Oh, dan zal dat wel. Ik dacht misschien hebben ze je een 'refurbished' telefoon gegeven, net zoals ze met een iPhone zouden doen.quote:Op zondag 3 december 2017 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
IMEI nummer is in de software nog steeds hetzelfde.
Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Hij is weer als nieuw in ieder geval.
#Metoo. Trouwens is het best mogelijk dat er waterschade is bij een waterdichte telefoon. Als je met een waterdichte telefoon het water in springt, kan de waterdruk vele malen hoger zijn dan dat de telefoon aankan.quote:
Ik kreeg een prijsopgave waarbij dus het vervangen van het scherm werd vermeld met daarbij de kosten. Tevens stond er dat de batterij, de achterkant en het frame vervangen werd, terwijl dit niet beschadigd was. Bij deze onderdelen stond 0 Euro als bedrag, dus blijkbaar is dit standaard bij het vervangen van een S8 display.quote:Op zondag 3 december 2017 17:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oh, dan zal dat wel. Ik dacht misschien hebben ze je een 'refurbished' telefoon gegeven, net zoals ze met een iPhone zouden doen.
Ja slim. In plaats van je te beroepen op de wettelijke garantie bij de verkoper de fabrieksgarantie aanwenden. De fabrikant die je strikt genomen niets verplicht is. Want de koopovereenkomst heb je met de winkelier. Waarop de verkoper (juridisch) zoiets heeft van: best. Als jij door een derde partij die telefoon laat open schroeven dan fijne wedstrijd. Ben ik je niets meer verder verplicht. Doen!quote:Op zaterdag 2 december 2017 09:10 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Beter stuurt ts de telefoon📱 op naar de fabrikant ipv een middelmatig reparatie center.
Als je niet verder komt bij de verkoper alle juridische rechten hebt opgenoemd dan is dat idd slimmer dan een dure advocaat in de hand nemen.quote:Op zondag 3 december 2017 21:51 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja slim. In plaats van je te beroepen op de wettelijke garantie bij de verkoper de fabrieksgarantie aanwenden. De fabrikant die je strikt genomen niets verplicht is. Want de koopovereenkomst heb je met de winkelier. Waarop de verkoper (juridisch) zoiets heeft van: best. Als jij door een derde partij die telefoon laat open schroeven dan fijne wedstrijd. Ben ik je niets meer verder verplicht. Doen!
Alleen gaat dat je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Als je nog fabrieksgarantie hebt en je gaat dat traject in via de verkoper als aanspraak op de wettelijke garantie (cq: 'conform product') dan zijn er grofweg twee mogelijkheden. Ofwel de winkelier stuurt het toestel op naar de fabrikant. En die 1) repareert de telefoon onder garantie. En dan maakt de verkoper goede sier. Of 2) de fabrikant repareert niet. En in dat geval kan het zomaar zo zijn dat je b2c wel aanspraak hebt op garantie maar de winkelier dat niet wil erkennen. Omdat hij zakelijk onder andere inkoopvoorwaarden (b2b) heeft ingekocht en dus de reparatie voor zijn rekening komt. Waarom zou rechtstreeks de fabrikant benaderen je dan verder helpen?quote:Op zondag 3 december 2017 21:54 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Als je niet verder komt bij de verkoper alle juridische rechten hebt opgenoemd dan is dat idd slimmer dan een dure advocaat in de hand nemen.
Handig.quote:Op zondag 3 december 2017 21:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kreeg een prijsopgave waarbij dus het vervangen van het scherm werd vermeld met daarbij de kosten. Tevens stond er dat de batterij, de achterkant en het frame vervangen werd, terwijl dit niet beschadigd was. Bij deze onderdelen stond 0 Euro als bedrag, dus blijkbaar is dit standaard bij het vervangen van een S8 display.
Heb zelf best wat toestellen gefixt voor vrienden en kennissen. Het is echter wel tricky business. Zeker die Samsung dingen met edge randjes en flinterdunne displays die al breken als je er naar kijkt.quote:Op zondag 3 december 2017 22:19 schreef KimJong-un het volgende:
Al die repair bedrijven zijn kut. Er is er nog zo eentje, kan even niet op de naam komen. Doen of deden alles voor de Phonehouse en Mediamarkt. Om te huilen die service.
Desalniettemin: maak voorafgaand aan de reparatie gedetailleerde foto's en controleer goed na de reparatie.quote:Op zondag 3 december 2017 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sommige dingen kun je beter door pro's laten doen.
Nou Philips heeft mij wel geholpen bij de radio van mijn schoonpa.quote:Op zondag 3 december 2017 22:04 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat dat je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Als je nog fabrieksgarantie hebt en je gaat dat traject in via de verkoper als aanspraak op de wettelijke garantie (cq: 'conform product') dan zijn er grofweg twee mogelijkheden. Ofwel de winkelier stuurt het toestel op naar de fabrikant. En die 1) repareert de telefoon onder garantie. En dan maakt de verkoper goede sier. Of 2) de fabrikant repareert niet. En in dat geval kan het zomaar zo zijn dat je b2c wel aanspraak hebt op garantie maar de winkelier dat niet wil erkennen. Omdat hij zakelijk onder andere inkoopvoorwaarden (b2b) heeft ingekocht en dus de reparatie voor zijn rekening komt. Waarom zou rechtstreeks de fabrikant benaderen je dan verder helpen?
Dit.quote:Op zondag 3 december 2017 00:27 schreef DieselTank het volgende:
Ik heb zelf ook ervaring met dynafix, had het liefst mijn zogenaamde kapotte telefoon anaal toegediend bij die grappenmakers.
Niet eens meer geweest.quote:
Ben benieuwd wat de basis hiervoor is, Dynafix heeft namelijk helemaal geen baat bij afkeur. de kans dat een consument een reparatie buiten garantie goedkeurt is redelijk klein in de meeste gevallen. Terwijl alle goedkeur gewoon in bulk door de fabrikant afgetikt wordt en daar rookt grotendeels de schoorsteen van bij bedrijven als Dynafix.quote:Op zaterdag 2 december 2017 08:04 schreef Ivo1985 het volgende:
En Dynafix zijn natuurlijk sowieso gewoon oplichters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |