abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 december 2017 @ 11:04:30 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175485516
Weet iemand hoe ik een afspeellijst met muziekbestanden kopieer vanuit iTunes naar mijn buroblad? Ik wil ze op een mp3-speler zetten.
pi_175485582
Gewoon slepen?
  maandag 4 december 2017 @ 11:12:21 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175485635
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 11:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Gewoon slepen?
Nee, ik krijg het iTunesvenster al niet kleiner.
pi_175485661
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, ik krijg het iTunesvenster al niet kleiner.
Als je met de muis naar rechtsonder sleept, kom je als het goed is meteen op het bureaublad terecht.
  maandag 4 december 2017 @ 11:17:01 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175485717
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 11:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Als je met de muis naar rechtsonder sleept, kom je als het goed is meteen op het bureaublad terecht.
Dat klopt zie ik nu. Maar hij kopieert niet.
  maandag 4 december 2017 @ 11:17:53 #6
194233 Friday12
Originele kloon
pi_175485732
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat klopt zie ik nu. Maar hij kopieert niet.
Je probeert dus liedjes uit itunes te halen?

Volgens mij kan je alleen muziek op ondersteunde mp3 spelers zetten.. Als je ze echt als mp3 files wil hebben moet je wel wat andere dingen doen.
  maandag 4 december 2017 @ 11:26:53 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175485909
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Je probeert dus liedjes uit itunes te halen?

Volgens mij kan je alleen muziek op ondersteunde mp3 spelers zetten.. Als je ze echt als mp3 files wil hebben moet je wel wat andere dingen doen.
Ik lig altijd met iTunes in de clinch. Ik snap het principe niet. Je koopt liedjes aan en die mogen kennelijk alleen met/via iTunes afgespeeld worden. Ik vind het sowieso een gebruikersonvriendelijk programma, tenzij het om aankopen gaat. Dat is wel logisch allemaal. Ik begrijp dat ik de muziek niet op mijn mp3-speler kan krijgen omdat dat niet mag?
pi_175486025
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik lig altijd met iTunes in de clinch. Ik snap het principe niet. Je koopt liedjes aan en die mogen kennelijk alleen met/via iTunes afgespeeld worden. Ik vind het sowieso een gebruikersonvriendelijk programma, tenzij het om aankopen gaat. Dat is wel logisch allemaal. Ik begrijp dat ik de muziek niet op mijn mp3-speler kan krijgen omdat dat niet mag?
Het mag wel maar het is niet iets wat Apple je gemakkelijk maakt.... om je lekker in hun eigen digi-bubble te houden.
pi_175486040
En daarom gebruik ik itunes niet. Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn muziek doe. Een programma hoeft dat niet voor mij te doen.
En om liedjes op mijn 10 jaar oude ipod te zetten, gebruik ik Floola.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175486497
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, ik krijg het iTunesvenster al niet kleiner.
Weet je wel zeker dat je een officiële iTunes hebt en niet een of ander raar ding? Even met het oog op je vorige topic. Ik begrijp niet waarom je iTunes niet zou kunnen verkleinen of vergroten. Kan je eens een screenshot maken?
Powered by Janetje®
  maandag 4 december 2017 @ 12:07:07 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175486789
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 11:56 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat je een officiële iTunes hebt en niet een of ander raar ding? Even met het oog op je vorige topic. Ik begrijp niet waarom je iTunes niet zou kunnen verkleinen of vergroten. Kan je eens een screenshot maken?
Ik kan 'm niet via het 'blokje' rechtsboven verkleinen. Wel via de zij- en bovenkanten. Maar dan nog, als ik een bestand naar rechtsonder sleep, komt ie niet op het bureaublad terecht.
pi_175486862
Dat kan inderdaad niet. Je kunt wel de afspeellijst zelf kopiëren (zonder de muziekbestanden) of de muziekbestanden los. Voor dat laatste moet je de map iTunes Media vinden. Deze staat meestal in Program Files > iTunes.

Overigens kun je ook rechtermuisknop op een nummer doen en dan "In Windows Verkenner tonen" of iets dergelijks. Je gaat dan direct naar de map iTunes Media, waar al je muziek in staat. Het onhandige hierbij is dat je nummers op verschillende albums los bijeen moet zoeken. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om alle nummers in één afspeellijst gezamenlijk te verplaatsen.

edit: Ter aanvulling: dat laatste kan wel. Selecteer alle nummers in een afspeellijst (met ctrl+c), open de map waar je ze heen wil hebben in verkenner en druk op ctrl+v.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tchock op 04-12-2017 12:16:49 ]
pi_175486927
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik kan 'm niet via het 'blokje' rechtsboven verkleinen. Wel via de zij- en bovenkanten. Maar dan nog, als ik een bestand naar rechtsonder sleep, komt ie niet op het bureaublad terecht.
We hebben het over hetzelfde blokje toch?



Middelste icoontje. Als je daar op klikt krijg je een niet-fullscreen venster wat je aan de zijkanten kunt verslepen om het formaat te wijzigen. Of bedoel je iets anders?

En het verslepen van bestanden naar je bureaublad werkt hier wel. Wat gebeurt er als je je bureaublad in verkenner opent en het dan nog een keer probeert?
pi_175487060
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik lig altijd met iTunes in de clinch. Ik snap het principe niet. Je koopt liedjes aan en die mogen kennelijk alleen met/via iTunes afgespeeld worden. Ik vind het sowieso een gebruikersonvriendelijk programma, tenzij het om aankopen gaat. Dat is wel logisch allemaal. Ik begrijp dat ik de muziek niet op mijn mp3-speler kan krijgen omdat dat niet mag?
Dit is dus niet waar, ondanks dat anderen het hier beweren. Je kunt je aangeschafte bestanden gewoon uit iTunes halen en er mee doen wat je wil. Ook op een andere MP3-speler zetten. Wat je hierbij wel moet opmerken is dat bestanden van Apple in M4A-formaat zijn en dat veel MP3-spelers (zoals de naam zegt) alleen MP3 spelen. Maar het omzetten ervan is doodeenvoudig en bovendien is die functie inbegrepen in iTunes,

triple post. :P Als je vragen hebt roep maar.
  maandag 4 december 2017 @ 12:25:18 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175487139
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 12:10 schreef Tchock het volgende:
Dat kan inderdaad niet. Je kunt wel de afspeellijst zelf kopiëren (zonder de muziekbestanden) of de muziekbestanden los. Voor dat laatste moet je de map iTunes Media vinden. Deze staat meestal in Program Files > iTunes.

Overigens kun je ook rechtermuisknop op een nummer doen en dan "In Windows Verkenner tonen" of iets dergelijks. Je gaat dan direct naar de map iTunes Media, waar al je muziek in staat. Het onhandige hierbij is dat je nummers op verschillende albums los bijeen moet zoeken. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om alle nummers in één afspeellijst gezamenlijk te verplaatsen.

edit: Ter aanvulling: dat laatste kan wel. Selecteer alle nummers in een afspeellijst (met ctrl+c), open de map waar je ze heen wil hebben in verkenner en druk op ctrl+v.
Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet. Ik werk ook nooit met Verkenner. Ik laat voor nu de bestanden gewoon op m'n smartfoon staan, dit komt een ander keertje wel.
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

We hebben het over hetzelfde blokje toch?

[ afbeelding ]

Middelste icoontje. Als je daar op klikt krijg je een niet-fullscreen venster wat je aan de zijkanten kunt verslepen om het formaat te wijzigen. Of bedoel je iets anders?

En het verslepen van bestanden naar je bureaublad werkt hier wel. Wat gebeurt er als je je bureaublad in verkenner opent en het dan nog een keer probeert?
Ja, hetzelfde blokje. In verkenner.... nou even proberen
pi_175487153
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet. Ik werk ook nooit met Verkenner. Ik laat voor nu de bestanden gewoon op m'n smartfoon staan, dit komt een ander keertje wel.

[..]

Ja, hetzelfde blokje. In verkenner.... nou even proberen
Zonder verkenner kun je geen enkele map op je pc bereiken behalve wat je op bureaublad staat. Mijn documenten, afbeeldingen, downloads etc gebruik je ook nooit? Het is geen ingewikkeld proces hoor.
  maandag 4 december 2017 @ 12:27:28 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175487175
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2017 12:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zonder verkenner kun je geen enkele map op je pc bereiken behalve wat je op bureaublad staat. Mijn documenten, afbeeldingen, downloads etc gebruik je ook nooit? Het is geen ingewikkeld proces hoor.
Of ik gebruik 'deze PC', of zet alles op mijn buroblad en dan sorteer ik het naar Mijn Documenten en andere mappen. Maar Verkenner gebruik ik nooit.
pi_175487194
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Of ik gebruik 'deze PC', of zet alles op mijn buroblad en dan sorteer ik het naar Mijn Documenten en andere mappen. Maar Verkenner gebruik ik nooit.
Deze pc en mijn documenten is ook via verkenner. ;)



Dit venster bedoel ik. Kan er heel ietsje anders uitzien afhankelijk van je versie van Windows. In elk geval is het niets om je druk over te maken.
  maandag 4 december 2017 @ 12:31:17 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175487236
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze pc en mijn documenten is ook via verkenner. ;)

[ afbeelding ]

Dit venster bedoel ik. Kan er heel ietsje anders uitzien afhankelijk van je versie van Windows. In elk geval is het niets om je druk over te maken.
Ik kan nergens vinden waar het 'Verkenner' heet. Of de Engelse term. Daarom raak ik ook altijd wat kwijt als ik niet zelf aangeef waar het heen moet :D
pi_175487262
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik kan nergens vinden waar het 'Verkenner' heet. Of de Engelse term. Daarom raak ik ook altijd wat kwijt als ik niet zelf aangeef waar het heen moet :D
In elk geval in het startmenu:


De naam staat ook bovenin het vak als je Verkenner eenmaal geopend hebt, maar dan moet je het wel eerst vinden natuurlijk. :P
  maandag 4 december 2017 @ 12:35:26 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175487282
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

In elk geval in het startmenu:
[ afbeelding ]

De naam staat ook bovenin het vak als je Verkenner eenmaal geopend hebt, maar dan moet je het wel eerst vinden natuurlijk. :P
Ohwww, maar dat lijstje heb ik standaard leeg. Vond het dubbelop.
pi_175487341
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ohwww, maar dat lijstje heb ik standaard leeg. Vond het dubbelop.
Dat is ook dubbelop. De Verkenner is ook ietsje lager te vinden in datzelfde rijtje programma's, onder Systeem:


En meestal staat hij ook in je taakbalk en op je bureaublad (maar dat verschilt per pc) en je kunt hem ook altijd openen met de sneltoets windows+E.
  maandag 4 december 2017 @ 12:45:10 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175487429
Vind jij iTunes zelf een gebruiksvriendelijk programma?
pi_175487466
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Vind jij iTunes zelf een gebruiksvriendelijk programma?
Niet echt. Het is nogal traag en er zijn nogal wat handige functies uit gehaald afgelopen jaren. Maar desondanks doet het gewoon wat het moet doen, en de haat die veel mensen er altijd tegen hebben is nogal onterecht in mijn ogen. Vooral dat er gezegd wordt dat je niet kunt bepalen wat je met je muziek wil is echt onzin (zeker vergeleken met veel populairdere diensten als Spotify). En de catalogus met koopbare muziek is gigantisch.

Dus, al met al geef ik het een 7 of zo. Zie geen noodzaak om over te stappen.
pi_175487467
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 12:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Vind jij iTunes zelf een gebruiksvriendelijk programma?
Ik vind het een draak van een ding, maar om je iPhone lokale backup zo af en toe te maken is het prima. Voor muziek gebruik ik Spotify, geen geouwehoer met fysieke bestanden of platform afhankelijkheid.
Powered by Janetje®
  maandag 4 december 2017 @ 13:04:23 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175487711
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 12:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet echt. Het is nogal traag en er zijn nogal wat handige functies uit gehaald afgelopen jaren. Maar desondanks doet het gewoon wat het moet doen, en de haat die veel mensen er altijd tegen hebben is nogal onterecht in mijn ogen. Vooral dat er gezegd wordt dat je niet kunt bepalen wat je met je muziek wil is echt onzin (zeker vergeleken met veel populairdere diensten als Spotify). En de catalogus met koopbare muziek is gigantisch.

Dus, al met al geef ik het een 7 of zo. Zie geen noodzaak om over te stappen.
Ik vind het nogal bezitterig overkomen allemaal. Net zoals Facebook. Als je kijkt naar wat ik in de OP vraag, was het veel simpeler geweest om de muziek te exporteren als gewone .mp3-bestanden. Maar dat kan dan weer niet.
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 12:47 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Ik vind het een draak van een ding, maar om je iPhone lokale backup zo af en toe te maken is het prima. Voor muziek gebruik ik Spotify, geen geouwehoer met fysieke bestanden of platform afhankelijkheid.
Ja, snap ik wel.
pi_175487733
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind het nogal bezitterig overkomen allemaal. Net zoals Facebook. Als je kijkt naar wat ik in de OP vraag, was het veel simpeler geweest om de muziek te exporteren als gewone .mp3-bestanden. Maar dat kan dan weer niet.
Dat kan niet omdat het geen mp3-bestanden zijn. Je kunt ze wel zo exporteren, je moet dan alleen even de bestanden met iTunes converteren naar mp3. Als je mp3-speler M4A-bestanden af kan spelen hoeft dat niet eens, maar dat kan ik uiteraard niet ruiken van afstand.
  maandag 4 december 2017 @ 13:07:31 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175487767
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kan wel, je moet dan alleen even de bestanden met iTunes converteren naar mp3. Als je mp3-speler M4A-bestanden af kan spelen hoeft dat niet eens, maar dat kan ik uiteraard niet ruiken van afstand.
Oh ik bedoelde het niet als kritiek op jou hoor! Maar ik vind iTunes niet makkelijk in gebruik, als ik voor mezelf spreek.
pi_175487782
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde het niet als kritiek op jou hoor! Maar ik vind iTunes niet makkelijk in gebruik, als ik voor mezelf spreek.
Ik voel me ook niet aangesproken als je kritiek hebt op iTunes hoor. Ik werk gelukkig niet voor Apple.

Ik probeer alleen je vraag uit de OP te beantwoorden maar heb niet het idee dat we veel vooruitgang boeken :+
  maandag 4 december 2017 @ 13:09:37 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175487805
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik voel me ook niet aangesproken als je kritiek hebt op iTunes hoor. Ik werk gelukkig niet voor Apple.

Ik probeer alleen je vraag uit de OP te beantwoorden maar heb niet het idee dat we veel vooruitgang boeken :+
Nee, dat klopt. Aan jou ligt het niet hoor: ik ben ziek en moet steeds liggen, dus heb geen fut om na te denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')