Hangt van de wanghoogte van de winterband af natuurlijk.quote:Op zondag 3 december 2017 15:07 schreef jatochneetoch het volgende:
Je kilometer teller zou alleen nog meer helemaal correct zijn.
Dit, sowieso zul je op 18 inch velgen lagere wangen hebben, dus het verschil is minimaal.quote:Op zondag 3 december 2017 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt van de wanghoogte van de winterband af natuurlijk.
Als de omloop hetzelfde is zal er op de snelheidsmeter geen verschil zijn.
Ik zou de winterwielen alleen laten balanceren, auto uitlijnen is niet nodig want er varandert met het monteren van andere wielen helemaal niks aan de afstelling van het onderstel.
Aha, dat balanceren is gelukkig niet zo duur.quote:Op zondag 3 december 2017 15:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De wielen balanceer je, uitlijnen doe je bij de auto zelf. Zolang de velgen die je koopt met banden goed zijn gebalanceerd hoef je ze dus alleen te wisselen.
Ik snap 'm, binnenkort dus even langs de bandenboer.quote:Op zondag 3 december 2017 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt van de wanghoogte van de winterband af natuurlijk.
Als de omloop hetzelfde is zal er op de snelheidsmeter geen verschil zijn.
Ik zou de winterwielen alleen laten balanceren, auto uitlijnen is niet nodig want er varandert met het monteren van andere wielen helemaal niks aan de afstelling van het onderstel.
Dat zal wel goed gaan, het is een Insignia op satansap.quote:Op zondag 3 december 2017 15:23 schreef Makrolon het volgende:
Als je een beetje snelle auto hebt heb je kans dat 16 inch niet om de remklauwen/schijven past.
Nee inderdaad. Maar koop je een 'kant en klare' set op marktplaats bijv.? Dus velgen met banden al gemonteerd. Of heb je velgen gekocht en moeten daar nog nieuwe banden op? In dat laatste geval zul je uiteraard de banden moeten laten monteren en balanceren.quote:Op zondag 3 december 2017 15:39 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Aha, dat balanceren is gelukkig niet zo duur.
Heb ik over getwijfeld, maar die banden presteren in de zomer niet optimaal, en in de winter ook niet. Bovendien zijn de wintersloffen verplicht naar wintersport.quote:Op zondag 3 december 2017 15:41 schreef CarltonBanks het volgende:
Of je investeert bij de eerst volgende keer dat je banden vervangen moeten worden gewoon in goede all season banden, in Nederland heb je echt geen winterbanden nodig voor die 4 dagen per jaar dat het sneeuwt. (en ja ik weet dat je remweg is korter onder de 7 graden). Een beetje normaal rijden en je snelheid aanpassen is meer dan voldoende.
quote:Op zondag 3 december 2017 15:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Maar koop je een 'kant en klare' set op marktplaats bijv.? Dus velgen met banden al gemonteerd. Of heb je velgen gekocht en moeten daar nog nieuwe banden op? In dat laatste geval zul je uiteraard de banden moeten laten monteren en balanceren.
Ik mag aannemen dat als je ze zo koopt dat ze al gebalanceerd zijn. Dan is het dus het dus gewon wieltjes wisselen en goan!quote:Op zondag 3 december 2017 15:47 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yup, zo'n setje. Ik neem aan dat ik deze ook moet balanceren?
¤75quote:Op zondag 3 december 2017 15:39 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Aha, dat balanceren is gelukkig niet zo duur.
Staan op die banden het teken van het sneeuwvlokje?quote:Op zondag 3 december 2017 15:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Er zijn inmiddels ook allseason banden die gewoon legaal als winterband gebruikt mogen worden. Ik heb sinds vorige winter Michelin CrossClimate banden, maar nog niet echt in de sneeuw gereden. Tot nu toe zeer tevreden over.
Inderdaad, M+S en de 3PMSF sneeuwvlok markering. Mocht je echt veel in de sneeuw rijden zou ik alsnog winterbanden nemen hoor. Ik heb ook nog een set Michelin Alpin liggen, mocht ik het echt nodig vinden, maar denk dat ik ook de wintersport wel op de CrossClimate aandurf.quote:Op zondag 3 december 2017 16:45 schreef oldford het volgende:
[..]
Staan op die banden het teken van het sneeuwvlokje?
Want de Duitse regels worden strenger. Alleen M+S is niet meer genoeg.
Damn, wat is dat prijzig . Zie het ook bij de kwikfit staan. Zoveel werk is het toch niet?quote:
tja, ik betaalde laatst voor een oliewissel ¤140. Personeel, pand, btw, verzekeringen ga zo maar door.quote:Op zondag 3 december 2017 18:15 schreef Imbolosa het volgende:
[..]
Damn, wat is dat prijzig . Zie het ook bij de kwikfit staan. Zoveel werk is het toch niet?
Dat moet je ook gewoon lekker zelf doen als het even kan.quote:Op zondag 3 december 2017 18:26 schreef halfway het volgende:
[..]
tja, ik betaalde laatst voor een oliewissel ¤140. Personeel, pand, btw, verzekeringen ga zo maar door.
Nee eigen auto's ik heb echter geen zin in dat soort onzin.quote:Op zondag 3 december 2017 18:31 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Dat moet je ook gewoon lekker zelf doen als het even kan.
Tenzij je een leasebak hebt natuurlijk.
Mja, half uurtje werk, kun je voor die resterende 100 euro uit eten.quote:Op zondag 3 december 2017 18:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee eigen auto's ik heb echter geen zin in dat soort onzin.
Echt het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb (niet enkel van jou). Een band nemen die het zowel in de zomer net niet isquote:Op zondag 3 december 2017 15:41 schreef CarltonBanks het volgende:
Of je investeert bij de eerst volgende keer dat je banden vervangen moeten worden gewoon in goede all season banden, in Nederland heb je echt geen winterbanden nodig voor die 4 dagen per jaar dat het sneeuwt. (en ja ik weet dat je remweg is korter onder de 7 graden). Een beetje normaal rijden en je snelheid aanpassen is meer dan voldoende.
Weet je zeker dat dat balanceren was en niet uitlijnen? Want dat is wat uitlijnen doorgaans kost.quote:
75 is wel prijzig. Ik betaal 60 voor monteren en balanceren van 4 banden, incl. nieuwe ventielen.quote:Op zondag 3 december 2017 18:15 schreef Imbolosa het volgende:
[..]
Damn, wat is dat prijzig . Zie het ook bij de kwikfit staan. Zoveel werk is het toch niet?
Nee was iets van ¤18,50 per band.quote:Op zondag 3 december 2017 18:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat balanceren was en niet uitlijnen? Want dat is wat uitlijnen doorgaans kost.
Kun je dat onderbouwen? Zelf veel ervaring mee?quote:Op zondag 3 december 2017 18:36 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Echt het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb (niet enkel van jou). Een band nemen die het zowel in de zomer net niet is
Wij rijden niet allemaal op een tractor.quote:Op zondag 3 december 2017 18:48 schreef jatochneetoch het volgende:
Wat een discussie, geeft een tientje meer uit voor symmetrische banden en je hoeft niet meer te balanceren
Daar valt weinig aan te onderbouwen, en voor de rest doe je het zelf al. Het is het net niet in de zomer, en net niet in de winter.quote:Op zondag 3 december 2017 18:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen? Zelf veel ervaring mee?
Ik had eerst ook altijd winter- en zomerbanden. Sinds vorige winter heb ik Michelin CrossClimates, welke zeer goed uit de test komen. Tuurlijk, ietsje minder dan een echte winterband op sneeuw. Maar hoe vaak kom je dat nog tegen in NL? Ik vind het tot nu toe een zeer goede band en ben er heel erg tevreden over. Tijdens de winter maanden gewoon goed grip (zonder sneeuw op de weg) en tijdens de zomer ook. Ze slijten ook niet absurd snel.
Verder heb je genoeg mensen die dan wel een winter- en zomerset kopen van B-merk banden. Daar heb ik juist wel slechte ervaringen mee, kun je beter in een goede allseason kopen naar mijn mening. En ja, daar heb je natuurlijk ook slechte van, dus check eerst de tests.
Maar techniek kan toch beter worden? De CrossClimate komt er erg goed uit, geloof dat hij alleen op ijs achterblijft op een winterband. Daarbij hebben we in NL bijna geen winterse omstandigheden meer, dus leek me leuk om eens een allseason (al noemt Michelin het allweather) te proberen. Gelukkig kon ik er ook vrij goedkoop aan komen. Maar nogmaals, ze bevallen heel goed. Zeker in de zomer is het echt een goede band, dus daar valt het 'compromis' al niet meer op. In de winter werkt hij ook goed, met zowel regen als kou. Sneeuw dus nog niet zelf geprobeerd. Hier lijkt het wel goed te gaan. Met wintersport kun je er dus ook wel mee uit te voeten, maar inderdaad, winterbanden zelf zullen dan beter zijn. Maar voor dat weekje in het jaar zullen ze prima voldoen.quote:Op maandag 4 december 2017 08:36 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Daar valt weinig aan te onderbouwen, en voor de rest doe je het zelf al. Het is het net niet in de zomer, en net niet in de winter.
Koop gewoon 2 setjes velgen en 2 setjes banden, wissel ze zelf en rijd het hele jaar op de beste keus banden.
Over B-keuze banden ga ik niet in discussie. Ik vind over het algemeen B-keus acceptabel, zeker in de zomer. Veel B-keus is gewoon hetzelfde als A-keus met een ander labeltje. Maar dat is niet eenduidig een antwoord op te geven en ik raad aan om af te gaan op de mening van de experts (bv de garagist).
Minerva is dan ook geen B-keus maar C-keus (als dat het al is).quote:Op maandag 4 december 2017 12:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar techniek kan toch beter worden? De CrossClimate komt er erg goed uit, geloof dat hij alleen op ijs achterblijft op een winterband. Daarbij hebben we in NL bijna geen winterse omstandigheden meer, dus leek me leuk om eens een allseason (al noemt Michelin het allweather) te proberen. Gelukkig kon ik er ook vrij goedkoop aan komen. Maar nogmaals, ze bevallen heel goed. Zeker in de zomer is het echt een goede band, dus daar valt het 'compromis' al niet meer op. In de winter werkt hij ook goed, met zowel regen als kou. Sneeuw dus nog niet zelf geprobeerd. Hier lijkt het wel goed te gaan. Met wintersport kun je er dus ook wel mee uit te voeten, maar inderdaad, winterbanden zelf zullen dan beter zijn. Maar voor dat weekje in het jaar zullen ze prima voldoen.
Ik heb inderdaad bandentests gelezen en daaruit mijn keuze destijds gemaakt. Daarvoor kocht ik ook gewoon A-merk banden, zowel winter als zomer. Ik rijd al zo een 12 jaar 125.000 tot 150.000km per jaar voor m'n werk, van de Poolcirkel tot Napels, van Litouwen tot Ierland, winter of zomer, etc. Qua banden vanalles onder m'n bus gehad. Dus mijn mening over B-merk banden komt wel ergens vandaan. Heb 1x onder mijn privé auto Minerva banden gehad, omdat die set nog op de velgen zat die ik kocht. Met een beetje nattigheid was alle grip weg, meteen vervangen die banden. En nu met m'n werkbus merk ik het ook weer, de B-merk winterbanden werken gewoon slechter, daar hoef je geen expert of garagist (vraag me af of die veel verstand heeft van verschillende banden, aangezien ze meestal alleen verkopen) voor te zijn.
Ja ok dan classificeer jij dat alweer iets anders dan ik Ik vind dat allemaal wel A-merk en dan de Landsails enzo noem ik dan B-merk.quote:Op maandag 4 december 2017 13:22 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Minerva is dan ook geen B-keus maar C-keus (als dat het al is).
Bij A keus denk ik aan:
Bridgestone - Dunlop - Pirelli - Michelin - Continental
En B keus:
Falken - Hankook - Kleber - Kumho - Toyo - Vredestein
En dan zijn B keus prima bandjes hoor
Ah dan hebben we inderdaad een spraakverwarring, was ik al bang vanquote:Op maandag 4 december 2017 14:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja ok dan classificeer jij dat alweer iets anders dan ik Ik vind dat allemaal wel A-merk en dan de Landsails enzo noem ik dan B-merk.
Dat zeker! B/C zou ik gewoon laten staan en goede merkbanden nemen. Dat is iig mijn ervaring. Ik wil eigenlijk nog naar de Noordkaap rijden in de winter, en dan komen er uiteraard wel goede winterbanden onder. Maar dan wil ik ook meteen een 4x4.. Maar eens kijken of dat lukt deze winterquote:Op maandag 4 december 2017 14:31 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ah dan hebben we inderdaad een spraakverwarring, was ik al bang van
Maar dan zijn we het wel eens, jouw B keus = mijn C keus = flut banden. Dan kan je beter allweather van een fatsoenlijk merk nemen.
En dan rij je in de zomer met inferieure bandenquote:Op zondag 3 december 2017 15:41 schreef CarltonBanks het volgende:
Of je investeert bij de eerst volgende keer dat je banden vervangen moeten worden gewoon in goede all season banden, in Nederland heb je echt geen winterbanden nodig voor die 4 dagen per jaar dat het sneeuwt. (en ja ik weet dat je remweg is korter onder de 7 graden). Een beetje normaal rijden en je snelheid aanpassen is meer dan voldoende.
Ik zie op het "staande" wiel al wel een loodje op de velg zitten dus er ķs aandacht aan besteed.quote:Op zondag 3 december 2017 15:47 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yup, zo'n setje. Ik neem aan dat ik deze ook moet balanceren?
Op veel gebieden hele kleine verschillen inderdaad. Maar bij slijtage springen ze er weer positief uit. Die Goodyears komen er goed uit, zat ik destijds ook mee te twijfelen. Maar kon een goede deal krijgen voor de CrossClimates, dus uiteindelijk voor die gegaan en zoals ik al zei: erg tevreden over.quote:Op maandag 4 december 2017 23:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
Er zijn slechts enkele allseasons die ik wel zou willen.
Uit tests blijkt ook gewoon dat de verschillen niet zo heel erg groot meer zijn bij een goede allseason.
1,5-3 meter bij 100kmh op droog
Zelfde verschillen op nat
http://www.tyrereviews.co(...)Season-Tyre-Test.htm
Dat zijn verschillen die ook wel tussen verschillende zomerbanden bestaan.
Gewoon een A-merk rijden, en het is wel prima. Wegblijven van Chinese crap.
Zelf heb ik wel zomer en winterbanden. Ook verschillende maten.
Niet alle maten zijn er inderdaad. Gelukkig mijne wel 😄quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ze maken die crossclimates niet in de maat voor mijn achtervelgen
vertel, wat voor brede sloffen heb je erachter op zitten?quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ze maken die crossclimates niet in de maat voor mijn achtervelgen
245/45 17.quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
vertel, wat voor brede sloffen heb je erachter op zitten?
Wel hoor: http://www.michelin.nl/banden/michelin-crossclimateplus#slquote:
Euw, de laatste keer dat ik bij de profile was waren ze niet leverbaar. Goeie prijs ook zeg, de teringquote:
Die had ik hiervoor, slijten als een idioot (onder mijn auto, met mijn rijstijl).quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:59 schreef El_Grando101 het volgende:
Heb toevallig er deze week vredestein quatrac 5 all season's onder laten zetten. Dikke prima, niets mis mee. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
CrossClimates zijn gewoon erg duur, dat sowieso! Ik had mijn setje echt heel goedkoop gelukkig. 225/55R16 heb ik. Mooie ballonnetjes voor de sloepquote:Op dinsdag 5 december 2017 12:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Euw, de laatste keer dat ik bij de profile was waren ze niet leverbaar. Goeie prijs ook zeg, de tering
Inmiddels heb ik de beschikking over een set extra wielen, dus ik kan nu ook gewoon voor winterrubber gaan, dan hoef ik geen compromissen te sluiten. Ik moet alleen mijn originele wielen nog effe bij een velgenboer langs gooien voor revisie, want die zien er niet meer uit.
Ik ga ze er mooi voor laten liggen.. 4 meier voor een setje achterbandjes wat na 30 - 40k weer pleite is vind ik een beetje te gortig. ALS ze dat al halen, want het zal ook wel vrij zacht rubber zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2017 13:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
CrossClimates zijn gewoon erg duur, dat sowieso! Ik had mijn setje echt heel goedkoop gelukkig. 225/55R16 heb ik. Mooie ballonnetjes voor de sloep
Ze schijnen juist lang mee te gaan. Zal zo eens kijken hoe ze er uit zien, zitten er nu 20k op. Maar mijn setje was nog minder de 400 euro, voor alle 4. Dat vond ik wel de moeite destijds.quote:Op dinsdag 5 december 2017 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga ze er mooi voor laten liggen.. 4 meier voor een setje achterbandjes wat na 30 - 40k weer pleite is vind ik een beetje te gortig. ALS ze dat al halen, want het zal ook wel vrij zacht rubber zijn.
Dat zou ik dan ook doen inderdaad. Ik was ook gewoon benieuwd hoor, wilde het weleens proberen en stelt me gelukkig niet teleur. De Michelin winterbanden (heb ik ook nog liggen) deden het ook erg goed overigens, ook in de sneeuw.quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:26 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou dus 670 euro kwijt zijn voor een set rondom.. beetje te gek vind ik.. voor 450 heb ik een set winterrubber, das toch fantasties?
Ik hoop voorlopig dat het lekker een klef wintertje wordt want ik heb nog helemaal niks, en die lompe rubbers die er nu onder zitten gaan het vast niet zo goed doen in de sneeuwquote:Op dinsdag 5 december 2017 16:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat zou ik dan ook doen inderdaad. Ik was ook gewoon benieuwd hoor, wilde het weleens proberen en stelt me gelukkig niet teleur. De Michelin winterbanden (heb ik ook nog liggen) deden het ook erg goed overigens, ook in de sneeuw.
Nee ik wil sneeuw! Zelfs zo erg dat ik zit te kijken of een tripje naar de Noordkaap er eindelijk in gaat zitten.. Eerst nog even een leuke 4WD kopen (en met leuk bedoel ik zuinig en betrouwbaar zoals A4 1.9 TDI quattro of Passat 1.9 TDI 4Motion ).quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik hoop voorlopig dat het lekker een klef wintertje wordt want ik heb nog helemaal niks, en die lompe rubbers die er nu onder zitten gaan het vast niet zo goed doen in de sneeuw
Goed plan; hoepel maar lekker een eindje op met je sneeuwquote:Op dinsdag 5 december 2017 16:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee ik wil sneeuw! Zelfs zo erg dat ik zit te kijken of een tripje naar de Noordkaap er eindelijk in gaat zitten.. Eerst nog even een leuke 4WD kopen (en met leuk bedoel ik zuinig en betrouwbaar zoals A4 1.9 TDI quattro of Passat 1.9 TDI 4Motion ).
Dan laat je je flink afzetten, onlangs niet meer dan 30 euro betaald bij de lokale bandenboer en dat vond ik al prijzig. Zelfs uitlijnen is daar niet zo duur...quote:
Doe ik!quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed plan; hoepel maar lekker een eindje op met je sneeuw
quote:
Oooh ik zoek het altijd op hoor, zelfs met werk! Op de heenweg liever niet, maar als ik geen lading meer hoef af te leveren.. Graag! En dan niet op file plekken natuurlijk haha..quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind sneeuw best leuk; op vrijdagavond een flink pak, weekendje kloten, en dan in de nacht van zondag op maandag weer opzouten en weg ermee
Ik heb ze onder een Corsa zitten. Gezien jou maten heb je toch iets groters denk ik.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die had ik hiervoor, slijten als een idioot (onder mijn auto, met mijn rijstijl).
All-Season banden: dan weet je in ieder geval zeker dat je nooit de beste band onder je auto hebt....quote:Op zondag 3 december 2017 15:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Er zijn inmiddels ook allseason banden die gewoon legaal als winterband gebruikt mogen worden. Ik heb sinds vorige winter Michelin CrossClimate banden, maar nog niet echt in de sneeuw gereden. Tot nu toe zeer tevreden over.
Ah, na 20 dagen toch nog even de Kerstgedachte voorzetten. Topppp!quote:Op dinsdag 26 december 2017 04:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
All-Season banden: dan weet je in ieder geval zeker dat je nooit de beste band onder je auto hebt....
quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mijn CrossClimates presteren in de zomer en regen niet slechter dan de zomerbanden.
En dat heb je allemaal zomaar bij elkaar gegoogled?quote:Op woensdag 27 december 2017 02:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goodyear Efficient Grip Performance, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Pirelli Cinturato P7 Blue, Bridgestone Turanza T001 doen het allemaal beter dan jouw crossovers in het nat. De enige zomerband die ik kan vinden die het net zo slecht doet in het nat als jouw compromisbandjes is de Michelin Primacy 3. Misschien heb je gewoon het verkeerde merk banden.
Nee, ik gebruik nooit Google.quote:Op woensdag 27 december 2017 02:23 schreef Sounddragon het volgende:
En dat heb je allemaal zomaar bij elkaar gegoogled?
Goed man.
Goffer, we hebben een wandelende database op FOK!quote:Op woensdag 27 december 2017 02:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik nooit Google.
Maar zoals SD al aankaartte: dat is wat je op internet vindt, ik vroeg je naar JOUW ervaringen? Dingen afbranden terwijl je er zelf geen ervaring mee hebt vind ik zelf beetje raar. Zoals ik al zei merk IK geen wezenlijk verschil tussen de CrossClimates en echte zomerbanden (ik rijd dan ook maar 100.000/150.000km per jaar, sinds een jaar of 13, met veel verschillende auto's en bussen). Ligt natuurlijk ook aan de auto en bandenmaat, elke combi kan weer anders aanvoelen. Misschien merk ik ook weinig verschil omdat ik niet elke dag een noodstop maak of met 180km/h een klaverblad pak? Overigens deden ze het laatst uitstekend tijdens een noodstop op de natte snelweg met 130km/h, toen er iemand met 70km/h opeens voor me kwam. Ook vind ik de verschillen met de zomerband niet denderend in deze test (die al eerder is genoemd). Daarbij zijn er inmiddels alweer nieuwere versies, tijd staat niet stil Maar goed, er zijn natuurlijk altijd voor- en tegenkampen. Zolang ik al die jaren schadevrij rijd vind ik het prima. Ik heb inderdaad vertrouwen in Michelin, maar ook in andere A-merken.quote:Op woensdag 27 december 2017 02:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goodyear Efficient Grip Performance, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Pirelli Cinturato P7 Blue, Bridgestone Turanza T001 doen het allemaal beter dan jouw crossovers in het nat. De enige zomerband die ik kan vinden die het net zo slecht doet in het nat als jouw compromisbandjes is de Michelin Primacy 3. Misschien heb je gewoon het verkeerde merk banden.
*zucht* ....quote:Op woensdag 27 december 2017 13:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Overigens deden ze het laatst uitstekend tijdens een noodstop op de natte snelweg met 130km/h, toen er iemand met 70km/h opeens voor me kwam.
ik zag je edit; nok eens met uitlokken van die discussie man.. Jij hebt je mening, een ander heeft een andere.. Deal with it.quote:
Moet je zien wie het zegt.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:09 schreef Sounddragon het volgende:
ik zag je edit; nok eens met uitlokken van die discussie man.
Als er cijfers ter onderbouwing kunnen worden gebruikt, is het geen mening.quote:Jij hebt je mening, een ander heeft een andere..
dan hoeft een ander nog steeds niet van mening te veranderen. En op iemand zijn kop blijven slaan met een zakje cijfers gaat ook niet helpen om je gelijk te krijgen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 14:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moet je zien wie het zegt.
[..]
Als er cijfers ter onderbouwing kunnen worden gebruikt, is het geen mening.
Ik heb Goodyear Vector 4 Seasons gen 2. en die kwam heel goed uit de test en ze hebben een sneeuwvloksymbool dus worden ze gezien als winterband. De Michelin Crossclimate was volgens de test ook goed, maar Goodyear was goedkoper en kwam iets beter uit de test.quote:Op zondag 3 december 2017 15:43 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Heb ik over getwijfeld, maar die banden presteren in de zomer niet optimaal, en in de winter ook niet. Bovendien zijn de wintersloffen verplicht naar wintersport.
Zowel de Michelin als de Goodyear zijn wel de allseasons to have, maar welke wint is nogal van de test afhankelijk, en eigenlijk hangt het weer in je land er ook nogal van af..quote:Op woensdag 3 januari 2018 23:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik heb Goodyear Vector 4 Seasons gen 2. en die kwam heel goed uit de test en ze hebben een sneeuwvloksymbool dus worden ze gezien als winterband. De Michelin Crossclimate was volgens de test ook goed, maar Goodyear was goedkoper en kwam iets beter uit de test.
Dus all-seasons zijn al een stuk beter dan eerder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |