abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 23 december 2017 @ 21:22:46 #101
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175956895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:43 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Christenen die nooit over de hel spreken zijn zoetsappige christenen en daar zijn er genoeg van ja... maar dat is waar ongelovigen heen gaan en ook mensen die misleid worden door een vals geloof en is wat ook gewoon wat de zonde doet uiteindelijk,dat scheidt je van God en zonder Jezus kan je niet naar de hemel...en ook Jezus sprak er veel over en waarschuwde er voor!! En werd gehaat omdat de waarheid hard is die veel mensen niet willen horen...en ik heb daar geen angst voor hoor want kom daar niet terecht..en je moet daar gewoon voor waarschuwen hoor want dat is wat de bijbel leert...want God wil dat niemand verloren gaat dus moeten mensen het toch horen dus als je er nooit over spreekt beetje vreemd....
De hel is een RK verzinsel. Komt ook in de moderne bijbel niet meer voor. Gehenna en Sjeol beteken beiden iets anders. Dat zou je na 2 jaar geloven zo onderhand moeten weten. Wederom blijkt dat je kennis mist. Dat blijkt ook uit die hele lappen copy-paste die je post. En dan anderen, die wèl onderzoek gedaan hebben, van alles verwijten...
  zaterdag 23 december 2017 @ 21:23:21 #102
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175956929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Geen idee dat kan ik niet zeggen...hoor je wel eens stemmen dan..? ik hoor soms alleen als ik iets vraag omtrent de bijbel...en soms vraag ik wel eens wat ik voor God zou kunnen doen dan zou je iets kunnen horen als iemand bv gered kan worden...maar dat heb ik zelf nog nooit gehoord alleen soms als ik bijbel lees dat ik naar bepaalde teksten wordt geleidt...dus je zal zijn stem niet vaak horen nee maar dat kan wel een zachte stem zijn/gedachten maar heeft altijd met geloof te maken want wij dienen God en Hij niet ons....
Nooit.
pi_175966352
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'Je hart aan de Heer geven'...

Hier zien we wederom de snap, crackle and pop soteriologie van de Jack Chick/Evangelical variant.

Nietszeggende woorden.
Je hart kan in de wereld zijn en gevuld zijn door aardse dingen zoals ook vele christelijke voorgangers die geld willen verdienen aan gelovigen of ligt je hart bij de Heer en verzamel je je schatten in de hemel....jouw woorden zijn nietszeggend en misleidend niet de mijne hoor want dit is gewoon wat de bijbel leert...
pi_175981620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 21:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De hel is een RK verzinsel. Komt ook in de moderne bijbel niet meer voor. Gehenna en Sjeol beteken beiden iets anders. Dat zou je na 2 jaar geloven zo onderhand moeten weten. Wederom blijkt dat je kennis mist. Dat blijkt ook uit die hele lappen copy-paste die je post. En dan anderen, die wèl onderzoek gedaan hebben, van alles verwijten...
Dan toch niet man je gaat er vanzelf achter komen en zeg niet dat ik je gewaarschuwd heb....je wijsheid is ongelofelijk laag en weet meer in 2 jaar dan jij in 50 jaar,want dat blijkt uit je beperkte kennis die totaal niet klopt met hoe het zit...en op eigen houtje ga je het ook nooit snappen...en dat wil maar niet in dat hoofd van je blijkbaar.Zonder God kan je de bijbel ook niet snappen want het woord is levend wat je denk ik ook niet snapt..? En het vagevuur is een verzinsel van de RKK want na je dood ben je dood,want de doden weten niets!! en bij de grote witte troon komt iedereen tot leven en komt voor God te staan en zonder Jezus ga je gewoon naar de hel of je daar nou in gelooft of niet...want waar ga je dan heen zonder Jezus...?De hemel kom je niet in en als iedereen gewoon dood zou gaan is er geen rechtvaardigheid want dat is hier op aarde ver te zoeken en dus zou iedereen weg komen met wat hij gedaan heeft...lekker logisch ook!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Doedelzak77 op 24-12-2017 22:18:27 ]
  maandag 25 december 2017 @ 13:51:39 #105
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175992587
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 22:10 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dan toch niet man je gaat er vanzelf achter komen en zeg niet dat ik je gewaarschuwd heb....je wijsheid is ongelofelijk laag en weet meer in 2 jaar dan jij in 50 jaar,want dat blijkt uit je beperkte kennis die totaal niet klopt met hoe het zit...en op eigen houtje ga je het ook nooit snappen...en dat wil maar niet in dat hoofd van je blijkbaar.Zonder God kan je de bijbel ook niet snappen want het woord is levend wat je denk ik ook niet snapt..? En het vagevuur is een verzinsel van de RKK want na je dood ben je dood,want de doden weten niets!! en bij de grote witte troon komt iedereen tot leven en komt voor God te staan en zonder Jezus ga je gewoon naar de hel of je daar nou in gelooft of niet...want waar ga je dan heen zonder Jezus...?De hemel kom je niet in en als iedereen gewoon dood zou gaan is er geen rechtvaardigheid want dat is hier op aarde ver te zoeken en dus zou iedereen weg komen met wat hij gedaan heeft...lekker logisch ook!!
Weer een pareltje van "Hel en verdoemenis!" ^O^
pi_175993971
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 22:10 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dan toch niet man je gaat er vanzelf achter komen en zeg niet dat ik je gewaarschuwd heb....je wijsheid is ongelofelijk laag en weet meer in 2 jaar dan jij in 50 jaar,want dat blijkt uit je beperkte kennis die totaal niet klopt met hoe het zit...en op eigen houtje ga je het ook nooit snappen...en dat wil maar niet in dat hoofd van je blijkbaar.Zonder God kan je de bijbel ook niet snappen want het woord is levend wat je denk ik ook niet snapt..? En het vagevuur is een verzinsel van de RKK want na je dood ben je dood,want de doden weten niets!! en bij de grote witte troon komt iedereen tot leven en komt voor God te staan en zonder Jezus ga je gewoon naar de hel of je daar nou in gelooft of niet...want waar ga je dan heen zonder Jezus...?De hemel kom je niet in en als iedereen gewoon dood zou gaan is er geen rechtvaardigheid want dat is hier op aarde ver te zoeken en dus zou iedereen weg komen met wat hij gedaan heeft...lekker logisch ook!!
Net hetzelfde wat de JG's iedereen proberen wijs te maken, deur aan deur. Achterlijke bullshit.
  Beste debater 2022 maandag 25 december 2017 @ 15:18:39 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_175994358
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:22 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je hart kan in de wereld zijn en gevuld zijn door aardse dingen zoals ook vele christelijke voorgangers die geld willen verdienen aan gelovigen of ligt je hart bij de Heer en verzamel je je schatten in de hemel....jouw woorden zijn nietszeggend en misleidend niet de mijne hoor want dit is gewoon wat de bijbel leert...
Wat ik zeg is dat ik die gemakzucht van de protestante/evangelische kerken niet onderschrijf: 'de Heer aannemen in je hart', 'je hart aan de Heer geven', 'kiezen voor Jezus'...

Het maakt van het geloof een oppervlakkigheid, een trucje, zeg gewoon dat je 'de Heer hebt aangenomen als Heer en Verlosser', en het is gedaan.

Dat terwijl al vanaf de vroegste kerk (en zelfs door Paulus, die al eeuwenlang wordt misbruikt om de ideologie van de goedkope, werk-vrije verlossing te staven) geleerd wordt dat het volgen van Christus een levenslang proces is, dat het gepaard gaat met hoge pieken en diepe dalen, terugval en doorzetten, en dat het geenszins mogelijk is 'de Heer in je hart te hebben' wanneer je de naaste niet ziet als eveneens geschapen in het evenbeeld van God, en je je om de behoeftigen niet bekommert. Daar hoort m.i. ruw taalgebruik richting mensen met wie je het niet eens bent eveneens bij.

Geloven is lijden. Geen snap-crackle-and-pop theater waarin je met louter woorden jezelf kunt wijsmaken dat je 'zondevrij' bent en een werkelijk kind van God, terwijl de rest van de massa damnata, al diegenen die die magere theologie van 'de Heer aannemen in je hart' niet accepteren - en dat geldt dan voor zowel ongelovigen als christenen die geloof en werken niet loskoppelen - in duisternis leven en reeds bezig zijn met een hellevaart.

En zoals anderen hier zeggen - gelovig en ongelovig - lijkt het geloof voor jou vooral een zaak van angst en straf. Ik zie weinig vreugde, weinig compassie en weinig introspectie: de rest is dom, blind en natuurlijk vooral 'harteloos' naar de Heer.

De Heer is barmhartig, Jezus is gekomen voor iedereen, en de hel is de hel van het egoïsme, hardvochtigheid, pijn en verdriet. En dat neemt Hij weg, voor iedereen, op de dag die komen zal.

In die geest wens ik jou en iedereen een Zalig Kerstfeest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_176003644
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 13:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Weer een pareltje van "Hel en verdoemenis!" ^O^
Yes moet er ook wel zijn want satan gaat er heen voor eeuwig en ongelovigen ook als je er niet in gelooft blijft het waarheid en dat de bijbel het gewoon leert en Jezus zegt : En als uw voet u doet struikelen, hak hem dan af; het is beter voor u kreupel het leven in te gaan dan met twee voeten geworpen te worden in de hel, in het onuitblusbare vuur,,,dus als het niet zou bestaan waarom waarschuwt Jezus er dan toch zo voor dat je er alles aan moet doen om het te voorkomen..? omdat je ziel eeuwig is en ergens heen zal moeten en buiten de hemel en de hel is er niks...dus waar denk je dan waar je ziel heen gaat..?
pi_176003653
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 14:59 schreef ATON het volgende:

[..]

Net hetzelfde wat de JG's iedereen proberen wijs te maken, deur aan deur. Achterlijke bullshit.
Nee want die zijn vals en zou je toch moeten weten als je zoveel onderzoek doet...
pi_176003951
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 15:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat ik zeg is dat ik die gemakzucht van de protestante/evangelische kerken niet onderschrijf: 'de Heer aannemen in je hart', 'je hart aan de Heer geven', 'kiezen voor Jezus'...

Het maakt van het geloof een oppervlakkigheid, een trucje, zeg gewoon dat je 'de Heer hebt aangenomen als Heer en Verlosser', en het is gedaan.

Dat terwijl al vanaf de vroegste kerk (en zelfs door Paulus, die al eeuwenlang wordt misbruikt om de ideologie van de goedkope, werk-vrije verlossing te staven) geleerd wordt dat het volgen van Christus een levenslang proces is, dat het gepaard gaat met hoge pieken en diepe dalen, terugval en doorzetten, en dat het geenszins mogelijk is 'de Heer in je hart te hebben' wanneer je de naaste niet ziet als eveneens geschapen in het evenbeeld van God, en je je om de behoeftigen niet bekommert. Daar hoort m.i. ruw taalgebruik richting mensen met wie je het niet eens bent eveneens bij.

Geloven is lijden. Geen snap-crackle-and-pop theater waarin je met louter woorden jezelf kunt wijsmaken dat je 'zondevrij' bent en een werkelijk kind van God, terwijl de rest van de massa damnata, al diegenen die die magere theologie van 'de Heer aannemen in je hart' niet accepteren - en dat geldt dan voor zowel ongelovigen als christenen die geloof en werken niet loskoppelen - in duisternis leven en reeds bezig zijn met een hellevaart.

En zoals anderen hier zeggen - gelovig en ongelovig - lijkt het geloof voor jou vooral een zaak van angst en straf. Ik zie weinig vreugde, weinig compassie en weinig introspectie: de rest is dom, blind en natuurlijk vooral 'harteloos' naar de Heer.

De Heer is barmhartig, Jezus is gekomen voor iedereen, en de hel is de hel van het egoïsme, hardvochtigheid, pijn en verdriet. En dat neemt Hij weg, voor iedereen, op de dag die komen zal.

In die geest wens ik jou en iedereen een Zalig Kerstfeest.
Omdat ook jij er niks van snapt en de waarheid maar niet door wil dringen...het hart van je paus zit bij satan en als je dat niet eens ziet heb je gewoon oogkleppen op....en hoe oppervlakkig moet je zijn om te zeggen van heb de Heer aangenomen en ben je klaar...meen je dat nou echt!! want hoe kan het dat ook jij de bijbel totaal niet snapt op vele gebieden die zo overduidelijk aantonen dat je onzin lult en maar met je tradities aan komt zetten of boeken die niet in de bijbel thuis horen omdat ze NIET Goddelijk geïnspireerd zijn....dus hou toch op man je wil de waarheid niet maar volgt liever pedo's en satanisten en neemt het voor waarheid aan...te dom voor woorden gewoon sorry....en er is geen werk vrije verlossing alleen is werken niet wat je redt,want dat heeft Jezus en Jezus alleen voor elkaar gebracht en is weer toevoegen aan het werk van Christus en aan de bijbel en het woord van God ook niet recht snijden!!en je doet goeie werken omdat je gered bent en goeie dingen wil doen omdat je een NIEUW mens bent en dat komt door de Heilige Geest...jullie willen zelf aan je redding werken en doet het werk van Christus teniet want je kan jezelf niet redden!! dan vertrouw je niet op wat Jezus alleen heeft gedaan en wil toevoegen aan zijn werk door te denken dat je goeie werken moet doen om gered te worden en is gewoon pure misleiding dus laat je ogen nou eens openen door de Heer...

Want uit genade bent u zalig geworden door het geloof - en dat niet uit u, het is de gave van God - niet uit de werken, opdat niemand zou roemen. Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen"

Dus hier zegt God dat niemand kan roemen en als je opnieuw geboren bent wil je goeie werken doen want dat is waar God ons voor gemaakt heeft om samen met hem het goede te doen....dus wat snap je daar nou niet aan..?

[ Bericht 2% gewijzigd door Doedelzak77 op 26-12-2017 00:56:32 ]
pi_176007478
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 00:51 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat ook jij er niks van snapt en de waarheid maar niet door wil dringen...het hart van je paus zit bij satan en als je dat niet eens ziet heb je gewoon oogkleppen op....en hoe oppervlakkig moet je zijn om te zeggen van heb de Heer aangenomen en ben je klaar...meen je dat nou echt!! want hoe kan het dat ook jij de bijbel totaal niet snapt op vele gebieden die zo overduidelijk aantonen dat je onzin lult en maar met je tradities aan komt zetten of boeken die niet in de bijbel thuis horen omdat ze NIET Goddelijk geïnspireerd zijn....dus hou toch op man je wil de waarheid niet maar volgt liever pedo's en satanisten en neemt het voor waarheid aan...te dom voor woorden gewoon sorry....en er is geen werk vrije verlossing alleen is werken niet wat je redt,want dat heeft Jezus en Jezus alleen voor elkaar gebracht en is weer toevoegen aan het werk van Christus en aan de bijbel en het woord van God ook niet recht snijden!!en je doet goeie werken omdat je gered bent en goeie dingen wil doen omdat je een NIEUW mens bent en dat komt door de Heilige Geest...jullie willen zelf aan je redding werken en doet het werk van Christus teniet want je kan jezelf niet redden!! dan vertrouw je niet op wat Jezus alleen heeft gedaan en wil toevoegen aan zijn werk door te denken dat je goeie werken moet doen om gered te worden en is gewoon pure misleiding dus laat je ogen nou eens openen door de Heer...
:D

Lees dit zelf nog eens een keer nauwkeurig terug, en vertel ons hoe rationeel dit op je overkomt.

Het lijkt mij een aaneenschakeling van drogredenen, persoonlijke aanvallen en emotioneel gewauwel. Je tekst bevat werkelijk niet 1 geldig argument.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 december 2017 @ 10:15:45 #112
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176007768
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 00:38 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Yes moet er ook wel zijn want satan gaat er heen voor eeuwig en ongelovigen ook als je er niet in gelooft blijft het waarheid en dat de bijbel het gewoon leert en Jezus zegt : En als uw voet u doet struikelen, hak hem dan af; het is beter voor u kreupel het leven in te gaan dan met twee voeten geworpen te worden in de hel, in het onuitblusbare vuur,,,dus als het niet zou bestaan waarom waarschuwt Jezus er dan toch zo voor dat je er alles aan moet doen om het te voorkomen..? omdat je ziel eeuwig is en ergens heen zal moeten en buiten de hemel en de hel is er niks...dus waar denk je dan waar je ziel heen gaat..?
Vraagje, denk jij ook dat we alleen zijn in de immense ruimte? Geloof jij dat dat hele heelal is geschapen om de mens heen? Kortom, hang jij het antropocentrisme aan?
pi_176008250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vraagje, denk jij ook dat we alleen zijn in de immense ruimte? Geloof jij dat dat hele heelal is geschapen om de mens heen? Kortom, hang jij het antropocentrisme aan?

Zo te zien moet Jezus nog veel bezoeken afleggen. :)
pi_176035836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Lees dit zelf nog eens een keer nauwkeurig terug, en vertel ons hoe rationeel dit op je overkomt.

Het lijkt mij een aaneenschakeling van drogredenen, persoonlijke aanvallen en emotioneel gewauwel. Je tekst bevat werkelijk niet 1 geldig argument.
Nee niet volgens jou wel volgens God zelf en dat is de enige die waarheid verkondigt indeze wereld de rest is allemaal mensenwerk,maar willen mensen niet horen want de waarheid is hard en veroordeelt mensen.En de bijbel toont aan dat katholieken onzin geloven en verkondigen net zoals de islam en de Hindoes....
pi_176035921
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vraagje, denk jij ook dat we alleen zijn in de immense ruimte? Geloof jij dat dat hele heelal is geschapen om de mens heen? Kortom, hang jij het antropocentrisme aan?
In deze dimensie wel ja want God heeft engelen gemaakt en mensen en dieren en voor de rest niks....en demonen leven in een andere dimensie die ze kunnen openen met rituelen of met D-wave kwantumcomputers dezer dagen....en als je in aliens gelooft waar komen ze dan vandaan..? aliens zijn gewoon demonen die zich voordoen als wat anders,want wel vreemd dat als je Jezus aanroept bij buitenaardse ontvoeringen ze snel maken dat weg komen....heb dat meerdere keren gelezen en dus zijn het demonen die bang zijn van Hem...
pi_176036003
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee niet volgens jou wel volgens God zelf en dat is de enige die waarheid verkondigt indeze wereld
Dat zul je wel eerst even aannemelijk moeten maken, anders zie ik niet waarom iemand dat serieus zou moeten nemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

de rest is allemaal mensenwerk,
Inclusief al jouw posts en de uitspraken die jij denkt te kunnen doen over goden.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

maar willen mensen niet horen want de waarheid is hard en veroordeelt mensen.
Oordelen doe jij zeker helemaal niet? Nogmaals, lees je eigen posts nog even terug en vertel me met een strak gezicht dat jij niet oordeelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

En de bijbel toont aan dat katholieken onzin geloven en verkondigen net zoals de islam en de Hindoes....
De Bijbel toont helemaal niets aan. Het is een boek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176036034
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zul je wel eerst even aannemelijk moeten maken, anders zie ik niet waarom iemand dat serieus zou moeten nemen.

[..]

Inclusief al jouw posts en de uitspraken die jij denkt te kunnen doen over goden.

[..]

Oordelen doe jij zeker helemaal niet? Nogmaals, lees je eigen posts nog even terug en vertel me met een strak gezicht dat jij niet oordeelt.

[..]

De Bijbel toont helemaal niets aan. Het is een boek.
De bijbel zegt nergens dat je niet mag oordelen maar juist moet oordelen en valse dingen moet ontmaskeren...dus nogmaals lees de bijbel nog eens...en jij gelooft dat het gewoon een boek is en ik geloof dat niet.
  woensdag 27 december 2017 @ 12:53:56 #118
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176036231
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:47 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De bijbel zegt nergens dat je niet mag oordelen maar juist moet oordelen en valse dingen moet ontmaskeren...dus nogmaals lees de bijbel nog eens...en jij gelooft dat het gewoon een boek is en ik geloof dat niet.
(wederom) gebrek aan kennis Doedel?

Lucas 6:37
Matth 7: 1
pi_176036296
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:47 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De bijbel zegt nergens dat je niet mag oordelen maar juist moet oordelen en valse dingen moet ontmaskeren...dus nogmaals lees de bijbel nog eens...en jij gelooft dat het gewoon een boek is en ik geloof dat niet.
Ah. En waarom zou jouw geloof juist zijn en de mijne niet?

Waar baseer je je nou eigenlijk op, zou je dat om te beginnen eens kunnen uitleggen?

"De waarheid van de Bijbel" is voor jou kennelijk zo vanzelfsprekend dat het wat jou betreft geen betoog behoeft. Ik garandeer je dat dat betoog wel degelijk nodig is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 27 december 2017 @ 12:57:25 #120
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176036320
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:42 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

In deze dimensie wel ja want God heeft engelen gemaakt en mensen en dieren en voor de rest niks....
Dat is jouw invulling en staat nergens in de bijbel.
quote:
en demonen leven in een andere dimensie die ze kunnen openen met rituelen of met D-wave kwantumcomputers dezer dagen....en als je in aliens gelooft waar komen ze dan vandaan..? aliens zijn gewoon demonen die zich voordoen als wat anders,want wel vreemd dat als je Jezus aanroept bij buitenaardse ontvoeringen ze snel maken dat weg komen....heb dat meerdere keren gelezen en dus zijn het demonen die bang zijn van Hem...
Je verzint gewoon dingen. Het zal slecht met jou aflopen..

Mag ik vragen: woon jij alleen?
  Beste debater 2022 woensdag 27 december 2017 @ 13:02:10 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176036446
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:47 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De bijbel zegt nergens dat je niet mag oordelen maar juist moet oordelen en valse dingen moet ontmaskeren...dus nogmaals lees de bijbel nog eens...en jij gelooft dat het gewoon een boek is en ik geloof dat niet.
Maar natuurlijk, doedelzak. Het christendom heeft 1900 jaar in 'valse dingen' geloofd; pas met de komst van de Pinkstergemeenten en evangelicals is men waarlijk gaan geloven.

De arrogantie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_176062760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:53 schreef hoatzin het volgende:
Lucas 6:37
Deze woorden zijn gericht aan een hypocriet,niet aan hen die oprecht willen onderscheiden of een leraar of leer,waar is of vals volgens Gods Woord.En in plaats van een verbod tegen eerlijk oordelen is dit een ernstige waarschuwing tegen hypocriet oordelen.In feite beveelt het laatste deel van deze schriftplaats juist een oprecht oordeel aan: "dan zult gij bezien, om de splinter uit het oog van uw broeder uit te doen". Als wij een vers apart nemen, of een gedeelte daarvan, dan kunnen wij Gods Woord het tegenovergestelde doen zeggen van wat het in werkelijkheid leert. En zij die dit doen kunnen niet ontsnappen aan Gods oordeel over degenen die Zijn Woord verdraaien (2 Petrus 3:16). Laat dit voor ons een waarschuwing zijn om nooit nog een Schriftplaats uit zijn context te halen...Een zorgvuldige studie van de Bijbel maakt het duidelijk dat over bepaalde vitale zaken het niet alleen juist is maar ook een positieve plicht is om te oordelen. Velen weten niet dat de Schrift ons beveelt te oordelen. De Heer Jezus Christus beval: "oordeelt een rechtvaardig oordeel" (Joh 7:24).







[ Bericht 3% gewijzigd door Doedelzak77 op 28-12-2017 02:58:51 ]
pi_176062777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is jouw invulling en staat nergens in de bijbel.

[..]

Je verzint gewoon dingen. Het zal slecht met jou aflopen..

Mag ik vragen: woon jij alleen?
Laar maar zien wat hij nog meer gecreëerd heeft..?
pi_176062785
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is jouw invulling en staat nergens in de bijbel.

[..]

Je verzint gewoon dingen. Het zal slecht met jou aflopen..

Mag ik vragen: woon jij alleen?
En nee ik woon niet alleen en met mij loopt het niet slecht af hoor,want ik weet wel waar ik over praat en jij denkt dat te weten,maar je laat keer op keer zien dat je het fout hebt....

[ Bericht 4% gewijzigd door Doedelzak77 op 28-12-2017 19:20:07 ]
pi_176062874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah. En waarom zou jouw geloof juist zijn en de mijne niet?

Waar baseer je je nou eigenlijk op, zou je dat om te beginnen eens kunnen uitleggen?

"De waarheid van de Bijbel" is voor jou kennelijk zo vanzelfsprekend dat het wat jou betreft geen betoog behoeft. Ik garandeer je dat dat betoog wel degelijk nodig is.
Welk geloof hang jij aan dan..? en de bijbel is het enigste boek wat van God afkomt dat lijkt me vrij duidelijk,want welk ander boek heb jij in gedachten dan..? islam komt van satan en hindoeïsme ook en sikhism is verkapte hindoeïsme en boeddhisme heeft helemaal geen God...en katholieken verdraaien de bijbel naar hun eigen straatje en voegen dingen toe welke de bijbel streng verbied maar ze hebben er gewoon schijt aan!! en de bijbel geeft als enigste antwoordt op de 4 grote levensvragen en geeft als enigste geloof de Heilige Geest welke je nodig hebt om opnieuw geboren te worden en anders kom je het koninkrijk van God niet binnen.En alles wat ik ervaren heb sinds ik geloof bevestigt de bijbel 100% en je hebt ook een persoonlijke relatie met de Heer in het christendom en Hij kan je dus leiden en dat merk ik ook...

[ Bericht 3% gewijzigd door Doedelzak77 op 28-12-2017 01:51:13 ]
pi_176063240
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vraagje, denk jij ook dat we alleen zijn in de immense ruimte? Geloof jij dat dat hele heelal is geschapen om de mens heen? Kortom, hang jij het antropocentrisme aan?
Ja want de bijbel zegt nergens dat er meer leven is ...en weet alleen wel dat de maan zorgt voor eb en vloed,Jupiter heeft een hele grote aantrekkingskracht om het puin uit het heelal naar zich toe te trekken en de zon geeft ons warmte voor de rest weet ik niet waar de rest voor dienen maar wel dat ze het groter geheel bij elkaar houden want God heeft ze niet voor niets gemaakt.
  donderdag 28 december 2017 @ 03:00:38 #127
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176063454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, doedelzak. Het christendom heeft 1900 jaar in 'valse dingen' geloofd; pas met de komst van de Pinkstergemeenten en evangelicals is men waarlijk gaan geloven.

De arrogantie.
Als je gelooft dat openbaring al reeds gebeurd is, dan is de antichrist en de afval snel gekomen ("deze dingen moeten snel gebeuren") na het schrijven ervan.
Dan is Daniel 7:25 ook reeds gebeurd, en het is een feit dat de rkk de 10 geboden heeft aangepast, met een valse sabbat (hun merkteken) en het 2e gebod volledig doorgestreept en een ander in tweeën gedeeld.

Hoe zat het eigenlijk met de hoer van babylon volgens jou? Daar zou je nog op terugkomen.

Was je hiermee bekend?
  donderdag 28 december 2017 @ 07:25:43 #128
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176063996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 02:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja want de bijbel zegt nergens dat er meer leven is ...
De bijbel zegt zoveel onzin....

Maar goed , ik was er al bang voor.
pi_176064194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 02:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja want de bijbel zegt nergens dat er meer leven is ...en weet alleen wel dat de maan zorgt voor eb en vloed,Jupiter heeft een hele grote aantrekkingskracht om het puin uit het heelal naar zich toe te trekken en de zon geeft ons warmte voor de rest weet ik niet waar de rest voor dienen maar wel dat ze het groter geheel bij elkaar houden want God heeft ze niet voor niets gemaakt.
  donderdag 28 december 2017 @ 07:59:05 #130
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176064305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:48 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Over het algemeen heeft de psychologie/psychiatrie helaas geen kaas gegeten van het spirituele domein, waardoor ze op dit gebied de plank volledig mis slaan.

Een stem in je hoofd kan goed- of kwaadaardig zijn, de Heilige Geest kan ons helpen om dit te toetsen. Maar over het algemeen kun je ook met gezond verstand wel nagaan dat als die stem zegt dat je iemand op zijn achterhoofd moet slaan met een koekenpan, dat je dan te maken hebt met iets kwaadaardigs.
Blijkbaar hoorden ze in het OT voortdurend van zulke stemmen. Daar werden hele volksstammen uitgemoord in opdracht van. Deze genocide wordt door vrijwel alle gelovigen goedgepraat.

[ Bericht 1% gewijzigd door hoatzin op 28-12-2017 08:34:43 ]
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 09:26:22 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176065170
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 03:00 schreef Manke het volgende:

[..]

Als je gelooft dat openbaring al reeds gebeurd is, dan is de antichrist en de afval snel gekomen ("deze dingen moeten snel gebeuren") na het schrijven ervan.
Dan is Daniel 7:25 ook reeds gebeurd, en het is een feit dat de rkk de 10 geboden heeft aangepast, met een valse sabbat (hun merkteken) en het 2e gebod volledig doorgestreept en een ander in tweeën gedeeld.

Hoe zat het eigenlijk met de hoer van babylon volgens jou? Daar zou je nog op terugkomen.

Was je hiermee bekend?
[ afbeelding ]

De Katholieke Kerk heeft niets 'aangepast'; waar komt toch steeds dat wensdenken vandaan dat er 'geleidelijk aan' een vernieuwende geest in de kerk is geslopen die de eerste christenen en de kerkvaders vreemd zou zijn geweest?

Het standaard riedeltje van de protestant/evangelical dat de katholieke kerk zaken erbij zou hebben verzonnen of hebben aangepast wordt simpelweg gelogenstraft door de getuigenissen van de vroegste kerkvaders. Wat heet: zaken die men nu binnen de protestantse/evangelical stroming als 'orthodox' aanhoudt ('door genade alleen', 'de Heer aannemen in je hart', 'een onzichtbare kerk van uitverkorenen', 'verlossing die niet te verliezen is', 'geen eucharistie maar een simpele herinnering aan het avondmaal', 'sola scriptura', 'geloof alleen', 'Maria-verering als Middeleeuwse uitvinding', 'geen vagevuur') was deze vroege kerk vreemd.

En als men van daaruit Openbaring gaat verklaren, is het niet vreemd dat men meent overal de paus als de antichrist wenst te zien.

De prozaïsche waarheid is dat Openbaring niets meer is dan een beschrijving van een vroege christen aan de vroege christenen, vervolgd door het heidense Romeinse Rijk waarin de keizer werd verafgood als god en ook eiste dat eenieder hem als god aanbad. Het 'merkteken' niets meer als de afbeelding van de keizer op de keizerlijke munt. 666 niets meer als een numerieke codering voor keizer Nero, de hoer van Babylon niets meer als het Rome van Nero en zijn opvolgers die de eerste christenen de marteldood instuurden omdat zij weigerden een mens als god te aanbidden.

Het is precies dat onverantwoorde zelf interpreteren van Openbaring dat ervoor heeft gezorgd dat het boek lange tijd als twijfelachtig en door enkele kerkvaders zelfs als niet geïnspireerd werd gezien: het gaf (en geeft) ammunitie aan zelfverklaarde profeten die van geschiedenis, context en 1e eeuwse symboliek geen kaas hebben gegeten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 december 2017 @ 10:17:26 #132
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176065994
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 09:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De Katholieke Kerk heeft niets 'aangepast'; waar komt toch steeds dat wensdenken vandaan dat er 'geleidelijk aan' een vernieuwende geest in de kerk is geslopen die de eerste christenen en de kerkvaders vreemd zou zijn geweest?

Het standaard riedeltje van de protestant/evangelical dat de katholieke kerk zaken erbij zou hebben verzonnen of hebben aangepast wordt simpelweg gelogenstraft door de getuigenissen van de vroegste kerkvaders. Wat heet: zaken die men nu binnen de protestantse/evangelical stroming als 'orthodox' aanhoudt ('door genade alleen', 'de Heer aannemen in je hart', 'een onzichtbare kerk van uitverkorenen', 'verlossing die niet te verliezen is', 'geen eucharistie maar een simpele herinnering aan het avondmaal', 'sola scriptura', 'geloof alleen', 'Maria-verering als Middeleeuwse uitvinding', 'geen vagevuur') was deze vroege kerk vreemd.

Van alle kerken lijkt me de RK kerk wel die kerk die het meest afwijkt van de oorspronkelijke vroegchristelijke kerk. Want waar in de bijbel staat de hele structuur en ceremonie die de Rk kerk hanteert?

https://nl.wikipedia.org/(...)ooms-Katholieke_Kerk

En dan heb ik het nog niet over die enorme rijkdom, pracht en vooral praal die het Vaticaan vergaard heeft, terwijl toch van Jezus werd verondersteld dat hij eenvoudig en zeer sober leefde. Die nieuwste paus heeft dat overigens enigszins begrepen.

.

[ Bericht 8% gewijzigd door hoatzin op 28-12-2017 15:06:34 ]
  donderdag 28 december 2017 @ 13:17:16 #133
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176070250
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 09:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De Katholieke Kerk heeft niets 'aangepast'; waar komt toch steeds dat wensdenken vandaan dat er 'geleidelijk aan' een vernieuwende geest in de kerk is geslopen die de eerste christenen en de kerkvaders vreemd zou zijn geweest?

Het standaard riedeltje van de protestant/evangelical dat de katholieke kerk zaken erbij zou hebben verzonnen of hebben aangepast wordt simpelweg gelogenstraft door de getuigenissen van de vroegste kerkvaders. Wat heet: zaken die men nu binnen de protestantse/evangelical stroming als 'orthodox' aanhoudt ('door genade alleen', 'de Heer aannemen in je hart', 'een onzichtbare kerk van uitverkorenen', 'verlossing die niet te verliezen is', 'geen eucharistie maar een simpele herinnering aan het avondmaal', 'sola scriptura', 'geloof alleen', 'Maria-verering als Middeleeuwse uitvinding', 'geen vagevuur') was deze vroege kerk vreemd.

En als men van daaruit Openbaring gaat verklaren, is het niet vreemd dat men meent overal de paus als de antichrist wenst te zien.

De prozaïsche waarheid is dat Openbaring niets meer is dan een beschrijving van een vroege christen aan de vroege christenen, vervolgd door het heidense Romeinse Rijk waarin de keizer werd verafgood als god en ook eiste dat eenieder hem als god aanbad. Het 'merkteken' niets meer als de afbeelding van de keizer op de keizerlijke munt. 666 niets meer als een numerieke codering voor keizer Nero, de hoer van Babylon niets meer als het Rome van Nero en zijn opvolgers die de eerste christenen de marteldood instuurden omdat zij weigerden een mens als god te aanbidden.

Het is precies dat onverantwoorde zelf interpreteren van Openbaring dat ervoor heeft gezorgd dat het boek lange tijd als twijfelachtig en door enkele kerkvaders zelfs als niet geïnspireerd werd gezien: het gaf (en geeft) ammunitie aan zelfverklaarde profeten die van geschiedenis, context en 1e eeuwse symboliek geen kaas hebben gegeten.
Vagevuur is een uitvinding van Alighieri, de bijbel geeft er geen hint over. Dat de werken door vuur openbaar en verteerd worden slaat niet op het vagevuur.

Maria-verering, ok, maar ze is verheven tot onbijbelse titels. Koningin van de hemel wordt gebaseerd op op12, maar die hebben dat stuk blijkbaar niet begrepen.

Jezus in je hart toelaten is ook gewoon bijbels, het spreekt dan zelfs tot uitverkorenen (reeds gelovigen):
Op 3:20 HSV Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij.

Maar goed, hoe zit het met het tweede gebod, wat zegt deze volgens de rkk, en op welke dag valt de sabbat volgens de rkk?
Gelooft de rkk in de vervangingstheorie?

Eerste beest is dus Nero, deze wordt bereden door Rome de hoer, wie is het tweede religieuze beest dat door middel van misleiding God's eigen dwingt Nero te aanbidden?

Is Nero niet ook door God geplaatst? Rom13.
  donderdag 28 december 2017 @ 13:24:19 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176070439
Ben je bekend met deze quote?

“Sunday is our mark of authority…The church is above the Bible, and this transference of Sabbath observance is proof of that fact.”
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 18:40:02 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176081004
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:17 schreef Manke het volgende:

[..]

Vagevuur is een uitvinding van Alighieri, de bijbel geeft er geen hint over. Dat de werken door vuur openbaar en verteerd worden slaat niet op het vagevuur.

Maria-verering, ok, maar ze is verheven tot onbijbelse titels. Koningin van de hemel wordt gebaseerd op op12, maar die hebben dat stuk blijkbaar niet begrepen.

Jezus in je hart toelaten is ook gewoon bijbels, het spreekt dan zelfs tot uitverkorenen (reeds gelovigen):
Op 3:20 HSV Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij.

Maar goed, hoe zit het met het tweede gebod, wat zegt deze volgens de rkk, en op welke dag valt de sabbat volgens de rkk?
Gelooft de rkk in de vervangingstheorie?

Eerste beest is dus Nero, deze wordt bereden door Rome de hoer, wie is het tweede religieuze beest dat door middel van misleiding God's eigen dwingt Nero te aanbidden?

Is Nero niet ook door God geplaatst? Rom13.
Het vagevuur een uitvinding van Dante? Dan dien je toch echt de vroegste kerkvaders eens te lezen. Op basis van o.a. verwijzingen in Matteüs en Paulus in Korinthiërs spreken Clemens van Alexandrië, Origenes, Tertullianus, Cyprianus, Cyrilus, Johannes Chrystostomos, Ambrosius en Augustinus reeds over deze plek van reiniging. Daarnaast zijn er inscripties in de christelijke catacomben in Rome gevonden (ca. 50 na Christus-100 na Christus) waarin reeds werd 'gebeden voor de overledenen', en wel het liefst in de nabijheid van de graven van martelaren.

Het tweede gebod over aanbidding van afgodsbeelden is altijd door de Kerk aangehouden: men zal nergens lezen dat Katholieken beelden - de materie zelve - aanbidden, noch dat zij tot enig ander doel hebben het verheffen van de zinnen, zoals wij nu een foto van onze geliefde bij ons dragen. Daar aanbidden wij toch ook niet het inkt en het papier? Daar voelen wij liefde voor wegens de afbeelding die erop staat en die verwijst naar de persoon waar wij van houden.

Op deze wijze hebben de kerkvaders met goed recht gesproken over de beeldendienst: zolang deze in dienst staan van de glorie van God - zoals de engelen op de Tabernakel, de ossen, palmbomen, menselijke figuren en engelen in de tempel van Salomo en in het visioen van Ezechiël - is er geen sprake van aanbidding van afgoden.

De iconoclasten probeerden reeds de vroege kerk van afgoderij te beschuldigen, en ze zijn terechtgewezen met verwijzing naar de Schrift en de kerkvaders. De reformatoren hebben hetzelfde geprobeerd (Luther veel minder dan Calvijn, gelukkig) en zijn op eenzelfde wijze door katholieke apologisten van repliek gediend.

Het houdt geen stand, die beschuldiging van afgoderij.

Wat is namelijk een afgod? Volgens Paulus een niet bestaand iets. Wat beelden katholieken uit? Datgene wat bestaat: God, Christus, de engelen en alle heiligen. Dus, allereerst, al zou er sprake zijn van 'aanbidding' van dode materie, dan nog is deze gericht op God en niet op een 'afgod'. Maar aangezien de Kerk (zo ook in het Oosten) nooit heeft geleerd dat beelden in zichzelf goddelijk zijn, enige hemelse kracht bezitten of aanbeden dienen te worden als ware het goden zelf, is het sowieso een dood argument.

Volgens de Kerk valt de rustdag op Zondag; zo ook leren de Oosterse kerken (onze naaste zusters) en de meeste traditionele Gereformeerde gemeenten. Heb je daar bezwaren tegen, zie ik niet waarom je dit de Katholieken aanrekent en niet de Gereformeerde kerken.

Tenslotte: het tweede beest is Nero, de wederkomst van Nero Redivivus. Hij zou de Parthen aanvoeren om Rome te vernietigen.

Overigens zie ik dat je Romeinen (hoe kan het ook anders) aangrijpt om de supercalvinistische idee van noodzakelijk kwaad te staven.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 28-12-2017 19:04:03 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 18:41:36 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176081034
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:24 schreef Manke het volgende:
Ben je bekend met deze quote?

“Sunday is our mark of authority…The church is above the Bible, and this transference of Sabbath observance is proof of that fact.”
Ik zie deze quote enkel terugkomen bij een Engelse groep, opgericht in 1904.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 18:55:13 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176081407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:17 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Van alle kerken lijkt me de RK kerk wel die kerk die het meest afwijkt van de oorspronkelijke vroegchristelijke kerk. Want waar in de bijbel staat de hele structuur en ceremonie die de Rk kerk hanteert?

https://nl.wikipedia.org/(...)ooms-Katholieke_Kerk

En dan heb ik het nog niet over die enorme rijkdom, pracht en vooral praal die het Vaticaan vergaard heeft, terwijl toch van Jezus werd verondersteld dat hij eenvoudig en zeer sober leefde. Die nieuwste paus heeft dat overigens enigszins begrepen.

.
Allereerst: dan hang jij sola scriptura aan, hetgeen de vroege kerk nooit heeft gedaan. De Kerk gaat uit van apostolische overlevering, en heeft derhalve ook nooit sola scriptura aangehangen. En lezen wij de verklaringen, exegeses en apologieën van de vroege kerkvaders, dan lezen we dat de Kerk in hun tijd reeds was vormgegeven zoals de Katholieke Kerk ook nu nog functioneert, compleet met structuur, ceremonies en sacramenten. Inclusief Maria-verering, vagevuur, beeldendienst en heiligenverering.

Dat wil men maar niet weten. Duikt men echt in deze materie, moet men toegeven dat de Katholieke Kerk van vandaag nog precies dezelfde is als die van de vroege christenen. Niet voor niets durfde zelfs Calvijn te stellen dat de Kerk 'de eerst 400 jaar nog rein' was. Hetgeen voor Calvijn natuurlijk ook bijster onhandig was, omdat hij dan moest toegeven dat zogenaamde 'katholieke verzinsels' als vagevuur, beeldendienst, heiligenverering en het tot de canon rekenen van boeken als Makkabeeën, Judit, Tobit, Baruch en Wijsheid reeds gemeengoed waren binnen de kerk, ook voor 400. Hetgeen Bellarminus hem schitterend vertelde en zelfs leidde tot speciale 'anti-Bellarminische' colleges in Genève, omdat men wel erg in de maag zat met diens spijkerharde en glasheldere verwerping van Calvijn's beschuldiging.

Dan hebben we nog de veelgehoorde fabel van de rijkdom van het Vaticaan. Allereerst, als men roept dat de katholieken beelden aanbidden, is de schakeling snel gemaakt naar het roepen dat de Kerk goud, zilver en edelstenen begeert.

Echter, ziet men naar de kerkvaders, dan leest men dat volgens de leer alle schoonheid in de dienst van God dient te staan, dus ook edelmetalen en andere pracht en praal. Dat is dus niet ter ere van de Kerk, of de Paus, maar ter ere van God zelf.

En dit:

http://www.spiritdaily.net/Vaticancash.htm
http://caritasetveritas.c(...)on-helping-the-poor/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_176081766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 07:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De bijbel zegt zoveel onzin....

Maar goed , ik was er al bang voor.
Nee hoor de absolute waarheid van onze maker en daardoor kan je heel makkelijk zien wie de waarheid niet of wel verkondigt....want wanneer mensen zeggen dat er geen God is of dat er geen absolute waarheid is,wat in essentie eigenlijk hetzelfde is,dan is het uiterste wat je rationeel en logisch zou kunnen beweren dat met de beperkte kennis die ik heb,geloof ik niet dat er iets is dat absoluut waar is.Als er geen absolute waarheid zou zijn dan kan er uiteindelijk nooit iets goed of verkeerd zijn.Want wat goed voor jou is betekent nog niet dat het goed voor mij is.En als evolutie waar is en het leven geen zin heeft,dan hebben wij geen doel en kan er geen absoluut goed of fout zijn. De mens is dan vrij om te leven zoals hij zelf wil en hoeft tegenover niemand verantwoording voor zijn daden af te leggen.En toch maakt het niet uit hoe zeer de zondige mensen het bestaan van God en Zijn absolute waarden willen ontkennen: ooit zullen zij op een dag voor Hem staan voor het oordeel. De Bijbel zegt ook in Rom 1:18-22 :

“Maar van de hemel uit openbaart zich Gods toorn over de goddeloosheid en ongerechtigheid van allen die door hun ongerechtigheid de waarheid onderdrukken. Want wat een mens van God kan weten, is hen bekend; God heeft het hun geopenbaard. Vanaf de schepping van de wereld wordt zijn onzichtbaar wezen door de rede in zijn werken aanschouwd, zijn eeuwige macht namelijk en zijn godheid. Daarom zijn zij niet te verontschuldigen. Want ofschoon zij God kenden, hebben zij God niet de Hem toekomende eer en dank gebracht. Al hun denken is op niets uitgelopen
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 19:28:33 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176082592
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:06 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee hoor de absolute waarheid van onze maker en daardoor kan je heel makkelijk zien wie de waarheid niet of wel verkondigt....want wanneer mensen zeggen dat er geen God is of dat er geen absolute waarheid is,wat in essentie eigenlijk hetzelfde is,dan is het uiterste wat je rationeel en logisch zou kunnen beweren dat met de beperkte kennis die ik heb,geloof ik niet dat er iets is dat absoluut waar is.Als er geen absolute waarheid zou zijn dan kan er uiteindelijk nooit iets goed of verkeerd zijn.Want wat goed voor jou is betekent nog niet dat het goed voor mij is.En als evolutie waar is en het leven geen zin heeft,dan hebben wij geen doel en kan er geen absoluut goed of fout zijn. De mens is dan vrij om te leven zoals hij zelf wil en hoeft tegenover niemand verantwoording voor zijn daden af te leggen.En toch maakt het niet uit hoe zeer de zondige mensen het bestaan van God en Zijn absolute waarden willen ontkennen: ooit zullen zij op een dag voor Hem staan voor het oordeel. De Bijbel zegt ook in Rom 1:18-22 :

“Maar van de hemel uit openbaart zich Gods toorn over de goddeloosheid en ongerechtigheid van allen die door hun ongerechtigheid de waarheid onderdrukken. Want wat een mens van God kan weten, is hen bekend; God heeft het hun geopenbaard. Vanaf de schepping van de wereld wordt zijn onzichtbaar wezen door de rede in zijn werken aanschouwd, zijn eeuwige macht namelijk en zijn godheid. Daarom zijn zij niet te verontschuldigen. Want ofschoon zij God kenden, hebben zij God niet de Hem toekomende eer en dank gebracht. Al hun denken is op niets uitgelopen
Dus u leeft enkel 'goed' uit angst voor straf? Merkwaardig geloof.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_176082618
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 09:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De Katholieke Kerk heeft niets 'aangepast'; waar komt toch steeds dat wensdenken vandaan dat er 'geleidelijk aan' een vernieuwende geest in de kerk is geslopen die de eerste christenen en de kerkvaders vreemd zou zijn geweest?

Het standaard riedeltje van de protestant/evangelical dat de katholieke kerk zaken erbij zou hebben verzonnen of hebben aangepast wordt simpelweg gelogenstraft door de getuigenissen van de vroegste kerkvaders. Wat heet: zaken die men nu binnen de protestantse/evangelical stroming als 'orthodox' aanhoudt ('door genade alleen', 'de Heer aannemen in je hart', 'een onzichtbare kerk van uitverkorenen', 'verlossing die niet te verliezen is', 'geen eucharistie maar een simpele herinnering aan het avondmaal', 'sola scriptura', 'geloof alleen', 'Maria-verering als Middeleeuwse uitvinding', 'geen vagevuur') was deze vroege kerk vreemd.

En als men van daaruit Openbaring gaat verklaren, is het niet vreemd dat men meent overal de paus als de antichrist wenst te zien.

De prozaïsche waarheid is dat Openbaring niets meer is dan een beschrijving van een vroege christen aan de vroege christenen, vervolgd door het heidense Romeinse Rijk waarin de keizer werd verafgood als god en ook eiste dat eenieder hem als god aanbad. Het 'merkteken' niets meer als de afbeelding van de keizer op de keizerlijke munt. 666 niets meer als een numerieke codering voor keizer Nero, de hoer van Babylon niets meer als het Rome van Nero en zijn opvolgers die de eerste christenen de marteldood instuurden omdat zij weigerden een mens als god te aanbidden.

Het is precies dat onverantwoorde zelf interpreteren van Openbaring dat ervoor heeft gezorgd dat het boek lange tijd als twijfelachtig en door enkele kerkvaders zelfs als niet geïnspireerd werd gezien: het gaf (en geeft) ammunitie aan zelfverklaarde profeten die van geschiedenis, context en 1e eeuwse symboliek geen kaas hebben gegeten.
Ja door de kerkvaders maar God zelf heeft gezegd zijn woord te bewaren en is compleet zoals hij is incl. Openbaringen en moet duidelijk nog beginnen dus waar haal jij je info vandaan...? daar ben ik echt benieuwd naar,want dat kan nog helemaal niet omdat er nog steeds bepaalde dingen moeten gebeuren..... dus erg onlogisch en weer een vals iets.
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 19:29:54 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176082641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja door de kerkvaders maar God zelf heeft gezegd zijn woord te bewaren en is compleet zoals hij is incl. Openbaringen en moet duidelijk nog beginnen dus waar haal jij je info vandaan...? daar ben ik echt benieuwd naar,want dat kan nog helemaal niet omdat er nog steeds bepaalde dingen moeten gebeuren..... dus erg onlogisch en weer een vals iets.
Klopt; het Laatste Oordeel moet nog komen. De rest is allemaal reeds gebeurd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 december 2017 @ 20:23:51 #142
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176084527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik beticht de rkk niet van afgoderij, ik vroeg me alleen af of jullie het 2e gebod 'hebben' en op welke dag de joodse sabbat (heilige rustdag, niet aanbidding of samenkomst) op de laatste of nu op de eerste dag (zondag) valt.

Niet kijkend naar het praktische, enkel theologisch.
Dit zijn namelijk twee claims tegen de rkk die ik steeds tegenkom.

Kan je het me laten zien over het vagevuur? Ik zie zelf niks in het NT dat erop lijkt.
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 20:33:28 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176084925
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:23 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik beticht de rkk niet van afgoderij, ik vroeg me alleen af of jullie het 2e gebod 'hebben' en op welke dag de joodse sabbat (heilige rustdag, niet aanbidding of samenkomst) op de laatste of nu op de eerste dag (zondag) valt.

Niet kijkend naar het praktische, enkel theologisch.
Dit zijn namelijk twee claims tegen de rkk die ik steeds tegenkom.

Kan je het me laten zien over het vagevuur? Ik zie zelf niks in het NT dat erop lijkt.
Wat het vagevuur aangaat heeft de Kerk zich gebaseerd op:

Matteüs 5,24-25
Matteüs 12,32
1 Kor. 3,11-15.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 december 2017 @ 21:00:37 #144
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_176086098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zie deze quote enkel terugkomen bij een Engelse groep, opgericht in 1904.
Ben je het er ook mee eens?
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 21:01:02 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176086123
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:00 schreef Manke het volgende:

[..]

Ben je het er ook mee eens?
Nee
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_176086770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dus u leeft enkel 'goed' uit angst voor straf? Merkwaardig geloof.
Nee ik leef goed omdat ik gered ben en Jezus voor alles betaald heeft en dan doe je goeie werken omdat je een nieuw mens bent en ook dankbaar bent en dat gaat met vallen en opstaan.En Paulus schreef over wat een ongered persoon nodig moest doen en Jakobus schreef over wat een gered persoon nodig moest doen.Dus wij zijn gerechtvaardigd door geloof alleen en is dus wat Paulus leert.En het geloof dat ons rechtvaardigt staat niet alleen,het moet vergezeld gaan door goede werken en dat is wat Jacobus leert. Geloof alleen redt maar het geloof dat redt staat niet alleen!
pi_176087008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt; het Laatste Oordeel moet nog komen. De rest is allemaal reeds gebeurd.
Nee hoor vanaf Openbaring 4 gaat de gemeente weg,want de aanwezigheid van de Heilige Geest is wat de duivel tegenhoudt 2 Thessalonicenzen 2 : 6-7 en vanaf Openbaring 12:7-9 gaat de grote verdrukking pas beginnen.
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 21:21:36 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176087039
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:20 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee hoor vanaf Openbaring 4 gaat de gemeente weg,want de aanwezigheid van de Heilige Geest is wat de duivel tegenhoudt 2 Thessalonicenzen 2 :6-7 en vanaf Openbaring 12:7-9 gaat de grote verdrukking pas beginnen.
Nee hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_176087078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor.
Dat zullen we snel gaan meemaken dus we wachten rustig af....
  Beste debater 2022 donderdag 28 december 2017 @ 21:22:48 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_176087096
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:22 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat zullen we snel gaan meemaken dus we wachten rustig af....
Ja, dat heeft dus zo ongeveer elke generatie geroepen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')