abonnement Unibet Coolblue
pi_175473602
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

IMEI nummer is in de software nog steeds hetzelfde.

Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Hij is weer als nieuw in ieder geval.
Oh, dan zal dat wel. Ik dacht misschien hebben ze je een 'refurbished' telefoon gegeven, net zoals ze met een iPhone zouden doen.
pi_175478444
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 16:42 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik wel gelukkig :)
#Metoo. Trouwens is het best mogelijk dat er waterschade is bij een waterdichte telefoon. Als je met een waterdichte telefoon het water in springt, kan de waterdruk vele malen hoger zijn dan dat de telefoon aankan.

Wat hier nu het belangrijkste is, is wanneer je het toestel hebt gekocht. Is dit minder dan 6 maanden geleden, dan ligt de bewijslast bij de verkoper. Is het langer dan 6 maanden geleden, dan moet de verkoper aan kunnen tonen dat deze niet onredelijk met het toestel is omgegaan.
pi_175478569
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 17:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, dan zal dat wel. Ik dacht misschien hebben ze je een 'refurbished' telefoon gegeven, net zoals ze met een iPhone zouden doen.
Ik kreeg een prijsopgave waarbij dus het vervangen van het scherm werd vermeld met daarbij de kosten. Tevens stond er dat de batterij, de achterkant en het frame vervangen werd, terwijl dit niet beschadigd was. Bij deze onderdelen stond 0 Euro als bedrag, dus blijkbaar is dit standaard bij het vervangen van een S8 display.
  zondag 3 december 2017 @ 21:51:44 #29
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175478701
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:10 schreef ManianMan het volgende:

[..]


Beter stuurt ts de telefoon📱 op naar de fabrikant ipv een middelmatig reparatie center.

Ja slim. In plaats van je te beroepen op de wettelijke garantie bij de verkoper de fabrieksgarantie aanwenden. De fabrikant die je strikt genomen niets verplicht is. Want de koopovereenkomst heb je met de winkelier. Waarop de verkoper (juridisch) zoiets heeft van: best. Als jij door een derde partij die telefoon laat open schroeven dan fijne wedstrijd. Ben ik je niets meer verder verplicht. Doen!
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_175478734
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:51 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja slim. In plaats van je te beroepen op de wettelijke garantie bij de verkoper de fabrieksgarantie aanwenden. De fabrikant die je strikt genomen niets verplicht is. Want de koopovereenkomst heb je met de winkelier. Waarop de verkoper (juridisch) zoiets heeft van: best. Als jij door een derde partij die telefoon laat open schroeven dan fijne wedstrijd. Ben ik je niets meer verder verplicht. Doen!
Als je niet verder komt bij de verkoper alle juridische rechten hebt opgenoemd dan is dat idd slimmer dan een dure advocaat in de hand nemen.
  zondag 3 december 2017 @ 22:04:50 #31
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175478952
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:54 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Als je niet verder komt bij de verkoper alle juridische rechten hebt opgenoemd dan is dat idd slimmer dan een dure advocaat in de hand nemen.
Alleen gaat dat je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Als je nog fabrieksgarantie hebt en je gaat dat traject in via de verkoper als aanspraak op de wettelijke garantie (cq: 'conform product') dan zijn er grofweg twee mogelijkheden. Ofwel de winkelier stuurt het toestel op naar de fabrikant. En die 1) repareert de telefoon onder garantie. En dan maakt de verkoper goede sier. Of 2) de fabrikant repareert niet. En in dat geval kan het zomaar zo zijn dat je b2c wel aanspraak hebt op garantie maar de winkelier dat niet wil erkennen. Omdat hij zakelijk onder andere inkoopvoorwaarden (b2b) heeft ingekocht en dus de reparatie voor zijn rekening komt. Waarom zou rechtstreeks de fabrikant benaderen je dan verder helpen?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_175479040
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 21:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kreeg een prijsopgave waarbij dus het vervangen van het scherm werd vermeld met daarbij de kosten. Tevens stond er dat de batterij, de achterkant en het frame vervangen werd, terwijl dit niet beschadigd was. Bij deze onderdelen stond 0 Euro als bedrag, dus blijkbaar is dit standaard bij het vervangen van een S8 display.
Handig. ^O^
  zondag 3 december 2017 @ 22:19:58 #33
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175479290
Al die repair bedrijven zijn kut. Er is er nog zo eentje, kan even niet op de naam komen. Doen of deden alles voor de Phonehouse en Mediamarkt. Om te huilen die service.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_175479582
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Handig. ^O^
Mag ook wel voor die centen. ;)
pi_175479675
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 22:19 schreef KimJong-un het volgende:
Al die repair bedrijven zijn kut. Er is er nog zo eentje, kan even niet op de naam komen. Doen of deden alles voor de Phonehouse en Mediamarkt. Om te huilen die service.
Heb zelf best wat toestellen gefixt voor vrienden en kennissen. Het is echter wel tricky business. Zeker die Samsung dingen met edge randjes en flinterdunne displays die al breken als je er naar kijkt.

Sommige dingen kun je beter door pro's laten doen.
  maandag 4 december 2017 @ 07:26:41 #36
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175482855
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sommige dingen kun je beter door pro's laten doen.
Desalniettemin: maak voorafgaand aan de reparatie gedetailleerde foto's en controleer goed na de reparatie.

Ik heb ooit een schermpje van een Nexus 5 laten vervangen en hierbij heeft men de achterkant beschadigd. Het was een kleine beschadiging, en ik zag het pas toen ik thuiskwam, dus ik heb het laten hangen. Maar toch.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175482992
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:04 schreef Eix het volgende:

[..]

Alleen gaat dat je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Als je nog fabrieksgarantie hebt en je gaat dat traject in via de verkoper als aanspraak op de wettelijke garantie (cq: 'conform product') dan zijn er grofweg twee mogelijkheden. Ofwel de winkelier stuurt het toestel op naar de fabrikant. En die 1) repareert de telefoon onder garantie. En dan maakt de verkoper goede sier. Of 2) de fabrikant repareert niet. En in dat geval kan het zomaar zo zijn dat je b2c wel aanspraak hebt op garantie maar de winkelier dat niet wil erkennen. Omdat hij zakelijk onder andere inkoopvoorwaarden (b2b) heeft ingekocht en dus de reparatie voor zijn rekening komt. Waarom zou rechtstreeks de fabrikant benaderen je dan verder helpen?
Nou Philips heeft mij wel geholpen bij de radio van mijn schoonpa.

Ze hebben het netjes gerepareerd en hij kan altijd terugkomen als ie problemen heeft. Mediamarkt daarentegen heeft ons alleen maar zwart gemaakt. Wij zouden de cdlade krom hebben getrokken :')
  maandag 4 december 2017 @ 08:30:17 #38
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175483407
quote:
14s.gif Op zondag 3 december 2017 00:27 schreef DieselTank het volgende:
Ik heb zelf ook ervaring met dynafix, had het liefst mijn zogenaamde kapotte telefoon anaal toegediend bij die grappenmakers.
Dit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 4 december 2017 @ 09:27:36 #39
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175484077
De foto's zijn zoek?
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 4 december 2017 @ 12:52:48 #40
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_175487536
quote:
14s.gif Op maandag 4 december 2017 09:27 schreef RingBewoner het volgende:
De foto's zijn zoek?
Niet eens meer geweest.

Familielid ging het zelf ophalen en geen idee wat zij er verder mee heeft gedaan. Denk dat ik niet eens meer moeite in ga stoppen het is immers niet mijn telefoon + zit ook met de papieren/factuur etc.

Alhoewel wat ik tot nu toe heb gehoord zou het best lachen zijn om te kijken wat ik hier eventueel nog uit kan krijgen. Anders kan ik altijd het zelf nog proberen te maken. :')
Irene is bae <3
  maandag 4 december 2017 @ 13:12:34 #41
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175487863
Dynafix. :').

Waar participanten een paar weken worden uitgebuit tot ze huilend wegrennen. :D. _O-.

Dat zo'n bedrijf überhaupt bestaansrecht heeft is van de zotte.
And so is the past
pi_175491492
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:04 schreef Ivo1985 het volgende:

En Dynafix zijn natuurlijk sowieso gewoon oplichters.
Ben benieuwd wat de basis hiervoor is, Dynafix heeft namelijk helemaal geen baat bij afkeur. de kans dat een consument een reparatie buiten garantie goedkeurt is redelijk klein in de meeste gevallen. Terwijl alle goedkeur gewoon in bulk door de fabrikant afgetikt wordt en daar rookt grotendeels de schoorsteen van bij bedrijven als Dynafix.

Probleem wat ik vaak zie is dat consumenten niet weten hoe gecertificeerde reparateurs als Dynafix werken.

Dynafix is voor goedkeur gebonden aan de vaak (zeer) strenge richtlijnen van de fabrikanten waarmee zijn contracten hebben ten aanzien van goed/afkeur, die richtlijnen moeten ze volgen anders kunnen ze de contracten verliezen.

Als een toestel afgekeurd is voor gratis reparatie onder garantie is dat dus meestal (fouten daargelaten) ook niet de "schuld" van Dynafix, maar van de fabrikant die zeer strikte richtlijnen stelt. Echter de consument klaagt over Dynafix (of insert andere reparateur), want zij zijn de "boeman" terwijl ze eigenlijk slechts "the messenger" zijn die het beleid van de betreffende fabrikant communiceren.

Daarom ook altijd waar mogelijk garantie aanvragen voor telefoons via de verkoper laten lopen, deze komen ook vaak bij Dynafix (of een andere gecertificeerde reparateur) terecht en zullen volgens de dezelfde strikte richtlijnen initieel beoordeeld worden. Echter een verkoper mag zich niet zomaar achter een oordeel van een reparateur als Dynafix verschuilen bij non-conformiteit, helaas zijn er nog steeds te veel verkopers die dat wel proberen. Een fabrikant doet dat vaak echter standaard omdat ze dat afgedicht hebben in de voorwaarden voor fabrieksgarantie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')