagram van kaarsen zat?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175489994
Quincy Gario is inderdaad wel echt waar alles mee begon, alleen toen was voor mn gevoel nog 99 % procent tegen dat absurde idee.
pi_175490002
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 15:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Thierry Baudet?
WoW die ging wel direct heel erg ver
pi_175490004
quote:
Hij heeft wel een apart lachje vanaf 1:03, Fok doet blijkbaar niet aan de link vanaf een bepaald tijdstip.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 15:13:35 ]
  maandag 4 december 2017 @ 15:13:02 #134
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175490008
quote:
Dit is volgens mij de eerste keer dat ik zijn hoofd zie. Ik heb wel eens een interview of ingezonden stuk van hem gezien.
  maandag 4 december 2017 @ 15:13:29 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175490013
Voorstanders van kunstsubsidies zien graag een tweede Adolf Hitler.
pi_175490017
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wie is dat? :@
Die FvD'er toch?
pi_175490037
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2017 15:10 schreef 99.999 het volgende:
Prima muziekjes. Is dat een nieuwe term voor achterlijke grafherrie?


Geen idee waar je het over hebt.
  maandag 4 december 2017 @ 15:15:06 #138
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175490042
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Die FvD'er toch?
Voor zijn plastische chirurgie.
pi_175490046
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:13 schreef Reya het volgende:
Voorstanders van kunstsubsidies zien graag een tweede Adolf Hitler.
Als Dolf subsidie had gekregen had hij wellicht een andere carrière verkozen.
pi_175490047
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 15:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je weet dat die 2e zichzelf met een pistool om zeep heeft geholpen terwijl hij in een pentagram van kaarsen zat?
Praktiserend misantroop.
  maandag 4 december 2017 @ 15:15:51 #141
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175490055
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Die FvD'er toch?
Dat is Yernaz Ramautarsing.
pi_175490060
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 15:15 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Praktiserend misantroop.
Storm of the Light's Bane draaide ik wel grijs toen ik op de middelbare school zat trouwens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 december 2017 @ 15:16:38 #143
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175490067
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 15:15 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Praktiserend misantroop.
Leading by example.
pi_175490068
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat is Yernaz Ramautarsing.
Ik lees altijd "Traumatisering".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 december 2017 @ 15:17:04 #145
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175490076
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik lees altijd "Traumatisering".
Komt omdat je praktisch analfabeet bent.
pi_175490089
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Komt omdat je praktisch analfabeet bent.
Ook weinig randstedelijke types met vreemde achternamen hier. Dus echt getraind in dergelijke namen ben ik niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175490130
quote:
Van dit soort muziek krijg ik direct zin m'n surfboard uit de schuur te halen.
pi_175490141
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Die FvD'er toch?
Dit is niet yernaz
pi_175490251
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:13 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Die FvD'er toch?
Neger en tegen Zwarte Piet, deze meneer is voor hen heel eng en naar.
pi_175490280
quote:
De Venezolaanse president Nicolás Maduro heeft aangekondigd een cryptomunt met de naam Petro in het leven te roepen. Die moet waarde vertegenwoordigen door koppeling aan de voorraad olie, gas, goud en diamanten van het land.
Zou de buschauffeur weten dat hij en zijn trawanten dan niet meer vrijelijk de munt kunnen manipuleren ten gunste van hun verdorven politiek?
pi_175490311
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat is Yernaz Ramautarsing.
Die ja.
pi_175490332
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zou de buschauffeur weten dat hij en zijn trawanten dan niet meer vrijelijk de munt kunnen manipuleren ten gunste van hun verdorven politiek?
Hij dient slechts wat creatiever te opereren.
pi_175490468
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neger en tegen Zwarte Piet, deze meneer is voor hen heel eng en naar.
Ah, die heeft ook z'n zaterdag opgeofferd om in een druilerig en koud Dokkum te gaan demonstreren? Kansloos gedoe.
pi_175490522
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:04 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het hulpje van sint nieklaas.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175490535
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 15:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ah, die heeft ook z'n zaterdag opgeofferd om in een druilerig en koud Dokkum te gaan demonstreren? Kansloos gedoe.
Toch maar even die nare Nederlanders laten zien dat ze een minderwaardige cultuur hebben.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175490547
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 15:45 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Het hulpje van sint nieklaas.
En de 5 euros gaan naar Waht.
pi_175490563
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 15:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En de 5 euros gaan naar Waht.
Hoppa, daar ga ik bitcoins mee kopen en miljardair worden. *)
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175490576
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2017 15:45 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Toch maar even die nare Nederlanders laten zien dat ze een minderwaardige cultuur hebben.
Als ze nou een paar honderdduizend man op de been weten te brengen, dan zou het nog enige indruk wekken. Maar volgens mij dient de laatste demonstratie van dat kaliber van de jaren '80. Nu heb je alleen nog maar maatschappelijk gefrustreerden die een (tegen)geluid willen laten horen.
  maandag 4 december 2017 @ 15:52:10 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_175490648
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 15:47 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Hoppa, daar ga ik bitcoins mee kopen en miljardair worden. *)
5 euro voor degene die hier een passend plaatje bij zoekt.
pi_175490691
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 15:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]

5 euro voor degene die hier een passend plaatje bij zoekt.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175490692
quote:
Wet van de remmende voorsprong. Achja, VOC is dan ook overrated.

Onze gouden eeuw werd vooral ingezet door de moedernegotie en de schepen die we daar heen stuurden waren wel van optimaal design en innovatie.
  maandag 4 december 2017 @ 15:54:43 #164
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175490693
quote:
Bestuurslid Gert-Jaap van Ulzen van de VVD in Leeuwarden is opgestapt. Aanleiding zijn bericht op Twitter waarin hij betogers tegen Zwarte Piet onder meer "neger fascisten" noemde.

Tegenstanders van Zwarte Piet hielden zaterdag een manifestatie in Dokkum. Zo'n tweehonderd actievoerders deden daaraan mee.

Van Ulzen schreef naar aanleiding van de demonstratie op Twitter: "Hallo, alle 6 neger fascisten uit Amsterdam in de relnicht bus. Ga eens even heel rap normaal doen of linea recta terug naar huis. En vergeet de 40+ witmensen achterin niet mee te nemen #mafklappers #dokkum".
x
Wat een sukkel. :')
  maandag 4 december 2017 @ 15:55:28 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175490711
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat een sukkel. :')
_O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175490727
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat een sukkel. :')
Creatieve woordkeuze van Gert-Jaap, dat kunnen we enkel waarderen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175490728
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat een sukkel. :')
witmensen :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 december 2017 @ 15:56:45 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175490735
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat een sukkel. :')
Mooi _O_

Kwestie van tijd voordat die knakker zichzelf onmogelijk zou maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175490750
Was die Gert ook niet zo'n klimaatsveranderingsontkenner?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 december 2017 @ 15:58:03 #170
104871 remlof
Europees federalist
pi_175490757
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 15:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mooi _O_

Kwestie van tijd voordat die knakker zichzelf onmogelijk zou maken.
De VVD grossiert nogal in figuren met een beperkte mate van zelfcontrôle hè?
pi_175490774
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:58 schreef remlof het volgende:

[..]

De VVD grossiert nogal in figuren met een beperkte mate van zelfcontrôle hè?
Nee, Wassila hoort bij D66. ;)
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 15:59:02 #172
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175490775
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
Was die Gert ook niet zo'n klimaatsveranderingsontkenner?
Oh, volgens mij heb je gelijk. Kansloos figuur dus...
  maandag 4 december 2017 @ 16:00:38 #173
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175490798
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
Was die Gert ook niet zo'n klimaatsveranderingsontkenner?
Niet "zo'n" maar juist "de" ontkenner. Maar goed, democratie betekent ook dat mensen met afwijkende en wetenschappelijk merkwaardige opvattingen hun ding mogen doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 4 december 2017 @ 16:00:55 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175490804
Gert-Jaap. Met zo'n naam hoor je wel echt bij de VVD thuis. Zal nog wel G.J. genoemd worden ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 december 2017 @ 16:01:15 #175
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175490811
May heeft trouwens ingestemd met een uitzonderingspositie voor Noord-Ierland en nu willen de Schotten en de Londenaren ook een uitzonderingspositie. Daarnaast is de Noord-Ierse SGP DUP niet erg blij met de deal.

Wat een onmogelijke puinhoop is die hele Brexit toch.
pi_175490823
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 16:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Niet "zo'n" maar juist "de" ontkenner. Maar goed, democratie betekent ook dat mensen met afwijkende en wetenschappelijk merkwaardige opvattingen hun ding mogen doen.
Ho ho, niemand mag twijfelen aan het gangbare klimaatdogma.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175490843
Oh, maar Remlof in dat artikel van jou hebben ze het ook over na 1750. Toen was de hele oost indie vaart van Nederland al op sterven na dood. Niet zo heel interessant. Niet alleen conservatisme of krenterigheid, we hadden verder ook niet echt het geld om onze scheepjes te gaan aanpassen.
pi_175490847
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
May heeft trouwens ingestemd met een uitzonderingspositie voor Noord-Ierland en nu willen de Schotten en de Londenaren ook een uitzonderingspositie. Daarnaast is de Noord-Ierse SGP DUP niet erg blij me de deal.

Wat een onmogelijke puinhoop is die hele Brexit toch.
Er is nog geen Brexit, dat is juist het probleem. Het gebrek aan duidelijkheid is slecht voor de economie en laat politici rond rennen als een kip zonder kop.
  maandag 4 december 2017 @ 16:04:43 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175490855
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
May heeft trouwens ingestemd met een uitzonderingspositie voor Noord-Ierland en nu willen de Schotten en de Londenaren ook een uitzonderingspositie. Daarnaast is de Noord-Ierse SGP DUP niet erg blij met de deal.

Wat een onmogelijke puinhoop is die hele Brexit toch.
Uitzonderingspositie in wat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 december 2017 @ 16:06:54 #180
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175490880
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uitzonderingspositie in wat?
The Guardian:
quote:
The British government appears to have bowed to the Republic of Ireland’s demand that Northern Ireland will stay aligned with key EU laws and regulations after Brexit so as to ensure that a hard border does not return to the island.
  maandag 4 december 2017 @ 16:07:50 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175490902
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 16:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

The Guardian:

[..]

Maar wat wil Schotland dan? Want die hebben helemaal geen fysieke grens met een ander EU-land.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175490920
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat een sukkel. :')
"neger fascisten uit Amsterdam in de relnicht bus" prachtig _O-
  maandag 4 december 2017 @ 16:09:42 #183
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175490939
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar wat wil Schotland dan? Want die hebben helemaal geen fysieke grens met een ander EU-land.
Het gaat ze om de interne markt.

NicolaSturgeon twitterde op maandag 04-12-2017 om 14:30:20 If one part of UK can retain regulatory alignment with EU and effectively stay in the single market (which is the r… https://t.co/zaQTKUqasw reageer retweet
MayorofLondon twitterde op maandag 04-12-2017 om 15:18:13 Huge ramifications for London if Theresa May has conceded that it's possible for part of the UK to remain within th... https://t.co/o4ZS4y2hKZ reageer retweet
pi_175490943
Correct is overigens "negerfascisten".
  maandag 4 december 2017 @ 16:10:36 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175490957
Wel de lusten, niet de lasten dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 december 2017 @ 16:11:52 #186
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175490976
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
Wel de lusten, niet de lasten dus.
Ik gok dat zij ook wel de lasten willen dragen. Dit zijn mensen die in de EU wilden blijven en nu maar inzetten op een Noorwegen/Zwitserland situatie.
pi_175490981
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het gaat ze om de interne markt.

NicolaSturgeon twitterde op maandag 04-12-2017 om 14:30:20 If one part of UK can retain regulatory alignment with EU and effectively stay in the single market (which is the r… https://t.co/zaQTKUqasw reageer retweet
MayorofLondon twitterde op maandag 04-12-2017 om 15:18:13 Huge ramifications for London if Theresa May has conceded that it's possible for part of the UK to remain within th... https://t.co/o4ZS4y2hKZ reageer retweet
De Schotten balen gewoon dat ze in hun referendum destijds niet voor onafhankelijkheid gestemd hebben.
pi_175490991
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
Wel de lusten, niet de lasten dus.
Mwah, volgens mij is het zo dat zij wel aan allerlei regelgeving moeten gaan (blijven) voldoen, maar geen stem hebben in de totstandkoming van die regelgeving.
pi_175490998
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
Wel de lusten, niet de lasten dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175491006
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 16:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]

De Schotten balen gewoon dat ze in hun referendum destijds niet voor onafhankelijkheid gestemd hebben.
Twee keer genaaid door een referendum dus.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175491061
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 16:13 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Twee keer genaaid door een referendum dus.
Ze zijn wel hardleers dan, want de Schotten willen nu wéér een referendum. :P
  maandag 4 december 2017 @ 16:17:00 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175491068
quote:
En dat is wel wat nu in Rotterdam gebeurt: daar verbiedt het college de wekelijkse diensten van alle religieuze groepen in de 48 buurthuizen die de stad telt. Dat treft een christelijke-gereformeerde kerk, enkele migrantenkerken en islamitische gemeenschappen. Opgejut door Leefbaar Rotterdam stelt wethouder Sven de Langen (CDA) dat de diensten een drempel opwerpen voor niet-religieuze buurthuisbezoekers.
:{
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175491089
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ze zijn wel hardleers dan, want de Schotten willen nu wéér een referendum. :P
Wanneer het volk zichzelf naait is dat de hoogste vorm van democratie.
  maandag 4 december 2017 @ 16:19:05 #194
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175491103
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:{
:{

Want het afluisteren van religieuze diensten (zonder directe aanleiding) was nog niet griezelig genoeg.
pi_175491121
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:{
Snap het niet. Hoe kan het college nou religieuze diensten verbieden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 december 2017 @ 16:20:56 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175491141
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap het niet. Hoe kan het college nou religieuze diensten verbieden?
Ik heb geen idee. De tekst komt uit een column van Trouw, maar ik ga er niet vanuit dat de schrijver ervan dit uit zijn duim zuigt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175491150
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik gok dat zij ook wel de lasten willen dragen. Dit zijn mensen die in de EU wilden blijven en nu maar inzetten op een Noorwegen/Zwitserland situatie.
Zwitserland is de Ja-Amen-Optie, echt geweldig is dat niet. De SVP(De PVV van Zwitserland) doet nog wel eens een referendum om de vrijheid van persoonsverkeer stop te zetten maar dan dreigt de EU met stopzetten van alle verdragen. En ze hebben geen inbreng, dus enige sentiment van "Europa beslist alles voor ons" groeit daar wel flink.
pi_175491154
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:{
Bedankt PvdA.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 16:21:50 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175491159
En uit dezelfde krant:

quote:
Een oud tekort op de begroting van het ministerie van onderwijs dreigt vele tientallen miljoenen af te snoepen van de investeringen die het huidige kabinet wil doen in het onderwijs.
Het gehele onderwijs, van de basisscholen tot de universiteiten, krijgt een zogeheten 'doelmatigheidskorting', die uiteindelijk 183 miljoen euro bedraagt.
_O_ doelmatigheidskorting _O_

Prachtwoord.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175491171
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap het niet. Hoe kan het college nou religieuze diensten verbieden?
Ik denk niet dat ze dat doen, ze verbieden het alleen in de 48 buurthuizen. Er zal wel een financiele en/of eigedomsrelatie zijn met de gemeente.
pi_175491187
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. De tekst komt uit een column van Trouw, maar ik ga er niet vanuit dat de schrijver ervan dit uit zijn duim zuigt.
Vreemd verhaal.

Volgens mij kan het college dat niet doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175491206
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
En uit dezelfde krant:

[..]

_O_ doelmatigheidskorting _O_

Prachtwoord.
Doelmatigheid is ook het sleutelwoord in de zorg.

Het betekent verder gewoon dat die vuile graaiers eens wat minder geld moeten vragen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 16:24:39 #203
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175491223
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
En uit dezelfde krant:

[..]

_O_ doelmatigheidskorting _O_

Prachtwoord.
Daar ging het gisteren ook over in Met het oog..., klonk niet bepaald haalbaar. :{
  maandag 4 december 2017 @ 16:24:46 #204
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175491226
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 16:23 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Doelmatigheid is ook het sleutelwoord in de zorg.

Het betekent verder gewoon dat die vuile graaiers eens wat minder geld moeten vragen.
Sowieso walgelijk al die mensen die geld willen verdienen aan zieke en kwetsbare mensen. Om morele redenen is het verkeerd dat verpleegkundigen, verzorgers en artsen überhaupt salaris krijgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 4 december 2017 @ 16:25:19 #205
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175491234
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:21 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Zwitserland is de Ja-Amen-Optie, echt geweldig is dat niet. De SVP(De PVV van Zwitserland) doet nog wel eens een referendum om de vrijheid van persoonsverkeer stop te zetten maar dan dreigt de EU met stopzetten van alle verdragen. En ze hebben geen inbreng, dus enige sentiment van "Europa beslist alles voor ons" groeit daar wel flink.
Het is ook een prutoptie, maar voor de Britten is het alternatief (m.u.v. toch niet uit de EU gaan) nog vervelender.
pi_175491235
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
En uit dezelfde krant:

[..]

_O_ doelmatigheidskorting _O_

Prachtwoord.
Gefeliceerd met je doelmatigheidskorting, Janneke. *O* Dankzij de bezuinigingen ga je nu nog effectiever werken.
pi_175491245
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:{
Als huisbaas mag je daar wat van vinden. Maar erg verstandig is dat niet.
pi_175491277
Vanavond een interessante documentaire op de duitse ARD om 22:45,
een jarenlang diepgravend onderzoek naar de achtergronden van de 'Spenden-affaire' van Kohl

http://www.daserste.de/pr(...)-des-helmut-kohl-100

getiteld 'Bimbes', het woord dat Kohl graag voor bare munten gebruikte.

Volgens de onderzoeken ging het niet enkel om eenmalige 'anonieme' giften, maar een al sinds de jaren zestig bestaand zwart en ilegaal kassensysteem waarmee het duitse bedrijfsleven bepaalde politieke partijen mee financierde.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175491306
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik gok dat zij ook wel de lasten willen dragen. Dit zijn mensen die in de EU wilden blijven en nu maar inzetten op een Noorwegen/Zwitserland situatie.
De fax-democratie.
  maandag 4 december 2017 @ 16:30:49 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175491351
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Daar ging het gisteren ook over in Met het oog..., klonk niet bepaald haalbaar. :{
Ach, haalbaar is het altijd. Het gaat gewoon ten koste van de kwaliteit van het onderwijs, want uiteindelijk gaat zo'n korting gewoon zorgen voor minder onderwijsassistenten, gymlessen, extra programma's voor hele zwakke en hele sterke leerlingen en waarschijnlijk ook nog wel her en der voor grotere klassen. Je kunt als school je geld namelijk maar een keer uitgeven, en je hebt nauwelijks mogelijkheden om andere inkomsten te genereren dan de lumpsum.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 december 2017 @ 16:31:42 #211
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175491366
Die vermiste jongen uit Schiedam is gelukkig terecht.
pi_175491412
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ach, haalbaar is het altijd. Het gaat gewoon ten koste van de kwaliteit van het onderwijs, want uiteindelijk gaat zo'n korting gewoon zorgen voor minder onderwijsassistenten, gymlessen, extra programma's voor hele zwakke en hele sterke leerlingen en waarschijnlijk ook nog wel her en der voor grotere klassen. Je kunt als school je geld namelijk maar een keer uitgeven, en je hebt nauwelijks mogelijkheden om andere inkomsten te genereren dan de lumpsum.
En je hebt als school ook maar beperkt invloed op de uitgaven. 80% van de begroting is personeel geloof ik.
pi_175491418
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 16:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Sowieso walgelijk al die mensen die geld willen verdienen aan zieke en kwetsbare mensen. Om morele redenen is het verkeerd dat verpleegkundigen, verzorgers en artsen überhaupt salaris krijgen.
Bruno Bruins zal dit gaan aankaarten.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 16:34:43 #214
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175491419
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 16:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Die vermiste jongen uit Schiedam is gelukkig terecht.
Waar die amber alert voor was?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175491440
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 16:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Die vermiste jongen uit Schiedam is gelukkig terecht.
Gelukkig :).
  maandag 4 december 2017 @ 16:35:42 #216
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175491443
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2017 16:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Waar die amber alert voor was?
Ja, die doof-stomme jongen met de mentale capaciteiten van een kleuter en geen jas aan.
  maandag 4 december 2017 @ 16:37:07 #217
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175491461
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 16:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En je hebt als school ook maar beperkt invloed op de uitgaven. 80% van de begroting is personeel geloof ik.
85% ongeveer, inderdaad. En aangezien je nauwelijks invloed hebt op de kosten per persoon, behalve vacatures opvullen met onervaren en dus goedkope mensen, kun je eigenlijk alleen maar sturen op de hoeveelheid personeel. Dus minder ondersteuning voor passend onderwijs, een conciërge minder en grotere klassen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175491475
Voormalig President Salen in Jemen gedood door Houthi-rebellen ivm zijn verraad aan die groep, dat is wel groot nieuws te noemen, en zeer onverwacht. Zijn dood kan in hetzelfde rijtje worden geplaatst als die van Khadaffi of andere leiders die ttv de Arabische opstanden hun positie hebben verloren [sinds de President van Jemen nooit meer macht had dan de wijk rondom het Presidentieel Paleis].
pi_175491496
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ja, die doof-stomme jongen met de mentale capaciteiten van een kleuter en geen jas aan.
Volgens mij waren zijn mentale capaciteiten normaal, was hij alleen [naast doof] autistisch, als ik me niet vergis althans.
pi_175491499
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:38 schreef DeParo het volgende:
Voormalig President Salen in Jemen gedood door Houthi-rebellen ivm zijn verraad aan die groep, dat is wel groot nieuws te noemen, en zeer onverwacht. Zijn dood kan in hetzelfde rijtje worden geplaatst als die van Khadaffi of andere leiders die ttv de Arabische opstanden hun positie hebben verloren [sinds de President van Jemen nooit meer macht had dan de wijk rondom het Presidentieel Paleis].
Meh. Khadaffi hield voor ons de invasie immigranten tegen. Saleh deed helemaal niets.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175491555
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 16:39 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Meh. Khadaffi hield voor ons de invasie immigranten tegen. Saleh doet helemaal niets.
Sji'iet die met KSA onder een hoedje speelde om Jemen te pacificeren en nu dankzij alle tumult Floortje Dessing gevangenhoudt in Jemen en daarmee een eindeloze reeks van gelijkaardige televisieprogramma's voorlopig weet te voorkomen op de Nederlandse teleivisie ik zou dus niet niets willen noemen in deze.
pi_175491613
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sji'iet die met KSA onder een hoedje speelde om Jemen te pacificeren en nu dankzij alle tumult Floortje Dessing gevangenhoudt in Jemen en daarmee een eindeloze reeks van gelijkaardige televisieprogramma's voorlopig weet te voorkomen op de Nederlandse teleivisie ik zou dus niet niets willen noemen in deze.
Dat Floortje vast zit is wel een schande ja.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175491627
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij waren zijn mentale capaciteiten normaal, was hij alleen [naast doof] autistisch, als ik me niet vergis althans.
Als dat zo was had hij wel een jas aangetrokken
pi_175491643
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 16:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Niet "zo'n" maar juist "de" ontkenner. Maar goed, democratie betekent ook dat mensen met afwijkende en wetenschappelijk merkwaardige opvattingen hun ding mogen doen.
En ook dat wij ze gewoon in hun gezicht mogen uitlachen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175491740
quote:
18s.gif Op maandag 4 december 2017 16:46 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Als dat zo was had hij wel een jas aangetrokken
Voor Schiedamse begrippen normaal. Een belangrijke nuance.
  maandag 4 december 2017 @ 16:55:20 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_175491786
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 16:03 schreef skysherrif het volgende:
Oh, maar Remlof in dat artikel van jou hebben ze het ook over na 1750. Toen was de hele oost indie vaart van Nederland al op sterven na dood. Niet zo heel interessant. Niet alleen conservatisme of krenterigheid, we hadden verder ook niet echt het geld om onze scheepjes te gaan aanpassen.
En het was niet lang voor de introductie van stoomschepen op de transatlantische handelsroutes, dat begon in 1815.
pi_175491787
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 16:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor Schiedamse begrippen normaal. Een belangrijke nuance.
50% van Schiedam is geboren in landen aangrenzend de Sahara. Daar zijn jassen niet zo interessant.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175491856
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:46 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Dat Floortje vast zit is wel een schande ja.
Wie gaat er dan ook in Jemen vakantie vieren.
pi_175491865
quote:
18s.gif Op maandag 4 december 2017 16:46 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Als dat zo was had hij wel een jas aangetrokken
Op de foto staat hij met een jas.
  maandag 4 december 2017 @ 17:01:51 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175491877
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie gaat er dan ook in Jemen vakantie vieren.
De tropische eilanden waren op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175491910
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De tropische eilanden waren op.
Hehe inderdaad het is geen oneindige reeks van landen waar je naar toe kan gaan. Het schijnt dan ook dat Floortje Dessing niet kan wachten tot landen uit elkaar worden gerukt door welke reden dan ook zodat ze weer nieuwe reisprogramma's kan maken. Overigens is ze naar het schijnt nu in Djibouti.
  maandag 4 december 2017 @ 17:27:29 #232
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175492351
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 15:13 schreef Reya het volgende:
Voorstanders van kunstsubsidies zien graag een tweede Adolf Hitler.
Juist niet.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 17:28:23 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_175492368
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hehe inderdaad het is geen oneindige reeks van landen waar je naar toe kan gaan. Het schijnt dan ook dat Floortje Dessing niet kan wachten tot landen uit elkaar worden gerukt door welke reden dan ook zodat ze weer nieuwe reisprogramma's kan maken. Overigens is ze naar het schijnt nu in Djibouti.
En volgend jaar naar Caracas.
pi_175492407
Hier in de provincie doen ze ook dingen
pi_175492485
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 17:27 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Juist niet.
Zeg het hem. Adolf had juist te weinig inkomen. Anders was hij schilder gebleven.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 17:37:37 #236
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175492551
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:33 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Zeg het hem. Adolf had juist te weinig inkomen. Anders was hij schilder gebleven.
Precies.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175492564
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 17:28 schreef remlof het volgende:

[..]

En volgend jaar naar Caracas.
Kan je met 1 Euro een half villapark opkopen dus waarom niet zou ik zeggen.
  maandag 4 december 2017 @ 17:40:07 #238
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175492605
Ik ga lekker allemaal religieuze diensten met mijzelf houden overal , ook al ben ik niet religieus.

Gewoon omdat het niet mag van Leefbaar Rotterdam.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 17:41:42 #239
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175492639
With asymmetrical polarization, there’s more safety in the center but possibly less truth. :)
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175492806
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Wat een sukkel. :')
:') ja
  maandag 4 december 2017 @ 17:51:03 #241
104871 remlof
Europees federalist
pi_175492821
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:40 schreef Jip141 het volgende:
Ik ga lekker allemaal religieuze diensten met mijzelf houden overal , ook al ben ik niet religieus.

Gewoon omdat het niet mag van Leefbaar Rotterdam.
Wel een vergiet op je hoofd zetten hè?
pi_175492828
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:40 schreef Jip141 het volgende:
Ik ga lekker allemaal religieuze diensten met mijzelf houden overal , ook al ben ik niet religieus.

Gewoon omdat het niet mag van Leefbaar Rotterdam.
Is dat wel ethisch verantwoord?
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 18:14:14 #243
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493209
Zo triest wat er in Jemen gebeurt. De zoveelste schande voor de internationale gemeenschap.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175493227
Ojeemen
  maandag 4 december 2017 @ 18:17:24 #245
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493277
Wie is Maan?
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:18:41 #246
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493303
🌔
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:19:02 #247
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493311
🌙
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:19:16 #248
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493315
🌝
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:24:20 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_175493391
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:17 schreef Jip141 het volgende:
Wie is Maan?
En wat is 538?
  maandag 4 december 2017 @ 18:25:24 #250
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175493411
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:17 schreef Jip141 het volgende:
Wie is Maan?
Dat is dat ding wat je 's nachts aan de hemel ziet. De ene keer is ie vol, de andere keer half, de ene keer helder, de andere keer gesluierd. Niet altijd zichtbaar maar altijd aanwezig O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175493419
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:14 schreef Jip141 het volgende:
Zo triest wat er in Jemen gebeurt. De zoveelste schande voor de internationale gemeenschap.
Schuld van de Saudi's, en in het verlengde daarvan iedereen die ooit iets heeft geconsumeerd dat op enige wijze mogelijk is gemaakt door aardolie.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 18:26:50 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175493438
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:25 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Schuld van de Saudi's, en in het verlengde daarvan iedereen die ooit iets heeft geconsumeerd dat op enige wijze mogelijk is gemaakt door aardolie.
Iedereen op aarde dus. Wauw.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 4 december 2017 @ 18:27:48 #253
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493452
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:25 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is dat ding wat je 's nachts aan de hemel ziet. De ene keer is ie vol, de andere keer half, de ene keer helder, de andere keer gesluierd. Niet altijd zichtbaar maar altijd aanwezig O+.
Mooi O+
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:27:55 #254
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 4 december 2017 @ 18:29:44 #255
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493476
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:27 schreef Drugshond het volgende:
Jemen is gewoon een booslim proxy oorlog.
Jij bent een proxy-oorlog.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:31:08 #256
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 4 december 2017 @ 18:31:25 #257
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175493506
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:27 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Mooi O+
Net als de maan O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 4 december 2017 @ 18:33:24 #258
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 4 december 2017 @ 18:35:13 #259
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493571
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bij 2 geloven, slaapt de duivel er tussen.
Nee, tenzij je achterlijk bent en opgestookt wordt door het buitenland en mensen wapens in je land pompen.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175493595
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:25 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Schuld van de Saudi's, en in het verlengde daarvan iedereen die ooit iets heeft geconsumeerd dat op enige wijze mogelijk is gemaakt door aardolie.
Schuld van Israël dus.
  maandag 4 december 2017 @ 18:36:18 #261
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493597
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 18:31 schreef Drugshond het volgende:
Ik wil Jeruzalem wel eens de op de kaart zien als de hoofdstad van Israël Dan gaan we helemaal lachen.
Moet Jared eerst ervoor zorgen dat hij niet in in een Anerikaanse gevangenis komt.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:36:47 #262
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493607
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Schuld van Israël dus.
De liefde tussen Israël en Saudi Arabië bloeit verder op.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:36:48 #263
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175493608
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:35 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Nee, tenzij je achterlijk bent en opgestookt wordt door het buitenland en mensen wapens in je land pompen.
S.A en Iran wat snap je niet aan een proxy oorlog.
  maandag 4 december 2017 @ 18:37:24 #264
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493624
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:36 schreef Drugshond het volgende:

[..]

S.A en Iran wat snap je niet aan een proxy oorlog.
Goh. Heb jij dit uitgevonden of was dit gewoon al algemeen bekend?

Over open deuren gesproken.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:39:00 #265
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175493659
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2017 18:36 schreef Jip141 het volgende:

[..]

De liefde tussen Israël en Saudi Arabië bloeit verder op.
Is ook raar maar waar. Kan het ook niet plaatsen. Maar zal zeker iets met de wapendeal te maken hebben.
pi_175493677
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Iedereen op aarde dus. Wauw.
Hoi Samzz.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 18:40:08 #267
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493687
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Is ook raar maar waar. Jan het ook niet plaatsen. Maar zal zeker iets met de wapendeal te maken hebben.
Dat kun je dan weer niet plaatsen.

Net zo obvious. Maar goed, geopolitiek deprimeeert mij.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175493693
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Schuld van Israël dus.
Die mogen geen olie kopen van Arabieren.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175493695
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2017 18:36 schreef Jip141 het volgende:

[..]

De liefde tussen Israël en Saudi Arabië bloeit verder op.
Gezien de regeringen in beide landen een wat trieste constatering voor de gewone inwoners van het MO.
  maandag 4 december 2017 @ 18:40:54 #270
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175493705
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 18:39 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Hoi Samzz.
Hoi Abschirmdienst.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175493714
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2017 18:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien de regeringen in beide landen een wat trieste constatering voor de gewone inwoners van het MO.
Netanyahu is een soort Klaver. MBS is een SGP'er.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175493750
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:37 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Goh. Heb jij dit uitgevonden of was dit gewoon al algemeen bekend?

Over open deuren gesproken.
Schijnt voor een deel toch ook wel de Saoedische frame te zijn. De daadwerkelijke bemoeienis van Iran lijkt vrij beperkt. Die zijn elders druk zat.
  maandag 4 december 2017 @ 18:43:13 #273
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175493758
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2017 18:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien de regeringen in beide landen een wat trieste constatering voor de gewone inwoners van het MO.
De Bengalen, Paki's en andere Indiërs?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 18:43:47 #274
104871 remlof
Europees federalist
pi_175493772
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 18:41 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Netanyahu is een soort Klaver.
:')_!
  maandag 4 december 2017 @ 18:43:48 #275
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493773
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 18:41 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Netanyahu is een soort Klaver. MBS is een SGP'er.
Netenyahu beschermt ons tegen terrorisme en enge moslims.

Daarom bombarderen ze Assad, laten ze IS met rust, en teamen ze up met Saudi-Arabië.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175493823
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 18:41 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Netanyahu is een soort Klaver. MBS is een SGP'er.
Dat moet het zijn.
pi_175493832
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:43 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Netenyahu beschermt ons tegen terrorisme en enge moslims.

Daarom bombarderen ze Assad, laten ze IS met rust, en teamen ze up met Saudi-Arabië.
De Perzen zijn op dit moment de gevaarlijkste lieden. Die hebben Assad door dik en dun gesteund en gewonnen in Irak en Syrië. Maar ik begrijp dat Iran wel een topland is volgens jullie.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  maandag 4 december 2017 @ 18:46:38 #278
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175493838
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:43 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Netenyahu beschermt ons tegen terrorisme en enge moslims.

Daarom bombarderen ze Assad, laten ze IS met rust, en teamen ze up met Saudi-Arabië.
Team me up, Scotty.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175493841
quote:
5s.gif Op maandag 4 december 2017 18:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De Bengalen, Paki's en andere Indiërs?
Ik zag die wat bijzondere geografische afbakening ook voorbij komen hier.
  maandag 4 december 2017 @ 18:47:50 #280
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175493858
quote:
9s.gif Op maandag 4 december 2017 18:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zag die wat bijzondere geografische afbakening ook voorbij komen hier.
Bedoel meer dat Arabieren veelal minderheid in eigen land zijn.
Zonder dat de meerderheid burgerrechten of een permanente verblijfsstatus krijgt. Slim gespeeld.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 18:48:27 #281
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493870
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 18:46 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

De Perzen zijn op dit moment de gevaarlijkste lieden. Die hebben Assad door dik en dun gesteund en gewonnen in Irak en Syrië. Maar ik begrijp dat Iran wel een topland is volgens jullie.
Het Iraanse regime is gevaarlijk voor Israël, niet voor Europa.

Het terrorisme in Europa komt toch echt niet uit die hoek. Of wel?

En als liberalisme en mensenrechten je het punt zijn ga je echt niet teamen met de Saudis. Los van banden met voor Europa gevaarlijke terreurbewegingen hebben ze ook nogal vreemde wetten.





En het feit dat extreem-rechtse bewegingen in Israël de extreem-rechtse bewegingen in Europa steeds meer lijken op te zwepen met het beeld van verschrikkelijke moslims en Israël als beschermheer, lokt nogal wat irritatie uit. Ook omdat ze zelf zo weinig hebben ondernemen tegen IS.

Het verstandige deel van Israël wordt steeds meer de mond gesnoerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jip141 op 04-12-2017 18:55:42 ]
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:48:29 #282
104871 remlof
Europees federalist
pi_175493871
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 18:46 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

De Perzen zijn op dit moment de gevaarlijkste lieden. Die hebben Assad door dik en dun gesteund en gewonnen in Irak en Syrië. Maar ik begrijp dat Iran wel een topland is volgens jullie.
Het regime is kut, maar Iran heeft een jonge bevolking die snakt naar vrijheid, dus dat komt wel goed. Als we het tenminste niet naar de middeleeuwen bombarderen en ook die jonge generatie anti-westers maken.
  maandag 4 december 2017 @ 18:48:53 #283
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175493881
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:40 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Dat kun je dan weer niet plaatsen.

Net zo obvious. Maar goed, geopolitiek deprimeeert mij.
Dat is het gehele Midden Oosten al jaren. Met de radicale islam kun je vrede wel op je buik schrijven.Lekker drammen over iets van pak en beet 1500 jr geleden. Get over it
  maandag 4 december 2017 @ 18:50:35 #284
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175493913
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 18:48 schreef remlof het volgende:

[..]

maar Iran heeft een jonge bevolking die snakt naar vrijheid, dus dat komt wel goed.
Als die twee aspecten onherroepelijk resulteren in een vrije democratie dan doen ze in Sub-Sahara Afrika wat verkeerd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 18:51:13 #285
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175493923
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 18:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Het regime is kut, maar Iran heeft een jonge bevolking die snakt naar vrijheid, dus dat komt wel goed. Als we het tenminste niet naar de middeleeuwen bombarderen en ook die jonge generatie anti-westers maken.
1. Amerika kut
2. Israël kut
3. Europa kut.
  maandag 4 december 2017 @ 18:51:49 #286
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493940
En ja de mensenrechten in Israël zijn beter geregeld dan in Iran, voor we weer dat soort discussies krijgen.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:51:57 #287
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175493942
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:48 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Het Iraanse regime is gevaarlijk voor Israël, niet voor Europa.

Het terrorisme in Europa komt toch echt niet uit die hoek. Of wel?

En als liberalisme en mensenrechten je het punt zijn ga je echt niet teamen met de Saudis. Los van banden met voor Europa gevaarlijke terreurbewegingen hebben ze ook nogal vreemde wetten.


[ afbeelding ]
Wat is het verschil tussen stealing en theft :@?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 4 december 2017 @ 18:52:29 #288
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175493955
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is het gehele Midden Oosten al jaren. Met de radicale islam kun je vrede wel op je buik schrijven.Lekker drammen over iets van pak en beet 1500 jr geleden. Get over it
1. Moslims zijn kut 2. Moslims zijn kut 3. Moslims zijn kut
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:53:20 #289
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175493974
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:51 schreef Jip141 het volgende:
En ja de mensenrechten in Israël zijn beter geregeld dan in Iran, voor we weer dat soort discussies krijgen.
Zeer progressief zelfs. Vrouwen zijn daar dienstplichtig.
Hier zijn ze nog altijd vrijgesteld van een deel van hun burgerplicht.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 december 2017 @ 18:54:02 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_175493991
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 18:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als die twee aspecten onherroepelijk resulteren in een vrije democratie dan doen ze in Sub-Sahara Afrika wat verkeerd.
Daar ontbreekt het aan goed onderwijs, dat is er in Iran wel.
  maandag 4 december 2017 @ 18:54:35 #291
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175494007
quote:
12s.gif Op maandag 4 december 2017 18:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zeer progressief zelfs. Vrouwen zijn daar dienstplichtig.
Hier zijn ze nog altijd vrijgesteld van een deel van hun burgerplicht.
In Nederland geldt dienstplicht inmiddels ook voor vrouwen, toch?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 4 december 2017 @ 18:55:16 #292
104871 remlof
Europees federalist
pi_175494019
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen stealing en theft :@?
Stealing is een werkwoord en theft een zelfstandig naamwoord.

Welkom terug trouwens, where have you been?
  maandag 4 december 2017 @ 18:55:49 #293
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175494033
IS was technisch SA. Vanuit Iran was het nog redelijk rustig tot aan Jemen. Voordeel van de twijfel geef ik beide landen een rode kaart. Heel die discussie gaat nergens over.
  maandag 4 december 2017 @ 18:56:14 #294
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175494041
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 18:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Stealing is een werkwoord en theft een zelfstandig naamwoord.
Ik bedoel meer, stealing (stelen) en banditry (roven), komt toch op t zelfde neer?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175494051
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

In Nederland geldt dienstplicht inmiddels ook voor vrouwen, toch?
Vanaf volgend jaar geloof ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 4 december 2017 @ 18:56:50 #296
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175494052
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 18:55 schreef remlof het volgende:

[..]


Welkom terug trouwens, where have you been?
Hier en daar. Privé wat shizzle.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 4 december 2017 @ 18:57:03 #297
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175494055
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:55 schreef Drugshond het volgende:
IS was technisch SA.
Wat vind je er dan van dat Trump en Israël zulke innige banden met SA hebben?

Zijn zij dan pro-IS?
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 4 december 2017 @ 18:57:17 #298
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175494062
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vanaf volgend jaar geloof ik.
Het is iets ;(.

Ik dacht dat dat jaren terug al ingevoerd was :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 4 december 2017 @ 18:57:21 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175494063
quote:
3s.gif Op maandag 4 december 2017 18:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat gaan we hier niet doen.
Discussie is klaar.
Geef nou maar toe, je hebt gewoon geen zin om die zes A4'tjes tekst helemaal door te spitten :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 december 2017 @ 18:57:36 #300
104871 remlof
Europees federalist
pi_175494069
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:56 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, stealing (stelen) en banditry (roven), komt toch op t zelfde neer?
Bij beroving of banditry komt geweld kijken, bij stelen niet per se?
  maandag 4 december 2017 @ 18:58:40 #301
104871 remlof
Europees federalist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')