abonnement Unibet Coolblue
pi_175432648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Beetje kort van geheugen zeker?
Utrecht 2015: "Black Panther"anti-pieten met een militaristische, dreigende houding schelden bezoekers van het Sinterklaasfeest in de Jaarbeurs uit voor racist. In het bijzijn van de jonge kinderen. Dat was alles behalve fraai.
Gezellige gasten voor een kinderfeestje, vind je niet?[ afbeelding ]
De BIlt, 1968. Drie zwarte Pieten grijpen voor de ogen van kleuters mevrouw Grunbauer, schrijfster van "het witte pieten plan" vast en dreigen haar van de flat te gooien en te verkrachten als ze niet ophoudt met haar campagne. Het begin van een nonstop traditie van bedreigingen en geweld jegens anti-pieten die we heden ten dage helaas nog steeds zien en er voor zorgt dat velen zich moeten laten beveiligen.

Gezellige gasten voor een kinderfeestje, vind je niet ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175432651
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb er niet zo veel mee.

Maar wat vind jij er nou van? Is het acceptabel dat een demonstratie wordt afgelast omdat de deelnemers op de snelweg vastgezet worden door tegenstanders?
Dat ie werd afgelast boeit niemand zo te zien.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175432686
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat vind je van deze club?
De naam heb ik hier wel eens horen vallen, maar buiten dat weet ik eigenlijk niet precies wie ze zijn.

Maar algemeen:

1) iedereen heeft het recht om te demonstreren
2) iedereen dient zich aan de wet te houden

Verder niet zo moeilijk lijkt me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:31:04 #229
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175432727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:27 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

De BIlt, 1968. Drie zwarte Pieten grijpen voor de ogen van kleuters mevrouw Grunbauer, schrijfster van "het witte pieten plan" vast en dreigen haar van de flat te gooien en te verkrachten als ze niet ophoudt met haar campagne. Het begin van een nonstop traditie van bedreigingen en geweld jegens anti-pieten die we heden ten dage helaas nog steeds zien en er voor zorgt dat velen zich moeten laten beveiligen.

Gezellige gasten voor een kinderfeestje, vind je niet ?
Heeft er iemand gezegd dat die daar maar een beetje onschuldig stonden te protesteren dan? Worden ze door heel pietminnend Nederland over hun bolletje geaaid omdat ze zo goed bezig zijn voor de gemene zaak?
Dacht het niet hè? Niemand gehoord die die actie helemaal prima vond. Maar als de anti-pieten zoiets doen dan mag dat allemaal maar en worden ze voorvechters van de goede zaak. Daar zit het verschil.
pi_175432752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:29 schreef Molurus het volgende:
De naam heb ik hier wel eens horen vallen, maar buiten dat weet ik eigenlijk niet precies wie ze zijn.

Maar algemeen:

1) iedereen heeft het recht om te demonstreren
2) iedereen dient zich aan de wet te houden

Verder niet zo moeilijk lijkt me.
Dus iets als de baptist church die bij de begrafenis van een homoseksueel overleden aan aids staan te protesteren, prima?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:32:26 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175432764
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

De naam heb ik hier wel eens horen vallen, maar buiten dat weet ik eigenlijk niet precies wie ze zijn.
Lang verhaal kort, die club heeft het frustreren/ tegenhouden van Pegida demo's tot doel gesteld.

quote:
Maar algemeen:

1) iedereen heeft het recht om te demonstreren
Eens.

quote:
2) iedereen dient zich aan de wet te houden
Eens. En bij een overtreding worden er boetes uitgedeeld.
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:33:14 #232
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175432794
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou blijkbaar gunnen ze dat niet, anders zouden ze een ander moment en andere middelen kiezen. Van mij mag ZP zo snel mogelijk verdwijnen, maar dat komt niet door anti-ZP beweging, integendeel eerder. En wat is dat nu voor argument dat ze die kinderen als schild gebruiken als dat feest altijd al zo gevierd wordt. Doe wat aan ZP op een verstandige en constructieve manier, dit is destructief.
Wat voor verstandige en constructieve manier stel je voor dan?
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:33:45 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175432811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het tegenhouden was feitelijk niet de reden, het niet kunnen garanderen van de veiligheid was de reden.
Wat vind jij ervan dat een demonstratie afgelast wordt omdat de burgemeester de veiligheid niet kan garanderen?
pi_175432814
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dus iets als de baptist church die bij de begrafenis van een homoseksueel overleden aan aids staan te protesteren, prima?
Ik ben het doorgaans niet eens met de standpunten van de baptist church, maar ik sta absoluut achter ook hun recht om te demonstreren. Jazeker.

Het idee dat het recht om te demonstreren afhankelijk zou zijn van de standpunten slaat helemaal nergens op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:34:32 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175432829
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Het betekent dat de tegendemonstranten bereid zijn om levensgevaarlijke en onwettige middelen te gebruiken.

Dus risico's voor de samenleving en genoeg redenen om een vergunning in te trekken.
Is dat niet gewoon knielen voor terrorisme? Wat nou als een burgemeester een PVV-demonstratie zou verbieden omdat moslims mogelijk aanslagen gaan plegen?
pi_175432836
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat voor verstandige en constructieve manier stel je voor dan?
Ja, sorry hoor, ik hoef de strategie niet te bepalen en zeker niet ff snel op een forumpje, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen constructievere manieren zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:35:00 #237
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175432837
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat ie werd afgelast boeit niemand zo te zien.
Maar wat vind jij er nou van? Is het acceptabel dat een demonstratie wordt afgelast omdat de deelnemers op de snelweg vastgezet worden door tegenstanders?
pi_175432868
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:33 schreef Molurus het volgende:
Ik ben het doorgaans niet eens met de standpunten van de baptist church, maar ik sta absoluut achter ook hun recht om te demonstreren. Jazeker.

Het idee dat het recht om te demonstreren afhankelijk zou zijn van de standpunten slaat helemaal nergens op.
Het gaat niet om het standpunt, het gaat om de tijd, locatie en context.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:36:45 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175432889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja, sorry hoor, ik hoef de strategie niet te bepalen en zeker niet ff snel op een forumpje, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen constructievere manieren zijn.
Dat is makkelijk praten.

Overigens wees iemand er laatst op dat de anti-pieten een hele strategie hebben, waar demonstreren onderdeel van is. Er zijn ook genoeg andere (constructieve?) manieren waarop ze tegen Zwarte Piet strijden.
pi_175432915
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is makkelijk praten.

Overigens wees iemand er laatst op dat de anti-pieten een hele strategie hebben, waar demonstreren onderdeel van is. Er zijn ook genoeg andere (constructieve?) manieren waarop ze tegen Zwarte Piet strijden.
Maar ze hebben nu meer schade gedaan aan hun doelstelling dan goed, dus zo'n briljante strategische keuze om daar te gaan protesteren was het niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175432952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het gaat niet om het standpunt, het gaat om de tijd, locatie en context.
Ik zie geen conflict met de wet. Jij wel?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:39:33 #242
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175432954
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar ze hebben nu meer schade gedaan aan hun doelstelling dan goed, dus zo'n briljante strategische keuze om daar te gaan protesteren was het niet.
Geen idee. Het is hun strategie, niet de mijne.

Overigens denk ik dat de snelwegblokkade hun juist weer heel veel goodwill heeft opgeleverd. Genoeg mensen die niet achter hun protest staan, maar wel achter hun recht om te demonstreren.
pi_175432989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:39 schreef Molurus het volgende:
Ik zie geen conflict met de wet. Jij wel?
Nee, maar er zijn wel meer situaties die onwenselijk zijn en niet conflicteren met de wet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175432995
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is makkelijk praten.

Overigens wees iemand er laatst op dat de anti-pieten een hele strategie hebben, waar demonstreren onderdeel van is. Er zijn ook genoeg andere (constructieve?) manieren waarop ze tegen Zwarte Piet strijden.
Ja natuurlijk, NPO vara, media, alwaar ze een groot podium genieten en lieft wat ongeregeldheden uitlokken tijdens de intocht wat weer tegen Nederland gebruikt kan worden.
Wat strooien met geld zodat BNers even wat doen want er is vast ook subsidie mee gemoeid of een sponsor
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:40:55 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175432998
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Wat vind jij ervan dat een demonstratie afgelast wordt omdat de burgemeester de veiligheid niet kan garanderen?
Een prima beslissing van de burgemeester.

En verder weten we niet wie er met vuurwerk op pad was en of dat uberhaupt wel zo was.
pi_175433037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Geen idee. Het is hun strategie, niet de mijne.

Overigens denk ik dat de snelwegblokkade hun juist weer heel veel goodwill heeft opgeleverd. Genoeg mensen die niet achter hun protest staan, maar wel achter hun recht om te demonstreren.
Ach, ik zie nu zelfs op joop stukjes verschijnen die toch een tijd niet mogelijk waren omtrent zp, en kritiek hebben op de beweging. Dat is toch best een ding.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 19:42:53 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175433052
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De bus reed 0 waar 'ie 80 mocht. Doordat er tuig op de weg stond.

Maar wat vind jij er nou van? Is het acceptabel dat een demonstratie wordt afgelast omdat de deelnemers op de snelweg vastgezet worden door tegenstanders?
Dat is niet de reden geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175433054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat vind jij ervan dat een demonstratie afgelast wordt omdat de burgemeester de veiligheid niet kan garanderen?
Uitstekend idee van de burgemeester die de veiligheid van de protesterende mensen hoog in het vaandel heeft staan, een heel stuk hoger dan de rellende anti-pieten die bij elke demonstratie gearresteerd worden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175433071
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, maar er zijn wel meer situaties die onwenselijk zijn en niet conflicteren met de wet.
Zolang je er geen goede regels voor kunt bedenken mag het gewoon.

Het staat je helemaal vrij om een wetsvoorstel te bedenken dat - mogelijk - kan voorkomen dat er wordt gedemonstreerd door KOZP bij intochten van Sinterklaas, maar ik kan je wel garanderen: zo gauw dat wetsvoorstel woorden als 'Sinterklaas' of 'Zwarte Piet' bevat kan je een goedkeuring van die wet echt compleet vergeten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:44:09 #250
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175433073
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon knielen voor terrorisme? Wat nou als een burgemeester een PVV-demonstratie zou verbieden omdat moslims mogelijk aanslagen gaan plegen?
Nee, dat is in beide gevallen gewoon het nemen van de verantwoordelijkheid die een burgemeester moet nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')