iedereen wilt lichtmetalen velgen, dus iedereen neemt t. maar ze kunnen zo wel goedkoper adverterenquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:01 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, en bekijk hierbij ook de optielijst. Velgen horen hier ook bij. Nou heb ik wel aardige velgen gezien, maar die hebben een meerprijs van bijna 1500 euro. Echt heel bijzondere velgen zijn het niet.
Gekeken bij een ander merk. Daar zijn velgen ook al zo duur. Is dit net zoiets als safraan, dat altijd al duur geweest is?
Wat maakt lichtmetalen velgen zo schreeuwend duur? De materiaalkosten kunnen het toch niet zijn lijkt me. Zitten hier woekermarges op, of wat verklaart dit?
Ja, alleen zijn lichtmetalen velgen vaak zwaarder dan de steeliesquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewicht.. hoe lichter hoe duurder
Ja. Stalen velgen zijn lichter dan alu velgen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewicht.. hoe lichter hoe duurder
Waarom moet het licht zijn? Paar kilo op auto van >1000 kilo geeft weinig voordeel lijkt me.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewicht.. hoe lichter hoe duurder
Vertel dat tegen de dikke zaterdag wielrenners op fietsen van 4K euro die 300 gram lichter zijn de de vorigequote:Op zaterdag 2 december 2017 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom moet het licht zijn? Paar kilo op auto van >1000 kilo geeft weinig voordeel lijkt me.
Appels en peren.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Vertel dat tegen de dikke zaterdag wielrenners op fietsen van 4K euro die 300 gram lichter zijn de de vorige
Ik koop ze altijd extern, bij de dealer betaal je zo het dubbele tevens kun je de oude velgen nog kwijt voor ¤400 zo koop een je een dealersetje van ¤2000 extern voor ¤600quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:01 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe auto, en bekijk hierbij ook de optielijst. Velgen horen hier ook bij. Nou heb ik wel aardige velgen gezien, maar die hebben een meerprijs van bijna 1500 euro. Echt heel bijzondere velgen zijn het niet.
Gekeken bij een ander merk. Daar zijn velgen ook al zo duur. Is dit net zoiets als safraan, dat altijd al duur geweest is?
Wat maakt lichtmetalen velgen zo schreeuwend duur? De materiaalkosten kunnen het toch niet zijn lijkt me. Zitten hier woekermarges op, of wat verklaart dit?
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik koop ze altijd extern, bij de dealer betaal je zo het dubbele tevens kun je de oude velgen nog kwijt voor ¤400 zo koop een je een dealersetje van ¤2000 extern voor ¤600
Onafgeveerd gewicht wil je zo weinig mogelijk voor een goed weggedrag..quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom moet het licht zijn? Paar kilo op auto van >1000 kilo geeft weinig voordeel lijkt me.
Zet op je stalen velgen winterbanden, en koop zelf een dikke 19 inch breedset voor de rest van het jaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.
Goedkope rommel wel inderdaad.. maar een setje Fuchs velgen (ik noem maar wat) zijn wel degelijk een hele zooi lichter (volgens mij is de band zwaarder dan de velg)quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn lichtmetalen velgen vaak zwaarder dan de steelies
Oh een leasehok. Lekker belangrijk wat daar onder ligt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.
Ik gebruik hem ook privé. Ik zie dus niet in waarom het relevant is of de auto lease is, of niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:32 schreef halfway het volgende:
[..]
Oh een leasehok. Lekker belangrijk wat daar onder ligt.
Dat dan weer wel natuurlijk, maar dat is de makke van tegenwoordig.. Het gaat nu meer om de bling.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Appels en peren.
Mensen kopen lichtmetalen velgen toch omdat ze dit mooi vinden, niet om gewicht te besparen?
In dat geval had ik de buurvrouw topless op mn auto laten airbrushen.. Daar was ie nooit overheen gekomen..quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat dan weer wel natuurlijk, maar dat is de makke van tegenwoordig.. Het gaat nu meer om de bling.
Vroegah, had je LM-velgen van magnesium, en ging het puur om het zogenaamde 'onafgeveerde gewicht' van de auto zo laag mogelijk te maken/houden om de wegligging te verbeteren. Toen heetten ze ook nog 'sportvelgen', omdat je ze alleen onder sportievere auto's vond.
Daarna werd het steeds meer gemeengoed en werden ze steeds betaalbaarder. Tegenwoordig heeft elke auto bijna standaard alu's. Nu is het dus een beetje meer in de vorm van 'dress to impress', en zijn de standaard gegoten lichtmetalo's niet meer goed genoeg voor de betere patsert, en dan kom je in het spul terecht wat cnc-gefreesd of anderszins speciaal bewerkt wordt, en dan worden ze weer duur, want ja, je wilt je onderscheiden van de massa he.. Groter, breder, glimmender; het kost allemaal extra.. Bij groter en breder hoort ook groter en breder rubber, en ook dat kost meer dan standaard spul.
Groter en breder kost ook koppel en levert meer rolweerstand op, kost meer brandstof, en slijt meestal als een idioot, alleen vergeten we dat meestal maar effe, want daar gaat het natuurlijk niet om; het moet alleen maar mooier zijn als wat de buurman heeft
Bedankt voor de toelichting, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
Dat dan weer wel natuurlijk, maar dat is de makke van tegenwoordig.. Het gaat nu meer om de bling.
Vroegah, had je LM-velgen van magnesium, en ging het puur om het zogenaamde 'onafgeveerde gewicht' van de auto zo laag mogelijk te maken/houden om de wegligging te verbeteren. Toen heetten ze ook nog 'sportvelgen', omdat je ze alleen onder sportievere auto's vond.
Daarna werd het steeds meer gemeengoed en werden ze steeds betaalbaarder. Tegenwoordig heeft elke auto bijna standaard alu's. Nu is het dus een beetje meer in de vorm van 'dress to impress', en zijn de standaard gegoten lichtmetalo's niet meer goed genoeg voor de betere patsert, en dan kom je in het spul terecht wat cnc-gefreesd of anderszins speciaal bewerkt wordt, en dan worden ze weer duur, want ja, je wilt je onderscheiden van de massa he.. Groter, breder, glimmender; het kost allemaal extra.. Bij groter en breder hoort ook groter en breder rubber, en ook dat kost meer dan standaard spul.
Het gaat niet om wat de buurman heeft, maar om wat ik zelf mooi vind.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
het moet alleen maar mooier zijn als wat de buurman heeft
Onafgeveerd gewicht is veel nadeliger voor de balans van de auto.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom moet het licht zijn? Paar kilo op auto van >1000 kilo geeft weinig voordeel lijkt me.
jawel hoor, alleen niet als je ze aan barrels rijdt, en als de bandenmaat afwijkt, mag je die ook zelf betalen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.
Heb je geen eigen auto dan?quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik gebruik hem ook privé. Ik zie dus niet in waarom het relevant is of de auto lease is, of niet.
Ze elders halen vind ik teveel gedoe. Haal het dus sowieso bij de dealer.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jawel hoor, alleen niet als je ze aan barrels rijdt, en als de bandenmaat afwijkt, mag je die ook zelf betalen.
De maatschappij maakt een leaseprijs, die moet concurrerend zijn, en dure velgen en dus ook duurdere banden verhogen die prijs. Zit allemaal doorberekend, die velgen komen bovenop de nieuwwaarde en schrijf je gewoon 100% af, en 5 keer een paar honderd euro extra aan bandenkosten op je leaseafstand erbij is ook geld. 19 inch ipv de standaard 17 inchers leveren ook meer slijtage op aan kogels, lagers, draagarmen en schokbrekers, en dat moet allemaal betaald worden.
Waarom is dat relevant?quote:
Dat ligt er maar net aan... als je een lichte auto hebt dan ga je alle kanten op door de weinige druk per cm2 en kun je dus niet hard accelereren..quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:48 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Alleen bij hard accelereren/hard door bochten hebben brede banden voordeel. Bij normaal rijgedrag heb je met smalle banden voordeel, qua gewicht, wrijving, slijtage en benzineverbruik.
Dat zeg ik ook, bij hard accelereren heb je met bredere banden voordeel.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan... als je een lichte auto hebt dan ga je alle kanten op door de weinige druk per cm2 en kun je dus niet hard accelereren..
Dan moet je ook niet piepen dat iets duur is.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze elders halen vind ik teveel gedoe. Haal het dus sowieso bij de dealer.
Ja niet dus.. als je er geen druk genoeg op hebt...quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:54 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook, bij hard accelereren heb je met bredere banden voordeel.
bij de dealer heb je minder keuze, maar als je gaat leasen heb je in de meeste gevallen geen andere keus omdat ze mee moeten in de leaseprijs. De dealer weet dat, en dus betaal je de dikke vette hoofdprijs. Daarom zijn ze dus heel duur.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze elders halen vind ik teveel gedoe. Haal het dus sowieso bij de dealer.
niet dus. Meer oppervlak, is minder druk per cm² en dus ook minder tractie. Te smal is niks, maar te breed ook niet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:54 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook, bij hard accelereren heb je met bredere banden voordeel.
Gewoon status.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze elders halen vind ik teveel gedoe. Haal het dus sowieso bij de dealer.
[..]
Waarom is dat relevant?
de leasemij stuurt je tegenwoordig naar de quickfit voor bandenquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bij de dealer heb je minder keuze, maar als je gaat leasen heb je in de meeste gevallen geen andere keus omdat ze mee moeten in de leaseprijs. De dealer weet dat, en dus betaal je de dikke vette hoofdprijs. Daarom zijn ze dus heel duur.
just status.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Sorry, ik begrijp je niet. Probeer het eens in het Engels.
goede reden om lekker op standaard wielen te blijven rijden lijkt mequote:Op zaterdag 2 december 2017 19:58 schreef lipje het volgende:
[..]
de leasemij stuurt je tegenwoordig naar de quickfit voor banden
je vat hem prima, maar je houdt je gewoon dom.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vat hem niet, maar het zal vermoedelijk toch wel offtopic zijn.
Leasebakrijders worden gezien als de aso's van de weg, hebben overal schijt aan en komen in de sneeuw met 140 voorbij stuiven in hun dieselbak, want winterbandjes en alles wordt toch geregeld als het fout gaat.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vat hem niet, maar het zal vermoedelijk toch wel offtopic zijn.
Ik geen schijt aan veiligheid, ik was de auto regelmatig en ik rij over het algemeen rechts terwijl het toch een leasewagen is. En nu?quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Leasebakrijders worden gezien als de aso's van de weg, hebben overal schijt aan en komen in de sneeuw met 140 voorbij stuiven in hun dieselbak, want winterbandjes en alles wordt toch geregeld als het fout gaat.
Mensen met een eigen auto zijn trots op hun auto, wassen hem regelmatig en zijn er zuinig op, tevens weten ze dat die auto van hun is en stralen dat ook uit. Ze laten zich graag zien met hun mooie auto.
Leasebakrijders hebben alleen een contract en staan de auto van een ander te wassen, en rijden eigenlijk alleen links op de snelweg.
ik rijd een prive auto, was hem zelden en rijd in de regel ook 80% links, en nu?quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Leasebakrijders worden gezien als de aso's van de weg, hebben overal schijt aan en komen in de sneeuw met 140 voorbij stuiven in hun dieselbak, want winterbandjes en alles wordt toch geregeld als het fout gaat.
Mensen met een eigen auto zijn trots op hun auto, wassen hem regelmatig en zijn er zuinig op, tevens weten ze dat die auto van hun is en stralen dat ook uit. Ze laten zich graag zien met hun mooie auto.
Leasebakrijders hebben alleen een contract en staan de auto van een ander te wassen, en rijden eigenlijk alleen links op de snelweg.
Dat als mijn Mustang eindelijk klaar is je in de weg rijd.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd een prive auto, was hem zelden en rijd in de regel ook 80% links, en nu?
Het is andersom: de basisversie van de auto is te goedkoop. Die lage 'vanaf prijs' trekt mensen naar de showroom die vervolgens extra geld uitgeven aan wielen, zodat de dealer ook wat verdient. Op de kale basisversie verdienen ze niets, de opties moeten het geld opleveren en zijn dus altijd te duur.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:01 schreef Hamzoef het volgende:
Wat maakt lichtmetalen velgen zo schreeuwend duur? De materiaalkosten kunnen het toch niet zijn lijkt me. Zitten hier woekermarges op, of wat verklaart dit?
We have to see about thatquote:Op zaterdag 2 december 2017 22:16 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat als mijn Mustang eindelijk klaar is je in de weg rijd.
Klopt, mooie 21" LM velgen kunnen zwaarder zijn dan 19" stalen velgen...quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Appels en peren.
Mensen kopen lichtmetalen velgen toch omdat ze dit mooi vinden, niet om gewicht te besparen?
staal houdt op bij 17 inch geloof ik.. Dus groter in 'lichtmetaal' is in de regel zwaarder.. Maar nogmaals, is al eerder gezegd; 99% van de mensen rijden met lichtmetaal voor het mooi, en niet om hun onafgeveerde gewicht omlaag te brengen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, mooie 21" LM velgen kunnen zwaarder zijn dan 19" stalen velgen...
Klopt! maar niemand die dat nakijkt en of laat meewegen in zijn/haar/het beslissing.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn lichtmetalen velgen vaak zwaarder dan de steelies
Nou nou, wat een frustratie. Ik ga met een lease-auto niet anders om dan met mijn eigen auto. Eerder voorzichtiger omdat het niet mijn eigendom is.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Leasebakrijders worden gezien als de aso's van de weg, hebben overal schijt aan en komen in de sneeuw met 140 voorbij stuiven in hun dieselbak, want winterbandjes en alles wordt toch geregeld als het fout gaat.
Mensen met een eigen auto zijn trots op hun auto, wassen hem regelmatig en zijn er zuinig op, tevens weten ze dat die auto van hun is en stralen dat ook uit. Ze laten zich graag zien met hun mooie auto.
Leasebakrijders hebben alleen een contract en staan de auto van een ander te wassen, en rijden eigenlijk alleen links op de snelweg.
Effe nog voor de beeldvorming he; wat noem je 'achterlijk duur'?quote:Op zondag 3 december 2017 09:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nou nou, wat een frustratie. Ik ga met een lease-auto niet anders om dan met mijn eigen auto. Eerder voorzichtiger omdat het niet mijn eigendom is.
1500 euro.quote:Op zondag 3 december 2017 12:14 schreef Sounddragon het volgende:
Effe nog voor de beeldvorming he; wat noem je 'achterlijk duur'?
Das een vrij normale prijs dus.quote:
Ja? Ik ben nog steeds flabbergasted. Voor het zelfde geldt heb je ook park-assist, parkeersensoren, achteruitrijcamera etc.quote:
Sja, op misschien de sensoren na, allemaal troep die je niet nodig hebt als je kunt rijden.quote:Op zondag 3 december 2017 13:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja? Ik ben nog steeds flabbergasted. Voor het zelfde geldt heb je ook park-assist, parkeersensoren, achteruitrijcamera etc.
Haha, true. Maar wat als je je auto een keer aan een vrouw uitleent?quote:Op zondag 3 december 2017 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, op misschien de sensoren na, allemaal troep die je niet nodig hebt als je kunt rijden.
Sfeerverlichting noemden ze dat ja. Weet niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen.quote:Vergeet je aambeiverwarming, het gekoelde dashboardkastje en de romantische interieurverlichting niet
Daar zie ik juist het nut niet van in. Lijkt me een overgebleven optie van het pre- goede airco tijdperk.quote:Open dakkie, dát is een fijne optie die extra knaken waard is..
Waarom denk je dat ze i10's en Aygo's maken?quote:Op zondag 3 december 2017 13:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Haha, true. Maar wat als je je auto een keer aan een vrouw uitleent?
[..]
Sfeerverlichting noemden ze dat ja. Weet niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen.
[..]
Daar zie ik juist het nut niet van in. Lijkt me een overgebleven optie van het pre- goede airco tijdperk.
Ik denk dat een open dak misschien nog wel meer zuipt dan een airco..quote:Op zondag 3 december 2017 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze i10's en Aygo's maken?
Ik snap dat sfeerverlichting ook niet zo.. moet je gewoon vragen.. misschien is dat dat slow dimming ofzo, en lichtjes bij de make up spiegeltjes, of off white LED's ipv wit -wit. geen idee.
Ik vind het heerlijk om lekker frisse lucht door de auto te laten waaien; heb dat ding bijna altijd open, zelfs als het regent.. airco is maar airco, plus dat het verbruik er nogal van stijgt, het kost je vermogen, dat is onnodig als je gewoon kunt ventileren. |ik heb ook nogal eens natte werkkleding in de auto, dat gaat muf ruiken als je niet ventileert, AC doet daar weinig aan behalve domweg het vocht afvoeren. Niks mis met frisse lucht; AC is voor als het nodig is om te koelen of ontwasemen, voor de rest staat het bij mij standaard uit, is gewoon kut voor het milieu, zeker als het ook nog eens gewoon op diverse manieren geld over de balk tieven is.
Als je hem open- open hebt misschien wel, niet als je hem kantelt.quote:Op zondag 3 december 2017 14:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik denk dat een open dak misschien nog wel meer zuipt dan een airco..
Maar idd frisse lucht is fijner..
Meh dat weet ik nog zo net niet.. het zuipt iig veel.. (bepaalde wieldoppen kunnen al zuiniger zijn zelfs..) En die 3L dingen hebben ook de grille glad bijv.. dat soort dingen zijn nogal besparend..quote:Op zondag 3 december 2017 14:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je hem open- open hebt misschien wel, niet als je hem kantelt.
Ik haal met het dak opengekanteld dezelfde verbruiksscores als dicht. als ik de AC aangooi doet ie gewoon 0.5 tot een liter per km meer.. dat zet zoden aan de dijk.. Ik heb mijn auto sowieso niet gekocht als zuinigheidsbolwerk, maar de AC heeft een functie, en als ik die functie niet nodig heb, staat ie uit.quote:Op zondag 3 december 2017 14:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Meh dat weet ik nog zo net niet.. het zuipt iig veel.. (bepaalde wieldoppen kunnen al zuiniger zijn zelfs..) En die 3L dingen hebben ook de grille glad bijv.. dat soort dingen zijn nogal besparend..
Oh ik rij wel altijd met de handrem erop, voet op de rem, de koppeling ingetrapt en vol gas.. want ik gebruik graag alles wat er op mn auto zit..quote:Op zondag 3 december 2017 14:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik haal met het dak opengekanteld dezelfde verbruiksscores als dicht. als ik de AC aangooi doet ie gewoon 0.5 tot een liter per km meer.. dat zet zoden aan de dijk.. Ik heb mijn auto sowieso niet gekocht als zuinigheidsbolwerk, maar de AC heeft een functie, en als ik die functie niet nodig heb, staat ie uit.
Ik rijd ook niet met de stoelverwarming aan in de zomer omdat het er nou eenmaal op zit.
Ah ok, we gaan het nu ombuigen van een discussie in een dom uit je nek lullen contest.quote:Op zondag 3 december 2017 14:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh ik rij wel altijd met de handrem erop, voet op de rem, de koppeling ingetrapt en vol gas.. want ik gebruik graag alles wat er op mn auto zit..
Dat is dan wel een heel dure airco :-)quote:Op zondag 3 december 2017 14:43 schreef Sounddragon het volgende:
als ik de AC aangooi doet ie gewoon 0.5 tot een liter per km meer..
ja idd, misschien is het ook wel 100km, wie weetquote:Op zondag 3 december 2017 15:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is dan wel een heel dure airco :-)
* qajariaq is flauw
Kan bij veel auto's niet meer. Bv. door remschijven met alu hart. Dan mag/kan je geen stalen velgen gebruiken. En iemand wel eens een stalen 18 Inch velg gezien?quote:
Als de bandenmaat niet verschilt zullen ze daar weinig last van hebben lijkt me. Vriend van me heeft dat ook wel eens gedaan, tweedehands setje lichtmetalen velgen gekocht, deed leasemaatschappij echt niet moeilijk over omdat de bandenmaat toch hetzelfde bleef.quote:Op zaterdag 2 december 2017 18:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar met kosten van banden laten wisselen en zo, heft elkaar dit weer aardig op denk ik. En ik weet niet of lease-maatschappij after-market velgen accepteert.
Die zijn vrij zeldzaam ja. Maar doe mij maar kleinere velgen met hogere banden. Hoe lager de banden hoe meer bagger er in de velg blijft zitten.quote:Op maandag 4 december 2017 15:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan bij veel auto's niet meer. Bv. door remschijven met alu hart. Dan mag/kan je geen stalen velgen gebruiken. En iemand wel eens een stalen 18 Inch velg gezien?
Mensen die alcohol drinken.quote:Op maandag 4 december 2017 14:54 schreef fathank het volgende:
Gewoon op stalen velgen rijden.
Die kunnen tenminste nog een keer een stoeprandje hebben als je met een paar borrels te veel op naar huis kachelt.
Mensen die bemoeienquote:Op maandag 4 december 2017 19:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Mensen die alcohol drinken.
Mensen die alcohol drinken, én dan nog gaan rijden ook.
ik hoop serieus dat dit de slechtste trollpoging van 2017 is.quote:Op maandag 4 december 2017 14:54 schreef fathank het volgende:
Gewoon op stalen velgen rijden.
Die kunnen tenminste nog een keer een stoeprandje hebben als je met een paar borrels te veel op naar huis kachelt.
Ik zat er vandaag nog aan te denken dat dronken rijden eind jaren zeventig nog redelijk sociaal geaccepteerd was... Ah joh, neem een kop koffie en dan kan je wel weer rijden.quote:Op maandag 4 december 2017 21:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik hoop serieus dat dit de slechtste trollpoging van 2017 is.
Ja, maar niet hele mooie.quote:Op maandag 4 december 2017 22:05 schreef Parzival het volgende:
die zitten toch altijd al bij de full options modellen?
Lichtmetalen velgen zijn vaak zwaarder dan stalen velgen dus dat argument gaat niet opquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewicht.. hoe lichter hoe duurder
Lees de rest van het topic anders ook evenquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:10 schreef Metro2005 het volgende:
Lichtmetalen velgen zijn vaak zwaarder dan stalen velgen dus dat argument gaat niet op
Net gedaan, spuit 11 i knowquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Lees de rest van het topic anders ook even
Niet minstens 25K aan accessoires aan je bakkie hebben hangen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lichtmetalen velgen zijn vaak zwaarder dan stalen velgen dus dat argument gaat niet op
Het is gewoon een manier om geld uit jouw zak in die van de fabrikant te krijgen door een setje velgen aan te bieden dat 5 of 6x over de kop gaat.
Net als navigatiessystemen van > 1000 euro terwijl ze nog kutter werken dan een tomtom vavn 150 euro, "audio installatie upgrades" waarvoor je een high end thuis hifi neer kan zetten en achterlijke woekerprijzen voor dingen als regensensors, keyless entry etc waarbij de meerprijs bij de duitse premium merken kan oplopen tot de prijs van een kleine auto mét regensensor en keyless entry er op.
Mijn bakkie heeft opties die de meest dure audi's en BMW's alleen in het allerduurste pakket hebben zitten en mijn hele auto inclusief de opties kostte minder dan zo'n pakketquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet minstens 25K aan accessoires aan je bakkie hebben hangen.
Wat rijd je dan? Ik had gekeken voor een volskwagen. Fulloptions is daar meer dan dubbel zo duur als de standaard auto, dat is wel veel inderdaad.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mijn bakkie heeft opties die de meest dure audi's en BMW's alleen in het allerduurste pakket hebben zitten en mijn hele auto inclusief de opties kostte minder dan zo'n pakket
Een mitsubishi spacestar Wel de duurste uitvoering dus met getinte ramen, climate control, keyless entry, regensensor, lichtsensor, rondom electrische ramen, dat soort zaken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat rijd je dan? Ik had gekeken voor een volskwagen. Fulloptions is daar meer dan dubbel zo duur als de standaard auto, dat is wel veel inderdaad.
Is dat keyles entry wat? Dat is dat je op een knopje drukt om te starten toch? Kost bij VW iets van 350 extra. Vraag me af of het handig is. Ik denk dat ik dan juist mijn sleutels de hele tijd kwijt zou zijn, terwijl ze nu gewoon in het contact hangen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een mitsubishi spacestar Wel de duurste uitvoering dus met getinte ramen, climate control, keyless entry, regensensor, lichtsensor, rondom electrische ramen, dat soort zaken.
Ik zou niet meer zonder willen. Gewoon je sleutels in je zak houden is ideaal.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is dat keyles entry wat? Dat is dat je op een knopje drukt om te starten toch? Kost bij VW iets van 350 extra. Vraag me af of het handig is. Ik denk dat ik dan juist mijn sleutels de hele tijd kwijt zou zijn, terwijl ze nu gewoon in het contact hangen.
Keyless entry is dat de deuren open gaan wanneer je de “sleutel” in je zak hebt.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is dat keyles entry wat? Dat is dat je op een knopje drukt om te starten toch? Kost bij VW iets van 350 extra. Vraag me af of het handig is. Ik denk dat ik dan juist mijn sleutels de hele tijd kwijt zou zijn, terwijl ze nu gewoon in het contact hangen.
Goed dat je het zegt, ik haal dit idd door elkaar.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:03 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Keyless entry is dat de deuren open gaan wanneer je de “sleutel” in je zak hebt.
Wat jij bedoelt is keyless start.
Je overdrijft nogal. Daarnaast zit er nogal een kwaliteitsverschil tussen bv de regensensor van a-Segmenters en luxe wagens.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mijn bakkie heeft opties die de meest dure audi's en BMW's alleen in het allerduurste pakket hebben zitten en mijn hele auto inclusief de opties kostte minder dan zo'n pakket
11 jaar oude auto hier en die heeft keyless entry, keyless start, dual zone airco enz enz. Maar goed, wel premium segmentquote:Op woensdag 6 december 2017 19:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Je overdrijft nogal. Daarnaast zit er nogal een kwaliteitsverschil tussen bv de regensensor van a-Segmenters en luxe wagens.
De meeste van de door jou genoemde zaken zitten overigens ook op mijn 9 jaar oude Volvo uit het c-segment.. alleen keyless entry heb ik niet. Verder heb ik gescheiden klima links/rechts.
Lekker raggen bij de slipcursus met die hokken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een mitsubishi spacestar Wel de duurste uitvoering dus met getinte ramen, climate control, keyless entry, regensensor, lichtsensor, rondom electrische ramen, dat soort zaken.
Idd, en dan heb je mensen die vinden dat hun auto nét iets teveel verbruikt, stap je bij ze in en staat airco aan terwijl het nergens voor nodig is , vraag ik waarom staat hij aan? "Ja heb ik erop zitten dus waarom niet" krijg ik dan te horenquote:Op zondag 3 december 2017 14:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik haal met het dak opengekanteld dezelfde verbruiksscores als dicht. als ik de AC aangooi doet ie gewoon 0.5 tot een liter per km meer.. dat zet zoden aan de dijk.. Ik heb mijn auto sowieso niet gekocht als zuinigheidsbolwerk, maar de AC heeft een functie, en als ik die functie niet nodig heb, staat ie uit.
Ik rijd ook niet met de stoelverwarming aan in de zomer omdat het er nou eenmaal op zit.
[quote] Op woensdag 6 december 2017 23:36 schreef eXplorer1 het volgende:quote:Op woensdag 6 december 2017 23:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Idd, en dan heb je mensen die vinden dat hun auto nét iets teveel verbruikt, stap je bij ze in en staat airco aan terwijl het nergens voor nodig is , vraag ik waarom staat hij aan? "Ja heb ik erop zitten dus waarom niet" krijg ik dan te horen
Als ik mijn clima op automatisch zet, staat de airco aan.quote:Op woensdag 6 december 2017 23:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Idd, en dan heb je mensen die vinden dat hun auto nét iets teveel verbruikt, stap je bij ze in en staat airco aan terwijl het nergens voor nodig is , vraag ik waarom staat hij aan? "Ja heb ik erop zitten dus waarom niet" krijg ik dan te horen
ik kan de clima ook aanzetten met de AC uit.quote:Op donderdag 7 december 2017 10:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als ik mijn clima op automatisch zet, staat de airco aan.
Meerverbruik is verwaarloosbaar in de winter, in de zomer scheelt het wel 0,6L/100km
Ik heb dat uit laten programmerenquote:Op donderdag 7 december 2017 10:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als ik mijn clima op automatisch zet, staat de airco aan.
Meerverbruik is verwaarloosbaar in de winter, in de zomer scheelt het wel 0,6L/100km
Ik merk het wel direct als AC aanstaat in mijn verbruik.quote:Op donderdag 7 december 2017 10:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als ik mijn clima op automatisch zet, staat de airco aan.
Meerverbruik is verwaarloosbaar in de winter, in de zomer scheelt het wel 0,6L/100km
Vanwaar die aanname?quote:Op donderdag 7 december 2017 00:27 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 6 december 2017 23:36 schreef eXplorer1 het volgende:
Jij hebt een 0.3 brommert met airco?
Kan ik ook, maar alles een beetje draaiende houden lijkt me ook niet verkeerd.quote:Op donderdag 7 december 2017 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik kan de clima ook aanzetten met de AC uit.
Echte losse airco, of als onderdeel van een clima?quote:Op donderdag 7 december 2017 15:22 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik merk het wel direct als AC aanstaat in mijn verbruik.
[..]
Vanwaar die aanname?
Dat bedoel. Absurde prijzen. Ik ben wel benieuwd naar productie- en materiaalkosten.quote:Op donderdag 7 december 2017 13:39 schreef YoshiBignose het volgende:
21" velgen met banden kostte bij mijn auto ¤5900 extra
Grote kans dat je bij een nieuwe auto ook meer CO2 tax betaalt bij grotere 'onzuiniger' velgen. Net zoals sommige auto's hun 14% bijtelling rating verloren.quote:Op donderdag 7 december 2017 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat bedoel. Absurde prijzen. Ik ben wel benieuwd naar productie- en materiaalkosten.
Is ook wel logisch, iedereen in de keten moet er een boterham aan overhouden.quote:Op donderdag 7 december 2017 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
Absurde prijzen. Ik ben wel benieuwd naar productie- en materiaalkosten.
Clima, zou best kunnen, ik zal eens neuzen in de software een keer.quote:Op donderdag 7 december 2017 18:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Echte losse airco, of als onderdeel van een clima?
Schijnt dat als onderdeel van clima veel zaken geoptimaliseerd worden adhv de vraag. Terwijl losse airco altijd 100% draait
ik zet hem heus wel eens aan, met vochtig weer ontwasemt de boel veel sneller en in de zomer sowieso met wegrijden om de temperatuur uit het interieur te krijgen. Daarna is een raampje/dak open idd best lekker als je niet op de snelweg rijdt. Als het warm-warm is staat ie uiteraard gewoon aan.quote:Op donderdag 7 december 2017 18:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Kan ik ook, maar alles een beetje draaiende houden lijkt me ook niet verkeerd.
Al heb ik hem in de zomer wel vaak uit als ik met open raampje rijd. Vind ik vaak veel lekkerder
Ik had laatst ook iemand in mijn auto die zei: he, wat ruikt het lekker fris. En hij vroeg welke luchtverfrisser ik in mn auto had. Nou ik parkeer hem onder een afdak met de ramen open, niks luchtverfrisserquote:Op zondag 3 december 2017 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze i10's en Aygo's maken?
Ik snap dat sfeerverlichting ook niet zo.. moet je gewoon vragen.. misschien is dat dat slow dimming ofzo, en lichtjes bij de make up spiegeltjes, of off white LED's ipv wit -wit. geen idee.
Ik vind het heerlijk om lekker frisse lucht door de auto te laten waaien; heb dat ding bijna altijd open, zelfs als het regent.. airco is maar airco, plus dat het verbruik er nogal van stijgt, het kost je vermogen, dat is onnodig als je gewoon kunt ventileren. |ik heb ook nogal eens natte werkkleding in de auto, dat gaat muf ruiken als je niet ventileert, AC doet daar weinig aan behalve domweg het vocht afvoeren. Niks mis met frisse lucht; AC is voor als het nodig is om te koelen of ontwasemen, voor de rest staat het bij mij standaard uit, is gewoon kut voor het milieu, zeker als het ook nog eens gewoon op diverse manieren geld over de balk tieven is.
Heb je een agrarisch voertuig of zo? Wat moet je in godsnaam met zulke tractorbanden?quote:Op donderdag 7 december 2017 13:39 schreef YoshiBignose het volgende:
21" velgen met banden kostte bij mijn auto ¤5900 extra vind dat ook absurde bedragen. Dus rij maar rond met zielige 19". Laatst banden vervangen, ook weer ¤1000 verder.
Mijn oude Prius was met het dak open zuiniger dan met het dak dicht.quote:Op zondag 3 december 2017 14:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik denk dat een open dak misschien nog wel meer zuipt dan een airco..
Maar idd frisse lucht is fijner..
Wat lul je, nog nooit een auto met 19" velgen gezien? Banden zijn 245/45/19 valt wel mee... Of rij jij een canta ofzo?quote:Op vrijdag 8 december 2017 19:27 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb je een agrarisch voertuig of zo? Wat moet je in godsnaam met zulke tractorbanden?
Enig voordeel zal zijn dat je wel iets langer met je banden doet.
Hij doelt op die 21 inchers natuurlijkquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat lul je, nog nooit een auto met 19" velgen gezien? Banden zijn 245/45/19 valt wel mee... Of rij jij een canta ofzo?
Afhankelijk van de auto is dat nog niet eens bizar groot.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij doelt op die 21 inchers natuurlijk
Voor een tractor of vrachtwagen zijn ze niet groot. maar als het een ding is om gewoon mee naar je werk te rijden dan is het hooguit een teken dat je iets wilt compenseren natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Afhankelijk van de auto is dat nog niet eens bizar groot.
Ieder zijn ding. Zulke maten zitten doorgaans onder die gedrochten die SUV's heten, dus lelijker worden er er toch niet op. 21 onder een x5 of 6 is groot, maar in verhouding valt het best mee.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor een tractor of vrachtwagen zijn ze niet groot. maar als het een ding is om gewoon mee naar je werk te rijden dan is het hooguit een teken dat je iets wilt compenseren natuurlijk.
Vrachtwagens zijn volgens mij vaak 21.5" of 23.5".quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor een tractor of vrachtwagen zijn ze niet groot. maar als het een ding is om gewoon mee naar je werk te rijden dan is het hooguit een teken dat je iets wilt compenseren natuurlijk.
Kweenie, onder mijn Benz is 19" al behoorlijk pooier, maar onder een H2 is het idd een beetje ielig..quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Afhankelijk van de auto is dat nog niet eens bizar groot.
En dat ben ik ook met jou eens. Die op de M5 zijn te groot en een X6 en co zijn ook zonder zulke velgen al lelijkquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie, onder mijn Benz is 19" al behoorlijk pooier, maar onder een H2 is het idd een beetje ielig..
M5
Zo ken ik er nog wel een paar
hier, een M5 op 21" ...
[ afbeelding ]
Ik vind het te groot.. niet mooi.. Noordafrikaanse waspoeder dealer zeg maar.
Ik ben het heeeelemaal eens met de stelling dat een set velgen de auto kunnen maken, maar als je te groot gaat is het gewoon geen porem.
Misschien onder een X6 ofzo.. maja, die hele auto schreeuwt "POOIER".
Niet alleen de grootte maar ook het model.. er zijn echt weinig mensen die iets onder hun auto hebben dat een mooie combinatie oplevert..quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie, onder mijn Benz is 19" al behoorlijk pooier, maar onder een H2 is het idd een beetje ielig..
M5
Zo ken ik er nog wel een paar
hier, een M5 op 21" ...
[ afbeelding ]
Ik vind het te groot.. niet mooi.. Noordafrikaanse waspoeder dealer zeg maar.
Ik ben het heeeelemaal eens met de stelling dat een set velgen de auto kunnen maken, maar als je te groot gaat is het gewoon geen porem.
Misschien onder een X6 ofzo.. maja, die hele auto schreeuwt "POOIER".
M'n oom heeft de Mercedes variant daarvan (GLE coupé). Maar hangt ie rustig een drieasser met minikraan achter. Lijkt wel geinigquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
Misschien onder een X6 ofzo.. maja, die hele auto schreeuwt "POOIER".
Dan hoop ik dat je oom op de loadindex van die wielen heeft gelet, anders staat ie vanzelf een keer op een paar gebroken wielen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n oom heeft de Mercedes variant daarvan (GLE coupé). Maar hangt ie rustig een drieasser met minikraan achter. Lijkt wel geinig
Maar volgens mij zitten daar idd 22 of 23" onder.
Hij heeft luchtvering omdat je anders geen 3,5ton mag trekken. Lijkt me dat een dealer daar ook aan denkt.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je oom op de loadindex van die wielen heeft gelet, anders staat ie vanzelf een keer op een paar gebroken wielen.
zoek ze maar eens op voor de garp.. maar als het AMG's ofzo zijn voor onder dat hok, zal het ws wel kunnen..quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hij heeft luchtvering omdat je anders geen 3,5ton mag trekken. Lijkt me dat een dealer daar ook aan denkt.
Ja dat is echt zo he! Check bijv. de Alfa Giulia. Ligt denk ik ook wel aan het design, dat ze wat 'plomper' worden, wat dikker zeg maar.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Wielkasten worden wel steeds groter heb ik het gevoel. Onder m'n E46 was 18 inch netjes vond ik, paste precies. Groter werd inderdaad lelijk. Bij de nieuwe M3/M4 is 20" perfect. Als je daar de 18" rijdt lijkt het een standaard lease bak.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet alleen de grootte maar ook het model.. er zijn echt weinig mensen die iets onder hun auto hebben dat een mooie combinatie oplevert..
Het is meestal een setje velgen met daarop een auto gemonteerd en het is ook vrijwel allemaal dezelfde meuk..
Al gauw een schreeuwfestijn..
Smaken verschillen, zoveel is duidelijk.quote:Op zaterdag 9 december 2017 00:37 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn er merken die het ook nog elegant kunnen
Wel een beetje een opa bak op deze velgen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat is echt zo he! Check bijv. de Alfa Giulia. Ligt denk ik ook wel aan het design, dat ze wat 'plomper' worden, wat dikker zeg maar.
Ik vind dat op mijn E34, wat een flinke auto is, 16" gewoon netjes staat:
[ afbeelding ]
Haha nou ja die velgen kunnen wel iets groter Bij m'n oude 7-serie waren 18" echt max wat je kon doen zonder dat het lelijk werd:quote:Op vrijdag 8 december 2017 22:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat is echt zo he! Check bijv. de Alfa Giulia. Ligt denk ik ook wel aan het design, dat ze wat 'plomper' worden, wat dikker zeg maar.
Ik vind dat op mijn E34, wat een flinke auto is, 16" gewoon netjes staat:
[ afbeelding ]
Ja moest zeker verlaagd worden anders had je een gat. Een gek had verhoogde veren onder m'n E46 gezet achter, dat zag er echt niet uit. Had hele dikke kinderen denk ik.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel een beetje een opa bak op deze velgen.
Bij de E46 maken de velgen de auto ook. Ik had de 17" velgen van de 330i (3 spaakjes). Daarmee was de auto netjes. Grotere wielen zonder verlaging was m.i. niet mooi, bij de coupe zou dat beter passen.
Op de 15" winterwielen was het ook een opa-bak Terwijl dat ook lm velgen waren.
Haha ja ik vind dat juist mooi. Mooie basic look, maar stiekem is het wat diks. Je hebt nog 15" velgen in deze stijl, maar dat ging zelfs mij iets te ver dus heb deze van een E38 gekocht. Beetje zelfde stijl, maar een maatje groter. Lekkere ballonbanden er op en de wielkasten zijn aardig gevuld. Zo is de auto gewoon netjes en toch wel 'period correct'.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel een beetje een opa bak op deze velgen.
Bij de E46 maken de velgen de auto ook. Ik had de 17" velgen van de 330i (3 spaakjes). Daarmee was de auto netjes. Grotere wielen zonder verlaging was m.i. niet mooi, bij de coupe zou dat beter passen.
Op de 15" winterwielen was het ook een opa-bak Terwijl dat ook lm velgen waren.
Haha ja tuurlijk kan het wel. Maar ik vind ze gewoon netjes staan terwijl hij er ook nog origineel uit ziet. Als ik geld over heb zou ik nog wel styling 37 willen (OEM M5 velgen), maar de velgen die ik nu heb waren 150 euro en de 37, als je die al origineel voor een E34 vindt, zijn al gauw 1250 euro.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha nou ja die velgen kunnen wel iets groter Bij m'n oude 7-serie waren 18" echt max wat je kon doen zonder dat het lelijk werd:
[ afbeelding ]
Bij de nieuwe 7-serie lijkt 20" gewoon klein
[ afbeelding ]
[..]
Ja moest zeker verlaagd worden anders had je een gat. Een gek had verhoogde veren onder m'n E46 gezet achter, dat zag er echt niet uit. Had hele dikke kinderen denk ik.
Ik vind dit stukken mooier dan de grootste Alpine velgen die zouden passen.quote:Op zaterdag 9 december 2017 12:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ja ik vind dat juist mooi. Mooie basic look, maar stiekem is het wat diks. Je hebt nog 15" velgen in deze stijl, maar dat ging zelfs mij iets te ver dus heb deze van een E38 gekocht. Beetje zelfde stijl, maar een maatje groter. Lekkere ballonbanden er op en de wielkasten zijn aardig gevuld. Zo is de auto gewoon netjes en toch wel 'period correct'.
Niks mis met Alpina.quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind dit stukken mooier dan de grootste Alpine velgen die zouden passen.
Ben zelf niet zo van de Alpina velgen nee (sorry Hyper ).quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind dit stukken mooier dan de grootste Alpine velgen die zouden passen.
Maar je post er zelf ook éénquote:Op zaterdag 9 december 2017 14:05 schreef Hyperdude het volgende:
Jeez, wat een verzameling lelijke/foute BMW's, en dan ook nog totaal off-topic.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |