abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175412503
Hoi medefokkers,

Afgelopen maand is er bij mij thuis een dakkapel geplaatst; superblij mee. De volgende stap is het opdelen van de zolderkamer. Als het op klussen aankomt kan ik best veel, maar bepaalde zaken laat ik graag aan een professional over.

Wat wil ik:
De zolder dient te worden opgedeeld in 2 kamers, waarbij de halve zolder (boven de kamers) van een vliering wordt voorzien.

Aan de aannemers heb ik gevraagd om alleen het houten frame neer te zetten. Met andere woorden:

- Frame waarbij de zolder wordt opgedeeld in twee kamer (zie rode lijnen);
- 2 deuren + post
- vliziotrap

Het aftimmeren doe ik zelf.

Bovenaanzicht:


Vooraanzicht


Aannemer 1: 10.000 euro ex btw
Aannemer 2: 6800 euro ex btw

Als ik deze bedragen lees voel ik mij genaaid. Waarom:
- Vlizotrap: 200 eu (praxis)
- Hout: 500 eur << gokje, waarschijnlijk minder
- Deur: 2 x 75 eu (praxis)
- Kozijn: 2 x 50 eu (praxis)
- Overig: 100 eu << spijkers, schroeven etc

Bij elkaar kom ik dan uit op: 1050 euro voor materiaal. Daar blijft dan 5800 euro over. Laten we zeggen dat een timmerman 75 euro per uur kost (dure kant), dan zou dat 77 uur zijn, 2 weken werk.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand 2 weken bezig is met de bovenstaande wens.
- Wat is jullie beeld, wat zou dit mogen kosten?
- Hoelang is een ervaren timmerman bezig met het opdelen van een zolder?

Merci :)
pi_175412584
Tja als je alles zo gaat berekenen dan betaal je overal te veel voor. Water en plasric kosten ook maar een fractie van een cent, maar toch vraagt de ah 2,50 voor een flesje spa...
pi_175412682
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:26 schreef 111210 het volgende:
Tja als je alles zo gaat berekenen dan betaal je overal te veel voor. Water en plasric kosten ook maar een fractie van een cent, maar toch vraagt de ah 2,50 voor een flesje spa...
De beste man krijgt meer dan goed betaald als ik naar het uurloon kijk. Maar ik snap je punt.
pi_175412770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:26 schreef 111210 het volgende:
Tja als je alles zo gaat berekenen dan betaal je overal te veel voor. Water en plasric kosten ook maar een fractie van een cent, maar toch vraagt de ah 2,50 voor een flesje spa...
Er is nogal een verschil tussen te veel en belachelijk te veel. En dat zijn die bedragen van 10.000 en 6800 toch wel te noemen imho voor wat TS ervoor terug krijgt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_175412948
Alleen het frame en dus geen isolatie en wanden dichtzetten.

Nou dat mag misschien ¤1000 kosten en dan moet het retestrak zijn.
Laat die handjes wapperen!
pi_175413217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:47 schreef Gieliovd het volgende:
Alleen het frame en dus geen isolatie en wanden dichtzetten.

Nou dat mag misschien ¤1000 kosten en dan moet het retestrak zijn.
Mijn vraag is alleen het frame. Deurposten afhangen en de vlizo een plek geven. Elektra, gipsplaten en isolatie regel ik zelf.

De reden dat ik dit post, is omdat ik misschien een vertekend wereldbeeld heb ;) ff checken wat jullie ervaring is.

Hier nog mensen die iets soortgelijks hebben laten doen?
pi_175413317
Waarom zou je niet zelf het frame neerzetten? Zoveel meer werk is dat toch ook weer niet?
pi_175413668
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:03 schreef Vinniiee het volgende:
Waarom zou je niet zelf het frame neerzetten? Zoveel meer werk is dat toch ook weer niet?
Begrijp ik ook niet. Is niet heel erg moeilijk om te doen.
pi_175413768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:20 schreef PJ het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet. Is niet heel erg moeilijk om te doen.
Ik zit er nu ook aan te denken om het zelf te doen. Heb een gezonde angst voor het raken van leidingen in de vloer. Hoe diep moeten de pluggen om een lat in de grond te bevestigen?
pi_175413839
Aannemers komen om in het werk op het moment, dus ze kunnen bizarre bedragen vragen.

Ga je er in mee: prima. Wijs je het af: ook prima, voor jou 10 anderen
pi_175414254
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:24 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Ik zit er nu ook aan te denken om het zelf te doen. Heb een gezonde angst voor het raken van leidingen in de vloer. Hoe diep moeten de pluggen om een lat in de grond te bevestigen?
Kan je vliering vloer niet zwevend leggen op de bestaande gordingen? Dan trek je daarne de wanden op met metalstuts. Stellen van een kozijn (bouwpakket) is echt easy-piezzie
pi_175414313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:43 schreef PJ het volgende:

[..]

Kan je vliering vloer niet zwevend leggen op de bestaande gordingen? Dan trek je daarne de wanden op met metalstuts. Stellen van een kozijn (bouwpakket) is echt easy-piezzie
Post morgen ff wat foto's. Op tel gaat het niet lukken.
  vrijdag 1 december 2017 @ 00:42:50 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_175416609
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:24 schreef Regenbui het volgende:
Hoe diep moeten de pluggen om een lat in de grond te bevestigen?
Zitten er dan leidingen in je de grond...?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_175418426
Materiaal is wel wat mager berekend. Zeker als de aannemer voor de balken van de vliering netjes de sterkte/dikte neemt die hij volgens het bouwbesluit moet toepassen. En dan moeten die ook nog voldoende ondersteuning hebben, dus als ze in breedterichting van het huis komen te liggen moet de wand met deurkozijnen als dragende constructie worden uitgevoerd.
Dan zit je gewoon aan behoorlijke balkmaten gebonden. En dat is best prijzig. Hout ga je dan snel richting 1000-1500 euro schat ik.

Stevige balken vraagt ook weer om stevige schroeven, pluggen en balkdragers. Zo'n vliering schroef je niet in elkaar met een doosje 4x40. Denk eerder aan 6x80 of 6x100. En ook je balkdragers zet je niet met een simpel plugje vast in de muur. Reken voor het klein materiaal dus ook maar een paar honderd euro extra.

Bron: mijn ervaring van zelf wanden plaatsen en kleine vliering maken.

Blijft er nog steeds een fors bedrag over voor de uren, dat klopt. Veel aannemers komen nu eenmaal om in het werk en dan hebben ze niet zo doorgaans veel zin kleine klusjes. Bovendien maakt niet alleen de timmerman uurtjes bij jou op lokatie, maar moet er ook een tekenaar constructierekenaar werkvoorbereider en inkoper op kantoor aan de gang.
pi_175419315
Je hebt het materiaal wel laag ingeschat.. schroeven gaat bijvoorbeeld veel meer kosten. Het hout mag je ook wel het dubbele rekenen. Ik denk dat het dan nog nog laag is. bedenk dat een balk schoen 4,5 euro kost. daar moet je er voor je vliering ca 14 van hebben. dat is al 65 euro.


5200 minimaal voor loon. met 2 man een week werk.. is een uurloon van 65,- Ik heb geen medelijden met de aannemer maar gaat hard zo. Ik denk dat hij wat veel tijd rekent.

Mijn timmerman rekende voor de dak uitbouw 16.000, afwerking binnen (behang klaar) ook nog eens zoveel. Hij gaf aan dat jet buiten 50/50 was materiaal vs arbeid. binnen was dat 33/66.

Vraag hem dus het materiaal te specifiveren dat zou ruim 2000 moeten zijn.

of doe het zelf. zo spannend is het niet. Scheelt je 5000

[ Bericht 23% gewijzigd door Nico987 op 01-12-2017 09:35:59 ]
pi_175422320
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 09:30 schreef Nico987 het volgende:
af aan dat jet buiten 50/50 was materiaal vs arbeid.
Wellicht onwetendheid, maar wat voor hout heb je het over dan? Als ik om mij heen kijken en blogs volg waarbij de zolder wordt verbouwd, dan zie ik niets speciaals voorbij komen. Ben benieuwd.

Streven is ook niet om het dak uit te bouwen, het dakkapel staat al. Het gaat om twee wandjes met kozijn, waarbij het wandje met deuren dragen is voor de vliering.

Foto's volgen later :)

Onderstaande een voorbeeld foto:



Hier wordt de zolder ook opgedeeld, alleen in mijn geval wil ik 2 kamers.

[ Bericht 12% gewijzigd door Regenbui op 01-12-2017 12:33:11 ]
pi_175423082
Het hout is niets speciaals, maar het gaat wel om heel veel strekkende meters met een behoorlijke kopmaat. Met twee bij drietjes ga je het niet redden als ondersteuning voor de vliering. Uitgaande van ca 2,5 meter plafondhoogte tel ik bij hoh 60cm al 50 strekkende meters aan staanders. Ga je met gips zonder OSB achterhout afwerken, dan wordt hoh 30cm voor de staanders geadviseerd en ga je dus naar 100 strekkende meters. Dan nog liggers onder- en bovenaan je wand (15 meter) en de vloerbalken van je vliering (25-35 meter). En dat dan niet van bouwmarkt kwaliteit (= altijd krom als een hoepel) maar goed recht spul.

En voor de uren: alles wordt door de chauffeur van de leverancier op de stoep of in de voortuin afgeleverd en moet vervolgens 2 verdiepingen omhoog. Als je daarbij geen schade wilt aanrichten aan de gang en het trappenhuis, gaat daar veel tijd in zitten.

Of als je een groot openslaand raar hebt aan de voorkant en de voortuin voldoende toegankelijk is kunnen ze misschien een verhuislift gebruiken. Maar ook die is niet gratis.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ivo1985 op 01-12-2017 13:01:36 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')