abonnement Unibet Coolblue
pi_175431524
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in september te beginnen aan de opleiding Artificial intelligence in Nijmegen. Ik zou alleen graag willen weten hoe de opleiding ervoor staat tegenover de andere AI opleidingen in Nederland zoals in Amsterdam, Utrecht, Groningen en Maastricht. Het programma in Nijmegen legt de focus op cognitie en valt onder de faculteit der sociale wetenschappen terwijl AI toch veel wiskunde en programmeren bevat. Is dit een nadeel?

[ Bericht 4% gewijzigd door Foknet8 op 01-12-2017 19:48:52 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:31:48 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175432750
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lok
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175433205
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:31 schreef _--_ het volgende:

[..]

?
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:54:41 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175433314
Leuke opleiding als je wat in academia wil gaan doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175464138
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:34 schreef Foknet8 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in september te beginnen aan de opleiding Artificial intelligence in Nijmegen. Ik zou alleen graag willen weten hoe de opleiding ervoor staat tegenover de andere AI opleidingen in Nederland zoals in Amsterdam, Utrecht, Groningen en Maastricht. Het programma in Nijmegen legt de focus op cognitie en valt onder de faculteit der sociale wetenschappen terwijl AI toch veel wiskunde en programmeren bevat. Is dit een nadeel?
Lastig. Ik ken een aantal topwetenschappers die hun opleiding in Nijmegen gevolgd hebben, en die zijn wiskundig uitermate goed onderlegd. Programmeren is ook geen probleem. Maar ik zou zelf ook niet meteen voor een opleiding binnen de faculteit van de sociale wetenschappen kiezen, als ik iets met AI zou willen doen. Met de kennis van nu zou ik ook een TU links laten liggen, als je iets wetenschappelijks met AI zou willen doen. Hebben ze in Utrecht niet zo iets?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 3 december 2017 @ 09:27:32 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175464909
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 06:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lastig. Ik ken een aantal topwetenschappers die hun opleiding in Nijmegen gevolgd hebben, en die zijn wiskundig uitermate goed onderlegd. Programmeren is ook geen probleem. Maar ik zou zelf ook niet meteen voor een opleiding binnen de faculteit van de sociale wetenschappen kiezen, als ik iets met AI zou willen doen. Met de kennis van nu zou ik ook een TU links laten liggen, als je iets wetenschappelijks met AI zou willen doen. Hebben ze in Utrecht niet zo iets?
Een universiteit die Roos Vonk er niet uit kegelt ....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175466582
Iets zegt me dat het gedrag van professor Vonk een badge of honour voor het Radboud is. :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 3 december 2017 @ 13:21:16 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175468551
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:43 schreef Lyrebird het volgende:
Iets zegt me dat het gedrag van professor Vonk een badge of honour voor het Radboud is. :)
Mij ook, en dat zegt me ook genoeg over het wetenschappelijke niveau daar. The lunatics have taken over the assylum..
Was 30 jaar geleden al erg genoeg toen ik daar nog rondliep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175468820
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:34 schreef Foknet8 het volgende:
Artificial intelligence in Nijmegen
Heb je al naar de vakken gekeken? Zit aardig wat wiskunde tussen. En spelen met Lego :9
pi_175490852
ben benieuwd naar waarom AI ipv informatica.
pi_175491886
Wat precies in de kunstmatige intelligentie lijkt je interessant? Op basis daarvan kun je het best kiezen. Zit zelf vrij dicht in de buurt van het gebied.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 4 december 2017 @ 17:14:30 #12
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175492079
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:04 schreef topdeck het volgende:
ben benieuwd naar waarom AI ipv informatica.
Master misschien? :o
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  maandag 4 december 2017 @ 17:19:02 #13
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175492160
Hoe het momenteel zit weet ik niet, mijn studie is alweer een tijd geleden. Je kunt kijken naar de onderzoeksonderwerpen van de vakgroepen, of bijvoorbeeld naar de afstudeerscripties.

Hoe het vroeger kort door de bocht was, sterke kanten: Utrecht filosofie, Nijmegen taal, Amsterdam informatica, Groningen robotica en bijv. spraakherkenning. En dan ben ik vast een hoop vergeten.
Maar de basis is overal wel ongeveer gelijk en na je bachelor kun je ook nog switchen.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_175493698
quote:
2s.gif Op maandag 4 december 2017 17:02 schreef Quir het volgende:
Wat precies in de kunstmatige intelligentie lijkt je interessant? Op basis daarvan kun je het best kiezen. Zit zelf vrij dicht in de buurt van het gebied.
ik ben gewoon gefascineerd in kunstmatige intelligentie, met name het principe van het nabootsen van de hersenen via neurale netwerken en het ontwikkelen van slimme algoritmes. Ook ben ik geinteresseerd in de hersenen zelf omdat hier ook nog zo weinig over bekend is. Ik ben gestopt (na het behalen van mijn p) met de opleiding technische bedrijfskunde omdat ik alles las wat er te lezen viel omtrent AI las en liever iets studeer wat mij fascineerd. Vooral omdat AI een hele belangrijke impact gaat hebben wil ik hier graag deel van zijn. De reden dat ik niet voor informatica kies (ookal is AI een deel van informatica) is omdat de onderwerpen binnen AI mij op dit moment het meest interesseren.

Zijn mijn redenen om te kiezen voor AI goed? Of kan ik het maar beter niet gaan doen?
pi_175494043
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:40 schreef Foknet8 het volgende:
ben gewoon gefascineerd in kunstmatige intelligentie, met name het principe van het nabootsen van de hersenen via neurale netwerken en het ontwikkelen van slimme algoritmes.
Dan wil je juist niet in de sociale wetenschappen wederhelft belanden, maar zal je juist naar informatica moeten kijken.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_175495342
quote:
19s.gif Op maandag 4 december 2017 18:56 schreef Quir het volgende:

[..]

Dan wil je juist niet in de sociale wetenschappen wederhelft belanden, maar zal je juist naar informatica moeten kijken.
Als ik kies voor Nijmegen ben ik van plan om mijn electives op te vullen met informatica vakken. Bij een gewone informatica opleiding is er geen ook vak over de hersenen. Uiteindelijk kan ik een informatica master volgen of de AI master in Amsterdam, die heel technisch zou moeten zijn.
  maandag 4 december 2017 @ 20:08:19 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175495568
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 18:40 schreef Foknet8 het volgende:

[..]

ik ben gewoon gefascineerd in kunstmatige intelligentie, met name het principe van het nabootsen van de hersenen via neurale netwerken en het ontwikkelen van slimme algoritmes. Ook ben ik geinteresseerd in de hersenen zelf omdat hier ook nog zo weinig over bekend is. Ik ben gestopt (na het behalen van mijn p) met de opleiding technische bedrijfskunde omdat ik alles las wat er te lezen viel omtrent AI las en liever iets studeer wat mij fascineerd. Vooral omdat AI een hele belangrijke impact gaat hebben wil ik hier graag deel van zijn. De reden dat ik niet voor informatica kies (ookal is AI een deel van informatica) is omdat de onderwerpen binnen AI mij op dit moment het meest interesseren.

Zijn mijn redenen om te kiezen voor AI goed? Of kan ik het maar beter niet gaan doen?
Wil je na je studie naar het buitenland? Werk in dit vakgebied zal je vooral in de States vinden (Google, Apple)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175495588
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 19:58 schreef Foknet8 het volgende:

[..]

Als ik kies voor Nijmegen ben ik van plan om mijn electives op te vullen met informatica vakken. Bij een gewone informatica opleiding is er geen ook vak over de hersenen. Uiteindelijk kan ik een informatica master volgen of de AI master in Amsterdam, die heel technisch zou moeten zijn.
Als je echt wil bij gaan dragen aan het vakgebied dat je beschrijft zal dat in eerste instantie niet genoeg zijn.

Merk op dat voor het begrijpen van kunstmatige neurale netwerken neurowetenschap in het algemeen geen vereiste voorkennis is. Het is geïnspireerd door, maar bouwt niet voort op. Mocht je er toch op staan dat te willen leren dan kun je dat waarschijnlijk het best doen met een minor in de neurowetenschap. Verder wil je een aantal statistiek en stochastiek keuzevakken volgen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_175511632
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil je na je studie naar het buitenland? Werk in dit vakgebied zal je vooral in de States vinden (Google, Apple)
Ja dat is eigenlijk wel de bedoeling, in wat voor werk dan ook
pi_175511641
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:23 schreef Foknet8 het volgende:

[..]

Ja dat is eigenlijk wel de bedoeling, maakt niet uit in wat voor werk dan ook
pi_175512093
quote:
4s.gif Op maandag 4 december 2017 20:09 schreef Quir het volgende:

[..]

Als je echt wil bij gaan dragen aan het vakgebied dat je beschrijft zal dat in eerste instantie niet genoeg zijn.

Merk op dat voor het begrijpen van kunstmatige neurale netwerken neurowetenschap in het algemeen geen vereiste voorkennis is. Het is geïnspireerd door, maar bouwt niet voort op. Mocht je er toch op staan dat te willen leren dan kun je dat waarschijnlijk het best doen met een minor in de neurowetenschap. Verder wil je een aantal statistiek en stochastiek keuzevakken volgen.
Nee het klopt dat dat niet genoeg is om iets bij te kunnen dragen aan het vakgebied, maar ik hoop wel genoeg om de ontwikkelingen te kunnen volgen en hiermee te kunnen werken. Of zie ik dit verkeerd? Verder klopt het inderdaad wat je zegt dat je niet echt die informatie over de hersenen nodig hebt, ik vind het gewoon leuk dat het in het programma zit.
pi_175518613
Ligt het nu aan mij of wil heul fok ineens ai studeren?
pi_175534950
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 06:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lastig. Ik ken een aantal topwetenschappers die hun opleiding in Nijmegen gevolgd hebben, en die zijn wiskundig uitermate goed onderlegd. Programmeren is ook geen probleem. Maar ik zou zelf ook niet meteen voor een opleiding binnen de faculteit van de sociale wetenschappen kiezen, als ik iets met AI zou willen doen. Met de kennis van nu zou ik ook een TU links laten liggen, als je iets wetenschappelijks met AI zou willen doen. Hebben ze in Utrecht niet zo iets?
Waarom zou ik niet naar een TU moeten gaan kijken volgens jou? Ik ben waarschijnlijk niet van plan om onderzoeker te worden.
  woensdag 6 december 2017 @ 21:33:38 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175537475
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:12 schreef Foknet8 het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet naar een TU moeten gaan kijken volgens jou? Ik ben waarschijnlijk niet van plan om onderzoeker te worden.
Wat wil je wel?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175542608
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:12 schreef Foknet8 het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet naar een TU moeten gaan kijken volgens jou? Ik ben waarschijnlijk niet van plan om onderzoeker te worden.
Op een TU doe je een enorme hoeveelheid kennis en kunde op, die je zonder problemen een prima baan op zal leveren, en een dik betaalde boterham. Maar de opleiding schiet zwaar te kort voor het doen van zelfstandig onderzoek.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')