abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175416984
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:20 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je hoeft geen lid te zijn voor een introductieles. Je moet een jaar lid zijn voordat je je eigen wapen mag kopen. Maar je wilt toch alleen even een keer schieten met je vriendin? Als je een jaar actief lid bent ben je dus al een jaar actief aan het schieten.. :')
ik moet niet dingen gaan lezen om 1:30.
tot hoe zwaar mogen we schieten dan?
Op vrijdag 16 september 2016 10:27 schreef Frozen_Glitterpen het volgende: Gezegend door de beste DJ van het forum :')
Op donderdag 1 december 2016 19:20 schreef Henkelientje het volgende:Aaaahh hou ook van jou hoor tail
Op donderdag 13 april 2017 02:27 schreef Stien_Struis het volgende:
Hij bedoelt het wel goed die Tailfox maar het komt wat ongelukkig zijn strot uit.
pi_175417046
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

Geen idee wat voor wapens ze daar te leen hebben, maar ik zie dat ze competities houden met van alles, van kleine pistolen tot de grote kaliber 'snipers'. Ik weet niet waarmee je wilt schieten, maar zeg dan tijdens dat praatje dat je erg geinteresseerd bent in de schietsport met dat soort wapen en dat je het graag eens zou proberen om te zien of het echt zo leuk is als je denkt. Dan hoor je gelijk of en wanneer je een keertje kan komen schieten. Zolang je niet overkomt als een 'schiet toerist' en goed doet alsof je geinteresseerd bent in de sport moet dat wel lukken.
pi_175417811
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

.22. Heel misschien 9mm maar dat weet ik al niet. Wil je iets groters zal je moeten verkassen naar het buitenland. Oekraine heeft het ook.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 1 december 2017 @ 07:36:38 #29
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_175418150
http://bfy.tw/FKcD

In alle gevallen geldt, registratie van personen en bijhouden van een schietregister is wettelijk verplicht, dus je moet een id, paspoort of rijbewijs kunnen overleggen. Daarnaast is het zo dat je alleen maar klein kaliber mag schieten, dus .22lr. Bij ons op de club is klein kaliber geweer het enige wat je mag schieten, pistool en revolver niet meer (geen idee of dat dit ook wettelijke is).

Over het algemeen is kleiduif schieten voor beginners leuker, is een stukje spannender en moeilijker doordat je op een bewegend schijf schiet en de knal en terugslag wat harder zijn. :)
pi_175418799
Met .22 zal je inderdaad geen terugslag ervaren. Als een echte Dirty Harry met je .45 in het wilde weg schieten zal er niet inzitten voor TS.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 1 december 2017 @ 09:07:48 #31
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_175419070
.44 magnum... Das dirty Harry kaliber. :P

.45 durf je als beginner met pistool ook wel te schieten, schiet stukken rustiger als 9mm. Revolver wordt dan wel weer een ander dingetje.
  vrijdag 1 december 2017 @ 09:13:03 #32
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_175419128
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:35 schreef tailfox het volgende:
Het lijkt me leuk om een keertje met een wapen te schieten.
samen met mijn vriendin, maar nu weet ik niet hoe en wat. Ik dacht zelf dat je niet zomaar een schietbaan binnen kan lopen.

iemand iedeeen?
Ik heb ooit eens ergens in een vage bunker in den haag met verschillende wapens geschoten
Indoorshooting Noordhaghe was het.
10 tot 25 meter. verschillende wapens
pi_175419169
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 december 2017 08:39 schreef bijdehand het volgende:
Met .22 zal je inderdaad geen terugslag ervaren. Als een echte Dirty Harry met je .45 in het wilde weg schieten zal er niet inzitten voor TS.
Heb 1x een introductieles gehad op een schietvereniging omdat iemand me uitnodigde, en inderdaad verder dan een .22 kom je niet. Verder; lollige grapjes maken zal niet worden gewaardeerd en gaat je een verwijdering opleveren.

In nederland nemen de schietverenigingen het erg serieus ook gezien wat er destijds met die knakker in Alphen gebeurde, dat heeft ze in een zeer slecht daglicht gezet.
pi_175421119
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 06:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

.22. Heel misschien 9mm maar dat weet ik al niet. Wil je iets groters zal je moeten verkassen naar het buitenland. Oekraine heeft het ook.
wil eigenlijk schieten met een wapen met veel tegenslag
Op vrijdag 16 september 2016 10:27 schreef Frozen_Glitterpen het volgende: Gezegend door de beste DJ van het forum :')
Op donderdag 1 december 2016 19:20 schreef Henkelientje het volgende:Aaaahh hou ook van jou hoor tail
Hij bedoelt het wel goed die Tailfox maar het komt wat ongelukkig zijn strot uit.
pi_175421154
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 07:36 schreef OllieNL het volgende:
http://bfy.tw/FKcD

In alle gevallen geldt, registratie van personen en bijhouden van een schietregister is wettelijk verplicht, dus je moet een id, paspoort of rijbewijs kunnen overleggen. Daarnaast is het zo dat je alleen maar klein kaliber mag schieten, dus .22lr. Bij ons op de club is klein kaliber geweer het enige wat je mag schieten, pistool en revolver niet meer (geen idee of dat dit ook wettelijke is).

Over het algemeen is kleiduif schieten voor beginners leuker, is een stukje spannender en moeilijker doordat je op een bewegend schijf schiet en de knal en terugslag wat harder zijn. :)
nouja ik neem sws 2 id kaarten mee en vog. Is kleiduif schieten met vuur wapens dan? Ik dacht altijd met luchtdruk.
pi_175421259
Ik ga af en toe schieten bij een schietbaan, je hoeft geen lid te zijn en kunt gewoon een afspraak maken tot een dag van te voren. Ik schiet met klein kaliber en met jachtgeweren (hagel). Wel is er altijd een instructeur bij als je geen eigen vergunning hebt. Vergunning kun je aanvragen maar duurt lang en munitie mag je niet thuis bezitten. Als je terugslag wil ervaren raad ik kleiduivenschieten aan, die hebben een aardige kickback. Je hebt id nodig, vog niet nodig tenzij je vergunning gaat aanvragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aanstootgevendenaam op 01-12-2017 11:56:28 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:30:14 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175421411
In de buurt van Roermond zit een schietvereniging waar je een keer kunt schieten. Wel alleen met .22 geloof ik. Daarvan zie je op 10 meter niet eens het gat in de schijf dus heb je tijdens het schieten geen enkele feedback van wat je raakt (of niet).
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175421472
Ik schiet met dit type, remington of winchester dubbelloops met hagel. Die voel je wel en een kleinduif spat dan uiteen in honderd stukjes.

kleiduivenschieten.jpg
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:43:48 #39
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_175421666
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:23 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik ga af en toe schieten bij een schietbaan, je hoeft geen lid te zijn en kunt gewoon een afspraak maken tot een dag van te voren. Ik schiet met klein kabinet en met jachtgeweren (hagel). Wel is er altijd een instructeur bij als je geen eigen vergunning hebt. Vergunning kun je aanvragen maar duurt lang en munitie mag je niet thuis bezitten. Als je terugslag wil ervaren raad ik kleiduivenschieten aan, die hebben een aardige kickback. Je hebt id nodig, vog niet nodig tenzij je vergunning gaat aanvragen.
Lijkt mij ook een prima optie.
Met een paar man een rondje over zo'n baan. Best goeie klappen. Toen ik studeerde gingen we regelmatig naar Hennie Dompeling aan het einde van lijn 97 op een oude vuilnisstort aan het IJ/Diemerzeedijk
Die vent kon schieten. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 01-12-2017 11:55:51 ]
#ivorytowerlivesmatter
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:13:52 #40
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_175422181
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:18 schreef tailfox het volgende:

[..]

nouja ik neem sws 2 id kaarten mee en vog. Is kleiduif schieten met vuur wapens dan? Ik dacht altijd met luchtdruk.
Nee, dat schiet je met een hagelgeweer. Bijna altijd een super posÚ (aka een over-under, aka een twee lopen boven elkaar) geweer.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:23 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
*Knip*...en munitie mag je niet thuis bezitten. *Knip*
:?

Mag gewoon hoor, volgens mijn verlof tot 10.000 stuks. Misschien dat het een regeltje is van de desbetreffende club, want het moet wel aangegeven worden op de wm3 (papiertje waarmee de club toestemming geeft tot het aanschaffen van een wapen).

Ik maak trouwens gewoon zelf ook munitie (3 soorten .223, 30-06 en .45acp), doe ik gewoon aan de keukentafel thuis. Allemaal volgens de regels en inclusief bijbehorende verloven, is niks bijzonders. :D
pi_175422274
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:13 schreef OllieNL het volgende:

[..]

Nee, dat schiet je met een hagelgeweer. Bijna altijd een super posÚ (aka een over-under, aka een twee lopen boven elkaar) geweer.

[..]

:?

Mag gewoon hoor, volgens mijn verlof tot 10.000 stuks. Misschien dat het een regeltje is van de desbetreffende club, want het moet wel aangegeven worden op de wm3 (papiertje waarmee de club toestemming geeft tot het aanschaffen van een wapen).

Ik maak trouwens gewoon zelf ook munitie (3 soorten .223, 30-06 en .45acp), doe ik gewoon aan de keukentafel thuis. Allemaal volgens de regels en inclusief bijbehorende verloven, is niks bijzonders. :D
Ik heb een paar jaar geleden ge´nformeerd bij onze club om een vergunning aan te vragen voor bezit, meen dat het toen niet toegestaan was om munitie mee naar huis te nemen, of misschien het wapen? Ik kan me vergissen.
pi_175422349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 09:07 schreef OllieNL het volgende:
.44 magnum... Das dirty Harry kaliber. :P

.45 durf je als beginner met pistool ook wel te schieten, schiet stukken rustiger als 9mm. Revolver wordt dan wel weer een ander dingetje.
Typ op mobiel dus zie fouten niet zo haha. Heb een .44 revolver, pittige tante is dat.
pi_175422359
Ik zal eens met mijn pistool a.k.a. derde been op je vriendin schieten.
I don't always listen to Music, but when I do, the neighborhood does too
De vergelijking met Nelis loopt mank.
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:24:49 #44
254091 OllieNL
Big m*therfokker
pi_175422393
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:18 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Ik heb een paar jaar geleden ge´nformeerd bij onze club om een vergunning aan te vragen voor bezit, meen dat het toen niet toegestaan was om munitie mee naar huis te nemen, of misschien het wapen? Ik kan me vergissen.
Heb alles thuis... Dat mag al sinds de uitvinding van de sportschieten zo hier in Nederland. :9
pi_175422405
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:18 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Met je eigen wapen mag je ook je eigen munitie bewaren. Zonder verlof mag je geen munitie meenemen.
pi_175422425
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:16 schreef tailfox het volgende:

[..]

wil eigenlijk schieten met een wapen met veel tegenslag
dan kan je het best met een kermisgeweer schieten, die zijn zo krom dat je alleen maar tegenslag zal ervaren
pi_175422584
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Typ op mobiel dus zie fouten niet zo haha. Heb een .44 revolver, pittige tante is dat.
Dat lijkt me nu leuk om mee te schieten
pi_175422608
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:33 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dat lijkt me nu leuk om mee te schieten
Niet op de korte termijn in Nederland.
pi_175422656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:32 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik schiet met dit type, remington of winchester dubbelloops met hagel. Die voel je wel en een kleinduif spat dan uiteen in honderd stukjes.

[ afbeelding ]
Knap dat je al die stukjes weer bij elkaar zoekt en ze ook nog gaat tellen.
I don't always listen to Music, but when I do, the neighborhood does too
De vergelijking met Nelis loopt mank.
pi_175422797
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:37 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Knap dat je al die stukjes weer bij elkaar zoekt en ze ook nog gaat tellen.
Helemaal frappant dat het er precies honderd waren!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')