abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175446988
Ik ben twee dagen geleden werkeloos geraakt. Na mijn proeftijd van een maand heeft mijn werkgever besloten niet met mij door te willen. Aangezien ik vrij recent ben afgestudeerd en hiervoor enkel stage ervaring heb kom ik niet in aanmerking voor een WW uitkering (ik neem aan dat stage niet telt als werkzaamheden?).

Nou zit ik met de vermogensgrens voor een bijstanduitkering. Ik heb een significant bedrag aan beleggingen op mijn rekening staan (35.000 euro ongeveer), het leeuwendeel hiervan is geleend geld van DUO (studielening van 18K) + vermogensaanwas. Ik zie dit als een pensioenvoorziening in eigen beheer aangezien ik relatief laat tot de arbeidsmarkt ben toegetreden (en ik bovendien van mening ben dat je het vandaag de dag niet meer hoeft te hebben van een collectief pensioen). Echter zou ik om een aanmerking te komen voor een bijstandsuitkering maximaal 5.540 EUR mogen hebben. Dit zou betekenen dat alles wat ik de afgelopen jaren gespaard heb, zou moeten opmaken om aan een uitkering te komen, plus mogelijk zelfs wat ik geleend heb. Dit lijkt mij niet helemaal fair. Ik zie dit als een afstraffing voor mijn spaarzaamheid. Waarom krijgt iemand die meer verdient heeft dan ik, maar er op los geleefd heeft wel een uitkering en ik niet?

Mijn vader adviseert mij om het geld tijdelijk op zijn rekening te stallen, maar ik ben er vrij zeker van dat als het uwv hier achter komen het aangemerkt word als uitkeringsfraude, wat ik niet op mijn strafblad wil hebben. Sowieso ga ik er vanuit dat ze bij de aanvraag van een bijstanduitkering een recente rekening afschrift zullen opvragen en dat iedere manier waarop ineens al mijn spaargeld van mijn rekening verdwijnt als verdacht zal worden aangemerkt (iemand hier ervaring mee die ooit een bijstanduitkering heeft aangevraagd?).

Zijn er manieren om toch recht te hebben op een bijstandsuitkering, zonder mijn pensioenvoorziening op te hoeven maken?
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:40:14 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175447171
Het idee is dat je geen uitkering nodig hebt omdat je zelf voldoende middelen hebt. Waarom zou je dan in vredesnaam een uitkering moeten hebben?

Dat het misschien niet helemaal eerlijk is ben ik met je eens, maar daar valt weinig aan te doen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175447240
duo terugbetalen en een dikke auto kopen
:]
pi_175447251
ik vind het een beetje een rare gedachtegang dat je hier zo mee bezig bent.
Ik zou me in jou situatie zeker niet druk maken om een uitkering, maar om het vinden van nieuw werk. Er is geld genoeg om even te overbruggen.

Je bent net afgestudeerd, ik denk dat je zo een nieuwe baan hebt. Wellicht niet wat je wil of minder betaald dan je zou willen. Maar je krijgt er wel geld voor en hebt dan dus geen uitkering meer nodig.

allerlei vragen doemen mij op, hoe oud ben je? hoe woon je? heb je een partner? kinderen?.

Als ik werkloos zou worden nu, is een bijstandsuitkering wel het laatste waar ik aan zou denken eigenlijk. Zo snel mogelijk nieuw werk, en ik denk dat als jonge man (wat ik denk dat je bent) je dat zo te pakken hebt. Al is het via een uitzendbureau.

Geen gezeik met spaargeld, wat te doen in je leven plus het levert meer op dan een bijstandsuitkering.
pi_175447372
Betaal je toch per direct je lening bij de DUO terug? Een pensioen is een pot geld die je opbouwt, niet een schuld die je opbouwt.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:51:06 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175447384
ik heb recht op een uitkering omdat ik het geld dat ik nu heb pas later wil uitgeven

:T
pi_175447407
Bijstand voor een alleenstaande is niet zoveel. Paar uurtjes op een simpel uitzendbaantje ben je er ook al.
.
pi_175447413
Als je dat spaarvermogen in een Lijfrente stort is tot 250K 'beschermd' tegen het 'opeten ervan bij een bijstandsuitkering.

Moet je het dus wel in die lijfrente storten (en kom je er verder niet zo snel meer aan als je bv er andere dingen mee wilt doen, en kun je het ook niet beleggen).


Overigens vind ik het ook wel een beetje typisch dat je kennelijk ook 18K schuld bij DUO hebt, maar dat geld ook als je eigen vermogen ziet
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:53:38 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_175447418
Jezus gast, ga gewoon werken. Er zijn duizenden vacatures. Desnoods ga je 32 uur op een callcenter werken. Dan heb je nog meer dan wat je met bijstand zou krijgen.

Werken > Bijstand.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_175447511
24 uurtjes in de horeca, kerstbomen opzetten, wijnflessen rondrijden. Is beter dan dat je werkconsulent je voor 40 uur bij de ramenlikkers plaatst.
.
pi_175447545
Ik vind het vreemd dat hij geld leent van duo terwijl hij het niet nodig heeft.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_175447566
18K heb je geleend wat je sowieso je moet terugbetalen en dan nu wel een uitkering willen maar dat geld niet terug willen geven.

Ja nee sorry, gelukkig is dit zo geregeld in Nederland.
pi_175447590
Dit zijn toch wel de kansenparels van onze maatschappij hoor.

Man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175447648
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:59 schreef Chinless het volgende:
Ik vind het vreemd dat hij geld leent van duo terwijl hij het niet nodig heeft.
Bij DUO heb je 0% rente.. al het geld dat je daar leent en elders wel rente op vangt, heb je de rente als winst. Gaat de rente bij DUO omhoog, dan los je af. Gratis geld..
dag
pi_175447687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij DUO heb je 0% rente.. al het geld dat je daar leent en elders wel rente op vangt, heb je de rente als winst. Gaat de rente bij DUO omhoog, dan los je af. Gratis geld..
Dat is een slimme manier om beetje te verdienen ja. Maar dan moet je nu ook niet klagen dat je niet in aanmerking komt voor een uitkering. Al helemaal niet omdat je 18.000 euro op je rekening hebt staan wat eigenlijk niet eens van jou is
pi_175447757
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat is een slimme manier om beetje te verdienen ja. Maar dan moet je nu ook niet klagen dat je niet in aanmerking komt voor een uitkering. Al helemaal niet omdat je 18.000 euro op je rekening hebt staan wat eigenlijk niet eens van jou is
Die reken je dan toch ook niet mee? Want daar staat een vordering op jou tegenover. Dus heeft TS 17k besteedbaar geld op zijn rekening.
dag
pi_175447797
Je bezit dus concreet maar 17.000 euro en bent te gierig om daar 1000 van af te snoepen voor die paar weken werkeloosheid (ervanuit gaande dat je geen beroepsuitkeringtrekker wil worden). Goed bezig hoor.
pi_175447825
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Die reken je dan toch ook niet mee? Want daar staat een vordering op jou tegenover. Dus heeft TS 17k besteedbaar geld op zijn rekening.
Dat lijkt me ook ja. Maar TS wil nu meer overheidsgeld om het andere overheidsgeld niet te hoeven gebruiken
pi_175447874
Je hebt geen pensioen in eigen beheer, je hebt een spaarrekening. Daar kan je wel interessante termen op plakken, maar dat maakt het nog niet anders.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175447895
Je kunt een uitkering vergeten de komende jaren. Je vermogen is veel te hoog. Dat het voor je pensioen is bedoeld, is niet relevant. Je kunt er namelijk op dit moment over beschikken. Dan heb jij het vangnet van de bijstand niet nodig. Je kunt immers in je eigen levensonderhoud voorzien.

Wegsluizen van dat geld heeft geen enkele zin. De sociale dienst gaat maanden tot een jaar terug bankafschriften opvragen. Ook is de kans groot dat ze een fraudesignaal gaan krijgen van de Belastingdienst als dat vermogen opeens verdwenen is. Dan mag je alle ontvangen uitkering terug gaan betalen en een boete van minimaal de helft van de terugvordering.

Je mag dat vermogen met 1.5x de bijstandsnorm interen per maand wil je geen maatregel krijgen. Het gaat nog wel even duren voor je op verantwoorde wijze onder de vermogensgrens bent gedoken.

Zoek lekker naar werk. De 930 euro per maand heb je met elk kut baantje zo bij elkaar.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:26:38 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_175448083
Had je je geleende geld nou maar in Bitcoins gestopt....

Man, man wat een topic.
Zoek ergens een simpel baantje tot je wat beters hebt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_175448092
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:16 schreef nostra het volgende:
Je hebt geen pensioen in eigen beheer, je hebt een spaarrekening. Daar kan je wel interessante termen op plakken, maar dat maakt het nog niet anders.
Nou, dat dus. En eigenlijk heeft hij geen spaargeld, maar een schuld bij de DUO.

Gewoon werk zoeken. Opgelost.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175448514
Je kunt toch prima overleven totdat je weer een nieuwe baan hebt van je gespaarde geld, daar heb je het toch voor gespaard lijkt me?
Play hard, go pro.
pi_175448791
Waarom zoek je niet gewoon vlug werk???
pi_175449717
Bijstanduitkering is bedoeld als vangnet voor de minder bedeelden met gering spaargeld, daar val jij niet onder.
pi_175449721
Voorafgaand aan je proeftijd geen bijbaantje gehad? Kan gewoon meetellen voor de weken-eis, voor zover ik weet.

Je hebt per saldo zo'n 17k vermogen. Zoek gewoon een baan (en zorg dat je door je proeftijd heen komt :'). Die tijd kun je wel overbruggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175450148
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:44 schreef baskick het volgende:
Voorafgaand aan je proeftijd geen bijbaantje gehad? Kan gewoon meetellen voor de weken-eis, voor zover ik weet.

Je hebt per saldo zo'n 17k vermogen. Zoek gewoon een baan (en zorg dat je door je proeftijd heen komt :'). Die tijd kun je wel overbruggen.
Voor de bijstand telt een studieschuld niet mee bij het vaststellen van zijn vermogen. Bij een inkomen op bijstandsniveau heb je namelijk geen aflossingscapaciteit meer. Het is dan geen reëele schuld.
pi_175450150
quote:
Nou zit ik met de vermogensgrens voor een bijstanduitkering. Ik heb een significant bedrag aan beleggingen op mijn rekening staan (35.000 euro ongeveer), het leeuwendeel hiervan is geleend geld van DUO (studielening van 18K) + vermogensaanwas.
Ben ik de enige die hier over valt? Geld lenen om vervolgens te beleggen en winst op te maken... Ik weet dat half studerend NL dit doet, maar dit slaat toch nergens op. Zelfs als je 't in het meest defensieve profiel belegt, het is nog steeds niet jouw geld. En dan ook nog durven te vragen om manieren om een bijstandsuitkering te krijgen aangezien je even zonder werk zit, in plaats van op zoek te gaan naar werk. Man man man, en de Nederlandse bevolking maar gewoon belasting betalen voor mensen zoals jij. 't liefst zou je gewoon slapend rijk willen worden zonder ook maar 1 vinger uit te steken, en jezelf dan ook nog als slachtoffer zien.

Waarom verbaast het me niet dat je baas na je proeftijd besloot niet met je door te gaan?
pi_175450407
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Die reken je dan toch ook niet mee? Want daar staat een vordering op jou tegenover. Dus heeft TS 17k besteedbaar geld op zijn rekening.
Bij de bijstand telt de DUO schuld niet mee.
pi_175450475
gewoon een berg zilver mee kopen en onder een plank douwen
pi_175450491
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:25 schreef Salvad0R het volgende:
gewoon een berg zilver mee kopen en onder een plank douwen
En dan willen ze de afschriften zien van de afgelopen 3 tot 6 maanden. :N

Een ander suggereerde dikke auto kopen, je auto mag niet teveel kosten want anders ben je verplicht die te verkopen.

Ts word maar asielzoeker, dan krijg je alles wat je wil + 10k voor een leuke verhuizing.
pi_175450520
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En dan willen ze de afschriften zien van de afgelopen 3 tot 6 maanden. :N

Een ander suggereerde dikke auto kopen, je auto mag niet teveel kosten want anders ben je verplicht die te verkopen.

Ts word maar asielzoeker, dan krijg je alles wat je wil + 10k voor een leuke verhuizing.
Dan kan TS beter bij de McDonalds gaan werken
pi_175450816
18k aan duogeld hebben staan en jezelf dan op de borst kloppen voor je spaarzaamheid :')

Ga je schamen.
pi_175450841
Klaploper. Tuig als TS maakt dat deze maatschappij naar de klote gaat...
Ga werken, werkschuw tuig!

Ik begrijp die vorige baas van jou heel goed.
pi_175451516
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:53 schreef RM-rf het volgende:
Als je dat spaarvermogen in een Lijfrente stort is tot 250K 'beschermd' tegen het 'opeten ervan bij een bijstandsuitkering.

Moet je het dus wel in die lijfrente storten (en kom je er verder niet zo snel meer aan als je bv er andere dingen mee wilt doen, en kun je het ook niet beleggen).

Overigens vind ik het ook wel een beetje typisch dat je kennelijk ook 18K schuld bij DUO hebt, maar dat geld ook als je eigen vermogen ziet
Tussen alle misgunnende reacties door vind ik dit toch wel een idee om naar te kijken! Thanks! :)

Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur. Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:31:59 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175451703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:
Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur.
Tja het zal ook niet mijn favoriet zijn, maar je moet wat doen om aan je centen te komen

quote:
Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
Die ander heeft geen bult geld op de bank staan, jij wel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175451750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Tussen alle misgunnende reacties door vind ik dit toch wel een idee om naar te kijken! Thanks! :)

Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur. Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
Die ander heeft geen 35.000 euro tot zijn beschikking. Hoef je niet jaloers op te zijn ofzo hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2017 16:35:39 ]
pi_175451925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur.
En je denkt dat de mensen die dat wel doen dat leuk vinden? Nee, die doen dat om brood op de plank te krijgen.

quote:
Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
En dan jezelf nog steeds als slachtoffer zien. Misselijkmakende vent.

Een uitkering is bedoeld voor mensen die geen baan kunnen krijgen. Dat daar misbruik van gemaakt wordt, wil nog niet zeggen dat dan maar normaal is en dat jij dat ook moet doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mushral op 02-12-2017 16:51:06 ]
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:49:39 #39
451005 Grems
Clown World
pi_175452005
Mensen die haten op TS :')

Als de overheid dergelijk gedrag wil ontmoedigen moeten ze hun beleid aanpassen.

Geld wegsluizen en over +- 7 maand een uitkering aanvragen, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze meer dan drie maanden aan afschriften willen zien.
pi_175452171
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:49 schreef Grems het volgende:
Mensen die haten op TS :')

Als de overheid dergelijk gedrag wil ontmoedigen moeten ze hun beleid aanpassen.

Geld wegsluizen en over +- 7 maand een uitkering aanvragen, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze meer dan drie maanden aan afschriften willen zien.
Gemeente zal dat wellicht niet snel vragen. Maar dan zit je nog met Belastingsdienst die het wel zeer opmerkelijk zal vinden als je opeens 30k wegsluist...
pi_175452273
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:49 schreef Grems het volgende:

Als de overheid dergelijk gedrag wil ontmoedigen moeten ze hun beleid aanpassen.

Het gaat er toch niet om of de overheid hier faalt of niet. Ja, de overheid faalt in hun beleid. maar mensen haten op TS omdat zij belasting betalen voor dit soort figuren. Oftewel, mensen die wel werken moeten een deel van hun geld afstaan aan mensen die niet werken, niet omdat ze niet kunnen, maar omdat ze niet willen. Ja, dat is falen van de overheid. Maar zijn die luie figuren dan ook maar meteen vrijgesteld?
pi_175452375
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Voor de bijstand telt een studieschuld niet mee bij het vaststellen van zijn vermogen. Bij een inkomen op bijstandsniveau heb je namelijk geen aflossingscapaciteit meer. Het is dan geen reëele schuld.
Dat kan best, maar dat beweerde ik dan ook niet. Ik gaf aan dat TS per saldo vermogen x heeft (bezit minus schulden) en dat hij daarvan prima kan overbruggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 2 december 2017 @ 17:11:13 #43
451005 Grems
Clown World
pi_175452385
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 17:05 schreef Mushral het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet om of de overheid hier faalt of niet. Ja, de overheid faalt in hun beleid. maar mensen haten op TS omdat zij belasting betalen voor dit soort figuren. Oftewel, mensen die wel werken moeten een deel van hun geld afstaan aan mensen die niet werken, niet omdat ze niet kunnen, maar omdat ze niet willen. Ja, dat is falen van de overheid. Maar zijn die luie figuren dan ook maar meteen vrijgesteld?
Ja.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gemeente zal dat wellicht niet snel vragen. Maar dan zit je nog met Belastingsdienst die het wel zeer opmerkelijk zal vinden als je opeens 30k wegsluist...
Denken dat de belastingdienst moeilijk doet over 30k, denken dat 30k niet te verklaren valt :')
pi_175453823
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Tussen alle misgunnende reacties door vind ik dit toch wel een idee om naar te kijken! Thanks! :)

Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur. Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
De gemeente stuurt je meteen op traject naar een geestdodendbaantje zodra je in de uitkering komt. Besef jij je dat? Weigering is 100% maatregel.
pi_175453972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 17:11 schreef Grems het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Denken dat de belastingdienst moeilijk doet over 30k, denken dat 30k niet te verklaren valt :')
Belastingdienst speelt dit soort informatie door aan de sociale dienst. Als ts dit niet meldt is hij de lul.
pi_175454819
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Tussen alle misgunnende reacties door vind ik dit toch wel een idee om naar te kijken! Thanks! :)

Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur. Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
Zou wel even nagaan of dit mag.
Kan mij voorstellen dat het bedrag dat je in een lijfrente stort, in redelijke verhouding met staan tot de periode en het salaris dat je tot nu toe hebt gewerkt/verdiend?

En een eenmaal aangekochte lijfrente staat vast tot je 68/70/72e jaar, dus dat geld ben je voorlopig tot je pensioenleeftijd "kwijt" en dan zul je dus iets anders moeten verzinnen om (inclusief de boete!) terug te betalen.

Maar goed, des te eerder kom je in aanmerking voor een bijtandsuitkering.
Als je nu niet wil werken, dan kun je van die 17.000,- ongeveer 1,5 jaar op bijstandsniveau leven.
Bij een fikse boete (en een aantekening achter je naam), ben je eerder door je geld heen.
Het vervelende daaraan is echter dat je kans op interessant werk daar ook niet echt veel groter door zal worden. Misschien jezelf toch een betere toekomst gunnen?
pi_175456710
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 17:11 schreef Grems het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Denken dat de belastingdienst moeilijk doet over 30k, denken dat 30k niet te verklaren valt :')
Je zou kunnen zeggen dat je het op hebt gemaakt aan coke en hoeren.
  Eindredactie Games zaterdag 2 december 2017 @ 20:40:32 #48
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_175456880
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:51 schreef hugecooll het volgende:
ik heb recht op een uitkering omdat ik het geld dat ik nu heb pas later wil uitgeven

:T
_O_
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_175457275
Ik zie 2 opties.

1 ga naar het casino en win veel geld, dan heb je geen bijstand nodig.

2 ga naar het casino en verlies alles, en je hebt recht op bijstand.

Win win zou ik zeggen 😉
pi_175469974
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:54 schreef DaRealDeal het volgende:
Ik zie 2 opties.

1 ga naar het casino en win veel geld, dan heb je geen bijstand nodig.

2 ga naar het casino en verlies alles, en je hebt recht op bijstand.

Win win zou ik zeggen 😉
Hij heeft dan recht op bijstand, maar krijgt het geld dat hij vergokt heeft tot in de vorm van een lening. Is die en zijn geld kwijt en bouwt hij nog een extra schuld op. 😁
pi_175470333
Als je dat werk gaat doen waar je voor opgeleid bent heb je een betere financiële toekomst dan welke malversatie die je ook uit kunt halen met geld van de DUO.

Ga werken en betaal je DUO lening versneld af.
pi_175472124
Dit is gewoon verwend gedrag...

Een ander punt is als je je zgn pensioen op een pensioenbankspaarrekenig had gezet. Ook dan moet je het opmaken, zelf wanneer je 40% boete moet betalen op het opnemen hiervan, omdat het vast staat op die pensioenbankspaarrekening. Als je dit zou hebben dan heb je een punt, maar helaas ook pech.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_175472165
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Tussen alle misgunnende reacties door vind ik dit toch wel een idee om naar te kijken! Thanks! :)

Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur. Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
Als je echter een groot bedrag zo beschermd kort voodat je bijstand gaat aanvragen dan kan je de bijstand op je buik schrijven....
Hetzelfde geldt met het versneld aflossen van je duo schuld vlak voordat je bijstand aanvraagt... Helaas waar en echt gebeurd bij iemand die ik ken.

Eerst een goede baan hebben, dan de duo schuld geheel aflossen. Kort daanar werkloos worden. 3 maande WW en de bijstand daarna kon hij op zijn buik schrijven, omdat hij veel spaargeld had weggesluisd bij het aflossen.... Hij ging hiertegen in bezwaar, maar ik weet niet of hij heeft gewonnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_175472437
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Tussen alle misgunnende reacties door vind ik dit toch wel een idee om naar te kijken! Thanks! :)

Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur. Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
Het kan alleen niet meer want de inleg moet 5 jaar voor de aanvraag van de bijstand gedaan zijn.
pi_175472500
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het kan alleen niet meer want de inleg moet 5 jaar voor de aanvraag van de bijstand gedaan zijn.
En volgens mij moet je een vaste termijn inleg hebben of juist niet hebben.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_175472742
quote:
Op zondag 3 december 2017 16:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
En volgens mij moet je een vaste termijn inleg hebben of juist niet hebben.....
Mkay; dan is dát ook weer duidelijk.
pi_175472750
quote:
6s.gif Op zondag 3 december 2017 16:45 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mkay; dan is dát ook weer duidelijk.
Als je het wilt weten dan zoek je het zelf maar op, maar 1 van de die moet ook gelden volgens mij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_175472858
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je echter een groot bedrag zo beschermd kort voodat je bijstand gaat aanvragen dan kan je de bijstand op je buik schrijven....
Hetzelfde geldt met het versneld aflossen van je duo schuld vlak voordat je bijstand aanvraagt... Helaas waar en echt gebeurd bij iemand die ik ken.

Eerst een goede baan hebben, dan de duo schuld geheel aflossen. Kort daanar werkloos worden. 3 maande WW en de bijstand daarna kon hij op zijn buik schrijven, omdat hij veel spaargeld had weggesluisd bij het aflossen.... Hij ging hiertegen in bezwaar, maar ik weet niet of hij heeft gewonnen.
Bijstand wordt alleen geweigerd als het recht niet kan worden vastgesteld. Kon hij bewijzen dat hij het spaargeld daaraan had besteed? Als dat het geval is krijgt hij wel bijstand, maar met een maatregel of in de vorm van een lening tot het bedrag dat hij heeft weggesluisd.
pi_175472874
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Bijstand wordt alleen geweigerd als het recht niet kan worden vastgesteld. Kon hij bewijzen dat hij het spaargeld daaraan had besteed? Als dat het geval is krijgt hij wel bijstand, maar met een maatregel of in de vorm van een lening tot het bedrag dat hij heeft weggesluisd.
Ik weet dat hij geen bijstand kreeg omdat het werd geweigerd. Of het bezwaar grondig of nietig werd verklaard weet ik niet, maar de eerste beslissing was, geen bijstand omdat hij vlak daarvoor een groot bedrag had betaald aan iets, en dat mag niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_175472928
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik weet dat hij geen bijstand kreeg omdat het werd geweigerd. Of het bezwaar grondig of nietig werd verklaard weet ik niet, maar de eerste beslissing was, geen bijstand omdat hij vlak daarvoor een groot bedrag had betaald aan iets, en dat mag niet.
Als die bij mij in bezwaar was geweest had ik dat besluit teruggedraaid.
  zondag 3 december 2017 @ 18:16:39 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175474243
Ik dacht even dat het om een DGA ging die een pensioen in eigen beheer werkelijk had gereserveerd, en op een of andere manier in de bijstand was geraakt, maar je bent net klaar met je opleiding en bedenkt gewoon dat je vermogen (deels studieschuld in dit geval) als "pensioen in eigen beheer" kunt beschouwen om het buiten de vermogenstoets van de bijstand te laten vallen :D

Aan "pensioen in eigen beheer" zitten nogal wat regeltjes, ook belastingtechnisch, je kunt niet zomaar stellen dat je vermogen buiten schot dient te blijven omdat jij vindt dat het "pensioen in eigen beheer" is.

De "tip" van je vader is ook niet echt slim, want geld op zijn rekening parkeren gaat de sociale dienst niet waarderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 december 2017 @ 18:22:27 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175474346
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Tussen alle misgunnende reacties door vind ik dit toch wel een idee om naar te kijken! Thanks! :)

Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur. Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
Wat is dat voor zieke arrogantie, met je "misgunnende reacties"?
Wie denk je dat jouw bijstandsuitkering moet betalen?

Je verwacht werkelijk van degenen die een bijstandsuitkering voor mensen die het nodig hebben samen ophoesten dat ze je wel even helpen de boel te besodemieteren omdat jij niet aan je "vermogen" wilt komen?
Je betaalt je DUO-schuld maar af (ja die kon je ook dankzij ons maken) en als je het nodig hebt teer je maar in op de rest van je vermogen, tot je onder de vermogensgrens voor bijstand is.

Echt.... :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175474471
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 18:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is dat voor zieke arrogantie, met je "misgunnende reacties"?
Wie denk je dat jouw bijstandsuitkering moet betalen?

Je verwacht werkelijk van degenen die een bijstandsuitkering voor mensen die het nodig hebben samen ophoesten dat ze je wel even helpen de boel te besodemieteren omdat jij niet aan je "vermogen" wilt komen?
Je betaalt je DUO-schuld maar af (ja die kon je ook dankzij ons maken) en als je het nodig hebt teer je maar in op de rest van je vermogen, tot je onder de vermogensgrens voor bijstand is.

Echt.... :N
Nou nou Leandra. Geestdodende arbeid heeft meneer zijn voorkeur gewoon niet. Met 1 maand arbeidservaring en in je proeftijd eruit gegooid worden mag je toch best wat eisen stellen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 3 december 2017 @ 18:39:15 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175474625
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 18:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou nou Leandra. Geestdodende arbeid heeft meneer zijn voorkeur gewoon niet. Met 1 maand arbeidservaring en in je proeftijd eruit gegooid worden mag je toch best wat eisen stellen.
So true, ik was wel out of line met mijn opmerkingen.... mea culpa :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 december 2017 @ 18:42:39 #65
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175474684
Je kan bij de Regiobank het wegzetten voor je pensioen als deposito. Het telt dan niet als toegankelijk vermogen voor je bijstandsuitkering.
  zondag 3 december 2017 @ 18:44:32 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175474708
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 18:42 schreef Mishu het volgende:
Je kan bij de Regiobank het wegzetten voor je pensioen als deposito. Het telt dan niet als toegankelijk vermogen voor je bijstandsuitkering.
Heb je een bron dat dat niet geldt als vermogen voor de bijstand?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 december 2017 @ 19:00:28 #67
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175474910
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 18:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je een bron dat dat niet geldt als vermogen voor de bijstand?
https://weblog.moneywise.(...)-bijstandsuitkering/
  zondag 3 december 2017 @ 19:02:28 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175474926
quote:
Je begrijpt dat dat wat anders is dan "je geld op een deposito zetten en dan telt het niet mee"?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 december 2017 @ 19:05:20 #69
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175474971
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je begrijpt dat dat wat anders is dan "je geld op een deposito zetten en dan telt het niet mee"?
Banksparen is een lijfrentedeposito.

Je krijgt het pas op je 67e.
  zondag 3 december 2017 @ 19:07:37 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175475017
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:05 schreef Mishu het volgende:

[..]

Banksparen is een lijfrentedeposito.
Ja, en je hebt de toetsingsvoorwaarden ook bekeken en die begrijp je ook?
Ik zet ze hier even voor je neer:
quote:
Toetsingsperiode

Verder blijft de lijfrente buiten de vermogenstoets van de bijstand als:
- De inleg op de lijfrentevoorziening vóór de toetsingsperiode van vijf jaar voor de aanvraag om bijstand is gedaan, of

- De inleg die tijdens deze toetsingsperiode van vijf jaar is gedaan onder de voorwaarde dat in elk van deze vijf jaar ten minste enige inleg is gedaan en voor zover deze niet meer heeft bedragen dan ¤ 6.000 per jaar.
Maar als TS denkt dat hij pas over meer dan 5 jaar in de bijstand komt moet hij idd lekker ¤ 6.000 per jaar opzij gaan zetten in een lijfrentekapitaal om die buiten beschouwing te laten als hij tzt in de bijstand komt.
Nu heeft hij er (gelukkig) helemaal niets aan.

Oh, en niet iedere depositorekening is een lijfrentekapitaalrekening die pas op je 67ste vrijkomt, je kunt ook een deposito voor 5 of 10 jaar nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 december 2017 @ 19:18:47 #71
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_175475258
35k :') "vermogen" waarvan 18k geleend :') te beroerd om tijdelijk ongeschoold werk te doen :') proefperiode niet doorkomen :')

Ik heb zo'n idee dat ts het ver gaat schoppen. Ga gewoon werken, waarschijnlijk woon je nog thuis ook. Dan heb je al helemaal geen recht op bijstand.
  zondag 3 december 2017 @ 19:38:23 #72
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_175475648
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:18 schreef RamboDirk het volgende:
waarschijnlijk woon je nog thuis ook. Dan heb je al helemaal geen recht op bijstand.
Dat is niet helemaal waar. Veel zal het in ieder geval niet zijn. In TS zijn geval sowieso nul.

Maar goed, TS zal inmiddels nog steeds vinden dat hij bijstand moet kunnen krijgen
pi_175480302
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:13 schreef Silven het volgende:
Je bezit dus concreet maar 17.000 euro en bent te gierig om daar 1000 van af te snoepen voor die paar weken werkeloosheid (ervanuit gaande dat je geen beroepsuitkeringtrekker wil worden). Goed bezig hoor.
  maandag 4 december 2017 @ 10:39:21 #74
3542 Gia
User under construction
pi_175485168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij de bijstand telt de DUO schuld niet mee.
Maar de rest van zijn spaargeld wel. Hij heeft 35K, waarvan 18K geleend van DUO.
pi_175485179
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar de rest van zijn spaargeld wel. Hij heeft 35K, waarvan 18K geleend van DUO.
Al zijn spaargeld wordt gezien als vermogen.
  maandag 4 december 2017 @ 10:44:30 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175485224
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar de rest van zijn spaargeld wel. Hij heeft 35K, waarvan 18K geleend van DUO.
Een schuld bij DUO telt volgens mij niet als schuld die in mindering kan worden gebracht op het vermogen voor de bijstand.
Voor de sociale dienst heeft hij dus een vermogen van ¤ 35.000
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 december 2017 @ 10:48:39 #77
3542 Gia
User under construction
pi_175485286
quote:
10s.gif Op zondag 3 december 2017 18:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou nou Leandra. Geestdodende arbeid heeft meneer zijn voorkeur gewoon niet. Met 1 maand arbeidservaring en in je proeftijd eruit gegooid worden mag je toch best wat eisen stellen.
Tegenwoordig mag je voor je bijstand ook een tegenprestatie verrichten, bijvoorbeeld stickeren of schoffelen. Op het moment vooral bladblazen en onderhoud aan bomen.
  maandag 4 december 2017 @ 12:07:53 #78
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_175486804
Je loopt nog een enorm risico als je probeert iets weg te sluizen in een soort van pensieon. Daar gelden maxima voor gebaseerd op inkomen.....en dat heb je niet gehad in voldoende mate om pensioen op te bouwen, je komt namelijk niet boven je francise bedrag uit. Dus elk soort van product op dat gebied proberen te gebruiken zal ertoe leiden dat de bijstand gaat eisen dat je dat geld terug haalt voor je door je geld heen bent. Dat product dan terugdraaien zal dan vervolgens boetes opleveren omdat je regels schendt. Dus, dat vernietigd je geld sneller als opeten.

Helaas, je hebt eigenlijk geen mogelijkheden om je geld te verbergen (maar goed ook denkt deze hardwerkende Nederlander). Dus, snel werk zoeken zodat je niet je vermogen opeet. Goed voor jou en de BV Nederland
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_175492834
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een schuld bij DUO telt volgens mij niet als schuld die in mindering kan worden gebracht op het vermogen voor de bijstand.
Voor de sociale dienst heeft hij dus een vermogen van ¤ 35.000
Dat las ik inderdaad ook in een lijstje tips van ING:
"belastingschulden mag u (met uitzondering van erfbelastingschulden) niet van uw vermogen in box 3 aftrekken".

TS moet in dat geval dus zelfs rekening houden met het betalen van vermogensrendementsheffing.
  maandag 4 december 2017 @ 18:04:34 #80
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175493053
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:21 schreef Schnitzel_Stephan het volgende:

[..]

Tussen alle misgunnende reacties door vind ik dit toch wel een idee om naar te kijken! Thanks! :)

Wat de rest betreft; natuurlijk ben ik gelijk door gegaan met solliciteren en ja, ik overweeg ook tijdelijk uitzendwerk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder overdrijven depressief word van laaggeschoolde, geest dodende arbeid dus het heeft niet mijn voorkeur. Het gaat er mij om dat een ander in mijn situatie de mogelijkheid heeft om tijdelijk van een uitkering te leven en mij dit niet gegund word omdat ik spaarzaam leef.
Gaat je nu ook niet meer helpen. Dat had je dan moeten doen voor je redelijkerwijs kon vermoeden dat je de bijstand nodig ging hebben. Als je nu je geld nog snel vastzet of wegsluist ga je ook geen bijstand krijgen, en je kunt niet bij je spaargeld.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 4 december 2017 @ 19:54:34 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175495240
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:52 schreef Vermar het volgende:

[..]

Dat las ik inderdaad ook in een lijstje tips van ING:
"belastingschulden mag u (met uitzondering van erfbelastingschulden) niet van uw vermogen in box 3 aftrekken".

TS moet in dat geval dus zelfs rekening houden met het betalen van vermogensrendementsheffing.
Een schuld aan DUO is geen belastingschuld overigens, maar voor de bijstand geldt die nog steeds niet als schuld die in mindering kan worden gebracht op het vermogen, omdat het moeten terugbetalen afhankelijk is van je draagkracht, en als je in de bijstand zit zal de draagkracht op (nagenoeg) nihil worden vastgesteld.
Derhalve hoeft de sociale dienst de DUO-schuld ook niet in mindering te brengen op je vermogen voor het vaststellen van het recht op bijstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 december 2017 @ 20:07:56 #82
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_175495563
Echt waar je wilt geleend geld ook nog bij je pa stallen.
Hetzelde als een kennis. Heeft 10.000 euro studieschuld. Maar omdat de rente daarvan nihil is ( kost m misschien 30 euro per jaar aan rente ) gaat hij het niet betalen.
pi_175505264
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:07 schreef egelhond het volgende:
Echt waar je wilt geleend geld ook nog bij je pa stallen.
Hetzelde als een kennis. Heeft 10.000 euro studieschuld. Maar omdat de rente daarvan nihil is ( kost m misschien 30 euro per jaar aan rente ) gaat hij het niet betalen.
Een studieschuld die 30 euro per jaar aan rente kost heeft geen rentepercentage van nihil. Een rentepercentage van 0 kan wel, maar in jouw voorbeeld is daar geen sprake van.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175509536
Wat een mannetje die TS, de triest voor woorden.
Ga snel werken aub en los je schulden af.
pi_175511201
- Slimme plannetjes bedenken om geld te verdienen: ^O^

- Vervolgens in een slachtofferrol springen als het even niet zo gaat als dat je gepland had: :')

- Denken dat je zomaar recht hebt op bijstand: :') :')

- Hier je uberhaupt druk over maken i.p.v. actief nieuw werk zoeken. :') exp( :') , :') )

Gedraag je
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')