abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:11:15 #251
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175446588
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:09 schreef Puddington het volgende:

[..]

Tja, bij een fascistenpartij zul je niet veel minderheden vinden behalve de enkele excuusneger, in dit geval yamatseuring of hoe die gast ook mag heten.
PVV trekt (of trok) wel heel wat niet-witte kiezers aan. Daarbij is bij FvD de verhouding man-vrouw ook raar en ze trekken ook opvallend veel jong publiek.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:13:15 #252
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175446626
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

PVV trekt (of trok) wel heel wat ethische minderheden aan.
Laten we inderdaad hopen dat op ethisch vlak PVV-ers een minderheid vormen.
pi_175446644
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Daarbij is bij FvD de verhouding man-vrouw ook raar en ze trekken ook opvallend veel jong publiek.
Wat is daar verkeerd aan stemmers elders weghalen, als maar net er onder blijven doet.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:14:43 #254
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175446655
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:13 schreef Reya het volgende:

[..]

Laten we inderdaad hopen dat op ethisch vlak PVV-ers een minderheid vormen.
Excuses, ik lette even niet op de autocorrect. :D
pi_175446735
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Mijn tablet takelt al maanden af, maar ik mag geen nieuwe kopen van mijzelf. Ik had dat ding aangeschaft voor mijn studie en de studie is nu klaar.
De werkloosheid begint nu. _O_
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:18:41 #256
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175446744
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:18 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De werkloosheid begint nu. _O_
;(
pi_175446783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

PVV trekt (of trok) wel heel wat niet-witte kiezers aan. Daarbij is bij FvD de verhouding man-vrouw ook raar en ze trekken ook opvallend veel jong publiek.
Bij GL en PvdD is de man-vrouw verhouding ook raar.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175446793
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:18 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

;(
Vrijwilligerswerk en je krijgt voorrang op een baan heb ik ergens gelezen.
pi_175446812
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:20 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Bij GL en PvdD is de man-vrouw verhouding ook raar.
De PvdD-fractie is sowieso niet echt een representatieve afspiegeling van de samenleving. Zijn daar al eens kamervragen over gesteld?
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:22:34 #260
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175446816
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:20 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Bij GL en PvdD is de man-vrouw verhouding ook raar.
Klopt, GL heeft ook een redelijk eentonige achterban. Maar als ik die foto's zie van FvD-bijeenkomsten is het daar nog extremer (geen idee of er al officiële cijfers zijn).
pi_175446954
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Klopt, GL heeft ook een redelijk eentonige achterban. Maar als ik die foto's zie van FvD-bijeenkomsten is het daar nog extremer (geen idee of er al officiële cijfers zijn).
De congressen geven doorgaans wel een redelijk beeld.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175446985
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

De PvdD-fractie is sowieso niet echt een representatieve afspiegeling van de samenleving. Zijn daar al eens kamervragen over gesteld?
Thieme maakt sowieso weinig rumoer de laatste tijd. Die heeft al een schare loyale veganisten die nooit iets anders zullen stemmen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:33:17 #263
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175447010
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:31 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Thieme maakt sowieso weinig rumoer de laatste tijd. Die heeft al een schare loyale veganisten die nooit iets anders zullen stemmen.
Hun focus ligt blijkbaar vooral bij het opbouwen van een mondiale beweging.
pi_175447043
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Hun focus ligt blijkbaar vooral bij het opbouwen van een mondiale beweging.
Een marginale mondiale beweging gelukkig.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175447246
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Geen idee waarom je zo gepikeerd reageert; het gaat niet enkel om de term, maar ook om de implicaties, zoals staat beschreven in mijn post. Blijkbaar bedoelt ten Broeke met "systeem" een resultaat van alledaags gedrag; in andere woorden: er is niet een bovenliggend systeem dat ons beperkt in hoe we ons kunnen gedragen. Het lijkt me dan vreemd om Lubach te bekritiseren op het willen beïnvloeden van alledaags gedrag.
Ik reageer niet gepikeerd. Ik vind het nogal een domme vergelijking die je maakt. Jij komt aan met een apartheidsregime, we mogen zo nooit ergens over discussiëren en je pijltje. Een systeem is niet per definitie opgelegd en nogmaals, ik zie het niet zozeer als een directe kritiek op Lubach maar een aanklacht hoe men hier omgaat met verschillende bevolkingsgroepen. Dat volgens de wet iedereen gelijk is wil nog niet zeggen dat het cultureel in praktijk wordt gebracht. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden die een oorsprong heeft op de culturele achtergrond binnen onze westerse beschaving. Er is niets mis om dit aan te kaarten zonder dat men gelijk in een kramp schiet.
pi_175447309
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Het punt is dat je op deze manier niks kan bereiken. De samenleving is nou eenmaal grotendeels blank, dus of je negeert als blanke het minderhedenvraagstuk of het loopt uit op een paternalistische insteek. Als dat allebei niet naar wens is dan stikt zo iemand maar lekker in z’n zelfmedelijden.
Wat wil je hier nou zeggen? Wie is die iemand? De meerderheid beslist dat het op een bepaalde manier gaat? In Zuid-Afrika dacht men daar decennia anders over (aangezien apartheid nu toch genoemd is).
pi_175447364
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik reageer niet gepikeerd. Ik vind het nogal een domme vergelijking die je maakt. Jij komt aan met een apartheidsregime, we mogen zo nooit ergens over discussiëren en je pijltje. Een systeem is niet per definitie opgelegd en nogmaals, ik zie het niet zozeer als een directe kritiek op Lubach maar een aanklacht hoe men hier omgaat met verschillende bevolkingsgroepen. Dat volgens de wet iedereen gelijk is wil nog niet zeggen dat het cultureel in praktijk wordt gebracht. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden die een oorsprong heeft op de culturele achtergrond binnen onze westerse beschaving. Er is niets mis om dit aan te kaarten zonder dat men gelijk in een kramp schiet.
Ik zie het wel als een directe aanval op Lubach. Zeker van die vreselijke Arzu Aslan. Een discussie over hoe we omgaan met verschillende bevolkingsgroepen is wel degelijk nuttig, volgens mij is dat ook niet waardoor mensen "in de kramp schieten". Nou ja, behalve de groep die sowieso al in de kramp schiet als het woord racisme valt, maar die boeien niet.
pi_175447404
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik reageer niet gepikeerd. Ik vind het nogal een domme vergelijking die je maakt. Jij komt aan met een apartheidsregime, we mogen zo nooit ergens over discussiëren en je pijltje. Een systeem is niet per definitie opgelegd en nogmaals, ik zie het niet zozeer als een directe kritiek op Lubach maar een aanklacht hoe men hier omgaat met verschillende bevolkingsgroepen. Dat volgens de wet iedereen gelijk is wil nog niet zeggen dat het cultureel in praktijk wordt gebracht. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden die een oorsprong heeft op de culturele achtergrond binnen onze westerse beschaving. Er is niets mis om dit aan te kaarten zonder dat men gelijk in een kramp schiet.
Hoeveel procent van de Nederlanders is zwart? Misschien 1% of 2%? Turken en Marokkanen zijn bijv. gewoon blank hè. Het is dus volstrekt onredelijk om te verwachten dat in Nederland een substantieel deel aan vooraanstaande posities (politiek, besturen, media) door zwarte mensen wordt ingevuld, en ook volstrekt onrealistisch om te verwachten dat zwarte mensen zelf de hele maatschappij kunnen veranderen.

Anders gezegd: er is maar één Zondag met Lubach en alleen al statistisch is de kans gewoon 98% dat die blank is. Dat is nog niet gelijk een “systeem”.
pi_175447417
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Turken en Marokkanen zijn bijv. gewoon blank hè.
"Gewoon blank". Zoals de normale Nederlander van de VVD.
pi_175447422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie het wel als een directe aanval op Lubach. Zeker van die vreselijke Arzu Aslan. Een discussie over hoe we omgaan met verschillende bevolkingsgroepen is wel degelijk nuttig, volgens mij is dat ook niet waardoor mensen "in de kramp schieten". Nou ja, behalve de groep die sowieso al in de kramp schiet als het woord racisme valt, maar die boeien niet.
Totdat men onder ogen komt dat ze zelf ook deel zijn van dergelijk gedrag terwijl ze ervan overtuigd zijn zo verschrikkelijk progressief te zijn.
pi_175447432
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Totdat men onder ogen komt dat ze zelf ook deel zijn van dergelijk gedrag terwijl ze ervan overtuigd zijn zo verschrikkelijk progressief te zijn.
Oké, maar in plaats van deze zinloze stropop, wie doen dat dan? Dat is misschien nuttiger. En wat vind je precies kwalijk, dat andere bevolkingsgroepen minder gehoord worden of dat men Lubach aanprijst voor het bespreken van dit onderwerp?
pi_175447467
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de Nederlanders is zwart? Misschien 1% of 2%? Turken en Marokkanen zijn bijv. gewoon blank hè. Het is dus volstrekt onredelijk om te verwachten dat in Nederland een substantieel deel aan vooraanstaande posities (politiek, besturen, media) door zwarte mensen wordt ingevuld, en ook volstrekt onrealistisch om te verwachten dat zwarte mensen zelf de hele maatschappij kunnen veranderen.

Anders gezegd: er is maar één Zondag met Lubach en alleen al statistisch is de kans gewoon 98% dat die blank is. Dat is nog niet gelijk een “systeem”.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat men eerder wat aanneemt van een autochtone blanke oer-'ollander dan van een Quincy of Sylvana.
pi_175447468
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

"Gewoon blank". Zoals de normale Nederlander van de VVD.
Klopt. Iets wat weinig voorkomt is niet “gewoon”. Dat lijkt me gewoon feitelijk correct.
pi_175447493
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt. Iets wat weinig voorkomt is niet “gewoon”. Dat lijkt me gewoon feitelijk correct.
Een huidskleur lijkt me niet "ongewoon", ook niet als die minder vaak voorkomt. Maar dat is misschien semantiek.
pi_175447500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oké, maar in plaats van deze zinloze stropop, wie doen dat dan? Dat is misschien nuttiger. En wat vind je precies kwalijk, dat andere bevolkingsgroepen minder gehoord worden of dat men Lubach aanprijst voor het bespreken van dit onderwerp?
Aangezien hij in jou ogen zinloos is heb ik al geen zin meer in een discussie met je.

Maar wie doet dat dan?

Beetje driekwart van Hilversum wel denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')