abonnement Unibet Coolblue
pi_175449922
Ik wil een nieuwe cilinder voor m'n deur kopen.
Maar tevens wil ik nieuw veiligheidsbeslag met kerntrek beveiliging aanschaffen.
Nu heb ik de maat van de cilinder opgenomen maar vraag me af of de maat veranderd als ik ander deurbeslag aanschaf ?
pi_175450525
Ja... Daarom heb ik ook nog niks gekocht.

Je beslag wordt dikker en je cilinder langer.
Laat die handjes wapperen!
pi_175451121
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:28 schreef Gieliovd het volgende:
Ja... Daarom heb ik ook nog niks gekocht.

Je beslag wordt dikker en je cilinder langer.
Ok, thnx. Eerst maar het beslag kopen dan.

Wat anders, als ik nu 2 gelijksluitende cilinders koop is het dan mogelijk om later een derde cilinder aan te schaffen voor dezelfde sleuten ?
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:06:30 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_175451221
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:01 schreef Piet200 het volgende:

[..]

Ok, thnx. Eerst maar het beslag kopen dan.

Wat anders, als ik nu 2 gelijksluitende cilinders koop is het dan mogelijk om later een derde cilinder aan te schaffen voor dezelfde sleuten ?
ja dat kan, maar dan betaal je wel de mega hoofdprijs ervoor.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_175451610
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:06 schreef lipje het volgende:

[..]

ja dat kan, maar dan betaal je wel de mega hoofdprijs ervoor.
Ok, ik wil namelijk een andere schuurdeur hebben, maar het is lastig te voorspellen hoe lang de cilinder daarvoor dan gaat worden. of is er een soort van standaard ?
pi_175452051
Deuren zijn wel vrij standaard van dikte, 38 ofzo. Beslag kun je passend zoeken.
Laat die handjes wapperen!
pi_175452344
Standaard dikte deur is idd 40 mm, als je nu direct al je hang en sluitwerk wat je aan wil schaffen mee neemt bij de aanschaf voor je huis heb je alles op de deur voor de schuur na al in huis .

Slim is ook om een cilinder extra mee te bestellen , achteraf een cilinder na laten maken kost idd de hoofdprijs
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_175452420
Ok, dan zal ik een extra cilinder voor de schuur mee bestellen.
Even rekenen hoe lang de cilinder dan moet worden voor de schuur.

Kan zo'n cilinderslot ook in een deur als deze, of moet ik dan het slot vervangen ?
Overigens realiseer ik me dat de scharnieren van zo'n deur (die ik ook heb) aan de buitenkant zitten. dus een goed slot is 1, maar het hang werk tik je er waarschijnlijk zo uit. is daar wat aan te doen, zo ja wat ?



[ Bericht 33% gewijzigd door Piet200 op 02-12-2017 18:24:35 ]
pi_175454935
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 17:13 schreef Piet200 het volgende:

Kan zo'n cilinderslot ook in een deur als deze, of moet ik dan het slot vervangen ?
Overigens realiseer ik me dat de scharnieren van zo'n deur (die ik ook heb) aan de buitenkant zitten. dus een goed slot is 1, maar het hang werk tik je er waarschijnlijk zo uit. is daar wat aan te doen, zo ja wat ?

Dan moet je ook het slot vervangen; deze is uitsluitend geschikt voor klaviersleutels. Verder zou je inbraakwerende scharnieren moeten plaatsen:

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 3 december 2017 @ 00:42:06 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175462493
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:06 schreef lipje het volgende:

[..]

ja dat kan, maar dan betaal je wel de mega hoofdprijs ervoor.
Een fatsoenlijke slotenmaker doet dit gewoon gratis. Bij o.a. DOM kan elke slotenmaker in twee minuten een gelijksluitend slot maken.
Tot nooit .......
pi_175464231
Veiligheidsbeslag is meestal ietsje dikker dan gewoon beslag. Bij een deurdikte van 40 krijg je dan 30-30(31-31). Hoogstens kan cilinder iets terug liggen tov het schild maar dat is geen probleem.
http://www.sloteninfo.com/cilinders.html
pi_175465381
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 00:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Een fatsoenlijke slotenmaker doet dit gewoon gratis. Bij o.a. DOM kan elke slotenmaker in twee minuten een gelijksluitend slot maken.
Een extra slot bij een set die je al hebt? Onzin..
  zondag 3 december 2017 @ 19:50:24 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175475917
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:14 schreef Deshain het volgende:

[..]

Een extra slot bij een set die je al hebt? Onzin..
Lezen.... ts wil later een extra slot kopen.
Tot nooit .......
pi_175476215
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:14 schreef Deshain het volgende:

[..]

Een extra slot bij een set die je al hebt? Onzin..
Wat is er nou precies onzin aan?? Bij SKG3 sloten krijg je een pasje waar gewoon extra cilinders/sleutels mee te bestellen zijn. Bij lagere klasse cilinders kun je inderdaad bij oa van de stad bijvoorbeeld gewoon een cilinder op jouw sleutels laten aanpassen.
pi_175476249
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:06 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Wat is er nou precies onzin aan?? Bij SKG3 sloten krijg je een pasje waar gewoon extra cilinders/sleutels mee te bestellen zijn. Bij lagere klasse cilinders kun je inderdaad bij oa van de stad bijvoorbeeld gewoon een cilinder op jouw sleutels laten aanpassen.
Niet gratis
Niet in twee minuten
pi_175476297
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 20:08 schreef Deshain het volgende:

[..]

Niet gratis
Niet in twee minuten
Van der stad heeft het voor mij anders wel gratis gedaan. Geen idee hoe lang, ik gaf aan de oude cilinder/sleutel af en de volgende dag lagen ze klaar, misschien hebben ze dat al lang en breed in de prijs van de cilinders zitten, dat weet ik niet.
  zondag 3 december 2017 @ 20:32:05 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175476777
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:09 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Van der stad heeft het voor mij anders wel gratis gedaan. Geen idee hoe lang, ik gaf aan de oude cilinder/sleutel af en de volgende dag lagen ze klaar, misschien hebben ze dat al lang en breed in de prijs van de cilinders zitten, dat weet ik niet.
En bij mij werd een bestaand DOM slot op maat gemaakt door de stiften te vervangen. Sleutel werd in de computer ingevoerd en het vervangen van de stiften was 2 minuten werk. Gratis bij een fatsoenlijke slotenmaker.

In middels heb ik wel 15 sloten (10 cylinders, 2x staartcilinders voor opdekslot en 3 hangsloten) op 1 sleutel.
Tot nooit .......
pi_175853968
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:56 schreef Piet200 het volgende:
Ik wil een nieuwe cilinder voor m'n deur kopen.
Maar tevens wil ik nieuw veiligheidsbeslag met kerntrek beveiliging aanschaffen.
Nu heb ik de maat van de cilinder opgenomen maar vraag me af of de maat veranderd als ik ander deurbeslag aanschaf ?
Het heeft erg weinig zin om het beslag te vervangen, zonder ook de cilinder aan te passen.
Ik denk dat het doel is om meer inbraakwerend te zijn. Hiervoor kan je het beste alle relevante hang en sluitwerk vervangen aan de deur. (schild, cilinder, 1 of meer scharnieren).
Qua maat maakt het overigens denk ik niet of amper uit. Het idee van een veiligheidsschild is dat de cilinder niet uitsteekt naar buiten, want het bij een gewoon schild wel doet.

Ps: Goede verlichting is ook onderdeel van het pakket.
Veiligheidsbeslag is inbraakwerend. Uiteindelijk krijgt een inbreker dat ook na een minuut of 5 wel open. Het punt is dat een inbreker geen zin heeft om in het licht/zicht een paar minuten aan een slot te gaan klooien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')