abonnement Unibet Coolblue
pi_175467454



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 12:34:30 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175467482
Het boezemt iig genoeg angst in :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 12:34:53 #3
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175467490
Bruinrechts zit in de lift. _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175467572
Zag dit artikeltje net in het SES-topic van aanstaande docenten: https://www.gelderlander.(...)loedhonden~a46be157/

SES / (Aanstaande) Docententopic Deel XLII
pi_175467575
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:
Het boezemt iig genoeg angst in :')
Neuh.

Nederland kent gelukkig een coalitiestelsel. Maar ik zal jou zeker moeten uitleggen wat dat is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175467596
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:
Het boezemt iig genoeg angst in :')
Zeker al mijn juichposts over het hoofd gezien dat Baudet Wilders overneemt?
  zondag 3 december 2017 @ 12:40:47 #7
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175467605
Bijzonder dat FvD, volgens sommigen blijkbaar een partij vol hbo'ers in plastic pakken, maagden en conspicary figuren toch zoveel los kan maken. Als het allemaal marginaal is en niks voorstelt, snap ik niet waarom sommigen zich er dan toch zo druk over maken. :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175467610
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:39 schreef Kaas- het volgende:
Zag dit artikeltje net in het SES-topic van aanstaande docenten: https://www.gelderlander.(...)loedhonden~a46be157/

SES / (Aanstaande) Docententopic Deel XLII
Goed stuk.

Idiote en schandelijke actie van Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175467614
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:39 schreef Kaas- het volgende:
Zag dit artikeltje net in het SES-topic van aanstaande docenten: https://www.gelderlander.(...)loedhonden~a46be157/

SES / (Aanstaande) Docententopic Deel XLII
Raak stukje wel.
quote:
Het zal best, maar het doet er niet toe. Een paar betwistbare woorden in een schoolopdracht en een politicus werpt een leraar voor de digitale bloedhonden. Dat is het ware schandaal. Het zal vast een uitstekend politiek verdienmodel zijn, Wilders bedient zich er ook graag van. Het is vooral heel treurig om te zien.
pi_175467660
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Bijzonder dat FvD, volgens sommigen blijkbaar een partij vol hbo'ers in plastic pakken, maagden en conspicary figuren toch zoveel los kan maken. Als het allemaal marginaal is en niks voorstelt, snap ik niet waarom sommigen zich er dan toch zo druk over maken. :D
Goedkoop vermaak is het voornaamste. En dat de PVV en FvD samen nog zoveel aanhang hebben terwijl het op bijna alle vlakken zo verschrikkelijk goed gaat met Nederland is natuurlijk wel zorgelijk.
  zondag 3 december 2017 @ 12:46:51 #11
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175467739
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 12:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goedkoop vermaak is het voornaamste. En dat de PVV en FvD samen nog zoveel aanhang hebben terwijl het op bijna alle vlakken zo verschrikkelijk goed gaat met Nederland is natuurlijk wel zorgelijk.
Oh? Ik dacht dat jij hier altijd kwam voor "de discussie" en graag wilde waarom men op FvD stemt. Maar goed, is dat meteen ook weer duidelijk. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175467772
quote:
11s.gif Op zondag 3 december 2017 12:46 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Oh? Ik dacht dat jij hier altijd kwam voor "de discussie" en graag wilde waarom men op FvD stemt. Maar goed, is dat meteen ook weer duidelijk. :)
Kom hier vooral om te lachen om her trieste fanboygedrag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175467782
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:40 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Bijzonder dat FvD, volgens sommigen blijkbaar een partij vol hbo'ers in plastic pakken, maagden en conspicary figuren toch zoveel los kan maken. Als het allemaal marginaal is en niks voorstelt, snap ik niet waarom sommigen zich er dan toch zo druk over maken. :D
Ik vind het wel fascinerend om te zien in ieder geval, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat zijn ze bezig met een partij die ze haten. Het PolCafe is ook al een tweede FvD reeks geworden, lekker goedkoop FvD aanhangers afbranden met een dedain van hier tot Tokio.
pi_175467834
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:49 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ik vind het wel fascinerend om te zien in ieder geval, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat zijn ze bezig met een partij die ze haten. Het PolCafe is ook al een tweede FvD reeks geworden, lekker goedkoop FvD aanhangers afbranden met een dedain van hier tot Tokio.
Soms ben je gewoon beter dan andere mensen. Dat mag best gezegd worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175467869
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:49 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ik vind het wel fascinerend om te zien in ieder geval, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat zijn ze bezig met een partij die ze haten. Het PolCafe is ook al een tweede FvD reeks geworden, lekker goedkoop FvD aanhangers afbranden met een dedain van hier tot Tokio.
Goedkoop afbranden? Het is over het algemeen gewoon eenvoudig op inhoud fileren hoor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 12:53:12 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175467873
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Soms ben je gewoon beter dan andere mensen. Dat mag best gezegd worden.
Tot aan het narcistische aan toe?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175467925
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goedkoop afbranden? Het is over het algemeen gewoon eenvoudig op inhoud fileren hoor.
Het geeft je niveau wel aan inderdaad.
pi_175467934
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tot aan het narcistische aan toe?
Beter dan beginnen over genetische superioriteit.
pi_175467981
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:55 schreef Vesz het volgende:

[..]

Het geeft je niveau wel aan inderdaad.
Er is inderdaad niet heel veel voor nodig om de FvD en haar achterban op inhoud eenvoudig aan de kant te zetten. Misschien is het dan wel wat flauw om dat elke keer te doen omdat die aanhang er natuurlijk wat moeilijk mee om kan gaan. Dan komen ze immers helemaal niet meer uit hun verkozen slachtofferrol.
  zondag 3 december 2017 @ 13:00:05 #20
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_175468051
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom hier vooral om te lachen om her trieste fanboygedrag.
Zelf gedraag je je in ieder geval niet heel veel beter.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_175468076
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is inderdaad niet heel veel voor nodig om de FvD en haar achterban op inhoud eenvoudig aan de kant te zetten. Misschien is het dan wel wat flauw om dat elke keer te doen omdat die aanhang er natuurlijk wat moeilijk mee om kan gaan. Dan komen ze immers helemaal niet meer uit hun verkozen slachtofferrol.
Ik lees je posts nauwelijks eigenlijk, ik heb wel wat beters te doen dan in 'discussie' te gaan met figuren van 40 of 50 die hun mislukte leventje botvieren op een forum waar ze zich het mannetje voelen. Dus bespaar je de moeite om op mij te reageren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vesz op 03-12-2017 13:28:11 ]
  zondag 3 december 2017 @ 13:02:52 #22
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_175468126
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 12:49 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ik vind het wel fascinerend om te zien in ieder geval, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat zijn ze bezig met een partij die ze haten. Het PolCafe is ook al een tweede FvD reeks geworden, lekker goedkoop FvD aanhangers afbranden met een dedain van hier tot Tokio.
De toon/manier waarop de meeste tegenstanders zich hier manifesteren laat ook niet echt ruimte voor een fatsoenlijk inhoudelijke discussie. Kinderachtig gedoe.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_175468475
pi_175468524
Wel grappig al die arrogante d66'ertjes hier die zich dagelijks druk maken om een partij met 2 zetels.

Je moet je toch ergens mee bezig houden als raamambtenaar.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175468627
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 13:20 schreef habitue het volgende:
Wel grappig al die arrogante d66'ertjes hier die zich dagelijks druk maken om een partij met 2 zetels.

Je moet je toch ergens mee bezig houden als raamambtenaar.
D66 is alweer terug aan het zakken. Men krijgt nu in de gaten wat een antidemocratisch burgerhatende regentenclub het is. Heeft niets meer van doen met de vernieuwingspartij waar van Mierlo voor stond.
pi_175468904
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.

Nederland kent gelukkig een coalitiestelsel. Maar ik zal jou zeker moeten uitleggen wat dat is?
Ben je altijd zo zoutig, of alleen als het FvD 2 zetels stijgt in weinig zeggende peilingen? Wat een gejankneuzel weer de afgelopen 40 posts :')
pi_175468961
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 12:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Raak stukje wel.

[..]

De leraar gaf zelf zijn naam weg. Niemand weet, niemand weet, dat ik repelsteeltje heet. Zoals Baudet het verhaal begon kon de docent volledig anoniem blijven. Waarom het stuk dat verdraait is me niet duidelijk.
pi_175469034
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 12:41 schreef 99.999 het volgende:


[..]

Maakte jij nou een vet racistische opmerking over negers, die een bepaald stereotype bevestigen door zich te associëren met het FvD... En dan jezelf niet verdedigen maar kritiek compleet negeren. Heftig he. Geloofwaardigheid had je toch al niet, dat scheelt.

En ook nog zeggen dat je hier komt voor amusement, i.p.v. een inhoudelijke discussie. Zoals je altijd bij hoog en bij laag beweert als je eerst loopt te bashen en dan niet het zogenaamd gewenste antwoord krijgt.

:')
pi_175469087
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Soms ben je gewoon beter dan andere mensen. Dat mag best gezegd worden.
En soms ben je gewoon een triest figuur met een misplaatst gevoel van superioriteit.
pi_175469099
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goedkoop afbranden? Het is over het algemeen gewoon eenvoudig op inhoud fileren hoor.
Dan zou ik daar eens mee beginnen grapjas
pi_175469164
quote:
Peilingen zijn geen echte zetels
Ik ben superieur aan de FvD stemmer
Inhoudelijk kan je ze zo wegzetten
FvD'ers zijn mensen met een plastic pak en een te groot horloge gekregen van hun vader



[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 03-12-2017 14:26:50 ]
pi_175470109
quote:
Het partijkartel _O- _O-
pi_175470181
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 14:33 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Het partijkartel _O- _O-
Ja die hebben het moeilijk... pijnlijk
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 14:53:35 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175470493
Als dit een verkiezingsuitslag geweest was, had je minimaal 5 partijen moeten hebben om een meerderheid te vormen, 6 als je de VVD weg laat :')

Zie het FvD dan nog wel voor een minderheidskabinet gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 15:04:24 #35
132458 noescom
Libertariër
pi_175470719
Wilders is een linkse politicus met anti islam sentimenten. Baudet is een rechtstige, conservatieve politicus. Als ik per sé moet kiezen uit die twee, doet mij dan maar Baudet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 15:23:09 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175471111
quote:
Mja, er wordt even iets te luchtig over gedaan. Zo'n uitspraak doe je gewoon niet in het onderwijs, absoluut niet. Je zegt ook niet in een opdracht dat Rutte er alles aan doet om de grote bedrijven ten koste van de burgers te beschermen, of dat Klaver met zijn plannen de economie kapot wil maken. Je hebt nog gewoon neutraal te zijn, school is geen hersenspoelmachine.

En die docent heeft a) zijn naam zelf publiekelijk gemaakt en b) ontdekt wat het internet is. Je krijgt geen leger trollen op je af als je niet zelf deelneemt aan een discussie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 15:31:44 #38
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175471258
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En die docent heeft a) zijn naam zelf publiekelijk gemaakt en b) ontdekt wat het internet is. Je krijgt geen leger trollen op je af als je niet zelf deelneemt aan een discussie.
Die digitale lynchpartij die Thierry probeerde op te zetten? Dan krijg je hoe dan ook een trollenleger op je af. Vond het geen volwassen zet van Thierry.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 15:33:47 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175471296
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:31 schreef richolio het volgende:

[..]

Die digitale lynchpartij die Thierry probeerde op te zetten? Dan krijg je hoe dan ook een trollenleger op je af. Vond het geen volwassen zet van Thierry.
Dit is gewoon onzin. Er was geen "Geachte trollen, val aan!"-oproep.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 15:42:13 #40
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175471481
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is gewoon onzin. Er was geen "Geachte trollen, val aan!"-oproep.
Niet zo letterlijk nee, maar jij, Thierry en ik weten heel goed hoe het internet werkt (en dus ook zijn jonge aanhang daarop). Heb je zijn Instagram stories bekeken toen? Nou, die kwamen dus wel heel dicht in de buurt van wat jij zegt. Niet normaal vind ik, mja.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 15:45:13 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175471528
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Niet zo letterlijk nee, maar jij, Thierry en ik weten heel goed hoe het internet werkt (en dus ook zijn jonge aanhang daarop). Heb je zijn Instagram stories bekeken toen? Nou, die kwamen dus wel heel dicht in de buurt van wat jij zegt. Niet normaal vind ik, mja.
Aangezien ik wel wat beters te doen heb dan sociale media van politici volgen, kan ik een bron wel heel erg waarderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175471593
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is gewoon onzin. Er was geen "Geachte trollen, val aan!"-oproep.
Je hebt groot gelijk. Dat was het helemaal niet. Want die oproep om zijn tweet over een extreemlinkse haatdocent te liken als je voor schorsing was en het te delen als je voor ontslag was, dat was een heel gewone reactie. En daar kon hij bovendien niets aan doen, dat deed iemand anders. En dat je iemand die het (misschien) niet met je eens is direct extreemlinks noemt, en een haatdocent, ook al zo gewoon. Ik snap ook niet waar ze zo over zeuren.

http://aichaqandisha.nl/thierry-en-de-leraar/

quote:
Sowieso, iedereen die iets hoort wat hij hem niet zint, springt maar op de stoel van personeelszaken. Als je zo graag mensen ontslaat, moet je je om laten scholen, en columns (hoi, Elma!) en politiek (Thierry, jij ook Lodewijk) aan de deskundigen overlaten.
  zondag 3 december 2017 @ 15:52:59 #43
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175471662
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aangezien ik wel wat beters te doen heb dan sociale media van politici volgen, kan ik een bron wel heel erg waarderen.
Oké, nou ik volg ze dus wel, en Baudet had een aantal foto’s waarin teksten stonden die erg dicht in de buurt kwamen van wat jij net zei. Iedereen weet wat daarmee gebeurt, want wij allemaal weten hoe het internet in elkaar zit. “Extreemlinkse haatdocent” werd hij inderdaad vaker genoemd. Het was redelijk aanzetten tot actie

Die bron heb ik niet meer, want Insta stories zijn tijdelijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 3 december 2017 @ 15:58:40 #44
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175471740
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 15:48 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk. Dat was het helemaal niet. Want die oproep om zijn tweet over een extreemlinkse haatdocent te liken als je voor schorsing was en het te delen als je voor ontslag was, dat was een heel gewone reactie. En daar kon hij bovendien niets aan doen, dat deed iemand anders. En dat je iemand die het (misschien) niet met je eens is direct extreemlinks noemt, en een haatdocent, ook al zo gewoon. Ik snap ook niet waar ze zo over zeuren.

http://aichaqandisha.nl/thierry-en-de-leraar/

[..]

Oh, dan was het dus gewoon oproepen. Kees closed

Naar.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 3 december 2017 @ 16:00:37 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175471782
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mja, er wordt even iets te luchtig over gedaan. Zo'n uitspraak doe je gewoon niet in het onderwijs, absoluut niet. Je zegt ook niet in een opdracht dat Rutte er alles aan doet om de grote bedrijven ten koste van de burgers te beschermen, of dat Klaver met zijn plannen de economie kapot wil maken. Je hebt nog gewoon neutraal te zijn, school is geen hersenspoelmachine.

En die docent heeft a) zijn naam zelf publiekelijk gemaakt en b) ontdekt wat het internet is. Je krijgt geen leger trollen op je af als je niet zelf deelneemt aan een discussie.
In het stuk -van nota bene TPO- staat keurig omschreven waarom je dat als docent niet altijd kan.

Daarnaast zitten er nog wel een paar grijstinten tussen af en toe je mening geven als docent, en een 'hersenspoelmachine'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175471784
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Als dit een verkiezingsuitslag geweest was, had je minimaal 5 partijen moeten hebben om een meerderheid te vormen, 6 als je de VVD weg laat :')

Zie het FvD dan nog wel voor een minderheidskabinet gaan.
Tenzij FvD de grootste wordt, heeft de partij niks om voor te gaan. Dan moet Baudet afwachten om de winnaar trek heeft in samenwerking met het FvD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 december 2017 @ 16:01:59 #47
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175471805
Verder vraag ik me sws af wat er gelogen was in het stukje van die docent. Inderdaad vast pijnlijk om je uitspraken zo klaar ineens terug te zijn in één stukje.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175471869
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is gewoon onzin. Er was geen "Geachte trollen, val aan!"-oproep.
Baudet ging vol in het offensief, waarmee hij zijn volgelingen in feite aanmoedigt hetzelfde te doen. Want Baudet weet ook wel hoe internet werkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 16:27:42 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175472350
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In het stuk -van nota bene TPO- staat keurig omschreven waarom je dat als docent niet altijd kan.

Daarnaast zitten er nog wel een paar grijstinten tussen af en toe je mening geven als docent, en een 'hersenspoelmachine'.
Je kan nooit perfecte neutraliteit nastreven nee, maar hier is die drempel duidelijk overschreden. Dan mag je nog best zeggen dat er door velen zo gedacht wordt of dat het een mogelijk motief is, maar hier wordt een zeer negatieve framing als feit gebracht. Zelfs als het over Trump gaat, moet je nog gewoon ruimte open laten.

En dan was er ook nog een Facebook-post waarin hij letterlijk zei zijn leerlingen stemadvies te geven. Daarmee zijn de mogelijke goede intenties ook wel verdwenen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 16:29:08 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175472385
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan nooit perfecte neutraliteit nastreven nee, maar hier is die drempel duidelijk overschreden. Dan mag je nog best zeggen dat er door velen zo gedacht wordt of dat het een mogelijk motief is, maar hier wordt een zeer negatieve framing als feit gebracht. Zelfs als het over Trump gaat, moet je nog gewoon ruimte open laten.

En dan was er ook nog een Facebook-post waarin hij letterlijk zei zijn leerlingen stemadvies te geven. Daarmee zijn de mogelijke goede intenties ook wel verdwenen.
Goed, laten we 'for the sake of argument' stellen dat hier een grens is overschreden. Is het dan voor een politicus acceptabel om op te roepen tot ontslag?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 16:30:58 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175472428
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed, laten we 'for the sake of argument' stellen dat hier een grens is overschreden. Is het dan voor een politicus acceptabel om op te roepen tot ontslag?
Naar mijn weten is de enige die iets deed wat daarbij in de buurt kwam geen politicus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 3 december 2017 @ 16:35:57 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175472541
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Naar mijn weten is de enige die iets deed wat daarbij in de buurt kwam geen politicus.
Hij stond op de lijst bij de laatste Kamerverkiezingen. Hoe ben je dan precies geen politicus?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 16:37:51 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175472584
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 16:01 schreef richolio het volgende:
Verder vraag ik me sws af wat er gelogen was in het stukje van die docent. Inderdaad vast pijnlijk om je uitspraken zo klaar ineens terug te zijn in één stukje.
Tja... voor de één is Zwarte Piet racisme, voor de ander het benoemen van verschillen tussen mensen met een verschillende afkomst en voor weer een ander is op basis van je doen en kunnen afgewezen worden racisme. Toch hebben al die voorbeelden wat gemeen: geen van allen is echt racisme.

Je kan heel leuk spelen met dat woordje, juist omdat dat woord voor de gemiddelde Nederlander een hele lelijke smaak heeft. Het woord dan maar misbruiken om je tegenstanders zwart te maken is wmb even erg als racisme zelf. Je zorgt er namelijk voor dat dat begrip zijn zware bagage kwijt raakt en wordt geassocieerd met onbenullige dingen. Dat is niet goed voor het daadwerkelijke racisme.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175472585
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij stond op de lijst bij de laatste Kamerverkiezingen. Hoe ben je dan precies geen politicus?
En staat nu op de kandidatenlijst in Amsterdam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175472619
En is bestuurder van JFVD.

Maar heeft verder niets met de partij te maken hoor.
pi_175472622
-

[ Bericht 100% gewijzigd door nostra op 03-12-2017 16:42:05 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 16:41:08 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175472655
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hij stond op de lijst bij de laatste Kamerverkiezingen. Hoe ben je dan precies geen politicus?
Zo lang hij nog geen zetel bezet, wil ik hem nog niet bepaald een politicus noemen.

Laat duidelijk zijn dat het gewoon een domme actie was.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175472670
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben ook niet erg overtuigd van dat vermeende hogere opleidingsniveau van de FvD-aanhang. Maar allicht komt dat ook deels omdat ik maar 1 FvD-stemmer in het echt ken. Die kwam niet verder dan het praktijkonderwijs :P. En de online-aanhang wekt ook weinig positieve verwachtingen inderdaad :P


Bron
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175472676
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo lang hij nog geen zetel bezet, wil ik hem nog niet bepaald een politicus noemen.

Laat duidelijk zijn dat het gewoon een domme actie was.
Jammer alleen dat jij niet bepaalt. Yernaz is een politicus en een prominente FvD'er.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175472716
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer alleen dat jij niet bepaalt. Yernaz is een politicus en een prominente FvD'er.
Hij zal dan ook wel tot de orde geroepen zijn, omdat hij zijn tweet weer verwijderd heeft en zijn excuses aangeboden heeft.
  zondag 3 december 2017 @ 16:46:37 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175472763
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo lang hij nog geen zetel bezet, wil ik hem nog niet bepaald een politicus noemen.

Laat duidelijk zijn dat het gewoon een domme actie was.
Da's wel handig dan, zo iemand op je loonlijst die allerlei domme acties namens je partij kan uithalen zonder dat je erop kan worden aangesproken. Want hé, het is geen politicus.

Hij houdt zich overduidelijk bezig met politiek. Dus het is een politicus. En dat staat nog los van zijn functies, kandidaatstellingen en ambities.

Ik zou de opdracht waarschijnlijk anders hebben geschreven, maar of deze docent geschikt is voor zijn werk is aan de schoolleiding en aan niemand anders. We kennen zijn lespraktijk niet en we kennen dus ook niet de context van een knipsel uit een opdracht of de context van zijn stemadvies. Als we zo nodig willen dat docenten jongeren 'kritisch leren denken', dan hebben ze ruimte nodig om dat op hun manier te doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175472865
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Da's wel handig dan, zo iemand op je loonlijst die allerlei domme acties namens je partij kan uithalen zonder dat je erop kan worden aangesproken. Want hé, het is geen politicus.

Hij houdt zich overduidelijk bezig met politiek. Dus het is een politicus. En dat staat nog los van zijn functies, kandidaatstellingen en ambities.

Ik zou de opdracht waarschijnlijk anders hebben geschreven, maar of deze docent geschikt is voor zijn werk is aan de schoolleiding en aan niemand anders. We kennen zijn lespraktijk niet en we kennen dus ook niet de context van een knipsel uit een opdracht of de context van zijn stemadvies. Als we zo nodig willen dat docenten jongeren 'kritisch leren denken', dan hebben ze ruimte nodig om dat op hun manier te doen.
Het is inderdaad wel een politicus en de tweet was niet goed. Terecht dus dat hij het corrigeert maar beter had hij het niet gezegd. De docent verdedigen vind ik echter ook niet goed, gezien wat hij heeft uitgehaald.
  zondag 3 december 2017 @ 16:55:21 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175472893
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel een politicus en de tweet was niet goed. Terecht dus dat hij het corrigeert maar beter had hij het niet gezegd. De docent verdedigen vind ik echter ook niet goed, gezien wat hij heeft uitgehaald.
Gelukkig nog iemand hier die een beetje kan nadenken.

Overigens verdedig ik de individuele docent niet, maar de positie van de docent in het algemeen. Het geeft geen pas om ze openbaar aan te vallen. Het is aan anderen om ze te beoordelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175472940
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
Als we zo nodig willen dat docenten jongeren 'kritisch leren denken', dan hebben ze ruimte nodig om dat op hun manier te doen.
En dus niet door onwaarheden als feiten te presenteren en een die gedachtengang van de leerlingen in een smalle tunnel in een bepaalde richting te wringen.

Het was niet zomaar een stelling waar de leerlingen op moesten reageren. Bovendien reageerde de docent in kwestie uit eigen beweging op Twitter op de afkeurende reactie van Baudet. Tot dat moment was zijn identiteit nog helemaal niet bekend. En in plaats van te nuanceren of terug te trekken, deed hij er nog een schepje bovenop en liet hij in zijn reactie merken de beweringen in de opdracht daadwerkelijk als feiten te zien. Daarmee is iedere bewering dat hij de leerlingen slechts wilde prikkelen en kritisch leren denken dus lulkoek.
pi_175473004
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gelukkig nog iemand hier die een beetje kan nadenken.

Overigens verdedig ik de individuele docent niet, maar de positie van de docent in het algemeen. Het geeft geen pas om ze openbaar aan te vallen. Het is aan anderen om ze te beoordelen.
Dat mag inderdaad ook niet, maar Baudet heeft dat helemaal niet gedaan. Slechts zijn afkeuring kenbaar gemaakt. Hij is wel verantwoordelijk voor andere leden van zijn partij natuurlijk, dus dat kan hij zich aanrekenen.
pi_175473955
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 16:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dan was er ook nog een Facebook-post waarin hij letterlijk zei zijn leerlingen stemadvies te geven. Daarmee zijn de mogelijke goede intenties ook wel verdwenen.
Waarin hij letterlijk zei dat hij zijn 18-jarige leerlingen het advies gaf te gaan stemmen tegen de angst,

Dat kan je stemadvies noemen, ja.
Maar meestal bedoelen we met stemadvies: iemand aanraden op een bepaalde partij te gaan stemmen en dat deed hij niet.

Hier heb je zijn faceboekpost
quote:
Met mijn leerlingen debatteer ik, met mijn werkgever praat ik over de noodzaak het anachronistische kleed af te werpen en stelling te nemen, mijn collega’s probeer ik te overtuigen van het feit dat het nu niet de tijd is om ons te verschuilen achter Pythagoras en het naamwoordelijk gezegde maar ervoor te gaan staan en uit te leggen hoe kennis ons kan redden.
Mijn leerlingen van 18 jaar adviseer ik te stemmen. Niet om de status quo in stand te houden; er zijn alternatieven. Nee, ik vraag ze te stemmen tegen de angst. Zo niet, kunnen ze naar de overkant van de oceaan kijken om te zien wat er gebeurt als blijkt dat niet de vreemdeling kwam om af te breken wat je opbouwde maar dat je dat zelf deed.
#verzet2017
en hier een link naar die vreselijke opdracht, waarbij de leerlingen uit 5 onderwerpen mochten kiezen, waarvan Baudet er 1 was> https://pbs.twimg.com/media/DPuaBQKX0AEmuLz.jpg:large

quote:
En dus niet door onwaarheden als feiten te presenteren en een die gedachtengang van de leerlingen in een smalle tunnel in een bepaalde richting te wringen.

Het was niet zomaar een stelling waar de leerlingen op moesten reageren.
Ze moesten niets, ze mochten kiezen uit 5 onderwerpen, geen stellingen. Bij de onderwerpen stonden wat opmerkingen en vragen. Die ze in hun betoog konden weerleggen, of gewoon konden negeren (zie opdracht).

[ Bericht 10% gewijzigd door la_perle_rouge op 03-12-2017 18:20:47 ]
pi_175474025
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:57 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Waarin hij letterlijk zei dat hij zijn 18-jarige leerlingen het advies gaf te gaan stemmen tegen de angst,

Dat kan je stemadvies noemen, ja.
Maar meestal bedoelen we met stemadvies: iemand aanraden op een bepaalde partij te gaan stemmen en dat deed hij niet.

Hier heb je zijn faceboekpost

[..]

Wat een haatdocent, die man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175474439
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:41 schreef nostra het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Bron
Boze kereltjes van gemiddeld genomen als het meezit mbo/hbo-niveau dus. En nu ze in de peilingen groeien komt dat toch vooral ook vanuit de PVV-hoek, trekken beide weer wat meer naar elkaar toe.
pi_175474464
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:44 schreef silverhill het volgende:

[..]

Hij zal dan ook wel tot de orde geroepen zijn, omdat hij zijn tweet weer verwijderd heeft en zijn excuses aangeboden heeft.
Oh, dus weer zo'n onhandige uitspraak die heel gemeen verkeerd geïnterpreteerd werd?
Komt dan toevallig wel heel vaak voor bij de FvD-prominenten :P
pi_175474510
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:58 schreef silverhill het volgende:

[..]

En dus niet door onwaarheden als feiten te presenteren en een die gedachtengang van de leerlingen in een smalle tunnel in een bepaalde richting te wringen.

Het was niet zomaar een stelling waar de leerlingen op moesten reageren. Bovendien reageerde de docent in kwestie uit eigen beweging op Twitter op de afkeurende reactie van Baudet. Tot dat moment was zijn identiteit nog helemaal niet bekend. En in plaats van te nuanceren of terug te trekken, deed hij er nog een schepje bovenop en liet hij in zijn reactie merken de beweringen in de opdracht daadwerkelijk als feiten te zien. Daarmee is iedere bewering dat hij de leerlingen slechts wilde prikkelen en kritisch leren denken dus lulkoek.
In dezelfde opdracht deed de docent ook alsof de EU een groot drama is. Dat heeft ook weinig met de feiten te maken. Maar daar hoor ik de immer boze FvD-aanhang verder niet echt over.
Kan het niet gewoon dat de docent probeert om betogen met onderbouwde meningen op gang te brengen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2017 18:33:01 ]
pi_175474609
quote:
7s.gif Op zondag 3 december 2017 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Boze kereltjes van gemiddeld genomen als het meezit mbo/hbo-niveau dus. En nu ze in de peilingen groeien komt dat toch vooral ook vanuit de PVV-hoek, trekken beide weer wat meer naar elkaar toe.
Dit profiel is na die groei opgemaakt, dus dat effect zit daar al in verdisconteerd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175476194
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 18:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, dus weer zo'n onhandige uitspraak die heel gemeen verkeerd geïnterpreteerd werd?
Komt dan toevallig wel heel vaak voor bij de FvD-prominenten :P
Nee, anders had ie z'n tweet niet hoeven verwijderen en excuses aan hoeven bieden...

quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 18:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In dezelfde opdracht deed de docent ook alsof de EU een groot drama is. Dat heeft ook weinig met de feiten te maken. Maar daar hoor ik de immer boze FvD-aanhang verder niet echt over.
Kan het niet gewoon dat de docent probeert om betogen met onderbouwde meningen op gang te brengen?
Kijk, als die docent nou dáármee op Baudet had gereageerd (waar heb je die info vandaan btw?), met daarbij bijvoorbeeld dat hij in de les ook absoluut zal benadrukken dat het geen daadwerkelijke feiten zijn, dan was er niks aan de hand geweest. In plaats daarvan diskwalificeerde hij zijn eigen opdracht en zichzelf als docent. Dat zou toch tot een reprimande van de schoolleiding moeten leiden (waar ook alleen de leiding over moet gaan en geen twitterridders). Net als dat Ramautarsing een reprimande zou moeten krijgen (en waarschijnlijk heeft gehad).
pi_175476524
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 18:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een haatdocent, die man.
Wat is nou stemmen tegen de angst. Dat is toch duidelijk een eufemisme, en men is hier zo goed in het interpreteren van uitspraken? Dat betekent gewoon: Stem links. Ik vind dat niet kunnen. Als hij had gezegd: sommigen vinden dat Baudet staat voor een witte elite, had ik dat iets heel anders gevonden.

Ik kan me niet voorstellen dat ik me in die maatschappijleerles als 16-18 jarige veilig genoeg had gevoeld om er voor uit te komen dat ik op het FvD zou stemmen, en daarmee waarom.

Het mooie van die lessen, zoals ik die heb gekregen, is het delen van inzichten; waarom men op een bepaalde manier stemt. Daar zou het over moeten gaan, en deze leraar maakt dat onmogelijk. Wij hadden ook opdrachten waarbij we de partij van een ander juist moesten verdedigen.

Op de universiteit hebben we intervisies, waarbij de docent een gelijke is, die meer een voorzittersrol inneemt.

Het is in mijn optiek super dat een politicus zich hard maakt voor zo'n leeromgeving. Dat betekent voor Baudet dat hij dit doel ook moet schetsen, en niet enkel moet roepen als rechts wat wordt misdaan. Uiteindelijk is dat wel de groep welke het meest tegengehouden wordt haar mening te geven.
pi_175476570
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:05 schreef silverhill het volgende:
[..]

Kijk, als die docent nou dáármee op Baudet had gereageerd (waar heb je die info vandaan btw?)
Volgens mij kwam de docent zelf al vrij snel in de twitterdiscussie met de volledige opdracht, de school heeft in hun persbericht eveneens een verwijzing naar deze opdracht geplaatst.
Was het niet gewoon de taak van Baudet om zich eerst te verdiepen in de volledige opdracht alvorens zich over een deel hiervan op te winden?
pi_175476787
quote:
Het zegt nog niets over zijn uitlatingen in de klas, maar Ivar Gierveld maakt op Twitter van zijn hart geen moordkuil. Over het kabinet Rutte III: 'Stelletje lobbydienende eigentoekomstveiligstellende kutpolitici. Iedereen die op 1 van de 4 heeft gestemd, is een oetlul
Bron:
https://www.volkskrant.nl(...)ce1eef58b48107da9de9

Kortom: een maatschappijleraar onwaardig. Bijzonder onprofessioneel.

quote:
net als voor de rechterlijke macht, geldt dat de sector een progressief imago heeft. Van de leden van de Algemene Onderwijsbond AOb stemt driekwart progressief - D66 en alle partijen links daarvan. Bij de Onderwijsbond CNV geldt dit voor zo'n 55 procent van de leden. De AOb, geaffilieerd aan de FNV, en de Onderwijsbond CNV vertegenwoordigen samen zo'n 60 procent van de onderwijsgevenden in Nederland.
Een mars door de instituties is dus nodig.
pi_175476799
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij kwam de docent zelf al vrij snel in de twitterdiscussie met de volledige opdracht, de school heeft in hun persbericht eveneens een verwijzing naar deze opdracht geplaatst.
Was het niet gewoon de taak van Baudet om zich eerst te verdiepen in de volledige opdracht alvorens zich over een deel hiervan op te winden?
Ja eigenlijk wel. Dan had hij tot dezelfde conclusie gekomen.
pi_175476952
quote:
En Thierry Baudet? Die gaat een tournee langs scholen maken. 'Niet met de insteek: 'Stem FvD', maar 'Laten we open met elkaar praten'. We gaan geen hetze creëren. Maar wat is nou kritisch denken? Wat willen we dat leerlingen leren? Ik heb niets tegen provocerende lesopdrachten, je mag best je eigen mening hebben. Maar hou je bij de feiten. Sta open voor andere opvattingen en stimuleer die ook. Dat is de kracht van het Westen sinds de Verlichting.'

Ivar Gierveld heeft inmiddels namens zijn school Baudet uitgenodigd. Verder verwijst de docent naar een verklaring van zijn school. Die benadrukt 'dat wij, als school, geen politieke standpunten innemen, maar het als kerntaak beschouwen de leerlingen op te leiden tot kritische denkers. Dit soort opdrachten zijn bij uitstek geschikt om onderwerpen in een brede context te plaatsen.'
Lijkt me een zeer goede zaak :)
pi_175477023
Thierry moet maar eens stoppen met Twitter. Hij maakt fout op fout en delete zijn tweets dan. Het valt mensen op.

https://twitter.com/ton_aarts/status/937402880671342599
Make my day!
  zondag 3 december 2017 @ 20:42:59 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175477064
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 20:32 schreef Mr.Major het volgende:
Een mars door de instituties is dus nodig.
Wat moet ik me daar nu weer bij voorstellen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 20:43:53 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175477105
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:57 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Waarin hij letterlijk zei dat hij zijn 18-jarige leerlingen het advies gaf te gaan stemmen tegen de angst,
En als je vervolgens uitgebreid gaat uitleggen wat die 'angst' (wat het ook moge zijn, kulbegrip) inhoudt, en welke partijen daarmee te maken hebben, begint het ook redelijk in die richting te klimmen. Dit kan en hoort niet voor een klas thuis. Je gaat scholieren niet even haarfijn uitleggen wat nou goed en kwaad is, daar moeten ze zelf achter komen als je geen stel volgzame puppies (en nog belangrijker: SJW'ers) wil creëren. Je moet altijd beide kanten van het verhaal open laten, zelfs als het over Trump gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175477422
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En als je vervolgens uitgebreid gaat uitleggen wat die 'angst' (wat het ook moge zijn, kulbegrip) inhoudt, en welke partijen daarmee te maken hebben, begint het ook redelijk in die richting te klimmen. Dit kan en hoort niet voor een klas thuis. Je gaat scholieren niet even haarfijn uitleggen wat nou goed en kwaad is, daar moeten ze zelf achter komen als je geen stel volgzame puppies (en nog belangrijker: SJW'ers) wil creëren. Je moet altijd beide kanten van het verhaal open laten, zelfs als het over Trump gaat.
Docenten zijn geen robots die zijn aangesteld om door de staat goedgekeurd lesmateriaal zo emotieloos mogelijk op te dreunen.

Hoe zie jij dat vermijden van goed en kwaad precies voor je? Dat een docent geschiedenis de opkomst van het nazisme behandelt zonder ook maar een waardeoordeel te vellen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175477470
Stel mij ook zo voor dat leerlingen nieuwsgierig zijn naar de politieke voorkeuren van hun docent en hem daarover bevragen. Moet de leraar dan zwijgen uit angst dat hij de arme kindertjes wellicht richting een stroming stuurt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175477501
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
Stel mij ook zo voor dat leerlingen nieuwsgierig zijn naar de politieke voorkeuren van hun docent en hem daarover bevragen. Moet de leraar dan zwijgen uit angst dat hij de arme kindertjes wellicht richting een stroming stuurt?
Docent maatschappijleer mag het best een beetje prikkelend aanzetten. De stof.
Geeft alleen maar meer een push om zelf na te denken.
Make my day!
pi_175477506
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 20:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bron:
https://www.volkskrant.nl(...)ce1eef58b48107da9de9

Kortom: een maatschappijleraar onwaardig. Bijzonder onprofessioneel.

[..]

Een mars door de instituties is dus nodig.
Hij is dan ook geen leraar maatschappijleer.

En die tweet waaraan de Volkskrant refereert was naar aanleiding van het kabinet, dat direct bij aantreden kenbaar maakte de dividendbelasting voor bedrijven af te schaffen. Daarop reageerde hij met "stelletje lobbydiendende eigentoekomstveiligstellende kutpolitici". Het verdient geen schoonheidsprijs, maar de tijd dat een docent, zoals mijn vader in de jaren '50 zijn condooms door de NVSH moest laten bezorgen omdat hij ontslag zou krijgen als hij ze gewoon in de apotheek kocht en dat op het dorp bekend zou worden, ligt al meer dan een halve eeuw achter ons.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 03-12-2017 21:13:08 ]
pi_175477514
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 20:41 schreef agter het volgende:
Thierry moet maar eens stoppen met Twitter. Hij maakt fout op fout en delete zijn tweets dan. Het valt mensen op.

https://twitter.com/ton_aarts/status/937402880671342599
Was dat niet waar dan? Of gaat het erom dat hij de tweet van die persoon RTt?
pi_175477577
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:00 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Hij is dan ook geen leraar maatschappijleer.

En die tweet waaraan de Volkskrant refereert was naar aanleiding van het kabinet, dat direct bij aantreden kenbaar maakte de dividendbelasting voor bedrijven af te schaffen. Daarop reageerde hij met "stelletje lobbydiendende eigentoekomstveiligstellende kutpolitici". Het verdient geen schoonheidsprijs, maar de tijd dat een docent, zoals mijn vader in de jaren '50 zijn condooms bij de NVSH moest laten bezorgen omdat hij ontslag zou krijgen als hij ze gewoon in de apotheek kocht en dat op het dorp bekend zou worden, ligt al meer dan een halve eeuw achter ons.
Oke. Doet niets af aan de stelling.

Ik vind het bijzonder kwalijk. Jij vindt dat het de schoonheidsprijs niet verdient. Daar laten we het maar bij dan. De vergelijking slaat nergens op.
pi_175477582
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Was dat niet waar dan? Of gaat het erom dat hij de tweet van die persoon RTt?
Was idd niet waar. En Baudet verwijdert dan zijn tweets. Is nu al een paar keer gebeurd. Maar het zet wel het sentiment.
Het hele draadje staat vol met verwijderende tweets van Baudet.
Zorgwekkend.
Make my day!
pi_175477603
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:00 schreef agter het volgende:

[..]

Docent maatschappijleer mag het best een beetje prikkelend aanzetten. De stof.
Geeft alleen maar meer een push om zelf na te denken.
Zeker. Maar een mes in je rug als je de verkeerde partij kiest is niet meer 'prikkelend' als we toch woorden gaan gebruiken die geen vast oordeel geven.
pi_175477610
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:03 schreef agter het volgende:

Het hele draadje staat vol met verwijderende tweets van Baudet.
Zorgwekkend.
De wanhoop der censuur en Newspeak?

Inderdaad.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175477623
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
Stel mij ook zo voor dat leerlingen nieuwsgierig zijn naar de politieke voorkeuren van hun docent en hem daarover bevragen. Moet de leraar dan zwijgen uit angst dat hij de arme kindertjes wellicht richting een stroming stuurt?
Dat is dus iets heel anders.
Zo staat het FvD er ook niet in trouwens. Die zijn "niet voor een steriele klas".
pi_175477638
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zeker. Maar een mes in je rug als je de verkeerde partij kiest is niet meer 'prikkelend' als we toch woorden gaan gebruiken die geen vast oordeel geven.
Ik hoop dat de leraar deze gebeurtenissen ook aangrijpt om in zijn klas te behandelen.
Make my day!
pi_175477693
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:06 schreef agter het volgende:

[..]

Ik hoop dat de leraar deze gebeurtenissen ook aangrijpt om in zijn klas te behandelen.
Ze zullen het er vast en zeker nog over gehad hebben.

Ik snap niet dat de uitspraken en houding van deze leraar hier verdedigd worden. Echt niet.
pi_175477718
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:03 schreef agter het volgende:

[..]

Was idd niet waar. En Baudet verwijdert dan zijn tweets. Is nu al een paar keer gebeurd. Maar het zet wel het sentiment.
Het hele draadje staat vol met verwijderende tweets van Baudet.
Zorgwekkend.
Mmm irritant weer dan. Alsof 1 zo'n incident ook iets zou veranderen. Verder is dat draadje niet erg indrukwekkend overigens.
  zondag 3 december 2017 @ 21:15:41 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175477840
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze zullen het er vast en zeker nog over gehad hebben.

Ik snap niet dat de uitspraken en houding van deze leraar hier verdedigd worden. Echt niet.
Snap je wel dat we docenten en soortgelijke beroepsgroepen moeten beschermen tegen digitale fakkels en hooivorken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 21:23:47 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175478058
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 20:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Docenten zijn geen robots die zijn aangesteld om door de staat goedgekeurd lesmateriaal zo emotieloos mogelijk op te dreunen.

Hoe zie jij dat vermijden van goed en kwaad precies voor je? Dat een docent geschiedenis de opkomst van het nazisme behandelt zonder ook maar een waardeoordeel te vellen?
Ik heb gewoon op een normale manier les gehad over het nazisme. Mij werd niet verteld dat het allemaal stuk voor stuk slechte mensen waren. Sterker nog, er is zelfs een verfilmd onderzoek getoond waarin de effecten van hersenspoelen zichtbaar werden gemaakt. Uiteindelijk weet iedereen dat nazi's slecht zijn, omdat je dat zelf in kan zien. Als iemand je telkens vertelt dat nazi's slecht zijn zonder precies te zeggen waarom het zo is, dan neem je dat uiteindelijk maar aan zonder enig idee te hebben waarom.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175478067
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Snap je wel dat we docenten en soortgelijke beroepsgroepen moeten beschermen tegen digitale fakkels en hooivorken?
Daarvan was vanuit Baudet helemaal 0,0 sprake. Yernaz ging over de schreef, en heeft dit gecorrigeerd.
We kunnen hier toch gewoon bespreken wat die docent gedaan heeft, en hoe hij zich gedraagd. Ik snap niet dat mensen zeggen dat dat wel meevalt, of oke is. Dat heeft niks met fakkels of hooivorken te maken, ik ga hem simpelweg niet uit de wind houden als hij zich zo gedraagd.
pi_175478069
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zeker. Maar een mes in je rug als je de verkeerde partij kiest is niet meer 'prikkelend' als we toch woorden gaan gebruiken die geen vast oordeel geven.
Dat is jouw invulling, waar jij je dan vervolgens over opwindt. Nogmaals: deze man geeft Nederlands, de opdracht is in het kader van het opstellen van een betoog, argumentatie. Daarbij gaat het niet om of je iets zegt dat de leraar met je eens is, daarbij gaat het om een stelling te verdedigen met onderbouwde argumenten. Niet om iets half of helemaal te verzinnen en daar vervolgens vreselijk kwaad om te worden. Om de betogen op te kunnen stellen, moeten de leerlingen zich verdiepen in het onderwerp, komen met verifieerbare feiten. Als normale politieke partij zou je daar juist blij mee moeten zijn. WANT JE KAN OOK EEN STERK BETOOG OPSTELLEN WAARIN JE FvD VERDEDIGT.
(Hoewel dat na dit soort acties misschien wat minder makkelijk wordt...)

quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:06 schreef agter het volgende:

[..]

Ik hoop dat de leraar deze gebeurtenissen ook aangrijpt om in zijn klas te behandelen.
Ja. de school grijpt deze gebeurtenissen aan, voor debatteren bij de betreffende leraar en voor lessen over de invloed van de media bij maatschappijleer en burgerschapskunde. Baudet gaat bij deze school op bezoek.

UIt de verklaring van de school:
quote:
Door de docent is namens de school gisteren een uitnodiging uitgegaan om op een later moment met de heer Baudet over de kwestie in gesprek te gaan. Deze uitnodiging blijft staan.

De situatie die op Twitter ontstaan is, biedt onze school bij uitstek de gelegenheid om de rol en de impact die de social media hebben op de leefwereld van onze leerlingen in een leerproces te plaatsen. De school heeft er in overleg met de docent voor gekozen om de communicatie met de heer Baudet over dit onderwerp niet via social media te laten verlopen, maar in direct contact met hem.
bron: http://marianum.nl/nieuws/verklaring/

[ Bericht 17% gewijzigd door la_perle_rouge op 03-12-2017 21:32:10 ]
pi_175478122
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb gewoon op een normale manier les gehad over het nazisme. Mij werd niet verteld dat het allemaal stuk voor stuk slechte mensen waren. Sterker nog, er is zelfs een verfilmd onderzoek getoond waarin de effecten van hersenspoelen zichtbaar werden gemaakt. Uiteindelijk weet iedereen dat nazi's slecht zijn, omdat je dat zelf in kan zien. Als iemand je telkens vertelt dat nazi's slecht zijn zonder precies te zeggen waarom het zo is, dan neem je dat uiteindelijk maar aan zonder enig idee te hebben waarom.
Precies. Overigens snap ik niet waarom de discussie het absurde ingetrokken moet worden.
  zondag 3 december 2017 @ 21:26:47 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175478144
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daarvan was vanuit Baudet helemaal 0,0 sprake. Yernaz ging over de schreef, en heeft dit gecorrigeerd.
We kunnen hier toch gewoon bespreken wat die docent gedaan heeft, en hoe hij zich gedraagd. Ik snap niet dat mensen zeggen dat dat wel meevalt, of oke is. Dat heeft niks met fakkels of hooivorken te maken, ik ga hem simpelweg niet uit de wind houden als hij zich zo gedraagd.
Ja hoor, jij kan bespreken of deze docent over de grens ging.

Net zoals ik kan bespreken of het wenselijk is dat politieke partijen zich gaan bemoeien met het personeelsbeleid van scholen, en/of dat het wenselijk is dat docenten digitaal aan de schandpaal worden genageld door politici. Want of het nu Thierry of Yernaz was, dat maakt niets uit. Het gaat om het effect. Verwijderd of niet, FvD heeft precies wat het wilde.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175478184
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daarvan was vanuit Baudet helemaal 0,0 sprake. Yernaz ging over de schreef, en heeft dit gecorrigeerd.
Yernaz heeft eerst zijn gedrag ontkend en pas nadat hij vermoedelijk door zijn partijgenoten op de vingers is getikt schoorvoetend toegegeven dat hij dom bezig was. Dat ging echter bepaald niet van harte, want het werd meteen gevolg door een "ja, maar hullie"-bijzin.
Als dat voor jou al als het corrigeren van zijn gedrag geldt, dan leg je de lat wel heel erg laag.
pi_175478223
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:24 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat is jouw invulling, waar jij je dan vervolgens over opwindt. Nogmaals: deze man geeft Nederlands, de opdracht is in het kader van het opstellen van een betoog, argumentatie. Daarbij gaat het niet om of je iets zegt dat de leraar met je eens is, daarbij gaat het om een stelling te verdedigen met onderbouwde argumenten. Niet om iets half of helemaal te verzinnen en daar vervolgens vreselijk kwaad om te worden. Om de betogen op te kunnen stellen, moeten de leerlingen zich verdiepen in het onderwerp, komen met verifieerbare feiten. Als normale politieke partij zou je daar juist blij mee moeten zijn. WANT JE KAN OOK EEN STERK BETOOG OPSTELLEN WAARIN JE FvD VERDEDIGT.
(Hoewel dat na dit soort acties misschien wat minder makkelijk wordt...)

[..]

Ja. de school grijpt deze gebeurtenissen aan, voor debatteren bij de betreffende leraar en voor lessen over de invloed van de media bij maatschappijleer en burgerschapskunde. Baudet gaat bij deze school op bezoek.
De hele discussie hier vindt plaats met mensen die hun eigen invulling geven aan dit gebeuren. De een noemt het prikkelend, dus noem ik het een mes in de rug.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mensen die een kritisch betoog schrijven met een hoger cijfer thuiskomen dan zij die dat niet doen. Ik zou het in ieder geval niet proberen. (Hoewel, ik zou er recalcitrant genoeg voor zijn)

precies, dat is het probleem, het is niet pas erg als een leraar zegt: wie pro-FvD betoogt krijgt maximaal een 6
pi_175478275
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja hoor, jij kan bespreken of deze docent over de grens ging.

Net zoals ik kan bespreken of het wenselijk is dat politieke partijen zich gaan bemoeien met het personeelsbeleid van scholen, en/of dat het wenselijk is dat docenten digitaal aan de schandpaal worden genageld door politici. Want of het nu Thierry of Yernaz was, dat maakt niets uit. Het gaat om het effect. Verwijderd of niet, FvD heeft precies wat het wilde.
Het gaat helemaal niet om die vent, die is volgende week weer vergeten. Ik vind dat je het opblaast. Het FvD had ook precies gekregen wat het wilde als Yernaz die tweet niet had gepost. Sterker nog: dan hadden wij deze discussie niet gehad en had het FvD er dus sterker ingestaan.

Het gaat om het leerklimaat, niet om de individuele leraar. Daarvoor geldt een professionele standaard, of in ieder geval zou die er moeten zijn. Het lijkt me prima dat dit in de politiek wordt besproken.
  zondag 3 december 2017 @ 21:34:14 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175478340
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om die vent, die is volgende week weer vergeten. Ik vind dat je het opblaast. Het FvD had ook precies gekregen wat het wilde als Yernaz die tweet niet had gepost. Sterker nog: dan hadden wij deze discussie niet gehad en had het FvD er dus sterker ingestaan.
Het is gewoon een onderdeel van de strategie om alles te willen politiseren. Docenten zijn links. En da's handig, want dan zijn ze de vijand.
quote:
Het gaat om het leerklimaat, niet om de individuele leraar. Daarvoor geldt een professionele standaard, of in ieder geval zou die er moeten zijn. Het lijkt me prima dat dit in de politiek wordt besproken.
Ja, dat is inderdaad prima. Maar dat doe je niet door op te roepen om een docent te ontslaan die iets doet wat je niet bevalt.
Zo heeft Wilders ook al eens gezaagd aan de stoelpoten van een of andere hoogleraar. Deze tactiek vergroot de onafhankelijkheid van een leraar helemaal niet, maar verkleint hem alleen maar. Je kunt letterlijk geen kant meer uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175478365
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Yernaz heeft eerst zijn gedrag ontkend en pas nadat hij vermoedelijk door zijn partijgenoten op de vingers is getikt schoorvoetend toegegeven dat hij dom bezig was. Dat ging echter bepaald niet van harte, want het werd meteen gevolg door een "ja, maar hullie"-bijzin.
Als dat voor jou al als het corrigeren van zijn gedrag geldt, dan leg je de lat wel heel erg laag.
Ik vond die tweet kut. Had hem liever niet gezien. Ik vind niet dat het daar om moet gaan. Ik heb Yernaz nooit verdedigd.
pi_175478416
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is gewoon een onderdeel van de strategie om alles te willen politiseren.

[..]

Ja, dat is inderdaad prima. Maar dat doe je niet door op te roepen om een docent te ontslaan die iets doet wat je niet bevalt.

Zo heeft Wilders ook al eens gezaagd aan de stoelpoten van een of andere hoogleraar. Deze tactiek vergroot de onafhankelijkheid van een leraar helemaal niet, maar verkleint hem alleen maar. Je kunt letterlijk geen kant meer uit.
Juist niet. Het onderwijs is al gepolitiseerd. En het progressieve gedachtegoed voert een dominerende boventoon. Dat vind ik kwalijk en ik ben blij dat het FvD daar tegenin gaat. Dat progressievelingen dat geen goede ontwikkeling vinden, is weinig verbazingwekkend maar des te meer zorgwekkend.

Klopt.

Ik ben niet bekend met die casus.
pi_175478421
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vond die tweet kut. Had hem liever niet gezien. Ik vind niet dat het daar om moet gaan. Ik heb Yernaz nooit verdedigd.
Het gaat niet om 1 tweet, het gaat om ene hele serie van tweets, waarin hij zijn schandpaalgedrag ging ontkennen/verdedigen. Als Baudet daadwerkelijk het beste voorheeft met die leerlingen, dan neemt hij deze onnozelaar niet mee naar die school...
  zondag 3 december 2017 @ 21:38:21 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175478434
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:37 schreef Mr.Major het volgende:
Juist niet. Het onderwijs is al gepolitiseerd.
Waarom denk je dat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175478486
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het gaat niet om 1 tweet, het gaat om ene hele serie van tweets, waarin hij zijn schandpaalgedrag ging ontkennen/verdedigen. Als Baudet daadwerkelijk het beste voorheeft met die leerlingen, dan neemt hij deze onnozelaar niet mee naar die school...
Ik vond die tweetserie kut. Had hem liever niet gezien. Ik vind niet dat het daar om moet gaan. Ik heb Yernaz nooit verdedigd.

Het is Yernaz zijn onderwerp. En hij heeft een goed punt dat de werkelijkheid beschrijft en een probleem is. De tweetserie is in mijn optiek niet ernstig genoeg om hem gelijk buitenspel te zetten.
pi_175478518
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat er docenten zijn die leerlingen stemadvies geven, omdat ik zelf gemerkt heb dat je met een conservatief standpunt niet op dezelfde manier behandeld wordt. Omdat docenten die VVD lid (Cliteur) waren op universiteiten niet aangenomen worden en aan hen gevraagd wordt "of ze dan wel objectief onderwijs kunnen geven" terwijl GL/D66 stemmers het van de toren kunnen schreeuwen.
  zondag 3 december 2017 @ 21:43:05 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175478554
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat er docenten zijn die leerlingen stemadvies geven, omdat ik zelf gemerkt heb dat je met een conservatief standpunt niet op dezelfde manier behandeld wordt. Omdat docenten die VVD lid waren niet aangenomen worden en aan hen gevraagd wordt "of ze dan wel objectief onderwijs kunnen geven" terwijl GL/D66 stemmers het van de toren kunnen schreeuwen.
Dat maakt het nog niet gepolitiseerd. Je kunt er hooguit uit opmaken dat er incapabele docenten zijn en dat de beoordelingscycli van scholen niet op orde zijn (en dat is ook zo).

En dat je met als VVD-lid niet wordt aangenomen, daar zie ik graag een bron van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175478560
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vond die tweetserie kut. Had hem liever niet gezien. Ik vind niet dat het daar om moet gaan. Ik heb Yernaz nooit verdedigd.

Het is Yernaz zijn onderwerp. En hij heeft een goed punt dat de werkelijkheid beschrijft en een probleem is. De tweetserie is in mijn optiek niet ernstig genoeg om hem gelijk buitenspel te zetten.
Hoe is het Yernaz zijn onderwerp? Baudet was er al over begonnen, er was geen enkele reden voor Yernaz om het vuurtje verder op te stoken. Waarom hem dan met een schoolreisje belonen voor zjin domme gedrag?
pi_175478573
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet gepolitiseerd. Je kunt er hooguit uit opmaken dat er incapabele docenten zijn en dat de beoordelingscycli van scholen niet op orde zijn (en dat is ook zo).

En dat je met als VVD-lid niet wordt aangenomen, daar zie ik graag een bron van.
Als ik onze premier mag geloven, is zijn VVD-lidmaatschap nooit een belemmering geweest om aangenomen te worden als docent maatschappijleer.
pi_175478597
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet gepolitiseerd. Je kunt er hooguit uit opmaken dat er incapabele docenten zijn en dat de beoordelingscycli van scholen niet op orde zijn (en dat is ook zo).

En dat je met als VVD-lid niet wordt aangenomen, daar zie ik graag een bron van.
Ik vind dat het te structureel voorkomt om van individuele incapabele docenten te spreken. Hoewel het natuurlijk geen complot is. Het gaat om een bepaald milieu, en ik vind het terecht dat dat bespreekbaar is. Het lijkt me ook juist dat er een cultuuromslag komt, niet naar dezelfde situatie in het voordeel van recht, maar mooi in evenwicht.

Dat snap ik. Die kan ik je helaas niet geven. Ik heb die al eerder gezocht om aan te halen, toen kon ik m ook niet vinden. Misschien is iemand anders hier bekend mee. Ik weet ook niet meer waar ik dit vandaan heb namelijk. Zal een stuk van Cliteur zijn geweest.
  zondag 3 december 2017 @ 21:47:14 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175478618
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind dat het te structureel voorkomt om van individuele incapabele docenten te spreken. Hoewel het natuurlijk geen complot is. Het gaat om een bepaald milieu, en ik vind het terecht dat dat bespreekbaar is. Het lijkt me ook juist dat er een cultuuromslag komt, niet naar dezelfde situatie in het voordeel van recht, maar mooi in evenwicht.
Hoe structureel komt dat voor dan? Geef er eens cijfers van?
quote:
Dat snap ik. Die kan ik je helaas niet geven. Ik heb die al eerder gezocht om aan te halen, toen kon ik m ook niet vinden. Misschien is iemand anders hier bekend mee. Ik weet ook niet meer waar ik dit vandaan heb namelijk.
Als je er geen bron van hebt, en dat ook weet, dan kun je het maar beter niet gebruiken als argument in een discussie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175478626
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:43 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe is het Yernaz zijn onderwerp? Baudet was er al over begonnen, er was geen enkele reden voor Yernaz om het vuurtje verder op te stoken. Waarom hem dan met een schoolreisje belonen voor zjin domme gedrag?
Yernaz is hier al langer mee bezig, ook al voordat het FvD bestond volgens mij. Het is zijn dossier.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 21:48:15 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175478638
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind dat het te structureel voorkomt om van individuele incapabele docenten te spreken. Hoewel het natuurlijk geen complot is. Het gaat om een bepaald milieu, en ik vind het terecht dat dat bespreekbaar is. Het lijkt me ook juist dat er een cultuuromslag komt, niet naar dezelfde situatie in het voordeel van recht, maar mooi in evenwicht.

Dat snap ik. Die kan ik je helaas niet geven. Ik heb die al eerder gezocht om aan te halen, toen kon ik m ook niet vinden. Misschien is iemand anders hier bekend mee. Ik weet ook niet meer waar ik dit vandaan heb namelijk. Zal een stuk van Cliteur zijn geweest.
Nou blaas je natuurlijk even iets te hoog van de toren. Ik heb bijvoorbeeld nooit zulke docenten gehad.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175478658
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoe structureel komt dat voor dan? Geef er eens cijfers van?

[..]

Als je er geen bron van hebt, en dat ook weet, dan kun je het maar beter niet gebruiken als argument in een discussie.
Geen idee. Daar heb ik echt geen bron van. Misschien is dat er wel, maar dan ken ik ze niet. In de volkskrant stond wel iets dat 75% (ff dubbelcheck doen nog) progressief (D66 en links daarvan) stemt.
Dat mag natuurlijk allemaal, maar moet niet sturend uitgedragen worden.

Dat lijkt me een prima stelling, waarbij percentages niet eens relevant hoeven zijn. We hoeven ook niet te kijken hoeveel moorden er per jaar gepleegd worden om te zeggen dat je niet mag moorden.

De bron is er. Ik weet alleen niet waar. Je zal me op mijn blauwe ogen moeten geloven. Ik zuig het niet uit mijn duim.
pi_175478661
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Yernaz is hier al langer mee bezig, ook al voordat het FvD bestond volgens mij. Het is zijn dossier.
Dat maakt het dus alleen maar pijnlijker dat hij in die hele twitterdiscussie niet op 1 inhoudelijke reactie te betrappen is geweest.
pi_175478666
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou blaas je natuurlijk even iets te hoog van de toren. Ik heb bijvoorbeeld nooit zulke docenten gehad.
Dat kan.
pi_175478685
Docenten worden niet aangenomen als ze lid zijn van de VVD?

Maar natuurlijk joh.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175478692
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geen idee. Daar heb ik echt geen bron van. Misschien is dat er wel, maar dan ken ik ze niet. In de volkskrant stond wel iets dat 75% (ff dubbelcheck doen nog) progressief (D66 en links daarvan) stemt.

De bron is er. Ik weet alleen niet waar. Je zal me op mijn blauwe ogen moeten geloven. Ik zuig het niet uit mijn duim.
Je beweerde net nog dat het (te) structureel voorkomt dat docenten leerlingen stemadvies geven.
Ik hoop dat je zelf ook begrijpt dat je bovenstaande reactie op geen enkele wijze een onderbouwing vormt voor die uitspraak. Bespaar je dus de moeite van die dubbelcheck en kom met een onderbouwing of trek je keutel in.
pi_175478743
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De hele discussie hier vindt plaats met mensen die hun eigen invulling geven aan dit gebeuren. De een noemt het prikkelend, dus noem ik het een mes in de rug.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mensen die een kritisch betoog schrijven met een hoger cijfer thuiskomen dan zij die dat niet doen. Ik zou het in ieder geval niet proberen. (Hoewel, ik zou er recalcitrant genoeg voor zijn)

precies, dat is het probleem, het is niet pas erg als een leraar zegt: wie pro-FvD betoogt krijgt maximaal een 6
Dus staat hier http://marianum.nl/wp-content/uploads/2017/11/stellingentoets.pdf de hele opdracht. Lees die dan goed en geef dan eens door wat er aan mankeert. En nee, je krijgt echt geen lager cijfer als je iets verdedigt waar de docent het niet mee eens is. als je het maar goed hebt beargumenteerd. Je krijgt wel een lager cijfer als je iets uit de lucht graait-zoals "ik kan me niet aan de indruk onttrekken" (of Rutte "dat voel ik in mijn vezels") en dat vervolgens voor waar aanneemt en op basis daarvan je betoog opbouwt.

Dan heb je hier http://marianum.nl/nieuws/persbericht/ nog een persbericht van de school.

quote:
Wij willen benadrukken dat wij, als school, geen politieke standpunten innemen maar dat wij het als kerntaak beschouwen de leerlingen op te leiden tot kritische denkers. Dit soort opdrachten zijn bij uitstek geschikt om onderwerpen in een brede context te plaatsen.
pi_175478745
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je beweerde net nog dat het (te) structureel voorkomt dat docenten leerlingen stemadvies geven.
Ik hoop dat je zelf ook begrijpt dat je bovenstaande reactie op geen enkele wijze een onderbouwing vormt voor die uitspraak. Bespaar je dus de moeite van die dubbelcheck en kom met een onderbouwing of trek je keutel in.
Ik heb geen cijfers tot mijn beschikking dat het veel voorkomt. Ik kan ze opzoeken, maar dikke kans dat het niet onderzocht is. Wat dus betekent dat jij ook het tegendeel niet kan bewijzen.

Nou zou ik graag met bewijs komen, echter kan ik het niet voor je onderzoeken. Het spijt me. De concensus hier is echter wel dat leraren vooral progressief zijn, en dat wel eens laten merken.

Waarom is dat onderzoek er trouwens niet? Zou dat niet eens onderwijsbreed uitgevoerd moeten worden?

Die 75% klopt trouwens
  zondag 3 december 2017 @ 21:55:16 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175478758
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geen idee. Daar heb ik echt geen bron van.
Dat is wel lekker discussiëren zo hè, als je allerlei onderbuikideeën als feit opvoert terwijl ze onmogelijk te controleren zijn.
quote:
Misschien is dat er wel, maar dan ken ik ze niet. In de volkskrant stond wel iets dat 75% (ff dubbelcheck doen nog) progressief (D66 en links daarvan) stemt.
Dat mag natuurlijk allemaal, maar moet niet sturend uitgedragen worden.
Het zijn er in ieder geval een hoop. Gezien het inclusieve karakter van het onderwijs is het niet zo raar dat links de overhand heeft, en al evenmin dat de zelfbenoemde onderwijspartij op overmatige belangstelling kan rekenen.
Maar dat maakt het nog steeds niet gepolitiseerd; de inhoud van het onderwijs wordt namelijk niet bepaald door een politieke stroming. Terwijl Baudet (en Wilders) het onderwijs nou net wél in een bepaalde politieke hoek willen drukken. Waar de ontslag-oproep voor deze docent gewoon een onderdeel van is.
quote:
De bron is er. Ik weet alleen niet waar. Je zal me op mijn blauwe ogen moeten geloven. Ik zuig het niet uit mijn duim.
Het spijt me voor je, maar dat doe ik niet. Niets persoonlijks.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175478766
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
Docenten worden niet aangenomen als ze lid zijn van de VVD?

Maar natuurlijk joh.
Op de UvA. Dat verbaast jou?
pi_175478786
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]
Dat lijkt me een prima stelling, waarbij percentages niet eens relevant hoeven zijn. We hoeven ook niet te kijken hoeveel moorden er per jaar gepleegd worden om te zeggen dat je niet mag moorden.
Iets met een lul en een drumstel.
Zodra jij gaat beweren dat docenten (te) structureel moorden plegen, zul je wel degelijk met die cijfers op de proppen moeten komen en kom je niet langer weg met "Moorden is slecht, m'kay",
  zondag 3 december 2017 @ 21:56:35 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175478788
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:54 schreef Mr.Major het volgende:
Wat dus betekent dat jij ook het tegendeel niet kan bewijzen.
In het kader van 'wie eist, bewijst' is dat dan ook absoluut niet nodig. Toon jij maar aan dat je claims kloppen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175478810
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb geen cijfers tot mijn beschikking dat het veel voorkomt. Ik kan ze opzoeken, maar dikke kans dat het niet onderzocht is. Wat dus betekent dat jij ook het tegendeel niet kan bewijzen.
Maar zo werkt het natuurlijk niet. Als jij een bewering uit je dikke duim zuigt dan geldt die bewering als onjuist zolang jij hem niet kunt bewijzen hoe graag jij ook het omgekeerde zou willen zien.
pi_175478813
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Op de UvA. Dat verbaast jou?
Bron?

Op Google kan ik daar niets over vinden en het lijkt mij stug dat daar geen ophef over zou zijn geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 21:57:49 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175478815
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:54 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dus staat hier http://marianum.nl/wp-content/uploads/2017/11/stellingentoets.pdf de hele opdracht. Lees die dan goed en geef dan eens door wat er aan mankeert. En nee, je krijgt echt geen lager cijfer als je iets verdedigt waar de docent het niet mee eens is. als je het maar goed hebt beargumenteerd. Je krijgt wel een lager cijfer als je iets uit de lucht graait-zoals "ik kan me niet aan de indruk onttrekken" (of Rutte "dat voel ik in mijn vezels") en dat vervolgens voor waar aanneemt en op basis daarvan je betoog opbouwt.

Dan heb je hier http://marianum.nl/nieuws/persbericht/ nog een persbericht van de school.

[..]

Ruikt ook naar flinke anti-EU onderbuik. Precies hetzelfde verhaal.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175478857
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is wel lekker discussiëren zo hè, als je allerlei onderbuikideeën als feit opvoert terwijl ze onmogelijk te controleren zijn.

[..]

Het zijn er in ieder geval een hoop. Gezien het inclusieve karakter van het onderwijs is het niet zo raar dat links de overhand heeft, en al evenmin dat de zelfbenoemde onderwijspartij op overmatige belangstelling kan rekenen.
Maar dat maakt het nog steeds niet gepolitiseerd; de inhoud van het onderwijs wordt namelijk niet bepaald door een politieke stroming. Terwijl Baudet (en Wilders) het onderwijs nou net wél in een bepaalde politieke hoek willen drukken. Waar de ontslag-oproep voor deze docent gewoon een onderdeel van is.

[..]

Het spijt me voor je, maar dat doe ik niet. Niets persoonlijks.
Het is nog niet onderzocht. Dan is het ook flauw om gelijk te zeggen dat het niet zo is.

Het wordt gepolitiseerd als er veel sturing in progressieve zin is. Ook was er een plaatje in een aardrijkskunde boek (?) waarin epigenetica als reden werd aangedragen dat zwarte mensen nu nog last hebben van slavernij in het verleden, omdat trauma's bij de voorouders van muizen tot epigenetische veranderingen zorgt.

Als het FvD stelt dat het onderwijs een niet gepolitiseerd leerklimaat moet zijn, sturen zij helemaal niet. Sterker nog, dan lijkt het erop dat de partijen die stil blijven de kar juist van de weg willen sturen.

Prima.
pi_175478928
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ruikt ook naar flinke anti-EU onderbuik. Precies hetzelfde verhaal.
Dit?
quote:
R.I.P EU
Tientallen jaren leidde de Europese Unie een bestaan aan de rand van het maatschappelijke bewustzijn. De
besluiten die er werden gemaakt raakten iedere Europese burger maar druk maakte men zich er nauwelijks om,
wat gesymboliseerd werd door extreem lage opkomstpercentages bij de Europese verkiezingen. Dat is nu anders.
De EU is hot. Tegenwoordig ben je voor Europa of ertegen. De brexit-onderhandelingen verlopen stroef maar
afscheiding van de EU is inmiddels een punt op de politieke agenda van ieder land. En dat is maar goed ook. De EU
is een moloch die te duur is, niets oplevert en zorgt voor onrust. De EU opheffen en terug naar een Europa met
wat basale economische en militaire afspraken is hard nodig. Of toch niet?
Zet die gekleurde bril toch eens af, joh. Probeer nou eens onbevooroordeeld te lezen.
pi_175478983
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dit?

[..]

Zet die gekleurde bril toch eens af, joh. Probeer nou eens onbevooroordeeld te lezen.
Dat is toch gewoon een prima opdracht?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 december 2017 @ 22:06:05 #134
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175478990
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is nog niet onderzocht. Dan is het ook flauw om gelijk te zeggen dat het niet zo is.
Dat doe ik dan ook niet. Ik wijs er alleen maar op dat je allerlei claims doet die je onmogelijk hard kan maken. Dat is niet goed voor de discussie.
quote:
Het wordt gepolitiseerd als er veel sturing in progressieve zin is. Ook was er een plaatje in een aardrijkskunde boek (?) waarin epigenetica als reden werd aangedragen dat zwarte mensen nu nog last hebben van slavernij in het verleden, omdat trauma's bij de voorouders van muizen tot epigenetische veranderingen zorgt.
Goed voorbeeld, zeg. Komen die boeken van het ministerie, ofzo? Van het hoofdkantoor van de PvdA? Of van commerciële uitgevers die niet op de inhoud worden gestuurd?
quote:
Als het FvD stelt dat het onderwijs een niet gepolitiseerd leerklimaat moet zijn, sturen zij helemaal niet. Sterker nog, dan lijkt het erop dat de partijen die stil blijven de kar juist van de weg willen sturen.
Maar dat is niet wat ze stellen; ze stellen dat het nu wel zo is, omdat het onderwijs een progressief vehikel is. Dat wordt opgehangen aan het stemgedrag van het onderwijzend personeel en wat incidenten, maar dat is geenszins een onderbouwing voor wat sommigen noemen 'de linkse indoctrinatie van het onderwijs'. Die titel gaf TPO bijvoorbeeld aan het artikel over de eerste tweet van Baudet over dit hele verhaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 december 2017 @ 22:06:40 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175479001
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dit?

[..]

Zet die gekleurde bril toch eens af, joh. Probeer nou eens onbevooroordeeld te lezen.
Zal ik eens een geheimpje verklappen: ik ben het totaal eens met wat in de opdracht staat. Tot zo ver dat argument.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175479071
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dit?

[..]

Zet die gekleurde bril toch eens af, joh. Probeer nou eens onbevooroordeeld te lezen.
Hij had bij de EU tenminste nog het fatsoen om te vragen "of toch niet".
pi_175479129
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet. Ik wijs er alleen maar op dat je allerlei claims doet die je onmogelijk hard kan maken. Dat is niet goed voor de discussie.

[..]

Goed voorbeeld, zeg. Komen die boeken van het ministerie, ofzo? Van het hoofdkantoor van de PvdA? Of van commerciële uitgevers die niet op de inhoud worden gestuurd?

[..]

Maar dat is niet wat ze stellen; ze stellen dat het nu wel zo is, omdat het onderwijs een progressief vehikel is. Dat wordt opgehangen aan het stemgedrag van het onderwijzend personeel en wat incidenten, maar dat is geenszins een onderbouwing voor wat sommigen noemen 'de linkse indoctrinatie van het onderwijs'. Die titel gaf TPO bijvoorbeeld aan het artikel over de eerste tweet van Baudet over dit hele verhaal.
Ik geef ook gelijk aan dat ik dat niet ergens op baseer. Jij ziet het anders. Meer kunnen we er niet van maken. Ik zou willen dat ik het kon, maar ik ken geen onderzoeken hiernaar. Wel een aantal incidenten, die allemaal één kant op wijzen.

Dat zou dan wel moeten worden onderzocht door een sociologie faculteit of iets in die trant, waardoor je je af kan vragen of dat wel objectief is, of misschien de reden dat het nog niet is geconcludeerd. Maar daar gaan we het maar niet over hebben, dat wordt een beetje te BNW.

Het voorbeeld is wel nuttig. Dit kan je toch niet in een lesboek zetten? Niet gestuurd, of niet gecontroleerd?
pi_175479247
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij had bij de EU tenminste nog het fatsoen om te vragen "of toch niet".
En bij Baudet:
quote:
Is Baudet een tijdsverschijnsel dat snel weer uitsterft?
Of hebben zijn ideeën, die populair zijn bij onder meer jongeren die een hoge opleiding genieten of genoten hebben, daadwerkelijk bestaansrecht voor langere tijd?
Dus ook hier een heel uitgebreid "of toch niet". Ik heb het maar even vetgedrukt voor je, want je schijnt er al die tijd overheen gelezen te hebben.
pi_175479266
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:17 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

En bij Baudet:

"Is Baudet een tijdsverschijnsel dat snel weer uitsterft?
Of hebben zijn ideeën, die populair zijn bij onder meer jongeren die een hoge opleiding genieten of genoten hebben, daadwerkelijk bestaansrecht voor langere tijd?"


Dus ook hier een heel uitgebreid "of toch niet". Ik heb het maar even vetgedrukt voor je, want je schijnt er al die tijd overheen gelezen te hebben.
Dit kan je niet menen. Hier staat: bestaat deze white supremasist nog in 2020, of toch niet. Heeft zijn idee dat enkele witte mannen de boel moeten runnen bestaansrecht, dát is de vraag. Er staat niet: of is hij toch geen white supremasist.

De discussie was tot nu toe behoorlijk objectief en genuanceerd. Jij bent totaal niet objectief, het stoort me, en die pedante houding al helemaal. Als je zo belerend wil zijn ga je eerst maar een lesje begrijpend lezen nemen, misschien wil de docent in kwestie je wel helpen.
pi_175479365
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De discussie was tot nu toe behoorlijk objectief en genuanceerd. Jij bent totaal niet objectief, het stoort me, en die pedante houding al helemaal. Als je zo belerend wil zijn ga je eerst maar een lesje begrijpend lezen nemen, misschien wil de docent in kwestie je wel helpen.
Jij die de discussie voert met beweringen die je niet kunt onderbouwen, sterker nog die je niet eens WIL onderbouwen want we moeten je maar gewoon geloven, gaat anderen verwijten dat ze niet objectief bezig zijn? Wat moet jij je dan aan jezelf ergeren...
pi_175479445
Als het onderwijs al overwegend links progressief zou zijn dan is dat te danken aan de platrechtse medemens die persoonlijk gewin belangrijker vindt dat het maatschappelijk belang. Dan moet je daar ook niet over gaan zeuren lijkt me. Zelfde verhaal voor de publieke omroep. De recente toevoeging van rechtse omroepen als WNL heeft nu ook niet bepaald gezorgd voor een een objectievere berichtgeving of meer diepgang. Integendeel lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2017 22:27:10 ]
pi_175479450
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij die de discussie voert met beweringen die je niet kunt onderbouwen, sterker nog die je niet eens WIL onderbouwen want we moeten je maar gewoon geloven, gaat anderen verwijten dat ze niet objectief bezig zijn? Wat moet jij je dan aan jezelf ergeren...
_O_

:Y Ik moest lachen. 't Is inderdaad een typisch pot-ketel-gevalletje. :') En als je op argumenten niet kan winnen, dan ga je op de man spelen, oO/
pi_175479542
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij die de discussie voert met beweringen die je niet kunt onderbouwen, sterker nog die je niet eens WIL onderbouwen want we moeten je maar gewoon geloven, gaat anderen verwijten dat ze niet objectief bezig zijn? Wat moet jij je dan aan jezelf ergeren...
Mijn mening: het onderwijs (met name de universiteiten) worden gedomineerd door progressief gedachtegoed.

Prima, die mening heb ik.

Kan ik dat onderbouwen met een onderzoek? Nee. Zou ik dat willen, ja. Anekdotes zijn er genoeg en zijn eerder besproken. Ook geef ik een anekdote waarvan ik de bron niet meer kan vinden. Aan jou om te kijken wat je er mee doet.

Irriteer ik mezelf? Jazeker. Had ik nou maar een lijstje met al die bronnen bijgehouden. Of was er maar een conservatieve activist als ikje blogspot, waar ik het zo vandaan kan plukken. Wat zou het leven makkelijk zijn.
pi_175479552
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

_O_

:Y Ik moest lachen. 't Is inderdaad een typisch pot-ketel-gevalletje. :') En als je op argumenten niet kan winnen, dan ga je op de man spelen, oO/
:')
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit kan je niet menen. Hier staat: bestaat deze white supremasist nog in 2020, of toch niet. Heeft zijn idee dat enkele witte mannen de boel moeten runnen bestaansrecht, dát is de vraag. Er staat niet: of is hij toch geen white supremasist.
Ik zie een inhoudelijke reactie graag tegemoed.
pi_175479630
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:26 schreef gelly het volgende:
Als het onderwijs al overwegend links progressief zou zijn dan is dat te danken aan de platrechtse medemens die persoonlijk gewin belangrijker vindt dat het maatschappelijk belang. Dan moet je daar ook niet over gaan zeuren lijkt me. Zelfde verhaal voor de publieke omroep. De recente toevoeging van rechtse omroepen als WNL heeft nu ook niet bepaald gezorgd voor een een objectievere berichtgeving of meer diepgang. Integendeel zelfs.
Jawel juist. Ook daar zeur ik om. Die houding is toch bezopen. Men moet zich daar meer mee gaan bemoeien. Een beetje zelfkritiek kan geen kwaad.
pi_175479645
Mr.Major, vind jij je eerdere bewering dat docenten structureel stemadviezen geven aan hun leerlingen, terwijl je je ervan bewust bent dat je over geen enkele cijfers beschikt die in die richting wijzen, een objectieve, genuanceerde uitspraak?
pi_175479727
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Mr.Major, vind jij je eerdere bewering dat docenten structureel stemadviezen geven aan hun leerlingen, terwijl je je ervan bewust bent dat je over geen enkele cijfers beschikt die in die richting wijzen, een objectieve, genuanceerde uitspraak?
Uit het onderzoek dat ik heb gedaan, een single case study, blijkt dat 100% van de leraren stemadvies geven, wat ook in 100% van de gevallen een progressief stemadvies bleek te zijn.

Conclusie: meer onderzoek is nodig, maar gezien dit geval, ervaringen van anderen, anektodes en zelfs erkenning vanuit links dat er wel degelijk iets aan de hand is stuurt mij tot de door jou geparafraseerde hypothese.

Dat lijkt me een erg objectieve en genuanceerde uitspraak. Mee eens?
pi_175479761
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Uit het onderzoek dat ik heb gedaan, een single case study, blijkt dat 100% van de leraren stemadvies geven, wat ook in 100% van de gevallen een progressief stemadvies bleek te zijn.

Conclusie: meer onderzoek is nodig, maar gezien dit geval, ervaringen van anderen, anektodes en zelfs erkenning vanuit links dat er wel degelijk iets aan de hand is stuurt mij tot de door jou geparafraseerde hypothese.

Dat lijkt me een erg objectieve en genuanceerde uitspraak. Mee eens?
Het erge is dat ik door je eerdere reacties niet eens uit kan sluiten dat je echt zo dom bent om dit te geloven, maar toch wil ik je het voordeel van de twijfel geven en aannemen dat je zelf ook wel inziet dat je onnozel aan het trollen bent.
pi_175479903
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:43 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het erge is dat ik door je eerdere reacties niet eens uit kan sluiten dat je echt zo dom bent om dit te geloven, maar toch wil ik je het voordeel van de twijfel geven en aannemen dat je zelf ook wel inziet dat je onnozel aan het trollen bent.
Ik geloof dit echt. Ik ben ook zeker niet aan het trollen.

Een wedervraag dan. Stel: 75% van de docenten stemt conservatief. Een docent geeft het stemadvies niet te stemmen voor naïviteit. In lesboeken staat allerlei materiaal dat jij wel erg gekleurd vindt, en je ziet dat op universiteiten docenten allemaal rechts gedachtegoed aanhangen, zeg maar allemaal Cliteurtjes en er wordt jaarlijks een liberarian symposium gehouden. Ook zijn er studenten die aangeven dat er geen ruimte is voor hun mening. Politici van GL worden uitgelachen en weggehoond door docenten als ze komen spreken op jouw universiteit op uitnodiging van een groepje actieve studenten

Jij zou dat niet zorgwekkend vinden? Jij zou het dan ook niet nodig vinden dat D66 zegt: goh misschien moeten we hier even naar kijken. Zou jij dat, zoals mensen dat hier noemen, beschrijven als bemoeienis en sturen in het vrije onderwijs? Of zou je het ook verstandig vinden dat er dan een onderzoek komt om te kijken of er sprake is van een sturend leerklimaat?

Zou je het dan ook goed vinden als het FvD en het CDA dit onderzoek dan willen blokkeren, omdat zij "het vrije en neutrale onderwijs" willen beschermen? Of zou je het zorgelijk vinden, omdat zij hun eigen conservatieve visie willen beschermen en daarmee het probleem in stand houden?

De rest mag ook antwoorden trouwens :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 03-12-2017 22:56:19 ]
pi_175480161
Mr.Major, als jij serieus denkt dat cherrypicking van 1 geval dat gunstig uitpakt voor hetgeen waar jij in gelooft voldoende is om te beweren dat er sprake is van structureel gedrag onder een hele beroepsgroep en je ook nog serieus denkt dat je op die manier genuanceerd en objectief bezig bent, dan is elke poging tot een inhoudelijke discussie met je bij voorbaat kansloos.
Fijne avond nog.
pi_175480188
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 23:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Mr.Major, als jij serieus denkt dat cherrypicking van 1 geval dat gunstig uitpakt voor hetgeen waar jij in gelooft voldoende is om te beweren dat er sprake is van structureel gedrag onder een hele beroepsgroep en je ook nog serieus denkt dat je op die manier genuanceerd en objectief bezig bent, dan is elke poging tot een inhoudelijke discussie met je bij voorbaat kansloos.
Fijne avond nog.
Dat denk ik niet.
Laf dat je geen antwoord geeft
Doei
  zondag 3 december 2017 @ 23:03:29 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175480211
We kunnen in ieder geval concluderen dat de tactiek van het Forum bij Mr.Major effect heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175480215
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 23:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Laf dat je geen antwoord geeft
Doei
Nou, nou, nou. Geef die jongen een kans.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175480260
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
We kunnen in ieder geval concluderen dat de tactiek van het Forum bij Mr.Major effect heeft.
... Net kon ik nog kritisch nadenken. Hoo. Het was "een beetje nadenken" rekende ik mezelf weer rijk...

Ook dacht ik dit al ver voordat het FvD bestond maar goed. Het kan natuurlijk niet dat iemand tot een andere mening komt dan jijzelf én daar ook nog eens over na heeft gedacht.
pi_175480269
quote:
6s.gif Op zondag 3 december 2017 23:03 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nou, nou, nou. Geef die jongen een kans.
Ik had ook niet anders verwacht hoor. Hij doet zijn naam geen eer aan.
pi_175480303
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Uit het onderzoek dat ik heb gedaan, een single case study, blijkt dat 100% van de leraren stemadvies geven, wat ook in 100% van de gevallen een progressief stemadvies bleek te zijn.

Conclusie: meer onderzoek is nodig, maar gezien dit geval, ervaringen van anderen, anektodes en zelfs erkenning vanuit links dat er wel degelijk iets aan de hand is stuurt mij tot de door jou geparafraseerde hypothese.

Dat lijkt me een erg objectieve en genuanceerde uitspraak. Mee eens?
Nou kom je bij een single-case studie al gauw op 100 % uit, want dan heb je aan één voorbeeld genoeg.

Leraren zijn net zo politiek verdeeld als de rest van Nederland. (En we zijn allemaal blij dat GroenLinks niet in de regering is gegaan,want van welke kant ook, we vertrouwen Rosenmöller voor geen halve cent.)

[ Bericht 15% gewijzigd door la_perle_rouge op 05-12-2017 13:01:30 ]
  zondag 3 december 2017 @ 23:09:59 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175480324
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 23:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

... Net kon ik nog kritisch nadenken. Ook dacht ik dit al ver voordat het FvD bestond maar goed. Het kan natuurlijk niet dat iemand tot een andere mening komt dan jijzelf én daar ook nog eens over na heeft gedacht.
Tja, een mens kan zich vergissen.

Baudet doet hard zijn best om Het Onderwijs als een onderdeel van Links Nederland te bestempelen, en die tactiek is bij jou in ieder geval geslaagd. Want je kunt geen enkele claim onderbouwen, maar geeft hierboven een hypothetische situatie waar wij dan maar op moeten reageren, die overduidelijk bedoeld is als tegenstelling van 'de huidige situatie'. Alleen klopt die dus voor geen meter.

Veel plezier ermee. Kansenjongere heeft groot gelijk dat hij verder geen woorden meer aan deze flauwekul vuil maakt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175480334
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 23:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Toch beweerde je dat wel.

quote:
Laf dat je geen antwoord geeft
Doei
Laf dat jij stelselmatig anderen datgene verwijt waaraan jij jezelf keer op keer schuldig maakt.
Maar dat is kennelijk het spelletje wat jij hier graag wil spelen. Prima, maar dan wel zonder mij.
pi_175480574
Dit is niet één geval. Het is dan ook eerder al tal van voorbeelden ter sprake gekomen die dus blijkbaar weggelachen en vergeten worden. Dit is een voorbeeld van. Op zijn minst kunnen we concluderen dat dat voorbeeld kwalijk is, maar zelfs dat kunnen sommigen niet. En die staan zogenaamd voor goed onderwijs. Het idee dat misschien zijzelf niet objectief zijn is uit den boze. Deze docent wordt verdedigd en pleiten voor neutraal onderwijs is zogenaamd al een aanval op dat vrije onderwijs.

Ik laat me overigens niet aanmeten dat dit iets is wat Baudet me heeft wijsgemaakt. Ik heb Baudet niet nodig voor het vormen van een mening een aantal jaar terug. Die stelling is hoe ik het zie. Daar hoef je het heus niet mee eens te zijn. Op het moment dat de discussie wat filosofischer wordt met dan het eisen van het tonen van niet gedane onderzoeken gaan mensen bleren dat ze niet verder willen praten en de tegenstander beinvloed is door een zogenaamde demagoog.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.Major op 03-12-2017 23:33:09 ]
pi_175481779
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
Hij stond op de lijst bij de laatste Kamerverkiezingen. Hoe ben je dan precies geen politicus?
aspirant-politicus dan altijd nog.
Sylvana Simons wil ook graag politicus genoemd worden, maar tot heden is ze nog nergens gekozen of benoemd ;)
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:44 schreef Kansenjongere het volgende:
Als ik onze premier mag geloven, is zijn VVD-lidmaatschap nooit een belemmering geweest om aangenomen te worden als docent maatschappijleer.
Het aanbod van ex-staatssecretarissen van OCW die docent willen worden is nu ook niet zo groot he :D (toen hij begon als docent was hij nog geen premier)

Ik denk dat de school die kans wel met beide handen heeft aangegrepen.

[ Bericht 37% gewijzigd door bluemoon23 op 04-12-2017 01:49:04 ]
pi_175482298


Bijzonder interessant. Lokale democratie. Benieuwd of FvD ook zulke constructies overweegt in Amsterdam. Ik heb geen Twitter dus kan het niet tweeten naar ze. Iemand die dat wil/kan?
pi_175482749
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 23:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

het is onzin, leraren zijn net zo politiek verdeeld als de rest van Nederland.
Dat is gewoon aantoonbaar onjuist. Het laatste onderzoek dat ik ken, uit 2011, zette in het VO de PvdA op 1, GL op 2 en D66 op 3. De toenmalige coalitie van CDA en VVD met gedoogsteun van de PVV kreeg 25 virtuele zetels.

Niet dat dat erg hoeft te zijn. Juist bij vakken als maatschappijleer is het van belang dat leerlingen de totstandkoming van verschillende standpunten en nuanve leren kennen. Met FvD's absolutisme van hun eigen waarheid zetten ze zichzelf daarvoor soms buitenspel.

Aan de andere kant worden docenten maatschappijleer geïnstrueerd dat de PVV een autoritaire, intolerante, ondemocratische partij is die buiten de marges van de democratie opereert. En dat die kwalificaties niet gelden voor partijen aan de linkerzijde van het spectrum zoals de SP. Daar doe je nmm ook weinig goeds voor de discussie mee en zet je vooraf mensen al weg.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 4 december 2017 @ 07:47:08 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175482991
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 07:06 schreef nostra het volgende:
Aan de andere kant worden docenten maatschappijleer geïnstrueerd dat de PVV een autoritaire, intolerante, ondemocratische partij is die buiten de marges van de democratie opereert.
Door wie dan, en wat is je bron voor deze bewering?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175483705
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 07:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Door wie dan, en wat is je bron voor deze bewering?
Dat specifieke voorbeeld komt uit het Handboek Vakdidactiek Maatschappijleer (bladzij 378), een vrij standaardwerk voor (de opleiding van) leraren maatschappijleer.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175483816
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat specifieke voorbeeld komt uit het Handboek Vakdidactiek Maatschappijleer (bladzij 378), een vrij standaardwerk voor (de opleiding van) leraren maatschappijleer.

[ afbeelding ]
Creatieve interpretatie van die toelichting wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 09:09:30 ]
pi_175483889
Overigens is dat wederom een voorbeeld van een deel uit een opdracht voor scholieren knippen en daar boos over gaan doen. Grappig (of beter gezegd vanuit de ideologie verklaarbaar) dat de FvD nu dezelfde fout maakt (ik neem aan dat de PVV hier al eens boos over was).
  maandag 4 december 2017 @ 09:18:44 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175483961
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat specifieke voorbeeld komt uit het Handboek Vakdidactiek Maatschappijleer (bladzij 378), een vrij standaardwerk voor (de opleiding van) leraren maatschappijleer.

[ afbeelding ]
Binnen de context van dit model kan ik daar eigenlijk vrij weinig tegen inbrengen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175483967
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 09:14 schreef 99.999 het volgende:
Overigens is dat wederom een voorbeeld van een deel uit een opdracht voor scholieren knippen en daar boos over gaan doen.
Ik doe nergens boos over hoor, ik heb niets met de PVV. Ik vind dat soort arbitraire vaststellingen als "overschrijden van de marges van de democratie" alleen niet veel bijdragen aan de discussie die men beoogt los te maken in een vak als ML.

quote:
Grappig (of beter gezegd vanuit de ideologie verklaarbaar) dat de FvD nu dezelfde fout maakt (ik neem aan dat de PVV hier al eens boos over was).
Geen idee, gewoon opgezocht.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175484477
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat specifieke voorbeeld komt uit het Handboek Vakdidactiek Maatschappijleer (bladzij 378), een vrij standaardwerk voor (de opleiding van) leraren maatschappijleer.

[ afbeelding ]
Wat is hier nou weer mis mee?

De PVV is immers intolerant en kent bovendien een ondemocratische partijstructuur. Of moeten schoolboeken met een grote boog om dat soort feiten heen lopen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175484598
thierrybaudet twitterde op maandag 04-12-2017 om 08:59:46 Wat een afval produceren die kranten toch. Lage roddeljournalistiek, quasi filosofisch gewauwel. En ze heeft mijn s… https://t.co/Kg3CJxlVak reageer retweet
Waarom gaat Baudet vol in de aanval, telkens als iemand een kritisch stukje over hem tikt. Hoge bomen, beste Thierry. Als hij hier moeite mee heeft, kan hij beter gewoon helemaal stoppen met politiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 december 2017 @ 10:00:12 #171
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175484625
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
thierrybaudet twitterde op maandag 04-12-2017 om 08:59:46 Wat een afval produceren die kranten toch. Lage roddeljournalistiek, quasi filosofisch gewauwel. En ze heeft mijn s… https://t.co/Kg3CJxlVak reageer retweet
Waarom gaat Baudet vol in de aanval, telkens als iemand een kritisch stukje over hem tikt. Hoge bomen, beste Thierry. Als hij hier moeite mee heeft, kan hij beter gewoon helemaal stoppen met politiek.
Dat schouders ophalen waar nattekat vorige week nog toe opriep is er bij Baudet nog niet helemaal van gekomen nee
Laffe huichelaar
pi_175484644
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
thierrybaudet twitterde op maandag 04-12-2017 om 08:59:46 Wat een afval produceren die kranten toch. Lage roddeljournalistiek, quasi filosofisch gewauwel. En ze heeft mijn s… https://t.co/Kg3CJxlVak reageer retweet
Waarom gaat Baudet vol in de aanval, telkens als iemand een kritisch stukje over hem tikt. Hoge bomen, beste Thierry. Als hij hier moeite mee heeft, kan hij beter gewoon helemaal stoppen met politiek.
De huilliepolitiek slaat goed aan bij z'n achterban, dat heeft 'ie alvast geleerd van Geert.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175484675
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
thierrybaudet twitterde op maandag 04-12-2017 om 08:59:46 Wat een afval produceren die kranten toch. Lage roddeljournalistiek, quasi filosofisch gewauwel. En ze heeft mijn s… https://t.co/Kg3CJxlVak reageer retweet
Waarom gaat Baudet vol in de aanval, telkens als iemand een kritisch stukje over hem tikt. Hoge bomen, beste Thierry. Als hij hier moeite mee heeft, kan hij beter gewoon helemaal stoppen met politiek.
De strijd tegen instituties als media of onderwijs is natuurlijk essentieel voor de FvD. Mooi excuus om zelf weer de slachtofferrol aan te nemen.
pi_175484704
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 10:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De strijd tegen instituties als media of onderwijs is natuurlijk essentieel voor de FvD. Mooi excuus om zelf weer de slachtofferrol aan te nemen.
Z'n gejank slaat ook nergens op. Het is niet eens bedoeld als een journalistiek stuk. Het is een column, oftewel opinie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 december 2017 @ 10:12:39 #175
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175484786
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 10:02 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

De huilliepolitiek slaat goed aan bij z'n achterban, dat heeft 'ie alvast geleerd van Geert.
Nou ja, ik denk dat die blatante pogingen om jezelf in de aandacht te brengen door je tegen een ander af te zetten de PVV nu echt in de moeilijkheden gaat brengen.

Dat gedoe met die minister, Die aanklacht tegen Rutte. Dat is het nadeel van de aandachtsgeile politiek; je moet steeds extremer worden tot je een karikatuur van jdzelf wordt.

Nu gaat het dus nog wel werken voor Baudet om te doen of je geslachtofferd wordt door de grote boze media of door de grote boze grote partijen of door het grote boze docentenapparaat etc etc etc maar op den duur is dat geen heilzame route lijkt me
Laffe huichelaar
  maandag 4 december 2017 @ 10:13:41 #176
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175484800
Mooi wel dat we over moeten stappen naar twitter waar Baudet in de ene na de andere onzintweet trapt.

Lekker betrouwbaar ja
Laffe huichelaar
pi_175484993
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Z'n gejank slaat ook nergens op. Het is niet eens bedoeld als een journalistiek stuk. Het is een column, oftewel opinie.
Dat onderscheid blijft zeer lastig voor dergelijke types en hun aanhang.
pi_175485143
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
thierrybaudet twitterde op maandag 04-12-2017 om 08:59:46 Wat een afval produceren die kranten toch. Lage roddeljournalistiek, quasi filosofisch gewauwel. En ze heeft mijn s… https://t.co/Kg3CJxlVak reageer retweet
Waarom gaat Baudet vol in de aanval, telkens als iemand een kritisch stukje over hem tikt. Hoge bomen, beste Thierry. Als hij hier moeite mee heeft, kan hij beter gewoon helemaal stoppen met politiek.
Lekker verrassend weer, een populist die moeite heeft met de pers. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 december 2017 @ 10:49:07 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175485294
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 10:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Lekker verrassend weer, een populist die moeite heeft met de pers. :')
En met het onderwijs. Hij moet binnenkort alleen nog even wat rechters aan gaan vallen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175485367
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En met het onderwijs. Hij moet binnenkort alleen nog even wat rechters aan gaan vallen.
Dat zal Hiddema nu hopelijk nog wel tegenhouden. Die brengt op dat onderwerp wel wat nuance.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 11:21:16 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175485800
Kan die zooi over Baudet die Twitter gebruikt waar Twitter voor gemaakt is niet gewoon lekker in de sc blijven ofzo? :')

Dit is wel heel doorzichtig puur bedoeld om te bashen. Hij vind dat stukje poep, en dat is het ook. So fucking what?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175485977
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Kan die zooi over Baudet die Twitter gebruikt waar Twitter voor gemaakt is niet gewoon lekker in de sc blijven ofzo? :')

Dit is wel heel doorzichtig puur bedoeld om te bashen. Hij vind dat stukje poep, en dat is het ook. So fucking what?
Weer een poging van je om kritische of inhoudelijke discussies over de FvD uit deze reeks weg te houden?
  maandag 4 december 2017 @ 11:35:36 #183
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175486055
Even voor de duidelijkheid; Als iemand een stukje over je schrijft waar je het niet mee eens bent inclusief aanwijsbare onwaarheden mag je daar niet op reageren wanneer je Tweede Kamer-lid bent?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175486062
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 11:35 schreef fathank het volgende:
Even voor de duidelijkheid; Als iemand een stukje over je schrijft waar je het niet mee eens bent inclusief aanwijsbare onwaarheden mag je daar niet op reageren wanneer je Tweede Kamer-lid bent?
Wie zou dat hier stellen?
pi_175486087
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 11:35 schreef fathank het volgende:
Even voor de duidelijkheid; Als iemand een stukje over je schrijft waar je het niet mee eens bent inclusief aanwijsbare onwaarheden mag je daar niet op reageren wanneer je Tweede Kamer-lid bent?
Natuurlijk mag dat wel. Dat betekent niet dat iedereen het er mee eens moet zijn, of je mening geweldig moet vinden. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijwaring van kritiek.

Ironisch genoeg is Nattekat de enige tot nu toe die meningen gewoon weg wil hebben omdat ze hem ongevallig zijn.
  maandag 4 december 2017 @ 11:37:52 #186
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175486090
Ok, verkeerd begrepen.

Het mag wel, maar dan ben je een huilie.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175486163
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 11:37 schreef fathank het volgende:
Ok, verkeerd begrepen.

Het mag wel, maar dan ben je een huilie.
Het gaat natuurlijk meer om de toon (die feitelijk vrij onjuist waren) en de oproep om die krant ten gronde te richten.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 11:43:57 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175486219
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat wel. Dat betekent niet dat iedereen het er mee eens moet zijn, of je mening geweldig moet vinden. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijwaring van kritiek.

Ironisch genoeg is Nattekat de enige tot nu toe die meningen gewoon weg wil hebben omdat ze hem ongevallig zijn.
Ik zou het zeer waarderen als het hier eens inhoudelijk blijft en het niet één groot bashfestijn wordt.

Sowieso, je gaat politici waar je het totaal niet mee eens bent toch niet volgen op Twitter om elk Tweetje waar je iets slechts over kan zeggen hier te kunnen dumpen? Over obsessief gedrag gesproken...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175486258
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou het zeer waarderen als het hier eens inhoudelijk blijft en het niet één groot bashfestijn wordt.

Sowieso, je gaat politici waar je het totaal niet mee eens bent toch niet volgen op Twitter om elk Tweetje waar je iets slechts over kan zeggen hier te kunnen dumpen? Over obsessief gedrag gesproken...
Wat je bedoelt is niet dat het inhoudelijk moet blijven, maar dat mensen niet zo negatief moeten zijn over Baudet. Te bizar voor woorden toch dat Baudet zou mogen schrijven wat hij wil maar dat mensen dat hier niet eens mogen bespreken? In het fucking FvD-topic op FOK!? _O-

En ik volg geen enkele politicus op Twitter, dus wat dat betreft ben ik het wel met je eens.
pi_175486293
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 11:37 schreef fathank het volgende:
Ok, verkeerd begrepen.

Het mag wel, maar dan ben je een huilie.
Hangt er een beetje vanaf wat je tweet denk ik. Er zit een verschil tussen roepen dat de krant afval produceert en dat iedereen zijn abonnement moet opzeggen of gewoon zeggen dat het stuk niet klopt en dat je het er niet mee eens bent.

thierrybaudet twitterde op maandag 04-12-2017 om 08:59:46 Column van Marjan Slob gelezen, maar klopt inhoudelijk niet. Nietzsche is zeer zeker wel voorbij gekomen, en overige opmerkingen slaan plank ook mis. https://t.co/Kg3CJxlVak reageer retweet
Zoiets kan natuurlijk ook gewoon als je het ergens niet mee eens bent.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175486344
Twitter is toch vooral leuk voor bepaalde types die zichzelf daarmee graag voor schut zetten. Dan mogen we dat hier natuurlijk nest bespreken. Ze kiezen er immers zelf voor.
En het past ook bij de recente ophef over die docent.
pi_175486548
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sowieso, je gaat politici waar je het totaal niet mee eens bent toch niet volgen op Twitter om elk Tweetje waar je iets slechts over kan zeggen hier te kunnen dumpen? Over obsessief gedrag gesproken...
Verbaast het je dan? Het is wel duidelijk dat sommigen niets anders te doen hebben dan de hele dag bezig te zijn met FvD. Elke morgen direct na het opstaan als een opgewonden kind direct even checken of ze wat tweets en facebookposts kunnen vinden en uiteraard even de nieuwssites en opnies checken voor het laatste nieuws over FvD. Ze zitten te azen op elke misstap van FvD zodat ze weer volledig los kunnen met hun lotgenoten in het frustratiehoekje. Het is aandoenlijk, maar wel vermakelijk.
pi_175486626
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:58 schreef Vesz het volgende:

[..]

Verbaast het je dan? Het is wel duidelijk dat sommigen niets anders te doen hebben dan de hele dag bezig te zijn met FvD. Elke morgen direct na het opstaan als een opgewonden kind direct even checken of ze wat tweets en facebookposts kunnen vinden en uiteraard even de nieuwssites en opnies checken voor het laatste nieuws over FvD. Ze zitten te azen op elke misstap van FvD zodat ze weer volledig los kunnen met hun lotgenoten in het frustratiehoekje. Het is aandoenlijk, maar wel vermakelijk.
Oei, ernstig staaltje projectie dit. Vind het wel sympathiek dat je FvD na een jaar al zo veel invloed toedicht. :P

Nou ja. Dít vind ik in elk geval bashen, Nattekat heeft nog wel zo vriendelijk verzocht omdat "in de sc" te doen. Van mij mag je je gang gaan hoor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 12:01:51 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175486631
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat je bedoelt is niet dat het inhoudelijk moet blijven, maar dat mensen niet zo negatief moeten zijn over Baudet. Te bizar voor woorden toch dat Baudet zou mogen schrijven wat hij wil maar dat mensen dat hier niet eens mogen bespreken? In het fucking FvD-topic op FOK!? _O-

En ik volg geen enkele politicus op Twitter, dus wat dat betreft ben ik het wel met je eens.
Mensen mogen best negatief doen over Baudet. Er is echter een verschil tussen opbouwende kritiek en dom bashen zoals hierboven gebeurt. Hou dat lekker in de slowchat als je dat zo graag wil.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 4 december 2017 @ 13:17:02 #195
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175487951
"opbouwende kritiek"

Ik ben heel erg benieuwd wat ik mij daar bij moet voorstellen als het gaat om een politieke partij.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 4 december 2017 @ 13:19:08 #196
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175488002
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:58 schreef Vesz het volgende:

[..]

Verbaast het je dan? Het is wel duidelijk dat sommigen niets anders te doen hebben dan de hele dag bezig te zijn met FvD. Elke morgen direct na het opstaan als een opgewonden kind direct even checken of ze wat tweets en facebookposts kunnen vinden en uiteraard even de nieuwssites en opnies checken voor het laatste nieuws over FvD. Ze zitten te azen op elke misstap van FvD zodat ze weer volledig los kunnen met hun lotgenoten in het frustratiehoekje. Het is aandoenlijk, maar wel vermakelijk.
Nou ja, zoals dit een van de tooics is waar ik uit interesse elke dag wel even kijk, kan ik me ook voorstellen dag anderen dat met twitter hebben.

Is dat raar?
Laffe huichelaar
pi_175488084
Jezus. Ik bekijk net de sprekerslijst van de plenaire begrotingsbehandeling onderwijs van aankomende woensdag en donderdag en het FvD blijkt als enige partij niet mee te doen.
pi_175488177
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 13:23 schreef Kaas- het volgende:
Jezus. Ik bekijk net de sprekerslijst van de plenaire begrotingsbehandeling onderwijs van aankomende woensdag en donderdag en het FvD blijkt als enige partij niet mee te doen.
Ze schitteren best wel vaak in afwezigheid bij de plenaire debatten.
pi_175488259
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mensen mogen best negatief doen over Baudet. Er is echter een verschil tussen opbouwende kritiek en dom bashen zoals hierboven gebeurt. Hou dat lekker in de slowchat als je dat zo graag wil.
Begin jij eens. Geef eens wat opbouwende kritiek op Baudet.
Make my day!
pi_175488364
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 13:23 schreef Kaas- het volgende:
Jezus. Ik bekijk net de sprekerslijst van de plenaire begrotingsbehandeling onderwijs van aankomende woensdag en donderdag en het FvD blijkt als enige partij niet mee te doen.
Hun onderwijsbijdrage zal zich wel weer beperken tot via Twitter hun aanhang inspireren tot scheldkanonnades tegen individuele docenten :P.
pi_175488404
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mensen mogen best negatief doen over Baudet. Er is echter een verschil tussen opbouwende kritiek en dom bashen zoals hierboven gebeurt. Hou dat lekker in de slowchat als je dat zo graag wil.
Is dat voor jou een goed excuus om keer op keer te proberen mensen die hier een eigen mening komen geven op te laten rotten?
Het is toch gewoon een discussieforum? Daar zouden alle meningen welkom moeten zijn. Wederom een erg vreemde actie van jou als crewlid dit...
pi_175488411
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 13:23 schreef Kaas- het volgende:
Jezus. Ik bekijk net de sprekerslijst van de plenaire begrotingsbehandeling onderwijs van aankomende woensdag en donderdag en het FvD blijkt als enige partij niet mee te doen.
Ik kan me ook niet heugen dat het FvD een mening heeft over het onderwijs, dus waarom zouden ze er moeten zijn. Volgens mij vinden ze dat alles wel prima gaat op de scholen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175488444
quote:
15s.gif Op maandag 4 december 2017 13:23 schreef Kaas- het volgende:
Jezus. Ik bekijk net de sprekerslijst van de plenaire begrotingsbehandeling onderwijs van aankomende woensdag en donderdag en het FvD blijkt als enige partij niet mee te doen.
Debatteren heeft toch geen zin, aldus Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175488461
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mensen mogen best negatief doen over Baudet. Er is echter een verschil tussen opbouwende kritiek en dom bashen zoals hierboven gebeurt. Hou dat lekker in de slowchat als je dat zo graag wil.
Degene die juist dom loopt te bashen, is Baudet. Oproepen tot een verkapte boycot van de Volkskrant omdat het stuk publiceert dat hem niet zint.

Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 december 2017 @ 13:45:53 #205
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488479
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 10:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk dat die blatante pogingen om jezelf in de aandacht te brengen door je tegen een ander af te zetten de PVV nu echt in de moeilijkheden gaat brengen.

Dat gedoe met die minister, Die aanklacht tegen Rutte. Dat is het nadeel van de aandachtsgeile politiek; je moet steeds extremer worden tot je een karikatuur van jdzelf wordt.

Nu gaat het dus nog wel werken voor Baudet om te doen of je geslachtofferd wordt door de grote boze media of door de grote boze grote partijen of door het grote boze docentenapparaat etc etc etc maar op den duur is dat geen heilzame route lijkt me
Nee, maar het is de enige route. Een partij die bestaat vanwege frustratie om het systeem blijft ook alleen maar bestaan zolang die frustratie er nog is. En daar naar moeten handelen als partij brengt je best vaak in moeilijke posities die je partij schade toe brengen. De PVV heeft het nu een aardig tijdje volgehouden, maar gaat aan z'n eigen schade tenonder. FvD wacht eenzelfde lot.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 4 december 2017 @ 13:47:19 #206
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488493
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Debatteren heeft toch geen zin, aldus Baudet.
Zou het kunnen dat ie zich nu (nog) minder laat zien in debatten omdat ze altijd uitlopen op een drama en veel gezichtsverlies voor hem?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 4 december 2017 @ 13:48:19 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488513
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2017 13:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet heugen dat het FvD een mening heeft over het onderwijs, dus waarom zouden ze er moeten zijn. Volgens mij vinden ze dat alles wel prima gaat op de scholen.
Oh, ik dacht dat hij het een groot links indoctrinatieapparaat vond.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175488528
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Debatteren heeft toch geen zin, aldus Baudet.
Dat heeft Dr. Baudet dan ook goed gezien. Zou hij hier meelezen?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 4 december 2017 @ 13:50:12 #209
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175488532
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 13:45 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, maar het is de enige route. Een partij die bestaat vanwege frustratie om het systeem blijft ook alleen maar bestaan zolang die frustratie er nog is. En daar naar moeten handelen als partij brengt je best vaak in moeilijke posities die je partij schade toe brengen. De PVV heeft het nu een aardig tijdje volgehouden, maar gaat aan z'n eigen schade tenonder. FvD wacht eenzelfde lot.
Volgens mij kan FvD dat op zich nog wel ombuigen. Je zit nu in de kamer, laat je dan op inhoudelijke dingen zien ipv alleen maar jezelf af te zetten. Kom met goede voorstellen, denk mee en zet je in voor het land ipv gewoon doorgaan met he af zetten en alles maar kut vinden.

Voor de PVV is dat te laat, voor FvD nog niet denk ik. Maar dan moet Baudet wel ophouden overal maar op te happen en zichzelf belangrijker te vinden dan de partij
Laffe huichelaar
pi_175488540
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat hij het een groot links indoctrinatieapparaat vond.
Ja, ik ook in eerste instantie, maar als hij echt vond dat het geld beter besteed kon worden dan aan de financiering van een stelsel van linkse indoctrinatie was hij er toch wel geweest? Daarom neem ik maar aan dat het eigenlijk wel meevalt volgens de heren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175488553
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2017 13:49 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat heeft Dr. Baudet dan ook goed gezien. Zou hij hier meelezen?
Prima.

Maar ga dan niet de politiek in.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175488577
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima.

Maar ga dan niet de politiek in.
Dat had ik inderdaad verstandiger gevonden.

Maar Thierry is een beetje eigengeil, dus dan is het een geinig platformpje.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 4 december 2017 @ 13:52:51 #213
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175488581
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:50 schreef timmmmm het volgende:

Voor de PVV is dat te laat, voor FvD nog niet denk ik. Maar dan moet Baudet wel ophouden overal maar op te happen en zichzelf belangrijker te vinden dan de partij
En hij of hij het er nu mee eens is of niet, hij zal mee moeten doen met het politieke spel om het om te kunnen buigen. Al die grote debatten skippen omdat de werkwijze hem niet bevalt gaat hem uiteindelijk natuurlijk niks opleveren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 december 2017 @ 13:53:06 #214
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175488584
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens mij kan FvD dat op zich nog wel ombuigen. Je zit nu in de kamer, laat je dan op inhoudelijke dingen zien ipv alleen maar jezelf af te zetten. Kom met goede voorstellen, denk mee en zet je in voor het land ipv gewoon doorgaan met he af zetten en alles maar kut vinden.

Voor de PVV is dat te laat, voor FvD nog niet denk ik. Maar dan moet Baudet wel ophouden overal maar op te happen en zichzelf belangrijker te vinden dan de partij
Maar hij is de Kamer toch ook ingekomen puur op z'n geschreeuw en niet op z'n inhoud? Want dat laatste had hij de afgelopen verkiezingen ook niet.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175492746
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2017 13:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet heugen dat het FvD een mening heeft over het onderwijs, dus waarom zouden ze er moeten zijn. Volgens mij vinden ze dat alles wel prima gaat op de scholen.
Hoe kan je nou als politieke partij weer geen mening over onderwijs hebben? Is overigens een retorische vraag.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 17:52:00 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175492831
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2017 13:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet heugen dat het FvD een mening heeft over het onderwijs, dus waarom zouden ze er moeten zijn. Volgens mij vinden ze dat alles wel prima gaat op de scholen.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/onderwijs

Verder kijken dan je neus lang is enzo
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175492850
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 17:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/onderwijs

Verder kijken dan je neus lang is enzo
Hier gaan ze tijdens de fucking tweedaagse begrotingsbehandeling onderwijs dus exact niks mee doen, als enige politieke partij van allen.
pi_175492986
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:53 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar hij is de Kamer toch ook ingekomen puur op z'n geschreeuw en niet op z'n inhoud? Want dat laatste had hij de afgelopen verkiezingen ook niet.
Ik heb er op gestemd vanwege de inhoud. Niet om de personen. En dan vooral om hun standpunten met betrekking tot ondernemerschap. En nog andere zaken die mij interesseren. Ze hadden juist heel veel inhoudelijk goede punten. Zie ook het onderwijs wat hierboven wordt aangehaald.
pi_175493126
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik heb er op gestemd vanwege de inhoud. Niet om de personen. En dan vooral om hun standpunten met betrekking tot ondernemerschap. En nog andere zaken die mij interesseren. Ze hadden juist heel veel inhoudelijk goede punten. Zie ook het onderwijs wat hierboven wordt aangehaald.
Aha en daar past bij dat ze zich als politici met de opdrachten van individuele docenten bemoeien?
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 18:10:49 #220
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175493154
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 17:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hier gaan ze tijdens de fucking tweedaagse begrotingsbehandeling onderwijs dus exact niks mee doen, als enige politieke partij van allen.
Wie zegt dat ze niet aanwezig zijn?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175493171
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 17:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/onderwijs

Verder kijken dan je neus lang is enzo
Prachtig hoor maar hoe passen punten als
quote:
Hiervoor zijn geen ingewikkelde ‘hervormingen’ nodig – eerder het omgekeerde: rust in de tent en veel ruimte aan scholen en onderwijsinstellingen om zelf te bepalen wat het beste is voor de leerling.

Of

Meer aanzien voor het vak door betere salariëring, minder papierwerk en meer autonomie.

Of

Terugdringen macht van politieke partijen in de (lokale) aansturing van het onderwijs.
Bij de acties die ze vorige week uithaalden?
pi_175493185
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze niet aanwezig zijn?
Ze zijn niet aanwezig, want ze staan niet op de sprekerslijst van de griffie van de Tweede Kamer die nu definitief is.
  maandag 4 december 2017 @ 18:13:45 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175493199
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 18:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ze zijn niet aanwezig, want ze staan niet op de sprekerslijst van de griffie die nu definitief is.
Op zich kun je wel aanwezig zijn zonder dat je spreektijd aanvraagt, toch?

Of het veel zin heeft is een tweede.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175493211
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op zich kun je wel aanwezig zijn zonder dat je spreektijd aanvraagt, toch?

Of het veel zin heeft is een tweede.
Ja, op de tribune, samen met de andere toeschouwers.
  maandag 4 december 2017 @ 18:19:01 #225
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175493310
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik heb er op gestemd vanwege de inhoud. Niet om de personen. En dan vooral om hun standpunten met betrekking tot ondernemerschap. En nog andere zaken die mij interesseren. Ze hadden juist heel veel inhoudelijk goede punten. Zie ook het onderwijs wat hierboven wordt aangehaald.
En wat vind je er dan van dat ze niet bij het onderwijsdebat aanwezig zijn?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 18:25:11 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175493403
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:19 schreef Euribob het volgende:

[..]

En wat vind je er dan van dat ze niet bij het onderwijsdebat aanwezig zijn?
Wederom: wie zegt dat ze niet aanwezig zijn?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175493426
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 17:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/onderwijs

Verder kijken dan je neus lang is enzo
Ja, dat is de grap he, dat ze volop klagen over het onderwijs en linkse indoctrinatie, maar dat ze er vervolgens niet over komen debatteren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 4 december 2017 @ 18:33:06 #228
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175493535
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wederom: wie zegt dat ze niet aanwezig zijn?
https://www.tweedekamer.n(...)le=Sprekerslijst.pdf
Ze staan niet op de sprekerslijst.

50 plus trouwens ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175493770
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)le=Sprekerslijst.pdf
Ze staan niet op de sprekerslijst.

50 plus trouwens ook niet.
Die hebben ook schijt aan zij die nog naar school moeten. Deze partij was me niet opgevallen trouwens.

Maar waarom heeft Baudet schijt aan de toekomst?
pi_175493784
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wederom: wie zegt dat ze niet aanwezig zijn?
Is al beantwoord.
pi_175493893
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die hebben ook schijt aan zij die nog naar school moeten. Deze partij was me niet opgevallen trouwens.

Maar waarom heeft Baudet schijt aan de toekomst?
Wellicht ziet de grootste intellectueel van onze tijd weinig perspectief in onderwijs voor degenen die toch niet aan hem kunnen tippen?
pi_175493971
quote:
11s.gif Op maandag 4 december 2017 18:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wellicht ziet de grootste intellectueel van onze tijd weinig perspectief in onderwijs voor degenen die toch niet aan hem kunnen tippen?
Eerste reactie bij het lezen van deze post was ‘troll toch niet zo’, maar die hele Baudet roept het natuurlijk ook wel over zich af door volledig schijt te hebben aan de fucking tweedaagse begrotingsbehandeling onderwijs die eens per jaar is en waar je veel voor elkaar kan krijgen.
pi_175494003
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Eerste reactie bij het lezen van deze post was ‘troll toch niet zo’, maar die hele Baudet roept het natuurlijk ook wel over zich af door volledig schijt te hebben aan de fucking tweedaagse begrotingsbehandeling onderwijs die eens per jaar is en waar je veel voor elkaar kan krijgen.
Zeker bij een verse regering. Dan zijn ze vaak toch nog wat toeschietelijker richting de oppositie.
  maandag 4 december 2017 @ 18:55:24 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175494023
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die hebben ook schijt aan zij die nog naar school moeten. Deze partij was me niet opgevallen trouwens.

Maar waarom heeft Baudet schijt aan de toekomst?
Ik ben toch bang dat de vorige debatten hem zo slecht zijn bekomen, dat hij het nog even niet aandurft. PR-technisch bereikt hij via twitter toch meer dan in een debat, en hij is voorlopig nog niet op het punt aangekomen dat hij wordt afgerekend op wat hij heeft bereikt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 19:00:15 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175494117
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)le=Sprekerslijst.pdf
Ze staan niet op de sprekerslijst.

50 plus trouwens ook niet.
Dat zegt weinig over aanwezigheid verder.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175494156
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 19:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zegt weinig over aanwezigheid verder.
Lees je de berichten die hier over dat onderwerp worden geplaatst wel? Kaas heeft al een aantal keer de punten beantwoord voordat jij daar weer naar vroeg.
pi_175494412
Die hele NatteKat weet dus gewoon aantoonbaar geen ene konjo over hoe de Tweede Kamer werkt, maar durft er wel wat harde claims over te maken om z’n held maar te verdedigen. Gvd lachwekkend.
pi_175494431
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 23:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Nou kom je bij een single-case studie al gauw op 100 % uit, want dan heb je aan één voorbeeld genoeg.

Even heel ver off-topic:(sorry) Is het CDA een progressieve linkse partij? (Ik vind van niet). Mijn collega die geschiedenis geeft stemt niet alleen op deze partij, hij is er ook nog actief lid van, heel actief. Natuurlijk komt bij geschiedenis ook politiek vaak om de hoek kijken. En hij steekt zijn afkeer van het koningshuis ook niet onder stoelen of banken. Maar stemadviezen geeft hij niet.
Ik weet dat een van mijn collega's PVV gestemd heeft, maar geen partijlid is. Een van mijn collega's heeft FvD gestemd, en had daar eigenlijk vrij vlug spijt van (die Latijnse toespraak).
Een collega was ooit actief in GroenLinks, maar heeft na Uruzgan zijn lidmaatschap opgezegd en is nu voortdurend zwevende. Van de rest weet ik het niet precies, maar er zitten wel wat linksige mensen bij denk ik, maar ook wel een paar die VVD of ook CDA hebben gestemd.
Geen van allen geven we stemadvies aan leerlingen anders dan "ga stemmen, doeturnietoewat, maar ga!"

Zover mijn iets meer dan single-case studie: het is onzin, leraren zijn net zo politiek verdeeld als de rest van Nederland. (En we zijn allemaal blij dat GroenLinks niet in de regering is gegaan,want van welke kant ook, we vertrouwen Rosenmöller voor geen halve cent.)
https://twitter.com/wierdduk/status/847163117146648578/photo/1


Dus in 2017 53% "echt links" en 27% D66, in 2012 57% "echt links" en 23% D66, lijkt erop dat de leraren een beweging naar rechts hebben gemaakt qua politieke voorkeur maar zeker niet zo verdeeld als de bevolking als geheel.
(De coalitie zou hier 38% v/d stemmen halen.)
--

Rechtse leraren zoeken is natuurlijk grote onzin, capabele leraren is het enige criterium.
Het doel van onderwijs is dat mensen zelfstandig leren denken, niet om ze naar welke politieke voorkeur dan ook te kneden.
Ik vind trouwens wel dat die leraar het de leerlingen heel moeilijk maakt om die opdracht vanuit een positief beeld van het FvD/Baudet goed neer te kunnen zetten in de zin dat hij zelf toch ongetwijfeld tegenzin zal voelen om dat met een goed cijfer te belonen.
Hij had er beter aan gedaan niet als een van de onderwerpen iets te kiezen waarover hij een zo duidelijk sterk emotionele mening over heeft, ik weet zeker dat hij een aversie zal voelen om dat betoog als pro een hoog cijfer te geven.

--
Wat heeft Rosenmöller het onderwijs misdaan?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175496489
Opmerkelijke tweet van de Oekraïense ambassade in NL. Thierry wordt beschuldigd van het verspreiden van nepnieuws:

https://twitter.com/ukrinnld/status/937700912059092992
“Instead of spreading Russian fake news Mr. @ThierryBaudet should better visit the places of real unfreedom – territories of Ukraine temporarily occupied by Russia.
#StopFakeNews #StopRussianPropaganda”
Make my day!
pi_175496880
  maandag 4 december 2017 @ 21:15:43 #241
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175497191
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:49 schreef agter het volgende:
Opmerkelijke tweet van de Oekraïense ambassade in NL. Thierry wordt beschuldigd van het verspreiden van nepnieuws:

https://twitter.com/ukrinnld/status/937700912059092992
“Instead of spreading Russian fake news Mr. @ThierryBaudet should better visit the places of real unfreedom – territories of Ukraine temporarily occupied by Russia.
#StopFakeNews #StopRussianPropaganda”
nogal apart uit de hoek van Oekraïne :')
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175497502
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:15 schreef Koen66 het volgende:

[..]

nogal apart uit de hoek van Oekraïne :')
Een BBC artikel delen ze. :+
Make my day!
pi_175497680
quote:
Ah, jammer. Het is dat ik net die dag mijn Tadzjikistaanse salontafel in de hommelwas moet zetten, anders was ik zeker gegaan.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175497936
quote:
6s.gif Op maandag 4 december 2017 21:38 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ah, jammer. Het is dat ik net die dag mijn Tadzjikistaanse salontafel in de hommelwas moet zetten, anders was ik zeker gegaan.
Wie wil er nou niet naar deze EO-jongerendag?
Make my day!
  maandag 4 december 2017 @ 22:02:30 #245
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175498197
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja, op de tribune, samen met de andere toeschouwers.
Maar als ze aanwezig zijn, zij het zonder aangevraagde spreektijd, mogen ze dan ook niet interrumperen?
Het zijn immers kamerleden. Ik vraag het maar, ik weet het echt niet.
Dat ze bij belangrijke debatten niet eens willen spreken, geeft mij het idee dat ze het kamerlidmaatschap niet bepaald serieus nemen.

Zelf heb ik ook op FvD gestemd, ik was blij met wat vers bloed in de kamer en had geen flauw idee op wie ik anders moest stemmen. Gezien de ontwikkelingen heb ik daar nu wel spijt van. Volgende keer maar weer blanco denk ik.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175498283
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Maar als ze aanwezig zijn, zij het zonder aangevraagde spreektijd, mogen ze dan ook niet interrumperen?
Het zijn immers kamerleden. Ik vraag het maar, ik weet het echt niet.
Dat ze bij belangrijke debatten niet eens willen spreken, geeft mij het idee dat ze het kamerlidmaatschap niet bepaald serieus nemen.

Zelf heb ik ook op FvD gestemd, ik was blij met wat vers bloed in de kamer en had geen flauw idee op wie ik anders moest stemmen. Gezien de ontwikkelingen heb ik daar nu wel spijt van. Volgende keer maar weer blanco denk ik.
Als je aanwezig bent, mag je interrumperen.

Maar als fractie wil je toch je eigen boodschap zo duidelijk mogelijk overbrengen, lijkt mij. Daarvoor is spreektijd noodzakelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 december 2017 @ 22:07:43 #247
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175498337
Lijkt mij ook. Maar wat dat betreft laten ze het op alle fronten afweten.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 december 2017 @ 22:15:11 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175498551
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:07 schreef Sodeknetters het volgende:
Lijkt mij ook. Maar wat dat betreft laten ze het op alle fronten afweten.

Ik heb niet geteld verder, maar het is wel zo dat elke fractie in totaal een bepaalde hoeveelheid spreektijd krijgt, voor elk debat dus. Misschien sparen ze die minuten op voor wat zij het belangrijkst vinden.

Zo heeft Hiddema veel langer gesproken dan je zou verwachten van zo'n kleine fractie.

En wel geestig dat ik geen verstand van politiek zou hebben als ik zeg dat ze wel aanwezig kunnen zijn _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 4 december 2017 @ 22:21:24 #249
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175498736
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb niet geteld verder, maar het is wel zo dat elke fractie in totaal een bepaalde hoeveelheid spreektijd krijgt, voor elk debat dus. Misschien sparen ze die minuten op voor wat zij het belangrijkst vinden.

Zo heeft Hiddema veel langer gesproken dan je zou verwachten van zo'n kleine fractie.

En wel geestig dat ik geen verstand van politiek zou hebben als ik zeg dat ze wel aanwezig kunnen zijn _O-
Voor zover ik weet, krijgt een spreker spreektijd pér debat en kun je het dus niet opsparen ofzo. Verder vind ik het wel heel raar dat ze een debat over dit onderwerp laten lopen terwijl ze er zo’n sterke mening over hebben. Dan laat je toch wat liggen?
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175498808
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:21 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, krijgt een spreker spreektijd pér debat en kun je het dus niet opsparen ofzo.
Verder vind ik het wel heel raar dat ze een debat over dit onderwerp laten lopen terwijl ze er zo’n sterke mening over hebben. Dan laat je toch wat liggen?
Spreektijd tijdens begrotingsbehandelingen kun je wel opsparen en verdelen, meen ik. Dus voor de verandering lijkt Nattekat een punt te hebben.

Feit blijft echter dat FvD debatten laat schieten waarvan je zou verwachten dat de partij spreektijd zou nemen. Zoals tijdens het debat over de MH17.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175498856
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:21 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, krijgt een spreker spreektijd pér debat en kun je het dus niet opsparen ofzo. Verder vind ik het wel heel raar dat ze een debat over dit onderwerp laten lopen terwijl ze er zo’n sterke mening over hebben. Dan laat je toch wat liggen?
Kennelijk denken ze dat ze bij hun achterban meer scoren met een volkstribunaal op twitter tegen een docent dan met een inhoudelijk debat over onderwijs.
pi_175498890
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kennelijk denken ze dat ze bij hun achterban meer scoren met een volkstribunaal op twitter tegen een docent dan met een inhoudelijk debat over onderwijs.
Vandaag was Thierry weer druk met het aanvallen van opiniemakers.

Raar mannetje is het.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 december 2017 @ 22:40:04 #253
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175499183
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kennelijk denken ze dat ze bij hun achterban meer scoren met een volkstribunaal op twitter tegen een docent dan met een inhoudelijk debat over onderwijs.
Ze lijken inderdaad actiever op twitter dan in de plenaire zaal. Doet me steeds meer denken aan die andere charlatan.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175504732
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:40 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ze lijken inderdaad actiever op twitter dan in de plenaire zaal. Doet me steeds meer denken aan die andere charlatan.
Ze steken gewoon meer energie in het opbouwen van hun partij. Lijkt me niet meer dan logisch als beginnende partij.
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:11:29 #255
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175505013
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ze steken gewoon meer energie in het opbouwen van hun partij. Lijkt me niet meer dan logisch als beginnende partij.
Dat is ook niet meer dan logisch, maar je zou toch mogen verwachten dat ze zichzelf in belangrijke debatten laten zien en vooral horen. Dat is toch waarvoor ze in de kamer gekozen zijn.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:35:04 #256
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175505394
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ze steken gewoon meer energie in het opbouwen van hun partij. Lijkt me niet meer dan logisch als beginnende partij.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:11 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat is ook niet meer dan logisch, maar je zou toch mogen verwachten dat ze zichzelf in belangrijke debatten laten zien en vooral horen. Dat is toch waarvoor ze in de kamer gekozen zijn.
Voor beide valt wat te zeggen natuurlijk, maar ik mag toch ook aannemen dat het ''partijapparaat'' inmiddels toch al enig gestalte heeft zodat zij de campagne een beetje uit handen kunnen geven?

Tuurlijk, bij elk debat aanwezig zijn lijkt mij niet mogelijk, maar dan zou het inderdaad toch logisch zijn een wat minder belangrijk debat te laten schieten i.p.v. de debatten waar de speerpunten van de partij voorbij komen. Ik ga eens even een mailtje naar FvD tikken in de lunchpauze, kijken of ik er een reactie op krijg. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175505436
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:11 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat is ook niet meer dan logisch, maar je zou toch mogen verwachten dat ze zichzelf in belangrijke debatten laten zien en vooral horen. Dat is toch waarvoor ze in de kamer gekozen zijn.
Hiddema was laatst nog bij het debat over Justitie en Veiligheid, en Baudet bij defensie.

FvD profileert zich niet als de standaard partij. Ik denk dat veel kiezers daar ook niet een probleem mee hebben. Als zij bij de volgende verkiezingen 14 zetels halen, zal er vast een hoop meer FvD in de kamer te zien zijn.
pi_175505456
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:35 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

[..]

Voor beide valt wat te zeggen natuurlijk, maar ik mag toch ook aannemen dat het ''partijapparaat'' inmiddels toch al enig gestalte heeft zodat zij de campagne een beetje uit handen kunnen geven?

Tuurlijk, bij elk debat aanwezig zijn lijkt mij niet mogelijk, maar dan zou het inderdaad toch logisch zijn een wat minder belangrijk debat te laten schieten i.p.v. de debatten waar de speerpunten van de partij voorbij komen. Ik ga eens even een mailtje naar FvD tikken in de lunchpauze, kijken of ik er een reactie op krijg. :P
Hou ons even op de hoogte.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 11:44:19 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175505548
Ik kan echt nergens vinden wat de verdeelsleutel van de spreektijd is geweest... was misschien wel handig om te kijken hoe ze tot nu toe hun minuten hebben verdeeld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 december 2017 @ 12:04:52 #260
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175505929
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vandaag was Thierry weer druk met het aanvallen van opiniemakers.

Raar mannetje is het.
''Aanvallen'' :')

Ja wat raar zeg, als je even kort reageert op iemand die een belachelijk stuk schrijft als 'Thierry Baudet is zeker een eeuw te laat geboren'.

Weet je Koos, misschien zou het leuk zijn als mensen jou wekenlang in de krant, op TV en social media, uitmaken voor racist, white supremacist, seksist, en weet ik veel wat nog meer voor onzin.

En als jij dan als door een wesp gestoken reageert (zoals gebruikelijk) dan kunnen we allemaal lachen en wijzen en zeggen ''Wat ben jij een raar mannetje zeg''. _O- Jezus Koos heb je niets beters te doen dan opiniemakers aanvallen? Die mensen doen gewoooooon hun werk! Als zij zeggen ''Koos Vogels haat negers'' dan doen ze gewoon hun werk. Laat ze begaan!
pi_175505946
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 22:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vandaag was Thierry weer druk met het aanvallen van opiniemakers.

Raar mannetje is het.
Linkse facisten opiniemakers noemen :')
pi_175505987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:44 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan echt nergens vinden wat de verdeelsleutel van de spreektijd is geweest... was misschien wel handig om te kijken hoe ze tot nu toe hun minuten hebben verdeeld.
Ach. De vorige keer vroeg Baudet spreektijd aan en kwam hij niet eens opdagen. Zonder afzegging.
Zo gaan je minuten wel op, ja.
Maarliefst 20 minuten spreektijd weggegooid.
Make my day!
  dinsdag 5 december 2017 @ 12:11:44 #263
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175506015
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kennelijk denken ze dat ze bij hun achterban meer scoren met een volkstribunaal op twitter tegen een docent dan met een inhoudelijk debat over onderwijs.
Dit ook weer. ''Volkstribunaal''. Waar komt die onzin toch vandaan?

Die man trad zelf naar voren. Hij identificeerde zichzelf als de docent in kwestie, ging zelf op Twitter de discussie aan met Baudet. En Baudet bood aan om naar de school te komen en een gesprek, een ''inhoudelijk debat'', aan te gaan met de docent. Om de feitelijke onwaarheden (want die stonden in de opdracht) recht te zetten.

Ik weet niet naar wat voor twittergesprek jij heb zitten kijken, of je aan de paddestoelen zat ofzo, maar ik vond dat Baudet uiterst correct en 'beschaafd' reageerde, zeker gezien de absolute leugenachtige drek die hem als woorden in de mond werden gelegd door die man die zichzelf ''docent'' noemt. Echt klasse.
pi_175506169
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dit ook weer. ''Volkstribunaal''. Waar komt die onzin toch vandaan?

Die man trad zelf naar voren. Hij identificeerde zichzelf als de docent in kwestie, ging zelf op Twitter de discussie aan met Baudet. En Baudet bood aan om naar de school te komen en een gesprek, een ''inhoudelijk debat'', aan te gaan met de docent. Om de feitelijke onwaarheden (want die stonden in de opdracht) recht te zetten.

Ik weet niet naar wat voor twittergesprek jij heb zitten kijken, of je aan de paddestoelen zat ofzo, maar ik vond dat Baudet uiterst correct en 'beschaafd' reageerde, zeker gezien de absolute leugenachtige drek die hem als woorden in de mond werden gelegd door die man die zichzelf ''docent'' noemt. Echt klasse.
Tsja, de man werd door Baudet op Twitter versleten voor 'extreemlinkse haatdocent'. Logisch dat je je dat niet over je kant laat gaan.

Maar goed, daarmee was de toon dus al gezet door Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175506194
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''Aanvallen'' :')

Ja wat raar zeg, als je even kort reageert op iemand die een belachelijk stuk schrijft als 'Thierry Baudet is zeker een eeuw te laat geboren'.

Weet je Koos, misschien zou het leuk zijn als mensen jou wekenlang in de krant, op TV en social media, uitmaken voor racist, white supremacist, seksist, en weet ik veel wat nog meer voor onzin.

En als jij dan als door een wesp gestoken reageert (zoals gebruikelijk) dan kunnen we allemaal lachen en wijzen en zeggen ''Wat ben jij een raar mannetje zeg''. _O- Jezus Koos heb je niets beters te doen dan opiniemakers aanvallen? Die mensen doen gewoooooon hun werk! Als zij zeggen ''Koos Vogels haat negers'' dan doen ze gewoon hun werk. Laat ze begaan!
Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Vanwege m'n beroep ben ik verschillende malen online gefileerd door dierenactivisten. Ik lach daar gewoon om en laat die mensen lekker lullen.

Ik raad Baudet aan hetzelfde te doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175506204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:44 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan echt nergens vinden wat de verdeelsleutel van de spreektijd is geweest... was misschien wel handig om te kijken hoe ze tot nu toe hun minuten hebben verdeeld.
Volgens mij hebben ze 120 minuten, want ze zijn geen afsplitsers. Kuzu heeft bijvoorbeeld minder tijd tegenwoordig. Basisregel is voor zover ik weet in dat geval 100 + (aantal zetels x 2).

Verder hebben we hierna volgens mij nog maar 4 begrotingsvergaderingen, waaronder Sport en de begroting van de koning, en die zijn volgens mij niet zo interessant voor het FvD. Economische Zaken en Sociale Zaken komen ook nog, dus daar zullen ze toch echt wel moeten zijn zou ik zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 13:04:25 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175506788
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze 120 minuten, want ze zijn geen afsplitsers. Kuzu heeft bijvoorbeeld minder tijd tegenwoordig. Basisregel is voor zover ik weet in dat geval 100 + (aantal zetels x 2).

Verder hebben we hierna volgens mij nog maar 4 begrotingsvergaderingen, waaronder Sport en de begroting van de koning, en die zijn volgens mij niet zo interessant voor het FvD. Economische Zaken en Sociale Zaken komen ook nog, dus daar zullen ze toch echt wel moeten zijn zou ik zeggen.
Dan is daarvan gebruikt:
30 minuten op V&J
10 minuten op Defensie
10 minuten algemeen

Gezien de belangrijkste nog moeten komen, denk ik dat het nog te vroeg is om te zeggen dat ze het wel of niet gaan volmaken. Als er straks twee keer een half uur wordt aangevraagd, is meteen duidelijk waarom ze bij zo weinig debatten aanwezig waren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175506921
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan is daarvan gebruikt:
30 minuten op V&J
10 minuten op Defensie
10 minuten algemeen

Gezien de belangrijkste nog moeten komen, denk ik dat het nog te vroeg is om te zeggen dat ze het wel of niet gaan volmaken. Als er straks twee keer een half uur wordt aangevraagd, is meteen duidelijk waarom ze bij zo weinig debatten aanwezig waren.
En 20 minuten op buitenlandse zaken. Verder lijkt immigratie mij een van de belangrijkste onderwerpen voor het FvD, maar goed, wie ben ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175507983
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan is daarvan gebruikt:
30 minuten op V&J
10 minuten op Defensie
10 minuten algemeen

Gezien de belangrijkste nog moeten komen, denk ik dat het nog te vroeg is om te zeggen dat ze het wel of niet gaan volmaken. Als er straks twee keer een half uur wordt aangevraagd, is meteen duidelijk waarom ze bij zo weinig debatten aanwezig waren.
Baudet heeft natuurlijk zelf onlangs al in een interview aangegeven weinig waarde aan (dit soort) debatten te hechten. Waarom ze weinig aanwezig zijn is dus al wel helder.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 14:25:10 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175508004
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Baudet heeft natuurlijk zelf onlangs al in een interview aangegeven weinig waarde aan (dit soort) debatten te hechten. Waarom ze weinig aanwezig zijn is dus al wel helder.
En als hij straks de resterende 40 minuten heeft volgemaakt hoor ik jou dit nog steeds roepen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175508026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En als hij straks de resterende 40 minuten heeft volgemaakt hoor ik jou dit nog steeds roepen?
Je wou beweren dat hij loog in dat interview? Of weer volkomen verkeerd werd begrepen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 14:28:01 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175508064
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je wou beweren dat hij loog in dat interview? Of weer volkomen verkeerd werd begrepen?
Je zegt dat ze niet op komen dagen omdat hij dat beweerd heeft. Daar reageer ik op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:41:16 #273
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175509223
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:04 schreef Nattekat het volgende:

Gezien de belangrijkste nog moeten komen, denk ik dat het nog te vroeg is om te zeggen dat ze het wel of niet gaan volmaken. Als er straks twee keer een half uur wordt aangevraagd, is meteen duidelijk waarom ze bij zo weinig debatten aanwezig waren.
Echt? Wat zijn de belangrijkste begrotingen dan?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175509290
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Echt? Wat zijn de belangrijkste begrotingen dan?
Die van het koningshuis wellicht?
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:48:25 #275
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175509339
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die van het koningshuis wellicht?
Dat zal het wel zijn ja. Thierry wil die positie natuurlijk overnemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:50:27 #276
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175509379
http://berniemag.nl/thierry-baudet-haagse-dandy/

Ik heb trouwens wel gewoon de Bernie Mag van deze maand in huis gehaald omdat de toekomstig premier erin staat.

Met daarin de volgende passage:

quote:
Omdat regeringen per definitie een meerderheid in de Kamer hebben, worden voorstellen vrijwel altijd aangenomen - op wat wisselgeld na dat dan met een groot gebaar en veel bombarie wordt prijsgegeven en de illusie moet wekken dat er een inhoudelijk 'debat' gevoerd is op basis van 'argumenten'. Allemaal flauwekul. De oppositie heeft als minderheid niets te zeggen. Ja, ik kan moties indienen - verzoeken om wetsvoorstellen te wijzigen - maar die worden in beginsel weggestemd, want er is geen meerderheid. Kom je er een keertje per ongeluk tóch doorheen, dan wordt er weinig tot niets mee gedaan. Ze verdwijnen ergens in een rapport om jaren later, als de kwestie inmiddels allang niet meer speelt, subtiel te worden afgedankt. Iedereen aan het Binnenhof weet dat het zo werkt. Politici en journalisten doen er lacherig over, maar ik vind dat een schoffering van de kiezer.'

Deze zomer publiceerde ex-VVD-kamerlid Ybeltje Berckmoes een boek over haar tijd in politiek Den Haag. Ze schetst een vergelijkbaar beeld.
'Ja. En heb je de reacties ook gelezen? Haar voormalige collega's beschuldigen haar van luiheid. Volgens de parlementaire pers zou ze incompetent zijn geweest. Berckmoes is gelyncht om het kartel te beschermen.'
Als GroenLinks niets kan bereiken in de oppositie (zoals Baudet feitelijk stelt) waarom kiezen zij dan wel bewust voor de oppositie? Wat weet GroenLinks wel dat Baudet niet weet?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:07:37 #277
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175509641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:37 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hiddema was laatst nog bij het debat over Justitie en Veiligheid, en Baudet bij defensie.

FvD profileert zich niet als de standaard partij. Ik denk dat veel kiezers daar ook niet een probleem mee hebben. Als zij bij de volgende verkiezingen 14 zetels halen, zal er vast een hoop meer FvD in de kamer te zien zijn.
Het is zeker geen standaard partij inderdaad. Maar juist op de grote onderwerpen zou ik ze wel in de kamer verwachten. De volgende verkiezingen zijn als het goed is nog wel even weg.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_175509782
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:07 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Het is zeker geen standaard partij inderdaad. Maar juist op de grote onderwerpen zou ik ze wel in de kamer verwachten. De volgende verkiezingen zijn als het goed is nog wel even weg.
Het moet nu wel een beetje afgelopen zijn met dat zomaar niet komen inderdaad. Dat debat van het koningshuis vinden ze ook wel prima volgens mij, wat ik dan weer irritant vindt maar echt belangrijk is het niet. Ook als het geen zin heeft moeten ze wel komen, juist zelfs als je dat erg vindt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 16:52:16 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175510463
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:50 schreef Ryon het volgende:
http://berniemag.nl/thierry-baudet-haagse-dandy/

Ik heb trouwens wel gewoon de Bernie Mag van deze maand in huis gehaald omdat de toekomstig premier erin staat.

Met daarin de volgende passage:

[..]

Als GroenLinks niets kan bereiken in de oppositie (zoals Baudet feitelijk stelt) waarom kiezen zij dan wel bewust voor de oppositie? Wat weet GroenLinks wel dat Baudet niet weet?
1. GL durft niet te regeren omdat dat heel naar kan eindigen bij de volgende verkiezingen
2. Door oppositie te voeren kan je door blijven groeien, ook al bereik je er geen enkele donder mee.
3. Als puntje bij paaltje komt, heb je een kabinet GL-FvD waarbij het complete kartel buitenspel staat. /keepdreaming
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175510779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:07 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Het is zeker geen standaard partij inderdaad. Maar juist op de grote onderwerpen zou ik ze wel in de kamer verwachten. De volgende verkiezingen zijn als het goed is nog wel even weg.
Bij welke grote onderwerpen dan bijvoorbeeld? Het lijkt me toch wel erg lastig voor 2 Kamerleden om je echt in te lezen in al die grote onderwerpen. Weet niet of dat in debat dan wel zo goed uit de verf komt, ook al hebben ze wel mensen met kennis in hun achterban en partij.
pi_175510890
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:13 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Bij welke grote onderwerpen dan bijvoorbeeld? Het lijkt me toch wel erg lastig voor 2 Kamerleden om je echt in te lezen in al die grote onderwerpen. Weet niet of dat in debat dan wel zo goed uit de verf komt, ook al hebben ze wel mensen met kennis in hun achterban en partij.
Recent hebben ze debatten over bijvoorbeeld MH17, defensiematerieel, asielbeleid en het raadgevend referendum gemist. Dat zijn voor deze partij en haar achterban toch best grote onderwerpen?
pi_175510943
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Recent hebben ze debatten over bijvoorbeeld MH17, defensiematerieel, asielbeleid en het raadgevend referendum gemist. Dat zijn voor deze partij en haar achterban toch best grote onderwerpen?
Klopt inderdaad. Dat is raar. Maar Baudet was toch wel aanwezig bij het debat in de plenaire zaal, of bedoel je een commissievergadering? Daar heb ik ze beide nog nooit gezien.
pi_175511120
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:22 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Dat is raar. Maar Baudet was toch wel aanwezig bij het debat in de plenaire zaal, of bedoel je een commissievergadering? Daar heb ik ze beide nog nooit gezien.
Dit ging om debatten waar schitterden door afwezigheid.
pi_175511197
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit ging om debatten waar schitterden door afwezigheid.
Ze hebben wel eens aangegeven niet te geloven in dat urenlange vergaderen. Als kleine partij weet je sws dat je niets kun veranderen tegenover het partijkartel xD Ze zijn volgens mij wel vaak in de tweede kamer aanwezig, gezien de vele reactievideos van pownews bijvoorbeeld lol
pi_175511388
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:43 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ze hebben wel eens aangegeven niet te geloven in dat urenlange vergaderen. Als kleine partij weet je sws dat je niets kun veranderen tegenover het partijkartel xD Ze zijn volgens mij wel vaak in de tweede kamer aanwezig, gezien de vele reactievideos van pownews bijvoorbeeld lol
Lees de discussie hierover in dit topic even terug ;).
pi_175511479
Is er wel eens een FvD-motie aangenomen?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_175511513
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Recent hebben ze debatten over bijvoorbeeld MH17, defensiematerieel, asielbeleid en het raadgevend referendum gemist. Dat zijn voor deze partij en haar achterban toch best grote onderwerpen?
Als ik eerlijk ben vind ik alleen de laatste 2 belangrijk.
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:22:25 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175511617
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben vind ik alleen de laatste 2 belangrijk.
Thierry vond blijkbaar van niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175511726
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben vind ik alleen de laatste 2 belangrijk.
MH17 boeit niet voor FvD? Dat terwijl de partij vraagtekens plaatst bij het JIT?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 18:30:39 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175511744
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

MH17 boeit niet voor FvD? Dat terwijl de partij vraagtekens plaatst bij het JIT?
Je moet niet zo veel voor anderen denken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175511835
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je moet niet zo veel voor anderen denken.
Baudet vraagt Trump om nieuw onderzoek naar MH17, nabestaanden geschokt
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 18:38:06 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175511859
quote:
Ja, leuk. Als ik alles wat ik roep belangrijk zou moeten vinden, is 24 uur in een dag niet genoeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175512111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dit ook weer. ''Volkstribunaal''. Waar komt die onzin toch vandaan?
Waar die onzin vandaan komt? Van die niet al te snuggere FVD'er die het (twitter)volk opriep om te kiezen tussen twee mogelijke sancties voor die docent.
pi_175512532
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

MH17 boeit niet voor FvD? Dat terwijl de partij vraagtekens plaatst bij het JIT?
Mij niet zei ik.
pi_175512689
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''Aanvallen'' :')

Ja wat raar zeg, als je even kort reageert op iemand die een belachelijk stuk schrijft als 'Thierry Baudet is zeker een eeuw te laat geboren'.
Voor iemand die vroeger graag romantiseert is dat geen hele gekke gedachte lijkt me.
pi_175513752
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, leuk. Als ik alles wat ik roep belangrijk zou moeten vinden, is 24 uur in een dag niet genoeg.
Juist rondom MH17 heeft de FvD zich bedt wel geprofileerd. Ze zijn immers ook groot geworden door leugens over het associatieverdrag. Oekraïne is wel een dingetje voor ze.
pi_175523092
quote:
Denk je dat je ooit de kans krijgt om te laten zien wat je waard bent?
‘Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat meer dan de helft van de Nederlanders het in principe met mij eens is. In potentie is dat 80 tot 90 procent van de zetels.
http://berniemag.nl/thierry-baudet-haagse-dandy/

Tikkeltje verwaand, heer Dandy ?
Prima hoor... vlieg maar hoog.... nog hoger..... zo hoog mogelijk
pi_175523149
Op naar de 40-45 zetels
pi_175523160
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://berniemag.nl/thierry-baudet-haagse-dandy/

Tikkeltje verwaand, heer Dandy ?
Prima hoor... vlieg maar hoog.... nog hoger..... zo hoog mogelijk
quote:
Een groot aantal media overleeft door subsidies die door het kartel in stand worden gehouden. Dat heeft beslissende gevolgen voor de toon van de berichtgeving.
Wat is dit nou weer voor vage insinuatie? Welke media en welke subsidies?

Dit zijn niets meer dan smerige verdachtmakingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175523175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]


[..]

Wat is dit nou weer voor vage insinuatie? Welke media en welke subsidies?

Dit zijn niets meer dan smerige verdachtmakingen.
De publieke omroep steunt het kartel in alles. Dat snap je toch?
pi_175523183
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De publieke omroep steunt het kartel in alles. Dat snap je toch?
Hij heeft het naar eigen zeggen echter niet alleen over de PO.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')