abonnement Unibet Coolblue
pi_175428930
Nederland is gewoon een toplandje.
  vrijdag 1 december 2017 @ 16:46:01 #77
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175428932
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:44 schreef skysherrif het volgende:
Zit een stream te kijken van wat Engelse analisten te kijken, zijn best blij met Belgie. Weet niet of ze daar blij mee moeten zijn :P
Zeker omdat ze 50% kans hadden op Polen op het einde.
pi_175428948
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Zeker omdat ze 50% kans hadden op Polen op het einde.
Die hadden ze het liefst natuurlijk :p
pi_175428972
Rusland lekkere loting tot nu toe hoor, hoe zou dat nu komen.
pi_175428978
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:44 schreef skysherrif het volgende:
Zit een stream te kijken van wat Engelse analisten te kijken, zijn best blij met Belgie. Weet niet of ze daar blij mee moeten zijn :P
Als je moet kiezen tussen al die groepshoofden is België na Polen wel de makkelijkste tegenstander toch? Misschien samen met Portugal.
pi_175428979
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom staat die er dan als men toch lak aan de etiquette heeft?
Blijkbaar tilt de Haaksbergse moslimgemeenschap er gewoon niet zo zwaar aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175429026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je moet kiezen tussen al die groepshoofden is België na Polen wel de makkelijkste tegenstander toch? Misschien samen met Portugal.
Puur omdat het als team niets is, qua individuele spelers top 3 zou ik zeggen.

Hazard, De Bruyne, Mertens, Courtois, Koulibaly, Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen, Lukaku..... bizar.
pi_175429028
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:29 schreef remlof het volgende:

[..]

We liggen echter naast Duitsland. Ook een prima land, dat ons sinds dit millennium is begonnen zelfs op verschillende punten voorbij is gestreefd.
ik denk veel nederlanders niet eens doorhebben hoe goed nederland eigenlijk geregeld is, economisch sterk en qua welvaart eerlijk verdeeld, juist als je het vergeljkt met bv duitsland...

Duitse infrastructuur is als je bv kijkt naar nederland ongekend slecht onderhouden...
gaten in de wegen, bruggen die brak zijn dat ze regelmatig belangrijke bruggen maandenlang moeten afsluiten wegens al het achterstallig onderhoud.

Het onderwijs heeft enorme problemen qua onderhoud aan schoolgebouwen en bv zaken als gymnastiekhallen vrijwel overal waar de lokale overheden (gemeenten) verantwoordelijk voor onderhoud zijn is er een enorme achterstand)

Qua armoede zie je veelvuldig ouderen bv statiegeldflessen uit afvalemmers verzamelen, omdat ze anders niet rondkomen, de duitse pensioenvoorzieningen zijn uiterst schraal (en moeten volledig betaald worden uit premies, pensioenfondsen zijn bijna non-existent, zer weinigen hebben werkelijk gespaard voor hun pensioenen)

Veel gebieden kennen een terugloop in bevolkingsaantallen, dat leidt tot een zorgwekkende ontvolking van hele lanelijke gebieden (waardoor bv ook openbaar vervoer wegvalt, en ook winkels en bedrijven vertrekken naar beter bevolkte en bereikbare gebieden, dat is een zichzelf vesrterkende spiraal)
Bv het dorp waar mn schoonmoeder woont, daar stopt per dag tweemaal een bus en dat is vrijwel de gehele aanbinding aan openbaar vervoer (10km verder is wel een station en een trein die er ieder uur stopt, maar zie daar maar te komen, de direkte weg erheen is wegens achterstallig onderhoud officieel afgesloten en erg gevaarlijk) .

Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, maar overall komt het erop neer dat voor mij nederland werkelijk eens van de meest welvarende en ook goed geregelde gebieden is, met een sterke economie en ook een hoge welvaart en goede voorzieningen.
(Hooguit wel een stukje achter Luxemburg, dat wat dat betreft nog een aantal pro's heeft, een mooi landelijk gebied buiten Luxemburg-stad zelf en verder goed onderhoud en ruime voorzieningen... nederland is dan wat mij betreft een iets te vol gebouwd Luxemburg met wat meer slechte wijken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175429035
Ijsland, Argentinie en Kroatie tot nu toe leukste poule imo.
  vrijdag 1 december 2017 @ 16:49:51 #85
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175429040
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je moet kiezen tussen al die groepshoofden is België na Polen wel de makkelijkste tegenstander toch? Misschien samen met Portugal.
Rusland lijkt me wel simpeler eigenlijk.
pi_175429068
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Rusland lijkt me wel simpeler eigenlijk.
Lastig in te schatten, jammer dat Polen Milik mist.
pi_175429069
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Rusland lijkt me wel simpeler eigenlijk.
Ja, oké. Dat is helemaal geen topland. Maar je hebt liever België dan Argentinië, Brazilië, Frankrijk, Duitsland dus ik snap wel dat je dan enigszins opgelucht bent.
pi_175429117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik denk veel nederlanders niet eens doorhebben hoe goed nederland eigenlijk geregeld is, economisch sterk en qua welvaart eerlijk verdeeld, juist als je het vergeljkt met bv duitsland...


Vraag mij dan wel af wat vrouw bezint om haar kind op centraal achter te laten te vergeten als toch alles zo goed geregeld is hier?

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 16:52:46 ]
pi_175429127
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, oké. Dat is helemaal geen topland. Maar je hebt liever België dan Argentinië, Brazilië, Frankrijk, Duitsland dus ik snap wel dat je dan enigszins opgelucht bent.
Alhoewel Argentinie het natuurlijk bizar slecht deed in de kwalis
pi_175429142
Group A is zo slecht haha
pi_175429151
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vraag mij dan wel af wat vrouw bezint om haar kind op centraal achter te laten te vergeten als toch alles zo goed geregeld is hier?
Uitzonderingen die de regel bevestigen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 december 2017 @ 16:53:24 #92
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175429166
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, oké. Dat is helemaal geen topland. Maar je hebt liever België dan Argentinië, Brazilië, Frankrijk, Duitsland dus ik snap wel dat je dan enigszins opgelucht bent.
Ik weet het niet, sinds het EK heb ik niet meer naar België gekeken. Maar qua spelers lijken ze mij wel sterker dan Argentinië.
pi_175429205
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik weet het niet, sinds het EK heb ik niet meer naar België gekeken. Maar qua spelers lijken ze mij wel sterker dan Argentinië.
Beide hetzelfde probleem, bizar goeie spelers maar kunnen maar geen werkend geheel vormen. Die voorhoede alleen al van Argentinie is geweldig.
pi_175429221
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Uitzonderingen die de regel bevestigen.
Als goed geregeld had ze kunnen aankloppen of Politie of noem maar iets, denk toch dat het in ons buurland ietsje beter zou kunnen gaan. Al wil ik het nooit ondervinden.
pi_175429224
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik denk veel nederlanders niet eens doorhebben hoe goed nederland eigenlijk geregeld is, economisch sterk en qua welvaart eerlijk verdeeld, juist als je het vergeljkt met bv duitsland...

Duitse infrastructuur is als je bv kijkt naar nederland ongekend slecht onderhouden...
gaten in de wegen, bruggen die brak zijn dat ze regelmatig belangrijke bruggen maandenlang moeten afsluiten wegens al het achterstallig onderhoud.

Het onderwijs heeft enorme problemen qua onderhoud aan schoolgebouwen en bv zaken als gymnastiekhallen vrijwel overal waar de lokale overheden (gemeenten) verantwoordelijk voor onderhoud zijn is er een enorme achterstand)

Qua armoede zie je veelvuldig ouderen bv statiegeldflessen uit afvalemmers verzamelen, omdat ze anders niet rondkomen, de duitse pensioenvoorzieningen zijn uiterst schraal (en moeten volledig betaald worden uit premies, pensioenfondsen zijn bijna non-existent, zer weinigen hebben werkelijk gespaard voor hun pensioenen)

Veel gebieden kennen een terugloop in bevolkingsaantallen, dat leidt tot een zorgwekkende ontvolking van hele lanelijke gebieden (waardoor bv ook openbaar vervoer wegvalt, en ook winkels en bedrijven vertrekken naar beter bevolkte en bereikbare gebieden, dat is een zichzelf vesrterkende spiraal)
Bv het dorp waar mn schoonmoeder woont, daar stopt per dag tweemaal een bus en dat is vrijwel de gehele aanbinding aan openbaar vervoer (10km verder is wel een station en een trein die er ieder uur stopt, maar zie daar maar te komen, de direkte weg erheen is wegens achterstallig onderhoud officieel afgesloten en erg gevaarlijk) .

Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, maar overall komt het erop neer dat voor mij nederland werkelijk eens van de meest welvarende en ook goed geregelde gebieden is, met een sterke economie en ook een hoge welvaart en goede voorzieningen.
(Hooguit wel een stukje achter Luxemburg, dat wat dat betreft nog een aantal pro's heeft, een mooi landelijk gebied buiten Luxemburg-stad zelf en verder goed onderhoud en ruime voorzieningen... nederland is dan wat mij betreft een iets te vol gebouwd Luxemburg met wat meer slechte wijken)
Tja, dat besef hebben velen inderdaad niet. Zullen er wel te weinig komen :P
pi_175429234
Group C ook wel een lekkere poule

Frankrijk, Australie, Peru en denemarken.
  vrijdag 1 december 2017 @ 16:55:25 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_175429248
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:52 schreef skysherrif het volgende:
Group A is zo slecht haha
Geheel toevallig dat Rusland in verreweg de makkelijkste poule zit natuurlijk :')
pi_175429255
Group D zo leuk zeg :D
pi_175429277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik weet het niet, sinds het EK heb ik niet meer naar België gekeken. Maar qua spelers lijken ze mij wel sterker dan Argentinië.
België heeft allemaal toptalenten en worden heel vaak uitgeroepen tot een van de beste teams ter wereld maar op toernooien vallen ze altijd tegen. Qua prestaties is het gewoon niet wat je zou verwachten van de namen en er blijkt steeds maar weer dat je meer hebt aan een goed collectief dan goede spelers.
pi_175429318
Spanje, Portugal, Marokko allemaal buren. Iran is de spelbreker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')