abonnement Unibet Coolblue
pi_175481571
Ik wil een salade maken voor bij de lasagne. Ik vind mozzarella en olijven beslist niet lekker, dus ik weet niet of dit een goede combo is


let niet op de spelling please, alleen de smaak :D
pi_175481658
Als je mozzarella en olijven beslist niet lekker vindt. Waarom dan mozzarella gebruiken?

Dat gezegd hebbende, mozzarella heeft nauwelijks smaak, maar geeft wel een romig mondgevoel. De smaak wordt waarschijnlijk compleet overstemd door de peperige rucola.

Olijfolie is wat bitter. Niet te vergelijken met olijven die je eet, omdat die altijd gepekeld zijn. Als je het gemengd hebt met de balsamico-azijn, proef je dat niet sterk meer.

Pesto is een gemalen mengsel van basilicum, olie en Parmezaanse kaas. Beetje raar om zowel basilicum als pesto te gebruiken. Houd er rekening mee dat basilicum sterk van smaak is.

Rucola kan best wel heftig zijn. Als je het te scherp vindt, kan je de rucola mengen met bijvoorbeeld ijsberg of wellicht veldsla.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175481693
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Jordy-B. De salade is voor mijn gasten. De basilicum dus alleen een takje ter decoratie gebruiken en zuinig met de rucola?
pi_175481725
Ik vind persoonlijk dat je moet maken wat jij lekker vindt. Natuurlijk moet je wel iets rekening houden met de wensen van je gasten, maar ik zou zelf niet zo snel iets neerzetten wat ik zelf niet lekker vind. Ik houd niet van kaas (die niet gesmolten/gebakken is), dus zal je bij mij eigenlijk nooit een salade met kaas tegenkomen.

Je kan natuurlijk de salade ook opmaken, zodat je de gelegenheid hebt om de mozzarella links te laten liggen.

Maar als je gasten hebt, moet je nooit iets maken wat je nog nooit eerder gemaakt hebt. Dus als het niet te kort dag is, maak je die salade vooraf een keer voor jezelf en gaat dan aan het recept sleutelen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 4 december 2017 @ 01:32:25 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175481742
Ik zou de pesto weglaten en pijnboompitten toevoegen.
pi_175481760
Als je normale mozzarella niet lekker vind kun je buffel mozzarella gebruiken.
Vind ik veel lekkerder.
Verder een beetje knoflook en of basilicum of pesto doen en noet beide
pi_175481783
Of alleen bakjes met de "vieze" ingrediënten die de gasten misschien wel lekker vinden. Zodat ze zelf hun salade kunnen samenstellen. Ikzelf ben bijv. dol op tomaat, maar sommige gasten niet.
Het is voor Sinterklaasavond dus ik heb nog tijd zat. Ik was op zoek naar een passend bijgerecht.
pi_175481798
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 01:35 schreef Bumbabaloo het volgende:
Als je normale mozzarella niet lekker vind kun je buffel mozzarella gebruiken.
Vind ik veel lekkerder.
Verder een beetje knoflook en of basilicum of pesto doen en noet beide
ik heb buffel mozzarella gekocht voor de lasagne, en had bedacht een beetje voor de salade te gebruiken
pi_175481868
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 01:40 schreef Majoraan het volgende:

[..]

ik heb buffel mozzarella gekocht voor de lasagne, en had bedacht een beetje voor de salade te gebruiken
Als echte gierigaard zou ik de buffelmozzarella niet gebruiken in de lasagne. Vind ik zonde.

Je kunt ook allemaal losse bakjes maken, zodat iedereen een eigen salade kan samenstellen.
pi_175481879
Ok, alle tips in acht nemend. En ik hou ook niet van pitten...
Als ik het dan zo doe:
Buffel mozzarella in kleine blokjes van 1cm3 en rollen door de pesto. Cherry tomaatjes halveren.
Verhouding 1:2
Klein beetje rucola en dit mengen met klein beetje olijfolie. Ter decoratie takje basilicum en wat balsamico azijn erover?
pi_175481881
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 01:55 schreef Majoraan het volgende:
Ok, alle tips in acht nemend. En ik hou ook niet van pitten...
Als ik het dan zo doe:
Buffel mozzarella in kleine blokjes van 1cm3 en rollen door de pesto. Cherry tomaatjes halveren.
Verhouding 1:2
Klein beetje rucola en dit mengen met klein beetje olijfolie. Ter decoratie takje basilicum en wat balsamico azijn erover?
Klinkt prima. Beetje verse peper malen en klaar.
pi_175481891
Ik zou de olie en azijn mengen en dat als dressing gebruiken. Olijfolie op zichzelf is te vet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175481897
Oh, bij de Lidl heb ik pas een basilicumplantje meegenomen, maar dan geen gewone, maar met piepkleine blaadjes. Dat is ook leuk om te garneren.
pi_175481899
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 01:53 schreef mootie het volgende:

[..]

Als echte gierigaard zou ik de buffelmozzarella niet gebruiken in de lasagne. Vind ik zonde.

Je kunt ook allemaal losse bakjes maken, zodat iedereen een eigen salade kan samenstellen.
;) Ik heb de buffelmozzarella en pancetta al gekocht, mijn eer hangt af van de lasagne :P .
Straks uren roeren in mijn bolognese saus en ik ben er van overtuigd dat het heerlijk wordt. Alleen die bijgerechten vind ik vervelend, want ik wil zo graag dat het lekker is.
pi_175481905
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 01:59 schreef Majoraan het volgende:

[..]

;) Ik heb de buffelmozzarella en pancetta al gekocht, mijn eer hangt af van de lasagne :P .
Straks uren roeren in mijn bolognese saus en ik ben er van overtuigd dat het heerlijk wordt. Alleen die bijgerechten vind ik vervelend, want ik wil zo graag dat het lekker is.
Welk vlees doe je in de lasagne?
pi_175481930
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 02:01 schreef mootie het volgende:

[..]

Welk vlees doe je in de lasagne?
2/3 rundergehakt 1/3 hoh gehakt, pancetta
pi_175481932
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 02:07 schreef Majoraan het volgende:

[..]

2/3 rundergehakt 1/3 hoh gehakt, pancetta
Voor pasta's (lasagne is het terrein van mijn Italiaans-Colombiaanse vrouw) kan ik je lamsgehakt + chorizo aanbevelen.

Serieus.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 4 december 2017 @ 02:27:13 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175481986
Heb je niks met een beetje bite?
Als je niet van pitten houdt, croutons in de salade of bruschette erbij?
pi_175481997
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 02:27 schreef Lunatiek het volgende:
Heb je niks met een beetje bite?
Als je niet van pitten houdt, croutons in de salade of bruschette erbij?
ik heb beide gekocht, maar dacht dat het een miskoop was. Dus de knoflookcroutons door de salade en een smeerkaas ofzo voor op de bruchette?
  maandag 4 december 2017 @ 02:39:42 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175482018
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 02:32 schreef Majoraan het volgende:

[..]

ik heb beide gekocht, maar dacht dat het een miskoop was. Dus de knoflookcroutons door de salade en een smeerkaas ofzo voor op de bruchette?
Kan allebei. Misschien niet zoals het hoort :@ maar ik zou de bruschetta zonder iets erop serveren als bijgerechtje bij de salade. Om even iets knapperigs in de mond te hebben. Vooral omdat zo'n lasagna meestal ook niks knapperigs heeft.
Lekker vooraf al bij een wijntje stiekem van het brood knabbelen en zo :Y)

Succes met je eterds!
pi_175482024
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 02:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kan allebei. Misschien niet zoals het hoort :@ maar ik zou de bruschetta zonder iets erop serveren als bijgerechtje bij de salade. Om even iets knapperigs in de mond te hebben. Vooral omdat zo'n lasagna meestal ook niks knapperigs heeft.
Lekker vooraf al bij een wijntje stiekem van het brood knabbelen en zo :Y)

Succes met je eterds!
Of lekker simpel een kruidenbotertje maken.
pi_175482078
Hartelijk dank Jordy-B, Lunatiek, Bumbaloo en mootie.
Het gaat me nu lukken! 8-) :*
pi_175483864
Ennnnnn topic opgeruimd! :Y)

Tip: als je een caprese maakt, of een variatie erop, zorg ervoor dat je tomaten en mozzarella op kamertemperatuur zijn. Niks zo smaakloos als een koelkastkoude caprese! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175483995
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:12 schreef minilot het volgende:
Ennnnnn topic opgeruimd! :Y)

Tip: als je een caprese maakt, of een variatie erop, zorg ervoor dat je tomaten en mozzarella op kamertemperatuur zijn. Niks zo smaakloos als een koelkastkoude caprese! :)
Oh dat is een hele goede tip, want ik dacht ik zet het alvast klaar in de koelkast en dan op tafel. :@
Thanks
pi_175484003
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:21 schreef Majoraan het volgende:

[..]

Oh dat is een hele goede tip, want ik dacht ik zet het alvast klaar in de koelkast en dan op tafel. :@
Thanks
Geen dank! *O* Smakelijk eten alvast! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')