abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:10:24 #51
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_175504990
Mooi zeg, knap gevonden en gedeeld.

Ook mooi om te zien dat men de Turkse normen en waarden duidelijk op #1 had en men vraagt om zich juist aan te passen aan de waarden hier. Wat een verschil tussen het seculiere Turkije van toen en de adviezen die Turkse Europeanen nu krijgen van de grote leider in het land
pi_175512115
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:41 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat die gastarbeiders simpelweg propaganda-leugens meekregen, mag natuurlijk niet gezegd worden. You go, girl ^O^
Ik dacht altijd dat jij een VMO-er was ofzo, maar begin steeds meer te denk dat je Armeen bent, gezien je obsessie.

quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:19 schreef Triggershot het volgende:
Ergens bewonder ik ze en ergens neem ik het ze kwalijk, toen ze beseften dat ze niet meer gastarbeiders zouden blijven, maar op Westerse burgerschap en gezinshereniging overgingen ze toch nog wel wat meer nadruk op ouderschap hadden kunnen leggen. De kinderen beter opvoeden en ervoor zorgen dat de kansen die hun kinderen krijgen - die ze zelf niet kregen - beter benut werden.
Hoe zie je dat precies voor je? Als je zelf de mogelijkheden en kansen niet goed kent, dan kun dat moeilijk vertalen naar je kinderen toch?
pi_175512276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:

Hoe zie je dat precies voor je? Als je zelf de mogelijkheden en kansen niet goed kent, dan kun dat moeilijk vertalen naar je kinderen toch?
Dat lijkt de Chinezen en Vietnamezen niet te belemmeren.
pi_175512290
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat lijkt de Chinezen en Vietnamezen niet te belemmeren.
Daar ga ik even over nadenken.
pi_175513923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat jij een VMO-er was ofzo, maar begin steeds meer te denk dat je Armeen bent, gezien je obsessie.

[..]

In ieder land en systeem werkt het overal hetzelfde, hoe beter je best doet en meer werkt hoe groter de kans is dat je het maakt in het leven. Meer dan zien dat je kind zijn tijd aan het verdoen is hoef je als ouder niet te weten om je riem of slipper erbij te pakken. In Turkije zou je zelfs op het platteland iets productief doen op jonge leeftijd zoals een coban (herder) of cirak ( stagiare ) te zijn, staat buiten kijf dat je in NL meer kansen krijgt en hebt dan in Turkije. De kinderen van de gastarbeiders spreken de taal na de basisschool al 3499392% beter dan de al 30 jaar in NL wonende ouders. En hebben daarmee al 349430890298309 meer kansen om het verder te schoppen dan de ouders. Er is is echt geen rocket-science nodig om geen crimineel te worden.
pi_175528714
Interessant om te lezen, bedankt voor het vertalen!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')