abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175426100
registreer om deze reclame te verbergen
En weer verder over kinderwagens enzo.. :)
pi_175426118
Voor Sacre Coeur: Wij hebben de Joolz Day (type 1, er is nu een type 2 uit). Dat onderstel is erg klein en past ook in de VW Up van mijn moeder.
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:59:41 #3
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175426180
Joolz past ook niet incl. wielen aan het frame.
En hoe makkelijk zijn ze eraf te halen?
pi_175426240
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Joolz past ook niet incl. wielen aan het frame.
En hoe makkelijk zijn ze eraf te halen?
Heel makkelijk! In het midden van het wiel zit n grote ronde knop. Die moet je indrukken (kan met 1 hand) en dan issie los.

Past het ook niet zonder hoedenplank? Dus dat je hem 'rechtop' zet?
  vrijdag 1 december 2017 @ 15:04:55 #5
298315 SacreCoeur
pi_175426277
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heel makkelijk! In het midden van het wiel zit n grote ronde knop. Die moet je indrukken (kan met 1 hand) en dan issie los.

Past het ook niet zonder hoedenplank? Dus dat je hem 'rechtop' zet?
Slimmerd! dat ga ik eens meten. :P

En wat ik zo even snel kan vinden... de Bugaboo bee en Quinny flex plus passen beide goed in de auto. Maar ik heb verder geen ervaring met de wagens en de wieltjes zijn klein, ik woon in een oud vestingsstadje met alleen maar klinkers overal :P rijdt dat dan wel lekker?
pi_175426461
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:04 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Slimmerd! dat ga ik eens meten. :P

En wat ik zo even snel kan vinden... de Bugaboo bee en Quinny flex plus passen beide goed in de auto. Maar ik heb verder geen ervaring met de wagens en de wieltjes zijn klein, ik woon in een oud vestingsstadje met alleen maar klinkers overal :P rijdt dat dan wel lekker?
Daarom verbaasde het me al. Als het zelfs rechtop in een VW Up! past ;). En die is echt klein!

En met klinkers zou ik altijd voor grote banden gaan. Anders krijg je zo'n wiebelbaby :).
  vrijdag 1 december 2017 @ 15:29:41 #7
298315 SacreCoeur
pi_175426875
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Daarom verbaasde het me al. Als het zelfs rechtop in een VW Up! past ;). En die is echt klein!

En met klinkers zou ik altijd voor grote banden gaan. Anders krijg je zo'n wiebelbaby :).
Ik gok dat de UP even 'groot' is :P
pi_175427109
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Greentom kinderwagen? Vind de vele kleuren en het duurzame aspect echt tof!
pi_175429050
De bugaboo bee is voor een pasgeborene erg hobbelig. Mijn baby weegt nu een kilo of acht en nu werkt de vering goed. Hij is wel superklein, opgevouwen n uitgevouwen. We hebben een klein huis, maar hij staat nooit in de weg en hij past in de achterbak van onze Yaris zonder dat er wielen af moeten ofzo.
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:52:45 #10
298315 SacreCoeur
pi_175430588
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:50 schreef Netelig het volgende:
De bugaboo bee is voor een pasgeborene erg hobbelig. Mijn baby weegt nu een kilo of acht en nu werkt de vering goed. Hij is wel superklein, opgevouwen n uitgevouwen. We hebben een klein huis, maar hij staat nooit in de weg en hij past in de achterbak van onze Yaris zonder dat er wielen af moeten ofzo.
Dempt een maxi cosi op het onderstel het hobbelig niet een beetje?

Ik ga morgen sowieso even in de winkel kijken naar alle wagens en proberen, maar heb natuurlijk geen probeer baby :P
pi_175430660
Wat is een beetje een goede kinderwagen voor lange mensen? Na wat research kwam ik op Stokke xplory en Joolz geo uit. Van die twee gaat mijn voorkeur uit naar de Joolz. Iemand hier ervaringen met een van deze wagens? Of een andere tip voor een hoge kinderwagen?

We gaan tezijnertijd sowieso wel ook wat wagens uitproberen hoor.
pi_175433620
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:56 schreef Aure het volgende:
Wat is een beetje een goede kinderwagen voor lange mensen? Na wat research kwam ik op Stokke xplory en Joolz geo uit. Van die twee gaat mijn voorkeur uit naar de Joolz. Iemand hier ervaringen met een van deze wagens? Of een andere tip voor een hoge kinderwagen?

Vrienden van ons met een man van boven de 2 meter hebben de Stokke Trailz gekozen. Die is ook echt hoog, zowel qua duwstang als qua hoogte van de bak/het zitje.

Andere vrienden van ons hebben de Joolz Geo (niet vanwege groot, maar vanwege mooi). Prima wagen.
Waar je bij de Geo rekening mee moet houden is dat je de ring van de kinderwagenbak ook nodig hebt voor het zitje. Je bouwt de kinderwagenbak dus om naar het zitje.
Wij hebben de bak en het zitje tegelijkertijd gebruikt vanaf dat hij 7 maanden was. Als Twix moest slapen, pakten we de bak. Gingen we op pad net na zijn dutje, dan pakten we het zitje.
Bij de Joolz Day (die wij hebben) zijn dit twee aparte complete onderdelen en wij hoefden dus niets om te bouwen. Mijn schoonvader van 1,96 m kan overigens prima achter onze wagen lopen met duwstang op zijn hoogst.

Ook iets om rekening mee te houden als je twee kindjes vlot op elkaar zou willen. De Geo is uit te breiden naar een duo-wagen. Maar als je op een dag maar een van de twee kindjes bij je hebt, zit je dus evt weer met dat ombouwen.
pi_175433919
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:56 schreef Aure het volgende:

Wij zijn 1.85 en 2.00 m en hebben de tweedehands Mutsy Slider. Rijdt prima! Geen ervaring met de wagens die je noemt. Maar zoals je zegt: lekker uitproberen :)
reis ver I drink bier | eet soepstengels | denk na I lach hard I duik diep I kom terug
pi_175435228
Thanks Malteser! Goed om te weten van dat ombouwen. Da's misschien wat onhandig maar die geo is inderdaad heel mooi :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wij zijn 1.85 en 2.00 m en hebben de tweedehands Mutsy Slider. Rijdt prima! Geen ervaring met de wagens die je noemt. Maar zoals je zegt: lekker uitproberen :)
En de stang is ook makkelijk lager te doen? Ikzelf ben namelijk niet heel lang (1.72m, maar mijn vriend is dus 2 meter en heeft snel last van zijn rug).
pi_175435566
Ja, heel makkelijk. Als ik de wagen binnen zet, duw ik de stang altijd terug zodat 'ie minder ruimte inneemt.
reis ver I drink bier | eet soepstengels | denk na I lach hard I duik diep I kom terug
pi_175436503
Okay top, dan gaat die ook op het lijstje :)
  zondag 3 december 2017 @ 14:00:31 #17
298315 SacreCoeur
pi_175469361
Gister rondje baby&tiener gedaan en over meer dan de helft kan ik niet eens kijken in wandelwagen positie :') dus veel viel al af (ik heb bij mijn dochter een Joolz gehad en daar had ik dat probleem ook al bij, heel irritant).

Wij gaan voor de Quinny flex plus, geen wielen alsof je een monstertruck aan het rijden bent, past in mijn achterbak en black on black. O+ Bugaboo bee viel ontzettend tegen voor de prijs en het design lijkt beetje op een rolstoel.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')