abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 30 december 2017 @ 15:41:24 #151
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176149726
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik snap dat begrijpend lezen niet je beste vaardigheid is op de basisschool.
Ik snap dat jij niet in staat bent inhoudelijk te argumenteren maar dit slaat alles. :6
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176151513
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar ik vraag mij af, en die verklaring heb je nog altijd niet gegeven, hoe Soennieten uit land A wel kunnen integreren en Soennieten uit land B wat moeilijker in dit geval.

Hoe is dat mogelijk dan?
Wat jij verstaat onder "Integreren" is gewoon een fase van de islam. Als de gemeenschap klein is, doen ze mee totdat ze sterk genoeg zijn. Je kunt het nep integreren noemen.

Iedereen die vaak met moslims in contact komt weet dat er van integratie nagenoeg geen sprake is en er in plaats daarvan parallelle samenlevingen ontstaan. Op die plekken zie je de islam in een latere fase, waar ze dus andere dingen preken en daar worden as we speak duizenden jihadisten gekweekt.
pi_176151684
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij kent geen enkele Soennietische Moslim die wel is geintegreerd? Geen enkele? En je ziet geen enkel verschil tussen Soennietische Moslims uit land A of land B? Ongeacht enkele Soennietische landen die ik al had genoemd?
Een moslim uit het kalifaat is anders dan een moslim die geboren is in Brazilie. De islam bevindt zich in andere fases.

Ik ken ontzettend veel soennieten en omdat ik hun geloof vaak beter ken dan zijzelf, kan ik gerust stellen dat zij absoluut niet ge´ntegreerd zijn. Het zou je schokken wat er speelt in de islamitische gemeenschap in Nederland.
pi_176163582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 16:32 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een moslim uit het kalifaat is anders dan een moslim die geboren is in Brazilie. De islam bevindt zich in andere fases.

Ik ken ontzettend veel soennieten en omdat ik hun geloof vaak beter ken dan zijzelf, kan ik gerust stellen dat zij absoluut niet ge´ntegreerd zijn. Het zou je schokken wat er speelt in de islamitische gemeenschap in Nederland.
Dat is nog eens een uitspraak dat je hun religie beter kent dan zij. Dus als zij willen integreren vertel jij dat dit niet mag van hun religie. Het feit dat een Moslim geboren in het Kalifaat anders in het leven staat dan een uit Brazilie zou je toch te denken moeten geven dat integratieproblemen wellicht niet alleen met deze religie verklaard kunnen worden bijvoorbeeld er.
pi_176163622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:41 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik snap dat jij niet in staat bent inhoudelijk te argumenteren maar dit slaat alles. :6
Uiteraard slaat het alles want je reageert niet alleen slecht je leest schijnbaar ook gewoon niet.
pi_176163794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 16:29 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wat jij verstaat onder "Integreren" is gewoon een fase van de islam. Als de gemeenschap klein is, doen ze mee totdat ze sterk genoeg zijn. Je kunt het nep integreren noemen.
Noem eens een voorbeeld dan.

quote:
Iedereen die vaak met moslims in contact komt weet dat er van integratie nagenoeg geen sprake is en er in plaats daarvan parallelle samenlevingen ontstaan. Op die plekken zie je de islam in een latere fase, waar ze dus andere dingen preken en daar worden as we speak duizenden jihadisten gekweekt.
En er zijn hier verschillende posters, die veelvuldig met moslims in aanraking komen, die anders beweren of anders verklaren. Maar je dweept consequent met persoonlijke ervaringen dus vertek daar eens over dan dus.
pi_176163823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:39 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Omdat hun God heel slecht is. In ieder geval slecht voor de integratie. Of was je het onderwerp van je eigen topic weer eens vergeten?
Wat een onzin.
pi_176163853
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:38 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds geen afstand genomen van het salafisme.
Moet dat dan?
  zaterdag 30 december 2017 @ 21:59:04 #159
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176166955
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Als dit onzin is, geef dan het tegendeel eens aan. Bewijs dat de God van de moslims niet slecht is voor hun integratie in Nederland? De God van de Christenen heeft van Nederland een prachtig land gemaakt maar de God van de Islam is het aardig aan het verzieken hier.
pi_176167165
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:59 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Als dit onzin is, geef dan het tegendeel eens aan. Bewijs dat de God van de moslims niet slecht is voor hun integratie in Nederland? De God van de Christenen heeft van Nederland een prachtig land gemaakt maar de God van de Islam is het aardig aan het verzieken hier.
Hoe dan?
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:06:30 #161
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176167364
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe dan?
Als je uit je salafistische bubble stapt, dan word je alles duidelijk.
pi_176167516
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Als je uit je salafistische bubble stapt, dan word je alles duidelijk.
Wees nou eens een keer concreet, hoe verziekt de Islamitische God Nederland, op welke manier heb jij er last van dan.
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:12:04 #163
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176167723
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wees nou eens een keer concreet, hoe verziekt de Islamitische God Nederland, op welke manier heb jij er last van in deze.
Welke positieve invloed heeft de Islam op de Nederlandse cultuur? In hoeverre ben ik als Nederlander verrijkt door deze perverse religie (Mohammed was tenslotte een echte kindervriend).

Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld. Geef eens antwoord op deze simpele vraag.
pi_176167882
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:12 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Welke positieve invloed heeft de Islam op de Nederlandse cultuur? In hoeverre ben ik als Nederlander verrijkt door deze perverse religie (Mohammed was tenslotte een echte kindervriend).

Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld. Geef eens antwoord op deze simpele vraag.
Het gaat hier niet om de Islam die Nederland verrijkt, of beter maakt, het gaat om integratieproblemen, jij zegt dat de Islam dit niet alleen in de weg staat maar het land ook nog eens verziekt, hoe dan?
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:16:23 #165
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176167982
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de Islam die Nederland verrijkt, of beter maakt, het gaat om integratieproblemen, jij zegt dat de Islam dit niet alleen in de weg staat maar het land ook nog eens verziekt, hoe dan?
Je draait er omheen. Jij bent een protagonist van de Islam. Vertel dan eens welke culturele schat de Islam Nederland heeft geschonken.
pi_176168148
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:16 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Je draait er omheen. Jij bent een protagonist van de Islam. Vertel dan eens welke culturele schat de Islam Nederland heeft geschonken.
Ik beweer niet dat het een culturele schat is voor Nederland. Jij wel dat het Nederland verziekt. Hoe gebeurt dat dan precies?
pi_176182484
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld dan.
Elk islamitisch land ter wereld, elk moslimland ter wereld, elk land met moslims.

quote:
En er zijn hier verschillende posters, die veelvuldig met moslims in aanraking komen, die anders beweren of anders verklaren. Maar je dweept consequent met persoonlijke ervaringen dus vertek daar eens over dan dus.
Anecdotisch bewijs is geen bewijs.
Heb je die verhalen uit oorlogsgebieden niet gehoord over niet-moslims die generaties lang vreedzaam naast moslimburen woonden, tot op een dag de moslims opeens oorlog begonnen te voeren tegen ze?
pi_176182607
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is nog eens een uitspraak dat je hun religie beter kent dan zij.
Hoe bedoel je?

quote:
Dus als zij willen integreren vertel jij dat dit niet mag van hun religie. Het feit dat een Moslim geboren in het Kalifaat anders in het leven staat dan een uit Brazilie zou je toch te denken moeten geven dat integratieproblemen wellicht niet alleen met deze religie verklaard kunnen worden bijvoorbeeld er.
Als zij willen integreren dan merk je dat wel. Het begint met oprechtheid. Zijn ze eerlijk over hun geloof? Dat kun je alleen herkennen als je je over de islam informeert voordat zij je daarover informeren. Als zij je informeren over de islam dan zul je nooit iets horen waardoor je een slechte mening krijgt over de islam, want dat is voor hen verboden.

Waarom ben ik de enige die erover valt dat Aloulou het gematigd vindt dat afvalligheid hoogverraad is? Zijn jullie wel helemaal wakker? En er zijn echt legio opvattingen bij dat soort lui die je niet aan ziet komen, dat van afvalligheid is het topje van de ijsberg. Je kunt jarenlang met ze rondhangen hier tot je een paar keer de juiste vragen stelt en je er opeens achterkomt dat ze vinden dat vreemdgaande vrouwen gestenigd moeten worden en afvalligen voor hoogverraad bestraft moeten worden. En nee, dat is geen grapje. Durf het eens te vragen.
pi_176182684
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 09:48 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Elk islamitisch land ter wereld, elk moslimland ter wereld, elk land met moslims.
Dat slaat nergens op. Nu zeg je dat toen Moslims honderden jaren geleden dominanter werden in bepaalde landen ze die landen ook overnamen. Ja duh dat is de Geschiedenis van de Mensheid. Niet alleen de Islam. Iedereen heeft dat gedaan. Dat heeft niks met integratie in de 21e eeuw te maken. Ik vroeg om een concreet voorbeeld, het liefst in Nederland, hoe eem voorheen kleine maar nu grote groep Moslims is veranderd van zogenaamd samenwerken naar het proberen te veranderen van dit land.
[..]

quote:
Anecdotisch bewijs is geen bewijs.
Heb je die verhalen uit oorlogsgebieden niet gehoord over niet-moslims die generaties lang vreedzaam naast moslimburen woonden, tot op een dag de moslims opeens oorlog begonnen te voeren tegen ze?
Ja. Iedereen kent die verhalen. Maar ik ken vergelijkbare verhalen ook voor compleet andere groepen in de geschiedenis van de mensheid. Ik zie nogmaals niet in waarom de Moslims hier zo uniek in zouden zijn. Ik zie wel dat Moslims uit bepaalde landen (niet alle Moslims dus) vandaag de dag door allerlei redenen eerder geneigd zijn tot problematisch gedrag maar op basis van datzelfde vergelijkbare materiaal, geschiedenis, en algemene kennis zie ik niet in hoe de Islam hier de oorzaak van is, ik zie de Islam wel worden gebruikt door bepaalde kwaadwillenden of types met dubieuze intenties, maar dan moet je toch nog altijd wat beter naar de achtergrond kijken van hoe en vooral waarom de Islam zo is veranderd in bepaalde gebieden en onder bepaalde groepen.
pi_176182771
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 10:00 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Alsof een Syrier naar jou toekomt en zegt dat hij beter weet dan jij wat het Nederlanderschap betekent en inhoudt.

[..]

quote:
Als zij willen integreren dan merk je dat wel. Het begint met oprechtheid. Zijn ze eerlijk over hun geloof? Dat kun je alleen herkennen als je je over de islam informeert voordat zij je daarover informeren. Als zij je informeren over de islam dan zul je nooit iets horen waardoor je een slechte mening krijgt over de islam, want dat is voor hen verboden.
Ik ben geen Moslim maar wel geintegreerd. En net als anderen in dit topic houd ik er een volledig andere mening op na dan jij. Ligt het probleem van niet geinformeerd zijn dan echt volledig bij ons of zou het niet kunnen dat je zelf gewoon verkeerde constateringen doet of verkeerde conclusies trekt?

quote:
Waarom ben ik de enige die erover valt dat Aloulou het gematigd vindt dat afvalligheid hoogverraad is? Zijn jullie wel helemaal wakker? En er zijn echt legio opvattingen bij dat soort lui die je niet aan ziet komen, dat van afvalligheid is het topje van de ijsberg. Je kunt jarenlang met ze rondhangen hier tot je een paar keer de juiste vragen stelt en je er opeens achterkomt dat ze vinden dat vreemdgaande vrouwen gestenigd moeten worden en afvalligen voor hoogverraad bestraft moeten worden. En nee, dat is geen grapje. Durf het eens te vragen.
Omdat jij je blindstaart op individuele perspectieven die voor een heleboel Moslims of niet relevant zijn of hun Islam niet vertegenwoordigt. Dat is hier al verschillende malen gezegd maar wat jij als centraal ziet voor de Islam. Dat ervaren heel veel Moslims toch heel wat anders.
pi_176183698
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Alsof een Syrier naar jou toekomt en zegt dat hij beter weet dan jij wat het Nederlanderschap betekent en inhoudt.
Islam is geen afkomst of ras maar een ideologie. Je vergelijking is dus onzin.

quote:
Ik ben geen Moslim maar wel geintegreerd. En net als anderen in dit topic houd ik er een volledig andere mening op na dan jij. Ligt het probleem van niet geinformeerd zijn dan echt volledig bij ons of zou het niet kunnen dat je zelf gewoon verkeerde constateringen doet of verkeerde conclusies trekt?
Natuurlijk heb jij een andere mening als je de islam niet kent.

quote:
Omdat jij je blindstaart op individuele perspectieven die voor een heleboel Moslims of niet relevant zijn of hun Islam niet vertegenwoordigt. Dat is hier al verschillende malen gezegd maar wat jij als centraal ziet voor de Islam. Dat ervaren heel veel Moslims toch heel wat anders.
Maar dan zouden die moslims toch nog steeds gewoon oprecht zijn over de islam?

Logica, beste Watson.

Ik heb overigens niks gezegd over iets centraal zien van de islam. Je zit weer moeilijk te doen en eromheen te lullen.

Er is een doodstraf, oftewel het recht om te moorden, wat wij terrorisme noemen. Een moslim die dat niet verwerpt of die jou daarover voorliegt is niet ge´ntegreerd. Ik snap dat dit voor jou niet zo belangrijk is, maar ondertussen worden er genocides gepleegd door Europese moslims die hierin onderwezen zijn in Europese scholen en Europese moskeeŰn. Mogelijk gemaakt door de wegkijkers.
pi_176185466
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:00 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Islam is geen afkomst of ras maar een ideologie. Je vergelijking is dus onzin.
Het is onderdeel van iemand zijn of haar identiteit, geboren of gekozen, de vergelijking is zeker relevant als iemand anders gaat beweren een belangrijk deel an jouw identiteit beter te kennen dan jijzelf dus.

[..]

quote:
Natuurlijk heb jij een andere mening als je de islam niet kent.
Ik Hoop dat je zelf inziet dat dit natuurlijk niet opgaat als argument.

[..]

quote:
Maar dan zouden die moslims toch nog steeds gewoon oprecht zijn over de islam?
Dan is er toch geen probleem als ze voor ons acceptabele denkbeelden hebben over de Islam? Wat doe je dan moeilijk.

quote:
Logica, beste Watson.
Wat ik zeg wel ja, maar jij pikt er enkele zelfs voor de Middeleeuwen radicale opvattingen uit relevant voor een heel andere context en doet net of dat de enige manier is om naar de Islam, zelfs vandaag.

quote:
Ik heb overigens niks gezegd over iets centraal zien van de islam. Je zit weer moeilijk te doen en eromheen te lullen.
Als je dat niet zegt of bedoelt dan moet je toch kunnen begrijpen dat de Islamitische interpretatie flexibel is en ook kan veranderen afhankelijk van tijd en plaats bijvoorbeeld.

quote:
Er is een doodstraf, oftewel het recht om te moorden, wat wij terrorisme noemen. Een moslim die dat niet verwerpt of die jou daarover voorliegt is niet ge´ntegreerd.
Ho een doodstraf en terrorisme zijn toch echt niet altijd hetzelfde. Leg eerst maar eens uit wat je precies bedoelt.

quote:
Ik snap dat dit voor jou niet zo belangrijk is, maar ondertussen worden er genocides gepleegd door Europese moslims die hierin onderwezen zijn in Europese scholen en Europese moskeeŰn. Mogelijk gemaakt door de wegkijkers.
Dus omdat er Europese Moslims bij de oorlogen in het Midden-Oosten zijn betrokken, bij mogelijke Genocides zelfs, is alle integratie mislukt? Wat is nou de relevantie voor je punt?
  zondag 31 december 2017 @ 14:15:23 #173
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176190673
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat het een culturele schat is voor Nederland.
Dan ben je het dus met mij eens dat de Islam mag verdwijnen uit Nederland?
pi_176190753
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:15 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dan ben je het dus met mij eens dat de Islam mag verdwijnen uit Nederland?
Je weigert gewoon antwoord te geven, geavanceerd heefg ook heel foute denkbeelden, maar hij probeert ten minste soms nog antwoord te geven deze discussie.
  zondag 31 december 2017 @ 14:21:53 #175
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176190901
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 14:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je weigert gewoon antwoord te geven, geavanceerd heefg ook heel foute denkbeelden, maar hij probeert ten minste soms nog antwoord te geven deze discussie.
Jij bent ongelofelijk. Jij vindt de islam geen culturele schat maar de consequentie dat het dan maar mag verdwijnen uit Nederland durf je niet te trekken.

Ik heb je niet voor niets bij de POL-verkiezing genomineerd voor de Therese May-trofee als meest meelijwekkende user. Maar toch wens ik je een gelukkig 2018. :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')