abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 december 2017 @ 15:41:24 #151
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176149726
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik snap dat begrijpend lezen niet je beste vaardigheid is op de basisschool.
Ik snap dat jij niet in staat bent inhoudelijk te argumenteren maar dit slaat alles. :6
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176151513
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar ik vraag mij af, en die verklaring heb je nog altijd niet gegeven, hoe Soennieten uit land A wel kunnen integreren en Soennieten uit land B wat moeilijker in dit geval.

Hoe is dat mogelijk dan?
Wat jij verstaat onder "Integreren" is gewoon een fase van de islam. Als de gemeenschap klein is, doen ze mee totdat ze sterk genoeg zijn. Je kunt het nep integreren noemen.

Iedereen die vaak met moslims in contact komt weet dat er van integratie nagenoeg geen sprake is en er in plaats daarvan parallelle samenlevingen ontstaan. Op die plekken zie je de islam in een latere fase, waar ze dus andere dingen preken en daar worden as we speak duizenden jihadisten gekweekt.
pi_176151684
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij kent geen enkele Soennietische Moslim die wel is geintegreerd? Geen enkele? En je ziet geen enkel verschil tussen Soennietische Moslims uit land A of land B? Ongeacht enkele Soennietische landen die ik al had genoemd?
Een moslim uit het kalifaat is anders dan een moslim die geboren is in Brazilie. De islam bevindt zich in andere fases.

Ik ken ontzettend veel soennieten en omdat ik hun geloof vaak beter ken dan zijzelf, kan ik gerust stellen dat zij absoluut niet geïntegreerd zijn. Het zou je schokken wat er speelt in de islamitische gemeenschap in Nederland.
pi_176163582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 16:32 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een moslim uit het kalifaat is anders dan een moslim die geboren is in Brazilie. De islam bevindt zich in andere fases.

Ik ken ontzettend veel soennieten en omdat ik hun geloof vaak beter ken dan zijzelf, kan ik gerust stellen dat zij absoluut niet geïntegreerd zijn. Het zou je schokken wat er speelt in de islamitische gemeenschap in Nederland.
Dat is nog eens een uitspraak dat je hun religie beter kent dan zij. Dus als zij willen integreren vertel jij dat dit niet mag van hun religie. Het feit dat een Moslim geboren in het Kalifaat anders in het leven staat dan een uit Brazilie zou je toch te denken moeten geven dat integratieproblemen wellicht niet alleen met deze religie verklaard kunnen worden bijvoorbeeld er.
pi_176163622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:41 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik snap dat jij niet in staat bent inhoudelijk te argumenteren maar dit slaat alles. :6
Uiteraard slaat het alles want je reageert niet alleen slecht je leest schijnbaar ook gewoon niet.
pi_176163794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 16:29 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wat jij verstaat onder "Integreren" is gewoon een fase van de islam. Als de gemeenschap klein is, doen ze mee totdat ze sterk genoeg zijn. Je kunt het nep integreren noemen.
Noem eens een voorbeeld dan.

quote:
Iedereen die vaak met moslims in contact komt weet dat er van integratie nagenoeg geen sprake is en er in plaats daarvan parallelle samenlevingen ontstaan. Op die plekken zie je de islam in een latere fase, waar ze dus andere dingen preken en daar worden as we speak duizenden jihadisten gekweekt.
En er zijn hier verschillende posters, die veelvuldig met moslims in aanraking komen, die anders beweren of anders verklaren. Maar je dweept consequent met persoonlijke ervaringen dus vertek daar eens over dan dus.
pi_176163823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:39 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Omdat hun God heel slecht is. In ieder geval slecht voor de integratie. Of was je het onderwerp van je eigen topic weer eens vergeten?
Wat een onzin.
pi_176163853
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:38 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds geen afstand genomen van het salafisme.
Moet dat dan?
  zaterdag 30 december 2017 @ 21:59:04 #159
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176166955
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Als dit onzin is, geef dan het tegendeel eens aan. Bewijs dat de God van de moslims niet slecht is voor hun integratie in Nederland? De God van de Christenen heeft van Nederland een prachtig land gemaakt maar de God van de Islam is het aardig aan het verzieken hier.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176167165
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:59 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Als dit onzin is, geef dan het tegendeel eens aan. Bewijs dat de God van de moslims niet slecht is voor hun integratie in Nederland? De God van de Christenen heeft van Nederland een prachtig land gemaakt maar de God van de Islam is het aardig aan het verzieken hier.
Hoe dan?
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:06:30 #161
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176167364
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe dan?
Als je uit je salafistische bubble stapt, dan word je alles duidelijk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176167516
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Als je uit je salafistische bubble stapt, dan word je alles duidelijk.
Wees nou eens een keer concreet, hoe verziekt de Islamitische God Nederland, op welke manier heb jij er last van dan.
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:12:04 #163
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176167723
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wees nou eens een keer concreet, hoe verziekt de Islamitische God Nederland, op welke manier heb jij er last van in deze.
Welke positieve invloed heeft de Islam op de Nederlandse cultuur? In hoeverre ben ik als Nederlander verrijkt door deze perverse religie (Mohammed was tenslotte een echte kindervriend).

Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld. Geef eens antwoord op deze simpele vraag.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176167882
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:12 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Welke positieve invloed heeft de Islam op de Nederlandse cultuur? In hoeverre ben ik als Nederlander verrijkt door deze perverse religie (Mohammed was tenslotte een echte kindervriend).

Die vraag heb ik je al eens eerder gesteld. Geef eens antwoord op deze simpele vraag.
Het gaat hier niet om de Islam die Nederland verrijkt, of beter maakt, het gaat om integratieproblemen, jij zegt dat de Islam dit niet alleen in de weg staat maar het land ook nog eens verziekt, hoe dan?
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:16:23 #165
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176167982
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de Islam die Nederland verrijkt, of beter maakt, het gaat om integratieproblemen, jij zegt dat de Islam dit niet alleen in de weg staat maar het land ook nog eens verziekt, hoe dan?
Je draait er omheen. Jij bent een protagonist van de Islam. Vertel dan eens welke culturele schat de Islam Nederland heeft geschonken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176168148
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:16 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Je draait er omheen. Jij bent een protagonist van de Islam. Vertel dan eens welke culturele schat de Islam Nederland heeft geschonken.
Ik beweer niet dat het een culturele schat is voor Nederland. Jij wel dat het Nederland verziekt. Hoe gebeurt dat dan precies?
pi_176182484
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld dan.
Elk islamitisch land ter wereld, elk moslimland ter wereld, elk land met moslims.

quote:
En er zijn hier verschillende posters, die veelvuldig met moslims in aanraking komen, die anders beweren of anders verklaren. Maar je dweept consequent met persoonlijke ervaringen dus vertek daar eens over dan dus.
Anecdotisch bewijs is geen bewijs.
Heb je die verhalen uit oorlogsgebieden niet gehoord over niet-moslims die generaties lang vreedzaam naast moslimburen woonden, tot op een dag de moslims opeens oorlog begonnen te voeren tegen ze?
pi_176182607
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is nog eens een uitspraak dat je hun religie beter kent dan zij.
Hoe bedoel je?

quote:
Dus als zij willen integreren vertel jij dat dit niet mag van hun religie. Het feit dat een Moslim geboren in het Kalifaat anders in het leven staat dan een uit Brazilie zou je toch te denken moeten geven dat integratieproblemen wellicht niet alleen met deze religie verklaard kunnen worden bijvoorbeeld er.
Als zij willen integreren dan merk je dat wel. Het begint met oprechtheid. Zijn ze eerlijk over hun geloof? Dat kun je alleen herkennen als je je over de islam informeert voordat zij je daarover informeren. Als zij je informeren over de islam dan zul je nooit iets horen waardoor je een slechte mening krijgt over de islam, want dat is voor hen verboden.

Waarom ben ik de enige die erover valt dat Aloulou het gematigd vindt dat afvalligheid hoogverraad is? Zijn jullie wel helemaal wakker? En er zijn echt legio opvattingen bij dat soort lui die je niet aan ziet komen, dat van afvalligheid is het topje van de ijsberg. Je kunt jarenlang met ze rondhangen hier tot je een paar keer de juiste vragen stelt en je er opeens achterkomt dat ze vinden dat vreemdgaande vrouwen gestenigd moeten worden en afvalligen voor hoogverraad bestraft moeten worden. En nee, dat is geen grapje. Durf het eens te vragen.
pi_176182684
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 09:48 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Elk islamitisch land ter wereld, elk moslimland ter wereld, elk land met moslims.
Dat slaat nergens op. Nu zeg je dat toen Moslims honderden jaren geleden dominanter werden in bepaalde landen ze die landen ook overnamen. Ja duh dat is de Geschiedenis van de Mensheid. Niet alleen de Islam. Iedereen heeft dat gedaan. Dat heeft niks met integratie in de 21e eeuw te maken. Ik vroeg om een concreet voorbeeld, het liefst in Nederland, hoe eem voorheen kleine maar nu grote groep Moslims is veranderd van zogenaamd samenwerken naar het proberen te veranderen van dit land.
[..]

quote:
Anecdotisch bewijs is geen bewijs.
Heb je die verhalen uit oorlogsgebieden niet gehoord over niet-moslims die generaties lang vreedzaam naast moslimburen woonden, tot op een dag de moslims opeens oorlog begonnen te voeren tegen ze?
Ja. Iedereen kent die verhalen. Maar ik ken vergelijkbare verhalen ook voor compleet andere groepen in de geschiedenis van de mensheid. Ik zie nogmaals niet in waarom de Moslims hier zo uniek in zouden zijn. Ik zie wel dat Moslims uit bepaalde landen (niet alle Moslims dus) vandaag de dag door allerlei redenen eerder geneigd zijn tot problematisch gedrag maar op basis van datzelfde vergelijkbare materiaal, geschiedenis, en algemene kennis zie ik niet in hoe de Islam hier de oorzaak van is, ik zie de Islam wel worden gebruikt door bepaalde kwaadwillenden of types met dubieuze intenties, maar dan moet je toch nog altijd wat beter naar de achtergrond kijken van hoe en vooral waarom de Islam zo is veranderd in bepaalde gebieden en onder bepaalde groepen.
pi_176182771
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 10:00 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Alsof een Syrier naar jou toekomt en zegt dat hij beter weet dan jij wat het Nederlanderschap betekent en inhoudt.

[..]

quote:
Als zij willen integreren dan merk je dat wel. Het begint met oprechtheid. Zijn ze eerlijk over hun geloof? Dat kun je alleen herkennen als je je over de islam informeert voordat zij je daarover informeren. Als zij je informeren over de islam dan zul je nooit iets horen waardoor je een slechte mening krijgt over de islam, want dat is voor hen verboden.
Ik ben geen Moslim maar wel geintegreerd. En net als anderen in dit topic houd ik er een volledig andere mening op na dan jij. Ligt het probleem van niet geinformeerd zijn dan echt volledig bij ons of zou het niet kunnen dat je zelf gewoon verkeerde constateringen doet of verkeerde conclusies trekt?

quote:
Waarom ben ik de enige die erover valt dat Aloulou het gematigd vindt dat afvalligheid hoogverraad is? Zijn jullie wel helemaal wakker? En er zijn echt legio opvattingen bij dat soort lui die je niet aan ziet komen, dat van afvalligheid is het topje van de ijsberg. Je kunt jarenlang met ze rondhangen hier tot je een paar keer de juiste vragen stelt en je er opeens achterkomt dat ze vinden dat vreemdgaande vrouwen gestenigd moeten worden en afvalligen voor hoogverraad bestraft moeten worden. En nee, dat is geen grapje. Durf het eens te vragen.
Omdat jij je blindstaart op individuele perspectieven die voor een heleboel Moslims of niet relevant zijn of hun Islam niet vertegenwoordigt. Dat is hier al verschillende malen gezegd maar wat jij als centraal ziet voor de Islam. Dat ervaren heel veel Moslims toch heel wat anders.
pi_176183698
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Alsof een Syrier naar jou toekomt en zegt dat hij beter weet dan jij wat het Nederlanderschap betekent en inhoudt.
Islam is geen afkomst of ras maar een ideologie. Je vergelijking is dus onzin.


quote:
Ik ben geen Moslim maar wel geintegreerd. En net als anderen in dit topic houd ik er een volledig andere mening op na dan jij. Ligt het probleem van niet geinformeerd zijn dan echt volledig bij ons of zou het niet kunnen dat je zelf gewoon verkeerde constateringen doet of verkeerde conclusies trekt?
Natuurlijk heb jij een andere mening als je de islam niet kent.

quote:
Omdat jij je blindstaart op individuele perspectieven die voor een heleboel Moslims of niet relevant zijn of hun Islam niet vertegenwoordigt. Dat is hier al verschillende malen gezegd maar wat jij als centraal ziet voor de Islam. Dat ervaren heel veel Moslims toch heel wat anders.
Maar dan zouden die moslims toch nog steeds gewoon oprecht zijn over de islam?

Logica, beste Watson.

Ik heb overigens niks gezegd over iets centraal zien van de islam. Je zit weer moeilijk te doen en eromheen te lullen.

Er is een doodstraf, oftewel het recht om te moorden, wat wij terrorisme noemen. Een moslim die dat niet verwerpt of die jou daarover voorliegt is niet geïntegreerd. Ik snap dat dit voor jou niet zo belangrijk is, maar ondertussen worden er genocides gepleegd door Europese moslims die hierin onderwezen zijn in Europese scholen en Europese moskeeën. Mogelijk gemaakt door de wegkijkers.
pi_176185466
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:00 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Islam is geen afkomst of ras maar een ideologie. Je vergelijking is dus onzin.
Het is onderdeel van iemand zijn of haar identiteit, geboren of gekozen, de vergelijking is zeker relevant als iemand anders gaat beweren een belangrijk deel an jouw identiteit beter te kennen dan jijzelf dus.

[..]

quote:
Natuurlijk heb jij een andere mening als je de islam niet kent.
Ik Hoop dat je zelf inziet dat dit natuurlijk niet opgaat als argument.

[..]

quote:
Maar dan zouden die moslims toch nog steeds gewoon oprecht zijn over de islam?
Dan is er toch geen probleem als ze voor ons acceptabele denkbeelden hebben over de Islam? Wat doe je dan moeilijk.

quote:
Logica, beste Watson.
Wat ik zeg wel ja, maar jij pikt er enkele zelfs voor de Middeleeuwen radicale opvattingen uit relevant voor een heel andere context en doet net of dat de enige manier is om naar de Islam, zelfs vandaag.

quote:
Ik heb overigens niks gezegd over iets centraal zien van de islam. Je zit weer moeilijk te doen en eromheen te lullen.
Als je dat niet zegt of bedoelt dan moet je toch kunnen begrijpen dat de Islamitische interpretatie flexibel is en ook kan veranderen afhankelijk van tijd en plaats bijvoorbeeld.

quote:
Er is een doodstraf, oftewel het recht om te moorden, wat wij terrorisme noemen. Een moslim die dat niet verwerpt of die jou daarover voorliegt is niet geïntegreerd.
Ho een doodstraf en terrorisme zijn toch echt niet altijd hetzelfde. Leg eerst maar eens uit wat je precies bedoelt.


quote:
Ik snap dat dit voor jou niet zo belangrijk is, maar ondertussen worden er genocides gepleegd door Europese moslims die hierin onderwezen zijn in Europese scholen en Europese moskeeën. Mogelijk gemaakt door de wegkijkers.
Dus omdat er Europese Moslims bij de oorlogen in het Midden-Oosten zijn betrokken, bij mogelijke Genocides zelfs, is alle integratie mislukt? Wat is nou de relevantie voor je punt?
  zondag 31 december 2017 @ 14:15:23 #173
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176190673
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat het een culturele schat is voor Nederland.
Dan ben je het dus met mij eens dat de Islam mag verdwijnen uit Nederland?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176190753
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:15 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dan ben je het dus met mij eens dat de Islam mag verdwijnen uit Nederland?
Je weigert gewoon antwoord te geven, geavanceerd heefg ook heel foute denkbeelden, maar hij probeert ten minste soms nog antwoord te geven deze discussie.
  zondag 31 december 2017 @ 14:21:53 #175
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176190901
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 14:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je weigert gewoon antwoord te geven, geavanceerd heefg ook heel foute denkbeelden, maar hij probeert ten minste soms nog antwoord te geven deze discussie.
Jij bent ongelofelijk. Jij vindt de islam geen culturele schat maar de consequentie dat het dan maar mag verdwijnen uit Nederland durf je niet te trekken.

Ik heb je niet voor niets bij de POL-verkiezing genomineerd voor de Therese May-trofee als meest meelijwekkende user. Maar toch wens ik je een gelukkig 2018. :)
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176191034
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:21 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Jij bent ongelofelijk. Jij vindt de islam geen culturele schat maar de consequentie dat het dan maar mag verdwijnen uit Nederland durf je niet te trekken.

Ik heb je niet voor niets bij de POL-verkiezing genomineerd voor de Therese May-trofee als meest meelijwekkende user. Maar toch wens ik je een gelukkig 2018. :)
Van hetzelfde maar geef nou gewoon eens antwoord op de vraag.
  zondag 31 december 2017 @ 15:00:01 #177
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176192322
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 14:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Van hetzelfde maar geef nou gewoon eens antwoord op de vraag.
Geef nou eens antwoord op mijn vragen.
Hoe kan je in godesnaam zo de islam blijven verdedigen? Je geeft zelf toe dat deze ongrondwettelijke religie geen enkele culturele schat kenmerkt.
Waarom laat je toe dat salafisten zand in je ogen strooien? Ben je eigenlijk wel gezegend met een kritische geest?
Om welke krankzinnige reden vertrouw je hen wel en gewone Nederlanders als geavanceerd en mij niet?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176193371
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:00 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Geef nou eens antwoord op mijn vragen.
Hoe kan je in godesnaam zo de islam blijven verdedigen? Je geeft zelf toe dat deze ongrondwettelijke religie geen enkele culturele schat kenmerkt.
Waarom laat je toe dat salafisten zand in je ogen strooien? Ben je eigenlijk wel gezegend met een kritische geest?
Om welke krankzinnige reden vertrouw je hen wel en gewone Nederlanders als geavanceerd en mij niet?
Als je nou voorbeelden had, argumenten zou gebruiken, misschien won je dan nog wel eens iemand voir je zaak. Maar zoals gezegd geef je nergens antwoord op en verval je uitsluitend in persoonlijke aanvallen. Dat lijkt me een behoorlijk eenzame strijd dan.
pi_176200021
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 11:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is onderdeel van iemand zijn of haar identiteit, geboren of gekozen, de vergelijking is zeker relevant als iemand anders gaat beweren een belangrijk deel an jouw identiteit beter te kennen dan jijzelf dus.
Als jij je nu bekeert tot de islam, betekent het niet dat je meer weet dan ik. Het is helemaal geen gekke stelling dat ik meer van de islam weet dan veruit de meeste moslims, net zoals iemand die zich heel erg verdiept heeft in het christendom het christendom waarschijnlijk beter kent dan een christen zelf. Vooral ook omdat zo'n persoon zelf buiten het geloof staat en niet gebonden is aan de interne regels zoals censuur.

quote:
Dan is er toch geen probleem als ze voor ons acceptabele denkbeelden hebben over de Islam? Wat doe je dan moeilijk.
Maar hoe weet je dat? Tenzij je de islam zelf kent, kun jij niet beoordelen of wat iemand jou vertelt over de islam waar is of niet. Dat is logica.
Als iemand van de PVV zegt dat de PVV niks tegen de islam heeft, zal een bijvoorbeeld Amerikaanse toeschouwer dat misschien mooi vinden klinken. Voor degenen die wel de PVV kennen, weten dat het een leugen is. En dat juist het vertellen van zulke leugens een indicatie van slechte wil is.

Juist zij die je vertellen dat de islam vreedzaam is, zijn vaak de radicalen. De gematigden vertellen je de radicale dingen.

Daarom is de oprechtheid zo belangrijk,

quote:
Wat ik zeg wel ja, maar jij pikt er enkele zelfs voor de Middeleeuwen radicale opvattingen uit relevant voor een heel andere context en doet net of dat de enige manier is om naar de Islam, zelfs vandaag.
Hoe weet je dat als je de islam niet kent? De claims die ik doe gaan over de mainstream islam vandaag de dag. Het feit dat Aloulou aan komt zetten met een bron waarin afvalligheid als hoogverraad beschouwd wordt om aan te tonen dat er niet overal een doodstraf is, wijst toch wel in de richting van wat ik zeg. En je kunt het natuurlijk ook eens zelf opzoeken, dan zie je dat ik die niet uit mijn duim zuig. Maar pas wel op, als je herhaalt wat je leest, dan ben je opeens zelf een extremist geworden.

quote:
Als je dat niet zegt of bedoelt dan moet je toch kunnen begrijpen dat de Islamitische interpretatie flexibel is en ook kan veranderen afhankelijk van tijd en plaats bijvoorbeeld.
Die is niet flexibel. De deur zit zo dicht als zij hem zelf zetten. Jurisprudentie is eenduidig en niet interpreteerbaar, en ik heb het over islamitische jurisprudentie.

quote:
Ho een doodstraf en terrorisme zijn toch echt niet altijd hetzelfde. Leg eerst maar eens uit wat je precies bedoelt.
Ik zeg niet dat ze altijd hetzelfde zijn, wel dat de uitvoer van het islamitisch recht door ons vaak als terrorisme gezien wordt. Bijvoorbeeld de moord op Theo. Dat noemen we terrorisme. Wat leren de grootste stromingen over iemand die de islam beledigt of bekritiseert? Daar staat de doodstraf op. De uitvoer van die doodstraf noemen we terrorisme.
In het buitenland vechten zo'n beetje alle legers ter wereld inmiddels tegen jihadisten. Vaak worden die ook terroristen genoemd. Als een buitenlands leger een islamitisch gebied betreedt dan wordt jihad een plicht van de gemeenschap. Weer het islamitisch recht dus wat wij terrorisme noemen. En zo kan ik wel doorgaan.

Maar het is toch niet zo moeilijk te geloven dat de islamitische extremisten de islam zeer zeer serieus nemen, en dus handelen volgens het islamitisch recht.

quote:
Dus omdat er Europese Moslims bij de oorlogen in het Midden-Oosten zijn betrokken, bij mogelijke Genocides zelfs, is alle integratie mislukt? Wat is nou de relevantie voor je punt?
De relevantie is dat er nu wel heel vrijblijven een gokje gewaagd wordt met de integratie. Er zijn oorlogen om minder verklaard wist je dat? Als jihadisten opgeleid in Afghanistan aanslagen beginnen te plegen in Europa of Amerika bijvoorbeeld? Wat denk je dat er gebeurt als onze jihadisten rotzooi gaan trappen in Rusland, of zelfs in Duitsland. Ga je dan ook doodleuk volhouden dat moslims hier gewoon de sharia geleerd mogen krijgen? Wir haben es nicht gewust?
pi_176214348
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:43 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Als jij je nu bekeert tot de islam, betekent het niet dat je meer weet dan ik. Het is helemaal geen gekke stelling dat ik meer van de islam weet dan veruit de meeste moslims, net zoals iemand die zich heel erg verdiept heeft in het christendom het christendom waarschijnlijk beter kent dan een christen zelf. Vooral ook omdat zo'n persoon zelf buiten het geloof staat en niet gebonden is aan de interne regels zoals censuur.
Als je denkt dat religie uitsluitend en alleen vanuit regels of hierarchie wordt bepaald zou dat misschien kunnen. Maar je negeert volkomen de persoonlijke beleving van een religie, of gemeenschapsgevoel, dat doe jij af als irrelevant omdat het jouw aanname niet staaft dat Moslims kuddedieren met oogkleppen zijn. Maar misschien is dat niet helemaal de realitieit. Misschien moet je dat eens overwegen. Als je dat niet doet denk ik niet dat veel mensen zich kunnen herkrnnen in jouw retoriek.

[..]

quote:
Maar hoe weet je dat? Tenzij je de islam zelf kent, kun jij niet beoordelen of wat iemand jou vertelt over de islam waar is of niet. Dat is logica.
Als iemand van de PVV zegt dat de PVV niks tegen de islam heeft, zal een bijvoorbeeld Amerikaanse toeschouwer dat misschien mooi vinden klinken. Voor degenen die wel de PVV kennen, weten dat het een leugen is. En dat juist het vertellen van zulke leugens een indicatie van slechte wil is.

Juist zij die je vertellen dat de islam vreedzaam is, zijn vaak de radicalen. De gematigden vertellen je de radicale dingen.

Daarom is de oprechtheid zo belangrijk,
En ook dit sluit aan op wat ik zeg. Als iemand zegt dat de PVV niets tegen de Islam heeft hoeft dat geen leugen te zijn als hij daar zelf van overtuigd is of omdat bijvoorbeeld voor die persoon dat zo is en hij om andere redenen op de PVV stemt. En dan hanteer je hier nog het voorbeeld van eem partij met standpunten terwijl de Islam een gemeenschap us met een variteit aan perspectieven en inzichten over de wereld. Religie is ook een persoonlijke beleving verbonden met en los van regels en opinies gebonden aan contextuele omstandigheden.

[..]

quote:
Hoe weet je dat als je de islam niet kent? De claims die ik doe gaan over de mainstream islam vandaag de dag. Het feit dat Aloulou aan komt zetten met een bron waarin afvalligheid als hoogverraad beschouwd wordt om aan te tonen dat er niet overal een doodstraf is, wijst toch wel in de richting van wat ik zeg. En je kunt het natuurlijk ook eens zelf opzoeken, dan zie je dat ik die niet uit mijn duim zuig. Maar pas wel op, als je herhaalt wat je leest, dan ben je opeens zelf een extremist geworden.
Nee. Jouw bron laat zien dat dit perspectief over afvalligheid bestaat in de Islam. Aloulou's bron laat zien dat niet iedereen het eens is met die regel en dat deze ook vrijwel booit is uitgevoerd als zodanig. Wat dit zegt is dat de doodstraf voor afvalligheid een perspectief is dat gebruokt kan worden door Moslims maar datver blijkbaar toch ook, wellicht onder meer moderne omstandigheden, aan getwijfeld kan en mag worden. Dit laat zien dat de Islam net zo Goed flexibel kan zijn in opvattingen.

[..]

quote:
Die is niet flexibel. De deur zit zo dicht als zij hem zelf zetten. Jurisprudentie is eenduidig en niet interpreteerbaar, en ik heb het over islamitische jurisprudentie.
De deur is zo dicht als wij hem laten zetten, als wij uit veel Moslims uit conservatieve gebieden halen en ze niet trachten te doen overtuigen van onze inzichten dan is de kans groot wellicht dat ze die conservatieve jurisprudentie zullen volgen of als acceptabel beschouwen, werken we beter aan integratie in de vorm van een Europese Islam bijvoorbeeld, of een Verlichte Islam, dan zal andere of wellicht nieuwe jurisprudentie de overhand krijgen.

[..]

quote:
Ik zeg niet dat ze altijd hetzelfde zijn, wel dat de uitvoer van het islamitisch recht door ons vaak als terrorisme gezien wordt. Bijvoorbeeld de moord op Theo. Dat noemen we terrorisme. Wat leren de grootste stromingen over iemand die de islam beledigt of bekritiseert? Daar staat de doodstraf op. De uitvoer van die doodstraf noemen we terrorisme.
In het buitenland vechten zo'n beetje alle legers ter wereld inmiddels tegen jihadisten. Vaak worden die ook terroristen genoemd. Als een buitenlands leger een islamitisch gebied betreedt dan wordt jihad een plicht van de gemeenschap. Weer het islamitisch recht dus wat wij terrorisme noemen. En zo kan ik wel doorgaan.

Maar het is toch niet zo moeilijk te geloven dat de islamitische extremisten de islam zeer zeer serieus nemen, en dus handelen volgens het islamitisch recht.
Ze nemen hun eenlijnige variant zeer serieus. Maar hoezo zou dat de enige variant zijn? Gebrek aan kritisch vermogen en tolerantie is niet zo zeer eigen aan de Islam en jij weet net zo Goed dat in de Wereldgeschiedenis mensen zich ondet bepaalde omstandigheden zo fanatiek kunnen gedragen. Onfeacht of ze Moslim, Christen, Communist en soms zelfs Liberaal claimen te zijn en zo hun acties rechtvaardigen enigszins dan.

[..]

quote:
De relevantie is dat er nu wel heel vrijblijven een gokje gewaagd wordt met de integratie. Er zijn oorlogen om minder verklaard wist je dat? Als jihadisten opgeleid in Afghanistan aanslagen beginnen te plegen in Europa of Amerika bijvoorbeeld? Wat denk je dat er gebeurt als onze jihadisten rotzooi gaan trappen in Rusland, of zelfs in Duitsland. Ga je dan ook doodleuk volhouden dat moslims hier gewoon de sharia geleerd mogen krijgen? Wir haben es nicht gewust?
De relevantie is niet zo zeer vrijblijvendheid met Islam maar met de afkomst van deze mensen want wetend dat ze komen uit woelige en conservatieve gebieden waar bepaalde conservatieve denkbeelden dominant zijn moet je daar wel rekening mee houden bij immigratie en integratie en de limiet.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 01-01-2018 14:41:01 ]
  dinsdag 2 januari 2018 @ 06:40:43 #181
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176230507
Voor Nederland is het gewoon veel beter dat er geen plaats meer is voor de islam. Nederland verzwakt en verziekt teveel als die halve gare cultuur hier ongebreideld kan voortwoekeren. Alle moslims van welke etnische achtergrond dan ook dienen beleefd te worden verzocht te vertrekken naar een land waar zij blij en gelukkig hun achterlijke religie in volle vrijheid kunnen uitoefenen.

Niemand in dit topic heeft mij kunnen uitleggen welke positieve invloed de islam op de Nederlandse cultuur heeft gehad dus mag het van mij oprotten.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176233267
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je denkt dat religie uitsluitend en alleen vanuit regels of hierarchie wordt bepaald zou dat misschien kunnen. Maar je negeert volkomen de persoonlijke beleving van een religie, of gemeenschapsgevoel, dat doe jij af als irrelevant omdat het jouw aanname niet staaft dat Moslims kuddedieren met oogkleppen zijn. Maar misschien is dat niet helemaal de realitieit. Misschien moet je dat eens overwegen. Als je dat niet doet denk ik niet dat veel mensen zich kunnen herkrnnen in jouw retoriek.
Stropop op stropop op stropop. Altijd als je kritiek hebt op de islam, wordt dat verdraait naar "alle moslims".

Ik zeg dat wat het islamitisch recht leert effect heeft, net zoals het Nederlandse recht effect heeft op de Nederlander. En dat de wet van toepassing is of iemand het er nou mee eens is of niet.

quote:
En ook dit sluit aan op wat ik zeg. Als iemand zegt dat de PVV niets tegen de Islam heeft hoeft dat geen leugen te zijn als hij daar zelf van overtuigd is of omdat bijvoorbeeld voor die persoon dat zo is en hij om andere redenen op de PVV stemt.
Waar zijn de imam's die de doodstraf op afvalligheid verwerpen? Imam's zijn echt niet onwetend hierover. Wat de moslim te horen krijgt over de islam is afhankelijk van de fase waarin de gemeenschap zich bevindt. Naarmate de gemeenschap groeit, verandert de boodschap die de imam's aan hun kudde vertellen. Dit en dat vers is vervangen door een ander vers (abrogatie/naskh). Daarom zie je honderden jihadisten opstaan in de wijken waar de islamitische gemeenschap groter is. En daarom zeg ik dus dat ik de islam beter ken dan de meeste moslims. En in alle waarschijnlijkheid beter dan Aloulou die binnen zo'n fase leeft.

Maar de doodstraf is er wel degelijk. Iemand die zegt dat dit niet zo is, kent of zijn geloof niet, of is niet oprecht. In beide gevallen is dat niet constructief om het probleem aan te pakken. Iemand die het niet weet van zijn eigen geloof zal vijandig reageren als iemand zegt dat het wel zo is. En het probleem van deze fases is: hoe weet je of een gemeenschap goed integreert, of dat men gewoon in een vroege fase zit? Dat weet je niet, tenzij je het geloof kent. Daar kun je gewoon geen gokje mee nemen. De inzet van dit gokje is je land, en actueler: duizenden Syriers die door Nederlandse moslims afgeslacht zijn.

Hoeveel duizenden Nederlandse jihadisten moeten er afreizen naar het buitenland voordat je het ziet? Wat als de honderden jihadisten in Nederland rotzooi hadden getrapt ipv in het kalifaat? Zou de ernst dan doordringen? Zou je je dan gaan afvragen waarom geen enkele moslim je heeft verteld over dit groeiende probleem, in plaats daarvan vertellen ze je dat alles koek en ei is.

quote:
Nee. Jouw bron laat zien dat dit perspectief over afvalligheid bestaat in de Islam. Aloulou's bron laat zien dat niet iedereen het eens is met die regel en dat deze ook vrijwel booit is uitgevoerd als zodanig. Wat dit zegt is dat de doodstraf voor afvalligheid een perspectief is dat gebruokt kan worden door Moslims maar datver blijkbaar toch ook, wellicht onder meer moderne omstandigheden, aan getwijfeld kan en mag worden. Dit laat zien dat de Islam net zo Goed flexibel kan zijn in opvattingen.
Aloulou's bron laat zien dat de uitzondering op de doodstraf een groepje geestelijken is die afvalligheid als hoogverraad classificeren. Doe vooral je eigen onderzoek, tik de namen van de rechtsscholen in en kijk wat de actuele straf is voor afvalligheid. Pas dan kun je herkennen wanneer iemand je voorliegt. Let hierbij wel op dat de bron die je bekijkt bedoeld is voor een islamitisch publiek, en dat je dus ziet wat er aan moslims geleerd wordt.

En deze doodstraf wordt veel vaker uitgevoerd dan de doodstraf die in sommige Amerikaanse staten geldt. We hebben het over duizenden keren per jaar. In 13 islamitische landen wordt hij vanuit de staat opgelegd, in de andere landen door de bevolking zelf omdat de fase van islamitische staat nog bereikt is. Familieleden die hem bijvoorbeeld uitvoeren, of jihadisten die streven naar de islamitische staat.

Als ook maar 1% van de moslims het islamitisch recht serieus neemt heb je het over 15 miljoen man. Peilingen wijzen uit dat het percentage echter rond de 60-80% zit, dus dik over een miljard moslims die moorden uit naam van het geloof goedkeuren.

Hoe triest is het gesteld met de integratie als zelfs Nederlandse moslims die doodstraf gaan bagatelliseren? Het is niet zo erg, want maar in 13 moslimlanden wordt je vermoord door de staat als je de islam verlaat, dus doe niet zo moeilijk?


quote:
De deur is zo dicht als wij hem laten zetten, als wij uit veel Moslims uit conservatieve gebieden halen en ze niet trachten te doen overtuigen van onze inzichten dan is de kans groot wellicht dat ze die conservatieve jurisprudentie zullen volgen of als acceptabel beschouwen, werken we beter aan integratie in de vorm van een Europese Islam bijvoorbeeld, of een Verlichte Islam, dan zal andere of wellicht nieuwe jurisprudentie de overhand krijgen.
Ze zijn niet vrij om te integreren. Of bedoel jij met "overtuigen" dat we het islamitische recht gaan ontmantelen? Dan zitten we op een lijn.

Maar uh, hoe kan een moslim eigenlijk aan jou vertellen dat hij de islam niet mag verlaten en vreest voor zijn/haar leven? Als jij reageert zoals je op mij reageert, ga je dan ook zeggen dat hij walgelijke opvattingen heeft omdat hij gelooft dat hij vermoord zal worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door geavanceerd op 02-01-2018 12:02:32 ]
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:35:25 #183
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176234213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:48 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Stropop op stropop op stropop. Altijd als je kritiek hebt op de islam, wordt dat verdraait naar "alle moslims".
Klopt. DeParo heeft erg veel moeite met kritiek op de islam maar tegelijkertijd kan hij geen positieve punten van deze verschrikkelijke religie noemen. Te bizar voor woorden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176235981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:35 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Klopt. DeParo heeft erg veel moeite met kritiek op de islam maar tegelijkertijd kan hij geen positieve punten van deze verschrikkelijke religie noemen. Te bizar voor woorden.
Als het niks positiefs oplevert waarom zouden we het dan binnenlaten.

Maar helaas, in het multiculti ideaal geldt: alles wat mag, moet.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 05:23:27 #185
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176294679
Integratie van moslims zal nooit werken. Moslimimmigratie dient gestopt te worden.

Forse toename van geweld in Duitsland en steeds vaker zijn daders vluchtelingen
https://www.hln.be/nieuws(...)chtelingen~a780d296/
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 5 januari 2018 @ 12:09:58 #186
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176298865
‘Rapper Boef noemde mijn moeder kkhoer’


Weer een bewijs dat integratie faalt in Nederland. Het was niks, is niks en zal nooit wat worden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176319302
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 05:23 schreef Old_Pal het volgende:
Integratie van moslims zal nooit werken. Moslimimmigratie dient gestopt te worden.

Forse toename van geweld in Duitsland en steeds vaker zijn daders vluchtelingen
https://www.hln.be/nieuws(...)chtelingen~a780d296/
Dit is nog slechts de prille fase van wat ons te wachten staat.
pi_176319580
Laatste cijfers van Denemarken van geaccepteerde asielzoekers. Inclusief overgekomen familieleden. Alsmede een aantal bepalingen zoals een borgsom storten voor die familieleden, en geen uitkering.

De Deense grenzen zijn dicht en worden sinds 1 maand nog uitgebreider gecontroleerd.

2017:

jan 381
feb 309
mrt 333
apr 263
mei 272
jun 202
jul 187
aug 166
sep 172
okt 117
nov 85

sub totaal 2487

Opdat je wat kunt vergelijken:

Nederland idem
okt 2017: 34.418
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 11:25:02 #189
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176319697
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:16 schreef cempexo het volgende:

Nederland idem
okt 2017: 34.418
Dramatisch. Nederland verzuipt in de zee. De zee van mensen met allerlei achterlijke culturen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176322563
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:25 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dramatisch. Nederland verzuipt in de zee. De zee van mensen met allerlei achterlijke culturen.
Ik las gisteren dat een asielzoeker in Denemarken 30 dagen de gevangenis in moet, daar hij zich volgens afspraken zich niet regelmatig melde bij de autoriteiten.

In Nederland ben je dan een held. Of een onbegrepen slachtoffer.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 15:29:46 #191
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176323814
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik las gisteren dat een asielzoeker in Denemarken 30 dagen de gevangenis in moet, daar hij zich volgens afspraken zich niet regelmatig melde bij de autoriteiten.

In Nederland ben je dan een held. Of een onbegrepen slachtoffer.
Klopt. President Victor Orbán van Hongarije is een wijs man. Het is niet voor niets dat Hongarije zich zo verzet tegen de binnenkomst van vooral islamitische migranten. Ze integreren simpelweg niet: ‘Is er ook maar een land waar dat wel is gelukt?’ Het zwakke, welvarende West-Europa dreigt aan ‘culturele zelfmoord’ ten onder te gaan, denkt hij.'

Mijn grootmoeder zei altijd : "al trek je een aap het duurste pak aan, het is en blijft een aap". Deze metafoor geldt ook voor de "geslaagde" moslim, vergeet dat nooit. Ik vertrouw ze voor geen meter.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176323873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 05:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oh dus we hebben pas een discussie als ik ook zeg dat Islam verderfelijk is en per direct verboden moet worden? Vreemde manier van discussieren heb jij. Bovendien gaat het in dit topic niet om de Islam maar om integratie, en ja als bepaalde opvattingen binnen de Islamitische gemeenschap integratie in de weg staan moet dat worden besproken, maar dat is nog altijd iets heel anders dan het puur en alleen over de Islam willen hebben dan zit je toch echt op het verkeerde forum. Er is ook een Religie-subforum voor dit als je daar meer behoefte aan hebt.
Dat is nu juist het probleem: de islam is een totalitair systeem vermomd als religie. Ik kan mij voorstellen dat FOK-users er een probleem mee hebben dat het in het Religie forum besproken gaat worden. Het hoort thuis tussen de totalitaire systemen zoals fascisme en communisme.

Het verband tussen islam en slechte integratie is dan ook onvermijdelijk.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_176324006
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 14:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat wat de zonnebril dragende Nederlandse politici en de wegkijkende Nederlandse ambtenaren verzwijgen, dat zal ik dan maar doen:

Dit lijstje is van 2000 t/m 2016 bijgewerkt.

2.059.566 emigranten uit Nederland weggegaan

2.462.929 immigranten in Nederland binnengekomen

Dat is een mutatie van 25% van de bevolking. Dit heeft een blijvende invloed op de sociale structuur van het land en het menselijke gedrag van vele mensen gekregen. Met name de vervreemding van de mensen van elkaar.

Er ontwikkeld zich een nieuw fenomeen in Nederland, namelijk de goedopgeleide en de hoogopgeleide mensen verlaten Nederland. Er ontwikkeld zich bij mij daarom een nieuwe en actuele vraag: Wat hou je dan over?

https://www.visionair.nl/(...)troom-uit-nederland/
+ 403.000 mensen (over 16 jaar nota bene) is een mutatie van +25% van de bevolking ja? Niet toevallig +2,5%?

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 06-01-2018 16:01:36 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_176324484
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:33 schreef Oud_student het volgende:
Dat is nu juist het probleem: de islam is een totalitair systeem vermomd als religie. Ik kan mij voorstellen dat FOK-users er een probleem mee hebben dat het in het Religie forum besproken gaat worden. Het hoort thuis tussen de totalitaire systemen zoals fascisme en communisme.

Het verband tussen islam en slechte integratie is dan ook onvermijdelijk.
Inderdaad, de islam simpelweg beschouwen als een religie is je kop in het zand steken.
  zondag 7 januari 2018 @ 11:18:19 #195
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176341542
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:33 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat is nu juist het probleem: de islam is een totalitair systeem vermomd als religie. Ik kan mij voorstellen dat FOK-users er een probleem mee hebben dat het in het Religie forum besproken gaat worden. Het hoort thuis tussen de totalitaire systemen zoals fascisme en communisme.

Het verband tussen islam en slechte integratie is dan ook onvermijdelijk.
Neuh, dat is niet het geval. Een dergelijk wereldvreemde complottheorie lopen verkondigen is POL ook de plek niet voor, dus doe dat lekker ergens anders.

Als er in dit topic niet over integratie kan worden gediscussieerd zonder dat het vertrekpunt is dat aanhangers van de Islam onderdeel van de vijfde kolonne dan gaat het topic gewoon dicht. Laatste waarschuwing.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 7 januari 2018 @ 12:23:41 #196
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176342647
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 11:18 schreef Euribob het volgende:

[..]

Neuh, dat is niet het geval. Een dergelijk wereldvreemde complottheorie lopen verkondigen is POL ook de plek niet voor, dus doe dat lekker ergens anders.

Als er in dit topic niet over integratie kan worden gediscussieerd zonder dat het vertrekpunt is dat aanhangers van de Islam onderdeel van de vijfde kolonne dan gaat het topic gewoon dicht. Laatste waarschuwing.
OK. Dat doe ik niet meer mee aan deze zinloze discussie.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176342734
Was dit artikel al gepost ? Een omschrijving van de verschillen tussen de westerse "schuldcultuur" en de "schaamtecultuur" die je eigenlijk overal elders aantreft - ook bij moslims. En hoe dat elkaar tegenwerkt: https://www.groene.nl/artikel/ik-heb-het-niet-gedaan

quote:
Je kent het wel. Hondsbrutaal zijn. Meteen op scherp staan als je iets zegt. Vol minachting kijken, vooral naar vrouwen. Je op je zwakste punt pakken, geneigd zijn tot fysieke reactie, en reageren alsof je een misdaad hebt begaan als je ze een tikje op de arm geeft.’

‘En dan die ontkenningen’, vervolgt Kaldenbach. ‘Als ze iets op de grond gooien, en je spreekt ze erop aan, dan zeggen ze dat ze het niet gedaan hebben. Is dat liegen? Taalkundig gezien wel. Maar inhoudelijk gezien bedoelen ze iets anders.
pi_176343163
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:23 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

OK. Dat doe ik niet meer mee aan deze zinloze discussie.
Idem, als de moderator feiten en/of meningen gaat verbieden :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 7 januari 2018 @ 13:03:42 #199
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176343391
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idem, als de moderator feiten en/of meningen gaat verbieden :{
Complottheorieën zijn geen feiten, helaas.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 7 januari 2018 @ 13:15:20 #200
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176343584
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:03 schreef Euribob het volgende:

[..]

Complottheorieën zijn geen feiten, helaas.
Dat de islam belemmerend werkt op de integratie is wel een feit, helaas.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176344086
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:15 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dat de islam belemmerend werkt op de integratie is wel een feit, helaas.
Islamietenhaat idem. Ook een feit, helaas
  zondag 7 januari 2018 @ 13:46:38 #202
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176344199
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Islamietenhaat idem. Ook een feit, helaas
Correctie: Islamhaat
Ik heb inderdaad een grondige hekel aan deze perverse en gewelddadige ideologie.
Hun aanhangers zijn domme sukkels, meer niet.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 7 januari 2018 @ 13:47:38 #203
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176344227
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:46 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Correctie: Islamhaat
Ik heb inderdaad een grondige hekel aan deze perverse en gewelddadige ideologie.
Hun aanhangers zijn domme sukkels, meer niet.
Fijn, heeft verder alleen niets met integratie te maken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176344521
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Islamietenhaat idem. Ook een feit, helaas
Dus gewoon islam afschaffen. 2 vliegen in 1 klap 8-)
Conscience do cost.
pi_176344638
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus gewoon islam afschaffen. 2 vliegen in 1 klap 8-)
hoe dan ?
Mensen moeten tegelijk religie en religieuze haat afschaffen.
Maar ja....
pi_176344664
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:47 schreef Euribob het volgende:

[..]

Fijn, heeft verder alleen niets met integratie te maken.
Islamietenhaters zijn anti-integratie en willen zelf niet integreren met mensen van islamitische afkomst
pi_176344835


[ Bericht 29% gewijzigd door Euribob op 07-01-2018 16:14:56 (Ik ben duidelijk geweest) ]
  zondag 7 januari 2018 @ 14:24:16 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176344965
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 14:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat wat de zonnebril dragende Nederlandse politici en de wegkijkende Nederlandse ambtenaren verzwijgen, dat zal ik dan maar doen:

Dit lijstje is van 2000 t/m 2016 bijgewerkt.

2.059.566 emigranten uit Nederland weggegaan

2.462.929 immigranten in Nederland binnengekomen

Dat is een mutatie van 25% van de bevolking. Dit heeft een blijvende invloed op de sociale structuur van het land en het menselijke gedrag van vele mensen gekregen. Met name de vervreemding van de mensen van elkaar.

Er ontwikkeld zich een nieuw fenomeen in Nederland, namelijk de goedopgeleide en de hoogopgeleide mensen verlaten Nederland. Er ontwikkeld zich bij mij daarom een nieuwe en actuele vraag: Wat hou je dan over?

https://www.visionair.nl/(...)troom-uit-nederland/
Je bent toch niet iemand die denkt dat al die migranten moslims zijn?

Misschien werkt deze tabel wel verhelderend voor jou:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 7 januari 2018 @ 14:25:28 #209
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176344984
Het zou prettig zijn als het integratietopic niet werd behandeld als kapstokje om islamkritiek aan op te hangen. Het kan best breder dan dat.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 7 januari 2018 @ 14:26:52 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176345010
quote:
3s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:25 schreef GSbrder het volgende:
Het zou prettig zijn als het integratietopic niet werd behandeld als kapstokje om islamkritiek aan op te hangen. Het kan best breder dan dat.
Flikker dan gewoon die inhoudsloze posts weg waar users uitgemaakt worden voor dhimmi's.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 7 januari 2018 @ 14:29:01 #211
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176345056
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Flikker dan gewoon die inhoudsloze posts weg waar users uitgemaakt worden voor dhimmi's.
Niet users, mod in dit geval.
Dat is ook weggehaald.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 7 januari 2018 @ 14:30:25 #212
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176345083
quote:
3s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niet users, mod in dit geval.
Dat is ook weggehaald.
Even CTRL+F doen ;)

Dit staat er nog:

[ Bericht 28% gewijzigd door GSbrder op 07-01-2018 14:33:29 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 7 januari 2018 @ 14:33:54 #213
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176345150
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:30 schreef Falco het volgende:

[..]

Even CTRL+F doen ;)

Dit staat er nog:
Zit niet op m'n mobiele telefoon.
Is nu weg.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_176345277
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hoe dan ?
Mensen moeten tegelijk religie en religieuze haat afschaffen.
Maar ja....
Daarvoor hoef je alleen religie af te schaffen.
Conscience do cost.
  zondag 7 januari 2018 @ 14:46:15 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176345391
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je alleen religie af te schaffen.
En dan stoppen al die aanslagen en is elke migrant goed geïntegreeerd in de westerse samenleving?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 7 januari 2018 @ 14:49:50 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176345467
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je alleen religie af te schaffen.
Dat kan niet, al zou je het willen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176345472
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:46 schreef Falco het volgende:

[..]

En dan stoppen al die aanslagen en is elke migrant goed geïntegreeerd in de westerse samenleving?
Ja. En daarna allemaal zingen rond het kampvuur.
Conscience do cost.
  zondag 7 januari 2018 @ 14:52:06 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176345505
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja. En daarna allemaal zingen rond het kampvuur.
Oke leuk man.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_176345535
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Oke leuk man.
Maar nee, uiteraard zijn daarmee niet alle problemen opgelost. Beetje een domme vraag natuurlijk.
Conscience do cost.
  zondag 7 januari 2018 @ 15:03:50 #220
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176345772
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar nee, uiteraard zijn daarmee niet alle problemen opgelost. Beetje een domme vraag natuurlijk.
Wat ga je er dan mee bereiken?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_176345892
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat ga je er dan mee bereiken?
Een vermindering van de algemene verderfelijke invloed van religie.
Conscience do cost.
  zondag 7 januari 2018 @ 15:12:05 #222
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176345958
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Een vermindering van de algemene verderfelijke invloed van religie.
Kun je dit kwantificeren? Het liefst ook in de vorm van een kosten baten analyse.

Dit soort rigoreuze restrictieve maatregelen die ingrijpen op de persoonlijke levensfeer van sommige mensen, hebben nogal wat voeten in de aarde.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_176346022
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Kun je dit kwantificeren? Het liefst ook in de vorm van een kosten baten analyse.
Ja is goed man, morgen.
quote:
Dit soort rigoreuze restrictieve maatregelen die ingrijpen op de persoonlijke levensfeer van sommige mensen, hebben nogal wat voeten in de aarde.
Oh, dat is het punt met religie. Het moet ook puur persoonlijk blijven. Ik ben niet zozeer voor een verbod maar eerder dat het uit het straatbeeld wordt gehaald en op geen enkele manier meer vanuit uit de staat wordt geaccommodeerd. Een ontmoedigingsbeleid zoals bij roken het geval is lijkt me ook op z'n plaats.
Conscience do cost.
  zondag 7 januari 2018 @ 15:19:23 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176346105
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja is goed man, morgen.
Houd ik je aan dude 8-)
quote:
[..]

Oh, dat is het punt met religie. Het moet ook puur persoonlijk blijven. Ik ben niet zozeer voor een verbod maar eerder dat het uit het straatbeeld wordt gehaald en op geen enkele manier meer vanuit uit de staat wordt geaccommodeerd. Een ontmoedigingsbeleid zoals bij roken het geval is lijkt me ook op z'n plaats.
Het is inderdaad persoonlijk. Maar waar heb je dan last van? En wat zie je het liefst niet meer aangemoedigd worden? Halal-slagers? Moskeeën? Hoofddoeken? Welk leed of verminderd levensgenot wordt jou hierdoor aangedaan? Krijg je longkanker van de geur van Döner Kebab ofzo?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_176346295
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is inderdaad persoonlijk. Maar waar heb je dan last van?
De algehele negatieve impact die religie heeft op de samenleving. Het splitsing die het creeert in de samenleving. De anti-wetenschappelijke manier van zaken benaderen. De wetten/regels die omzeild kunnen worden door eenvoudigweg te stellen dat dat niet mag van het geloof. Religie heeft enkel negatieve invloeden op een land.
quote:
En wat zie je het liefst niet meer aangemoedigd worden? Halal-slagers? Moskeeën? Hoofddoeken?
Alledrie, hoewel de hoofddoekjes van mij best mogen. Ik kleed me ook weleens belachelijk, immers.
quote:
Welk leed of verminderd levensgenot wordt jou hierdoor aangedaan?
Er zijn zoveel zaken die mij niet persoonlijk benadelen maar waar ik wel een broertje dood aan heb. Ik neem aan dat dat voor jou ook het geval is.
quote:
Krijg je longkanker van de geur van Döner Kebab ofzo?
Kebab heeft niets met religie te maken.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')