Hangt van de wanghoogte van de winterband af natuurlijk.quote:Op zondag 3 december 2017 15:07 schreef jatochneetoch het volgende:
Je kilometer teller zou alleen nog meer helemaal correct zijn.
Dit, sowieso zul je op 18 inch velgen lagere wangen hebben, dus het verschil is minimaal.quote:Op zondag 3 december 2017 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt van de wanghoogte van de winterband af natuurlijk.
Als de omloop hetzelfde is zal er op de snelheidsmeter geen verschil zijn.
Ik zou de winterwielen alleen laten balanceren, auto uitlijnen is niet nodig want er varandert met het monteren van andere wielen helemaal niks aan de afstelling van het onderstel.
Aha, dat balanceren is gelukkig niet zo duur.quote:Op zondag 3 december 2017 15:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De wielen balanceer je, uitlijnen doe je bij de auto zelf. Zolang de velgen die je koopt met banden goed zijn gebalanceerd hoef je ze dus alleen te wisselen.
Ik snap 'm, binnenkort dus even langs de bandenboer.quote:Op zondag 3 december 2017 15:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt van de wanghoogte van de winterband af natuurlijk.
Als de omloop hetzelfde is zal er op de snelheidsmeter geen verschil zijn.
Ik zou de winterwielen alleen laten balanceren, auto uitlijnen is niet nodig want er varandert met het monteren van andere wielen helemaal niks aan de afstelling van het onderstel.
Dat zal wel goed gaan, het is een Insignia op satansap.quote:Op zondag 3 december 2017 15:23 schreef Makrolon het volgende:
Als je een beetje snelle auto hebt heb je kans dat 16 inch niet om de remklauwen/schijven past.
Nee inderdaad. Maar koop je een 'kant en klare' set op marktplaats bijv.? Dus velgen met banden al gemonteerd. Of heb je velgen gekocht en moeten daar nog nieuwe banden op? In dat laatste geval zul je uiteraard de banden moeten laten monteren en balanceren.quote:Op zondag 3 december 2017 15:39 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Aha, dat balanceren is gelukkig niet zo duur.
Heb ik over getwijfeld, maar die banden presteren in de zomer niet optimaal, en in de winter ook niet. Bovendien zijn de wintersloffen verplicht naar wintersport.quote:Op zondag 3 december 2017 15:41 schreef CarltonBanks het volgende:
Of je investeert bij de eerst volgende keer dat je banden vervangen moeten worden gewoon in goede all season banden, in Nederland heb je echt geen winterbanden nodig voor die 4 dagen per jaar dat het sneeuwt. (en ja ik weet dat je remweg is korter onder de 7 graden). Een beetje normaal rijden en je snelheid aanpassen is meer dan voldoende.
quote:Op zondag 3 december 2017 15:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Maar koop je een 'kant en klare' set op marktplaats bijv.? Dus velgen met banden al gemonteerd. Of heb je velgen gekocht en moeten daar nog nieuwe banden op? In dat laatste geval zul je uiteraard de banden moeten laten monteren en balanceren.
Ik mag aannemen dat als je ze zo koopt dat ze al gebalanceerd zijn. Dan is het dus het dus gewon wieltjes wisselen en goan!quote:Op zondag 3 december 2017 15:47 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yup, zo'n setje. Ik neem aan dat ik deze ook moet balanceren?
¤75quote:Op zondag 3 december 2017 15:39 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Aha, dat balanceren is gelukkig niet zo duur.
Staan op die banden het teken van het sneeuwvlokje?quote:Op zondag 3 december 2017 15:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Er zijn inmiddels ook allseason banden die gewoon legaal als winterband gebruikt mogen worden. Ik heb sinds vorige winter Michelin CrossClimate banden, maar nog niet echt in de sneeuw gereden. Tot nu toe zeer tevreden over.
Inderdaad, M+S en de 3PMSF sneeuwvlok markering. Mocht je echt veel in de sneeuw rijden zou ik alsnog winterbanden nemen hoor. Ik heb ook nog een set Michelin Alpin liggen, mocht ik het echt nodig vinden, maar denk dat ik ook de wintersport wel op de CrossClimate aandurf.quote:Op zondag 3 december 2017 16:45 schreef oldford het volgende:
[..]
Staan op die banden het teken van het sneeuwvlokje?
Want de Duitse regels worden strenger. Alleen M+S is niet meer genoeg.
Damn, wat is dat prijzig . Zie het ook bij de kwikfit staan. Zoveel werk is het toch niet?quote:
tja, ik betaalde laatst voor een oliewissel ¤140. Personeel, pand, btw, verzekeringen ga zo maar door.quote:Op zondag 3 december 2017 18:15 schreef Imbolosa het volgende:
[..]
Damn, wat is dat prijzig . Zie het ook bij de kwikfit staan. Zoveel werk is het toch niet?
Dat moet je ook gewoon lekker zelf doen als het even kan.quote:Op zondag 3 december 2017 18:26 schreef halfway het volgende:
[..]
tja, ik betaalde laatst voor een oliewissel ¤140. Personeel, pand, btw, verzekeringen ga zo maar door.
Nee eigen auto's ik heb echter geen zin in dat soort onzin.quote:Op zondag 3 december 2017 18:31 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Dat moet je ook gewoon lekker zelf doen als het even kan.
Tenzij je een leasebak hebt natuurlijk.
Mja, half uurtje werk, kun je voor die resterende 100 euro uit eten.quote:Op zondag 3 december 2017 18:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee eigen auto's ik heb echter geen zin in dat soort onzin.
Echt het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb (niet enkel van jou). Een band nemen die het zowel in de zomer net niet isquote:Op zondag 3 december 2017 15:41 schreef CarltonBanks het volgende:
Of je investeert bij de eerst volgende keer dat je banden vervangen moeten worden gewoon in goede all season banden, in Nederland heb je echt geen winterbanden nodig voor die 4 dagen per jaar dat het sneeuwt. (en ja ik weet dat je remweg is korter onder de 7 graden). Een beetje normaal rijden en je snelheid aanpassen is meer dan voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |