abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175460608
Mijn liefste vrouw heeft een katje binnen gehaald,we hebben daarvoor de dierenambulance gebeld en hun zeiden dat de kat zwerfrecht heeft en wij nu in overtreding zijn.
De kat hangt hier al dagen rond, hij is ook 0,0 bang voor dn hond, kunnen we hem gewoon houden? Het is een superleuke kat O+

Dit zijn ze saampjes

[ Bericht 13% gewijzigd door 8777 op 02-12-2017 23:17:26 ]
pi_175460758
Je vrouw is zwanger toch? Dan goed uitkijken dat ze niet in aanraking komt met de uitwerpselen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:18:06 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175460833
Watte? De kat heeft zwerfrecht dus die mag je niet naar binnen halen?

:T
pi_175460879
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je vrouw is zwanger toch? Dan goed uitkijken dat ze niet in aanraking komt met de uitwerpselen!
Hij gaat niet op de bak, hij miauwt en als je de deur open doet gaat hij buiten, hij is helemaal niet bang ofzo
En nee ik verschoon en verzorg m'n eigen huisdieren.
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:20:41 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175460902
Volgens mij moet je eerst de eigenaar proberen te vinden of opgeven bij Amivedi als gevonden. Het zal geen zwerfkat zijn als 'ie niet bang is, misschien verdwaald.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175461020
Chip proberen uit te lezen?
pi_175461023
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Volgens mij moet je eerst de eigenaar proberen te vinden of opgeven bij Amivedi als gevonden. Het zal geen zwerfkat zijn als 'ie niet bang is, misschien verdwaald.
Ja zoiets denk ik ook. Hij is echt niet bang ofzo.
Moet ik nu die kat buitenknikkeren? Wel sneu, hij heeft het zichzelf al helemaal gemakkelijk gemaakt.
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:36:27 #8
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175461266
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:25 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja zoiets denk ik ook. Hij is echt niet bang ofzo.
Moet ik nu die kat buitenknikkeren? Wel sneu, hij heeft het zichzelf al helemaal gemakkelijk gemaakt.
Ja, maar ook een beetje sneu voor de eigenaren als ze hem kwijt zijn. Ik zou hem opgeven als vermist en wachten op reactie, ondertussen niet te erg aan proberen te hechten. Neem aan dat hij geen halsbandje heeft?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:36:48 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175461272
Even amivedi bellen en de kat daar opgeven, evt ook het lokale dierenasiel bellen of de kat als vermist is opgegeven. Wil je het echt goed doen even langs de dierenarts om te kijken of er een chip in zit waarmee je de eigenaar zou kunnen vinden. Misschien dat het asiel wel gratis even wil checken, maar dat weet ik niet zeker.
Is dat (eigenaar vinden) niet gelukt binnen 14 dagen dan mag je de kat de jouwe noemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175461301
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:25 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja zoiets denk ik ook. Hij is echt niet bang ofzo.
Moet ik nu die kat buitenknikkeren? Wel sneu, hij heeft het zichzelf al helemaal gemakkelijk gemaakt.
Neuh buiten zetten hoeft niet, maar wel gewoon op de bekende sites zetten dat je m gevonden hebt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_175461519
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Even amivedi bellen en de kat daar opgeven, evt ook het lokale dierenasiel bellen of de kat als vermist is opgegeven. Wil je het echt goed doen even langs de dierenarts om te kijken of er een chip in zit waarmee je de eigenaar zou kunnen vinden. Misschien dat het asiel wel gratis even wil checken, maar dat weet ik niet zeker.
Is dat (eigenaar vinden) niet gelukt binnen 14 dagen dan mag je de kat de jouwe noemen.
.
We hebben al gekeken op amivedi en marktplaats. Hij mag hier nu blijven logeren, hij heeft al het beleg voor de week opgeschrokt. Morgen kopen we wel blikjes voor die hongerlijer.
pi_175461532
Een van onze katten is ook een heftig sociaal beest die lekker overal naar binnen wandelt en gaat chillen. Maar goed, ze hoort hier. Wel ff rondje geweest dat als ze (de buren) last van haar hadden ze even kunnen langskomen, dan kijken we hoe we dat kunnen oplossen. Maar goed, geen idee hoe ver ze gaat natuurlijk. Toen de buurvrouw haar begon te voeren wel wat van gezegd dat vonden we niet zo prettig. Sowieso omdat we aan haar gewicht moeten denken.

Dus misschien gewoon sociaal beest met een baasje. Niet voeren dus! Beleg sowieso niet, veeeeel te zout.
pi_175461605
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:46 schreef Koettie het volgende:
Een van onze katten is ook een heftig sociaal beest die lekker overal naar binnen wandelt en gaat chillen. Maar goed, ze hoort hier. Wel ff rondje geweest dat als ze last van haar hadden ze even kunnen langskomen, dan kijken we hoe we dat kunnen oplossen. Maar goed, geen idee hoe ver ze gaat natuurlijk. Toen de buurvrouw haar begon te voeren wel wat van gezegd dat vonden we niet zo prettig. Sowieso omdat we aan haar gewicht moeten denken.

Dus misschien gewoon sociaal beest met een baasje.
Hij is een vacht met botjes. Broodmager.
Hij heeft net twee blikken tonijn op en ligt nu te knorren.
pi_175461651
Zou even langs de dierenarts gaan dan. En never blikjes tonijn voeren,das teringzout.
pi_175461723
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:50 schreef Koettie het volgende:
Zou even langs de dierenarts gaan dan. En never blikjes tonijn voeren,das teringzout.
Ik had niks anders, en hij miauwde zo klagelijk. Hij heeft de blikjes met smaak opgegeten.
En nu slaapt hij op de bank.
pi_175461787
Tja het is een kat. Mijne miauwt ook klagelijk. Liefst de hele dag. En zodra ze eten krijgt ergens zal ze dat tot in den eindigheid blijven doen. (Durf de keuken nu niet in, ze zit te wachten)
pi_175461822
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:57 schreef Koettie het volgende:
Tja het is een kat. Mijne miauwt ook klagelijk. Liefst de hele dag. En zodra ze eten krijgt ergens zal ze dat tot in den eindigheid blijven doen. (Durf de keuken nu niet in, ze zit te wachten)
Ik pleur m morgen m'n kiet uit.
Misschien wachten z'n baasjes op hem.
pi_175461829
Dierensrtsen en asiels contorolleren gratis of ‘ie een chip heeft. Gewoon even langs gaan. Als ie geen chip heeft en niemand meld zich dan kun je m zelf chippen en bij m in dienst treden. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175461876
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:00 schreef valentijn101 het volgende:
Dierensrtsen en asiels contorolleren gratis of ‘ie een chip heeft. Gewoon even langs gaan. Als ie geen chip heeft en niemand meld zich dan kun je m zelf chippen en bij m in dienst treden. ^O^
Maandag dan
pi_175462113
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:59 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik pleur m morgen m'n kiet uit.
Misschien wachten z'n baasjes op hem.
Nee joh, wacht eerst Amivedi enzo maar af. Zeker als hij vel over been is.
  zondag 3 december 2017 @ 00:38:48 #21
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175462452
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:50 schreef Koettie het volgende:
Zou even langs de dierenarts gaan dan. En never blikjes tonijn voeren,das teringzout.
Afhankelijk van merk. Althans, mijn lokale dierenwinkel heeft mij natvoer aangeraden met tonijn erin. Mijn kat vindt het lekker, zijn vacht wordt er mooier van en zijn dorst neemt, voor zover ik kan waarnemen, niet echt toe.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175462491
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:08 schreef 8777 het volgende:
Mijn liefste vrouw heeft een katje binnen gehaald,we hebben daarvoor de dierenambulance gebeld en hun zeiden dat de kat zwerfrecht heeft en wij nu in overtreding zijn.
De kat hangt hier al dagen rond, hij is ook 0,0 bang voor dn hond, kunnen we hem gewoon houden? Het is een superleuke kat O+
[ afbeelding ]
Dit zijn ze saampjes
Zo Lief O+ hij heeft zijn plekje gevonden bij je.
pi_175462619
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 00:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Afhankelijk van merk. Althans, mijn lokale dierenwinkel heeft mij natvoer aangeraden met tonijn erin. Mijn kat vindt het lekker, zijn vacht wordt er mooier van en zijn dorst neemt, voor zover ik kan waarnemen, niet echt toe.
Dit werd door mijn DA ook aangeraden omdat mijn heilige birmaan niets meer wou eten.
Dit heeft achteraf niet meer voor verlenging van haar leven kunnen lijden.
pi_175462700
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 00:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Afhankelijk van merk. Althans, mijn lokale dierenwinkel heeft mij natvoer aangeraden met tonijn erin. Mijn kat vindt het lekker, zijn vacht wordt er mooier van en zijn dorst neemt, voor zover ik kan waarnemen, niet echt toe.
En nu, voor een keertje, is dat ook echt niet erg. Morgen gaat TS kattenvoer kopen. O+
  zondag 3 december 2017 @ 02:15:24 #25
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175463335
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 00:54 schreef vronie het volgende:

[..]

Dit werd door mijn DA ook aangeraden omdat mijn heilige birmaan niets meer wou eten.
Dit heeft achteraf niet meer voor verlenging van haar leven kunnen lijden.
Ik zeg ook. Althans. En mijn kat doet het er prima op. Die is overigens nog niet toe aan voer om zijn leven te verlengen.

quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 01:03 schreef mootie het volgende:

[..]

En nu, voor een keertje, is dat ook echt niet erg. Morgen gaat TS kattenvoer kopen. O+
Mooi voor TS. Ik heb nog wat blikjes met tonijn liggen. Die ga ik gewoon gebruiken en zal achteraf eens vragen hoe het zit.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175463360
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 02:15 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik zeg ook. Althans. En mijn kat doet het er prima op. Die is overigens nog niet toe aan voer om zijn leven te verlengen.

[..]

Mooi voor TS. Ik heb nog wat blikjes met tonijn liggen. Die ga ik gewoon gebruiken en zal achteraf eens vragen hoe het zit.
Ik heb vaak tonijn in water van de Lidl, zo te proeven zit daar ook weinig zout in.
pi_175465771
Tonijn is helemaal niet zout. Wel de variant op water nemen natuurlijk.
2 Blikken is wel erg veel. Wij halen 3 porties uit een blikje.

Verder gewoon foto's nemen en op de site van Amivedi zetten en naar het asiel sturen. Dan heb je je plicht gedaan.
Spoilers!
pi_175466077
Hij is wel stout, ik kwam beneden had ie allemaal in de vuilnisbak zitten graaien, ik betrapte hem dat hij met zijn ene poot de deksel omhoog hield en met de andere poot aan het graaien was :( en hij springt steeds op het aanrecht.
pi_175466209
Morgen even langs de dierenarts en laten nakijken of hij een chip heeft. Zoja; dan kan er contact opgenomen worden met de eigenaar. Zo nee; dan kun je hem naar het asiel brengen. Eventuele medische behandelingen zullen dan voor rekening van het asiel komen. Je kunt hem ook zelf houden, maar je hebt officieel wel twee weken bewaarplicht (je moet eventuele eigenaren de kans geven om de kat te kunnen vinden, dus in elk geval even aanmelden op amivedi ) en dan heb je kans dat eventuele noodzakelijke medische behandeling voor jouw rekening komen.

Vraag ook even in de buurt rond of er een kat vermist wordt. En in de tussentijd niet teveel zout eten geven, misschien is het wel een kat met nierfalen.
pi_175466569
Natvoer uit de dierenwinkel met tonijn is natuurlijk prima. Gewoon blikjes die je zelf door de eten gooit bedoelde ik.
pi_175466595
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:42 schreef Koettie het volgende:
Natvoer uit de dierenwinkel met tonijn is natuurlijk prima. Gewoon blikjes die je zelf door de eten gooit bedoelde ik.
Nee gisteren heeft hij de blikjes die we normaal zelf eten gegeten. Ga zo brokjes enzovoort kopen voor hem.
pi_175485990
Hoe gaat het met het katje ? Al wat stappen ondernomen om hem terug te brengen bij de eigenaar of te houden ?
pi_175487630
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:31 schreef Sorella het volgende:
Hoe gaat het met het katje ? Al wat stappen ondernomen om hem terug te brengen bij de eigenaar of te houden ?
Ben werken, m'n vrouw brengt hem straks naar de dierenarts om te kijken of hij een chip heeft.
Hoop eigenlijk van niet want hij is zo leuk O+
pi_175488807
Spannend hoor. Heeft ie al een naam? Mag ik Piet voorstellen? (Hij is net voor sinterklaas aan komen lopen en vanwege zijn kleur)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175489748
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:08 schreef valentijn101 het volgende:
Spannend hoor. Heeft ie al een naam? Mag ik Piet voorstellen? (Hij is net voor sinterklaas aan komen lopen en vanwege zijn kleur)
We noemen hem pluisje.
pi_175490621
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:58 schreef 8777 het volgende:

[..]

We noemen hem pluisje.
^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175491805
En en en ?? Ik hoop voor jullie dat hij niet gechipt is en dat er niemand naar hem op zoek is.
Amivedie en dierenasiel al ingeschakeld ?
pi_175492061
Stiekem ben je al helemaal aan hem gehecht en wil je hem houden O+
pi_175502379
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:56 schreef Sorella het volgende:
En en en ?? Ik hoop voor jullie dat hij niet gechipt is en dat er niemand naar hem op zoek is.
Amivedie en dierenasiel al ingeschakeld ?
Geen chip, staan wel meerdere zwarte katten op amivedi maar geen een die zijn ballen nog heeft. Dochter heeft gisteren flyers gemaakt, gaat ze na schooltijd ophangen in de buurt.
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:50:46 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175503637
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:43 schreef 8777 het volgende:

[..]

Geen chip, staan wel meerdere zwarte katten op amivedi maar geen een die zijn ballen nog heeft. Dochter heeft gisteren flyers gemaakt, gaat ze na schooltijd ophangen in de buurt.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot dan!

Zou hem alleen wel laten castreren, anders ben je hem straks in het voorjaar weer kwijt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175503680
Verkijk je trouwens niet op gewicht, op bepaalde leeftijd groeien ze ineens vrij hard, zijn het net van die slungels. Hier waren de katten zo tussen de 4 en 8 maand ook magertjes, vraten als bootwerkers, maar groeiden harder in de hoogte dan in de breedte. Nu zijn het gewoon stevige katers het staat weer in verhouding.

Hang ook briefje bij de supermarkt en deel het op de plaatselijke facebook groep.

Meer kun je niet doen en na 14 dagen is het dier van jou, laat het dan enten en chippen en als het al kan castreren. Wat je wel even direct moet doen vanwege je hond, even ontwormen en behandelen met anti vlo, het is zo vervelend als het huis en de dieren vol zitten met extra beestjes.
pi_175503955
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot dan!

Zou hem alleen wel laten castreren, anders ben je hem straks in het voorjaar weer kwijt.


Kijk hoe grappig ze zijn. O+
pi_175503975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:53 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Verkijk je trouwens niet op gewicht, op bepaalde leeftijd groeien ze ineens vrij hard, zijn het net van die slungels. Hier waren de katten zo tussen de 4 en 8 maand ook magertjes, vraten als bootwerkers, maar groeiden harder in de hoogte dan in de breedte. Nu zijn het gewoon stevige katers het staat weer in verhouding.

Hang ook briefje bij de supermarkt en deel het op de plaatselijke facebook groep.

Meer kun je niet doen en na 14 dagen is het dier van jou, laat het dan enten en chippen en als het al kan castreren. Wat je wel even direct moet doen vanwege je hond, even ontwormen en behandelen met anti vlo, het is zo vervelend als het huis en de dieren vol zitten met extra beestjes.
Ontwormd en vlooiendruppels heeft hij gehad, we hadden ze nog liggen van onze oude kater.
pi_175503985
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ontwormd en vlooiendruppels heeft hij gehad, we hadden ze nog liggen van onze oude kater.
Beter, nou dan is het gewoon afwachten.
pi_175504214
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ontwormd en vlooiendruppels heeft hij gehad, we hadden ze nog liggen van onze oude kater.
^O^

En als je hem hebt aangemeld bij de sites en gaat flyeren heb je meer dan voldoende gedaan om zijn baasje te vinden.

Maar geen chip, mager en wel ballen... dikke kans dat je hem over 14 dagen officieel kunt claimen hoor. ;)

Laat hem wel castreren al duidelijk is dat hij blijft. Anders gaat hij (weer) aan de zwerf en gaat hij sproeien in huis. Wil je echt niet :X Of verzeilt in gevechten met andere katten en komt onder de wonden (die graag gaan ontsteken) thuis..

Toffe foto met je hond. Die is voor de duvel niet bang zeg _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:29:01 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175504322
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:09 schreef 8777 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kijk hoe grappig ze zijn. O+
Zo cute!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175504470
Ik hoop gewoon dat er niemand komt om hem op te halen. Ik heb het ook in de buurt gevraagd, niemand weet van wie hij is, hij liep hier langs de snelweg dus hij zou ook nog van de overkant kunnen komen.
pi_175506098
Misschien is hij wel uit de auto gegooid omdat ze op skivakantie gingen ;(

Ik hoop van harte dat hij bij jullie mag blijven, zo te zien heeft hij het reuze naar zijn zin.
pi_175506277
Goede daad verricht :)
pi_175521665
Klinkt alsof de kans groot is dat jullie er straks en nieuwe huisgenoot bij hebben! De verder tips zijn al gegeven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')