abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175418363
Kan er op google echt niets over vinden, maar ik zie die melding sowieso 1x bij opstarten en als ik het even aankijk lijkt de melding sowieso nog een keer terug te komen.

Ik heb geen idee wat het betekent, ik kan wel gaan gokken maar ik hoop dat iemand weet wat het betekent of waar ik moet kijken om het op te kunnen lossen.

In principe staat er dus dat de RTCpalvideoETWsession niet gestart is met de foutcode 0xc0000022.

Enige wat ik kan bedenken is etw session, volgens mij is dat niets meer dan een logger van informatie wat betreft, in dit geval, video gerelateerde dingen.
Dan zou het betekenen dat die logger of de sessie van de logger niet start, maar of dat van belang is.. geen idee, maar ja dat is een gok dus.

Zojuist ook de videokaart drivers geupdate van 388.13 naar .43.
Het betreft een windows 10 home edition met een i7 5820k, GTX980 met die drivers dus, 16GB ddr4 en verder volledig uptodate.

Dit begon, als ik in de logboeken kijk, sinds gisterochtend.
Dus dan zou ik woensdag of donderdag iets gedaan moeten hebben, maar kan niks bedenken eigenlijk.

Ik zie hoogstens een paar windows store app updates, Skype, HEVC video extension (de 28ste dus zou eventueel kunnen) en verder niets bijzonders.

Vreemd!
pi_175418562
Ik kan alleen iets op een Roemeens forum vinden, ook sinds gisteren. Alleen mijn Roemeens is niet zo best.

http://forum.lab501.ro/showthread.php?p=559276
Powered by Janetje®
  vrijdag 1 december 2017 @ 08:50:23 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175418908
Je zou eens kunnen kijken wat je kan vinden wat opstart in Windows?

Opstarten beheren taakbeheer?
https://computertotaal.nl(...)zigen-in-windows-10/

In het Windows register kijken?
https://www.windows-helpd(...)s-windows-beheren/2/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175419829
Niks bijzonders te zien, er is ook niets geupdate behalve dus een paar windows store apps.

Ook als naar de afgelopen dagen kijk van de gewone standaard informatie logs, is er niets rond die tijdstempels te vinden wat echt eruit steekt.

Enige is hoogstens een normaal log over video.UI wat herstelstappen uitvoerde, wat serieus klinkt, maar is een vrij normaal bericht, waar dan ook andere logs aan vast gekoppeld zitten waaruit niets bijzonders blijkt. (en ook veel vaker terug te vinden is dus dat is het niet)

Bij de opstart zijn maar 16 voorwerpen te vinden, waarvan 4 sowieso al waren uitgeschakeld (brother printer software)

Maar dat is echt sinds jaar en dag hetzelfde.
Deze fout is pas sinds de 30ste begonnen, voor het eerst in 3 jaar :P.

Ik gok voorlopig op de HEVC video extention update van de windows store.
Het klinkt het meest logische.

Sowieso merk ik dat windows store voor rare fouten kan veroorzaken, zoals de time service wat verstoord raakt als de klok en agenda app update, waardoor ik iedere keer (sinds de fall update) ik de time service moet stoppen, unregister, register, start time service commando's moet doorvoeren en dan herstart etc.

Dus tja, op google is in ieder geval niets te vinden behalve mijn eigen threads.
Ga ik per woord het meer ontleden, zoals eventID 2 of de foutcode zelf, kom je vooal tegen dat het veilig genegeerd kan worden.. maar ja of dat nou echt zo is.
  vrijdag 1 december 2017 @ 10:38:13 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175420401
Misschien eens wat deskundige hulp zoeken?
https://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=60370
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175421495
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:38 schreef Megumi het volgende:
Misschien eens wat deskundige hulp zoeken?
https://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=60370
Ben al op technet bezig van microsoft and lo and behold, meerdere mensen waarbij dit op dezelfde dag is begonnen.

Blijkt de Skype app te zijn die inderdaad donderdag was geüpdate.
Als je het uninstalled gaat het bericht weg na een herstart, bij opnieuw Skype installeren komt het weer terug. (zo had een ander dat ontdekt)

Windows Store.. :(
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:35:20 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175421521
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ben al op technet bezig van microsoft and lo and behold, meerdere mensen waarbij dit op dezelfde dag is begonnen.

Blijkt de Skype app te zijn die inderdaad donderdag was geüpdate.
Als je het uninstalled gaat het bericht weg na een herstart, bij opnieuw Skype installeren komt het weer terug. (zo had een ander dat ontdekt)

Windows Store.. :(
Ik werk met de desktop versie. Die uit de store beviel met niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175421603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik werk met de desktop versie. Die uit de store beviel met niet.
Nou ja ik gebruik Skype niet eens, dus waarom MS dit zit te verkloten is mij een raadsel.
pi_175442422
Mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen, het was inderdaad Skype, na deinstalleren van die meuk is het probleem opgelost.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')