abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175471900
Ik moet binnenkort een paar nieuwe ramen laten plaatsen, nu adviseert de ramenboer mij om met muurankers te werken, deze kunnen later achter het stucwerk weggewerkt worden.

Nu vroeg ik mij af hoe werkt dat als het kozijn later vervangen moet worden? Ik wil niet in een situatie komen dat straks mijn stucwerk er vanaf moet om die ankers te vervangen.
speak only if it improves the silence.
pi_175472046
Moet je je glas vervangen of het gehele kozijn?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_175472077
Purren niet genoeg?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175472093
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:14 schreef spierbal het volgende:
Moet je je glas vervangen of het gehele kozijn?
Het gehele kozijn, vandaar dat ik moet kiezen tussen muurankers of stelschroeven.
speak only if it improves the silence.
  PR/Manusje van alles zondag 3 december 2017 @ 16:37:19 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_175472575
Als je nu al rekening gaat houden met het vervangen van deze ramen, heb je troep gekocht.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_175472648
Laat de timmerman maar bepalen hoe de kozijnen moeten worden vastgezet daar hebben ramenboeren geen verstand van. Tegenwoordig kun je kozijnen alleen purren.
pi_175472699
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je nu al rekening gaat houden met het vervangen van deze ramen, heb je troep gekocht.
Nee nu iets gaan verzinnen wat later tot breekwerk lijdt is handig!

quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 16:40 schreef machtpen het volgende:
Laat de timmerman maar bepalen hoe de kozijnen moeten worden vastgezet daar hebben ramenboeren geen verstand van. Tegenwoordig kun je kozijnen alleen purren.
Timmerman is niet nodig, alu kozijnen, purren is dus gern optie.
speak only if it improves the silence.
  PR/Manusje van alles zondag 3 december 2017 @ 16:47:29 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_175472777
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee nu iets gaan verzinnen wat later tot breekwerk lijdt is handig!

[..]

Timmerman is niet nodig, alu kozijnen, purren is dus gern optie.
Goeie alu kozijnen hoef je nooit te vervangen. Het maakt dus niet uit of je ooit nog bij die ankers of schroeven kan komen zonder je stucwerk te slopen. Als je ze toch ooit moet vervangen zal je toch de afwerking aan de binnenzijde moeten herstellen. Kies voor de bevestiging die de fabrikant aanbeveelt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_175472791
Alu kozijnen kunnen ook gewoon gepurred worden. Ik zou toch gaan twijfelen over het vakmanschap van je glas/kozijnboer.
  PR/Manusje van alles zondag 3 december 2017 @ 16:49:25 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_175472808
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 16:48 schreef machtpen het volgende:
Alu kozijnen kunnen ook gewoon gepurred worden. Ik zou toch gaan twijfelen over het vakmanschap van je glas/kozijnboer.
Pur, mooi wit plaatje multiplex in de dagkant en klaar. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_175472875
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 16:48 schreef machtpen het volgende:
Alu kozijnen kunnen ook gewoon gepurred worden. Ik zou toch gaan twijfelen over het vakmanschap van je glas/kozijnboer.
Alle kozijnboeren die een offerte hebben uitgebracht zijn daar duidelijk over kozijnen worden vasgezet met stelschroeven of muur/bevestigingsankers en daarna worden de aanwezige gaten gepurt voor de isolatie.

Graag dus advies over deze twee mogelijkheden!
speak only if it improves the silence.
pi_175472947
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:54 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Alle kozijnboeren zijn daar duidelijk over kozijnen worden vasgezet met stelschroeven of muur/bevestigingsankers en daarna worden de aanwezige gaten gepurt voor de isolatie.

Tussen de kozijnboeren lopen een hele hoop prutsers. Een vakman kan dit soort kozijnen makkelijk met pur vastzetten. Zoek een echte kozijnboer.
  PR/Manusje van alles zondag 3 december 2017 @ 17:02:25 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_175473000
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 16:58 schreef machtpen het volgende:

[..]

Tussen de kozijnboeren lopen een hele hoop prutsers. Een vakman kan dit soort kozijnen makkelijk met pur vastzetten. Zoek een echte kozijnboer.
he, oh wacht. Vastzetten met purr? Que? _O-

Wat?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_175473005
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 16:58 schreef machtpen het volgende:

[..]

Tussen de kozijnboeren lopen een hele hoop prutsers. Een vakman kan dit soort kozijnen makkelijk met pur vastzetten. Zoek een echte kozijnboer.
Een kozijn vastzetten met PUR is pas echt knoei werk !
pi_175473134
Voor jullie eigenwijze bejaarden.

https://www.denbraven.com(...)en_met_purschuim.pdf
  PR/Manusje van alles zondag 3 december 2017 @ 17:18:54 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_175473234
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 17:12 schreef machtpen het volgende:
Voor jullie eigenwijze bejaarden.

https://www.denbraven.com(...)en_met_purschuim.pdf
1) Den Braven :')

2)
quote:
Purschuim is bedoeld om de omtrekspeling tussen kozijn en muur af te dichten, niet om kozijnen zonder mechanische bevestiging te monteren.
Het staat letterlijk in die folder
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_175473284
Geen muurankers, mochten die gaan roesten drukken ze je metselwerk naar de k*t
pi_175473370
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 17:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Purschuim is bedoeld om de omtrekspeling tussen kozijn en muur af te dichten
Daar zijn we het over eens!
speak only if it improves the silence.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')