abonnement Unibet Coolblue
pi_175465440
Welkom in het draagtopic! Hier kun je terecht voor alles wat met het dragen van je kindje te maken heeft.



Waarom dragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dragen, maar waarmee dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verschillende soorten knopen zijn er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175465449
As I was saying... :+.

quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 10:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik doe een aantal doeken weg, heeft iemand nog belangstelling? Het gaat om:

- Ellevill Zara choco maat 6 (¤50)
- Didymos Lisca groen maat 6 (¤80)
- Didymos Indio blauw/wit ringsling (¤50).

Graag een pm/dm bij interesse of als je foto's wil! :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175492033
Een ringsling gebruiken bij hele kleintjes (lees: nog in de kraamweek zeg maar), dat kan toch gewoon of niet?
En wat zijn dan belangrijke dingen om op te letten?

Ons mannetje lijkt nu al last te hebben van krampjes en heb een ringsling liggen, dus dat lijkt me het proberen waard
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:53:20 #4
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_175509419
Ja dat kan, letten op bolle ruggetje, nekrolletje en voetjes er uit.
je kan ook de staart als nekrol gebruiken als in dit filmpje
pi_175739532
Willen de meer ervaren draagsters even meekijken? :) Kwam net de Hop Tye tegen in de kast (was ik alweer bijna vergeten :@ ) en die 'mag' ook vanaf de geboorte zeggen ze (ons ventje weegt ongeveer 4 kilo), maar ik vind dat-ie er wel erg laag in zit..? :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zit met z'n gezicht precies verstopt achter zo'n schouderband (neus en mond zijn wel vrij), is dat erg?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175739653
Ik heb geen antwoord op je vraag Twist, maar mnohhhhh O+

Heeft iemand nog een tip voor een goede draagconsulent regio Den Haag? Ik wil wat verschillende doeken proberen voor ik er een koop en wil wat hulp bij voor het eerst knopen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175739674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:49 schreef Krisvc het volgende:
Ik heb geen antwoord op je vraag Twist, maar mnohhhhh O+

Heeft iemand nog een tip voor een goede draagconsulent regio Den Haag? Ik wil wat verschillende doeken proberen voor ik er een koop en wil wat hulp bij voor het eerst knopen.
wink wink nudge nudge O-) ;)

Twist, ik heb even een DM gestuurd :)
Make your own kind of music.
pi_175740477
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:50 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Twist, ik heb even een DM gestuurd :)
Top, dank je! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175741491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:50 schreef CassElliot het volgende:

[..]

wink wink nudge nudge O-) ;)

Twist, ik heb even een DM gestuurd :)
Ik was er een beetje vanuit gegaan dat jij met je bedrust niet naar Den Haag komt op dit moment. ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:31:30 #10
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_175741613
ik vind http://dreambearers.com/ ook heel aardig!
pi_175778827
💡 ik zag bij een webshop waarbij de fysieke winkel in Groningen zit een jasinsert die blijkbaar op je eigen ritsen past :o dat heb ik echt gemist en ben toen zelf aan de knutsel gegaan. Vet handig!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 17 december 2017 @ 23:17:43 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_175800103
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:48 schreef Morretje het volgende:
💡 ik zag bij een webshop waarbij de fysieke winkel in Groningen zit een jasinsert die blijkbaar op je eigen ritsen past :o dat heb ik echt gemist en ben toen zelf aan de knutsel gegaan. Vet handig!
Die zag ik ook en ik heb de foto's zitten bestuderen hoe het nou werkt, maar ben er niet achter gekomen :X

Eerstkomende keer dat ik naar de stad ga wil ik het checken want ik ben gewoon té geïntrigeerd :')
  donderdag 21 december 2017 @ 13:42:27 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175891593
Schaafplek van het slapen tegen zijkant. Tips om dit te voorkomen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 21 december 2017 @ 13:59:22 #14
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_175891931
ik doe er een doekje tussen van hoppediz
https://dragenenzo.nl/sho(...)ekje-hoppediz-kairo/

Ook in de zomer fijn bij zweethoofdjes *O*
  donderdag 21 december 2017 @ 14:28:36 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175892527
quote:
17s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:59 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik doe er een doekje tussen van hoppediz
https://dragenenzo.nl/sho(...)ekje-hoppediz-kairo/

Ook in de zomer fijn bij zweethoofdjes *O*
Ik prop nu al vaak een spuugdoek onder zijn hoofd vanwege het gezweet, maar ben beetje bang dat we die buiten verliezen. Ga de gok wel wagen, voor de 8 euro die die mooie van hoppediz kost, kan ik er best veel kopen bij de hema :)

Dank voor het beantwoorden van mijn vraag in steno trouwens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175941987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:50 schreef CassElliot het volgende:

[..]

wink wink nudge nudge O-) ;)

Twist, ik heb even een DM gestuurd :)
Bedankt voor je tips. Geweldig consult gehad van Marloes die letterlijk aan de overkant van de straat woont. *O*

Mijn doek kwam gister binnen. Nu drie keer geknoopt en gaat steeds beter. Kom telkens andere dingen tegen die beter kunnen.

Vraag me alleen af of ik bewust z'n hoofdje continu de andere kant op moet leggen ivm voorkeurshouding? Of is daar bij dragen geen sprake van?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 23 december 2017 @ 22:57:49 #17
269689 crew  Viv
pi_175960225
Even een :W vanuit Parijs met dreumes, zonder kinderwagen. Mijn bekken werkt niet mee dus nu voor het eerst aan het rugdragen, wat een verademing! Ook leuk bij security controles in winkels en musea, willen ze mijn rugzak controleren: "It's my baby" "Oh!" :D
  zondag 24 december 2017 @ 10:41:08 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175966674
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
Even een :W vanuit Parijs met dreumes, zonder kinderwagen. Mijn bekken werkt niet mee dus nu voor het eerst aan het rugdragen, wat een verademing! Ook leuk bij security controles in winkels en musea, willen ze mijn rugzak controleren: "It's my baby" "Oh!" :D
Foto! Daar doe je niet aan he? Dan op z'n minst een sfeerverslag van kerst in Parijs straks!
En van kerst zonder kolf :o. Maar dat is een ander topic
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175985657
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
Even een :W vanuit Parijs met dreumes, zonder kinderwagen. Mijn bekken werkt niet mee dus nu voor het eerst aan het rugdragen, wat een verademing! Ook leuk bij security controles in winkels en musea, willen ze mijn rugzak controleren: "It's my baby" "Oh!" :D
Ik zou oppassen voor zakkenrollers. :D wel heerlijk zeg!

Ik hoop snel de Ergobaby uit verpakking te trekken en ga de huur verlengen. Twee weken leek veel maar kom echt nog nergens aan toe. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 december 2017 @ 14:11:23 #20
269689 crew  Viv
pi_176013561
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:41 schreef Lemijn het volgende:
Foto! Daar doe je niet aan he? Dan op z'n minst een sfeerverslag van kerst in Parijs straks!
En van kerst zonder kolf :o. Maar dat is een ander topic
Ik zet haar niet herkenbaar op een openbaar forum nee, maar ik zal je wat toesturen. ;)
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 05:18 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik zou oppassen voor zakkenrollers. :D wel heerlijk zeg!
Knappe zakkenroller die haar uit een emeibaby of tula kan stelen hoor. ;) Eerder andersom, dat ik goed moet opletten waar zij haar grijpgrage handjes laat. Op de Eiffeltoren was ze de bontjas van een mevrouw schuin achter mij aan het aaien. :') Die kon er wel om lachen gelukkig.

Nog een leuke anekdote: op een gegeven moment schoot het klittenband van de fleececover los, en de mensen achter ons schrokken zich een hoedje omdat ze dachten dat ZZ zou vallen. _O-
pi_176013704
Hahaha ja als je niet weet hoe het zit :D.
pi_176033958
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:12 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips. Geweldig consult gehad van Marloes die letterlijk aan de overkant van de straat woont. *O*

Mijn doek kwam gister binnen. Nu drie keer geknoopt en gaat steeds beter. Kom telkens andere dingen tegen die beter kunnen.

Vraag me alleen af of ik bewust z'n hoofdje continu de andere kant op moet leggen ivm voorkeurshouding? Of is daar bij dragen geen sprake van?
Wat leuk O+ Welke doek heb je gekocht? :D

Wb hoofdje: in principe draaien kinderen (omdat de zwaartekracht in hun voordeel is tijdens het dragen) zelf hun hoofdje vaak genoeg. Valt het je op dat hij altijd dezelfde kant op ligt? Dan kun je daar wel wat bij helpen :)
Make your own kind of music.
  woensdag 27 december 2017 @ 21:06:16 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176053586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 14:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
Nog een leuke anekdote: op een gegeven moment schoot het klittenband van de fleececover los, en de mensen achter ons schrokken zich een hoedje omdat ze dachten dat ZZ zou vallen. _O-
Dit is zo herkenbaar, hoewel iets anders: mijn draagdoek is nogal lang dus ik knoop af op mijn rug en dan de staarten nog eens losjes op mijn buik. Dat valt ook wel eens uit. Er is al meerdere keren iemand op me af gesprongen die dacht dat mijn baby ieder moment naar beneden kon vallen. Ik vind het wel aandoenlijk altijd...

Oh ja en dat draaien: Jacob ligt wel meestal met zijn hoofd naar dezelfde kant, maar in bed ligt hij weer liever naar de andere kant. Omdat het verschilt laat ik 'm maar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176053732
Sjaak weet tegenwoordig hoe hij de clips van de Wompat open moet maken. Dat is heel onhandig, want vanaf mijn rug kan hij bij de clips onder mijn armen. Dat levert ook nogal spannende momenten op.
  woensdag 27 december 2017 @ 21:12:48 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_176053897
Kun je dan niet beter een andere drager pakken? Klinkt mij net iets te spannend :o
disclaimer
  woensdag 27 december 2017 @ 21:14:20 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176053945
Nou inderdaad! Je hebt vast wel wat liggen toch, MwC? :P

Ik ben even te lui om te zoeken, maar vanaf welke leeftijd of feature kan een baby op je rug in een draagzak? Ik probeerde het vanmorgen even in huis (in de bondslino) maar J was niet enthousiast dus we waren snel klaar.
En in de doek gaat het vooral om dat je juist knoopt, denk ik?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 december 2017 @ 21:20:36 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_176054207
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:14 schreef Lemijn het volgende:
Nou inderdaad! Je hebt vast wel wat liggen toch, MwC? :P

Ik ben even te lui om te zoeken, maar vanaf welke leeftijd of feature kan een baby op je rug in een draagzak? Ik probeerde het vanmorgen even in huis (in de bondslino) maar J was niet enthousiast dus we waren snel klaar.
En in de doek gaat het vooral om dat je juist knoopt, denk ik?
officieel vanaf zelf tot zit kunnen komen lemijn, maar ik deed het al eerder, vooral om soms even rustig te kunnen koken :')
disclaimer
  woensdag 27 december 2017 @ 21:21:37 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176054248
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

officieel vanaf zelf tot zit kunnen komen lemijn, maar ik deed het al eerder, vooral om soms even rustig te kunnen koken :')
Zelf tot zit komen, hmm, dat klinkt nog behoorlijk ver weg. Tnx ik ga er misschien eens kort en met goede reden vanaf wijken dan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176054372
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:12 schreef Stormqueen het volgende:
Kun je dan niet beter een andere drager pakken? Klinkt mij net iets te spannend :o
Eigenlijk wel ja, maar ik vind de Wompat de fijnste van allemaal op dit moment. Dus ik moffel de clips wat weg en dan kost het teveel moeite. Ik moet er bewust op letten dat hij er niet bij kan.

@Lemijn, ik heb er wel een stel om uit te kiezen ja *) heerlijk om in mijn eigen voorraad-ruimte te kunnen winkelen om te kijken welke drager ik wil gebruiken O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 december 2017 @ 22:22:56 #30
269689 crew  Viv
pi_176056915
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
officieel vanaf zelf tot zit kunnen komen lemijn, maar ik deed het al eerder, vooral om soms even rustig te kunnen koken :')
Ik droeg ZZ voor het eerst op mijn rug, en de volgende ochtend kon ze voor het eerst zelf tot zit komen. _O-
pi_176070037
Ik verkoop twee Vespers (beide maat 6): de Meadow en de Rebel. ¤120 per stuk of ¤225 als je ze samen koopt. Ze liggen hier niks te doen, maar daar zijn ze te mooi voor. O+ Kan ik er iemand blij mee maken?
pi_176194380
Ben een beetje aan het rondneuzen. Wat zijn mooie doeken duur zeg, pff. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_176197471
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 16:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ben een beetje aan het rondneuzen. Wat zijn mooie doeken duur zeg, pff. :P
Ik zou niet direct met een megadure doek beginnen. Misschien vind je het dragen wel helemaal niks en daar zit je dan met je dure doek. Zodra je toch wat anders wilt is een andere doek natuurlijk zo gekocht, er is zoveel moois! Tweedehands is ook veel te koop voornamelijk via draagdoekenmarkt op Facebook of hier :)
pi_176198063
Maar als je met een vervelende doek begint kan je ook afknappen op dragen :P.
Rond de 100 euro vind ik wel een leuk starttarief.
pi_176198439
Ik heb een paar heel mooie niet te dure doeken te koop. O-) . Tweede post!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176198795
Goedkope doek is natuurlijk niet altijd perse een vervelende doek. Ik heb doeken van 50 tot 800 euro gehad duurder is echt niet altijd beter. Ik heb zo wel mijn voorkeur, maar ik heb een Ellevill Zara liggen die echt niet veel heeft gekost en dat is echt een van mijn favodoeken voor een minibaby! Terwijl ik ook dure doeken direct weer heb verkocht omdat ik ze niet fijn vond.
pi_176198923
Is dat serieus Uni? Ik vind dat heel veel geld. Het zal best dat je het prijsverschil wel merkt maar mijn tweedehands Yaro van 50 euro was prachtig en voldeed meer dan prima, anderhalf jaar lang. Zeker om te proberen.

DUMAN, mijn tip zou zijn om lid te worden van de FB groep als tweedehands draagdoekenmarkt en daar even mee te lezen om je oriënteren. Kijk wat je mooi vindt en wat je eraan uit wil geven. Tweedehands doeken zijn al ingedragen en soepel, dat is fijner dan een nieuwe. Als je doek goed bevalt is er zo eentje (of meer :P) bijgekocht!

Oh ja, met newborn vond ik een rekbare doek trouwens het fijnst, die kun je voorknopen en dan hijs je baby er zo in. Dat vond ik met inimini baby aka voddenzak die overal ondersteuning moet hebben wel prettig :D
pi_176200573
Ik ben inderdaad lid geworden van een paar groepen. Maar je hebt ook een groep met doeken vanaf ¤500,-... ja, doei. :D
Heb daar een aantal mooie doeken gezien. Vind de Yaro’s met paarse en blauwe tinten mooi. :)

¤100,- voor een eerste doek vind ik echt te veel geld, voor m’n eerste zou ik max ¤50,- uitgeven.

Ik ga nog even rondneuzen. :Y)

Trouwens, zo’n sling, is dat fijn? Is volgens mij niet echt knopen, en ziet er ook niet echt comfortabel uit. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_176203478
Nouja het is heel persoonlijk. Maar sommige doeken maken dragen al gauw te zwaar, snijden in schouders, heel stug, geen grip bijv.
Voor 50 euro kun je ook prima slagen, helemaal als mensen van hun low end doeken af willen en niks verkoopt want markt op z'n gat. Kan je een leuke Girasol voor 50 euro scoren ofzo. Het is gewoon wat beter zoeken.
Rekbare doek is juist moeilijk goed steun te geven. En vooral maar voor korte tijd te gebruiken. Geld dat je daaraan uitgeeft zou je aan een geweven uit kunnen geven die dan jaren meegaat.
pi_176205216
Ik heb 70 euro uitgegeven (of nouja, mijn moeder+broer, het was een gezamelijk verjaardagscadeau) voor een Hoppediz. Die is prachtig, heerlijk zacht en ik vind hem fijn knopen. Maar ik heb wel getwijfeld of het het waard zou zijn, vooraf. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176205283
Dat snap ik wel, of het gaat bevallen ja of nee.
Wat dat betreft wel jammer dat tweedehandsmarkt stuk is, anders kon je kopen en weer zonder verlies verkopen dus gratis proberen.
Je kan ook huren trouwens.
pi_176211803
Over huren gesproken, is er een webshop waar ze alle soorten draagzakken verhuren? Heb zelf al gezocht, maar er wordt per shop alleen enkele aangeboden. En sommige soorten kan ik helemaal niet vinden voor verhuur.
pi_176212685
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:39 schreef DorothyGale het volgende:
Over huren gesproken, is er een webshop waar ze alle soorten draagzakken verhuren? Heb zelf al gezocht, maar er wordt per shop alleen enkele aangeboden. En sommige soorten kan ik helemaal niet vinden voor verhuur.
:W

Welke wil je graag proberen?
pi_176212805
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:39 schreef DorothyGale het volgende:
Over huren gesproken, is er een webshop waar ze alle soorten draagzakken verhuren? Heb zelf al gezocht, maar er wordt per shop alleen enkele aangeboden. En sommige soorten kan ik helemaal niet vinden voor verhuur.
Ja, babydragen.eu! Super service ook ^O^ .

Edit: oh, wat MwCactus zegt dus. Zij is van babydragen.eu :).
  maandag 1 januari 2018 @ 13:07:35 #45
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176212893
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 11:39 schreef DorothyGale het volgende:
Over huren gesproken, is er een webshop waar ze alle soorten draagzakken verhuren? Heb zelf al gezocht, maar er wordt per shop alleen enkele aangeboden. En sommige soorten kan ik helemaal niet vinden voor verhuur.
https://www.mamanova.nl/ heeft er een paar tussen zitten die andere verhuurders niet hebben.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 januari 2018 @ 13:27:53 #46
269689 crew  Viv
pi_176213234
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 22:20 schreef Unihipili het volgende:
Wat dat betreft wel jammer dat tweedehandsmarkt stuk is, anders kon je kopen en weer zonder verlies verkopen dus gratis proberen.
Ja, hoe komt dat eigenlijk? Zijn er gewoon te veel doeken in omloop inmiddels? In die grote Facebook groep zit een beheerder aan het einde van haar draagperiode, met echt voor duizenden euro's aan doeken waar niemand op reageert. :X
  maandag 1 januari 2018 @ 13:48:46 #47
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176213742
Is de draagdoekenmarkt nu echt helemaal ingestort? Dan heb ik mijn dragers vorig jaar nog net op tijd verkocht dan. Wel met iets verlies, maar heb er toen nog best redelijke bedragen voor gekregen.nu nog éen Tula toddler in huis, en die gaat voorlopig nog niet weg, gisteren peuter nog naar huis gedragen na oud en nieuw vieren bij vrienden in de buurt.
  maandag 1 januari 2018 @ 13:50:57 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_176213788
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, hoe komt dat eigenlijk? Zijn er gewoon te veel doeken in omloop inmiddels? In die grote Facebook groep zit een beheerder aan het einde van haar draagperiode, met echt voor duizenden euro's aan doeken waar niemand op reageert. :X
het was ook nogal een bubbel, ik voorspelde dit al een paar jaar geleden. Er waren velen die een graantje van de hype wilden meepikken, dus zijn er in 3 jaar tijd 8768885 merken draagdoeken bij gekomen. Letterlijk overstroomd dus, de markt :)
disclaimer
  maandag 1 januari 2018 @ 13:52:26 #49
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176213814
ik heb ook een hele hele grote stapel met doeken waar ik heel veel verlies op ga maken
ik baal er wel van maar voor mij zijn het gebruiksvoorwerpen en die schrijf je nou eenmaal af..

Dit komt altijd voor hoor, er zijn fases waarin bepaalde merken het goed doen.

Zo betaalde je 10 jaar geleden gerust 3 a 4 x retail voor didymos.
Daarna kwam natibaby als nieuwste rage, na natibaby kwam oscha, daarna kwam artipoppe en kokoro en nu is het allemaal een beetje aan het verspreiden tot het nieuwe populaire merk er is.

Met de dragers waren het eerst kleinsmekkers, toen kwamen de wompats en daarna de tula's

ik heb een pauwendoek krijg je nu niets voor ging 7 jaar geleden voor 1000 euro. :D ik heb hem voor retail toen gekocht en dat was 130 euro. :+ als ik toen had verkocht had ik heel wat andere doeken kunnen kopen maar hij was en is heel speciaal voor me die doek :D dus ik draag hem nu gewoon tot hij op is.
pi_176214187
¤1000,- voor een doek, dat is toch ziek? :D
Protège moi de mes désirs.
  maandag 1 januari 2018 @ 14:16:49 #51
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176214287
Voor die doek vind ik het absurd maar ik heb wel een hele dure doek die het voor mij wel waard was.
Maargoed ik heb ook wel 2 designer bags die een ander het niet waard zal vinden en zo heeft een ander 20 paar schoenen en loop ik momenteel op een paar van ruim 13 jaar oud :D
pi_176215206
Touché, ieder z’n ding. O+ Ben benieuwd hoe ik er over een jaar in sta, haha.
Protège moi de mes désirs.
pi_176215306
Ik vind wel een verschil tussen een dure doek of een doek die duur is door marktwaarde en dus 2-3x over de kop gaat. Hoewel verkopen tegen marktwaarde me wel vaak goed uit is gekomen hoor :+
pi_176261566
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Touché, ieder z’n ding. O+ Ben benieuwd hoe ik er over een jaar in sta, haha.
Gaat jouw man nu ook doekdragen DUMAN?
pi_176261825
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 13:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, babydragen.eu! Super service ook ^O^ .

Edit: oh, wat MwCactus zegt dus. Zij is van babydragen.eu :).
Ja had deze site al eerder gezien, zag 'm hier eerder voorbij komen :)

@MevrC.: ben op zoek naar een draagzak voor zowel mij als mijn vriend. Ik wil graag een Bandalino, Tula proberen en dit soort zoals van Stokke . Nu hoeft dat merk niet perse (en lees nu ook dat het geen ergonomische drager is, dus valt af) maar bestaat er iets wat erop lijkt?

Dank Buda voor de tip :)
pi_176261877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:28 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Ja had deze site al eerder gezien, zag 'm hier eerder voorbij komen :)

@MevrC.: ben op zoek naar een draagzak voor zowel mij als mijn vriend. Ik wil graag een Bandalino, Tula proberen en dit soort zoals van Stokke . Nu hoeft dat merk niet perse (en lees nu ook dat het geen ergonomische drager is, dus valt af) maar bestaat er iets wat erop lijkt?

Dank Buda voor de tip :)
Het ligt eraan wat je zoekt in een draagzak. De Stokke is inderdaad niet ergonomisch, maar wat van dat model sprak je aan?
pi_176261952
Ik begrijp je vraag, het was mijn vriend die het aansprak dus zal even nagaan waarom :) Ik gok dat het hem op het eerste gezicht wel wat leek ;)
pi_176262049
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:16 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Gaat jouw man nu ook doekdragen DUMAN?
Ik ga doekdragen (proberen), man gaat zakdragen. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_176262377
Ah okee.. Doekdragen lijkt mij een heel gedoe en ik ben bang dat ik door mijn klunzigheid de baby laat vallen...
  woensdag 3 januari 2018 @ 22:32:11 #60
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176270737
Een draagdoek of draagzak is beide even lastig, en ik denk dat je juist te snel verkijkt op de veiligheid van een drager.

ik ken bijvoorbeeld meerdere voorvallen van kindjes die bijna uit de bondolino of soortgelijke dragers ( kokadi flip, storchewiege) zijn geglipt aan de zijkant, de opening kan heel lastig goed te sluiten zijn als je weinig armkracht hebt of gewoon door een foutje in houding/omdoen

Een tula FTG heeft het bijvoorbeeld niet omdat daar de schouderbanden aan het rugpand vast zit, (ik voel mij daar veel veiliger bij.



ik zou alles even proberen, en kijken wat bij je past en een doek niet te snel afschrijven.
pi_176373561
https://www.amazon.de/dp/(...)L&tag=peppercom09-21

Een Ergobaby voor ¤24 ^O^


Edit: en al uitverkocht geloof ik!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:08:49 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176383149
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:10 schreef GotC het volgende:
https://www.amazon.de/dp/(...)L&tag=peppercom09-21

Een Ergobaby voor ¤24 ^O^


Edit: en al uitverkocht geloof ik!
Is ook een neppe :).
KuikenGuppy
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:09:07 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176383153
Vraagje heeft iemand hier ervaring met de kokadi flip?
KuikenGuppy
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:37:21 #64
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176383504
ik ben er te dik voor, zit daardoor echt verschrikkelijk, hij is gemaakt voor slanke mensen.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:38:59 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176383526
En de print? Mijn buurmeisje heeft net de Charlotte in Magicland gekocht, maar twijfelt of er niet snel haaltjes in zullen komen. Ervaring mee toevallig?
KuikenGuppy
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:43:41 #66
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176383583
het is net zo haalgevoelig als een doek, je ziet soms wel wat pluizen bij het billetje als kindjes er spijkerbroeken enzo in dragen deze specifieke doek weet ik niets over.
als het heel moet blijven zou ik het niet kopen en gebruiken :D
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:05:15 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176383921
True ;).
KuikenGuppy
pi_176384046
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is ook een neppe :).
Ik zag deze link ook ergens voorbijkomen. Hoe weet je dat het een neppe is? Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten zien en wil wel voorkomen dat ik de verkeerde koop. (Heb zelf al een heuse echte, maar ben op zoek naar een Ergobaby als kraamcadeau en kwam toen toevallig deze link tegen op FB.)
pi_176384086
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ben er te dik voor, zit daardoor echt verschrikkelijk, hij is gemaakt voor slanke mensen.
Dit. Bij mijn dunne man zit hij perfect. Bij mij dus niet.
pi_176384362
Ook bij dikkere mensen kan de flip goed zitten hoor. Hier was het dikke prima bij zowel mijn man als mij. Juist meer problemen bij de tula wegens mijn (oude *O*) formaat.

Qua haaltjes en pluisjes valt het mee vind ik.


Iemand toevallig interesse in een kokadi flip toddler z-buckle mr wunderland allure? 8-)
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:57:49 #71
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176385776
moet hij wel om je heen passen :D
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:43:44 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176386797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:14 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ik zag deze link ook ergens voorbijkomen. Hoe weet je dat het een neppe is? Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten zien en wil wel voorkomen dat ik de verkeerde koop. (Heb zelf al een heuse echte, maar ben op zoek naar een Ergobaby als kraamcadeau en kwam toen toevallig deze link tegen op FB.)
Ik weet het niet zeker, maar er zijn veel neppe ergobaby's in omloop en deze is wel érg goedkoop (de helft vd inkoopprijs).
KuikenGuppy
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:01:46 #73
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176387161
ik denk ook nep, ergobaby is de meest nagemaakte drager die in veel gevallen echt goed lijkt op de originele, maar met buckles, garen en verf van mindere kwaliteit, natuurlijk bij de bekende winkels kan je de echte kopen maar op bol.com via aanbieders, amazon, ebay ofzo zou ik er nooit 1 kopen
pi_176388131
Ik heb 2 doeken en een tula baby liggen. In maart verwacht ik mijn tweede kindje, en ik wil ook deze keer weer gaan dragen.
Nu merkte ik bij mijn dochter dat ik het gemak van de tula wel erg prettig vond, zeker wanneer ik in een parkeergarage of zo moet gaan knopen.
Ik zou natuurlijk een insert kunnen halen, zodat ik de tula vanaf het begin kan gebruiken, maar is bijvoorbeeld een ringsling niet comfortabeler voor zo'n kleintje? Ik wil sowieso een ringsling huren om te zien of het bevalt qua gemak en comfort, maar misschien dat iemand hier nog tips heeft?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:19:53 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_176393785
Ik verkocht vandaag een draagdoek, en degene aan wie ik het verkocht was iets ongeduldig. Toen ik zei dat ik praktisch fulltime werk en dus niet altijd binnen tien minuten kan reageren reageerde ze met dat alle draagmama's die ze kende altijd thuis waren.

Nooit geweten :+
disclaimer
pi_176393931
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik verkocht vandaag een draagdoek, en degene aan wie ik het verkocht was iets ongeduldig. Toen ik zei dat ik praktisch fulltime werk en dus niet altijd binnen tien minuten kan reageren reageerde ze met dat alle draagmama's die ze kende altijd thuis waren.

Nooit geweten :+
:D
pi_176394202
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik verkocht vandaag een draagdoek, en degene aan wie ik het verkocht was iets ongeduldig. Toen ik zei dat ik praktisch fulltime werk en dus niet altijd binnen tien minuten kan reageren reageerde ze met dat alle draagmama's die ze kende altijd thuis waren.

Nooit geweten :+
Betekent dat dan dat ik ontslag moet nemen of dat ik mijn doek en tula moet verkopen? :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176396509
verkopen kan alleen als je thuis bent dus er zit niets anders op dan ontslag nemen
pi_176396906
Iemand nog “op zoek” naar een leuke Tula Standaard? Ik heb mijn Bandits nog steeds te koop...
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:04:00 #80
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176397251
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik verkocht vandaag een draagdoek, en degene aan wie ik het verkocht was iets ongeduldig. Toen ik zei dat ik praktisch fulltime werk en dus niet altijd binnen tien minuten kan reageren reageerde ze met dat alle draagmama's die ze kende altijd thuis waren.

Nooit geweten :+
Ik kan zo slecht tegen mensen die haast hebben :@ ik had het pas geleden ook ze ging verder kijken want het duurde zo lang, ze had alleen getypt: ik wil misschien je doek wel kopen mag ik hem een weekje lenen (met kerst notabene. :W )

haha en whut alsof je thuis alleen maar 24/7 paraat zit, grapje toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')