abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:35:59 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175421534
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:31 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

sure, maar als je netto 500 euro meer verdient dan vind ik niet dat het genoeg loont om 40+ uur te werken per week.
Met een dergelijke instelling vermoed ik niet dat je überhaupt het niveau hebt om veel meer dan het minimumloon te krijgen, duik dus vooral lekker die bijstand in.
pi_175421625
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:31 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

sure, maar als je netto 500 euro meer verdient dan vind ik niet dat het genoeg loont om 40+ uur te werken per week.
Die paar honderd euro maakt wel het verschil om dingen te kunnen doen die je levensstandaard kunnen verhogen, veel meer dan wie er op een modaal salaris een paar honderd euro bovenop krijgt. Daarbij krijgen mensen met een uitkering vaker te maken met fysieke en psychologische problemen. Werken loont dus altijd.
Miata is always the answer
pi_175421693
Hahaha, dit is een troll hoop ik?
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 12:18:49 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175422277
Je zult maar zo aan de onderkant van de maatschappij bungelen, en dat prettig vinden :')

Man man man wat een pauper is TS :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175422604
quote:
^ spirit animal
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175423089
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:28 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

ik wil weten of het loont om in Nederland te werken.
alles meer dan 800 netto per maand loont. :D
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:00:51 #32
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175423187
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

alles meer dan 800 netto per maand loont. :D
Niet altijd.
And so is the past
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:17:52 #33
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_175423664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:31 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

sure, maar als je netto 500 euro meer verdient dan vind ik niet dat het genoeg loont om 40+ uur te werken per week.
Mafkees het is geen keuze die kunt maken je moet gewoon werken hoe dan ook.

Dit is toch van de zotte.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_175424384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:31 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

sure, maar als je netto 500 euro meer verdient dan vind ik niet dat het genoeg loont om 40+ uur te werken per week.
Daarom gewoon de uitkeringen flink omlaag en alle bestedinging verantwoorden, tot de laatste cent.

Kijken hoe snel ze allemaal een baan hebben. :r
pi_175424465
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:49 schreef Basutei het volgende:

[..]

Daarom gewoon de uitkeringen flink omlaag en alle bestedinging verantwoorden, tot de laatste cent.

Kijken hoe snel ze allemaal een baan hebben. :r
Uitkeringen op zich zijn echt niet hoog. Het zijn meer de toeslagen die katsjinggggg zijn.

Een collega van mij werkt 24 uur pw en met 2 kids thuis krijgt ze elke maand meer dan mijn collega die 40 uur pw werkt.
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:53:10 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175424485
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:28 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

ik wil weten of het loont om in Nederland te werken.
Je wil het verschil weten tussen een bestaan in de marge en de mogelijkheid wat van je leven te maken? En eventueel steeds verder op te klimmen? Rare vraag.

Aanvulling: waarom alleen op de korte termijn denken? Als je nu gaat werken verdien je over een aantal jaar wel meer dan die paar honderd euro verschil met een uitkering.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175425259
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je wil het verschil weten tussen een bestaan in de marge en de mogelijkheid wat van je leven te maken? En eventueel steeds verder op te klimmen? Rare vraag.

Aanvulling: waarom alleen op de korte termijn denken? Als je nu gaat werken verdien je over een aantal jaar wel meer dan die paar honderd euro verschil met een uitkering.
Sommige mensen hebben weinig nodig om van te leven. Bijstand + huur/zorgtoeslag zit je al op zo'n 1400 euro netto per maand. Voor die paar honderd euro per maand extra moet je dus (meer) gaan werken maar als je simpelweg niet meer nodig hebt, waarom zou je?
pi_175425332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:26 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben weinig nodig om van te leven. Bijstand + huur/zorgtoeslag zit je al op zo'n 1400 euro netto per maand. Voor die paar honderd euro per maand extra moet je dus gaan werken maar als je simpelweg niet meer nodig hebt, waarom zou je?
Dat moest dus stoppen toeslagen en contant geld krijgen (of op de rekening)
Als je niet wil werken krijg je een simpele container woning met eenvoudig meubilair ergens achteraf. Geen toeslagen en geld. Elke week een krat met net de nodige boodschappen.
Geen tv, internet, mobiel, etc.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_175426460
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Uitkeringen op zich zijn echt niet hoog. Het zijn meer de toeslagen die katsjinggggg zijn.

Een collega van mij werkt 24 uur pw en met 2 kids thuis krijgt ze elke maand meer dan mijn collega die 40 uur pw werkt.
Niet iedereen heeft kinderen, en met kinderen krijg je sowieso veel meer, in eerste instantie van de overheid en daarnaast mogelijk nog kinder- en of partneralimentatie. Dus dan snap ik goed dat ze meer verdient dan iemand die 40 uur werkt.

Niet iedereen kiest voor een uitkering, en nee werken loont niet altijd. Was een tijd (jaar ofzo) toch in het nieuws, bijstand met allerlei voordelen (en kinderen) kwam uit op ¤1600 netto ofzo.

De normale persoon zonder kinderen en alleenstaand is echt geen vetpot met een uitkering en dat is alle eindjes aan elkaar knopen.

Er is een verschil tussen niet kunnen werken of niet willen werken. Voor degene die het niet kunnen is het heel vervelend. Degene die het niet willen moeten ze keihard aanpakken ~O>

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 15:14:19 ]
pi_175427397
je moet toch ook een beetje aan je toekomst denken? je krijgt als je werkt 500 euro meer?
misschien dat je kan doorgroeien in iets en meer dan 500 euro kan verdienen?
pi_175429980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:52 schreef stefanbveld het volgende:
je moet toch ook een beetje aan je toekomst denken? je krijgt als je werkt 500 euro meer?
misschien dat je kan doorgroeien in iets en meer dan 500 euro kan verdienen?
Behalve als je het IQ van een malaria-mug hebt. Of dat voor TS geldt, dat laat ik even in het midden...
pi_175430160
Vroeger, toen er nog niet zoveel mensen waren, deed iedereen wat in de maatschappij. Klein dorpje, de ene is dokter, de ander schoonmaker, de ander verzorgt de kinderen. Wat denk je dat ze deden met een persoon die niets deed? Dat haalde je niet eens in je hoofd want je ging gewoon net als iedereen iets doen voor de samenleving. Maar nu is iedereen een nummer geworden en valt het allemaal niet echt meer op in het geheel.

Aangezien je ook stinkend rijke mensen hebt, vind ik het niet zo gek dat er ook mensen zijn die maar proberen te profiteren van de wetten en regels. Zo lang het mag, gaat er iets mis in het systeem. Fraude is natuurlijk wat anders maar er zijn zat mensen die gewoon jaren een uitkering krijgen en gewoon de regels volgen. Als je met dat kleingeld kan leven en het niet erg vindt, tja. Ze moeten het gewoon bij de bron aanpakken: het UWV.
Facts don't care about your feelings
  Redactie Frontpage vrijdag 1 december 2017 @ 17:42:04 #43
38148 crew  Innisdemon
pi_175430374
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:31 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

sure, maar als je netto 500 euro meer verdient dan vind ik niet dat het genoeg loont om 40+ uur te werken per week.
ik wel, en ik vind jou een uitvreter.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_175430640
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Vroeger, toen er nog niet zoveel mensen waren, deed iedereen wat in de maatschappij. Klein dorpje, de ene is dokter, de ander schoonmaker, de ander verzorgt de kinderen. Wat denk je dat ze deden met een persoon die niets deed? Dat haalde je niet eens in je hoofd want je ging gewoon net als iedereen iets doen voor de samenleving. Maar nu is iedereen een nummer geworden en valt het allemaal niet echt meer op in het geheel.

Aangezien je ook stinkend rijke mensen hebt, vind ik het niet zo gek dat er ook mensen zijn die maar proberen te profiteren van de wetten en regels. Zo lang het mag, gaat er iets mis in het systeem. Fraude is natuurlijk wat anders maar er zijn zat mensen die gewoon jaren een uitkering krijgen en gewoon de regels volgen. Als je met dat kleingeld kan leven en het niet erg vindt, tja. Ze moeten het gewoon bij de bron aanpakken: het UWV.
UWV heeft niks met de bijstand te maken.
pi_175430896
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:55 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

UWV heeft niks met de bijstand te maken.
Gemeente dan.
Facts don't care about your feelings
pi_175430981
verschilt per gemeente hoe ze ermee omgaan.
naast sollicitatieplicht kan je ook verplicht worden om maatschappelijk werk te doen, als je daar niet aan mee doet kan je ook worden gekort
pi_175433613
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:13 schreef weethetevennietmeer het volgende:
De normale persoon zonder kinderen en alleenstaand is echt geen vetpot met een uitkering en dat is alle eindjes aan elkaar knopen.

Vaste lasten zijn niet hoger dan de maandelijkse bijstand,dus je houdt altijd over. Meeste mensen gaan de fout in met roken, drinken en veel lage impulsaankopen die alles bij elkaar toch veel kosten...
pi_175434689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:08 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Vaste lasten zijn niet hoger dan de maandelijkse bijstand,dus je houdt altijd over. Meeste mensen gaan de fout in met roken, drinken en veel lage impulsaankopen die alles bij elkaar toch veel kosten...
Heb je ooit zelf een (bijstands) uitkering gehad? Of zit je ergens hoog en droog? Je houdt altijd over, was het maar zo, grapjas.
pi_175437218
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:51 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Heb je ooit zelf een (bijstands) uitkering gehad? Of zit je ergens hoog en droog? Je houdt altijd over, was het maar zo, grapjas.
Dit is wel zo, je kunt sparen als je gewoon normaal doet. Wel aanbiedingen supermarkten afgaan en dat gedoe. Maar zo werkt het en dan natuurlijk niet roken of huisdieren enzv. Zit er zelf in momenteel maar het is echt niet extreem overleven ofzo:P Je krijgt vakantiegeld wat eigenlijk je buffer is voor als dingen kapot gaan(of zorgkosten betalen als je er een beroep op doet). Als je het gebruikt om gewoon op vakantie te gaan ben je ook gewoon dom bezig. Maar heb een baan binnenkort en goed geleerd met geld om te gaan:P
pi_175437320
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:29 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Trieste instelling heb je dan.
Wat is daar triest aan? Als de bijstand mij evenveel geld op zou leveren dan een baan met minder moeite zou ik het meteen doen hoor. Gelukkig ben ik in staat om meer op te brengen dan die schamele 1000 euro die je in de bijstand krijgt, dus hoef ik de afweging niet te maken.
Play hard, go pro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')